hoe zit dat nu met kaas????

Isa

hoe zit dat nu met kaas????

Berichtdoor Isa » 05 jan 2007, 15:31

Hallo allemaal,
Ik ben nu 3 maand zwanger en heb geen antistoffen voor toxoplasmose, CMV, en nog een paar dingen. Wat listeria betreft weet ik: geen rauwe en niet gepasteuriseerde kazen. Maar wat dan met smeerkaas OK?, philadelphia is roomkaas hee ??, geitenkaas niet?, en mayonnaises of coctailsaus e.d. ? Daar zitten toch allemaal rauwe eieren in verwerkt dacht ik. Wie kan me helpen?
Isa

wendy 11weken

RE: hoe zit dat nu met kaas????

Berichtdoor wendy 11weken » 05 jan 2007, 20:14

hallo isa

dat van die smeerkazen zou ik ook wel eens willen weten..
dat van die mayonnaises heb ik wel een antwoord ik heb deze vraag ook al eens gesteld op een andere site en daar zeiden ze dat er daar zodanig veel bewaringsmiddelen inzitten en kleine hoeveelheden dat dit geen gevaar is bij ons eerste kindje heb ik heel veo mayo gegeten en nu doe ik dit ook nog.
zelf gemaakte mayo is weer iets anders. ook puree met eiers zoals gemaakte puree die in de winkels liggen zijn meestal rauwe eiers in verwerkt
veel succes

wendy

Ann 12 weken

RE: hoe zit dat nu met kaas????

Berichtdoor Ann 12 weken » 07 jan 2007, 14:25

Ik heb vorige week een gesprek gehad met de vroedvrouw hierover en ze heeft mij een heel duidelijke uitleg gegeven:

Als je iets koopt in de winkel waarvan je zeker weet dat het uit een fabriek komt kan het nooit kwaad. Kazen: alleen geen schimmelkazen
Charcutterie kan geen kwaad. Als je vlees koopt en je eet het niet graag doorbakken: stop het voor minimum 3 dagen in de diepvriezer en dan zijn sowieso alle bacteriën dood (zij zei doe het voor de zekerheid 7 dagen) en dat geldt voor alles charcuterie, vlees en vis: steek het in de diepvries en het kan geen kwaad. Groenten altijd goed wassen en eventueel in zoutwater (sla min 3x). Wortelen en tomaten konden sowieso geen kwaad. Geen tartaar (is dikwijls zelfgemaakt). Heb je zin in een broodje van de frituur: neem niets met vis en zonder sla en dan kan het geen kwaad.

Dat van die rauwe eieren dat heeft ze mij ook gezegd: voorzichtig met nagerechten: chocomousse en tiramisu, maar ook in andere nagerechten kunnen rauwe eieren zitten.

Dus eigenlijk mag je gewoon alles eten. Dat vond ik al een hele opluchting want wat je hier soms leest....

Terug naar “De kindjes van 2007”