maart-mama's (ex-zwangerschap)

Katia, mama van Fientje(2j 9m) & Twan(10 wk)

RE: maart-mama's (ex-zwangerschap)

Berichtdoor Katia, mama van Fientje(2j 9m) & Twan(10 wk) » 26 mei 2007, 14:00

Sophie,
ik kom ook regelmatig ne keer piepen om te kijken of er wat nieuws te rapen valt maar we zullen blijkbaar allemaal de handen meer dan vol hebben waarschijnlijk.
Vlug in de rapte want hier krijgt weer iemand honger. Hier nog steeds hetzelfde liedje. Reflux, krampkes, windjes, altijd naar ene kant kijken, ... We zijn ondertussen van osteopaat al naar huisdokter en KA gerend en volop Gaviscon en Zantac aan het geven maar voorlopig nog geen echte verbetering. Sorry ik moet er al vandoor. Twanneke weent!

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 29 mei 2007, 08:56

Er ligt hier weer iemand zalig in mijn armen. Laatste dagen is ze wat 'lastiger'. Je zou hen tot 6 maanden niet kunnen verwennen, maar hier weet ze toch al goed hoe ze me moet aanpakken om gepakt te worden! Denk ook niet dat er echt iets mis is, want neem aan dat als ze stopt met wenen van zodra ik haar vastneem ze toch geen pijn kan hebben??? Aan de andere kant denk ik soms dat ze wat last heeft van krampjes, maar ook dan stopt ze met wenen als ik haar pak. Lastig is wel dat mijn ouders op reis zijn en ik dus in hun appartement op de poes moet passen. De muren zijn er niet al te dik en in het verleden deden de buren al lastig bij huilende babies, dus durf haar daar geen kik te laten geven, maar gisteren kon ik hierdoor ook amper de kattenbak verschonen. Hopelijk is ze vandaag rustiger.
Vandaag ook grote dag... heel weekend wat onrustig geweest door dat knobbeltje in mijn borst. Daarjuist naar gyn gebeld, maar volgens afsprakendienst is er pas een plaatsje vrij volgende week donderdag. Kon hem wel zelf contacteren om ergens tussendoor te kunnen, maar durf niet goed omdat ik de afgelopen tijd al zo vaak bij hem ben geweest (als ik me dan voor niks zorgen maak... Heb hem 2 weken geleden nog maar gebeld omdat ik na het plaatsen van een spiraaltje blijf bloed verliezen en dit blijkt ook normaal) Anyway, heb nu een afspraak gemaakt met de huisarts waar ik vroeger mijn pil liet voorschrijven (had een oudere mannelijke huisarts, maar voor het gyn onderzoek ging ik naar een vrouwelijke huisarts). Mag vanavond gaan en hopelijk zegt zij dat het niets is en word ik niet doorgestuurd naar de gyn.
Groetjes

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 01 jun 2007, 12:34

Hoi allemaal. Eindelijk nog eens de tijd gevonden om naar hier te komen!

@Sophie: ben je bij de dokter geweest??? Ik hoop voor jou ook dat het niks is!!! Ik zelf zou vandaag mogen bellen ivm hpv-typering. (virus wat baarmoederhalskanker veroorzaakt) ik had een slecht uitstrijkje (wat blijkbaar wel vaker voorkomt na een bevalling maar mijn gyne is er direct opgevlogen en vond het nodig om te checken of dat virus aanwezig was of niet.. eerlijk gezegd durf niet goed bellen... heb al zoveel slecht nieuws gehad laatste maanden...

Gisteren naar Kind en gezin geweest. Ileana is 58,5cm en weegt nu 4kg450. Ze was dus goed bijgekomen en gegroeid. Vorige keer 54,5cm en 3kg99. Alleen heb ik men twijfels over hoe ze meten bij Kind en gezin; bij de kinderarts is Ileana altijd kleiner maar daar wordt ze precies anders gemeten. Och ja dat maakt ook allemaal niet zoveel uit. Bij de lengte zit ze net onder het gemiddelde en bij gewicht op de laagste curve. Maar ik merk wel dat ze uit haar kleren aan het groeien is van maatje 56. En heb nu al bloesjes aan voor 62. Ze heeft gisteren voor de 2de keer een spuitje gehad... wenen dat ze deed. EN ze had er weer erg last van. Savonds heb ik ze om 0.15 nog een flesje gegeven... normaal is haar laatste fles tussen 21u-22u en dan slaapt ze tot smorgens... gisteren dus niet... en maar wenen, wenen... echt van de pijn denk ik want zo weent ze anders nooit... perdolan suppo gestoken en ff beter maar ze had natuurlijk honger (anders slaapt ze normaal op dat uur) maar als ze wakker is heeft ze om de 3u honger dus... daarna is ze meteen in slaap gevallen... tot 7u40 pff... korte nacht maar gelukkig is ze na haar flesje trg in slaap gevallen tot 12.20... dus heb nog beetje kunnen slapen...

en van ze niet kunnen verwennen tot ze 6maanden zijn.... ik heb er men twijfels over... Ileana weet heel goed bij wie ze gepakt gaat worden als ze lang en hard genoeg weent... en als ze dan gepakt wordt, lacht ze met zo een big smile... DUs hier ook een kleine deugniet...

Ik ga ze nu haar flesje geven...

Groetjes

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 01 jun 2007, 16:34

Pff, nee de onzekerheid blijft over dat knobbeltje in de borst. Ben naar de huisarts geweest en die heeft terug antibiotica voorgeschreven. Als tegen vandaag (ben dinsdag geweest) de knobbel niet kleiner geworden was, moest ik contact opnemen met de gyn. Ben nu al een half uur aan het proberen om hem aan de telefoon te krijgen voor een afspraak, maar ik krijg geen antwoord. Ben zenuwachtig en kijk enorm op tegen weer eens langs te gaan. Ik heb al zo weinig tijd (ouders zijn nog op reis dus run nog altijd 2 huishoudens) en door zo'n consultatie verlies je snel een uur of twee. Daarbij blijf ik maar met het idee zitten dat de gyn gaat denken "ze is daar weer". Allez, echt geen fijne toestanden. Ook Mette vraagt nu veel aandacht en als ze dan vredig ligt te slapen, moet ik haar weer in de maxi-cosi steken om weer rond te pendelen naar de winkel en naar de kat van mijn ouders (2x per dag). Om de een of andere reden vindt ze het ook niet meer zo leuk in haar park. We zijn nu aan het proberen met nieuw speelgoed en het park bij het raam te zetten, maar voorlopig zonder resultaat. Wil veel liever in haar relax, maar durf haar daar ook geen uren in te laten zitten.

@ Rebecca
Een zwangerschap en bevalling vraagt blijkbaar toch veel van ons lichaam. De kans is wel groot dat we vals alarm hierdoor krijgen, he, maar eerlijk, ik ben toch ook erg ongerust. Er is ook zoveel te doen rond kanker. Ik duim voor positief nieuws!

Ga nog eens proberen naar de gyn te bellen.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jun 2007, 12:17

ze oppakken is niet verwennen. Dat ze dan ophouden met huilen heeft gewoon te maken met de oncomfortabele situatie waarin ze zich bevonden, en die wordt dan beëindigd, omdat ze gepakt worden.

Een kind is gewoon cognitief nog niet in staat gemiddeld voor 6 maanden, om die verbanden al te leggen. Het zijn de ouders die verkeerd interpreteren, en de babies hun gedrag verkeerd inschatten.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jun 2007, 12:39

Hoe leg je uit dat de enige comfortabele houding bij mama is? In het park wil ze niet meer (heb al vanalles geprobeerd om het daar wat interessanter te maken voor haar), relax is goed voor even, ... En nee, ze heeft het niet de koud, want dat krijg ik dan ook soms te horen dat ze het warmer krijgt tegen mama aan.

Alexandra

Berichtdoor Alexandra » 02 jun 2007, 23:40

Hoi, hoi! Ik lees op een het "Je Baby" forum dat het hier kalm is, en sinds mijn dochter van maart is, kom ik hier nog eens piepen.

Onze dochter Franka is van vandaag 11 weken (17/03) en ze heeft sinds gisteren haar handjes ontdekt! Ze was er al een paar dagen naar aan het kijken maar nooit lang, na ze even bekeken te hebben wendde ze haar blik weer af. Tot we gisterenavond aan tafel zaten (zij ligt dan in haar relaxje die bovenop de tafel staat) en ze ineens uitvoerig haar handjes langs alle kanten aan het bekijken was. Iets erna begon ze er zelfs tegen te "praten". In de namiddag had ik ook al gemerkt dat ze ineens meer aan het doen was dan normaal, maar ik dacht dat het toeval was.

Vandaag heeft ze ze opnieuw uitvoerig bestudeerd, ze strekt haar arm en zoeft met haar handje voorbij, volgt dat met haar ogen en gaat ze dan inspecteren. Zo grappig!

En sinds vorige week lacht ze af en toe met geluid als ze heel veel plezier heeft.

Ik dacht dat ze voor het "handjes-ontdekken" een nieuw sprongetje zou maken en ze lastig zou zijn, maar we hebben er niets van gemerkt.

Kelly

Berichtdoor Kelly » 03 jun 2007, 16:46

Hallo,

Mag ik ook eventjes mee komen praten?

Ons tweede zoontje is geboren op 16 maart dmv een geplande keizersnede. Hij woog 3100gr en was 49 cm, ondertussen is hij al flink gegroeid: 6100gr en 57cm(denk ik, de cm weet ik niet meer precies).

Zijn kleertjes zijn in ieder geval snel te klein. Moet regelmatig even naar de winkel lopen voor nieuwe kruippakjes want eerlijk gezegd doet hij door de week alleen kruippakjes aan, dat zit lekker gemakkelijk.

Wij hebben ook al wat afgezien hoor! Ook hij heeft verborgen reflux (gehad?).

Woij heben vanalles geprobeerd: zantac, gaviscon en het is precies met de osteopaat beter gaan worden. Alleen hij slaapt zou weinig!!! Alleen als hij op zijn buik ligt, slaapt hij vast en zalig. Dus uit noodzaak leg ik hem daarop maar echt gerust ben ik er niet in!!!

Ook ben ik overgeschakeld van dodi-flessen naar die van Fisher-Price. Dat zijn dezelfde als Avent, en blijkbaar helpt dat wel goed. Hij kan niet meer zo gulzig eten en daardoor zijn de verschrikkelijke krampjes precies véél beter. Ook het terug geven is precies minder bij die flessen. Maar hout vasthouden, want misschien veranderd het terug volgende week!!!

Hij lacht wel steeds meer en meer, maar met geluid nog niet hoor! Ook het "handjes-kijken" is er nog niet bij. Wel kazelt hij af en toe.

Groetjes

Mama van Alexander (11 weken)

Berichtdoor Mama van Alexander (11 weken) » 03 jun 2007, 22:00

Dag Sophie mama van mette en al de rest,
je had gisteren gezegd dat het hier rustig is, dus kom ik hier ook eens een kijkje nemen..

Ons zoontje is ook op 16 maart geboren hij woog 3045gr en was 47cm, onderussen weegt hij 4700 en is 58cm.

Ook ik ben begonnen met borstvoeding, en ben na 2 maanden overgestapt op flesjes (avent) Ik ben alleen een beetje op zoek naar een schemma..
normaal eet hij 130à150ml 5maal per dag, maar vandaag heeft hij 2 voedingen maar 80ml gegeten...
s'Nachts slaapt hij al van in de materniteit vrij goed door (van 24.00 tot 05.00u) en nu zelfs tot 06.00u

Alexander heeft ook een verborgen reflux: zantac, gaviscon, motilium,...
En nu heeft hij een virus en moet hij aerosollen, ocharme, hij reutelt, hoest en heeft diaree!

En wat de ontwikkeling betreft; hij lacht heel veel, herkent mama en papa, slaagt met armen en voeten in het rond. Ik heb niet de indruk dat hij zijn handjes al kan zien, duimen lukt wel..
En tja hij maakt heel de dag door geluidjes...

@Sophie: Je bent echt geen "kweesel die voor het minste naar de arts loopt", als je je ongerust voelt moet je naar de arts gaan.. Ik zou toch ook even nadenken over de keuze van de kinderarts, dat zou die van mij toch niet moeten zeggen..
Ik ben ook al van de ene dokter naar de andere gegaan de voorbije maanden..

Voila dat is het zo een beetje, ik ga maar eens slapen want ik moet morgen voor het eerst terug gaan werken ( en heb echt helemaal geen zin, ik ben nog
zo moe)
Wanneer moeten jullie terug gaan werken?

grtz

Attachment : Alexander 7 mei 2007 (6).jpg

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 04 jun 2007, 15:30

Super hier zoveel leven terug te zien! Fijn jullie belevenissen hier te lezen.
Zelf ben ik net terug van de gyn. De knobbel in mijn borst zou te maken hebben met de borstontstekking die ik gehad heb toen ik zo aan het sukkelen was met de borstvoeding (voor diegene die mijn verhaal nog niet kennen, na 2 weken ben ik moeten overschakelen op flessenvoeding, want Mette wou niet aan de borst). Moet nu naast de antibioticum die ik al nam, nog een andere soort innemen. Maakt 7 pilletjes op een dag! Best wel een organisatie, want door de huidige drukte, heb ik vaak amper de tijd om te eten en dan krijg je van die instructies als 'een uur voor de maaltijd innemen'. Woensdag moet ik teruggaan voor een echo om te zien of er een collecte bacterieën ontstaan is in mijn borst die telkens opnieuw voor een ontstekking kunnen zorgen. De gyn denkt dat dit niet het geval is, maar voor alle zekerheid, want dan kan deze het beste operatief verwijderd worden. Pff, het is nu te hopen dat die antibiotica werken. (Heb die borstvoeding echt al verwenst!)
Vannacht heerlijk geslapen. Al te veel last ondervind ik gelukkig niet van de nachtelijke voedingen aangezien ze na het eten meteen terug inslaapt, maar gisteren hebben we haar laatste fles pas rond 21 uur moeten geven (normaal rond 19/ 20 uur) en heeft ze lekker doorgeslapen tot iets voor 5 deze morgen (normaal rond 2/ 3 uur wil ze terug eten). Gisteren is ze trouwens een ganse dag verwend geweest door de grootouders en zijn mijn partner en ik met de moto gaan rijden. Zalig, maar vandaag wel super stijf :)
Hier zijn de handjes nog geen bron van uren speelplezier, maar ze kijkt er wel af en toe naar. Lachen kan ze heel mooi, maar echt uitkraaien van plezier is er nog niet bij. Heb bij een kennis van K&G eens navraag gedaan en dat ze tegenwoordig wat 'lastiger' is (lees: bv niet meer graag in haar park ligt), omschrijft ze net zoals ik dacht als een sprongetje. Ze raadde me aan om haar op zo'n momenten wat minder prikkels te geven. Ik dacht dat ze zich verveelde in haar park en had dus al voor meer speelgoed in haar park gezorgd. Anyway, ondertussen heb ik de indruk dat ze al terug wat rustiger is en zolang ze vooral 's nachts slaapt, ben ik een blije mama :)
Moet jullie laten, want moet naar de kiné.
Blijven schrijven he ;)
Groetjes

Marijke

Berichtdoor Marijke » 05 jun 2007, 08:54

senne is geboren op 28 maart , hij wordt morgen dus 10 weken. (was met de geboorte 51cm en 3300g)
mama van alexander: op welke melk ben je overgeschakeld?
Ik ga ook moeten overschakelen van bv naar kv. ik vind het wel spijtig! zelfs een voeding zou ik niet kunnen behouden, hetzij mss die van smorgens maar ik denk dat ik dan altijd zal moeten afkolven daarvoor omdat hij nu al zo goed doorslaapt (gemiddeld half 6) dus ik denk dat dat nog zal verlaaten als hij kv krijgt en ik moet rond 6u vertrekken naar mijn werk...
Senne is een hele brave en rustige baby! hij weent niet veel (alleen als hij spuitjes krijgt bij K&G of als hij honger heeft) hij krijgt dus voorlopig nog altijd BV(op vraag) en slaapt zeer goed door (gisteren wel van half 9 tot kwart over 5 deze morgend! (meestal is het van rond 11u)
gisteren woog hij 5380 (we hebben hier de weegschaal van mijn schoonzus staan (die werkt bij K&G) ben wel benieuwd hoe hard hij gegroeid is want ik vind dat je het hard merkt!
ik moet einde juli terug gaan werken, ik zie er nu eigenlijk al tegen op. gewoon om Senne te moeten missen (en mijn ventje natuurlijk) gelukkig moet hij dan nog niet naar de onthaalmoeder, mijn ventje staat int onderwijs dus is in augustus nog thuis :-)
hij lacht heel veel, kan kraaien van plezier, ontdekt ook volop zijn handjes en begint ook dingen vast te kunnen houden!
wanneer gaan jullie pet fruitpap en/of patatjes beginnen?

groetjes

Attachment : DSC01081.JPG

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 05 jun 2007, 09:39

Was ik nog vergeten: ik begin op 26 juni terug te werken :( Kijk er niet meteen naar uit. (Vannacht zelfs al een nachtmerrie over gehad.) Heb meteen al de maandag verlof genomen zodat mijn ventje thuis is als ik begin (hij werkt in ploegen van 12 uur en is dus vaak in de week thuis net zoals die dinsdag als ik terug begin). De dagen dat zowel ik als mijn partner moet werken zal Mette naar mijn ouders gaan.
Marijke: ik heb nog geen idee wanneer we met de fruit/groentenpap zullen beginnen, maar omdat we een licht kindje hebben dat sowieso al wat kleinere flesjes drinkt dan de meeste kinderen van haar leeftijd, denk ik dat we ook later zullen starten met vaste voeding. Is maar een veronderstelling. Denk trouwens dat de overschakeling van FV eersteleeftijd naar tweede ook later zal zijn. Zal het de volgende keer eens navragen bij K&G.
Ga maar eens verder doen, want het wordt weer een drukke dag.
Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jun 2007, 11:11

hoe herken je (verborgen) reflux?

Kelly

Berichtdoor Kelly » 05 jun 2007, 17:09

Veel huilen, ook vlak na de fles, terug slikken met een vies gezicht, krampen,....

Ik moet vrijdag terug beginnen te werken! pfff... Ik zie er echt tegenop om ons babietje naar de onthaalmoeder te brengen.

Heb er al nachtmerries van!

Me

Berichtdoor Me » 06 jun 2007, 08:10

Gisteren met Stan naar de KA geweest, weegt 7.050 kg en 63 cm (10 weken).
Hij heeft wel al een serieuze bronchit (kado'tje van zijn broer) en moet al antibiotica nemen en aërosollen, zielig!! Hopelijk is ons ventje er vlug weer bovenop!!! Hij slaapt wel al 2 nachten van 22u tot 7.30u, zaalig (mits 2 keer of meer tutje gaan insteken als hij hem wakker hoest ...). Gisteren ook maar 4 flesjes gedronken (van 180).

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 07 jun 2007, 12:33

Gisteren naar echo geweest voor mijn borst. Ziet er precies toch niet zo goed uit. Gyn had me al gezegd dat als er een collectie bacterieën zat ik geopereerd moest worden, maar hij dacht dat dit niet het geval zou zijn. De dokter die bij de echo aanwezig was, liet me echter verstaan dat er toch een is. Nu is het dus afwachten of de gynaecoloog me met slecht nieuws zal opbellen. Die operatie trek ik me niet zo aan, maar het is vooral dat geloop naar het ziekenhuis. Moest er gisteren bv om 3u30 zijn. Ik schatte dat ons meisje (waar ik geen oppas voor had) rond 3 uur ging eten vragen. Iets na 3 had ik me dus al in de wachtruimte gezet om te wachten tot ze eten zou vragen. Ondertussen werd het 4 uur en was er nog niemand mij komen halen en ook Mette vroeg geen eten. Iets na 4 begon ze wakker te worden en wat te kniezen. Zat daar met een bang hartje, want als ze zou beginnen eten kon ik moeilijk haar flesje ruwweg van haar wegtrekken als ze mij kwamen halen en die dokters roepen daar van in de gang al je naam, maar komen niet echt kijken of je meteen kan volgen. Uiteindelijk toch maar flesje klaar gemaakt, maar toen was ze zo afgeleid door de lichten in het ziekenhuis (van die toffe TL-lampen die haar momenteel enorm kunnen boeien) dat ze amper wou eten. Uiteindelijk was het dan rond 4u30 eindelijk mijn beurt. Een uurtje later stond ik thuis met een kind dat terug stond te brullen om eten. Gelukkig dronk ze tegen alle verwachtingen in haar hele fles leeg, maar de rest van de dag was haar 'schema' totaal in de war en ipv haar 6 flessen heeft ze er 7 'kleine' gedronken. Gelukkig zijn we vannacht terug op schema gekomen.
Deze voormiddag is ons modelletje naar de fotograaf geweest (met nieuwjaar had ik van mijn partner een fotoshoot cadeau gekregen en mocht kiezen of ik me nog liet fotograferen met mijn dikke buik of met de baby). Ze was heel flink en mooi (veel gelachen), dus kijk uit naar de foto's. Moeten wel nog tot volgende week wachten op de proefdruk. Trouwens een super ervaring om te zien hoe ze op onze stem reageert om haar naar een bepaalde kant te laten kijken.
Mette is nu haar middagdutje aan het doen en als ze gegeten heeft, gaan we haar geboortelijst afsluiten, want dat wordt ook tijd.
Groetjes

P.S. Rebekka heb jij al resultaat van je verder onderzoeken?

s.

Berichtdoor s. » 07 jun 2007, 16:44

Hallo,

Door aanraden van iemand kom ik dan toch bij jullie aansluiten om verder te praten over maart baby's.
Ik zat op de link 'je baby'. Hopelijk kan ik er nog bij om te praten met jullie wat jullie kleine spruitjes zoal kunnen en doen.
Ik heb een dochter van 5 jaar en heb nu ook een 2de dochter van 16 maart 2007.
Ik ben bevallen in Maria middelares te gent.
Ze woog 3.780 en was 53.5cm groot.
Ik ben bevallen met een geplande keizersnede.
Iluna stelt het zeer goed. Ze weegt momenteel al 5kg800 en is ongeveer 59cm.
Ze slaapt als een roos s'nachts.
Van 's avonds tussen 21.00-22.00 laatste fles en slaapt ongeveer tot 7.30-8.00.
Drinkt nu 5 flessen van 180ml en 6 scheppen - nutrilon soya en een half schepje gaviscon en een half lepeltje nutriton om een beetje te dikken en is daar zeer goed mee.
De foto is vorige week genomen om op de uitnodiging van het doopsel te plaatsen.

Attachment : GEBOORTE ILUNA 16032007 1331.jpg

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 07 jun 2007, 17:58

Hey S.

Fijn dat je er bij komt.
Amai, ook al een flinke meid. Mette is 3 dagjes later geboren op 19 maart, maar flesjes van 180 zitten er hier nog niet meteen bij. Wel drinkt ze nu flesjes van 140 en slaapt ze van ongeveer 22 uur tot half 5. Ze woog van bij de geboorte ook wel wat minder (3kg) en nu zitten we rond de 4. Ze volgt bij K&G de curve, dus alles in orde, maar een lager gewicht betekent dus ook vaak kleinere flesjes en meer voedingen. Och, eerlijk, erg vind ik het niet, want ben nogal ongerust en als ik haar hoor, ben ik weer blij, he ;)
Amai, nogal een gemix voor het flesje. Zoals je kan lezen op het forum heb ik ook wat gesukkeld met de voeding, maar nu blijkt ze het toch goed te doen met de gewone NAN Transit. Ok, haar huid is wat droger dan bij de speciale voeding die we geprobeerd hebben, maar momenteel is er toch niet meteen aanleiding om te denken dat ze inderdaad een speciale hypoallergene melk nodig heeft zoals de KA ons wou wijsmaken. We zijn nu toch al een dikke week bezig met die melk, dus hopelijk lang genoeg om met zekerheid te zeggen dat er geen verdere problemen zullen opduiken.

Vandaag zijn we de geboortelijst gaan afsluiten. Hm, zoals altijd weer gefrustreerd van Baby 2000 teruggekomen. Ik heb dus echt geen goed gevoel meer bij die winkel. Nu stond op onze lijst weer de verkeerde voetenzak. Familie had die voetenzak gekocht, dus vandaag wouden we die omruilen voor het exemplaar dat wij gekozen hadden. Bleek natuurlijk veel duurder te zijn, maar goed we zouden bijbetalen. Uiteindelijk stelde ik thuis weer vast dat ze me het volledige bedrag aangerekend hebben ipv het verschil met de andere zak. De 10% korting die we kregen op alles wat we gekocht hebben, kon ook vandaag niet gebruikt worden. Ik dacht nl die bijna 300 euro te gebruiken voor wat er nog op de lijst stond. Ah nee, dat kon niet. Heb me kwaad gemaakt en gezegd dat ik absoluut niet van plan was om in de toekomst nog iets bij hen te kopen. Opeens geen probleem meer, we hebben de bon mogen gebruiken. Wat me nog het meeste dwarszit is dat mijn man de tevredenheidsenquete ingevuld heeft en uit gemakszucht overal maar goed geschreven heeft, terwijl ik helemaal niet tevreden ben. Mannen, he :)
Moet jullie laten, want die zelfde man heeft wel lekker eten voor mij op tafel staan ;)

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 07 jun 2007, 21:41

Hoi allemaal

nog eens tijd gevonden. Papa is met Ileana haar flesje aan het geven. We waren net nog even gaan wandelen met de draagzak en voor de eerste keer met haar gezicht naar buiten... geweldig vond ze het! want normaal zou ze rond 21u moeten eten maar nu is ze pas begonnen en ze heeft niet geweend onderweg!

Ik had dus naar het secretariaat van de gyneacologie gebeld. ik zei tegen die vrouw voorwat ik belde... en ze zei wacht even ik help u zo verder. Ze vraagt de geboortedatum en zegt dan ineens... ah maar euhm... je kan beter maandag terug bellen... Ze zijn hier een week op vakantie. Ik zei: ja maar ik weet dat het uitstrijkje slecht was wil alleen even hpv resultaat weten ... waarop die vrouw ontwijkend antwoordde van... ja bel toch maar naar de gyn... (das nog eens iemand ongerust te maken... ze wist het precies wel.. ik verwacht dus nu een heel slecht resultaat :s) beetje bang nu maar ja... en dan moet je zolang wachten... dus tot maandag wachten pff...

Met Ileana gaat het goed. Ze drinkt de laatste dagen ook heel goed. Sinds we zijn overgeschakeld op speentje nr3 gaat het weer stukken beter. De 1-2-3 speentjes verslikt ze zich nog in dus heb maar nr3 gehaald. EN dat lukt dus goed. Ze drinkt smorgens en savonds 210ml!!!! en dan door de dag 3flesjes van 180ml die drinkt ze nie altijd leeg... tussen 150 en 180ml... dus ben best wel trots op ons meisje... vandaag was ze wel een beetje lastig.. ik mocht de kamer niet uit want dan begon ze te wenen... ze vroeg constant aandacht! dat is heel vermoeiend... dan word ik soms beetje lastig in men eigen en net op dat moment tovert ze een grote glimlach tevoorschijn waardoor ik precies weer nieuwe energie krijg... want dan smelt ik helemaal weg :-) Ze wil ook de hele tijd bij de mama zitten... (is dat niet vroeg?) als iemand anders haar pakt dan weent ze heel rap en dan pak ik haar terug over en dan ist wenen gedaan.. natuurlijk wel fijn als mama.. maar soms wil je ze toch ook even aan iemand anders geven zoals de oma ofzo.. en dan weent ze zo hard... eig wel raar want ik ben degene die haar het minst rap uit het park enzo pakt. Andere mensen zijn nogal geneigd haar veel op te nemen ook al is ze braaf alleen aan het spelen... resultaat: ze kan hier thuis sommige dagen niet alleen bezig zijn!

Ik ga ze nu in bed leggen en hopelijk slaapt ze zoals gewoonlijk een beetje door. Tot 6u toch hopelijk.

@Sophie: ik snap wat je bedoelt met heel dat ziekenhuisgedoe... ze laten je altijd zo lang wachten! ken dat! Ben nu ook alzoveel keer terug moeten gaan voor Ileana dan ook naar de KA. En dan moet je dat helemaal inplannen met haar eten en meestal komt dat natuurlijk slecht uit! ik hoop dat je gyn niet belt met slecht nieuws!

Groetjes aan iedereen!

kristel

Berichtdoor kristel » 08 jun 2007, 12:59

Hoi,

Niels is nu ruim 3 maand (5maart) en staat nu volledig op kv. Heb paarweken terug in ziekenhuis gelegen met oudste en met Niels en daar kwam uit dat hij sommige keren maar 40 a 50 cc dronk van de borst....nog tijdja geprobeerd om half bv en half kv te geven maar na tijdje volledig overgeschakeld naar kv....was echt te lastig en hij wist ook niet meer wat er van hem verwacht werd...werd er lastig door.....

Nu veel beter. Ziet al wat ronder ook (was echt ingevallen in zijn gezicht) en ook actiever....Staat nu op ongeveer 5 voedingen van 150cc (soms 6)

Gisterenavond eens koekjesmeel bij zijn laatste fles gedaan (22.30u) en geslapen tot 7.30u. Kan toeval zijn maar ga het deze avond toch weer proberen. Deze morgen fles gemaakt van 180cc en gans uitgedronken .( Deze middag maar 120cc gedronken). Ben ook twee dagen terug begonnen met fruitpap maar heeft precies meer krampen (enkel banaan en appel en koek). Lukt anders nochtans redelijk (ongeveer 1/4 van elk), maar als hij deze namiddag terug krampen heeft dan ga ik toch een weekje wachten en later nog eens opnieuw proberen....is nog vroeg he.

Voor derest doet hij heel goed zijn best....draait zich constant van buik naar rug en dit maakt dat hij daarna heel boos kan worden. Kan namelijk nog niet terugkeren en is echte buikslaper.....Speelt ook met boog in park, maar inderdaad op sommige momenten merk ik ook dat er teveel prikkels zijn en dan moet ik de muziek-functie uitzetten. Echt naar zijn handjes kijken doet hij niet maar heeft ze wel al goed ontdekt om ze met twee tegelijk te proberen in zijn mondje te steken ;-) .
Zoals ik zei speelt hij graag in park maar de relax is niet zijn ding hoor...na 10 min is het hem al grondig beu....

Attachment : 14.JPG

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 08 jun 2007, 17:27

Amai Kristel al fruitpap. Ik stel me er op in dat dit pas rond haar 6 maanden zal zijn, maar ze is sowieso maar een fijn poppemieke dat nog geen grote flesjes drinkt. Vandaag wel plots na een flesje van 140 nog ruim 30 bij gedronken. Had net tegen mijn man gezegd dat ze precies stapjes aan het zetten is naar minder voedingen (wij zitten hier dus nog aan 6).
Elke dag verbaas ik me er nu over wat ze al kan. Toch ongelooflijk dat nog geen 3 maanden geleden een hulpeloos wezentje in het park ligt dat nu al volop de speeltjes aan het ontdekken is en een prachtige glimlach op haar gezichtje toont als ze mama of papa ziet. Ik geniet ook enorm van haar gebrabbel. Zo leuk! Van tijdens mijn zwangerschap keek is er al enorm naar uit om ooit samen met haar winkeltje ofzo te kunnen spelen (ja lach maar, maar dit hield me wel recht in de periode dat ik zo ziek was van de zwangerschap) en ik zie dit gewoon met de dag dichterbij komen ook al zal ik natuurlijk nog wel enkele jaartjes geduld mogen hebben :)
Vanavond komen mijn ouders thuis van hun reis naar China. Kijk er super naar uit om hen terug te zien. Hoop dat Mette er niet al te veel last van ondervindt, want we (mama, papa en onze schat) gaan hen rond 23 uur ophalen in Zaventem en eigenlijk ligt ze dan al goed te slapen. Zal nu dus in de maxi-cosi moeten slapen en dan maar hopen dat we haar vervolgens zonder problemen terug in haar wiegje krijgen.
Groetjes

kristel

Berichtdoor kristel » 09 jun 2007, 22:05

@sophie...hoe is de uitstap naar zaventem verlopen?

Ben terug gestopt met fruitpap hoor...gaat niet. Probleem is dat als hij wakker wordt hij direct eten wil en fruitpap wil hij nog niet zien als eten...."waar is mijn fles?????"
Oh ja binnen paar weekjes nog eens proberen.
Is niet zoals bij een kennis.....zoon van weekje ouder en krijgt al enkele weken soep s middags (wel in fles)

Slaapt nu al twee nachten door...vorige nacht van 23 tot 7u.....
Hopelijk zijn we nu voor een goede vertrokken. Jammer dat ik nog niet op die uren sta, kom nog steeds wakker rond 3 a 4 u :-(

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 09 jun 2007, 22:14

Uitstap naar Zaventem is heel goed verlopen. Blij dat mijn ouders terug thuis zijn, want voor mij is dit wel een enorme tijdsbesparing (moest 2x per dag naar hun thuis om onze nogal kieskeurige kat eten te geven).
Ondertussen heeft ons dochter al 2 dagen slechts 5 grotere flesjes gedronken en deze 'nacht' is ze pas wakker geworden rond 6 uur. Vingers kruisen dus, maar het ziet er naar uit dat ze langzaam de nachtvoedingen gaat laten vallen. Zou wel fijn zijn, want hoewel ik niet zoveel moeite heb met die nachtelijke bezigheid, moet ik binnen 2 weken terug gaan werken en als ik er dan om 6 uur uit moet, slaap ik toch liever door ;)
Ga verder naar de film kijken, want ben gewoon even ons dochtertje in haar wiegje komen stoppen en blijkbaar slaapt ze dus kan ik terug naar beneden.

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 10 jun 2007, 15:23

Hallo allemaal,

Heb enkele uren geleden de gyn aan de telefoon gekregen (best raar om zo'n telefoontje op zondag te krijgen) met de boodschap dat een operatie aan mijn borst zich opdringt. Mocht kiezen: morgen of donderdag. Toch maar donderdag. Kijk er enorm tegenop. Zoveel vragen ook: waarom volledige narcose, levert het een litteken op, ... en vooral ga ik er achteraf veel last van hebben, want ik wil zo snel mogelijk terug voor mijn dochtertje kunnen zorgen. Voel ook zoveel woede t.o.v. die mislukte borstvoeding ook al weet ik wel dat dit geen zin heeft en ik ook alleen maar gedaan heb, wat ik dacht dat het beste was.

Groetjes

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 10 jun 2007, 16:51

Hoi Sophie

Heel raar ja dat ze je op een zondag bellen... dan nog op vaderdag. Ik weet hoe je je voelt over het mislukken van borstvoeding. Ik dacht ook van was ik er maar nooit mee begonnen. Ik heb ook een borstontsteking gehad maar bij mij heeft dit geen gevolgen gehad. Gelukkig. Maar ja aan de andere kant... morgen ga ik naar de dokter en laat ik hem bellen naar de gyneacoloog want ben beu om zo afgescheept te worden en dat ze rond de pot draaien. Bij een dokter doen ze dat allicht niet.
Ik wens je heel veel sterkte hoor bij de operatie. Ik snap heel goed hoe je je moet voelen. En zeker hoe je je moet voelen om je dochtertje achter te laten. Hopelijk word je goed gesteund door iedereen in je omgeving. Laat ons iets weten hoe het verlopen is. Anders gaan wij ons ook zorgen maken als je niks laat horen!

Heel veel groetjes en probeer tot donderdag maar heel veel te genieten van je dochertje!! en niet teveel aan proberen te denken (makkelijker gezegd dan gedaan.. ik weet het!)

Liefs
Rebekka

Terug naar “De kindjes van 2007”