Lijstje met april 2007 baby's

Sophie

RE: Lijstje met april 2007 baby's

Berichtdoor Sophie » 12 mar 2007, 22:04

@ Lot

Ik heb 3 pyjama's voor mezelf voorzien (2 echte BV-exemplaren en 1 nachtkleed dat bovenaan breed genoeg is voor BV). Mijn mama zal echter elke dag langskomen om de vuile was op te halen, want 3 is natuurlijk helemaal niet genoeg. Zo hebben we het ook gedaan in de periode dat ik 2 weken in het ziekenhuis verbleven heb bij het begin van mijn zwangerschap (tekort aan vochtinname door constant braken), want anders is het meteen een flinke investering (heb hier verder enkel pyjama's die véél te versleten zijn om nog mee onder de mensen te komen :) )
Misschien kan jij hiervoor ook een beroep doen op je ventje of familie, want anders is voor elke ziekenhuisdag 1 exemplaar denk ik toch het strikte minimum.
By the way, ik weet niet of je BV gaat proberen, maar heb hier in België flink mogen zoeken achter BV-pyjama's tegen een schappelijke prijs tot ze in reclame stonden bij Carrefour, maar in Nederland vind je ze oa in winkels zoals V&D in pakketjes met 2 tegelijk voor rond de 15¿! (nadeel was dat ze nogal kleurrijk waren en tja, ik ben Gothic/metal-fan dus draag meestal zwart waardoor het al een hele schok was voor sommige mensen om mij in een licht paarse pyjama te zien bij mijn vorige ziekenhuisopname :) )

krista

Berichtdoor krista » 13 mar 2007, 06:19

hallo iedereen,

Kom melden dat ik reeds 3 weken geleden bevallen ben van mijn dochtertje, helaas 8 weken te vroeg, met een keizersnee onder volledige verdoving na een zware zwangerschapsvergifting met volledige blokkage van de ingewanden. Ben nu wel geen april mama meer maar een februari mama. Ons kleine meisje stelt het gelukkig heel goed, verblijft op de neonata van het UZ in Gent, waar ik tegen wil en dank de keizersnee heb moeten ondergaan, wegens stollingsproblemen voor mijn bloed (bloedplaatjes stonden maar 80 meer) Ons kleine meisje heeft de naam Maelyn meegekregen ( Frans, godin van de groei).
Ze woog gisteren 1kg 467 en is 41 cm groot. Ze heeft het een aantal dagen moeilijk gehad in het begin door een klaplong, nu gaat ze vooruit. Verder wens ik jullie allemaal een fijne bevalling toe. Zal de volgende keer een fotootje posten van ons prinsesje;

groetjes

Krista

Joke

Berichtdoor Joke » 13 mar 2007, 06:20

Het is hier zo rustig de laatste tijd.
Is iedereen druk bezig met de laatste voorbereidingen.
Slaat bij jullie ook stilaan de spanning toe?
Vanaf vrijdag ben ik 37 weken. Ik heb met mijn dochter afgesproken dat ze pas vanaf dan mag komen.
Hopelijk heeft ze mij goed verstaan met al dat vruchtwater!!!
Maandag 19/3 naar de gyn. Ben benieuwd, ontsluiting???
Want ik krijg overdag nu al zo'n 3 dagen oefenweeën. Maar niet pijnlijk.
Eerder harde buiken die fel trekken. Maar de ene keer om de 7 minuten en dan weer een uur niks en dan weer om het half uur. Maar niks om al op te panikeren dus.
En raar maar waar ik slaap enorm goed.
De meeste vrouwen hoor ik op het laatste klagen van slecht slapen.
Hier voorlopig geen probleem. (hopelijk komt dat probleem ook niet)
Nog halftijds blijven werken tot 23/3 (als ze zolang blijft zitten).
Maar dat vind ik al bij al wel OK.
Ik heb eigenlijk geen zin om hier elke dag te zitten wachten. Dus misschien werk ik de week nadien nog een paar uurtje als het kan.
Dat stop ik meteen met de Paasvakantie.
Das 1 week voor de uitgerekende datum. Dat moet wel lukken denk ik. (maar ja ik beslis niet hé)
Nog dames die echt beginnen aftellen???
Of misschien al bevallen zijn??

Groeten en succes met de laatste weken allemaal!!!

Jessica

Berichtdoor Jessica » 13 mar 2007, 08:54

Krista, Proficiat met je dochtertje, speciale mooie naam trouwens!
Ik hoop dat alles goed mag blijven gaan en je alles een plaatsje kan geven en je binnenkort je kleine meisje naar huis mag nemen en van haar kan genieten!

Joke,ik moet maandag de 19de ook weer op controle, mijn gyne heeft nog niet gekeken of ik opening had of enig iets, zo misschien dat ze dit volgende maandag wel doet nu???
Ik werk ook nog halftijds en zolang ik me goed voel blijf ik ook nog gaan,want ik heb geen internet thuis,en aangezien ik in Zuid Afrika woon is dat de grootste vorm van communicatie met mijn familie/ vrienden in Belgie.En natuurlijk met zappy... ;)

Zitten jullie er ook mee in om overtijd te gaan?
Ik zou niet willen dat ik te vroeg beval,aangezien er nog veel niet klaar is,maar ik wil ook niet overtijd gaan!Maar ja,tword afwachten...

Groetjes Jessica

Jill

Berichtdoor Jill » 13 mar 2007, 09:04

@ Krista. Proficiat met jullie dochtertje. We duimen voor jullie dat alles blijft goed gaan en je ze heel vlug mee naar huis kan nemen.

Hier alles prima in orde. Ben met alles klaar en heb nu tijd om veel te rusten zoals de gyne mij gezegd had. Morgen terug op controle. Ben benieuwd of de opening vermeerderd is of gelijk gebleven. Zo toch graag hebben dat ons meisje blijft zitten tot 37weken.
Verwacht me er wel aan dat ze vroeger komt dan de uitgerekende datum. Kayleigh is ook op 38weken geboren en had toen ook al sinds 32weken een beetje ontsluiting.
Het zwaarste werk dat ik nu nog doe is om en weer rijden naar school.
Het enige wat nog niet af is, is onze ooievaar. Moet hem de ene kant nog afwerken maar ga dit waarschijnlijk deze middag doen.

Groetjes Jill

Lot

Berichtdoor Lot » 13 mar 2007, 09:46

@Sophie

Ben van België en inderdaad niet gemakkelijk om speciale bv pyama's te vinden. Als ze in de carrefour lagen was ik er precies nog niet echt mee bezig want ben er niet omgeweest!
Heb één van 'la redoute', maar vind het te duur om er meer te kopen. Ik denk dat ik ga uitkijken voor pyama's met knoopjes vooraan, die kan je dan opendoen hé. en later nog doordragen...

Als er nog iemand weet waar je redelijk goedkoop zo'n pyama's kan kopen laat maar weten!

wendy

Berichtdoor wendy » 13 mar 2007, 13:21

hoi f een update vanuit antwerpen!vandaag net 36 weken zwanger en precies het gevoel dat dochter gezeakt is!volgende week naar de gyn!alles is klaar valiesje is klaar voor mij en voor haar!vriend denkt dat ik voor 6 weken vertrek haha maar ken dat als ik aan hem moet vragen breng me dit of dat eens mee is hij misschien door de emoties(is voor hem het 1ste)de verkeerde kleertjes mee of verkeerd gewassen!!hij zal het zo al druk genoeg krijgen ocharme!
morgen komt er iemand langs voor kraamhulp ben benieuwd wat dat eigenlijk inhoud maar vind dat je dan wat meer kan genieten want is het derde kindje en het zal wat drukker worden!!
lot heb vorige wek in de cen a nog goedkope slaapkleedjes gezien was met knoopjes vanvoor dacht ik!

proficiat met je dochter mooie naam trouwens!!

Ingele

Berichtdoor Ingele » 13 mar 2007, 14:37

Dag iedereen,
dit keer heb ik dit lijstje wat laat gevonden, voor ons eerste ben ik er zelf mee begonnen met baby's van ....
Wij verwachten dus ook een april baby, voorzien voor 22/4, maar ik vermoed niet dat ik die datum haal. Ons eerste is elf dagen te vroeg geboren en het zit toch wat in de familie, niet echt wachten op de voorziene datum ;) Zolang het maar niet in maart afkomt, want ik zou echt wel terug in het uzgent willen bevallen!
Wij zijn met veel dingen nog niet klaar, ik heb gewerkt tot twee weken terug en was toen tussen de 2u30 en 3 u per dag onderweg (moest helemaal Parijs door) en ben in september ook terug beginnen studeren (vroedkunde). Voor de suikerbonen heb ik nog helemaal geen idee, aan het kaartje ben ik pas begonnen en over een naam zijn we het nog niet helemaal eens. Mijn baby zit wel nog heel erg hoog, is wel goed zo want ik heb veel harde buiken en zo wordt mijn baarmoederhals toch wel wat ontzien.... Zaterdag hadden we de laatste echo (op 34w) en de baby ligt niet meer in stuit (had ik wel zelf ook bedacht), heeft nog veel vruchtwater en heeft nu al de hoofdomtrek van de grote zus bij haar geboorte (dwz 33cm). Maar zij was ook klein en fijn (2kg890 en 48.5 cm). Het gewicht is geschat op een kleine 2kg5, wat een geboortegewicht zou geven van een kleine kg meer.
Haha Wendy zo'n valies! Bij mij is het eerder het omgekeerde, meer het broodnodige en de rest komt later wel mee.... Er vroeg iemand hoeveel pyama's wij meenemen, ik denk voor elke dag één.... vorige keer ben ik maar twee dagen gebleven, misschien nu maar één nacht als alles weer zo goed verloopt.

Groetjes,
Ingele

01/04 Nele, 27 jaar, 2e kindje,O-Vl, volgende afspraak 14/03
01/04 Sophie, 26 jaar, 1e kindje, meisje ?!, Vl Br, vanaf nu elke week controle
03/04 Jessica, 29 jaar, 2de kindje, Zuid Afrika,echo + gyn afspraak 19/03
03/04 Katia, 33 jaar, 2de kindje, antw, gyn 15/3
04/04 Nathalie, 6de kindje, O-Vl, gyn 06/02 - prof 30/01
05/04 Marij, 30 jaar, eerste kindje, W-Vl.
06/04 Joke, 27 jaarn Vl-B, eerste kindje meisje, 5/3 gyn
08/04 Isje, 1e kindje,W-Vl
09/04 viekemieke, 30j, eerste kindje meisje, Vl-B - gyn op 22/12 + echo
09/04 Fien, 2de kindje, jongen
10/04 Elisabeth, 34j, 3de kindje, O-Vl, 3de echo op 02/01/2007
12/04 Nicky, 35j, 2e kindje, W Vla, 8e afspr 9/02 jongen
12/04 Els2, 34j, 3e kindje, O-Vl, volg afspr gyn 11/12
12/04 Sylvie 34,, 3de kindje , VL Br, volg afspr gyn 22/01
12/04 Elke 23j, 2de kindje, Lier, volg afspr gyn 19/3, meisje
13/04 Tin, 31j, 1e kindje, Limb., afspr gyn 23/
14/04 Evy, 29j, 1ste kindje, O-Vl, volg echto 28/12
16/04 Elena,25 jaar, 1ste kindje, Lummen, afspraak gyn feb,jongetje
16/04 Lobke, 29j, 2e kindje (jongen), O-VL, afspr gyn 25/03
16/04 Leen, 27j, 3e kindje, O-Vl, afspraak gyn 21/02
16/04 Krista, 32 jaar, 3e kindje, O-VL, afspraak gyn 15/02
19/04 Vera, 25j, 2e kindje, Vlaams-Brabant (Gooik), 4e afspr op 11/12
19/04 Neel, 25j, 1ste kindje, Asse, afspraak gyn 28/03 meisje
21/04 Lot, 27j, 1ste kindje, Gent, gyn. 22/03
22/04 Ingele, 32j, 2de kindje, regio Parijs, vroedvrouw 19/03
23/04 ANNELIES, 25 jaar, 1ste kindje, west-vl, echo 35w 21/03
24/04 Inge, 25 jaar, 2de kindje, limburg, echo 29w 06/02
27/04 Jill, 29 jaar, 2de kindje (meisje), O-Vl, afspraak gyn 14/03

Ingele

Berichtdoor Ingele » 13 mar 2007, 14:53

ivm bv pyama's.... ik had zo één slaapkleedje en heb het niet echt veel gebruikt, het is er zo één met twee verticale openingen en die liggen nooit goed als je in bed blijft liggen om te voeden.... koop er dus niet te veel. Aelis is bijna 12 maand lang 's nachts wakker geworden, dus ervaring met nachtvoeden heb ik wel! Knoopjes zijn ook niet echt nodig, tenzij het berekoud is, is het geen probleem om een t-shirt omhoog te doen en zo te voeden, vind ik!
Veel mooie bvbeha's vind je op de site van fig leaves in engeland ... Ik heb die van elle mcpherson en ben er heel content over! Zeker niet te veel op voorhand kopen, je weet immers niet wat je maat zal zijn. Ik had er in de winkel een dure gekocht van anita, veel te groot "maar dat zou wel geen probleem zijn eens de bv gestart" resultaat ik heb hem bijna niet gedragen want zoveel zijn mijn borsten niet gezwollen.... Het probleem met de goedkopere is dat ze nogal snel vergelen in de was, dat heb je bij anita en co veel minder.....
Een andere site met setjes is sibellia [url]http://www.sibellia.fr/index.php[/url]

Gast

Berichtdoor Gast » 13 mar 2007, 14:54

voor figleaves
...

Gast

Berichtdoor Gast » 13 mar 2007, 14:55

hij wil blijkbaar niet met de langere url..... 't is op figleaves.com daarna shop by department en dan Bras, maternity bras

krista

Berichtdoor krista » 13 mar 2007, 15:22

Zoals beloofd post ik een fotootje van onze kleine prinses, vandaag 3 weken, fotootje gisteren genomen. Vandaag een gewicht van 1kg 488.

groetjes

Krista

Attachment : PICT0015.JPG

Neel 34 weken

Berichtdoor Neel 34 weken » 13 mar 2007, 15:35

Proficiat Krista het is een echt prinsesje.
Je hebt ze ook een mooie naam gegeven.
@Ingele dat is ook een mooie naam van je dochter ik ben benieuwd naar de volgende naam.
Hier loopt alles rustig letterlijke en figuurlijk alleen die stampen in u buik die kunnen echt pijnlijk zijn. Ik verlang naar mijn oude buik.
Ik ben nog niet echt aan het aftellen ik hoop dat jullie hier nog komen posten naddat jullie stoppen met werken want precies blijven er dan niet veel meer over.
Ik werk nog tot en met 5 april en heb me vandaag gewogen en ben al 15 kg bijgekomen ik was er eventjes niet goed van.
we zullen maar genieten van de laaste weekjes spannend

groetjes
neel

Sophie

Berichtdoor Sophie » 13 mar 2007, 16:56

Oh Krista, hoe schattig. Doet me nog meer verlangen om mijn kleintje eindelijk te zien (oeps, weer tranen in mijn ogen).
Ik vrees ook dat we hier een beetje aan het doodbloeden zijn met heel wat personen die blijkbaar enkel op het werk op internet kunnen. Ondertussen is er wel een 2e forum opgestart voor april-mama's (sommige onder ons hebben het blijkbaar al gevonden ;)) en daar is het nu echt een stormloop aan berichten. Al voorgesteld om 1 forum te worden, maar blijkbaar liever 2 aparte clubjes en mail dus maar naar beiden :) Komt mij goed uit, want jullie zullen wel gemerkt hebben dat ik vaak rond mijn computer hang en dus vaak iets post. Is voor mij nu eenmaal het ideale excuus om even te zitten tussen de strijk, kuis, etc. door. Vandaag trouwens niet al te veel gedaan, want is een wat mindere dag. Raar gevoel in mijn benen en ipv de ramen beneden te kuisen heb ik de ganse dag dus maar wat aangemodderd. Och ja, veel vuiler kunnen ze toch niet worden (echte optimist :) ) Echte verhaal is dat we reeds enkele jaren aan het verbouwen zijn en nu is de fase van de tuin begonnen. Dit brengt heel wat modder en zand met zich mee. Mijn papa en partner lopen constant in en uit het huis en kan hen moeilijk vragen om telkens hun werkschoenen uit te trekken (Ze doen verder wel hun best hoor). Daarbij hebben we nog 3 katten. Soms schaam ik me dus echt over hoe ons huis er bij ligt, maar 1 uur nadat ik gekuist heb, zie je er door de week dus echt niets meer van! Ben daarom echt blij dat ik nu in bevallingsverlof ben, zodat ik toch weer een half dagje gewonnen heb om het werk over te verdelen. Binnenkort zal het tempo buiten ook wel terug wat zakken (momenteel helpen een aantal betaalde werkkrachten mee aan de vernieuwing van de daken van de bijgebouwen en de beplijstering van de muren en dat moet natuurlijk vooruit gaan om de kosten te drukken. Als mijn partner en papa alleen werken, kan het tempo wat rustiger, he)

Groetjes

Marij

Berichtdoor Marij » 13 mar 2007, 17:10

Proficiat Krista !

Joke

Berichtdoor Joke » 15 mar 2007, 08:28

Hallo Dames,

Zeg dat gaat hier toch nog niet stil vallen hé...
We zijn nog maar half maart.
En morgen exact 37 weken. Hip hip hoera.
Dan noemen ze het geen prematuur meer moest het geboren worden hé.
Maar liefst nog eventjes wachten en wat gewicht winnen.
Ik moet nog een weekje officieel werken (halftijds) maar ik ga proberen zo lang mogelijk te gaan tot 30 maart als ik kan. Dat is tot de Paasvakantie. Dat is ongeveer 1 week voor de uitgerekende datum.
Dan moet ik hooguit 1week (+max 10 dagen) wachten op de kleine poppemie.
Als ze niet eerder komt natuurlijk...
Voorlopig nog goede nachten.
Alleen 's avonds in de zetel zitten is niet meer zo praktisch.
Het lijkt er op dat dan mijn bloedvaten wat gekneld raken en dan beginnen mijn benen "lastig" te worden.
Maar gelukkig moet ik vaak genoeg plassen, zodat ik dan nog veel rondloop.
Gemiddeld om het half uur.
Voort geen echte klachten. Wel merk ik dat mijn bekken soms protesteert. Vooral wanneer ik lang heb stilgezeten/gelegen. Als ik dan rechtsta hoor ik het kraken en kan ik soms moeilijk stappen. Maar na een stap of 10 is het over.
Veel harde buiken. Die soms rare buikvervormingen geven!!!
Ik denk echt dat er een paasei in zit!!
Mijn nichtje vond het alvast geweldig, haar ogen werden 2X zo groot toen ze het zag.
Ons poppemie begon dan nog eens flink te sjotten en te wriemelen en mijn nichtje vond het geweldig om dat in mijn buik te voelen.
Wel grappig!!
Het weer zorgt voor overdreven nestdrang bij mij.
Alles moet fris en proper.
Ramen, vloer, hemden die mijn man al meer dan 2 jaar niet meer gedragen heeft. Heb ik allemaal opgewassen en gestreken.
Buggy gehaald. Draagwieg lakens gewassen.
Ga zo maar door.
Allé ik hoop dat er nog wat meer mama's terugkomen meeschrijven.
Ik heb alvast mijn best gedaan om jullie wat leesvoer te geven!!!!

Groeten
Maandag gyn !!
Ben benieuwd

Sophie @ Joke

Berichtdoor Sophie @ Joke » 15 mar 2007, 13:21

Inderdaad nogal stil hier, maar misschien kan je ook eens een kijkje nemen op het forum waar de toekomstige mama's aan het aftellen zijn naar hun bevalling in april. Je vindt het terug onder Jouw Zwangerschap: 'aprilmama's wie telt er mee af'. Nog toffer zou natuurlijk zijn als we hier terug eens wat actie krijgen, want ik blijf het best wel fijn vinden om de reacties te lezen.
Best wel grappig, he, hoe kinderen op onze buik reageren. Ik heb het spijtig genoeg niet gezien, maar volgens mijn mama die er bij was, staarde een klein meisje gisteren in een schoenenwinkel de ganse tijd naar mijn buik :)
Inderdaad maandag gyn. We hebben blijkbaar onze afspraken nu op dezelfde dagen gepland :)
Groetjes

Lobke

Berichtdoor Lobke » 15 mar 2007, 14:04

Inderdaad grappig hé die reacties van kinderen... als ik mijn dochtertje naar school breng, dan heb ik toch de helft van haar klas die eens wil komen wrijven over die dikke buik ;)
Na de paasvakantie ga ik met broertje naar de klas, dan leren ze over 'de baby', ben eens benieuwd wat de reacties dan zullen zijn!

Heb ondertussen ook nieuws gekregen van mijn inbouwkasten... volgende week vrijdag worden ze geleverd en geplaatst... net op tijd dus :hihi
Weeral een zorg minder!

Sophie

Berichtdoor Sophie » 15 mar 2007, 15:25

Klinkt wel grappig Lobke, dat jij het nog over 'na de paasvakantie' hebt. Voor mij zal de dikke buik dan al verleden tijd zijn ;)

joke @ Sophie

Berichtdoor joke @ Sophie » 15 mar 2007, 15:28

Ja dat ander forum.
Maar dat zakt altijd na een tijdje weg en dan moet je dat zoeken.
En dan vind ik dat weer niet meer.
Daarom blijf ik graag hier posten.
Dit moet ik niet zoeken!!
Kwestie van het mezelf makkelijk te maken.

Groeten

Sophie @ Joke

Berichtdoor Sophie @ Joke » 16 mar 2007, 09:27

Ik sla de fijne forums op onder favorieten en zo vind ik ze gemakkelijk terug, maar ik ben vergeten of jij nu thuis of op je werk mailt, want in het laatste geval is die favorieten misschien niet zo handig??

Lobke@Sophie

Berichtdoor Lobke@Sophie » 16 mar 2007, 10:20

Sophie,

Ik zal ook het einde van de paasvakantie niet meer halen hoor... Tegen dan zal broertje hier ook al zijn! Mijn uitgerekende datum is idd 16/4, maar wij kennen de datum van de keizersnede al, en dat is dus wel wat vroeger :hihi

Mijn dochtertje is er trouwens nog altijd van overtuigd dat de paashaas broertje gaan brengen ;)

Lobke

wendy

Berichtdoor wendy » 16 mar 2007, 10:36

haha das best grappig hier hetzelfde verhal lobke oudste zoontje denkt dat mijne buik zal breken gelijk een paasei en dat zijn zus er zo komt!!mijn uitgerkende datum is 10 april en denk dat ik me op die dag ook zal laten inleiden,mijn jongens zijn dan bij hun papa en hopelijk mogen ze op bezoek komen maar vrees ervoor!dus hebben ze na hun weekje verlof 2 leuke dingen te beleven nieuwe zusje en de paashaas die langskomt en mijn oudste zoontje verjaard op 12 april dus das weer eens extra feest!zie er soms tegenop hoe alles zal geregeld worden en of het niet wat veel wordt voor de kids die drie feesten op een weekend moeten beleven want ze komen vrijdagavond terug van hun papa en maandag weer naar school!!sorry voor mijn zagen maar zullen de laatste loodjes zijn zekers!!
heeft er nog iemand zo last van tintelende vingers door de dag en snachts gewoon om gek van te worden dinsdag aan gyn vragen of er echt niks aan te doen is want dit hou ik niet uit!!

groetjes en goed weekend!nog iemand naar babybeurs in antwerpen?ik ga een kijkje nemen

Sophie

Berichtdoor Sophie » 16 mar 2007, 15:50

Sorry Lobke, was blijkbaar niet helemaal mee.
Grappig, he, de reacties van kleine kinderen op een zwangerschap. Zo vertederend.
Tintelende vingers heb ik alleen last van als ze wat opgezwollen zijn, maar gelukkig blijft dit binnen de perken.
Oei, ik hoor iemand de stoel voor de deur wegschuiven. Heb net gekuist en om te voorkomen dat iedereen weer met vuile schoenen de boel om zeep helpt, heb ik er een stoel voor gezet. Pech, het is mijn moeder en ze heeft één van de poezen laten ontsnappen dus weer pootjes overal.

Groetjes

katia

Berichtdoor katia » 16 mar 2007, 16:17

Heykes,

Allereerst een superdikke proficiat aan Krista. Ik was serieus onder de indruk van jouw berichtje maar wat een ongelooflijk schatje. Wees maar ongeloof fier op haar hoor. Ik duim alvast dat ze gauw mee naar huis zal kunnen. Hou intussen de moed er zeker in hoor meid!!!
gisteren nogal een chaotisch dagske gehad. Moesten op controle bij de gyn. Alles was prima in orde met ons ukske, nog altijd even actief. Gewichtje wordt momenteel geschat op 3kg400. Voor mama was de verrassing dat de ontsluiting van 2 cm 2 weken geleden intussen 4 cm bedraagt. Daardoor verwacht de gyn nu toch echt dat ons ukje ten laatste volgende donderdag geboren zal worden. Ik heb ook dagelijks weeënactiviteit maar het blijft aanvoelen als menstruatiepijnen dus best draaglijk.
De grote zus, Fientje, zat sinds dinsdagnacht, met hoge koorts, draaide constant tussen 39gr en 40,5gr. Met junifen, perdolan en lauwe badjes nie naar beneden te krijgen. Volgens de huisarts die ik woensdagmorgen liet komen serieuze virale infectie. Gisterennamiddag toch maar nr de kinderarts, kind zag er echt doodziek uit en dan zo'n blijvende hoge koorts. Maar die vond ook niets. Zij zag ook dat Fientje lijkbleek zag dus werden we direct naar de pediatrie gestuurd om een bloedstaaltje en urinestaal te laten nemen want zij wilde geen enkel risico. Zulke hoge koorts heeft een oorzaak nodig. Ik naar benden met mijn mama en Fientje met weeën en vol stress want afhankelijk van de uitslag zou Fientje moeten opgenomen worden. In afwachting van de uitslag kreeg Fientje een kamertje toegewezen. Ik ondertussen naar het verloskwartier waar ik van de gyn nog eens een bloedtest moest laten doen voor het geval ik epidurale verkies. Zo kunnen ze de stollingsgraad van het bloed checken. Terwijl moest ik ook aan de monitor. De vroedvrouw stelde ook duidelijke weeën vast en raadde aan om daar te blijven maar da zal wel waar zijn als je dochtertje 2 verdiepingen lager ook doodziek ligt. Contact opgenomen met mijn gyn en zolang ik de weeën draagbaar vond mocht ik van haar nog naar huis. Ik zei ook dat ik deze pijn al enkele weken ervaar zodus. Terug naar Fientje die anderhalf uur later het goede nieuws kreeg dat het waarschijnlijk om een griepvirus zou gaan waar ze nog even van onder de voet kan zijn maar ze mocht terug mee naar huis. Oef!
En nu is het wachten, wachten en aftellen...
Ik moet naar Fientje toe want die is nog steeds niet zoals het hoort, koorts wel gedaald, gelukkig maar.

Tot gauw,
Katia (37wk4d)

Terug naar “De kindjes van 2007”