maart-mama's (ex-zwangerschap)

Nathalie

RE: maart-mama's (ex-zwangerschap)

Berichtdoor Nathalie » 16 nov 2007, 14:57

@hierboven
Leuke foto. Ik vind dit badzitje echt een superuitvinding. Wij gebruiken het al voor de derde keer. Wel kan Viktor nog niet goed zitten, dus meestal ligt hij gewoon in bad en dat vind hij super.

groetjes

Attachment : DCP_2041.JPG

Marijke

Berichtdoor Marijke » 16 nov 2007, 16:27

ja... Senne zit al wel (redelijk) goed
hem zo leggen is ni aan te raden denk ik, die draait de hhele tijd zo ook bij t verschonen;)

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 16 nov 2007, 16:56

@Marijke
Ja Viktor draait hem ook constant hoor, ook tijdens het verschonen. 't is soms al een heel gedoe om die pamper om te doen.
Maar in bad vind hij het heerlijk en blijft liggen, alleen is hij dan zo aan het stampen met zijn beentjes dat de badkamer achteraf half onder water staat ;), maar als je ziet wat een plezier hij heeft, echt een vis in het water. En die dweilbeurt achteraf is zo gebeurd.

groetjes

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 21 nov 2007, 08:57

Hallo mama's!

Hoe gaat het met jullie en je kindjes?
Ik ben goed verkouden geweest de voorbije dagen met keelpijn erbij en dan nog eens gebroken nachten, 'k was gisteren precies een wrak. Vandaag is het heel wat beter. Ik was niet alleen die het zitten had, Jasper had er nog het meeste last van en koorts erbij, hoesten, fluimpjes overgeven, bloedneuzen,...
De nacht van zondag op maandag was de lastigste daarbij kwam dat Viktor wakker geworden is en wel 2u heeft liggen huilen en jammeren, niets hielp.
Viktor z'n bedje stond nog altijd bij ons op de kamer en hij werd heel snel wakker. Nu hebben we hem gisteren verhuisd, hij slaapt nu in Jaspers kamer. Jasper slaapt nu bij Thomas op de kamer. En onze kamer lijkt precies zo leeg nu. De eerste nacht is goed verlopen, ik heb hem rond 1u30 eens gehoord, maar hij is zelf weer ingeslapen. Toen hij bij ons op de kamer sliep, werd ik bij de eerste kik al wakker en sprong ik al op om zijn tuutje te geven. Is ook niet goed denk ik want dat wordt hij gewoon en ik ben blij dat hij deze nacht zelf is terug ingeslapen. Hij was precies wel blij met z'n eigen kamertje, daarstraks bracht ik hem naar bed, hij keek even rond en begon te lachen :)) Thomas en Jasper vinden het ook leuk om samen te slapen en ze hebben ook flink geslapen, het zijn wel braafkes en gaan graag slapen. We zijn nog volop aan het verbouwen dus die eigen slaapkamer komt er wel.

groetjes
Nathalie

Attachment : DCP_2134.JPG

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 21 nov 2007, 15:14

Hoi

hier is iedereen ziek geweest vorige week. Ileana is nog steeds ziek. Maar ze is wel aan het genezen. De papa is ook ferm ziek geweest... en ikzelf was al genezen maar heb mij zaterdag zodanig hard gestoten met mijn hoofd tegen iets van ijzer dat ik een hersenschudding had. (een lichte hersenschudding.) heb na die stoot niks anders gedaan dan overgegeven. 3dagen lang. Och ja dat kon er ook nog wel bij hé... tis altijd iets met mij tegenwoordig maar ja.. ik raak het al gewoon om niet meer normaal te kunnen functioneren. Ik kon dus niet op de pc, geen tv kijken, geen licht verdragen, moeilijk rechtstaan (is niet zo handig als je baby ziek is en de papa ook eh). Maar het gaat nu al vele beter.. oef...

Vandaag naar K&G geweest. Ileana wordt morgen 9maanden. Ze was 68cm en woog 6kg290. Ze doet het goed. Ze zal waarschijnlijk altijd zo fijn blijven. Maar ja ze heeft het van geen vreemden. Maar ze was wel ferm voor qua motoriek... volgens K&G. Mja... Ik weet niet wanneer een kindje wat zou moeten kunnen en het is mijn eerste dus.. ik weet wel dat ze graag veel wil kunnen en dat ze temperament heeft... De verpleegster van K&G zei nog: tot de volgende keer en het zou me niet verbazen moest zij hier binnenstappen. (volgende keer is 4dagen na haar 1ste verjaardag). Stel je voor... dat duurt dus echt niet meer zo lang eh!!! ik kan het bijna niet geloven dat de tijd zo snel gaat...

Vandaag hebben we Ileana ook eens gefilmd. Heel grappig... ik vind het wel vreselijk om men eigen zo te zien op camera maar ja... zonder de mama zal Ileana niet lachen eh :-)

@Nathalie: wij hebben Ileana al heel vroeg naar haar eigen kamer verhuisd. Gewoon omdat van de minste kik werd ik wakker en wou ik tutje geven enz. Gevolg was dat we allemaal niet goed sliepen. Maar onze slaapkamers liggen tegenover elkaar en we laten de deur altijd open dus ik hoor ze nog wel maar niet meer de minste kik... gelukkig maar... en hier ist de afgelopen 2weken ook weinig slaap geweest... Ileana wordt constant wakker van haar eigen hoest (ocharme). Vannacht zijn we maar 2 keer moeten opstaan... (en daar waren we blij mee!!!)

Verder is dit weekend onze verwarming kapot geweest... plezant hoor 14graden... brrr.. Hier zijn verwarmingen op elektriciteit (die laden op op nachtstroom). Tis nu weer gemaakt en nu ist weer veel te warm :-) (tis ook nooit goed he!!!)

Ik ga nog wat doen. Heb vandaag nog niet veel gedaan dus zal maar eens wat doen!!

Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 21 nov 2007, 16:12

Hallo allemaal!

Leuke foto¿s evi !

Sinds vorige week kan Loran zitten EN kruipen, al op 1 dag tijd, mooi om te zien hoe hij zen handjes hoog heft om te verzetten. Hij kruipt dan ook het hele huis door, trekt kasten open, tis opletten geblazen al zulle, amai als ik binnenkort die kerstboom ga willen zetten, hij zal hem pluimen hihi !

Nathalie, ziek tijdens je verlof das minder da, hopelijk heb je er toch iets van kunnen genieten!

Ik ben eigenlijk blij dat ik Loran van den 1sten dag op zijn eigen kamer heb doen slapen, en dat gaat nog altijd heel goed! Hij slaapt van +/- 21 uur tot +/- 7.30 uur.

Tijdens de dag slaapt hij in de voormiddag van +/- 9.30 tot +/- 11.30 uur en van +/- 13.30 tot 16.00 uur. Na zijn fruitpap wil hij niet meer slapen tot zen laatste fles al prutelt hij wel van moeheid.
Hoe zit het met dat slapen tijdens de dag bij jullie kindjes?

Ik moet pas terug naar kind en gezin begin december, ben wel eens benieuwd hoeveel hij weegt nu. Hij draagt kleertjes van 1 jaar en sommige zijn al maar nipt meer.
Gelukkig brengt sinterklaas kleertjes voor Loran!

Van sinterklaas gesproken, Loran heeft op de schoot gezeten van zwarte piet en bang was ie niet hoor, ge moet es zien hihi (men zus had hem speciaal uit bed gehaald voor de sint en zen piet, heeft nog zijn slaapzak aan)

Ale ik ga nog wat strijken want men mand loopt over

Attachment : 17112007 014.jpg

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 22 nov 2007, 18:52

Hey allemaal,

Kunnen jullie mij misschien helpen met enkele vraagjes:

a) We zijn onze zoektocht gestart naar een autostoel als vervolg op de maxi-cosi. Onze voorkeur gaat uit naar een 1-2-3 type (we willen toch maar 1 kindje, dus er is geen erfgenaam van een type 1 :) ). Hebben jullie toevallig tips? Ik stel nu ook vast dat die stoelen beginnen vanaf 9 kg, maar tegen de tijd dat Mette dat gewicht bereikt is zij al ruim 1.5jaar. Straffer nog, onze maxi-cosi is geschikt tot 13kg, maar volgens Mette haar groeicurve bereikt ze dat pas op 2 jaar. Gaat dat nu echt volgens gewicht of ook een beetje volgens leeftijd (Ik denk dat ze binnen enkele maanden toch liever rechtop zal willen zitten in rijrichting dan half-liggend in de maxi-cosi met haar gezichtje naar de bank gekeerd).

b) Geven jullie nog altijd AD-druppeltjes. Ons flesje is bijna leeg en nu weet ik niet zeker of ze nog vitamientjes moet krijgen bij haar groenten- en fruitpapjes.

c) Hoeveel eten jullie kleintjes ondertussen. Hier ongeveer de volgende hoeveelheden:

8u 240 ml melk
12u maximum 200gr groentenpap
16u maximum 200gr fruitpap (vaak een 150gram rond 16u en de rest om 17 uur)
20u 240 ml ingedikte melk

Ik heb niet de indruk dat Mette tussendoor nog honger heeft, dus geef ik haar geen koekje of yoghurt meer.

d) Wat brent de sint. Ik lees hierboven al kleedjes. Hier krijgt Mette van haar meter de autostoel (als sint-kerst- en nieuwjaarsgeschenk, want kost al snel 200 euro). Van ons heeft ze al een alfabetpuzzelmat gekregen (ik had al de cijfers, maar vind dit zo plezant om op te spelen dat ik een uitbreiding wou. Nu kunnen we bijna de ganse living betegelen zodat we fijn kunnen rondstappen en kruipen :) ) Van moeke en opa (mijn ouders) krijgt ze een loopwagentje van Smoby (zo een schommel-, duw-, loopwagentje).

Gaat dit weekend trouwens een echt sinterklaasweekend worden. Zaterdag gaan we naar het shoppingcentrum, want ik wil een foto van Mette op de schoot van sint. Zondag is het sinterklaasfeestje op mijn ventjes werk, maar hij moet werken, dus ga ik waarschijnlijk samen met moeke en opa. Vind wel dat Mette eigenlijk nog te klein is voor zo'n feestje (is met een optreden van een clown en ze krijgt een pannenkoek :) ), maar er is maar 1 andere dag voorzien wanneer het bestelde speelgoed afgehaald kan worden en dan moet mijn ventje ook werken en het is voor hem dan niet zo gemakkelijk om op die dienst langs te gaan.

Groetjes en alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Sophie

Evy

Berichtdoor Evy » 23 nov 2007, 09:07

Hallo allemaal,

Had deze week wel effe komen meelezen, maar tijd om te antwoorden had ik niet, nu maak ik wel effe de tijd ;)

@ Sophie:

Mila krijgt die druppeltje niet meer, had hier op haar 5de maand al een oproepje gezet en bleek dat het merendeel het niet eens deed, dus heb ik het ook weggelaten, schijnt dat die vitamine D ook vanzelf komt wanneer ze veel wandelingen maken (wat bij Mila wel het geval is bij de mémé en oma) en dat die vitamines ook wel zitten in de melkpoeder, dus hier geen meer.

Qua voedingsschema gaan de groenten en fruitpapjes héél goed, het drinken alweer wat minder:

7u30: 210 + 7 schepjes, soms drinkt ze het leeg, soms ook niet (deze morgen nog meer dan 60 ml in en ze wou niet meer)

8u30 à 9u een klein boterhammetje met smeerkaas ( korstjes eraf en ik geef het haar in kleine stukjes), op aanraden van kinderarts mocht konfituur en smeerkaas.

Bij de oma (mijn ma dus) krijgt ze op dinsdag en donderdag meestal rond half 11 een klein beetje soep, daar is ze verzot op.

11u30 à 12u eet ze dan altijd 300 gr groentenpap, meesal wil ze meer, maar dat doen we toch niet, is al een héle hoop zenne, 300 gr.

15u30 fruitpap (1 appel + 1 banaan + 1 beterfood + 1/2 appelsien geperst, en dat eet ze helemaal op) Dit mix ik niet meer in babycook, dat lust ze zo graag niet, ik leg de betterfood te week in appelsiensap, daar rasp ik de appel over en dan plet ik alles met banaan erbij, dus er zitten brokjes in, vind ik héél schattig wanneer ze daarop knabbelt.

Dan om half 6 eet ze meestal ook een boterhammetje met smeerkaas of konfituur

En om 7 u 's avonds (kan ze echt niet langer houden, ze is meestal doodop) laatste flesje van 210 + 7 schepjes, ook hier soms leeg, soms nog in)

De Sint brengt hier speelgoed, ze heeft veel kleine spullen, dus haalde ik van playskool die tjoek tjoek trein en die ballenblazer, vanaf 9 maand stond erop, maar bij nader inzicht is ze er toch nog wat klein voor, enorme intresse voor de balletjes, maar de trein en het andere bekijkt ze niet eens :(
Van de oma en opa krijgt ze een reisbedje en kleertjes en van de mémé en pépé krijgt ze ook speelgoed.

Hier ook een zoektocht naar een 2de autostoel, hebben er al 1 vanop de geboortelijst, maar aangezien we 2 auto's hebben moeten we nog 1 extra aanschaffen, meestal ga ik Mila afzetten bij mémé of oma en gaat mijn man ze ophalen, dus echt wel 2 stoelen nodig. Die ene die we al hebben is de Römer King Plus Jonas Isofix, hebben hem ook al beneden gehaald en Mila al eens ingezet, omdat ze ook begint te protesteren in de maxi cosi in de auto, maar volgens mij is ze er ook nog te klein en te licht voor (7kg160 en 70 cm), dus nog effe wachten. Voor de 2de autostoel zou onze keuze vallen op de Bébé Confort, de Axiss, die draaibare, schijnt héél erg praktisch te zijn omdat je 'm kan naar je toe draaien om je kindje vast te klikken. Hier kan alles nog dubbel gebruikt worden voor ons 2de kindje.

Over een 2de kindje gesproken, hadden altijd gezegd om 2 kort op elkaar te doen, maar mijn mening is intussen wat veranderd, gaan toch proberen zoveel mogelijk te genieten van het opgroeien van Mila, en gaan pas voor een 2de gaan wanneer zij naar school gaat, dus nog effe wachten, het lijkt me enorm zwaar om nu met nog een baby'tje erbij te hebben. Nu ja, ik denkt dat alle begin met 2 kindjes wel zwaar is, het is wat aanpassen en structureren volgens mij.

Zo dt was het alweer, ik sluit af met een foto'tje.

Groetjes, Evy

Attachment : 18-11-2007 (1)1.JPG

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 23 nov 2007, 17:15

Hey Sophie

Ik denk dat de meeste autostoelen wel goed en veilig zijn. Let er wel op dat de bekleding makkelijk wasbaar is, want een kindje kan al eens ziek worden in de wagen ofwel een beschermhoes gebruiken. Wij moeten ook nog een nieuwe kopen voor Viktor.

Die druppeltjes AD? Ik ken ze niet, nooit gegeven aan mijn kindjes. Wie heeft dat voorgeschreven?

Viktors voedingsschema zag er deze week zo uit ('k was de hele week thuis)
7u15 flesje nan ar 210 ml + 7 schepjes drinkt hij ook niet altijd uit hoor, soms nog 50 ml in.
8u15 boterhammetje ook zonder korstjes, in kleine stukjes
12u patatjes+groentjes+vlees ongeveer 200 - 250 gr
16u fruitpap (2 stukken fruit en betterfood)
19u30 flesje nan ar 210 ml + 7 schepjes

Als ik moet werken verschuiven die uren soms, boterhammetje eet hij dan niet altijd 's morgens. In de creche eet hij dan 300 gr groentenpap wel rond 11u15 en fruitpap rond 15u.

De sint brengt voor Viktor een speelhuisje van Tomy (12 maanden), bij oma en opa (mijn ouders) is het nog een verrassing. Bij de andere oma en opa krijgen ze normaal niets van de sint, wel chocolade voor de oudsten.

Wij brengen de sint een bezoekje op 1 dec, dan komt hij naar het wijkhuisje hier in de straat enkel voor de kindjes van onze straat. Is wel leuk, zowel voor de ouders en kindjes, chocolademelk en klaaskoeken. En een verrassing voor de kindjes.

groetjes

groetjes

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 23 nov 2007, 17:43

Amai Evi, Mila is een flink etertje. Begin ik me weer een beetje zorgen te maken over de hoeveelheden van Mette, maar aan de andere kant ziet ze er toch gezond uit, dus zal wel in orde zijn, hoop ik. Kan er toch niet meer inproppen. Zou haar tussendoor misschien nog wat koek/ boterham kunnen geven, maar heb de indruk dat ze dan gewoon minder 'pap' eet. Vandaag had ik rijst klaargemaakt voor de eerste keer. Was echt een super dikke pap (kon er je lepel in recht zetten :) ), maar ze heeft er toch flink van gegeten (wel maar 140gr, maar had de indruk dat de pap ook heel goed vulde). Inderdaad grappig om haar dan te zien knabbelen op de stukjes :)

Ik heb ook even gedacht aan de Bébé Confort Axis autostoel (zou dan natuurlijk niet kunnen gaan zijn voor een groep 1-2-3), maar bij de Kinderplaneet raadden ze me die af. Qua prijs/ kwaliteit vonden ze dat er beter modellen bestaan?! Hier op Zappy heb ik er wel al goeie dingen over gelezen. Wij hebben hier 3 stoelen nodig (1 voor mij, 1 voor mijn ventje en 1 voor de grootouders). De stoel van de ene auto in de andere plaatsen is praktisch niet haalbaar. Gelukkig hebben we er al 2 in leen en dus nog eentje kopen, maar die betaald dus de meter van Mette.

Nathalie, die AD-druppeltjes geven ze meestal in het ziekenhuis mee. Denk inderdaad niet dat ze echt noodzakelijk zijn, maar meer uit voorzorg dat de kleintjes zeker geen vitamientjes te kort komen. Ik denk dat ik morgen toch een nieuw flesje ga kopen. Kwaad kan het niet en ik heb ondertussen gehoord dat ze het vooral aanraden in de winter (zou dus nogal raar zijn om net nu gaan te stoppen).

Ons Mette ligt te rollebollen op haar puzzeltegels. Super! Ga nog wat met haar spelen en daarna is het weer tijd voor een badje.

Groetjes

P.S. We hadden pech vandaag. Dachten gaan te zwemmen, maar het zwembad was tijdelijk dicht wegens problemen met de ventilatie.

Gast

Berichtdoor Gast » 24 nov 2007, 09:03

Hier ook eentje dat bijna gaat beginnen kruipen denk ik!

zijn er nu al bij velen tandjes of ??

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 24 nov 2007, 15:33

Over die autostoel.

Ileana is nu 9maanden geworden. En ze zit sinds kort in haar autostoel met de rijrichting mee. Ten eerste omdat ik de maxi cosi echt niet meer gesleurd krijg zonder serieuze rugpijn (heb slechte rug). En ze zit er echt niet graag in. In mijn auto staat dus een autostoel en in de papa zen auto gebruiken we dan toch nog de maxi cosi.

WIj hebben een autostoel van Ferrari. je kon hem ook tegen de rijrichting inzetten maar dan zat je met die gpordel opzij en was niet handig om Ileana erin te zetten. je kan hem ook platter leggen. Maar ik heb hem niet helemaal plat en niet helemaal recht staan. Ileana vindt het geweldig zo mee in de auto rijden.

ALs ik moet wachten tot Ileana 9kg weegt... mss als ze 2jaar is? We zijn nl naar K&G geweest en ze is nu 9maanden en weegt 6kg290 en is 68cm. Dus ja.. eer je dan de 9kg bereikt... Ik had gehoord dat je 9kg OF 9maanden moest zijn om in een autostoel te mogen. En goed kunnen rechtzitten maar dat is geen probleem voor Ileana...

Verder voel ik me hier soms zo een politieagent... nee mag niet, niet aankomen eh!!! Ileana... niet doen... blijf daar vanaf...
Amai.. maar ze snapt het meestal wel hoor... als ik zeg niet aankomen trekt ze haar handje terug... maar ja 5sec later probeert ze weer... en ze is een volhoudertje.. wel 20keer na elkaar... maar consequent in blijven zeker? Ook al is dat vermoeiend!!!

Ik moet nog een hoop was gaan doen!!

Groetjes

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 24 nov 2007, 15:56

Tandjes! Amai hier zijn ze aan het doorkomen hoor.
Viktor had al sedert half september twee tandjes onderaan,
nu zijn 4 tanden bovenaan aan het doorkomen, zeker de snijtanden zullen er binnenkort doorkomen.

Viktor is momenteel aan het spelen op het speeltapijt, echt kruipen doet hij niet maar hij begint wel om op zijn buikje te liggen en de wereld te verkennen!

groetjes

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 24 nov 2007, 18:22

Allez, de eerste sint hebben we gehad vandaag. Langer dan een uur in de rij moeten staan (geen lange rij, maar ging super traag vooruit). Pff. Wel leuk speelgoedje gekregen (een duplo mannetje) en snoep voor de mama :) De foto's worden opgestuurd. Ik ben benieuwd.
Morgen misschien naar de sint op mijn ventje zijn werk. 'Misschien', want Mette heeft wat koorst (38.4°) en is al de ganse dag wat hangerig. Heb voor alle zekerheid toch maar een suppo gegeven. Hopelijk slaapt ze deze nacht toch goed en is morgen alles terug in orde.
Groetjes

Evy

Berichtdoor Evy » 27 nov 2007, 14:51

Snel effe bijlezen en fotoke plaatsten, favoriete bezigheid van Mila tegenwoordig, rechttrekken in park, alleen weet ze nog niet hoe ze weer moet gaan zitten, dan zit ze te roepen tot iemand haar op de poep zet, en binnen de minuut staat ze dan alweer recht.. Hier is het park geen optie meer om haar effe onbemand in te zeten :)

Voor de rest melk terug een kleine ramp, de laatste dagen, flesje 210 + 7 schepjes, meestal nog een 60ml erin :(

Attachment : 24-11-2007 2 (1)1.JPG

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 27 nov 2007, 14:57

@ Evy: kan jij je park niet nog 1 stand lager zetten? Of is jouw kleine meid al ZO groot...? wij hebben het park op de laagste stand gezet en zo kan Ileana zich rechttrekken maar kunnen we haar toch heel even onbemand laten...
Ileana had dit in begin ook... Dat ze niet wist hoe ze moest gaan zitten en dan roepen ja.. gelukkig weet ze het nu wel... en ze weet zelfs dat ze zich in haar park op haar poep kan laten vallen maar op de vloer gaat ze heel voorzichtig terug zitten.

Morgen is het Sinterklaasfeest van de peutertuin. Zaterdag hadden we de Sint wel al gezien in de winkel maar Ileana had gewoon haar hoofd weggedraaid... geen interesse :-) schrik had ze dus niet maar hij was niet interessant genoeg.

De papa is ziek op moment. Buikgriep.. ik hoop zo dat Ileana (en ik ook) dat niet krijgen.. want ze is pas zo ziek geweest... hou echt men hart vast... ik moet nu dus het meeste alleen doen en vind het supervermoeiend. Ook altijd uit bed gaan 's nachts... het eist zen tol. Ileana heeft nachten dat ze slaapt en nachten dat ze vaak wakker is en rechtstaat in bed... te roepen...

Ik ga maar door. Ileana is nogal druk (ze is moe dus... doet ze altijd zo) en papa wil haar maar niet in bed leggen...

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 28 nov 2007, 14:47

Hallo

Viktors derde tandje zit er door. Deze morgen voelde ik een scherp randje in zijn mond. Veel last heeft hij er niet van, wel heel veel zeveren! De laatste dagen kan hij wel weer niet lang alleen spelen. Voortdurend bij mama willen zijn. Verlatingsangst! Amai deze morgen moest ik met Jasper naar de tandarts, Viktor voor een uurtje naar mijn schoonzus gedaan. Hij was nog vrolijk toen ik weg ging (doet dede) maar toen ik weg was heeft hij de hele tijd geweend! Niks was goed, bedje, maxi-cosi, op de arm, zelfs een koekje moest hij niet hebben. Toen ik terug was snikte hij voortdurend, echt ontroostbaar was hij geweest. Morgen gaat hij terug naar de creche (hij is 14 dagen niet geweest) hopelijk gaat het daar beter.

@Evy; ik zou ook het park lager zetten hoor, ze kunnen soms meer dan we denken. Verder vind ik het een echt schattige foto van Mila.
@Rebekka; hoe gaat het? Hopelijk niet ziek.

groetjes

groetjes

Attachment : DCP_2155-1.jpg

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 29 nov 2007, 18:58

Hallo allemaal,

Hier is hij dan... de foto van Mette op schoot van sinterklaas.

Ondertussen heeft ze een flinke verkoudheid. Gisteren liep het snot de ganse dag uit haar neusje, vandaag zwaar hoesten, ze ziet er een beetje zielig uit en is klagerig (Wel een beetje grappig omdat ze momenteel nogal veel aiaiaiaia zegt wat die klagerige beu natuurlijk nog wat benadrukt). Is precies echt weer de periode om ziek te zijn, want het 9 maanden oudere nichtje van Mette en het weekje oudere zoontje van een vriendin zijn ook flink ziek.

Verder weinig te melden. Wel nog iets onozel: heb dus toch een nieuw flesje met AD vitamientjes gekocht (Mette eet dat ook nogal graag, dus is eigenlijk ook zo'n soort snoepje geworden voor het slapen gaan), nu blijkt dat de houdbaarheidsdatum van het flesje maar tot eind deze maand loopt :( Kan niet gaan reclameren, want dat shoppingcentrum is nu ook niet meteen om de hoek. Pff, kan dus nog een tweede flesje gaan halen en het deze gewoon wegkieperen.

Groetjes,

Sophie

Attachment : sinterklaas2007.jpg

Evy

Berichtdoor Evy » 30 nov 2007, 16:39

Hallo mama's,

Goh, ik was op 5 maand gestopt met die vitamines D, zou ik ze dan nu ook opnieuw starten, sommige zeggen dat het wel belangrijk is, anderen zeggen dan dat zij het hun kindje nooit gegeven hebben... Heb hier eens gelezen op zappy dat vitamine D ook voornamelijk komt uit de buitenlucht, en aangezien Mila nogal veel gaat wandelen met mémé en oma, heeft ze dat toch, maarja... Geven jullie allemaal nog vitamine D?

Voor de rest ook niet veel nieuws, ben overgestapt van de anti allergische melk naar de gewone Aptamil Extra 2, wel een dikke pap moet ik zeggen.

Gisteren de kerstboom gaan zetten bij mijn ma, Mila was er erg in geintresseerd, vooral in de lichtjes dan :)

Prettig weekend allemaal!

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 01 dec 2007, 12:30

Foei Evy, de kerstboom zetten voor sinterklaas geweest is ;)

Ik zet hem misschien donderdag (heb een dagje verlof genomen op sinterklaas) of in het weekend erna. Kijk er wel naar uit. Moet dan meteen ook foto's nemen van Mette voor onze kerstkaartjes. Hoop dat het vlot gaat gaan.

Als Mila veel buitenkomt denk ik niet dat die vitamine D zo belangrijk zijn hoor. We proberen hier wel regelmatig gaan te wandelen, maar bijv. mijn mama is al niet zo goed te been, dus als Mette daar opgevangen wordt, is er al vaak geen wandeling voorzien. De laatste tijd regent het ook altijd als ik wil gaan wandelen :( Heb gisteren nog eens met mijn KA gebeld (Mette is wat verkouden) en zij zei dat ik geen AD meer moet geven, maar de gewone D raadt ze wel aan. Best wel nostaligisch, want in mijn eigen boekje van K&G las ik dat ik als baby ook die vitamientjes kreeg. Ik vind het echt spijtig dat mijn ouders al vrij vroeg overgeschakeld zijn naar een KA en niet meer naar K&G gingen, waardoor mijn boekje ook maar enkele maanden ingevuld is :(

Allez, zon schijnt dus we gaan een poging tot wandelen ondernemen.

Gast

Berichtdoor Gast » 01 dec 2007, 19:53

gaan hier nog mam's naar clouseau???

ben gisteren geweest, voor de zesde keer op rij (ene keer per jaar he;))

en twas weer super natuurlijk!! (enkel moet ik zien da'k ni te veel spring, m'n blaas is ni meer wat ze geweest is! :-))

senne trekt zich nog ni recht in zijn park ma blijft al wel goe staan als je hem op zijn voetjes zet!
en zijn tong uitsteken...;-)

Attachment : DSC01730.JPG

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 03 dec 2007, 10:32

Nee, geen Clouseau hier, wel binnenkort Therion. Zou me verbazen als die naam iemand hier iets zegt, dus ik verklaar mij nader: wij zijn Metal/ Gothic -fans :)

Pff, voel me vandaag een beetje depri. Weet niet goed wat doen (ondanks bergen werk waaraan ik zou kunnen beginnen). Gisteren ook weer een beetje een tegenslag gekregen. Dag ervoor had ik nog eens verse fruitpap proberen maken, maar met gestoofde appeltjes. Ging vrij vlot binnen (geen super portie, maar Mette is nog steeds een beetje verkouden). Overmoedig heb ik gisteren dus gewone fruitpap met rauw fruit klaargemaakt... heb het volledig zelf kunnen opeten. Eerst wou ons Mette nog enkele lepeltjes van een potje eten, maar na er 1 vers lepeltje tussen gegeven te hebben, wou ze van het potje ook niets meer weten. Ruim een uur later heeft ze het potje opgegeten. Had ze geen honger of wou ze de verse pap echt niet??? Vanavond terug gestoofd proberen.

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 03 dec 2007, 16:56

Mijn eerste opleidingsdag bij VDAB zit erop. Het was echt megasaai. Ik moet vooropleiding frans doen (zoals iedereen) maar ikken alles al. En ik zou zo een 340uren moeten doen.. maar het zijn 21 hoofdstukken dat heb ik op MAX 2weken gezien!!! Bah bah... elke dag van 8.15 tot 16.30. lang hoor. Behalve woensdagmiddag vrij. Och ja.. we moeten er door. Ik heb wel barstende hoofdpijn van daar in dat lokaal te zitten.

@Sophie: Ik maak fruitpap altijd met gestoofd fruit. Als ik er appel of peer in doe of beiden dan doe ik dat een minuutje in de micro zodat het wat gestoofd is en dan banaan en/of meloen en koekje erbij. Ik doe dat omdat Ileana dan betere stoelgang maakt. Maar eigenlijk heb ik er nooit bij stilgestaan dat je ook zo rauwe appel kan gebruiken :-)

WIj hebben hier wel geluk. Ileana eet echt ALLES wat we geven. Ze heeft voor het eerst petit gervais gegeten (heel klein potje) (ik ben niet zo voor al dat gesuikerd gedoe enzo.. maar als ik dat niet elke dag geef zal het wel geen kwaad kunnen en ze is toch zo een fijn ding.) Ze wou ook proeven van mama haar boterhammen. Puree eet ze ook graag beetje mee. ik doe wat op men vinger en geef haar dat zo. Heb ook al kleine stukjes kip gegeven. Dan steek ik dat in haar mondje. Ze heeft ook al boterham met stukje kalkoenham gegeten.. eigenlijk al veel... maar ze wil dan ook werkelijk ALLES proeven. En tot nu toe is er nog NIKS geweest wat ze niet wou eten. Ok sommige dingen heeft ze liever dan andere maar zelfs als ze het niet graag heeft of niet ZO graag dan eet ze het nog op weliswaar een beetje langzamer maar dat maakt niet uit.

Ik ga op de zetel liggen nu met mijn barstende hoofdpijn. Amai.. niet meer gewoon om na te denken ;-)

Evy

Berichtdoor Evy » 04 dec 2007, 14:06

Hallo,

Snel effe een berichtje...

Dit weekend de kerstboom gezet en direct fotosessie met Mila gedaan, 't begon op haar zenuwen te werken op 't einde...

Attachment : 01-12-2007 (13).JPG

Evy

Berichtdoor Evy » 04 dec 2007, 14:07

Op 't einde...

Attachment : 01-12-2007 (24).JPG

Terug naar “De kindjes van 2007”