worden jullie 6 maandertjes ook zoveel wakker

Gast

worden jullie 6 maandertjes ook zoveel wakker

Berichtdoor Gast » 23 dec 2007, 10:05

Hey,

Ons stoer kereltje is dik 6 maanden en slaapt al van zijn 11 weken door. Hij sliep echt van 19u tot 7u, tot een dikke maand geleden. Vanaf toen wordt hij elk uur wakker, echt elk uur. Dan moeten we zijn tutje gaan geven of gewoon even over zijn hoofdje aaien en dan slaapt hij terug in tot een uur nadien.
Wij hebben nog 2 andere kindjes, dus laten wenen is niet echt een optie 's nachts omdat hij dan de andere wakker maakt.
Zit hij in een groeispurt of moet hij misschien teveel verwerken 's nachts? Met de twee anderen hebben we dit niet voorgehad.
Zijn pap drinkt hij meestal niet helemaal op 's avonds (210 ml + 7 schepjes nutrilon 2)

Alle tips zijn welkom.

Gast

RE: worden jullie 6 maandertjes ook zoveel wakker

Berichtdoor Gast » 23 dec 2007, 22:38

mijn eerste gedacht was idd een groeispurtje, maar dan zou dit toch al lang duren he. Ik heb niet echt tips, hopelijk wordt het binnenkort beter!

Gast

Berichtdoor Gast » 24 dec 2007, 14:31

hallo,

hier er ook eentje van een goede 6 maand die sinds enkele dagen s' nachts wakker wordt.
Heb gisteren een tandje ontdekt dus ik denk dat dat de reden is: tandzeer met bijkomende darmkrampjes.
Misschien is dat bij jouw kindje ook het geval, alhoewel een mman dan mss wel heel lang is voor een doorkomend tandje.

groetjes,
vi

opstartster

Berichtdoor opstartster » 25 dec 2007, 11:22

Het is begonnen met een oorontsteking, nu 2 maand geleden. Die genas maar niet (4 anti-bioticakuren na elkaar, telkens hervallen) en hij werd veel wakker. Nu is dat genezen en is hij al eigenaar van 2 tandjes.
Deze middag weende hij alles bijeen als hij at. Normaal gezien geen enkel probleem, maar nu dus wel. Dus ik denk dat tandjes 1 van de oorzaken is, alleen, junifen of Teegel 's nachts, het heeft allemaal geen baat.

Gisterennacht heeft hij er nog een schep bovenop gedaan. Wakker van 00:15 tot 3u! Spelen, wenen, zeuren en zagen... uiteindelijk van miserie een halve fles pap gegeven en ineens was alles goed. Hij heeft al 4 maanden geen nachtvoeding meer gegeten, dus ik was er niet zo voor, maar dat bleek de oplossing. Deze nacht vanaf 23u15 weer elk uur wakker, maar zijn tutje was wel meteen goed.

Ik denk dat het een combinatie is, tandjes (ik zie er 2 piepen onderaan), druk achter zijn oren, groeispurt...
Volgende week vrijdag moet ik bij de osteopaat zijn voor zijn oortjes, je zal zien, die nacht zal hij voor de eerste keer weer doorslapen.

Ik weet het, soms is er niet echt een oorzaak, maar het helpt al eens om hier mijn ei kwijt te kunnen.

Merci alvast!

opstartster

Berichtdoor opstartster » 05 jan 2008, 21:06

Tot twee dagen geleden heeft hij het uitgehouden om zo dikwijls wakker te worden. Nu slaapt hij perfect terug door, na een bezoekje bij de osteopate. Geen enkel tandje te bespeuren, oorontsteking was het deze keer ook niet. Wij denken reflux... ach ja, als hij het zo blijft doen zoals nu zijn we dik content.

Terug naar “De kindjes van 2007”