Lijstje met april 2007 baby's

Vanessa

RE: Lijstje met april 2007 baby's

Berichtdoor Vanessa » 22 apr 2007, 22:33

Dag Annelies,

Ik kom nog even piepen en vanaf morgen hou ik mijn gsm binnen handbereik.
Ps. Morgennamiddag heb ik vergadering, hij staat dan op stil hé.
Ik ben even naar Geertrui geweest en ze leeft mee hoor met jou.
Bye

Vanessa

Annelies

Berichtdoor Annelies » 25 apr 2007, 08:30

't Is hier zo stil... ben ik echt de enige die nog aan het wachten is???
Neel, jij bent waarschijnlijk al bevallen. Hopelijk laat je nog iets weten wanneer je terug thuis bent. Ik hoop ook dat alles heel goed verlopen is!
Ik moet vrijdag aan de monitor gaan liggen. Het blijft dus echt wel afwachten... jammergenoeg!!!

Vele groetjes,
Annelies

jessica

Berichtdoor jessica » 25 apr 2007, 10:58

Hallo allemaal,

Ik ben de 2de april ingegaan dus om me te laten inleiden, wat ze om 2u snachts gingen doen, maar om 12.20 zijn mijn contracties zelf begonnen en om 1.15 mijn water gebroken.Zo uiteindelijk is alles natuurlijk gebeurt.

Thomas is geboren op zijn uitgerekende datum,3 april, en hij is al 3 weken oud, alles gaat goed, ik borstvoed en verder is hij een rustige baby.

groetjes en proficiat aan de nieuwe mamas

Jessica

Neel

Berichtdoor Neel » 30 apr 2007, 13:10

Eindelijk ben ik ook bevallen van ons dochtertje Mille.
Het was een helse bevalling zondagochtend om 3u30 zijn de eerste weeen begonnen wanneer we dan zondagavond in het ziekenhuis zijn binnengegeaan na een helse nacht met weeen om de 5 min die maar niet doorzetten s'morgens terug naar huis om dan na een ganse dag met pijnlijke weeen s'nacht om 3u teru naar het ziekenhuis te gaan daar aaangekomen vlotte het nog niet dan om 7u een epidurale en dan om 4u de dinsdag volledige ontsluiting beginnen persen en na 40 min persen een spoedkeizersnede omdat ze uiteindelijk een sterrenkijker was.
op de operatiezaal aangekomen een keizersnede met plaatselijke verdoving maar daar voelde ik alles van (uiteindelijk heeft die epidurale niet veel gewerkt) uiteindelijk is onder volledige narcose op 24/04/07 om 18u10 onze dochter Mille geboren 3kg 310 en 51 cm

nu zijn we juist thuis en is ze aan het wenen
tot later

Annelies ik kijk uit naar jouw verhaal

Ingele

Berichtdoor Ingele » 30 apr 2007, 21:02

Aiai Neel dat is idd geen echt fijne bevalling... voor zo'n ligging was ik beducht, toen de vroedvrouw me 's ochtends zei dat de baby met z'n rugje naar achter lag, was ik niet zo tevreden.... Geneest de wonde goed? En is Mille een rustige baby? Intussen is Myrte al goed bijgekomen, ze weegt 3kg740 (vorige week maandag 3kg400) en we hebben haar nog eens hermeten (met de verpleegster van kind en gezin), 53cm, dat komt meer overeen met wat ik zie aan haar kleertjes, nl dat die van 0 maand al van het begin te klein waren eigenlijk...Ze heeft wel nogal wat last van krampjes, ze krijgt er venkeldruppeltjes voor en ik drink venkelthee, buikje masseren heb ik nog niet geprobeerd... voor de rest een modelbaby die al een keer 5 of 6u durft tussen de voedingen laten 's nachts (en ik voed op verzoek dus maak haar niet wakker).
Hoe gaat het met de andere mama's en kindjes?

Groetjes,
Ingele

Lot

Berichtdoor Lot » 30 apr 2007, 21:34

@ Neel, juist jouw verhaal gelezen? Ik schreef dat ik een lange bevalling gehad heb. Maar als ik jouw verhaal lees viel dat nog mee...

Bij mij is het s nachts begonnen. Om drie uur is mijn water gebroken. We zijn rond 5 uur naar het ziekenhuis vertrokken.
Om 9 uur begonnen de weeen echt door te wegen, rond 12 uur ben ik in bad geweest, zeer aangenaam maar de weeen vielen er door wat stil. Om 11 uur had ik 4 cm ontsluiting, om 13 uur ook, om 15 uur ook, om 17 uur ook!!!!
Ik kon niet meer en heb een epidurale gevraagd.
Ik kreeg ook weeenopwekkers maar ook dan ging het niet vooruit. Dan ging het ineens wel sneller vooruit, op een uur naar 9 cm. Maar hij was nog niet genoeg ingedaald. Om 22 uur naar de verloskamer gereden, op weg verschrikkelijk misselijk, gal overgeven!
Om 22uur 30 is hij geboren met de vacumpomp... Hij zat vast achter mijn bekken...

Het is een zalig manneke, slaapt wel zeer diep, je krijgt die niet wakker om te eten overdag, iemand tips?

Groetjes Lot

Neel

Berichtdoor Neel » 01 mei 2007, 12:57

Hey Ingele,
Mille is een schatje.
Vanaf dat ze geboren is is ze alleen maar in gewicht toegenomen.
Vermoeiend dat dat is borstvoeding geven en pijnlijk.
Natuurlijk zit ik met die keizersnede wat voor borstvoeding tegeven niet altijd gemakkelijk is morgen mag de draad eruit en dan zal ik volledig hersteld zijn buiten wat slaaptekorten.
Ik moet wel nog altijd bekomen van de bevalling dat spookt nog altijd door mijn hoofd. Iedereen zegt dat de gyn een fout heeft gemaakt dat ze ze veel rapper had moeten doen komen en ook dat ze dat had moeten zien op voorhand dat het een sterrenkijker ging zijn aangezien het mijn eerste kindje is weet ik er ook niet veel van.

groetjes Neel & Mille

Ingele

Berichtdoor Ingele » 01 mei 2007, 14:49

Neel, ik denk dat je er wel even over zult doen om te bekomen van zo'n bevalling. In principe kunnen ze inderdaad al sneller voelen dat het een sterrekijkertje is, maar vanaf precies weet ik niet.... ik vind het zelf ook vreemd dat het bij jou zo lang geduurd heeft, meer dan 48 u als ik alles goed optel? In principe is het wel goed hoor, dat je in arbeid geweest bent voor de keizersnede, zo zijn jouw en haar lichaam voorbereid geweest op de geboorte (is belangrijk bvb voor de borstvoeding maar ook voor haar stress bestendigheid). Maar zo lang, dat is iets anders natuurlijk. En er wordt toch ook wel gezegd dat de beste verloskundigen degenen zijn die er langst van af kunnen blijven, maar het evenwicht tussen langst dat positief is en langer dat negatief wordt, is natuurlijk niet zo gemakkelijk te vinden...

Hoe komt het dat de bv zo pijnlijk is? Dat mag in principe niet echt pijn doen, tenzij gedurende de eerste dagen omdat je tepels moeten wennen aan het feit dat eraan gezogen wordt. Als je echt pijn blijft hebben, loont het misschien de moeite een vroedvrouw te laten komen (aan je gyn zal je wellicht niet veel hebben ivm die zaken). Wat ook kan helpen, is een zalf die Lansinoh heet, dat is lanoline en die moet je er niet afwassen voor je Mille laat drinken.

Lot, Myrte slaapt ook heel veel, ze heeft gemiddeld maar zes voedingen per dag. Als de kindjes bijkomen en er content uit zien, is het ook geen probleem en hoef je ze niet wakker te maken. De vroedvrouw zei wel dat zes een minimum is... is je kindje wat geel? Dan kan het ook daarmee te maken hebben. Om een baby wakker te houden, kan je de beentjes uit de pyama doen (wat frisser), met de voetjes spelen, even weg leggen (helpt zeer goed bij Myrte als ze na 15 min voeding begint te soezen) of nog de pamper verversen.

Groetjes,
Ingele

Annelies 23/04

Berichtdoor Annelies 23/04 » 01 mei 2007, 21:05

Amaai Neel, da's wel afzien jong...
'k heb elke dag uitgekeken naar het april-forum om te weten of het nog niet zo ver was van jou en nu ben ik echt gelukkig dat je een prachtige dochter hebt.
Ik kan nu met een gerust hartje zelf binnengaan.
Want inderdaad, ik mag vanavond binnengaan tegen 22 u in het ziekenhuis om het in te leiden, we zijn dan 8 dagen overtijd.
Ik hoop dat alles vlot verloopt en wens jou alvast een hele dikke proficiat meid, geniet maar van je kleine spruit. Je hebt het verdiend.

Volgende week hoop ik jullie ook zo vlug mogelijk verslag uit te brengen!
Vele groetjes uit Roeselare,

Annelies

neel

Berichtdoor neel » 02 mei 2007, 11:27

bedankt ingele voor de info
je helpt me echt
De borstvoeding doet soms pijn in hrt begin zo 1 minuutje maar met die keizersnede is het moeilijk om ze aan te leggen maar ik doe dapper verder
deze nacht maar 3u geslapen ze wordt wat energieker.

Ah Annelies blij om iets van je te horen en dat het eindelijk zo ver is ik hoop dat je nu toch al bevallen bent en laat ons zo snel mogelijk iets weten.
ik denk aan je.

groetjes
neel

Attachment : IMG_0152.JPG

jill

Berichtdoor jill » 06 mei 2007, 17:37

Hallo iedereen,

Aan iedereen die ondertussen zijn kleine spruit erbij heeft een dikke proficiat.
Wij hebben met computerproblemen gezeten en druk met de kindjes dat het er niet direct meer van gekomen is om te mailen.

Morgen wordt Kaythlin ook al een maand en ze is al heel fel veranderd.
We hebben net zoals met Kayleigh weer een kindje met reflux vast. Daarvan kan ze soms wel heel veel last hebben en ze krijgt ondertussen ook al medicatie daarvoor. We wilden zo lang niet afwachten of met de grote zus destijds want die is op 3maand opgenomen met een zwaar verbrande slokdarm door het maagzuur.

Vanaf de eerste dag in de kraamkliniek staat ons schatteke mooi op 6 voedingen met de laatste om 23u en de volgende pas om 5.30u. Een voorbeeldige baby, als ze haar zus opvolgt slaapt ze tegen dat ze 7 weken is al een uur of negen na elkaar. Hopen dus dat het ook zo een schatje wordt.

Groetjes Jill

Attachment : Afbeelding 097 (2).jpg

Annelies

Berichtdoor Annelies » 08 mei 2007, 18:08

JIHAAAAAAAAAAA,
ik ben er eindelijk terug geraakt. Gisterennamiddag ben ik thuisgekomen van het ziekenhuis met onze prachtige baby.
Het is een meisje geworden van 4.055 kg en 53 cm die de naam LILY gekregen heeft.
Ik ben dus op dinsdag 1 mei mogen binnengaan om 22 uur 's avonds en de volgende dag woensdag 2 mei is onze meid geboren om 22u01.
Het is dus een lange dag geweest (precies 24u), maar het was het waard. Ik zal jullie met meer tijd nog wel de rest vertellen, maar in elk geval wou ik jullie nu zo vlug mogelijk meedelen dat mijn april-baby'tje dus een mei-baby geworden is, maar dat ik me toch nog een van jullie voel hoor.
Ik heb 9 maanden met jullie meegeleefd naar april, dus ik voel me dan ook een april-mama!

Heel veel lieve groetjes van Annelies

Neel

Berichtdoor Neel » 09 mei 2007, 11:59

Eindelijk
een dikke proficiat met LILY
Ik zat al heel de tijd te wachten.
Ik ben blij voor je dat alles goed is verlopen.
geniet maar van je dochtertje

groetjes
Neel

Katia, mama van Fientje(2,5 jaar) & Twan(8 wk)

Berichtdoor Katia, mama van Fientje(2,5 jaar) & Twan(8 wk) » 09 mei 2007, 23:29

Een dikke proficiat Annelies!
Wat een ongelooflijke brok zeg maar chapeau dat je zo goed volgehouden hebt. Ik ben ne schone keer komen piepen om te checken maar eindelijk kan je dan ook van je dochter genieten. Mooie naam trouwens.
Ik ben ondertussen aan de babbel geraakt bij de maart-mama's waar ik nog contact heb met Sohie, de mama van Mette want het valt hier zo'n beetje stil.
Maar ja, we hebben allemaal onze handen vol natuurlijk.
xxxxxx
Kaya

Nicky

Berichtdoor Nicky » 10 mei 2007, 10:42

Goch, alle mama's, gefeliciteerd,
zo zie je maar dat de ene bevalling de andere niet is hé !
't Belangrijkste is dat alles uiteindelijk in orde is gekomen en we nu met z'n allen van onze wondertjes kunnen genieten.
Onze Remi is intussen 8 weken oud - lacht al sinds een week - en begint nu zijn eigen handen te ontdekken - fijn om zien !
Wij zijn intussen gestopt met BV - ik had ook pijn en heb eerst 3 weken afgezien - dan 3 weken afgekolfd, maar omdat zijn zuigtechniek niet verbeterde (ik legde hem nog 1x per week aan) zijn we ermee gestopt. Overgegaan naar NAN pro 1 en intussen overgestapt naar Beba 1. Gevolg : zeer gelukkige baby én mama, én zus én papa.
We genieten volop van mekaar ! Ik heb intussen ook iemand die met dienstencheques komt schoonmaken en dat is toch een heel grote ontlasting. Ik herinner me bij de geboorte van onze dochter dat dat huishouden me over het hoofd groeide tijdens mijn zwangerschapsverlof, en me verhinderde om met de baby bezig te zijn. Deze keer komen we dit niet tegen. Huis is opgeruimd en netjes en ikzelf kan op die manier meer aandacht geven aan de kindjes. Ik zou het iedereen aanraden !

Veel groetjes !

Annelies

Berichtdoor Annelies » 12 mei 2007, 18:07

Ik ben er ook nog eens geraakt. Het is niet mogelijk hoe druk het wel is in huis met zo'n klein boeleke.
'k Moet zeggen dat er toch wel echt veel verandert hoor. Maar je hoort me niet klagen. Lily is intussen 10 dagen oud en het is een wolk van een dochtertje. We horen haar eigenlijk enkel wanneer ze dorst heeft. Dus dat is echt wel leuk hé.
Ik zal jullie nu ook niet meer lastig vallen met mijn bevallingsverhaal (het is intussen toch al 10 dagen geleden), maar ik voeg hier nog eventjes een foto bij van ons wondertje.

Vele groetjes van Annelies

Attachment : DSCN2396.JPG

Daisy en Philip (ouders van Obe, Talle° en Ella)

Berichtdoor Daisy en Philip (ouders van Obe, Talle° en Ella) » 15 mei 2007, 08:01

Hoi,

Ook wij zijn in april opnieuw de trotse ouders geworden van een mooie dochter met de nam Ella.
Ik wil dan ook alle april, mei en alle nieuwe jonge moeders proficiat wensen met hun kleine spruitjes :)
Ons meisje is op 10 april geboren via een keizersnede. Ze woog 2,925 gr en was 50cm groot. Ondertussen is ze al 1kg bijgekomen en 3cm gegroeid, het gaat dus vlot vooruit :)

Veel iefs en nog veel succes met jullie kleine schatjes.
Daisy, Talle° en Ella

Attachment : JV 2007-04-19 16_32_26.JPG

Jessica

Berichtdoor Jessica » 24 mei 2007, 20:38

Hallo,

Thomas is ondertussen 7 weken oud, en alles gaat goed.
Ik borstvoed nog, en was maandag bij de pediater (kind en gezin hebben we hier in ZA niet), hij woog 4160g en 55cm, zo goed gegroeid en bijgekomen.
Hij is een rustig ventje buiten af en toe eens krampen, hij is ook lactose intolerant, en ik moet dus al mijn melk en melkproducten laten.

Hier nog een fototje

Groetjes Jessica

PS weet iemand of alles goed is met Viekemieke?

Attachment : IMG_24861.JPG

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 26 mei 2007, 15:10

Hallo Jessica,

Blij te lezen dat alles zo goed gaat met Thomas. Zo'n schattig manneke.

Ik heb ook niks meer gelezen van Viekemieke, ik hoop dat alles ok is.

Wij weten nog altijd niet wat ons te wachten staat, de onderzoeken zijn nog volop aan de gang. Er zou nu ook iets mis zijn met zn maagje, die onderzoeken moeten nog beginnen. Hij drinkt voldoende maar komt nauwelijks bij, sinds deze week heeft hij de kaap van 3kg overschreden, hij is nu 9 weken en weegt 3040 gr, het blijft dus afwachten...

Groetjes,

Nathalie

@Viekemieke, laat eens weten hoe het met jou gaat

viekemieke

Berichtdoor viekemieke » 26 mei 2007, 18:05

Helabee dames, alles goed met mij, hoor, maar alleen niet veel tijd meer om hier te komen.

Ik ben op mijn uitgerekende datum bevallen van een dochtertje, Charlotte, die bij geboorte 49 cm mat en 3,180 kg woog. Maandag is ze precies 6 weken geworden en woensdag woog ze volgens kind en gezin 3,860 kg, wat wel goed is.
Charlotte heeft wel veel last van reflux en krampjes en krijgt Zantac en polysilon gel.

Ik voeg later wel eens een foto bij (heb nu niet veel tijd om te berichten, want ik ben zelfs niet op mijn pc bezig).

Groetjes,

viekemieke

Jessica

Berichtdoor Jessica » 26 mei 2007, 19:29

Nathalie en Viekemieke, blij om iets van jullie te horen!!!
Nathalie, het lijkt of jullie nog een lange weg hebben af te leggen,ocharme,en hij is nog zo klein!Ik denk aan jullie en hoop dat alles goed is met zijn maagje en de rest, veel sterkte en laat toch af ent oe iets horen!

Viekemieke,proficiat met je dochtertje,ik ben dikwijls komen kijken of er al iets van je stond en begon al te denken dat er iets verkeerd was gegaan!
Thomas heeft geen reflux,maar is melkintolerant zoals zijn zusje,zo ik mag niets van melk en melkproducten eten,wanders krijgt hij erge krampen.

Hierbij nog een fototje van toen hij net geboren was.

Groetjes Jessica

Attachment : 734D0021.jpg

viekemieke

Berichtdoor viekemieke » 27 mei 2007, 22:00

Ik moet echt eens tijd maken om goed bij te lezen, maar mijn dochtertje weent toch zo veel, met als gevolg dat ik echt bijna geen tijd heb om iets anders te doen dan te troosten (en te voeden, natuurlijk).

Jessica, hoe weten ze nu precies of je zoontje melkintolerant is. Prachtig ventje trouwens en mooie naam (als ik ooit een zoontje heb, kan het ook nog een Thomas worden).

Hierbij een foto van Charlotte de dag na de geboorte :

Attachment : Charlotte dag na bevalling1.jpg

Jessica

Berichtdoor Jessica » 01 jun 2007, 16:58

Hallo Viekemieke, sorry dat ik zolaat antwoord, maar ik kan maar via mijn gsm op inernet en moet wachten tot savonds wanneer mijn man thuis is of weekends, en savonds heb ik niet altijd zin meer want het is dan al laat.
Hij is thuis vandaag met de griep,zo kon ik vroeger op internet.

Wel Allysha was melkintolerant als baby, na weken schreeuwen,dag en nacht zeiden ze dat ik moest proberen om volledig alle melk en melkproducten te laten, het is een hele opgave want overal zit melk,lactose,melkpoeder enz in.
Maar 2 dagen later was het een heel stuk beter en hadden we zelfs een aangename dochter.
Toen Thomas na 3 weken van een droombaby naar ook een huilbaby veranderde,stampte met zijn beentjes en krampen had heb ik meteen melk en producten gelaten en ook hij was direct een heel stuk beter.
Zowel Thomas als Allysha had wel eens krampen zoals elke baby maar denk ik, maar niet meer dat uren aan een stuk schel schreeuwen.
Aan 10 maanden hebben we Allysha zo een baby petit gervait gegeven en gekeken of ze er op reageerde en ze was ok.
Melkintolerant gaat meestal over als hun maagjes het kunnen verwerken,terwijl een allergie blijft.

Zo als je dochtertje veel huilt, en vooral haar beentjes optrekt enzo dan kan je het altijd eens een dag of 2 proberen, ook in een draagdoek ronddragen of hun op je arm omgekeerd op hun maagje dragen hielp ook bij alletwee.
Het hangt ook veel van het karakter af,Allysha was ook een beetje hoogsesitief voor alles,aanraking enz, en had veel gemakkelijk krampen als Thomas en huilde veel langer.

Ik weet hoe het voelt en ik hoop dat ze vlug beter is,misschien kan je het altijd proberen.

Attachment : IMG_2508.JPG

Jill

Berichtdoor Jill » 05 jun 2007, 19:58

Hallo mama's,

Eindelijk heb ik ook nog eens de tijd om iets te mailen.
Kaythlin is ondertussen ook al 8weken oud en woog vorige week al 4,520kg. Ze komt heel goed bij.
Ook zij heeft koemelkeiwitintolerantie. De ka had bij ons het vermoeden doordat ze veel uitslag had, veel stoelgang maakte en ook veel overgaf.
We zijn naar sojavoeding moeten gaan en dat was echt veel beter.
Ze geeft soms nog eens over maar dat komt door die reflux. Ze krijgt nu omeprazole en motilium daarvoor en de sojamelk dikken we in met nutriton.
Ze zit nu ook op 5 voedingen. De laatste om 22.30u en de volgende terug om 6.30u.
Het gaat heel goed met twee maar het is toch wel een pak drukker. Vooral als die oudste naar school gaat maar over de middag thuis komt eten.

Voor de reflux gaan we ook naar de osteopaat en ik moet zeggen dat het ook een positief effect heeft op haar. Ze is al veel rustiger geworden en heeft ook die voorkeurshouding niet zo erg meer.

Overdag is ze heel veel wakker. Tussen de voedingen slaapt ze een uurtje en voor de rest is ze dan wakker en moet ik haar bezig zien te houden.
We hebben haar een fisher price ocean wonders schommel aangeschaft en daar is ze echt rustig in. En dan leggen we haar ook een beetje in het park en zo verveelt ze zich niet.

Groetjes Jill

Attachment : trouwfeest 013.jpg

Jill

Berichtdoor Jill » 16 jul 2007, 12:11

Hallo iedereen

Het blijft hier wel heel erg stil sinds de geboorte van onze kindjes.
Ons Kaythlin is vandaag nu 14weken en al een flinke baby. Ze meet 60cm en weegt 4,810kg. Sinds vorige week donderdag zijn we ook gestart met groentepap en het gaat vrij goed.
Het is ook een heel levendige.
Ik hoop van jullie ook nog iets te horen over de kindjes.
Groetjes Jill

Terug naar “De kindjes van 2007”