maart-mama's (ex-zwangerschap)

Evy

RE: maart-mama's (ex-zwangerschap)

Berichtdoor Evy » 04 dec 2007, 14:11

Pakjes van de sint openen met mama :)

Attachment : 02-12-2007 (2).JPG

Evy

Berichtdoor Evy » 04 dec 2007, 14:21

Oja, misschien wel het belangrijkste...

Gisteravond haar flesje zoals gewoonlijk, een 100ml over en ze wou niet meer drinken, ik draai gewoon de dop eraf en ze heeft alles uitgeslurpt aan het flesje, dat was dus de reden, niet de melk, maar het speentje was ze beu... Deze morgen opnieuw gedronken gelijk gewoonlijk, tot 100ml over was, toen wou ze niet meer, en opnieuw in een beker alles leeg... Kieskeurige meid hé!

Gast

Berichtdoor Gast » 04 dec 2007, 16:41

Hallo allemaal!

Leuke foto's hoor evy, die eerste vind ik al heel mooi om te gebruiken!
Ik ga er dit weekend men werk van maken maar eerst sinterklaas natuurlijk, maar men handen jeuken hoor!
Alleen zal dat hier een ramp zijn voor Loran die kerstboom! Hij trekt nu al men kamerplanten aan stukken!

Ik ben deze middag naar kind en gezin geweest en Loran weegt nu al 9kg700 en 75 cm, een kloeke brokke dus. Hij is in 3 weken tijd ook heel erg veranderd, hij trekt zichzelf nu recht in zijn park todat hij recht staat ... tot hij omvalt amai! Heb alvast het park naar beneden gedaan tis nodig.
Ik heb het nu ook op een centralere plek gezet in huis, zodat hij alles kan zien want het begon hier gezellig te worden hoor. Louik zit mooi te spelen en hop daar komt Loran aangekropen, tja die snapt dat natuurlijk nog niet he, dus zolang het nog gaat in het park hou ik hem erin!
De loopstoel is ook zen favoriet, al durf ik hem daar nog niet te lang inzetten.

zal moeten gaan kijken ...

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 04 dec 2007, 20:16

Hallo

Evy toffe foto's, een echt fotomodel in spé die Mila!
Wij gaan zondag de kerstboom zetten, moet nog een plaatsje vinden want waar hij vorig jaar stond staat nu het park. En met drie kinderen in huis is er ook veel speelruimte nodig en dat wil ik ook niet afpakken. Maar we zullen wel een plaatsje vinden.

Viktor is wat ziekjes, hij is wel al aan de beterhand maar hij heeft toch afgezien en pijn gehad. Overgeven, buikpijn, diarree, 't is eigenlijk zaterdag begonnen. We moesten naar de sint en net voor hij bij de sint op de schoot zat is hij beginnen overgeven. Toen het er allemaal uit was en hij schone kleren aan had is hij dan toch nog bij de sint geweest. Hij was wat wantrouwig en is dan ook beginnen wenen. Zondag weer hetzelfde overgeven, pijn, ...
Gisteren naar de ka geweest en ik mag hem nu twee dagen geen vaste voeding geven enkel dunne melk (1 schepje per 90 ml water, morgen 2 schepjes per 90 ml water en zo weer opbouwen). En vanavond zag hij er al beter uit, niet meer zo bleek en hij kon alweer lachen. Hij is ondertussen ook nog eens gewogen en weegt nu 8kg670 is wel een curve gezakt maar zo was het met de broers ook, ze zijn ook uitgegroeid van mollige baby's tot hele fijne mannekes. Thomas was ook mee bij de ka (heeft een bronchitte) en ze heeft hem ook nog eens gewogen en gemeten. Hij is 1m21 en 18,5 kg da's boven de hoogste curve van lengte en de p25 van gewicht, maar het is wel een hele goeie eter. Gelukkig zijn ze nu alletwee aan de beterhand.

De sint is hier dit weekend al geweest, de kindjes waren héél blij en de mama en papa ook want dan mochten wij ook wat chocolade snoepen.

Rebekka, Viktor is ook een alleseter. Hij wil ook altijd eten en proeven van het onze, ik denk dat het heus geen kwaad kan zolang het gezonde voeding is. 't was verschrikkelijk voor hem deze middag toen hij geen patatjes mocht eten en zijn broers wel. Ik ben dan met hem in de living gaan zitten, terwijl de rest aan het eten was.

Morgen ben ik thuis en ik zal blij zijn als ik eens wat huishoudelijk werk kan doen want het lijkt hier wel een varkensstal voor het moment. ;)

groetjes

Attachment : image13.jpg

Evy

Berichtdoor Evy » 05 dec 2007, 11:48

Snel een vraagje.

Wij zouden dit weekend de maxi cosi opbergen en de autostoelen installeren. Maar doen jullie dan telkens schoentjes aan als jullie weggaan, of gewoon sokjes? Mila heeft ook van die slofjes maar ze schud met haar voetjes tot die uitvallen, dus ook niet zo een goeie oplossing.

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 05 dec 2007, 12:23

Hoi

@Evy: ik doe gewoon sokjes aan. Als het echter koud is 's morgens bijvoorbeeld leg ik nog zo een fleece dekentje op Ileana. Maar ze trekt vaak haar sokken uit... :s Maar als ik haar slofjes aandoe (ik heb nog geen echte schoentjes) dan trekt ze die meteen uit. JE moet dat eens uitproberen. Kijken als ze rap koude voetjes heeft of niet. In ieder geval 10keer makkelijker een autostoel... niet meer sleuren!

Hier brengt de Sint eigenlijk niks voor Ileana... nu ja ze zal het toch niet beseffen. Wij krijgen altijd zoveel rekeningen in november en december pff.. En men vriend moet geld terug krijgen van de belastingen maar ja daar kunde lang op wachten natuurlijk.. en dan moet ie nog eindejaarspremie krijgen enzo... maar waarschijnlijk pas in januari. Dit jaar is december echt een tegenvaller financieel dan. Maar ja dat gaat ook wel weer voorbij.

We hebben van de huisbaas een nieuwe garagepoort gekregen. EIndelijk. al sinds juli gezegd dat de vorige kapot is.. maar het was het wachten waard want wij hebben een sectionaal poort gekregen... (sectionaal... sectioneel... ik weet het niet meer juist hoe dat precies heet). Is heel handig. (de meeste mensen hebben dat nu wel...) maar hier stond nog zo een oud geval.

@Nathalie: Wij laten Ileana nu wel veel proeven. Maar probleem is.. ik ben zelf een slechte eter en de papa ook... (en Ileana niet heel raar) en wij eten niet elke dag warme groenten ofzo.. alle ja.. IK geef ze vaak wel wat puree. Of al een stukje kip. Boterhammetjes gaan nu ook goed binnen. Alleen ja laatst was ik een boterham met hagelsslag aan het eten en ik wou een stukje zonder hagelslag geven.. maar natuurlijk gaf ik het verkeerde stuk.. Ileana blij natuurlijk... maar ja ze zullen er niet van doodgaan. heb ze ook al eens een hapje van pudding laten proeven zelfgemaakte. Och ja ik denk altijd maar zolang je ze het niet elke dag geeft en niet teveel kan het geen kwaad....
Misschien dat ik later mijn mening zal moeten herzien.. maar ja...

Ik ga wat doen nu. Vandaag halve dag naar vdab geweest en morgen normaal ganse dag maar kwamen ze gisteren zeggen dat we morgen toch maar een halve dag moesten gaan... het frans komt men oren al uit... het is me te makkelijk (gevolg: te saai dus) ik kan niet zo rrap werken als ik zou willen daar ik altijd hoofdstuk per hoofdstuk krijg... dat de vooropleiding maar rap gedaan is... (iedereen moet vooropleiding frans doen.. ook al had je supergoede testen voor Frans... wat ik dus had.. zo erg!!)

Gast

Berichtdoor Gast » 05 dec 2007, 17:03

Hmm, spannend, vanavond komt de sint. Gisteren vlug pantoffeltjes voor mijn ventje gaan kopen en een speelgoed afstandsbediening voor Mette :) Moest mijn ma dit forum lezen... Ik ben haar nu al 2 weken op haar aan het inpraten dat ook zij pas haar sintcadeautje op sinterklaasdag mag geven. Ok, Mette beseft het niet, maar als ik het dit jaar zo niet doe, dan de volgende jaren ook niet en ik vind het wel belangrijk om Mette (en mijn ma :) ) geduld bij te brengen.

Pff, financieel, spreek me er niet over... Wordt er depressief van, maar kon het echt niet laten om toch iets klein voor Mette te kopen naast de puzzeltegels die ze al gekregen had (maar die heeft haar papa betaald).

Wij doen hier altijd sloefjes aan. Hadden oorspronkelijk van die echte pantoffeltjes, maar Mette hield die geen 5 minuten aan. We zijn dan een soort bobuxjes bij Prémaman gaan halen en dat gaat vrij goed. Had vooral schrik om de schoentjes te verliezen onderweg (kosten toch vrij duur), maar ben er al wat geruster in. Enkel als ze aan het spelen is in haar park trekt ze ze af en toe uit.

Mette proeft ook enorm graag, maar eet qua hoeveelheid absoluut niet veel. Ik heb wel de indruk dat spinazie en peren niet haar lievelingskost zijn, maar ze eet het wel. Enkel met vers fruit heb ik nog geen succes gehad. Eigenlijk nog maar 2 keer geprobeerd en telkens was er ook wel een andere verklaring waarom ze het misschien niet at. Zou het wel enorm tof vinden als ze fruit lekker zou vinden. Mijn ventje eet amper fruit, dus moet dan altijd zeer kleine hoeveelheden voor mezelf kopen wat ik vooral op de markt nogal idioot vind overkomen ("Voor mij 1 appel en 1 peer a.u.b."). Gisteren heeft Mette kaki-vrucht gegeten met een appel. Mijn ventje heeft dus zelfs nog nooit een kaki gegeten.

Allez, ik moet zelf gaan eten.

Geniet van jullie sinterklaasavond.

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 06 dec 2007, 16:52

Evy, Viktor draagt roosjes, al sinds september eigenlijk. Ben er supertevreden over. Ga binnenkort een nieuw paar bestellen.

De volgende zieke is gevallen, papa is ziek en een man die ziek is, ocharme ;)
Viktor is er zo goed als door enkel nog wat lastig maar dat is door de doorkomende tanden denk ik?

Morgen ga ik met m'n zus een dagje shoppen in Brugge, jammergenoeg zal het slecht weer zijn maar het is nu zo.

groetjes

Attachment : image25.jpg

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 06 dec 2007, 18:02

@ Nathalie: IK denk dat Ileana hetzelfde te pakken heeft als Vikotor zaterdag. Hier gisteren ook overgeven, diarree... (toch kon ze nog lachen) ik kon minder lachen na zoveelste keer haar omgekleed te hebben en alles opgeruimd t ehebben. Maar omdat jij hier zei van verdunde voeding geven had ik dat dan vandaag maar meteen gedaan. Naar de huisarts geweest en die zei dat dat heel goed was dat ik dat gedaan had! Ik moet nu ook een beetje enterol geven.
Zo zie je maar voor wat zappy goed is :-)

Groetjes

Rebekka

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 07 dec 2007, 19:13

Het loopwagentje dat de sint bij mijn ouders gebracht heeft, is een echt succes. We hebben zelfs de veiligheidsriempjes niet nodig, want Mette zit er mooi rechtop in en laat haar rondrijden als een echt dame :)
Ik stuur meteen een foto van Mette in het wagentje mee. Ik heb nog niet de kans gehad om een deftige foto te nemen, dus hij valt vrij donker uit. Ik wil jullie vooral een idee geven over wat voor een wagentje ik het heb, want ik vind het best een aanrader.

Attachment : Sint3.JPG

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 07 dec 2007, 19:15

En hier onze kerstfoto.

Attachment : P10601202.JPG

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 07 dec 2007, 19:42

Oei het gaat hier van kwaad naar erger.
Viktor zit met een rare hoest, heesheid en rochelen.
Ik denk aan de kroep? Morgenochtend naar de huisarts (onze ka is in verlof en zie het niet zitten om naar een andere te gaan). Vanavond gaan we nog wat dampen.

Sophie, de sint ging bij oma en opa net hetzelfde loopwagentje brengen maar het was uitverkocht. Het is een gelijkaardig geworden maar van Berchet. Moeten we het wel nog uit de doos halen, dus het is nog niet getest. Maar het ziet er wel leuk uit.

Ps. Heel leuke kerstfoto!!

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 08 dec 2007, 09:12

@ Sophie: WIj hebben net hetzelfde wagentje alleen zijn de kleuren ietsje anders. En denk ik dat het wel van een ander merk is. Ileana gebruikt dat wagentje nu om achter aan te lopen. Ik heb de stok en het bovenste er vanaf gehaald.

Hier gaat het allemaal ook niet zo goed. Maar vooral schoonouders problemen en een vriend die dat allemaal normaal vindt, mij nergens in steunt en gewoon zen goesting doet... Ik weet niet hoe of ALS we hier nog gaan uitgeraken. Ik heb het lang volgehouden maar niks schijnt te helpen... ik doe ook nooit meer iets goed. Als hij zegt dat zen ouders op een bepaalde dag niet moeten komen... pff komen ze toch.. nu al een paar keer... waardoor ik begin te twijfelen wie ik nog moet geloven.... Beetje crisis. IK heb het wel gehad.

sorry voor mijn geklaag. Ileana is weer wakker en ik zit hier weer al eens ALLEEN. nu ja als hij er nu is of niet... maakt weinig verschil want voel me toch alleen.

Evy

Berichtdoor Evy » 08 dec 2007, 12:13

Mooie kerstfoto hoor!!

Rebekka, geeft niet hoor, stort je hart hier maar eens uit. Weet hij dat het zo hoog bij jou al zit, anders toch eens serieus praten zou ik zo zeggen. Heb je nog wel zin en fut om verder te gaan met 'm, probeer het hem toch duidelijk te maken dat het al tever gevorderd is en misschien is een 2de start proberen te nemen. Niet zo fijn , die problemen allemaal, en niet overeenkomen met schoonouders, daar kan ik absoluut niet mee meepraten, ik kan meer tegen mijn schoonma zeggen dan tegen mijn moeder, ze is zo lief en begrijpend. Sterkte allessinds!!

Prettig weekend allemaal!

Attachment : 27-11-2007 (2).JPG

Nena

Berichtdoor Nena » 09 dec 2007, 14:37

Hallo,

Mag ik er hier nog even bij? Ik schreef tijdens mijn zwangerschap en nadien hier ook op het topic "babietje voor maart 2007", maar het is daar wat doodgebloed, daarom dat ik hier mijn schrijfsels wel wil posten als dat mag?
Effe voorstellen dan: ik ben op 5 maart 2007 bevallen van een flinke zoon Lander. Ondertussen net al 9 maanden geworden! Ongelofelijk waar de tijd naartoe is! Hij is vrij groot en zwaar voor zijn leeftijd (75 cm en 10kg400), hij kreeg tot zijn 7,5 maanden BV. Ik denk dat hij al zijn energie in zijn gewicht steekt, want hij is nog niet zo vaardig dan sommige andere babietjes hier. Hij zit sinds kort eindelijk stevig recht (nog niet 100% te vertrouwen hoor, als hij te geweldig is, ploft hij soms nog neer, maar het gaat wel al). Op zijn buikje ligge, doet hij echt niet graag, dus een echte kruiper zal het niet worden denk ik. Het zal eerder van zitten, naar staan, naar lopen gaan denk ik, ach we zien wel... Hij begint wel al goed te brabbelen en dat is om je een kriek te lachen...
Dat is het zo een beetje in het kort denk ik. Ik post er nog eventjes een fotootje bij. Groetjes

Attachment : SIMG3894.jpg

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 09 dec 2007, 17:39

Hey Nena,

Wat een lachebekje!

Vandaag was het een minder dagje hier. Mette in een wat slechte bui. Na 2 minuten was ze vandaag alles beu. Nu ligt ze op de speelmat en jawel, ze begint weer te roepen en te snikken. Vermoeiend, maar wel schattig omdat ze tussen de vervelende buiën door steeds mama zegt :) Denk niet dat ze 100% door heeft dat ze zo mij roept, maar ben toch steeds weer vertederd.

Rebekka, zeker eens praten met je ventje, he. Ik mag echt niet klagen van mijn partner, maar zelfs hier merk ik dat een baby toch wat extra druk op de relatie zet. Probeer het topic van de schoonouders voorzichtig aan te kaarten. We zijn allemaal wel wat gevoelig als er kritiek op onze ouders gegeven wordt, denk ik.

Ondertussen hebben we ook onze 3e autostoel (we hebben er 2 in bruikleen uit groep 0-I) aangeschaft. Een I-II-III dus van Storchenmühle: Starlight SP. Best verrassende prijs. Ik heb hem uiteindelijk bij Dreambaby via Colruyt besteld en ondanks de prijs op de website die bij de duurdere winkels was, blijken ze op het bestelformulier de goedkoopste te zijn (fout in de website?). De meter financiert wel, maar ik wil haar nu ook pluimen, he.

Groetjes,

Sophie

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 11 dec 2007, 07:54

Ileana is ziek sinds vorige week. Ze heeft diarree en vorige week gaf ze ook echt alles terug over. Gisteren naar de KA geweest en als ze bleef overgeven of de diarree niet ophield moest ze opgenomen worden in het ziekenhuis. Ik laat haar veel drinken, maar goed anders had ze gisteren al opgenomen moeten worden.

En altijd als er zoiets is... dan moet ik dat allemaal alleen doen, alles zelf regelen, mijn vriend geen steun aan. Gisterenavond zat ik voor het eerst 5min in de zetel en hij had Ileana aan de aerosol gezet en vraagt hij ineens: maak gij het flesje? IK heb dat gemaakt maar echt ik was zo kwaad (hij zal het wel gezien hebben). Nog geen 5min rust... en wat zegt ie dan: niemand verplicht u de ganse dag bij die kleine te blijven eh.... En dan zegt ie de ganse avond niks meer... ontwijkt mij helemaal... en vanmorgen doen alsof er niks gebeurd is.. ik ben het beu.... praten... helpt niet.. want ik praat tegen de muren. ALs ik moet wenen omdat ik er niet meer tegen kan durft ie ook nog elke keer te vragen wat er scheelt, terwijl ik al 1000 keer gezegd heb wat er scheelt... Hij weigert het probleem te zien ah nee want dan zou ie eens zen ouders moeten tegenspreken eh... Ik kan niet meer tegen die spanning, tegen die stiltes 's avonds. Als ik iets zeg is het enige wat er uitkomt bij he: gij ook.... :s hoe kan je zo een gesprek vormen...? Sinds Ileana geboren is, is hij precies niet meer volwassen...

Vandaag ben ik weer de ganse dag helemaal alleen met Ileana. Normaal komt hij thuis om 17.30 maar vandaag moest ie eerst nog naar de oogarts... en zal ie om 19u ofzo thuis zijn... IK sta er hier d elaatste tijd altijd alleen voor. Als meneer thuis komt van zijn werk en zegt: oh ik wil douchen.. dan doet ie dat en neemt zen tijd ervoor (hij doet overigens bureauwerk dus geen fysiek zwaar beroep). Als ik ga douchen of in bad ga... dan komt ie altijd wel binnen om iets te vragen... ik heb nooit rust. En het enige wat ie kan zeggen is: breng die naar mijn ma... dat ie zelf maar teruggaat naar zen ma! Altijd als er iets is: doe die dan toch eens weg. Laat ze eens daar slapen.... ik word daar zo boos van. NOg geen halve dag zou ie alleen voor ILeana kunnen zorgen. Erg is dat!

Hoe je zoiets oplost als de andere niks zegt, weigert mee te werken, je nooit steunt, altijd commentaar heeft als je iets doet... hoe? hem buitenzetten? Echt want nog 1 avond zo en hij kan vertrekken. Dan kan ie gaan nadenken. Ik heb al zoveel moeite gedaan, zoveel oplossingen voorgesteld die hij dan goed vindt, maar toch houdt hij noch zijn ouders zich eraan. En hoe langer dit duurt hoe meer ik mij ga ergeren aan alles wat zen ouders doen... gewoon omdat hij de situatie niet oplost... hij wacht totdat ik dat voor hem doe zodat ik de slechte ben... maar dat doe ik niet.

En ik ben zo moe. Ileana weigert te slapen overdag. NOg geen half uur. Ze wil niet alleen in park zitten (5min mss) de hele tijd opgepakt. Ik kan soms nog niet eens eten zonder gehuil of gebrul op de achtergond. (volgens mij kan ze de spanning ook goed voelen... wat ik niet wil maar ja... wat ik wil dat doet er al 9maanden niet meer toe volgens de meesten...)

SOrry voor men geklaag. Ik ben al geen optimist (nooit geweest) maar nu ben ik ook erg moe en geïrriteerd... ik kan niet meer leven met zo een spanning want ik word daar letterlijk ziek van zelf.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 dec 2007, 12:30

Troost u, ik sta ik er ook helemaal alleen voor. Mijn man is zelfstandige en werkt meestal tot 8.00 u 8.30 u. Hij doet niets in het huishouden.
Wij hebben wel een goeie relatie.

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 11 dec 2007, 14:01

Hallo Rebekka

het gaat echt niet goed hé. Hoe is je relatie met jou ouders? Misschien kan je Ileana even naar daar doen dan kan je eens een serieus gesprek voeren met je vriend. En hem de keuze geven en als hij niet wil meehelpen of luisteren kun je hem dan vertellen wat de gevolgen dan zijn voor jullie relatie. Ik denk ook wel dat Ileana die spanning tussen jullie kan voelen dus het is voor iedereen beter dat je er snel iets aan doet. Het is niet makkelijk nu maar kop op er komt heus een betere tijd.

Ben je elke dag alleen thuis met Ileana of gaat ze naar een opvang af en toe?
Ik zou het ook niet kunnen hoor dag in dag uit met je kind bezig zijn alhoewel ik ze ook geen moment kan missen ben ik blij dat ik kan gaan werken. Misschien af en toe eens een moment rust voor jezelf nemen zodat je zelf wat kan ontspannen.

Hopelijk is Ileana snel terug aan de beterhand en moet ze niet opgenomen worden in het ziekenhuis. Zoals je zegt veel laten drinken en vaker indien nodig.

Sterkte!

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 11 dec 2007, 16:53

Dank je wel voor jullie steun. Ik heb alles wat mij dwarszit in een brief gezet. Die zal ik hem sefes geven en ik heb ook erin gezet wat de gevolgen van wat ie beslist. We zullen zien sefes.

En de opmerking van anoniem daar. WIj hadden ook een goede relatie tot na de geboorte van Ileana en de schoonouders 5/7hier zaten.. toen is onze relatie al verziekt bij gebrek aan privacy! en meestal klaag ik niet dat ik alles alleen moet doen maar soms word het mij ook TEVEEL!

IK ben begonnen aan een opleiding bij de VDAB maar heb sociaal verlof (of hoe noemen ze dat) moeten nemen omdat Ileana zo niet naar de creche kon. IK heb wel tot haar 8,5maand zoiets altijd bij haar geweest. Ben ze wel vanaf 7,5maand halve dagen naar de creche gaan doen om ze te laten wennen. Maar ja ziek is ziek... het ergste is dat ze nu overdag helemaal NIET wil slapen. Dat is het vermoeiendste eraan. Ze wil ook constant rondkruipen (maar ja ik moet ook eten maken enzo dus...)

Och ja we zien wel wat vanavond geeft. Bedankt voor de steun!

13.30 u

Berichtdoor 13.30 u » 12 dec 2007, 12:12

Ik heb helemaal niet de bedoeling om anoniem te zijn, hoor !

Alle dagen je schoonouders is niets, maar hier zien we ze nooit. (de schoonmoeder is jaloers - ja, je leest het goed- omdat wij het goed hebben samen) en haar eigen dochter is belangrijker.

Ivm het rondkruipen: 's namiddags is het hier in haar park - 's avonds mag ze rondkruipen (ik maak dan ook het eten klaar !) in de keuken.

Waarom breng je ze niet eens een halve dag naar je schoonouders ipv de crèche, dan moeten ze niet meer bij jou thuis komen zitten.

En hoe was de reactie ?

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 12 dec 2007, 16:49

Rebekka, ik ben heel druk aan het duimen voor jou. Ik merk hier ook wel dat het minder evident is om een goede relatie te hebben met een baby er bij. Je steekt enorm veel energie in die kleine dreumes die je enorm graag ziet en dan moet er nog gewerkt worden aan de relatie. Vind het trouwens fijn dat we op Zappy kunnen toegeven dat hoe graag we ons gezinnetje ook zien, het niet mogelijk is om onszelf volledig weg te cijferen en het is wel fijn natuurlijk als de zorg voor de baby gedeeld kan worden.

Ik ben hier wel met mijn gat in de boter gevallen. Ik heb een heel begrijpend ventje (heeft het hier niet gemakkelijk gehad met mij, want stress werk ik volledig op hem uit en voor mij is de stress met Mette wel gestegen), fantastische ouders die veel inspringen en schoonouders die amper van zich laten horen (waar ik dan weer over klaag, maar het heeft natuurlijk voordelen ;) )

Ik hoop echt dat jullie er samen doorkomen, want heb al vaak gelezen dat een baby een zware druk legt op een relatie, dus ik veronderstel dat als je samen deze periode doorkomt er zeker een toekomst is voor jullie.

Evy

Berichtdoor Evy » 13 dec 2007, 12:39

Hallo mama's,

Rebekka, hoe gaat het met jou? Ik hoop in dit geval dat 'geen nieuws goed nieuws' van toepassing zou zijn... Moest je het kwijt willen, laat je maar horen!

De dokter is deze middag langsgeweest bij Mila, ze was van gisteren al niet 100%, en deze nacht gans de nacht liggen hoesten, niet te doen. De dokter moest toch op controle komen voor mijn pa (hartinfarct gehad 2 jaar geleden) en Mila is vandaag bij mijn ma, daarmee heb ik haar direct laten mee onderzoeken. Niks ernstigs, een virale infectie, moet wel in de gaten houden dat het de komende 2 dagen niet verergert want schijnt doet er een brutaal virus de ronde onder de kindjes. Neusspray, siroop, zakjes voor de slijmkes, eucalysuppo's moeten het werk doen.
Mila was er alles behalve blij mee hoor, met het onderzoek, ze heeft gans de straat bij elkaar gebrult, de traantjes vloeiden nogal, ocharmkes. Hoop dat ze snel weer beter is!

xxx

Attachment : 30-11-2007 (1).JPG

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 16 dec 2007, 20:08

Hmmm, heb een fantastisch weekend achter de rug. Gisterenochtend toen Mette om haar flesje vroeg, sprong mijn ventje uit bed (normaal blijft hij lekker liggen en sta ik ongeduldig op). Vond dit al verdacht en ruim een half uurtje later kwam hij de kamer binnen met ons dochter en ... een ruiker rozen en een pakje. Meneer, was een lingeriesetje gaan kopen (hij wou er een voor kerstmis kopen, maar ik heb gevraagd om dit jaar eens geen cadeaus voor elkaar te kopen, omdat we volgend jaar al heel wat geld gaan besteden aan vakantietjes en moeten ergens op besparen, he). Prachtig!
's Avonds is Mette bij mijn schoonouders gaan logeren. Ik had er schrik van, maar ook dit is schitterend verlopen (niet al te hard geweend bij 'vreemde' mensen, vrij goed geslapen, lekker gegeten, ...) Ik ben ondertussen lekker met mijn ventje gaan eten in de Irish Pub in Antwerpen, lekkere cider er bij en daarna naar een fantastisch optreden van Therion (Metalgroep die haar 20ste verjaardag vierde met een speciale show van 2.5 uur). Prachtig!!! Vandaag eens lekker uitgeslapen (eerste keer sinds de geboorte van Mette). Net nog een paar antieke prenten gekocht op e-Bay en een goedgevoel-mail van een ex-collega die vorige week onze dienst verlaten heeft, gelezen waarin ze mijn karakter positief in de verf zet ... Kortom, ben zielsgelukkig!

Hopelijk zet dit zich door naar morgen, want grote dag: K&G en daarna mijn eerste skiles van mijn ventje (ben zenuwachtig, want hoewel ik alle vertrouwen heb in de lesgeefcapaciteiten van mijn ventje, ben ik heel wat wantrouwiger in mijn skivaardigheden). Andere jaren stuurde ik mijn ventje steeds alleen een weekje op reis om skiles te geven aan kinderen, maar zie het nu minder zitten om een week alleen achter te blijven. Ik heb dus toegezegd om in januari op skireis te gaan. Mette gaat uiteraard mee, maar er zou een crèche zijn, dus hoopt hij er op dat ik toch even mee op de skipiste kom. We zullen zien.

Groetjes,

Sophie

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 17 dec 2007, 19:07

We hebben het overleefd. Ik blijk dus zoals voorspeld een echte ramp te zijn op de ski's, maar ben wel super trots op mijn privéleraar :) Bewonder mijn ventje echt dat hij zoveel geduld heeft, want heb het hem echt niet gemakkelijk gemaakt. Anyway, met zijn steun (letterlijk en figuurlijk ;) ) ben ik toch 3x het bergje afgeraakt zonder vallen. Of het voor herhaling vatbaar is???? Waarschijnlijk krijgt mijn ventje mij wel weer zo zot.

Bij K&G liep ook alles vlot. Mette is nu bijna 9 maanden, weegt 7.220kg en meet 67cm. Volgt dus nog steeds mooi de onderste gewichtscurve.

Voila, nu is het tijd om te eten, want met al die drukte...

P.S. Rebekka, ik begin ongerust te worden. Ik hoop echt dat geen nieuws goed nieuws is. Ik blijf duimen!

Terug naar “De kindjes van 2007”