zwanger voor oktober :)

Katrien

RE: zwanger voor oktober :)

Berichtdoor Katrien » 21 sep 2007, 09:06

Bedankt voor de gelukwensen, had het gisteren heel druk. Vraagt wel wat organisatie nu met een kleuter van 3 en een baby. Is een ferme aanpassing.
Blijkbaar willen sommigen weten waarom ik ben ingeleid: wel omdat op 34 weken bleek dat ik zwangerschapsvergiftiging had. Bloeddruk stond veel te hoog en moest om de 2 dagen aan monitor gaan liggen om te zien of mijn kindje het nog goed stelde. Eigenlijk stelde mijn kindje het goed, maar bij een uitgebreide echo bleek toch dat mijn plancenta niet goed meer werkte. Met andere woorden mjn kindje was beter af uit mijn buik om verder te groeien, dan in mijn buik.
Omdat ik op vrijdag 14/9 net 36w was heeft gyne me gezegd om beter in te leiden, ze vond het zelf iets te risicovol om het nog langer aan te houden. Ik ben er natuurlijk heel dankbaar om! Uiteindelijk was ze perfect in orde! Een geluk dat de zw vergiftiging zo laat in de zwangerschap was opgetreden!

En nu laat ik jullie, want mijn kleine meid is aan het wakker worden en ik moet haar badje geven...

Nadine

Berichtdoor Nadine » 23 sep 2007, 21:41

Nogeens proficiat aan de KERSVERSE MAMA'S ,hoe loopt het allemaal zo met jullie meiden???

Hier gisteren wat we dachten dat het zover was maar het is stilgevallen ,gek gevoel zo hoor van het kan zover zijn ;)

Hoe maken de andere zwangeren het nog??

Groetjes

Annebel

Berichtdoor Annebel » 24 sep 2007, 07:51

Vrijdag op controle geweest en ons babytje ligt nog steeds in stuit. Morgen gaan ze proberen het te draaien. Hopelijk lukt dit. Anders wordt het een stuitbevalling of in het slechtste geval een keizersnede. Ik heb voldoende vruchtwater dus het draaien zou moeten lukken. Ik heb al verschillende verhalen gehoord over dit draaien, van pijnlijke ervaring en probleemloos. Afwachten wat het wordt!
Ik ben nu 36 weken en drie dagen ver en ons babytje weegt 2kg800.

evyke, mama van Robin, Hanne en...

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en... » 24 sep 2007, 07:54

deze nacht anderhalf uur voorweeen gehad...
gelukkig kende ik t van mn zoontje.. en was al bijna zeker dat het toch niet ging doorzetten... dus bleef er gelukkig rustig onder...

binnen anderhalf uur maggek naar gyn.. benieuwd hoe ons spookje ligt... want mn meissie is pas op 38 weken goed gaan liggen... dus laat draaien kan ik van meespreken...

ben benieuwd wat ze zal weten...

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en... » 24 sep 2007, 11:11

1 cm opening en al wat veweking.. ale tis een begin...

en ligt flink met koppeke naar beneden :)
alles goed om te bevallen dus :) hihi

Lieveling

Berichtdoor Lieveling » 24 sep 2007, 15:40

hey evyke,

het is toch al iets positiefs dat het startklaar is he ;)

ik had ook 1 cm,en verweking en serieuze indaling. want was eens in kleermakers zit gaan zitten en Mijn hand onder mijn poep en je voelde de hoofdje zo goed duwen, ongeloofelijk dat je het zo kunt voelen.

Dus het aftellen is ook begonnen !! hier nog 11 dagen tot 5 Oktober

ingeleid op 4 oktober

Berichtdoor ingeleid op 4 oktober » 25 sep 2007, 09:30

Gisteren nog eens naar de gyn geweest.
Baby weegt 3100 gr. en meet 50cm
Hij heeft besloten om me te laten binnenkomen op 3 oktober en om dan te bevallen op 4 oktober.

Spannend!!!

@Annebel

Berichtdoor @Annebel » 25 sep 2007, 10:20

hier nog iemand met een stuitliggertje. wij hebben het niet laten draaien. mijn vruchtwater begon al te minderen enzo en het was ook een persoonlijke keuze.
hopelijk lukt het bij jullie en ligt jullie babietje straks goed met het hoofdje naar beneden! ik hoop dat je ons komt inlichten ;-) als het nog zoveel vruchtwater heeft, is de kans het uit zichzelf draait ook nog wel bestaand he? wij zitten al bijna aan 39 weken dus ik vermoed niet dat ons babietje nog gaat draaien. we hebben gekozen voor een normale bevalling. alles lijkt daarvoor in orde (grootte en ligging baby, breedte van mijn bekken...). maar ja, het risico op een keizersnede blijft bestaan...
succes!

Annebel

Berichtdoor Annebel » 26 sep 2007, 15:15

Het draaien is maar deels gelukt. Omdat het nu uit het bekken is en de weg kent hoe het moet draaien, bestaat de kans dat het nog verder draait. Het ging vrij goed maar op bepaald moment kregen ze er geen beweging meer in en zijn ze gestopt. Het ligt nu iets meer dwars dus het moet eigenlijk nog een beetje doordraaien. Het was een redelijk pijnlijke ervaring.
Mijn bekken is opgemeten zodat ik mogelijk in stuit kan bevallen.
Volgende week moet ik op controle en zullen we weten hoe het ligt en verder bespreken wat het wordt.

Jane (9/10)

Berichtdoor Jane (9/10) » 28 sep 2007, 09:44

gisteren weer aan monitor en controle.

goed 2 cm opening en volledige verweking, bmh is al serieus ingekort.
Baby is wel nog niet ingedaald maar zit nu al op een gewone hoogte. Daarvoor zat het wel heel hoog zei de gyn.

Ook al paar nachten last van voorweeën. Hoewel het deze nacht beter was.

Allé, wie weet gaan we dan toch niet overtijd.

Heide

Berichtdoor Heide » 28 sep 2007, 12:48

Dag allemaal,
Vandaag bedenk ik me dat ik ook een dezer dagen aan de beurt zou geweest zijn (was voor 1 oktober) en ja... dat zorgt even voor traantjes. Daarom kom ik jullie allemaal toitoitoi wensen voor een mooie bevalling. En die die al bevallen zijn: toffe kraamtijd.
Ik denk er niet zo vaak meer aan nu ik zwanger ben (18 weken) maar soms sta je er toch nog even bij stil dat ik anders bij dit forum had gehoord.
Dikke knuffel!
(en neeltje ik ben zooooooo blij dat jij hier ook nog steeds bent!!!)

Dirkje

Berichtdoor Dirkje » 28 sep 2007, 18:07

Hallo allemaal,
Ik laat jullie weten dat ik a.s. maandag word ingeleid! Superspannend maar ik kijk er erg naar uit, de laatste dagen doen mn schaambotten erge zeer en slapen is moeilijk, dus huppekee, komen maar. Laatste weekendje met z'n 4 en dan zijn we met 5, wat een wonder. Nou, ik laat zo snel mogelijk na maandag weten hoe het gaat en hoop dat jullie laatste loodjes ook niet zwaar zullen zijn.
Liefs, Dirkje

Nadine

Berichtdoor Nadine » 28 sep 2007, 19:20

Succes Dirkje!!!

Hier alles prima ,ben erg ongeduldig mja wie hier niet è!

Goed weekend!

Jane (9/10)

Berichtdoor Jane (9/10) » 29 sep 2007, 13:31

Dirkje,

Veel succes met de bevalling. Stel het goed en ik kom zeker eens lezen volgende week.

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en... » 30 sep 2007, 19:50

tis hier wel rustig he...
nog ff en tis oktober :)

heb altijd tegen mn kids gezegd: in oktober komt de baby... dus...

hier al hele avond weer voorweeen... waarom kunnen die nu es niet gewoon doorzetten????

Gast

Berichtdoor Gast » 30 sep 2007, 21:35

hi evyke, wat bedoel je eigenlijk met voorweeën?

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en... » 01 okt 2007, 08:14

dat zijn weeen.. maar niet zo krachtig en sterk als echte weeen...
je voelt ze wel... maar je moet ze net niet weg puffen

ze komen heel onregelmatig en gaan en komen wanneer ze willen...

vannacht dus alles weer stilgevallen... en nu niks meer...

benieuwd of ik straks meer opening heb bij de gyn...

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en... » 02 okt 2007, 08:16

tis hier zo stillekes....

iedereen aan t bevallen??? :)

Gast

Berichtdoor Gast » 02 okt 2007, 10:45

Yeps, of toch bijna... morgenavond mag ik binnenkomen om ingeleid te worden!
Amai m'n zenuwen!
Ons zoontje zal geboren worden op 4 oktober :)

Hannelore

Berichtdoor Hannelore » 02 okt 2007, 11:05

Hallo

Hier ook morgennamiddag binnen om donderdagmorgen 4 oktober de keizersnede te doen.
Spannend hé !!! Ik vind het zo raar om te weten dat ik binnen 2 dagen mijn dochtertje in mijn armen zal houden.
Sedert vandaag werk ik niet meer en loop hier thuis maar op hete kolen...

Ik weet niet of mijn ventje zijn laptop zal meenemen naar het ziekenhuis. Dus misschien zal ik maar bij thuiskomst van het ziekenhuis een berichtje kunnen posten.

Iedereen in ieder geval veel succes en een pracht van een baby gewenst.

Groetjes

Katrien

Berichtdoor Katrien » 02 okt 2007, 15:43

Nog steeds ben ik nieuwsgierig en kom ik dagelijks dit forum bezoeken. Het lijkt me dat heel wa mensen toch ingeleid worden deze week, dus aan allen alvast een dikke proficiat.

Met mijn kleine meid gaat alles goed, ongelooflijk dat ze al 2,5 weken oud is. Het gaat toch allemaal zo snel.

Ze selt het nog steeds zeer goed, bv lukt ook nog steeds goed, alleen ja, de nachten hé, die zijn kort... Maar ja, dat hoort er allemaal bij hé

Nadine

Berichtdoor Nadine » 02 okt 2007, 17:06

Goedenavond ,

Nog dames bevallen?

Katrien en Pitch kom eens wat foto's tonen van jullie aanwinst!!

Degene die overmorgen ingeleid wordt veel succes!

Heb vandaag dik kliederig slijmverlies en bij nazicht toen ik geplast had lag er een lange klodder in.
Of het men slijmprop is geen idee dus we shall see...

Moet nog een mand strijk doen en heb geeeeeeeeeeeeeen goesting....

Meiden zet hem op!
Nadine

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en... » 02 okt 2007, 22:04

Nadine... ben er bijna zeker van dat dit je slijmprop is hoor :)
bijna geen twijfel mogelijk!!
je lichaam maakt zich klaar om een dezer te bevallen... spannend!!

hier vandaag een hele goeie dag... redelijk veel gedaan.. keuken en frigo zijn proper en was is bijna allemaal weg :) ( eindelijk!!! )

morgen nog es stofzuigen en dweilen en we kunnen er dan weer tegen :)

benieuwd wat t hier zal doen... maar heb nu precies weer wat meer geduld :)

Katrien

Berichtdoor Katrien » 03 okt 2007, 09:37

Voila, hier een fotooke...

Attachment : beetje vanalles 394.jpg

Katrien

Berichtdoor Katrien » 03 okt 2007, 09:39

en hier eentje in het badje (lavabo voorlopig)

Attachment : beetje vanalles 386.jpg

Terug naar “De kindjes van 2007”