Lijstje met april 2007 baby's

viekemieke

RE: Lijstje met april 2007 baby's

Berichtdoor viekemieke » 17 jul 2007, 09:49

Hey iedereen en Jill,

Je dochtertje is inderdaad al een flinke baby. Mijn dochtertje was maandag 14 weken en vorige week woog ze 5.060 kg en mat ze 58 cm. Bij geboorte woog ze 3.180 kg en mat ze 49 cm.
Jouw kindje is precies wel een grote. Wat woog ze en wat mat ze bij geboorte?
Jouw dochter had ook last van reflux. De mijne ook nog altijd. Ze krijgt al geruime tijd Omeprazole en Polysilon. Ik mocht van de kinderarts met groentenpap beginnen, maar ik stel het liever nog wat uit. Ik geef nog altijd borstvoeding, maar ik twijfel veel aan mezelf.
Mijn dochtertje is nogal een beweeglijke : ze kan geen 5 seconden stil zitten met armen of beentjes. Zelfs tijdens het voeden zit ze met een handje te frunniken aan mijn blouse.

Jill

Berichtdoor Jill » 18 jul 2007, 20:04

Hallo viekemieke,

Kaythlin woog 3,220kg bij de geboorte en was 51cm lang. En is geboren op 37weken. Het is een enorm verschil met Kayleigh, mijn oudste. Dat was zo een fijntje. Die woog op dezelfde leeftijd nog geen 5kg.
Ze had en heeft idd last van reflux. Ben blij dat ik met groentepap gestart ben want daar is ze goed mee. Ze eet al bijna een volledige pap van 150g en drinkt dan nog een 40cc melk. Ze krijgt omeprazole en motilium.
's Avonds heeft ze wel altijd heel veel last van krampjes.
Het is idd ook een beweeglijke en naar speeltjes grijpen en in de mond stoppen.
Als ze in de relax ligt wriemelt ze altijd om tot zithouding te komen..

Groetjes Jill

Geke

Berichtdoor Geke » 02 aug 2007, 09:54

Hallo allemaal,

Viekemieke, wat een dotje van een dochter heb jij!!! Jammer dat ze zoveel last van reflux heeft. Hopelijk groeit ze er snel uit.
Ik weet eigenlijk niet goed meer of ik mijn verhaal hier al ergens gedaan heb. Ik ben al een hele tijd niet meer op zappy geweest. Ik ben ook in april bevallen van een flinke dochter Anna, 4,2 kg en 53 cm. Wij zijn gezegend met een heel gezonde en brave baby. Ze slaapt goed, eet goed, groeit goed,... Ik dacht dat onze zoon al zo'n makkelijk kind was en dat dat moeilijk te evenaren was, maar ons Anna is zowaar nog makkelijker. Als we andere ouders horen klagen over gebroken nachten, koorts-baby's, moeilijke eters, dan moeten wij altijd passen. Hout vasthouden dat dat zo blijft natuurlijk! Maar voorlopig hebben wij een droomgezinnetje.

Wij zitten stiekem al met plannen voor nog een gezinsuitbreiding. Hoewel het het eerste jaar niet goed zou uitkomen wegens bouwplannen, willen wij de natuur zijn gang laten gaan. Ons Anna is er gekomen met behulp van hormonenkuren, dus de kans is groot dat we wel weer even moeten wachten op een volgende zwangerschap. We shall see...

Ik ben sinds deze week ook terug aan het werk en hoop de borstvoeding nog even te kunnen doorzetten. 's Morgens en 's avonds genieten moeder en dochter nog van een heerlijk borstvoedingsmoment. Overdag kolf ik af, zodat ze 1 flesje borstvoedingspap heeft de volgende dag en dan moet ze ook nog een flesje poederpap drinken. Dat smaak wat minder goed, maar voorlopig lukt het wel.

Neel mama van mille 24/04

Berichtdoor Neel mama van mille 24/04 » 02 aug 2007, 12:43

Hey Geke

Proficiat met je dochter Anna.
Er zijn toch overduidend meer meisjes dan jongens geboren in april.
Hier ook een heel gezonde en brave baby.
Het is echt fantastisch om mama te zijn!

Deze week moest ze voor de eerste keer naar de creche maar het is goed meegevallen.
ik ben de derde week van juli terug beginnen werken en zag het niet zitten om telkens af te kolven dus ben 2 weken op voorhand beginnen af te bouwen als we met ons drietjes op vakantie in frankrijk waren.

Benieuwd om van de anderen nog iets te horen.

groetjes
Neel

neel mama van mille 24/04

Berichtdoor neel mama van mille 24/04 » 02 aug 2007, 12:55

nog enkele fotootjes
van haar doopsel op 1 juli

Attachment : doop1.jpg

Berichtdoor neel mama van mille 24/04 » 02 aug 2007, 12:56

als ze mille voor de eerste keer zien is altijd het eerste wat ze zeggen:
amaai wat een haar zoveel

Attachment : punky1.jpg

Berichtdoor neel mama van mille 24/04 » 02 aug 2007, 12:57

in badje waar ze al het water opdrinkt

Attachment : tummytub1.jpg

Berichtdoor neel mama van mille 24/04 » 02 aug 2007, 12:57

en op vakantie, ons lachebekje

Attachment : vakantie1.jpg

Annelies, mama van Lily

Berichtdoor Annelies, mama van Lily » 06 aug 2007, 20:05

hallo iedereen,

herinneren jullie mij nog? ik was uitgerekend voor 23 april, maar ben tenslotte toch een mei-mama geworden.
Na heel veel gesukkel van verborgen reflux, zijn we eindelijk wat op onze plooi geraakt met onze meid.
Intussen is mijn zwangerschapsverlof ook al voorbij, maar heb ik het geluk van les te geven, dus moet ik pas op 3 september terug starten.
Nog een maandje langer dus met m'n dochtertje.

Ik voeg hierbij nog een fotootje van haar eerste groentenpapje gisteren.

Vele groetjes en hopelijk komen hier nog regelmatig aprilmama's wat vertellen over hun kleine spruit!

Annelies en Lily

Attachment : DSCN2778.JPG

Annelies, mama van Lily

Berichtdoor Annelies, mama van Lily » 06 aug 2007, 20:07

en ook de eerste zwembeurt.... zalig (vorige vrijdag)

Attachment : DSCN2763.JPG

Berichtdoor neel mama van mille 24/04 » 08 aug 2007, 13:13

Hey annelies,
blij om nog wat van je te horen.
Bij ons is ook alles in de juiste plooi aan het geraken (ze slaapt de hele nacht door zalig wat een verschil)
Ik begin het zo een beetje gewoon te worden mijn nieuwe leven :)
Gelukzak dat je nog een maandje vrij hebt want nu heb je zo meer contant met je babietje vind ik.

Mille drinkt nog altijd uit flesjes maar als ze 4 maand is gaan we ook beginnen met groentenpap ik kijk er al naar uit (niet naar de bijkomende was)

Mille weegt nu 6kg 120 en meet 60,5 cm ze zit goed op het gemiddelde

groetjes
neel

bolle

Berichtdoor bolle » 09 aug 2007, 14:52

Hallo,

Ik ben net beginnen meelezen en heb een vraagje voor Kathy.
Je zegt dat de communicatie niet goed was op neonato. Mag ik vragen wie jullie behandelende arts was?

Jill

Berichtdoor Jill » 16 aug 2007, 22:19

Hallo iedereen,

Nog even wat nieuws van ons.
Kaythlin is ondertussen ook 4 maanden oud en weegt 6,350 en meet 63cm.
Ze groeit als kool maar het is niet zonder problemen.
Omwille van reflux en intolerantie aan koemelkeiwit zit ze op soyamelk en ik had de indruk dat ze daarvan wat moeilijker stoelgang had en veel krampen als gevolg.
Het was iets beter maar de reflux bleef vrij erg en we zijn op 3 maand met groentenpap mogen beginnen. Sinds vorige week zijn we nu ook met fruitpap begonnen maar nu begint ook het probleem van de krampjes sinds een paar dagen weer.
Blijkt nu dat ik beter eens ander water zou proberen om de flesjes te maken. Dat de oplossing soms zo simpel kan zijn hé.
Voor de rest goeie vooruitgang. Weer zo een rappe als haar zus. Ze rolt al om en zit ook met steun al eens een kwartiertje recht. Misschien zit ze zo rap als Kayleigh, die was 5,5maand.
Ze ligt ook veel te brabbelen en naar haar mobiel te grijpen en als ze pooh en friends dan vast heeft moeten die ook besabbeld worden.

Ik mag me gelukkig prijzen dat ik thuis ben voor mijn kindjes. Ik moet ze niet naar de creche brengen. Joepie.
Geniet nog van jullie kindjes.
Groetjes Jill

Jessica

Berichtdoor Jessica » 05 sep 2007, 13:16

Hallo iedereen,

Eindelijk ben ik nog eens op internet geraakt.
Met Thomas gaat alles heel goed,hij is een braaf ventje en was eergister 5 maand!Wat vliegt de tijd!

hij was al zijn eerste keer ziek geweest (en dan geef je 5 maand BV), eerst een oorontsteking en nadien nog een bronchitis, ik moest met hem naar fisio om die flijmen los te kloppen en uit te zuigen, gelukkig was hij heel flink!
Hij is er na 3 weken ziek zijn nu helemaal door.

Ik ben deze week beginnen werken, voorlopig 3 ochtenden in de week en zeker binnen bepaalde tijd elke ochtend, zo heb ik nog een hele middag bij de kindjes.
En ik werk voor mijn schoonpa zo als ze ziek zijn ofzo is dat wel handig.

Thomas eet sinds 4 maand fruitpap en nadien ook groentepap, hij kwam wat min bij elke keer en daarmee heb ik maar besloten om hem eten te geven ook op 4maand.
Hij eet redelijk goed en vooral fruitpap eet hij graag.

Hij slaapt normaal van 19-20u tot 6u smorgens, maar laatste dagen is hij elke keer om 4u30-5u wakker en reuzehonger, zeker een groeispurt, want heb gisteravond zijn melk ingedikt (is is inmiddels na 5 maand op fles) en nog steeds zo vroeg wakker.

Zo dat was even een update.
Ik hoop dat het met iedereen verder goed gaat.

Groetjes Jessica

Jill

Berichtdoor Jill » 05 okt 2007, 22:03

Hallo iedereen,

Het blijft hier nogal stillekes.
Hoe is het ondertussen met de aprilbaby's. Ze zijn of worden 6maanden. Wat gaat de tijd toch vlug.
Binnen 2 weken moeten wij terug naar kind en gezin.
Ben benieuwd hoeveel ons madam gegroeit en gedikt is.
Ze gaat in elk geval heel goed vooruit. Maatje 68 is nu absoluut niet meer draagbaar voor haar en nu steken we haar in 74. Broekjes zijn net gepast.

Ook motorisch gaat ze goed vooruit. Ze pakt al speeltjes van het ene handje naar het andere, houdt twee verschillende speeltjes gelijk vast en stopt al zelf de tut in het mondje. Ook 's nachts en dat is een enorme luxe. Er liggen er wel een 3-tal in bed zodat ze altijd eentje vindt.
Ze kan ook alleen rechtop zitten maar verliest nog vaak haar evenwicht. Ze vindt het super als ze op de speelmat een 10-tal minuutjes kan blijven zitten en dan kan spelen.
Omrollen wil ze wel nog niet echt doen. Ze rolt al op haar zij maar nog niet tot op de buik en van buik naar rug ook niet.
Wel gaan de beentjes veel op en neer, die moet nogal buikspieren hebben ;-)

Ook de eerste verkoudheid is hier al gepasseerd. Die had grote zus natuurlijk meegebracht van school.

Zo dat was hier nog eens een updatje . Hopelijk laten jullie ook nog eens wat nieuws achter.

Groetjes Jill

mama van Arne 14/04

Berichtdoor mama van Arne 14/04 » 16 okt 2007, 00:48

hoi :)
eerste keer dat ik hier in deze aprilgroep kom hoor, heel leuk.
ook leuk om die fotootjes te zien.
@jill : zo zie je maar, het ene kindje kan het ene vlugger dan het andere, ze doen het alleen op hun eigen tempo en in hun eigen volgorde.
zo kan arne ook zijn tut al terug in zijn mond steken maar snachts niet en raakt die altijd onder zijn hoofdje terecht, hij rolt als een wildeman maar zit alleen recht als ie op mijn schoot zit, dus nog niet echt zelfstandig. Maar als ik zijn activiteitenboog over hem heen zet kan hij zich gemakkelijk een half uur alleen bezighouden (wat ik een hele prestatie vind voor zo'n babietje).
en het is zo grappig om hem zijn stem op heel vreemde manieren te horen uittesten :) hij schaterlacht nu wel heel veel, wat super de max is. Een mens wordt er direct goedgezind van :D
hebben jullie schatjes ook zo'n last van hun eerste tandjes? als hij op iets zacht kan bijten is het iets beter, daarnaast geef ik ook tee-jel. Arne heeft ook nog veel last van zijn darmpjes voornamelijk winderigheid. Ik geef druppeltjes, speciale poedertjes voor zijn darmflora, doe koolzaadolie in zijn melk, hij krijgt melk tegen kolieken en winderigheid en ik ben ook al de osteopaat gepasseerd maar niks is er tegen opgewassen. Wachten tot zijn darmpjes uitgerijpt zijn zeker?
iemand tips tegen die winderigheid? of tegen zijn pijnlijk tandvlees?

babaai

Jill

Berichtdoor Jill » 06 nov 2007, 19:48

Hallo

Aan de mama van Arne
Kaythlin had ook veel last van krampjes en nu zijn haar darmpjes inderdaad rijp genoeg en heeft ze al een goede maand van bijna niks meer last.
Ik denk wel dat de tandjes er door komen nu want ze is lastig, wil op alles bijten en heeft diarree en rode billetjes.

Jammer dat het hier zo stil blijft rond de andere aprilmama's.

Destijds bij ons oudste Kayleigh zat ik ook bij de decembermama's en sommigen houden nog steeds contact.

De kindjes worden bijna 7maand en zijn toch al veel veranderd.

Hopelijk horen we hier nog iets

Groetjes Jill

Sandra

Berichtdoor Sandra » 16 nov 2007, 10:59

Hallo Jill,

Hier een mama , van een zoontje, geboren op 5 april 2007. Hij is nu 7 maanden oud en inderdaad al heel veel veranderd.

Nu kan hij net een beetje zitten, al valt ie af en toe nog om. En hij maakt er een sport van om zijn sokken steeds uit te trekken. Hij is dol op halssnoeren. En ik draag die ook elke dag.

Oja, mijn zoontje heet Niels.

Groetjes, Sandra.

Sam

Berichtdoor Sam » 03 dec 2007, 22:31

Op 28 april mama geworden (Tweede zoontje) van een prematuurtje dat eigenlijk uitgeteld was voor 25 juli.

Attachment : Jaydin 005.jpg

Sam

Berichtdoor Sam » 03 dec 2007, 22:34

En hier nog eentje van de 2 jongens samen. Eindelijk was mijn kleintje thuis, na 3 maanden wachten.

Attachment : Jaydin 065.jpg

tine

Berichtdoor tine » 04 dec 2007, 13:51

Hoi,

Mn dochtertje Emma is geboren op 9 april, op de uitgerekende dag. Straks wordt ze 8 maanden ! wat vliegt de tijd en wat groeien ze snel hé.

Attachment : Emma 7.5 maand 002.jpg

Kelly

Berichtdoor Kelly » 05 dec 2007, 08:46

Hallo Sam,

Hoe stelt de kleine Jaydin het? Amai, zo vroeg geboren. Maar hij ziet er alvast heel erg goed uit!

Mijn dochtertje is 5 weekjes te vroeg geboren. Dat is uiteraard niet te vergelijken met jou.

Kelly

Sam

Berichtdoor Sam » 16 dec 2007, 22:10

Jaydin doet het heel goed nu. Het is een echt flink kereltje, hij gaat steeds meer richting curve. En dat met 3 maand achterstand.

Dit is een fotootje van hoe hij nu is.

Attachment : Jaydin 067.jpg

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jan 2008, 22:48

Uppie

Terug naar “De kindjes van 2007”