Lijstje met april 2007 baby's

bronca

RE: Lijstje met april 2007 baby's

Berichtdoor bronca » 28 mar 2007, 10:35

amaai,da's lang geleden,maar ondertusen heb ik alles gelezen!

Proficiat aan alle mama's!!Stiekem wel een beetje jaloers,hier nog aftellen tot 13 april!gisteren naar de gyn geweest en ze zei dat ze geen reden zag dat het vroeger ging komen...Maar dat zei ze van ons eerste ook en ze was een weekje vroeger.
Heb sinds een 5tal weken last van bekkeninstabiliteit,en de pijn die dat meebrengt,pfff....Dacht te kunnen genieten van het moment dat ik mocht stoppen met werken,maar dat is niet echt het geval!!Wat ons betreft mag beebje komen hoor!!Heeft al een gewicht van 3.300 kg,dus al goed hé!

We zijn ondertussen ook verhuisd en vinden al goed onzen draai in ons nieuw huis,nog enkele dozen die op zolder moeten,maar dat is bijzaak hé!!

iedereen een vlotte bevalling gewenst!!

Lobke

Berichtdoor Lobke » 28 mar 2007, 19:33

Mama's en mama's in spé,

Ik ga jullie een weekje moeten verlaten... Jaja, morgenvroeg moet ik binnen en rond 10u zullen ze de keizersnede doen. Een dikke 2 weken te vroeg, maar ben blij dat ik morgen onze zoon zal kunnen knuffelen ;)

Vanmiddag heb ik nog aan de monitor gelegen, maar daar had hij niet veel zin in, hij kroop telkens weg of begon keihard tegen die 'nappen' te schoppen. In ieder geval was alles nog in orde.
Heb nog een spuit gekregen tegen flubitis, en ze hebben me mooi kaal geschoren :o
Morgen dan om half zeven binnen, voor nog bloedafname en zo...

Uitgebreid verslagje binnen een dikke week...
Veel succes aan alle anderen die nog paar weekjes moeten gaan...

Lobke

Jill

Berichtdoor Jill » 29 mar 2007, 08:46

Hallo iedereen,

Aan alle mama's die reeds bevallen zijn een dikke proficiat.

Aan Lobke en Marij, veel succes met de bevalling.

Wij zijn gisteren nog eens op controle geweest naar de gyne. De opening was niet veel vermeerderd. Nu een kleine 3cm en de baarmoederhals was nog niet verder ingekort.
De rust heeft dus geholpen en dus rusten we nu verder. Zou ons meisje graag nog een beetje bij mij houden. Morgen ben ik 36weken en het zou toch een beetje te vroeg zijn.
Gisteren nog eens een gewichtsschatting en het ze zou ondertussen een 3,070kg wegen.
Zou het zelf graag nog uithouden tot na Pasen. Dan is ze genoeg volgroeid en ben ik nog thuis om Pasen met Kayleigh te vieren.

Vanavond oudercontact bij ons Kayleigh en dan uitkijken naar de Paasvakantie. Zal dan ook wat rustiger zijn, hoef dan niet meer altijd om en weer te rijden naar school.

Ik wens iedereen een vlotte bevalling toe.

Groetjes Jill

viekemieke

Berichtdoor viekemieke » 29 mar 2007, 11:29

Lobke en Marij, veel succes!

Geke

Berichtdoor Geke » 29 mar 2007, 16:39

Hallo dames,

Ik kom me hier even mengen, omdat ik zie dat Viekemieke hier meeleest en -schrijft en omdat wij maandelang lief en leed hebben gedeeld op de preconceptie-afdeling.
Ik ben uitgerekend voor 5 mei, maar vorige week ontdekte de gyn dat onze dochter al enkele weken vooruit zit op haar groei. Volgens de echo werd ik 36 weken geschat, terwijl ik maar 34 weken was. Aan de lengte van haar benen werd ik 37 weken geschat. Ze zal dus lange benen hebben. Mijn buikvel staat al mega-gespannen en vooral rond mijn navel heb ik het gevoel dat het elk moment kan openscheuren. Ik hoop dus niet dat ik zo nog 5 weken moet rondlopen.
In tegenstelling tot de zwangerschap van mijn zoontje (2,5j), heb ik deze keer niet moeten platliggen en heb ik geen zsdiabetes (een wonder!!). Dat geeft me toch wat moed om later voor een 3de te gaan.

Hier zijn blijkbaar ook wel enkele dames er vroeg bij met de bevalling! Dikke proficiat allemaal. En Viekemieke? Ik ben blij dat je binnenkort die langverwachte baby in jouw armen kan houden. Geniet nog maar van die zeer intieme momenten met je beebje in de buik, want die ga je binnenkort moeten missen. Maar dat wordt gecompenseerd door de gekke bekjes, lachjes, geluidjes die je dan allemaal kan ervaren!

Gast

Berichtdoor Gast » 31 mar 2007, 22:26

Awel, 't is hier zo stil!
Iedereen aan 't bevallen ofzo??! :hihi

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 01 apr 2007, 14:29

Hallo,
Het is weer eventjes geleden. Ik ben dus op 23/05/07 om 09u35 fiere mama geworden van Massimo, 2625gr en 46 cm. De epidurale en keizersnede zijn goed verlopen, maar absoluut niet te vergelijken met een gewone bevalling. Ik was heel blij toen ik hem hoorde wenen, dat hebben we bij Fausto niet gehoord. Ik heb mn kleine bolleke eventjes mogen zien en toen is hij onmiddellijk meegenomen. Ik moest dan naar recovery, ze zeiden me dat alles ok was. Toen de verpleegsters mij kwamen halen dacht ik dat ik dus naar mn kamer ging en dat mn ventje daar met mn kleine bolleke op mij zaten te wachten, maar in de lift zeiden ze me dat ze eerst even gingen stoppen op neonatologie. En daar kwamen de tranen dan natuurlijk. In tegenstelling tot bij Fausto mocht ik hem wel vastnemen en de borst geven, dat gaf mij al een beter gevoel. Hij is op neonatologie blijven liggen tot dinsdag en woensdag ben ik naar huis gekomen. Vrijdag heb ik al moeten naar het Uz gaan met hem voor onderzoeken, en een hele reeks afspraken gekregen met meer onderzoeken en ook enkele gesprekken. Uit de gesprekken dat we al gehad hebben is dus gebleken dat er een klein waterkansje is dat hij niet zal moeten geopereerd worden.

Groetjes,

Nathalie

Krista

Berichtdoor Krista » 02 apr 2007, 08:39

@ Nathalie

Proficiat Nathalie met je bolleke. Mooie naam. Ben je in het UZ Gent bevallen?
Nou ik ook, wij zijn jammer genoeg niet zo tevreden over de communicatie. Op de 3 weken en een half, dat ons meisje daar lag, hebben wij geen dokter gezien. Ze heeft een klaplong gehad, werd een drain gestoken, hebben het moeten stellen met wat verklaring van de verpleegsters op neonata. Verder qua verzorging geen klachten hoor, zeker niet voor ons meisje.
Hopelijk gaat alles goed met je kleine ventje.
groetjes

Krista

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 02 apr 2007, 12:48

@Krista, Ik ben in AZ Sint-Lucas bevallen, maar voor de onderzoeken moet ik naar het uz. Ik ben heel goed opgevangen geweest in Sint-Lucas, al elke keer trouwens, en zeker met de 2 jongste probleemkindjes dat allebei op neonatologie gelegen hebben. Absoluut geen klagen. In het Uz voor de onderzoeken waren ze ook heel vriendelijk en namen hun tijd voor uitleg te geven.

Groetjes,

Nathalie

Jessica

Berichtdoor Jessica » 02 apr 2007, 14:49

Hallo allemaal,

Kom even melden dat ik vanavond om 21u binnenga in het ziekenhuis.
Was vanmorgen bij de gyne, heb 3cm opening en verweekte baarmoederhals, en regelmatig weeen en het vruchtwater is min, zo ze gaan een klein beetje helpen om de weeen verder op gang te brengen.
Als alles goed gaat hou ik morgen mijn babytje in mijn armen!
Morgen is mijn uitgerekende datum, en baby word geschat op 2.600.
Spannende dag nog!

Ik zal als ik later op internet geraak komen vertellen hoe het gegaan is enz...
Alles is klaar,ook de babykamer is op tijd afgeraakt...zo ik ben er klaar voor!

@Nathalie, proficiat met je zoontje,kben blij dat alles goed gegaan is, en hopelijk vallen de onderzoeken enzo mee, tzal nog even een zorgenkindje zijn,maar alles zal wel in orde komen!Geniet vooral en probeer je niet teveel zorgen te maken over de toekomst!
We blijven voor je duimen dat er geen operatie nodig zal zijn!

@Viekemieke, veel sucses voor jou ook!Het kan nu elk moment zijn!
Baby is de laatste week nog 200gr bijgekomen,zo kben tevreden met een geschatte 2.600, mijn dochtertje had hetzelfde grwicht bij geboorte en was helemaal gezond.

Groetjes en sucses aan de andere mamas
Liefs Jessica xxx

ANNELIES

Berichtdoor ANNELIES » 02 apr 2007, 16:43

Hallo iedereen,

alweer een hele tijd geleden en amaai zeg: al zoveel aprilbaby'tjes die geboren zijn (al dan niet een beetje te vroeg). Aan allemaal een SUPERDIKKE proficiat en dat er nu nog veel mogen volgen hé! We zijn april, dus nu begint voor de rest het aftellen toch wel echt. Jessica, jij zal waarschijnlijk de volgende zijn hé. Alvast heel veel succes voor morgen. Ik zal aan je denken!!!
Wat begint het te kriebelen om zelf dat boeleke in m'n handen te hebben. Alhoewel het van mijn man waarschijnlijk nog vlugger mag komen.
Ben eindelijk in verlof. Aangezien ik in het onderwijs sta, kan ik eerst nog genieten van twee weekjes paasvakantie en daarna ga ik dus in zwangerschapsverlof.
Heb deze week nog een hele drukke week, zo heb ik vandaag niets anders gedaan dan inkopen voor m'n valies klaar te maken: nog een aantal nieuwe t-shirts, pantoffels, vrijetijdsbroeken, deodorant, ... en vanavond staat nog een JANBIBEJAN-party op het menu.
Morgen zal ik nog een dagje op school doorbrengen om m'n klasje wat op te ruimen en het meisje dat mij zal vervangen tijdens mijn zwangerschapsverlof in te lichten over het doen en laten van m'n kindjes.
Woensdagmorgen naar een beurs in Kortrijk en in de namiddag op controle bij de gyn. En hopelijk vanaf donderdag wat op het gemak thuis zitten en genieten van het zonnetje!

Hopelijk zal de kleine pruts al wat gezakt zijn als ik woensdag op controle ga, want volgens de gyn. zat twee weken geleden alles nog potdicht en enorm hoog, waardoor ze zelfs zei rekening te houden met overtijd gaan.
God, spaar me aub daar van. De baby zit al telkens 1 à 2 weken voor op het gemiddelde, dus binnen hier en twee weken zou ik graag wel bevallen hoor!

Zo, ik hou jullie op de hoogte. Hopelijk horen we hier vlug weer goed nieuws van een nieuwe mama.

Groetjes, Annelies (37w)

viekemieke

Berichtdoor viekemieke » 02 apr 2007, 20:58

Hey Nathalie, dikke proficiat met je zoontje en ik hoop dat je zoontje voor dat waterkansje gaat!

Geke, wat ben ik blij dat ik van jou nog iets lees! Ik dacht zelfs dat je niet meer op Zappy kwam!
Ik ben blij te horen dat je zwangerschap zo goed loopt en voor jou kort het nu ook wel echt af en nu je kleintje zo goed voorloopt op schema, komt ze misschien wel eerder? Ik dacht niet dat ik al op de hoogte was dat het een dochter ging worden bij jou. Ik probeer nog zo lang mogelijk te genieten van deze zwangerschap die uitstekend is verlopen. 't Enige probleem is dat mijn ouders en schoonouders nu wel superzenuwachtig aan 't worden zijn (dit in tegenstelling tot mezelf). De bewegingen zijn wat minder, 't is nu meer wat gewriemel in mijn buik, maar ik blijf ervan genieten, hoewel ik nu toch een schoon tonneke heb, dat meestal toch ook maar in de weg zit. Volgens de gyn was mijn buik goed gegroeid (en dat op 1 week tijd) en zal het toch nog een goei baby'ke worden (op de echo van 32 weken hadden ze gezegd dat het een fijne baby ging worden met lange benen, maar ik denk ondertussen dat het zo geen fijne baby meer gaat zijn, want mama is de laatste weken wel wat gewicht bij gekomen).
Nog een weekje te gaan...

Geke, laat nog iets van je horen, hè.

Groetjes aan iedereen,

viekemieke 39 weken

Geke

Berichtdoor Geke » 04 apr 2007, 13:16

Viekemieke,

Dat is echt aftellen bij jou nu! Wat fijn dat je zo hebt kunnen genieten van de zwangerschap. Dan is het echt een mooie tijd, zo intiem met de baby. Voor de ouders en schoonouders is het inderdaad ook superspannend, zeker als het om een eerste kleinkind gaat. Ik herinner mij nog hoe ontroerd mijn moeder was toen ze hoorde dat ik zwanger was en eens de kleine geboren was, wist direct heel de familie en de buren het. In het moederhuis was het bijna vechten om wie de kleine eerst mocht vastnemen en zelfs de eerstvolgende maanden maakten mijn ouders bijna ruzie om wie hem mocht vastnemen.
Ik ben de voorbij maanden wel wat ziek geweest en had echt een gebrek aan energie (buikgriep, griep, nog eens buikgriep, sinusitis). Nu ben ik er weer wat bovenop en heb weer energie te veel, dus van mij mag de zwangerschap nu ook nog even blijven duren. Hoewel ik héél benieuwd ben naar onze kleine meid!

Joke

Berichtdoor Joke » 04 apr 2007, 19:15

Ik ben uiteindelijk een maart mama geworden.
De weeën zijn spontaan opgang gekomen 29 maart om 4u 's ochtends, zonder enige voortekenen.
Om 7u waren we op de verlosafdeling.
Gyn heeft vliezen gebroken omdat de ontsluiting niet opschoot. Nadien epidurale en wat medicatie om ontsluiting te bevorderen.
En om 14u40 is ons "Gitte" geboren.
3,040KG en 50,5cm.
De 4de dag wel even onder de lamp gemoeten op neonatale. (een dag en een nacht)
Bij het verlaten van de materniteit had ze al terug haar geboortegewicht.
Mijn borstvoeding "loopt" letterlijk zeer goed.
Alleen vandaag 2 uur liggen rillen en koorts genomen 39,3!!
Onmiddellijk naar de huisarts, was een vervangster: prutsemie.
Ik heb een verwijsbrief voor spoed gevraagd.
Onmiddellijk geholpen door gyn: borstontsteking. Nu antibiotica, dafalgan en borst volledig leeg kolven na de voeding.
Maar voor de rest alles prima.
Geen knip, enkel een scheurtje met 2 hechtingen.
Dus alles ok, buiten die borstontsteking.

Groeten Joke

Bianca

Berichtdoor Bianca » 05 apr 2007, 00:36

Hallo,

Even melden dat Jessica is bevallen van een zoontje, op 3april.
Thomas is geboren om 6u30, weegt 2kg790 en is 48cm. mama en baby stellen het goed.

Verder nieuws zal ze jullie wel zelf brengen:)

Groetjes,

Annelies 23/04

Berichtdoor Annelies 23/04 » 05 apr 2007, 18:20

Dikke proficiat aan Joke en Jessica. Wat leuk voor jullie.
Hoe meer ik hier lees dat er al heel wat april-baby's geboren zijn, hoe meer ik verlang om zelf m'n boeleke in m'n armen te hebben.
Maar het zit er nog niet onmiddellijk aan te komen volgens de gyn.
We zijn gisteren op controle geweest (37w2d) en alles zit nog potdicht + de baby zit enorm hoog... nog niks gezakt.
Het gewicht wordt nu reeds geschat op zo'n 3.320kg dus bij de geboorte zou dit toch wel een 3.800 kg kunnen zijn. Hopelijk wordt het niet meer, want dat lijkt mij toch al een ferme brok hoor!
Verder zal de gyn. volgende week woensdag 11/04 kijken of mijn bekken wel breed genoeg is voor een gewone bevalling.
Het blijft dus afwachten.

Hoe zit het met de anderen??? 't Lijkt me hier nogal stilletjes.
Vele groetjes,
Annelies

Marij

Berichtdoor Marij » 05 apr 2007, 21:09

Marij, mama van Louise, 3100 gr, geboren op 2903/2007

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 05 apr 2007, 21:35

Proficiat met de nieuwe kleintjes!
Ik probeer af en toe nog wat te volgen op de april-forums v.d. toekomstige mama's, maar mijn plaats is nu natuurlijk bij de maart-mama's en de tijd die mij nog rest om voor de pc te kruipen is natuurlijk héél miniem. Steken nu enorm veel tijd in papjes geven (borstvoeding is niet gelukt), pampertjes verversen, met het kleintje bezig zijn, badje geven en van het zonnetje genieten.

Groetjes en succes aan diegene die nog zitten te wachten op hun kleine pruts.

Lobke

Berichtdoor Lobke » 06 apr 2007, 21:43

Hallo allemaal,

Proficiat aan alle mama's en kleine spruiten!

Er zijn blijkbaar al veel april-baby's die liever in maart kwamen...

Ik ben dus op 29 maart binnengegaan voor de geplande keizersnede, en die is zéér vlot verlopen. In tegenstelling tot mijn vorige keizersnede, heb ik hier heel bewust alles kunnen volgen, en was ik nadien ook veel vlugger op de been.
Om half zeven waren we in het ziekenhuis, nog even aan de monitor, bloedafname en dan klaarmaken voor de operatie. Rond half tien zijn ze me dan komen halen, en mocht ik mee naar beneden voor de epidurale, maar daar bleek dat mijn gyn opgehouden was, en ik moest dus nog even wachten... Uiteindelijk de epidurale gekregen (minst plezante van de hele operatie vond ik), en dan naar de operatiezaal.
Was toch een raar gevoel hoor, weten dat ze je opensnijden terwijl je wakker bent ;) Maar 't was voor de goeie zaak, en je voelt daar dus totaal niks van hé. Ze hebben me wel eerst iets moeten geven, want ik werd plots misselijk toen ik op de operatietafel lag, bleek dat mijn bloeddruk te veel gedaald was door de epidurale. Maar buiten dat was het een zalige belevenis. De anesthesist en de verpleger hebben alles verteld wat er gebeurde, en het is een magisch gevoel als je dat kleine ventje voor de eerste keer hoort wenen...

Onze Robbe is dus geboren om 11u09 op 29/3... En het is een pracht van een baby... Je hoort hem enkel als hij honger heeft.

Zal even een foto'tje toevoegen van de eerste dag...

Hopelijk kan de rest ook vlug genieten van hun baby'tjes!

Groetjes,
Lobke

Attachment : IMG_0685.JPG

Lobke

Berichtdoor Lobke » 06 apr 2007, 21:54

Vergeet ik nog te vertellen dat hij 48,5cm groot was en 2kg940 woog bij de geboorte...

Bij het naar huis gaan, gisteren, woog hij 2kg770. Maar sinds hij thuis is, drinkt hij flink zijn flesjes uit...

Nog een foto'tje...

Attachment : P1020376.JPG

Jill

Berichtdoor Jill » 07 apr 2007, 16:19

Hallo iedereen,

Vooreerst een dikke proficiat aan Nathalie, Joke, Jessica, Marij en Lobke met jullie kleine spruitjes.

Wij zijn nu ook aan het aftellen.
De platte rust heeft toch echt wel geholpen.
Eerst was de gyneacoloog bang dat ik de 36weken niet zou halen. Dan hoopte hij naar de 37weken te streven maar die zijn nu ondertussen ook al voorbij.
Volgende week woensdag moeten we terug naar de gyne voor de controle van 38weken. Ben eens benieuwd of we het zullen halen.
De laatste dagen heb ik wel zeer veel harde buiken zelfs als ik me rustig houd en ik heb zin om van alles op te ruimen.
Heb Kayleigh haar ganse kleerkast uitgeruimd om al de te kleine kleertjes weg te leggen, heb mijn ma kunnen overtuigen om samen de keukenkasten uit te wassen.
Maar ja, het is gewoon afwachten hé.
Ik word wel heel nieuwschierig naar ons dochtertje.

Vele groetjes
Jill

viekemieke

Berichtdoor viekemieke » 07 apr 2007, 19:54

Aan de kersverse mama's : een heel erg dikke proficiat!!! Ik vind die fotootjes van die baby'tjes toch zó schattig, hè.

Vannacht heb ik heel erg veel last gehad van menstruatiepijn en van harde buiken. Toen ik opstond, merkte ik dat ik bruinverlies had en toen duurde het niet lang of ik begon slijm te verliezen; mijn slijmprop ben ik dus kwijt. Maar, ik heb vanmiddag goed gerust, en 't lijkt allemaal weer gedaan te zijn.

Groetjes,

Een afwachtende viekemieke 39W5D

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 08 apr 2007, 10:05

Vrolijk pasen!

joke

Berichtdoor joke » 08 apr 2007, 11:27

Vrolijk Pasen.
Aan de aftellers: nog veel moed!!
Geniet van het mooie weer!
En nog heel even en het is aan jullie.

Groeten
Joke

Een foto van ons Gitte!

Attachment : Gitte3.2.JPG

Kelly

Berichtdoor Kelly » 08 apr 2007, 14:13

Oh Joke, wat een schoon boeleke. T'is echt een prachtig kindje.

Terug naar “De kindjes van 2007”