maart-mama's (ex-zwangerschap)

Evy

RE: maart-mama's (ex-zwangerschap)

Berichtdoor Evy » 23 okt 2007, 13:56

en nog eentje

Attachment : 21-10-2007 (1)1.JPG

Evy

Berichtdoor Evy » 23 okt 2007, 13:57

en nog eentje

Attachment : 22-10-2007 (1)1.JPG

Evy

Berichtdoor Evy » 23 okt 2007, 13:59

en de laatste samen met de papa...

Attachment : 17-10-2007 (3).JPG

Gast

Berichtdoor Gast » 27 okt 2007, 19:01

volgens ons zijn er hier tandjes aant komende, we voelen iets als hij 'bijt' op onze vingers, zien denkelijk iets en veeeeellll stoelgang!! gelukkig heeft hij er niet veel last van!!!

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 28 okt 2007, 19:04

Allez, morgen naar K&G voor een pedagogische consultatie. Lijkt weer een verkeerde timing. Sinds ik deze consultatie aangevraagd heb omdat de slaap- en eetproblemen echt wel begonnen door te wegen, slaapt ons meisje terug mooi de nacht door (Hebben haar 1 nacht laten wenen toen we zeker waren dat ze geen krampjes had en blijkbaar heeft ze begrepen dat ze dus niet zomaar bij ons in bed wordt gelegd). Het eten liep nog niet vlot (telkens houdt ze op bij 60 gram zowel de fruit- als de groentenpap), maar vandaag heeft ze terug een klein potje (125gr.) fruitpap opgegeten en een halve betterfood. Een kleine vooruitgang. Misschien heb ik morgen wel niets meer te vertellen op die consultatie. Ik hoop het, want ik snap er totaal niets van (ze heeft nog honger en toch stopt ze met eten. Waarom? Ze at in het verleden toch kleine potjes helemaal leeg. Waarom nu niet meer?)
Wel rottig die uurverandering. Normaal gaat Mette rond 20 uur slapen. Volgens het nieuwe uur heb ik haar vandaag om 19 uur te slapen gelegd, want was echt geen houden meer aan. Zelfs geen kwartiertje kon ik er bij krijgen.

Groetjes

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 29 okt 2007, 08:31

Hey mama's

Sophie, ik hoop dat het nu beter gaat, want het maakt je waarschijnlijk wat moedeloos? Misschien kunnen ze je bij k&g toch nog wat tips geven.

Viktor heeft de uurverandering wel goed overleefd, wonder bij wonder heeft hij gisterenmorgen gewoon een uurtje langer geslapen. Ik moet er wel bij zeggen dat we hem zaterdagavond wat later in bed hebben gelegd 21u30 ipv 20u30. Gisteren dus alles een uurtje later en vanmorgen was het 7u30 toen hij wakker werd.

Viktor heeft woensdag en donderdag wat koorts gehad, zonder enige aanleiding eigenlijk. Was niet ziek, at goed maar had toch 39° koorts. Dus denken we dat er nog tandjes op komst zijn? Zijn tandvlees bovenaan is al veranderd van vorm. De laatste dagen is hij de ene dag supervrolijk en de volgende superlastig? Ik vind 7 maanden tot nu toe wel een moeilijke leeftijd, begin van verlatingsangst, kan nog niet zelfstandig zitten en spelen, wil voortdurend aandacht, ... als wij aan het zijn wil hij ook wat, is niet zomaar meer tevreden met een korstje brood.

Deze week is het herfstvakantie en is het weer gezellig druk in huis met mijn drie kleine mannen, morgen en woensdag moet ik wel werken en is papa dan thuis. Vrijdag en zaterdag gaan ze alledrie bij oma als wij gaan werken.

groetjes!

Attachment : DCP_2074.JPG

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 29 okt 2007, 08:33

De drie broertjes met hun nichtje

Attachment : DCP_2051.JPG

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 29 okt 2007, 09:00

@ Sophie: hopelijk krijg je toch wat bruikbare tips! Je rolt van het ene in het andere eh.. moet niet makkelijk zijn.

@Nathalie: Ik vond 7maanden ook een moeilijke periode. nu is Ileana 8maanden en het gaat weer wat beter.. behalve de verlatingsangst is nu echt wel erg geworden...

Elke keer ik ze afzet aan de peutertuin wenen... en als ik ze ga halen.. als ze me ziet begint ze al te wenen. Dan pak ik ze op en is ze superblij maar soms wordt er dan nog naar de pamper gekeken en dan weent ze weer heel hard omdat ze denkt dat ze niet mee mag..

Vorige week was het zelfs zo erg dat ze begon te wenen toen ik 's avonds weg moest en nochtans was papa er... (het is een mama's kindje volgens de papa...) maar ja das niet mijn schuld. Er wordt maar verwacht dat ik het grootste deel van de verzorging op mij neem.. ja logisch dan eh.. en ze is meestal bij mij. En papa ziet ze alleen 's morgens even en 's avonds even. En papa durft haar nogal eens in het park te zetten als ze te vermoeiend is :-)

Ileana heeft 2 tandjes. of tis te zeggen. Er zitten 2 tandjes al door het tandvlees. Zien we zo witte puntjes maar ze heeft er niet minder om gegeten of gelachen.. ze heeft eigenlijk ook niet geweend of moeilijk gedaan.. oef!!!

Dan de uursverandering... veel last had zij er niet van. Normaal wordt ze wakker om 7u. Nu dus om 6u. Maar ik heb ze dan mee naar beneden genomen en gespeeld en zo lang mogelijk gewacht met eten geven. Ze heeft dan om 6.50 gegeten en dan op haar normale uren. Is dan op haar normale uur gaan slapen maar was wel om 6.15 al wakker. (maar dat heeft ze wel vaker... dat ze zo eens een dag wakker wordt om 6.15) Maar altijd even vrolijk 's morgens.

@ Evy: amai... jij wilt nu al terug zwanger worden... het zal wel fijn zijn voor de kindjes zelf natuurlijk. Maar het lijkt me wel zwaar :-) maar succes in ieder geval!!! Ik moet toegeven dat het ook soms wel kriebelt om er terug aan te beginnen hoor.. maar aangezien ik nog zo sukkel met mijn gezondheid.. ik wou ongeveer 2jaar tussen onze kindjes. Dus waarschijnlijk beginnen we er volgend jaar in april/mei terug aan. Alhoewel de papa er precies nog niks van wil weten.. maar ik wil graag 2 kindjes en niet 1. (niet dat ik iets heb tegen enige kinderen.. ik wil gewoon nog wat meer leven in huis) wetende dat het vroeger omgekeerd was.. maar de papa wil gewoon niet dat ik nog eens een keer zo afzie. (wan zwangerschap was zwaar, en de tijd na bevalling ook dus ja ergens snap ik hem wel...) Maar we zullen zien!!

Ileana begint echt veel te kunnen. Overal trekt ze zich aan recht. Is soms echt gevaarlijk. zelfs als je ze op schoot hebt aan tafel staat ze ineens recht op je schoot... En dan rondjes rond de tafel wandelt ze.. maar heb het er nooit op natuurlijk..

Ik ga eens wat doen!!!

Katia, mama van Twan en Fientje

Berichtdoor Katia, mama van Twan en Fientje » 01 nov 2007, 22:06

Heykes iedereen,

het is intussen al schandalig lang geleden dat ik zelf nog een keer iets neerschreef maar ik probeer bijna dagelijks jullie verhalen wel in de rapte te lezen. Maar verder heeft het hier vierkant gedraaid, amai nie.
Ik ben na een schooljaar rust er in september terug voltijds ingevlogen. Ik sta in het eerste kleuterklasje van een wijkschooltje, nademiddag heb ik alle kleuters. En Fientje zit nu bij me in de klas. En ik moet eerlijk zijn, ik heb het daar ontzettend moeilijk mee. Het is eerst en vooral wennen om heel je gezinsleven deftig georganiseerd te krijgen (maar mijn ventje steunt me fantastisch, gelukkig maar!) en dan je terug inwerken in je klasje. Het heeft veel meer tijd en energie gevraagd dan verwacht. Sociaal leven staat momenteel op - 10 of zoiets. 't Is zo al erg genoeg.
Met Twanneke blijft het jammer genoeg ook nog steeds een geknoei. Eind augustus ben ik doodop naar de KA gegaan omdat hij nog steeds zoveel huilde en ze veronderstelde aan mijn argumenten te horen dat waarschijnlijk zijn slokdarmke verbrand was. Nu geef ik na elke voeding Gaviscon en 1x per dag Oméoprazol. En dat gaf in september een totaal ander zoontje. Maar sinds oktober is het weer een gebrul alom. Behalve deze week. Ik begin de indruk te krijgen dat onze kindjes voelen dat mama (weekje herfstvakantie) en papa (heeft ook een week verlof genomen) nu veel relaxer zijn dan anders. 't Is erg maar ik vrees dat dat er precies voor iets tussen zit. Ik geef nog steeds BV al was dit totaal de bedoeling nie meer. Eenmaal terug aan het werk zou ik flesjes willen geven hebben maar Twan denkt daar heel anders over. Geen flesjes en geen tutjes. Hij speelt wel enorm graag met tutjes van de zus maar in zijn mond, da zal wel waar zijn. Met als gevolg dat ik hem 's morgens aanleg, 's middags groenten- (zeker 3OOgr) en nademiddag fruitpap (die nu stillekes aan begint te lukken) maar dan 's avonds nog een BV en 's nachts ook nog 1 à 2 maal. Ik ben echt pietdood. En nu met die uurwissel zijn het er zeker 2 's nachts.
Heeft er iemand mss tips voor mij om van die BV en nachtelijke hapjes af te raken? Het klinkt grof maar het leuke is er echt af.Ik heb Avent, Dodie en nog een speciaal soort fles geprobeerd maar niks van dat. 's Nachts probeerde ik hem te laten doen, resultaat zus ook wakker dus nu terug bij de eerste kreun van Twan vlieg naar zijn kamerke en mangez. Ik voel me net een zombie.
Ik ga het hier voorlopig bij laten want anders word dit maar een saai epistel om te lezen voor jullie en da's nie de bedoeling. Want begrijp me nie vekeerd, ik ben gek op onze 2 kadeekes, zeker en vast.
Dikke knuffels van een superfiere maar oververmoeide mama xxx!

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 02 nov 2007, 10:31

Hey Katia,

Tof nog eens iets over jullie te lezen. Ik leef echt met je mee. Wij geven hier wel flesjes (je kent mijn verhaal, he), maar hadden hier plots ook een probleem met doorslapen. Heeft toch ('maar', als ik jouw verhaal lees) een maandje geduurd en ik was dood op. Recent hebben we Mette toch eens laten huilen (een uur aan een stuk) en sindsdien heeft ons meisje het door dat ze 's nachts moet slapen in haar eigen bed. Wij zitten hier natuurlijk in een luxe positie (geen buren of andere huisgenoten die wakker zouden worden).
Laat je Twan al af en toe aan een beker drinken, want dat kan misschien ook helpen als je hem echt geen bv meer wil geven (hoor soms dat de baby wel van een beker melk drinkt, maar nooit een flesje gewild heeft) of proberen het flesje door bijv. je ouders te laten geven en zorgen dat je zelf niet in de buurt ben zodat hij jou niet ruikt/ ziet. Waarschijnlijk ken je al die trukjes wel en misschien helpen ze niet, maar ik zou je echt willen helpen.

Hier begint de groenten- fruitpap eindelijk terug normale hoeveelheden aan te nemen (gisteren 120gr groenten en 200gr fruit+1/2 betterfood in het handje). Hopelijk gaat het nu zo verder de goede richting uit. Ben benieuwd, want straks ga ik shoppen met mijn mama en moet Mette een fruitpapje geven in een shoppingcentrum, dus zou wel fijn zijn als dit vlot lukt.

Verder is Mette terug veel beter gezind. Denk dat er een sprongetje achter de rug is. Zelf ben ik dus ook terug beter gezind (eindelijk 's nachts terug wat slapen en overdag een fijne baby) en dat heeft dan weer een extra positieve werking op Mette (ze voelen dit inderdaad echt aan).

Mette is terug wakker (overdag blijven het hazeslaapjes), dus ga eens aan de groentenpap beginnen.

Groetjes aan iedereen.

Evy

Berichtdoor Evy » 03 nov 2007, 09:16

Snel een berichtje voor Katia:

Hier ook na de BV een geknoei met flesjes, wij zijn héél goed met de Tommee Tippee flesjes, misschien eens proberen??

Wij gaven tot vorige week Mila altijd een droomvoeding rond 22u voor het slapengaan, dan dronk ze 120 uit in haar slaap en sliep ze verder tot 7u, eergisteren hebben we eens geprobeerd met het flesje weg te laten en ja hoor, ze slaapt nu gewoon van 19u30 tot 7u aan 1 stuk. Ik zou het echt niet meer zien zitten om 's nachts te moeten opstaan, zijn wat verwend geweest op dat gebied.

Ik hoop dat het snel betert, nog effe doorbijten, sterkte!

Evy

Attachment : 29-10-2007.JPG

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 05 nov 2007, 13:19

Echt een hele verademing: alles loopt hier terug zoals het hoort. Mette slaapt lekker het nachtje rond (ben benieuwd naar vanavond, want ze gaat terug eens een nachtje bij de grootouders slapen), eet gemiddeld een 200 gram verse groentenpap en potjes fruitpap (gisteren zelfs 256 gram appel/aardappel/kip), is goed gezind, speelt zelfstandig, maar toont ook super veel affectie naar ons (ouders en grootouders), stoelgang gaat vrij vlot. Naar onbekenden lacht ze nog wel, maar ze laat toch blijken dat het voor haar vreemden zijn. Hopelijk blijft het volgende sprongetje nog wat uit.

Groetjes,

Sophie

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 05 nov 2007, 15:42

Nog een vraagje: zitten jullie babies nog in hun relax. Ik heb de indruk dat Mette daar stilaan te groot voor wordt. Ik bedoel hiermee dat ze al redelijk rechtop kan zitten en in haar relax heeft ze de gewoonte aangenomen om ipv zich 'neer te leggen' tegen de rugleuning recht op te gaan zitten of naar voren te buigen om haar voetjes te pakken. In de handleiding stond dat de relax niet bedoeld was voor babies die zelfstandig konden zitten en heb de indruk dat het ook wel gevaarlijker wordt doordat ze naar voren buigt. Hoe ervaren jullie dit?

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 05 nov 2007, 16:44

Goed zeg dat Mette nu toch goed begint te eten. Viktor eet zo'n 250-300 gr groentenpap en fruitpap meestal anderhalf stuk fruit + 1 koek, ik heb dat nog nooit gewogen eigenlijk. Tussendoor af en toe boterhammetje, koek, cracotte, petit gervais, ...
Viktor zit nog altijd in zijn relax, hij zit ook helemaal nog niet zelfstandig. Best wel frustrerend soms, hij draait op zijn buik maar niet terug en kan dan soms heel boos worden. Hij kan niet goed zelfstandig spelen en wil voortdurend vastgepakt worden momenteel, is niet altijd mogelijk. Pfff soms wel lastig.

groetjes

ps nog twee weekjes werken en dan een weekje verlof!!

Evy

Berichtdoor Evy » 06 nov 2007, 12:31

Hallo allemaal,

Hier is de relax een niet zo vaak gebruikt meubel meer, ze zit er héél soms in als ik me bijvoorbeeld klaarmaak in de badkamer ofzo, of als ik in de berging aan mijn strijjk bezigben ofzo, echt zelden als ik effe nadenk en het is ook al effe geleden.

Ons kleine Mila blijft al héél goed rechtzitten, ze kan ook heel lief alleen spelen op haar puzzel speelmat, in haar park ligt ze ook niet zo vaak meer. Ze zit merkelijk liever op die puzzelmat met het slangenkussen rond haar, als ze eens omver valt van haar te ver uit te rekken om iets te nemen ofzo.

Deze morgen naar de kinderarts gebeld, ik erger me er elke keer aan hoe bot dat mens wel is, grr... toch maar eens uitkijken naar een andere kinderarts zenne. Mila is altijd al een lichtgewichtje geweest, bij geboorte 2kg200 en een 2 tal weken geleden, op 7 maand was ze 7 kilo. Nu sta ik gisteren met haar op de weegschaal (zo doe ik het altijd, eerst met haar erop, dan zonder haar en dan trek ik die 2 van elkaar af) en ze woog 6kg600??? Ik heb bij 'baby' al een tapic gestart en ik kreeg er als opmerking dat ze te weinig melk krijgt, maar ze wil gewoonweg niet meer?? Elke morgen een flesje van 180 + 6 schepjes, daar blijft gemiddeld tussen de 30 en 60 in elke dag, 's avonds gaat het flesje van 210 wel goed binnen. Tot vorige week kreeg ze om 22u elke dag nog een flesje droomvoeding van 120, maar 't is precies van sinds ze dat niet meer krijgt dat ze afvalt, zou het er toch mee te maken hebben??

Ik mag pas donderdag gaan bij de kinderarts, zullen dan wel zien, echt zorgen maak ik me niet, maar toch wat ongerust. Aan Mila is niks te zien, levendiger dan ooit :)

Groetjes

Evy

Berichtdoor Evy » 06 nov 2007, 14:25

Hier ben ik nog eens...

Moest net naar de huisarts en heb mijn probleem ivm Mila eens voorgelegd, kwestie van een andere mening misschien dan de kinderarts.

Zij stelt voor om de groenten en fruitpap iets te minderen, en dan om half 6 's avonds ook nog een flesje in te lassen en dan haar laatste om half 8... Zal eens proberen en zien wat het zegt, ik vrees dat ze om half 8 haar 210 flesje niet meer volledig zal uitdrinken dan... Ik probeer het vandaag en morgen, kan ik eventueel die oplossing al uitsluiten moest de kinderarts die voorstellen.

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 06 nov 2007, 17:18

Hoi iedereen

Vandaag druk in de weer geweest met zoiets wat ze de grote schoonmaak noemen :-)

@ Evy: Op 7maanden woog Ileana net 6kg... maar ik maak me geen zorgen. De KA zegt dat alles goed is zelfs toen ik zei dat ze maar 2 keer 180melk met 6schepjes water kreeg. Zijn reden was: een mager kindje heeft niet dezelfde behoefte als een dikker of normaal kindje. Huisarts zegt trouwens ook dat ze er goed uitziet.

Zolang Mila zich niet anders gedraagt dan anders... denk ik niet dat je je zorgen moet maken. Ileana is nu 8maanden en ze zou nu 6kg500 wegen ongeveer. als mijn weegschaal een beetje klopt.. dus maak je geen zorgen!!

Ik heb bij Ileana ook al al die dingen geprobeerd, minder groente en fruit maar dan drinkt ze de fles van savonds niet leeg. Ik kreeg dat niet geforceerd... dus ja..

Ileana zit wel nog regelmatig in haar relax. Maar dat is om Bumba te kijken na haar eten.In het weekend dan want papa speelt liever computerspelletjes dan te spelen. Ok... hij staat dan wel op smorgens zodat ik nog een uurtje kan blijven liggen maar als ik beneden kom zit ze altijd in haar relax...

De relax is trouwens de enigste manier, als ik iets moet doen, om haar ff bezig te houden zonder gevaar. Ze gaat ook wel rechter zitten maar heb de relax zo gezet dat die niet kan kantelen. In haar park wil ze echt niet meer... maar ik doe het dan toch maar niet weg, gewoon het kon nog eens nodig zijn eh... als ik naar de wc ga ofzo.. ALs ik ze hier op de grond of puzzelmat zet... dan is ze weg.. :-) heel de living aan het verkennen.. Met haar handjes en tong tegen het raam (wij hebben ramen tot op de grond en mama zal wel ramen wassen ja....) En vooral rechtstaan overal waar ze maar kan (zo gevaarlijk.. ik hou men hart altijd vast.. ) ze is dan ook nog zo een wildebras.. ze loopt ook achter haar autootje aan... is best wel grappig :-)

Ik ga jullie laten. Ik ben stikkapot van zoveel te doen vandaag..

Groetjes

Rebekka en Ileana

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 06 nov 2007, 18:52

Op de eigen weegschaal weegt Mette nu 6.6kg (geboren op 19/03, dus ruim 7.5 maanden oud). Ik ben er 100% van overtuigt dat de hoeveelheid eten samenhangt met het gewicht. Ik hoorde iedereen maar spreken van flesjes van 240ml, maar hier heeft het lang geduurd alvorens dat Mette dit opdronk. Tabellen met hoeveel babies gemiddeld drinken volgens leeftijd klopten nooit; de zeldzame tabellen volgens gewicht wel.

Bij de KA te raden gaan is zeker een aanrader, maar ik zou me toch niet teveel zorgen maken. Hou het in de gaten dat ze niet teveel afvalt, maar hou er tevens rekening mee dat weegschalen verschillen, ze kan ook opeens een groeischeut hebben die ten kosten gaat van haar gewicht (hebben wij hier ook al meegemaakt dat het gewicht stagneerde, maar haar lengte wel 'fors' toenam), ... En eten dwingen dat gaat NIET. Mijn ervaring is dat hoe meer ik Mette eten opdring, hoe slechter het gaat. Als ik dan toch eens al mijn energie bij elkaar raap en optimistisch aan haar eten begin, me niet al te druk probeer te maken als ze niet de verwachtte hoeveelheid eet, ... ze na enkele dagen zelf ook blijer met haar eten omspringt en meer eet. Ik weet echter als geen ander hoe stresserend het kan zijn als de kleine niet voldoende eet naar je eigen verwachtingen.

Hier zijn we gelukkig terug op goeie weg, hoewel de maaltijd naar het schijnt niet zo'n succes was. Was de eerste dag bij mijn ouders sinds de grote ommezwaai naar grotere porties pap en het moest even wat sneller gaan, dus potje groentenpap (normaal krijgt ze dit vers), maar viel blijkbaar niet in de smaak (vind dit best wel leuk, want mijn vers eten wordt dus geapprecieerd :) ). Vlug dus potje fruitpap opengemaakt: 200gram + 1/2 betterfood gegeten. Deze avond verse spinanziepap van de papa, maar ik vermoed dat die betterfood er teveel aan was en Mette dus nog geen honger had: een 80 gram dus maar gegeten en nu een half uurtje te vroeg haar flesje gekregen omdat ze echt honger had. Och, morgen ben ik weer thuis, dus hopelijk kook ik lekkerder :)

Groetjes

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 07 nov 2007, 08:36

Evy, ik weet het niet hoor, de betrouwbaarheid van zo te wegen? Ik doe het zelf ook zo hoor maar de laatste keer voordat ik bij k&g woog hij thuis 8kg200 en daar 7kg800. Dus je ziet, en dan ga ik nog geen week later naar de ka en daar weegt hij 8kg070? ivm die hoeveelheid melk, denk ik dat je daar niet zo'n zorgen over hoeft te maken, ze is niet van de grootste dus misschien heeft haar lichaam minder nodig, ze zal zich heus niet laten verhongeren. Viktor is wel groot p90 en gewicht p50 maar echt veel meer melk drinkt hij niet hoor, hij geraakt ook niet aan die halve liter hoor (+-450ml per dag).

Wat ik graag eens zou willen weten, wat doen jullie kindjes als ze niet slapen overdag? Ik lees dat Mette niet veel slaapt, kan ze dan goed zelfstandig spelen? Viktor slaapt wel redelijk veel maar als hij wakker is moeten we toch voortdurend met hem bezig zijn, in zijn park alleen spelen lukt misschien voor 5 minuten. Zou het zijn omdat hij nog niet zelfstandig kan zitten en kruipen dat hij zich al snel verveeld? Viktor zit bijna de hele tijd (als hij niet slaapt) in zijn relax, dan kijkt hij wat wij aan het doen zijn en dan moet hij altijd iemand zien in zijn buurt of hij is niet tevreden.

groetjes
Nathalie

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 07 nov 2007, 08:47

Gisteren heb ik nog eens de kodak bovengehaald.
't was al een tijdje geleden, ik vind als je weer gaat werken dat je veel minder tijd hebt om aan zo'n dingen te denken. Maar nu ga ik toch weer proberen van wekelijks wat foto's te nemen.

Attachment : DCP_2103.JPG

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 07 nov 2007, 09:28

Ooh Nathalie dat is een leuke foto... die tandjes :)

Dat zijn de tandjes die bij Ileana er nu zo voor een stukje al uitsteken.

Ileana slaapt niet veel overdag. Ze kan kruipen, ze kan zitten en toch moet ik veel met haar bezig zijn. Ik kan ze hier wel op de grond zetten maar dan... 1 seconde niet kijken en hopla ze zit ergens waar ze niet mag. Ze gaat nu ook echt de hele tijd naar het raam.. om daar te gaan kijken wat buiten gebeurt. Verder kan een stomme kruimel op de grond wel grondig bestudeert worden..
En ze heeft ook al door wat kasten zijn.. heel raar maar ze weet dus wel dat een kast opengaat en een gewone muur niet. Allé voor ons is dat logisch.. maar zelf gisteren bij de oma wist ze dat een kast onder de tv openging terwijl je niet zo goed ziet dat daar deurtjes aan zijn.

Ileana is ook niet tevreden als ik even uit het zicht ben... :-) zal typisch voor de leeftijd zijn zeker??

Evy

Berichtdoor Evy » 07 nov 2007, 12:15

Bedankt allemaal voor jullie snelle en gerusstellende antwoordjes hoor!!

Mijn schoonma liet me deze morgen via sms weten dat ze Mila ook eens op de weegschaal gezet had, daar 7kg450, dus groot verschil, het exacte gewicht komen we morgen wel te weten bij de kinderarts. Ik dacht dat ons Mila een lichtgewichtje was, maar ik schrok toen ik las dat er hier nog vele zijn zoals haar, inderdaad, niks om me zorgen over te maken.

Mila kan echt wel lang en braaf alleen spelen, soms kijke ze eens op of er wel nog iemand in de buurt is, maar als dat effe niet zo is, geen enkel probleem, Mila zit merendeels op haar speelmat, en als papa thuis is, is dat haar favoriete speelgenoot om aan te vallen.

Gisteren dus flesje gegeven om 17u30 bijgevolg dat ze om 19u30 haar laatste flesje maar half uitgedronken heeft, niet meer voor herhaling vatbaar dus! Gelukkig heeft ze wel doorgeslapen tot 7u deze morgen! Vandaag dus weer kleine stukjes boterham om 18u met smeerkaas, ze zal weer smullen.

Hier is het niet te doen, zoveel foto's dat wij al hebben van Mila, een echt fotomodel in spé, nog een paar in bijlage.

Groetjes

Attachment : IMG_0007.JPG

Evy

Berichtdoor Evy » 07 nov 2007, 12:20

En op haar speelmat

Attachment : IMG_0010.JPG

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 07 nov 2007, 13:29

@ Evy: die eerste foto is geweldig!!! Echt een mooie meid hebben jullie! (en zeker die ogen.. echt ze staat heel mooi op foto!!!) om trots op te zijn. (maar dat zijn jullie waarschijnlijk ook!)

Ik moet nog eens wat foto's maken van Ileana. Hebben zelf geen digitale camera. Lenen die altijd van men ouders. Die hebben zo een speciale dure.. (ben altijd bang dat ik die stuk doe) maar hij staat hier op de kast dus zal vandaag nog eens proberen!!

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 07 nov 2007, 15:16

Bij deze heb ik even foto's getrokken!!

Hier staat ze tegen ons raam in de living.

Attachment : SG1S1124.JPG

Terug naar “De kindjes van 2007”