zwanger voor oktober :)

**een zoontje voor 16/10**

RE: zwanger voor oktober :)

Berichtdoor **een zoontje voor 16/10** » 23 aug 2007, 08:44

Wie werkt er nog allemaal?
Ik blijf werken tot eind september normaal gezien.
Ik werk van 9u tot 18u... vermoeiend, maar ja!

Hannelore

Berichtdoor Hannelore » 23 aug 2007, 09:06

Ik ben morgen ook 32 weken en het slapen lukt mij ook niet meer zo goed.
Ik heb ook af en toe van die steken onderaan. Heb dat bij mijn zoontje niet gehad (toch niet dat ik me herinner) + heeel veeel beweging.
Ik blijf werken tot de laatste dag. Ben namelijk zelfstandig. Maar blijf dan thuis tot na Nieuwjaar, dus ik hoop dat ze zich een beetje vroeger gaat aandienen, dan kan ik wat meer genieten.
Op 6 september terug op controle. Hopelijk is ze dan gedraaid want ze lag vorige week nog in stuit.
Voor de rest heb ik alles klaar. Alleen mijn valies moet ik nog maken. Dat zal ik dit weekend eens gaan doen.

Groetjes

Febe

Berichtdoor Febe » 23 aug 2007, 13:29

Hallo dames

Ik spring hier ook nog even binnen...

Vandaag 32 weken en 2 dagen.
Gisteren de geboortekaartjes afgewerkt: oef!
Volgende week beginnen aan het volgende project: de geboortesuiker.
Ik ga blij zijn als die ook klaar staat.

Mijn ventje is overtuigt dat ik deze zwangerschap niet ga uitdoen...
Vorige keer, december '2005 hebben ze me nochtans moeten inleiden na 8 dagen overtijd te zijn. Afwachten dus... eergisteren ook veel last gehad van harde buiken.

Steffie
Lang geleden hé. Alles ok bij jou?

Groetjes

evyke, mama van Robin, Hanne en...

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en... » 23 aug 2007, 14:37

oh leuk!! veel reacties!!!

hier ben ik alweer de 33 weken gepasseerd... goh nog 3 weken en ons ukjes moeten niet meer in de couveuse ( als ze gezond zijn he :p)

echt niet lang meer he.... tis nog minder dan 50 dagen... stel je voor :p hihi

over dat werken... ikzelf ben al meerdere maanden thuis... want ik werk als verpleegster en na 2 dagen werken moest ik een week bekomen... ging echt niet meer ( zowiezo stoppen wij op 6 maand zwangerschap owv heffen en tillen )

Hier gaat het weer iets beter.. vorige week hele slechte week...
zoals hier al iemand schreef.. super veel last van schaambeen en bekken....
en ja.. snachts ist vreeeselijk om op te staan en in actie te schieten.. pffffff... zo afzien :( :(

meestal moet ik een drietal keer naar de wc op een nacht...

vandaag ben ik langs de vroedvrouw geweest die na de bevalling thuis komt voor de controles... en ja hoor ons spookje ligt dus lekker weer in stuit
( zoals broer en zus.. die draaiden pas op 35.5 en 38 weken )

maar ik maak me geen zorgen.. ofwel weer laat draaien... ofwel manueel proberen te draaien.. en een stuitbevalling is ook nog een optie....

ben wel benieuwd wat het zal worden....

Nu ik er aan denk... heb de laatste 2 dagen weer vreselijk het zuur... dus zal wel door die stuitligging zijn ...

Maar al bij al mag ik niet klagen.. buiten bekken en schaambeenpijn, af en toe wat harde buiken... heb ik weinig last...

Heb zelf al super veel zin om te bevallen.. zijn er zo nog??? zou er zo willen aan beginnen... maar ja voor ons ukje wachten we beter nog ff he :)

greetz evyke

Lieveling

Berichtdoor Lieveling » 23 aug 2007, 17:24

Hoi dames,

hier is alles oke en moet nog 44 dagen te gaan tot de 6 oktober, spannend!!

Alleen zei de gyn mij dat het eerder zich aankondigt dan 6 /10 en ik verlang nu ook al naar de baby en zeker mijn dochtertje. maar ik heb alleen bang dat de bevalling s'nachts aan de gang schiet want kan geen afstand doen van haar. erg he!!

Hier buiten de bekkeninstabilisatie en kuitkrampen gaat alles oke en af en toe hevige oefenweeën horen er ook bij.

tot nu toe heb ik geen zuur gehad. wel oefenweeën van de 24 ste week tot nu.

Groetjes

Steffie

Berichtdoor Steffie » 24 aug 2007, 08:29

Leuk Febe, nog eens iets van je te horen.
Alles gaat goed met me, we zijn nu 34 weken en wat dagen dus ik begin al af te tellen.
En we duimen hier volop dat het kindje nog draait, want ligt nog in stuit.
Hier is praktisch alles klaar, ik heb al wat doopsuikers klaar maar moet er toch nog een pak doen en de snoepjes voor de kindjes daar wacht ik nog wat mee omdat ik bang ben dat ze hard gaan worden...
En we wachten nog op het zien van de proefdruk van het kaartje...

Evy'ke, allez je derde kindje doet ook lekker mee om in stuit te blijven liggen.
Maar als ik lees dat ze alletwee laat gedraaid zijn heb ik zo iets van het kan ook nog bij mij...
Gek he, ligt dat nu zo gemakkelijk.... misschien willen ze wel dicht met hun hoofdje bij hun mama's hart liggen...
Schone gedachte toch?

Hou jullie goed en tot gauw
Steffie

Nadine

Berichtdoor Nadine » 26 aug 2007, 13:04

Goedemiddag dames ,

Alles goed met iedereen en de kindjes ???

Hier op't gemakje ,onze kaartjes zijn EINDELIJK AF
Mijn strijk is bijgewerkt en de poets ook.

Voor men zoon nog wat sokken gaan bijkopen want die groeidt enorm zit nu al in maat 27,een turnzak ,jaja want zijn 1e schooldag naderd zienderogen

Heb vorige week de wascommode uitgemest en dan ineens maar gvuld met al het nodig (pampertjes ,vochtige doekjes,...)
Dan smelt je toch als je zoiets ieniminies vast hebt
Nu nog alleen de valiezen intasten en alles in ready

De reden waarom ik zo ingang ben geschoten alhoewle alles hèèèèl lang duurd is omdat ik erg veel harde buiken en menstruatiepijnen heb ,heb niet echt het gevoel dat ik half oktober ga halen aan dit tempo.
Nog 3 weken werken (tot de 14/09)dat ook nog en dan is het echt aftellen

Groetjes

Katrien (12/10)

Berichtdoor Katrien (12/10) » 31 aug 2007, 11:24

Hey mensen, amai iedereen is precies druk bezig met de laatste voorbereidingen. Tja, ik eigenlijk ook wel. Alles is zo goed als rond.
Ik heb het wel heel lastig, de 20 extra kilookes vallen me zwaar. Ik heb nu ook sind een week last van tintelende vingers en slapende handen. Overdag gaat het nog, maar s'nachts krijg ik extra veel pijn in mijn rechterarm, waardoor ik haast niet meer slaap.
Ik heb momenteel nog verlof, maar vanaf disndag ga ik opnieuw werken. Ik hoop het toch nog tot 21 sept vol te houden, ik ben dus van plan 3 weken voor datum te stoppen.
Hopelijk kan ik het volhouden, want het valt me zwaar.

Dirkje 35w5d

Berichtdoor Dirkje 35w5d » 02 sep 2007, 12:45

Hallo allemaal,
eindelijk weer eens een berichtje van mij.
ben op vakantie geweest in z-afrika en inmiddels wel klaar voor de baby.
ik word waarschijnlijk ingeleid in week 39, nog 3,5 week dan!!! zo spannend.
kindje ligt met hoofdje naar beneden en is lang maar dun. precies zoals nr 1 en 2 ook waren. ben zelf ook lang en mn buik is beschaafd.
het gedraai van het hoofdje in mn blaas is soms wat ongemakkelijk maar ik vind het erg gezellig dat gewoel, zo'n heerlijk samen-zijn gevoel.
groetjes, dirkje 35w5d

Nadine

Berichtdoor Nadine » 04 sep 2007, 19:23

Goedenavond ,

Hoe is het nog dames ,nog niemand bevallen???

Ben op controle geweest dus en ons ukje woog nu 2.311 kg en alles prima.
Hij zat te drinken op't moment de gyne was aan't filmen zal ik maar zeggen ,
echt koddig om te zien en hij heeft idem snoetje als Mathyar (neusje + lipjes).
Kwa grootte gaat het van klein naar groot hoofd ,romp en beentjes ,dus ga weer een lang mager sprietje krijgenDe uitgerekende datum zou nu 15/10 zijn.

Mathyar is weer een ganse dag naar school geweest en die slaapt dus niks meer tot die in zijn bed ligt s'avonds ,
ook geen gemor daarin of wat dan ook....

Groetjes

Attachment : Mathyarzijn1eschooldag1.jpg

Hannelore

Berichtdoor Hannelore » 06 sep 2007, 19:05

Hallo dames

Stillekes hier.
Morgen 34 weken. Zopas naar de gyn geweest. Ons meisje weegt als 2700 gr. Dat wordt een 'ferme brok' zoals ze hier zeggen.
Ze ligt wel nog in stuit. Als ze binnen 14 dagen niet gedraaid is maken we een afspraak voor een keizersnede.
Ik weet niet of er nog veel kans is dat ze nog gaat draaien. Ze is al zo groot, dus heeft ze niet zo veel plaats meer hé. We zullen zien zeker...
Heb totaal geen ervaring met keizersnede. Is dat veel zwaarder???

Groetjes

vicky

Berichtdoor vicky » 07 sep 2007, 08:32

hey dames
ik ben uitgerekend voor 1/11, dus het zou goed kunnen dat ik net als jullie al in oktober beval.
ik zie dat hier niet zoveel 'beweging' is, ikzelf heb ondertussen echt wel 'last' van de zwangerschap (rugpijn, krampen in de benen, zuur enz enz)
dus khoop eigenlijk wel een beetje dat ons zoontje toch wel eerder komt dan voorzien..
groetjes

Katrien 12/10

Berichtdoor Katrien 12/10 » 07 sep 2007, 10:50

Sinds woensdag ben ik op rust gezet door gyne. En sinds woensdag ben ik ook al 2x aan monitor gaan liggen, moet zondag teruggaan.
Reden: tekenen van zwangerschapsvergiftiging, woensdag stond bloeddruk heel hoog, vandaag stond bloeddruk goed, wel terug eiwitten in urine.
De kans is dus groot dat mijn babytje vroeger zal moeten geboren worden. Mar ik ben al blij dat ik om de 2 dagen naar monitor mag, ter controle.
Vandaag ben ik precies 35 weken, wie weet halen we misschien toch de 37!

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en... » 11 sep 2007, 10:40

wat gaat het vlug zeg... ben vandaag alweer 36 weken :)
en das de grens van wel of geen couveuse bij ons in t zh :)

ikke happy!!!

om 14 u moet ik langs bij de vroedvrouw, dan binnen 2 weken bij gyn en dan wekelijks tot bevalling bij gyn...
best wel spannend....

ik ben benieuwd hoe ons koppig spookje zal liggen.. nog altijd lekker in stuit.. of toch gedraaid.. want ik voel het dus echt niet...
voel overal harde bulten en overal schopjes of iets dat er op trekt hihi :p

gisteren was hier super slechte dag.. mn valling was vreselijk en had super veel koppijn :(... savonds dan toch een dafalgan genomen.. amai wat een verademing...

vandaag al iets beter al heb ik nu een super loopneus :(

goh ik begin nu echt wel wat ongeduldig te worden naar dat kleine spookje hoor...

vanavond ga ik de rest van de enveloppes schijven... en dan morgen de kleertjes wassen en mn valiesje maken.. want moet daar nog aan beginnen...

hoe gaat het met de rest? tis hier zo stil??

Febe

Berichtdoor Febe » 11 sep 2007, 12:51

Hallo

Ik ben vandaag exact 35 weken, vrijdag mag ik nog eens naar de gyn.
Ik ben benieuwd hoeveel ons schatteke gaat wegen.
Hoofdje ligt al de hele tijd naar beneden.
Wel veel harde buiken......

Gisteren ook de omslagen geschreven (nogal een werkje!)
En nu nog zo'n 10 doopsuikertjes bij maken voor de kindjes.
En voor de rest is bijna alles klaar, juist nog mijn valies verder maken (is nog maar halfvol). Bv toiletzakje is nog niet klaar, en nog kleren en pyjama's voor mij. Babykleertjes zitten er wel al in.

Groetjes

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en... » 11 sep 2007, 16:13

Febe... ja herken dat van die enveloppes hihi :p
gelukkig ben ik er ook bijna door sie :)

ik moet nog 20tal stuks maken voor de kids van Robin zn klasje... de gewone suikers laat ik maken ... vond ik makkelijker :)

zojuist bij vroedvrouw geweest en alles was ok :) heerlijk :)
ons ukkie lag zelfs lekker met hoofdje naar beneden ( gaan we dan toch es een normaal kindje hebben buiten die late draaiers van mij :p hihi )

nu nog 2 weken en dan bij gyn... en daarna iedere week op controle...
spannend :)

Dirkje

Berichtdoor Dirkje » 11 sep 2007, 16:47

Hallo,
vandaag 37 wkn en vanaf volg week gaat de gyn mij strippen, ben benieuwd of het effect heeft, iemand ervaring?
Verder zag alles er goed uit.
Gr, D

Gast

Berichtdoor Gast » 11 sep 2007, 18:00

dirkje waarom laat jij je strippen?
geen geduld misschien?
erg...

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en... » 11 sep 2007, 19:27

hmmm reactie hiervoor is wat cru...

maar ik vraag me ook af waarom vanaf 38 weken al strippen...

volgens mij gaat dit je veel last bezorgen maar als je kleintje er niet klaar voor is.. zal die wss nog niet komen...

heeft de gyn verteld waarom? ( mss is der wel reden he.. )

ben zelf benieuwd..

Dirkje

Berichtdoor Dirkje » 11 sep 2007, 19:45

hallo,
ik woon buiten europa en hier is dit "normaal".
omdat ik tijdens mn 2e bevalling mn schaambot ernstig heb beschadigd en de kans groter is dat dit weer gebeurd als we tot wk 40 wachten (het hoofdje is dat groter), wil de gyn me dus nu al strippen.
heeft niks met mijn geduld te maken, die arts zou wel gek zijn om enkel om die reden me te strippen. maar goed, dat is dus de reden.

Lieveling

Berichtdoor Lieveling » 12 sep 2007, 08:09

hoi Dirkje,

dan denk ik dat het verstandigste is om u te laten strippen. Mijn vriendin is bevallen met strippen en binnen de 24 uur was ze bevallen. Maar sommige laten zich strippen en lopen nog een goed week rond, tja ik weet het niet als dat voordelig zal zijn maar ook vandaag Moet ik eindelijk naar de gyn en wil dat anders eens vragen hoe snel dat zal gaan.

en inderdaad die bericht boven evyke was wel een beetje cru.
Want tegenwoordig hoor je meer van Keizersnee's doen omdat de gyn het
"sneller gaat en gemakkelijker voor hun is" heb het zelf het meegemaakt maar ben tijdig van gyn veranderd.

KLein vraagje voor ons hier, wie had ook troebel urine en was alles oke? zonder eiwitten en dergelijke? want wil geen inleiding meer.....

Heb het vandaag maar moet naar de gyn dus daarom mijn angst.

Groetjes en verslag volgt

Katrien, de eerste oktobermama???voorzien 12/10

Berichtdoor Katrien, de eerste oktobermama???voorzien 12/10 » 12 sep 2007, 13:11

Hey dames, zoals jullie al konden lezen moest ik al een hele week om de 2 dagen aan de monitor gaan liggen.
Vrijdag 14 sept zal ik ingeleid worden. Reden is inderdaad die zwangerschapsvergiftiging. Placenta werkte niet meer zo goed, en het kindje zou zelfs niet meer groeien. Is nu wel een goeie 3kg, dus normaal zal alles wel ok zijn bij de geboorte vrijdag! Ben dan precies 36 weken. Maar ja, het kan natuurlijk wel zijn dat de baby toch nog wat couveuse zal nodig hebben. Laat ons hopen van niet natuurlijk!
Groetjes aan iedereen. Het komt nu wel heel dichtbij hé nu voor mij!

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en... » 12 sep 2007, 13:31

oooh Katrien.. spannend zeg :)
je komt ons toch t bevallingsverhaal vertellen en ons lekker jaloers maken met fotos he?

normaal op 36 weken is geen couveuse meer ( en zeker niet als t dan nog 3 kg weegt )
maar zoals je zegt.. je weet nooit he... de rest moet ook ok zijn

maar volgens mij ga jij lekker kunnen genieten van je kleintje!
alvast heel veel succes!!!! ( ben stiekem wat jaloers dat jij je ukje zo vlug in je armen krijgt ... maar aan andere kant is zw vergiftiging niet goed.. snap je wel he.. )

veeeeeel succes!! en kom ons verrassen met leuke fotos!!

Lieveling

Berichtdoor Lieveling » 12 sep 2007, 15:53

hoi dames

juist terug van de gyn. Hier stelt de baby het heel goed, woog nu 2700gr voor 36 weken. het zal rond de 3kg500 zitten bij de geboorte.vermoedelijk zal het eerder komen omdat er al verweking is, een beetje opening(maar nog geen cm) en babytje is al ingedaald. Ook heb ik de streptokokken test gehad en kan nu over 3 weken terug maar zal waarschijnlijk die 3 weken niet meer halen.

Ook vandaag de urine was zo troebel en maakte me zorgen, dus niks om zorgen te maken omdat alles oke is. en moet het echter niet geholpen worden omdat het heel gunstig uitziet.

dus dit is mijn verslag en bij deze zijn we weer geupt

Nadine 35w&2d

Berichtdoor Nadine 35w&2d » 12 sep 2007, 18:23

Ohhhhhhhh Katrien ,dan bijten jullie de spits af!!!!
Zet hem op en kom ons idd zo snel mogelijk als je kunt ons verassen met je verhaal EN foto's!!!

Evy ,hoe maken jullie het nog ,kunnen je andere kadees zich nog inhouden voor hun toekomstige broer/zus?

Lieveling ,idd een mooi gewichtje ,ben ook curieus volgende week woensdag wat en hoe.

Werk nog 2 daagjes en morgen een evaluatie ,men zoon is al de ganse week ziek thuis (zware verkoudheid) en ik ben overal wel aan't opruimen geslagen haha

Groetjes

Terug naar “De kindjes van 2007”