zwanger voor oktober :)

Nadine 35w&2d

RE: zwanger voor oktober :)

Berichtdoor Nadine 35w&2d » 12 sep 2007, 18:23

Ohhhhhhhh Katrien ,dan bijten jullie de spits af!!!!
Zet hem op en kom ons idd zo snel mogelijk als je kunt ons verassen met je verhaal EN foto's!!!

Evy ,hoe maken jullie het nog ,kunnen je andere kadees zich nog inhouden voor hun toekomstige broer/zus?

Lieveling ,idd een mooi gewichtje ,ben ook curieus volgende week woensdag wat en hoe.

Werk nog 2 daagjes en morgen een evaluatie ,men zoon is al de ganse week ziek thuis (zware verkoudheid) en ik ben overal wel aan't opruimen geslagen haha

Groetjes

Katrien

Berichtdoor Katrien » 13 sep 2007, 10:52

Bedankt voor de steun dames! Ik zal zeker midden volgende week mijn verhaaltje uit de doeken komen doen. Vanaf morgen ben ik te vinden in het St Lucasziekenhuis in Gent. Ben zo blij dat het einde nabij is! Hopelijk heb ik morgen tegen de middag mijn kindje al in mijn armen. Het wordt een 2de dochtertje. Hopelijk is ze sterk genoeg om geen couveuse meer nodig te hebben. Gelukkig dat de zw vergiftiging pas heel laat is opgetreden. Maar gisteren bleek de placenta weerstand te geven (maw af en toe de toevoer naar het kindje te stoppen), het was zeker nog niet dramatisch, maar alleszinds reden genoeg om het kindje morgen te laten geboren worden.
Ga sebiet nog eens heel mijn huis kuisen, en de valies dichtdoen. Enige nadeel dat ik nu wel heb, is dat ik allemaal herfspyama's had voorzien, en nu wordt het net nog een zomers weekend. Maar ja, in een ziekenhuis is he eigenlijk altijd warm hé.
Groetjes aan allen

Pitch

Berichtdoor Pitch » 14 sep 2007, 22:51

Hallo!

Ik ben terug en.... ik ben bevallen!!!!

Mijn dochter Elena is geboren op zondag 9/9. Ik was 35w6d. Ze is één nacht in observatie geweest op de afdeling neonatale maar alles was goed en de dag nadien mocht ze mee naar mijn kamer. Ze woog 3,040 kg en meet 47cm. De borstvoeding verloopt vlot en ik ben echt heeeel gelukkig. Het is een verschrikkelijk zware zws geweest.

De bevalling is de vrijdagavond op gang gekomen. Ik had terug harde buiken die iets pijnlijker waren. Zaterdagochtend opgestaan met bloedverlies. In paniek naar de kliniek vertrokken. Alles was goed. Ze denken dat het de baarmoederhals was die bloedde. Ik moest in het hospitaal blijven. Het bloedverlies ging niet meer weg en zondag ochtend werden de weeen heviger. Om 16u is ze geboren.

Ik wens jullie allen nog een mooi einde van de zws!

Heel veel succes!
Pitch

evyke, mama van Robin, Hanne en...

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en... » 16 sep 2007, 14:51

ooooooooh Pitch!!! proficiat !!!!!

open je anders een draadje met geboortes... waar je gegevens kunt op zetten en ev fotoke ( mogen we meegenieten??? )

wat een flinke dochter zeg :)

lekker genieten hoor!!!! en regelmatig iets hier komen neerpennen.. zodat wij lekker kunnen verlangen naar zon schatje :)
geef je bv?

kom op met een fotoke :)

hier eentje van mn buik op 36.5 weken :)

Attachment : IMG_11401.JPG

Nadine

Berichtdoor Nadine » 16 sep 2007, 20:45

Goedenavond ,

Pitch ,PROFICIAT met ELENA !!!! Dikke kus aan u en uw partner!!!
vul jij de rest aan met een fotootje aub :)

Forumnaam: Pitch
Uitgetelde datum:
bevallingsdatum: 9/09/2007
tijd:
naam babytje: Elena
geslacht: meisje
lengte: 47 cm
gewicht: 3040 gram

Evy ,haha jij telt ook enorm af zie ik!Normaal e ,ben curieus wie de volgende gaat zijn en hoeveel meisjes/jongens er in verhouding gaan komen.

Hier alles prima ,ben vanaf nu officieël thuis met vakantie en dit 4 weken tot we normaal ons 2e kapoentje mogen ontvangen!
We hebben onze kinderwagen nu ook al ,park staat zo gereed ,moet ik dan enkel opmaken en bedje idem eens het zover is.
Men man is nu ook wat meer thuis en we tellen alle 2 angstig af naar het moment want men man is weg met de trein of op examen en dat is niet van hupla ik ben op 5 minuutjes thuis...

Morgen naar de kapper ,samen de zoon naar school brengen en beetje inkopen gaan doen.Woensdag nogeens naar de gyne en pedicure.

Voor de rest niets te melden we tellen zoals jullie af ;)

Groetjes

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en... » 16 sep 2007, 21:11

hihi Nadine... ik tel af.. maar ik reken datum 15 okt :p zo kan ik niet al te teleurgesteld zijn als ik weer es overtijd ga...

dus naar mijn gevoel heb ik echt nog alle tijd hihi

hier vandaag weer wat verder gedaan... valiesje bijna klaar.. moet gelukkig niet veel in want wil polyklinisch bevallen :p

t parkje en t wiegje en tbedje boven staan nu ook allemaal klaar :)

vind het zelf heel spannend .... benieuwd hoe en wanneer...

ik mag pas volgende week maandag ( 24 sept ) naar de gyn... maar verwacht er niks spectaculairs se.. zal wel weer zijn: alles nog potdicht :p hihi

naar de kapper moet ik ook nog... maar ik wil t liefste zo lang mogelijk uitstellen... maar ook niet te lang hihi
denk dat ik mss eind deze week of begin volgende week zal gaan...

Dirkje

Berichtdoor Dirkje » 17 sep 2007, 11:03

Pitch, Van harte en een hele mooie naam Elena, wat fijn dat je je eige kleine meisje al in je armen hebt, heerlijk zeg!!!

Morgen naar de gyn, ben benieuwd hoe en wat en kan ook niet wachten tot het zover is en ik dat kleine lijfje tegen me aan kan drukken, heb er zo'n zin in.

Morgen 38 wkn...

Febe

Berichtdoor Febe » 17 sep 2007, 19:26

Pitch

Dikke proficiat met Elena!
Het wordt hier spannend...

Ik ben morgen 36 weken, afwachten dus...

Groetjes

Hannelore

Berichtdoor Hannelore » 18 sep 2007, 08:45

Goeiemorgen
Pitch, van harte gefeliciteerd met jullie dochter !!! Geniet ervan
Wou dat ik ook al mijn kleine meisje kon vasthouden.
Morgen moet ik terug op controle om te zien of ze gedraaid is. Zoniet maken ze meteen een afspraak voor een keizersnede.
Ik heb geen flauw benul of ze nu in die 14 dagen gedraaid is. Het wordt dus spannend morgen...
Ik hou jullie op de hoogte

Groetjes

Jane

Berichtdoor Jane » 18 sep 2007, 10:47

Proficiat Pitch!!!

Je bent de eerste in ons rijtje. JOEHOE
Het begint echt wel dicht te komen nu voor iedereen.
En opeens lijkt het ook veel echter. Ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen, maar ik kan nog altijd moeilijk vatten dat ik met 3 weken moet bevallen.

En Katrien, hoe is het geweest. Hopelijk is alles inorde met jou en de baby!.

Hannelore, duimen dat de baby gedraaid is. zodanig dat je toch gewoon kan bevallen.

Vanavond moet ik op controle. Waarschijnlijk geen echo, enkel kijken of er al opening is.
Zal wel niet denk ik. De vorige keer zat de baby veel te hoog. Ze zei dat ze ook niet dacht dat het vanzelf nog ging zakken.
Dus ja, we blijven wel hopen natuurlijk!!

Ik moet wel zeggen dat ik steeds meer menstruatie"pijnen" voel in mijn buik. Soms ook een beetje pijn in men rug. En meer harde buiken heb.

Enfin we zullen wel zien.

Greetz

Hannelore

Berichtdoor Hannelore » 19 sep 2007, 10:47

Hallo

Vandaag controle gehad bij de gyn. Kindje ligt nog steeds in stuit dus hebben ze een afspraak gemaakt voor keizersnede.
Woensdagnamiddag 3/10 moet ik binnen en de keizersnede wordt dan op donderdagmorgen 4/10 uitgevoerd.
Dus nog 14 dagen te gaan. Niet te geloven dat ik haar dan in mijn armen kan houden.
Kheb wel een beetje schrik voor de keizersnede. Vorige keer was een gewone bevalling dus ik heb er nog geen ervaringen mee.
In ieder geval kan ik rustig alles regelen en klaarmaken.
De laatste loodjes....

Groetjes

Dirkje

Berichtdoor Dirkje » 19 sep 2007, 14:35

Hannelore, ik heb je net geantwoord op het andere draadje van oktobermama's.

Katrien

Berichtdoor Katrien » 19 sep 2007, 16:08

Jaja mensen, I'm back home! Vrijdag ingeleid om 7u en mijn dochtertje is geboren om 20 voor 5 in de namiddag. Bevalling kwam traag op gang, ondanks de weeënopwekkers die ik allemaal kreeg. Baarmoederhals was nog 2cm en het vroeg zijn tijd om die te laten rijpen.
In de namiddag kreeg ik veel meer pijn, en dan ineens de weënstorm hé. Ik wist dat ik nog maar 3cm opening had, en omdat ik dacht dat het nog lang ging duren, dan toch maar epi gevraagd. Toen ik epi had gekregen, voelde ik echter een pijn die ik ervoor nog niet had gevoeld maw persdrang. En idd bij controle bleek dat ik klaar was om te persen! Zo snel was het ineens gegaan.

Dochtertje meet 46cm en ze woog 2kg900 en dit op exact 36 weken. Na de geboorte heeft ze 2 uurtjes nog in de couveuse gebleven, wij waren er al die tijd nog bij dan. Omdat ze het goed stelde, mocht ze daarna mee op de kamer. Bv en zo, alles verloopt prima, en ze heeft vandaag het ziekenhuis verlaten met een gewicht van 2Kg780.

Het is een prachtig kindje, blond met blauwe oogjes!
Ik ben blij en wens jullie dan ook allemaal het beste toe

Blijkbaar was ik dan de 2de oktober mama...

Nadine

Berichtdoor Nadine » 19 sep 2007, 16:12

Hey ,

Katrien ,proficiat ,mag ik vragen waarom je bent ingeleid op 36weken?
En hoe noemd ze???

Hoe is het nog met de rest???Niet te erg zenuwen??

Ben een kg bijgekomen ,geen opening ,hartje sloeg goed en heb uitstrijkje gekregen.
Volgende afspraak is 3/10/07 ,ben curieus.
Heb wel last van men lies maar daar zal ukje wel voor iets tussen zitten.

Groetjes

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en... » 19 sep 2007, 17:58

ooooooooooh!!! een tweede schatje :)
tof! tof!!

ik wil ooooooooooooooooooooooooooook!!!!!!

hier heb ik t ff gehad se...
ik wil ook bevallen ....
mag pas maandag op controle... en das nog zooo lang :(

en ik wil slaaaaapen... maar vorige nacht lag ukkie hier continu in mn ribben te sjotten:( dus kon niet slapen... zucht...

ja zoals jullie lezen heb ik t ff gehad... hopen dat ik morgen een betere dag heb se ....

Nadine

Berichtdoor Nadine » 19 sep 2007, 21:05

Evyke ,trek het je niet aan heb het ook moeilijk vooral omdat ik nu thuizit en je telkens er met de neus op wordt gedrukt als je de kamer ziet of spullen die je aan de baby doen denken!

nog ff VOLHOUDEN !!!

Vind het best gek dat er al zoveel oktober kindjes spontaan zijn gekomen ook op 9 maand zijn er al 2 geboren en allen meisjes haha ;)

Groetjes

Neeltje

Berichtdoor Neeltje » 19 sep 2007, 22:34

ook ik wil de eerste mama's een dikke proficiat wensen!

Jane-09/10

Berichtdoor Jane-09/10 » 20 sep 2007, 06:50

Proficiat Katrien!!!

Geniet van uw dochtertje!!

Een vraagje: deze morgen stond ik op en en er was een redelijk natte plek. Ook gisteren werd ik tijdens de nacht soms wakker met zo'n "vochtig" gevoel.
Sorry, ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.
Nu vraag ik me natuurlijk af. zou dit het begin van de slijmprop zijn, vruchtwater of is dit gewoon normaal.

Dindsdagavond naar gyn. geweest. Ik had 1 cm opening. Moet wel zeggen, ze heeft serieus getoucheerd dinsdagavond. ze heeft hard geduwd en dat deed geen deugd.Dinsdagnacht 's nachts pijn gehad en gisteren overdag ook.
Maar misschien is dat normaal dat de controles op het einde pijnlijker zijn.

Weet iemand raad, anders bel ik eens naar de materniteit.

Hoe gaat het met jullie, nog eventjes en het is zover!

Greetz,

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en... » 20 sep 2007, 09:34

Jane-09/10
volgens mij kan dit zeker normaal zijn hoor...
zeker op t einde heb ik telkens last van wat vochtverlies...
kan ook stukjes slijmprop zijn maar ik neig eerder naar gewoon wit en vochtverlies...

ja hier ook al serieuze voorweeen gehad gisteren.. pfff

Annebel

Berichtdoor Annebel » 20 sep 2007, 12:45

Hannelore,
Waarom is het sowieso keizersnee?
Ik ben nu 36 weken ver en ons babytje ligt in stuit maar als er aan bepaalde voorwaarden voldaan wordt, mag ik in stuit bevallen.
* Het mag niet meer wegen dan 3.5kg
* Bekken moet breed genoeg zijn
* Hoofdje mag niet te groot zijn
Morgen moet ik op controle en weten we meer maar ik wil absoluut geen keizersnee. Als het moet dan moet het.
Toevallig onlangs gehoord van iemand die ook een babytje had in stuitligging en die langs geweest bij een osteopaat die het gedraaid heeft.
Iemand dit al gehoord of ervaring mee?

Hannelore

Berichtdoor Hannelore » 20 sep 2007, 13:32

Annebel, ons baby'tje weegt nu al 3.5 kg en was zeker 4 kg uitgerekend. Manueel draaien wil mijn gyn niet doen omdat de moederkoek vooraan ligt en er risico is op scheuren.
Ik heb mij dus neergelegd bij de keizersnede. Vorige keer ben ik nochtans gewoon bevallen. Je ziet, de natuur zit soms raar in elkaar hé

Greetz

Gast

Berichtdoor Gast » 20 sep 2007, 15:10

hannelore hoever ben jij dan dat je baby nu al 3,5 kg zou wegen?
vergeet niet dat dokters ook mis kunnen zijn daarin!

Hannelore

Berichtdoor Hannelore » 20 sep 2007, 15:25

ik ben 36 weken. Ik weet dat dat maar een schatting is. Maar gyn heeft beslist voor keizersnede. Zij zal het wel het beste weten zeker.

Gast

Berichtdoor Gast » 20 sep 2007, 18:32

36 weeks 18.66 inches 5.78 pounds 47.4 cm 2622 grams

dan heb jij een gewicht van een baby van 42 weken nu ,

42 weeks 20.28 inches 8.12 pounds 51.5 cm 3685 grams

sorry maar dat is vrij bij de haren gegrepen hoor!

clodi

Berichtdoor clodi » 20 sep 2007, 22:35

hej allemaal,

eerst en vooral ne dikke proficiat aan de nieuwe mama's!!!

t'begint hier goed op gang te komen precies ;)
ben vandaag (37w-4d) ook op controle geweest en...ons dochtertje beloofd ook een flinke te worden (weet het wel dat dit maar schattingen zijn) zij weegt nu 3.600kg en +-52cm!!
ik ben uitgerekend voor 7 okt dus nog 2weekjes te gaan ;) we zien wel, als ze maar gezond en wel is is dat oke voor mij!!

ps:toen ikzelf geboren werd woog ik 3.820kg (op uitgerekende dag geboren)en de dag dat ik met mama mee naar huis mocht woog ik nog 3.600kg!
dus alles kan he...

iedereen nog heeeel veel succes en tot de volgende ;)

groetjes clodi

Terug naar “De kindjes van 2007”