buikje al zichtbaar? 2de kindje

Wen

buikje al zichtbaar? 2de kindje

Berichtdoor Wen » 22 nov 2006, 21:04

Hallo mede overgelukkige zwangere dames!
Ik weet sinds een weekje dat ik eindelijk zwanger ben van ons 2de kindje (na lang proberen), ben uitgeteld voor 25 juli. Dus ik denk dat ik nu ongeveer 5 weken en half ben? Ik mag volgende week woensdag pas naar de gyn...
Maar nu mijn vraagje, begint bij jullie je buikje ook al te groeien? Bij mij zie je onderaan al echt een bolletje, bij mijn zoontje was dat helemaal niet zo vroeg zichtbaar. Is dat nu omdat het een tweede kindje is? Of misschien omdat het twee kindjes zijn :-) ? Daar heeft mijn man wel bang voor want tweelingen zitten in de familie...

yassira

RE: buikje al zichtbaar? 2de kindje

Berichtdoor yassira » 23 nov 2006, 01:07

hoi wen,

ik ben 5 weekjes zwanger en bij mij zie je het ook hoor(is mn eerste kindje...)
Maar naar het schijnt kan dit aan opgezette darmen /een opgezette maag liggen
Meer weet ik er ook niet echt van...

liefs
Y.

anootje

Berichtdoor anootje » 23 nov 2006, 06:23

Hoi Wen,
we zijn op dezelfde dag uitgeteld!! dus ja, we zijn nu 5 weken en 2 dagen zwanger!
hier is het ook ons tweede kindje en bij mij zie je het ook al (allez, ik zie het) maar mijn broeken passen natuurlijk nog wel en er is geen gewicht bij.
zoals hierboven gezegd: het zullen de darmen en de groeiende baarmoeder al zijn.
groetjes

Wen

Berichtdoor Wen » 23 nov 2006, 19:42

Mijn man zegt ook dat je het echt al fel ziet, mijn broeken beginnen nu al te spannen! En ik zou het zo graag nog geheim houden tot Kerstmis.
Heb ook nog maar 2 maanden een nieuwe job en zou normaal pas in januari mijn vast contract krijgen, dus ik hoop toch dat het niet te fel gaat opvallen voor mijn baas. Vrees een beetje voor mijn contract...

Kato

Berichtdoor Kato » 24 nov 2006, 08:48

Ik ben ook zwanger van m'n 2de, uitgerekend voor 8/07, dus vandaag 7w5d en ik heb ook al een buikje waar je niet meer naast kan kijken. Ik heb zelfs al m'n zwsch broeken moeten uithalen. Niet dat ik mijn gewone broeken niet meer kan, maar ik kan gewoon de spanning niet verdragen. Met die zwsch broeken zit ik natuurlijk superconfortabel, maar valt het nog meer op. Gisteren zag ik m'n collega zo naar mijn buik staren en zich afvragen is die nu zwanger os niet. Ik denk niet dat ik het zal kunnen zwijgen tot 12 wk want dan zal het echt niet meer weg te steken zijn.

Kato

valerie

Berichtdoor valerie » 28 nov 2006, 16:48

wat herkenbaar allemaal!!!
Ben ook voor 25juli uitgerekend en heb ook zowaar een buikje!! M'n man zegt dat dit van te veel te snoepen is, en dat het veel te vroeg is om dit al te hebben.
goh, dat ik het hier lees dat het bij jullie ook zo is, dat geeft zo'n herkenning!!

groetjes,

valerie

Gast

Berichtdoor Gast » 28 nov 2006, 18:37

hallo

ik ben ook uitgerekend op 25juli ik moet morgen om nieuwe broeken DRINGEND volgende week mogen we naar de gyn in de vorige ronde dacht ik dat ik zwanger was maar werd ongesteld in deze ronde na 1dag overtijd deed ik een test en direct positief. zou ik al verder kunnen zijn maar dat ik nog eens maandstonden gekregen heb ik ben zo benieuwd en nu ik lees dat jullie ook al een buikje hebben
tot later bolle buikjes

wendy

tana

Berichtdoor tana » 29 nov 2006, 10:42

hier ook hoor, ben nu 7 weken en het begint zich al te manifesteren. Misschien omdat het nog niet zolang geleden is dat ik bevallen ben. Vorige keer zagen de mensen het pas op zes maand en nu moet ik het al beginnen verstoppen.
Ik heb wel lang bv gegeven en tja, ik heb maar 1 keer mijn regels gehad. Misschien ben ik ook wel verder dan ik denk. Ik deed een positieve test voor mijn NOD dus ja? Ik ga pas in januari naar de echo dus weet ik dan pas echt hoever ik ben he.

sarah

Berichtdoor sarah » 29 nov 2006, 16:11

hey! mijn buik staat ook gespannen en is dikker dan anders, mijn broeken zitten vaster dan anders. Hier op mijn werk lachten ze er een beetje mee: zo van, amai da is inbeeldingenals ge da nu al hebt, dan zit ge hier binnen twee weken achterovergeleund op uwe stoel. tsja, ik kan er oo kniks aan doen: gespannen buik en pijnlijke, harde borsten!!!!!!
ik voel ook een mix van regelpijn en darmkrampen, niet de hele dag door, maar tochregelmatig. is da normaal?

Gast

Berichtdoor Gast » 29 nov 2006, 18:07

tss tss tss

je kan dat toch nog helemaal niet zien?
mensen toch! denk eens logisch na! zo'n vruchtje is nog piepklein, hoe kan je dat dan al zien?
wel kan een opgeblazen buik van de darmen of zo zijn, maar toch niet van het zwanger zijn!
bij mijn 2de zag je niets tot 4 maanden!

anootje

Berichtdoor anootje » 29 nov 2006, 18:16

ik ben ook uitgeteld op 25 juli en zwanger van ons tweede... en echt waar, vandaag op het werk zei iemand dat je het al goed zag!!
ik ben wel tenger van gestalte en er is al een half kilootje bij, en dat zit dus direct daar op het buikje...
maar je ziet het alleen als je me echt goed kent.
misschien is het bij een tweede toch sneller?? ik ben in februari wel pas bevallen van ons eerste, dus veel tijd zit er ook niet tussen, misschien speelt dat ook wel mee...

Mama van nr 3

Berichtdoor Mama van nr 3 » 30 nov 2006, 17:00

Hier ook al duidelijk zichtbaar hoor...
't Is natuurlijk voor de derde spruit en kben nu niet van de slanksten... Ben net 10 kg afgevallen en kon terug in een maatje kleiner, maar dat is nu weer verleden tijd :)
Ik ben uitgerekend voor 28 juli dus nog niet zo heel ver ...
Veel succes voor de zwangeren...
Zelf wel wat schrik want heb een MK achter de rug; dus ik hoop dat het nog niet te snel zichtbaar wordt want ook wij willen de cruciale periode afwachten...

Gast

Berichtdoor Gast » 30 nov 2006, 20:12

@ de anonieme van 29 nov 19.07

Ieder mens is anders he. Omdat het bij jou niet zichtbaar was, daarom kan het bij anderen op 2 maand wel al zichtbaar zijn he.
Zelf ben ik mollig en bij zie je het nog niet maar een vriendin van mij , daar zag ik het ook al hoor op haar 2 maand. Toen ze drie maand was, was ze precies al 5 maand. Alles hangt af van persoon tot persoon. Heeft trouwens niet alleen te maken met het vruchtje!

Valérie (16/07/07)

Berichtdoor Valérie (16/07/07) » 30 nov 2006, 21:15

Hier nog een Valérie met een buikje :) !

Bij mij is de bevalling voorzien op 16/07.

Buikje: zichtbaar
Gewicht: + 800gr

Da's al serieus, hé. Nochthans, 't kan niet van 't eten zijn, want ik ben zo misselijk dat ik weinig en licht eet.
Morgen ga ik zwemmen met een vriendin, ben benieuwd of dat badpakje iets gaat verklappen ... ;)

Angela

Berichtdoor Angela » 01 dec 2006, 08:57

Bij mij nog niets zichtbaar. Bij mijn vorige zwangerschap was dat onmiddellijk al van het begin. Nu 6weken en nog niets te zien, maar da hoeft ook niet. Wil eerst de afspraak met de gyn afwachten op 8 weken en dan wil ik het nog zwijgen tot Kerstmis.

Liesje

Berichtdoor Liesje » 25 dec 2006, 19:35

het is idd zo dat zwangere vrouwen (ook ik) last kunnen hebben van opgezette darmen en daardoor vroeg een buikje hebben, maar die opgezette darmen komen wel degelijk door de zwangerschap.

EN het is lagemeen geweten dat je van een volgende zwangerschap eerder een buikje krijgt dan van een 1ste omdat alles al eens uitgezet is geweest.

groetjes

Inge

Berichtdoor Inge » 05 jan 2007, 10:03

Vandaag ben ik 12 weken en vorige week vroeg iemand of het net als van haar voor april was!!!!!
Het is mijn 3e zwangerschap, dus ik draag nu al vanaf week 7 zwangerschapsbroeken. Mijn T shirts zijn te kort om over mijn buik te zitten dus draag ik zo'n buikband. Ik kon het ook onmogelijk nog verstoppen dus weten de meeste mensen het al een tijdje.
Als ik foto's van vroegere zwsh. vergelijk met mijn buikje nu ben ik precies 5 maand ;-). Mijn gewicht: plus 1 kg. Ik ben wel erg misselijk.

Lieveke

Berichtdoor Lieveke » 05 jan 2007, 11:17

Hallo,

Ik ben ook net 12 weken, ook een derde kindje, maar draag nog steeds mijn gewone broeken.
Een minibuikje kan je wel bespeuren, maar dat zal waarschijnlijk ook wel met de feestelijke maaltijden te maken hebben.

Waar vind je zo'n zwangerschapsband ? Dat lijkt mij wel handig !

Ann

Berichtdoor Ann » 07 jan 2007, 14:32

Hey

Ik ben 12 weken in ben gisteren mijn eerste zwangerschapsbroeken gaan halen! Mijn eerste zwangerschap en mijn riem is al 4 gaatjes losser. Had ook niet gedacht dat het zo snel zou gaan, maar het is wel degelijk een bolle stevige buik (dus geen kwabbels).

Nochtans heb ik vorige week te horen gekregen bij de gyneacoloog dat het kindje pas na 4 maanden omhoog komt en je dan pas echt een buik hebt van het zwanger zijn. Ben maar 0.8 kg bijgekomen.

Inge

Berichtdoor Inge » 08 jan 2007, 07:52

Die band is een tricot stuk stof die je over je buik draagt. Zo heb ik er een in de H&M gekocht. Ik dacht 7 Euro of zo. Nu draag ik die over de t shirts die ik al had en hoef ik ook geen langere zwangerschapsT's te kopen.

Terug naar “De kindjes van 2007”