maart-mama's (ex-zwangerschap)

Katia, mama van Fientje(2,5 jaar) & Twan(1 maand)

RE: maart-mama's (ex-zwangerschap)

Berichtdoor Katia, mama van Fientje(2,5 jaar) & Twan(1 maand) » 19 apr 2007, 14:26

Heykes iedereen,

hopelijk mag ik mij ook nog bij het leuke clubke van de maart mama's toevoegen. Was eigenlijk uitgereknd voor 3 april maar Twan is uiteindelijk op 16 maart zeer vlotjes op de wereld gekomen. Heb tijdens mijn zwangerschap proberen mee te babbelen met de april-mama's (trouwens Sophie, super dat ik jou hier nu ook tegenkom) maar wil me nu idd hier toch graag ook bij aansluiten.
Wat de voedingen betreft:Ik geef Twan borstvoeding en heb dit bij Fientje ook gedaan. Ben bij Fientje (zij is indertijd 7 wk te vroeg geboren) eerst moeten starten met afkolven omdat ze aanvankelijk nog geen zuigreflex had om nadien enkel BV te geven en dit gelukt dankzij de hulp van een fantastische vroedvrouw aan huis. Heb dit bij Fientje 7 maanden volgehouden. Ik hoop dit bij Twan vol te kunnen houden tot september (sta in het onderwijs) omdat ik dan pas terug wil starten met werken. De vroedvrouw gaf mij een schemaatje waaraan ik mij moest proberen in grote lijnen te houden. Twans geboortegewicht was 3kg780 en hij is gestart met 7 voedingen (22u-3u-7u-10u-13u-16u-19u). De vroedvrouw zei "als hij slaapt, laat hem gerust slapen maar probeer er overdag max 4u tussen te laten en 's nachts max 6u. Als je over die 6u gaat daalt hun suikerspiegel te fel. Eénmaal ze de 4kg bereiken mag je op 6 voedingen trachten over te schakelen en dat lukte erg vlotjes. Ik zit nu nog steeds aan 6 voedingen (22u-3u-7u-11u-15u-19u) maar intussen weegt ons venteke 4kg600 en zou hij gerust de nachtvoeding vlotjes mogen overslaan maar meneertje ziet dat nog niet direct zitten. Gisteren voor de eerste maal met Twan naar het kinderheil geweest en hij zit voor alles op het gemiddelde. Hij was 50 cm bij de geboorte en nu 52,5. Alleen begint hij sinds zondag voedingen over te slaan (ofwel gewoon door altijd te liggen slapen en met geen stokken wakkeer te krijgen ofwel ligt hij te huilen en te schudden aan mijn tepel maar drinkt niet). Zondag presteerde hij het daardoor van na zijn voeding van 19u die van 22u met glans over te slaan en om 3u heb ik hem wakkeer gemaakt en heeft hij met moeite 1 min toegehapt om dan om 7u spontaan wakkeer te worden en goed door te drinken. Ik was er echt nie gerust in en yheb dan ook maar nr de vroedvrouw gebeld die me zei dat alle babytjes serieus van de warmte weten en dat ik nie direct ongerust moest zijn maar langer dan 8u mag hij niet doorslapen. Het feit dat ik hem om 3u even wakeer gekregen had en al is het maar een min. kon laten drinken was heel goed geweest. Hij zou op die manier al bijna 50% van zijn hoeveelheid binnen gehad hebben volgens haar. Ik heb namelijk altijd te veel stuwing waardoor als ik hem aanleg de pap letterlijk met een fijne straal langs beide kanten wegspuit. Tof zalle met als gevolg dat ons kadeeke zich vrij snel verslikt. Ik vind dat echt wel erg voor hem. Zoals je ziet, ieder zijn probleempjes hè. Maar nu heeft hij sindsdien nog voedingen overgeslagen en bij K&G zeiden ze gisteren aangezien hij zo goed bijkomt dat ze veronderstellen dat hij i.p.v. 's nachts door te slapen hij dat soms in de nm doet of in de vm of de vroege avond. Geef hem nog een week of twee en hij heeft dat door dat hij dat best 's nachts doet. Afwachten dus.
Twan heeft sinds zijn tweede week ook last van melkpuistjes (bij ons noemen ze dat babyacné). Zelf heeft hij er blijkbaar geen last van, maar ge vind dat nie leuk hè.De derde week stond hij knalvol in zijn gezicht nu is het een stuk minder. Kan blijkbaar tot een 3- 4-tal maanden duren. Heb dit met Fientje nie gekend. Vooral niet aan prutsen zegt de vroedvrouw, gaat vanzelf wel over.
Jeetje, ik ga het hier voorlopig bij laten want sevens zijn m'n twee patékes weer wakker en sinds Twan er is breek ik records wat strijkwerk betreft. Zoiets zeggen ze er op voorhand nie bij zalle. Nu zeggen de meesten, jong dat gaat nie meer beteren. Oh jee, da belooft dus maar ik ga toch heel efkes nog wat proberen te doen.
Hou de moed erin iedereen en geniet van jullie ukjes!

Knuffels van een vermoeide maar trotse mama xxx

Gast

Berichtdoor Gast » 19 apr 2007, 15:21

Hey Katia, idd fijn om je hier te verwelkomen.
Heb wel de indruk dat de andere mama's in slaap gevallen zijn, want veel reactie komt er niet meer. Twan is 3 dagen ouder dan ons Mette, maar blijkbaar toch een heel verschil hoor. Hier slaan we zeker nog geen voeding over. 1x heeft ze bijna 6 uur geslapen, maar nu is het maximum terug 4 uur. Las nu wel ergens dat dat doorslapen niet zozeer op een bepalde
Sinds gisteren zijn we terug van zee. Fijne tijd gehad! Heel veel bijgeleerd trouwens. Voor het eerst hebben we een flesje buitenshuis gegeven en viel reuze mee. Rustig op een terrasje en ons madam had reuze honger, want flesje van 100ml helemaal leeg.

kristel

Berichtdoor kristel » 20 apr 2007, 11:13

Onze pruts in nu ruim zes weken en al veel veranderd.

Bij geboorte zat hij ruim onder het eerste streepje van de curve (geboorteboekje) (46.5 cm en 3.330kg) maar ben maandag naar de "weeg" geweest en zit nu al bij die p10 (53.5 cm en 4.165kg). Heft ook al heel goed zijn hoofd op , ligt veel rond te kijken en glimlacht soms op commando. Af en toe zie jehem proberen om "te praten" en soms komt er ook al eens een geluidje uit.
Vind wel dat hij op 24 wel veel wakker is....denk toch 7 a 8 uur wakker....is echt geen slapertje. is soms 3 u aan één stuk wakker...(eergisteren zelfs 4... van ene voeding naar andere)weent dan tijdje...ligt rond te kijken ...dommelt beetje in maar na enkele minuutjes terug klaarwakker...

BV lukt voorlopig nog heel goed, (aan rechterborst spuit het er ook zo uit als hij begint te drinken. Is slikken of verzuipen, ook meer last van krampen als hij aan die borst drinkt. Denk dat dit komt omdat hij dan te vlug moet drinken)maar afkolven gaat niet goed hoor. Volgens de vroedvrouw komt dit gewoon omdat de baby's een speciale techniek hebben om te zuigen. Dit zou niet willen zeggen dat de BV bijna zal stoppen. Moet wel meer rusten....gaat goed zulle met drie kinderen ;-(

Slaapt nu ook minder goed dan enkele weken terug. Staat zeker nog op 5 a 6 voedingen. Meestal 6.30-10-14-17-21.30-03. Twee dagen terug werd hij zelfs twee nachten 3 keer wakker.... (24-2.30-5u). Als je rekent dat het zeker 1 uur duurt voor hij weer slaapt, dan weet je wel dat ik moe ben. Maar ja we klagen niet (of toch wel) , zal wel beteren zeker. Ben dan ook nog enkele dagen gaan helpen in cafe van mijn zus omdat zij ziek is.
Heb gelukkig nog flesje bv in diepvries dus dit weekend zal de papa eens 's nachts mogen opstaan. Beetje recupereren door een nachtje door te slapen (alhoewel ik moet de papa wel eerst wakker maken).

Zal blij zijn als we enkele weken verder zijn. Mijn vorige twee sliepen op 2.5 en 3 maand al goed door (23-6.30u), hopelijk is hij ook zo vriendelijk voor de mama...

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 20 apr 2007, 15:51

Hier ben ik dan nog eens. Eindelijk!
Gisteren was Ileana 8weken geworden... wat gaat het rap. Ze heeft al heel wat probleempjes achter de rug. Een koemelkeiwitallergie. Dus speciale voeding. Dat gaat nu beter maar toch... Vandaag bijvoorbeeld heeft ze een hele moeilijke dag. Ze slaapt meestal snachts door... soms van 20.30 tot 6.00 dus dat is behoorlijk lang! Maar vannacht is ze wakker geweest van 2.30 tot 5.00. ik ben dus helemaal vermoeid. En overdag heeft ze ook nog bijna niks geslapen. Nu is ze BIJNA aan het slapen.. eindelijk!!! Ze heeft last van jeuk denkik. We zijn maandag nog bij de kinderarts geweest en hij zei om daar niks aan te doen behalve mss luierzalf. maar het liefste zo laten weggaan... maarik zie dat ze er erg last van heeft.

Ons meisje drinkt nu wel meer en meer. Het minste wat ze drinkt op een dag is 80ml. Meestal drinkt ze tussen 100 en 140ml. Dus dat is toch goed. Bij kind en gezin vorige week op 7weken woog ze 3kg500 en ze was 52,5cm. Deze week bij de kinderarts woog ze 3kg840 dus ze komt goed bij. Wel grappig dat zij bijna 2maanden is en nog steeds zo klein en licht is. Bij K&G zeiden ze dat ze waarschijnlijk altijd klein en fijn gaat blijven. Maar ja.. de papa is ook heel mager en ik zelf zat vroeger ook altijd onder de kleinste curve. Zij zit ook niet op de P10curve. Iets eronder maar toch nog in het grijze gedeelte. Dus geen echte problemen. Volgende week krijgt ze haar eerste spuitje... oei oei... ik heb het zelf al niet zo op spuitjes... gelukkig gaat de papa deze keermee! het zou anders nogal wat geven! Maar iedereen zegt toch dat Ileana er goed uitziet.
Ze lacht ook elke morgen op mij :-) dan ben ik natuurlijk meteen gelukkig en goedgezind. 1 juli gaan wij verhuizen naar een huisje met een tuintje dus voor de jaren daarop zal het fijner zijn voor haar ook he.
Oh a iemand vroeg hier iets van overgeven. Ileana doet dat dus ook 1x per dag.. en ze heeft er wel last van denk ik. Het ruikt ook zuur. Heb het ook al tegen KA gezegd. Maar die zei dat als het maar een beetje is het geen kwaad kan... dus ik weet niet wat ik er van moet denken. Maar ze doet ook echt maar 1keer per dag. we zullen zien hoe dat evolueert!! verder speelt ze al goed maakt ook grappige geluidjes.. ze wil precies hele verhalen vertellen.. vooral geluidjes zoals: eh eh en rau (weet niet hoe het anders te zeggen maar het is heel grappig om te horen!!)
Ik ga eens kijken als Ileana slaapt en dan aan het eten beginnen denk ik.
Groetjes

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 20 apr 2007, 20:09

Hey Katia, fijn jou hier aan te treffen. Voor de rest is het hier maar stilletjes (hm, hier thuis niet, want ons dochter is wat aan het huilen bij de papa). Zalige tijd gehad aan zee. We beginnen onze draai nu beter en beter te vinden. Heb een nieuwe truk geleerd om ons meisje te helpen boeren en die lukt blijkbaar toch wat beter dan op de schouder leggen. Vandaag heeft ze ook al bijna altijd 100ml leeggedronken, dus dat gaat de goede kant uit. Hopelijk gaat het zo verder he.
Ga eens kijken wat ik voor onze dochter kan doen.
Groetjes

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 21 apr 2007, 10:44

Hihi, blijkbaar iets fout gelopen want mijn verhaal staat er 2x op (de papa kwam me vragen om de kleine over te nemen en heb hem toen gezegd dat hij gewoon mocht sluiten, maar blijkbaar heeft hij het halve verhaal toch gepost en gisteren heb ik zonder te checken het verhaal opnieuw getypt).
Gisteren heeft ons meisje bijna uitsluitend flesjes van 100ml gedronken en voor het eerst dus 6 voedingen. Hopelijk gaat het zo verder. Overgeven heeft ze sinds we de nieuwe boertechniek ingevoerd hebben ook niet meer gedaan. Nu het lukt niet altijd om een boer te laten, dus ik verwacht dat er nog wel eens overgegeven zal worden. Interessant is ook wel dat we nu vaak gaan wandelen met de draagzak en daar ze er rechtop in zit, helpt dit natuurlijk ook wel bij de spijsvertering.
Kristel: grappig wat je vertelt over je man. Hier een beetje hetzelfde verhaal. Borstvoeding is hier dus niet gelukt en wij hebben dus het voordeel dat mijn partner 's nachts het flesje kan geven, maar ik word altijd als eerste wakker en moet hem dan wakker maken :) Soms ga ik dan maar vlug een flesje maken zonder hem wakker te maken, maar als ze dan ook zo haar kuren heeft van nog een uur wakker te liggen na dat flesje ben ik meestal wel slecht gezind. (Rond 5 uur moet ik er dan weer uit, want de afspraak is dat ik de ochtendshift doe en tegen de tijd dat ik dan terug goed lig te slapen, staat hij op en is hij meestal zo attent om de rolluiken op te trekken en er van uit te gaan dat het wel voor iedereen tijd is om op te staan) Het is zelfs 1x voorgevallen dat ik al weg was voor een flesje, maar dat ons dochter ondertussen begon te krijsen van de honger en dat hij opeens naast mij in de keuken stond zonder gemerkt te hebben dat ik al weg was :) Weet je meteen hoe hard ze je missen in bed :) Pas op, ik mag zeker niet klagen van de papa, want hij is echt een schat! Ben trouwens benieuwd voor volgende week. Nu is hij nog 1 week thuis, maar daarna begint hij terug te werken, nachten en dagen van 12 uur. Betekent dat ik er die momenten vrij lang alleen voor zal staan.
Groetjes

Katia, mama van Fientje(2,5 jaar) & Twan(5 wk)

Berichtdoor Katia, mama van Fientje(2,5 jaar) & Twan(5 wk) » 23 apr 2007, 08:41

Heykes iedereen,

volgens mij heeft ons Twanneke sinds vrijdag zijne groeispurt. Volgens de boek van K&G zou dit deze week zijn (o.a. op 6 wk) maar een week verschil??? Heel zijn schema van voedingen ligt door elkaar. I.p.v. van 6 naar 5 voedingen proberen te gaan, presteert ons zoontje van toch zeker 7 voedingen te nemen en dit op de momenten dat hij daar zin in heeft. Hij vraagt, ik draai natuurlijk maar momenteel heb ik het gevoel, hoe krijg ik dit ooit terug ok? Bij het kinderheil zeiden ze me woensdag nog dat hij binnen de 14 dagen op 5 voedingen zou zitten, momenteel klinkt dit bij mij vrij ongeloofwaardig. Maar ik sta open voor verrassingen. Morgen komt de vroedvrouw nog ne keer langs, eens kijken wat zij ervan vindt.
En het dutske heeft ongelooflijk veel last van krampkes en windjes (meestal zonder geurtje;) . Ge ziet hem echt opkrullen tot een bolleke. Ik vind dat zo erg. De vroedvrouw zegt dat ge 2 voedingen terug moet tellen bij BV en zo proberen na te gaan wat je gegeten hebt maar hij heeft dit eigenlijk de ganse dag door. Venkeldruppeltjes zouden goed zijn maar mag je dat rechtstreeks in het mondje druppelen of maak ik dan beter ne keer venkel klaar? Iemand ervaring hiermee? In elk geval loop ik de laatste dagen meer met onze Twan rond wat niet altijd even leuk is voor de grote zus natuurlijk. Met dit weer zit zij buiten dolgraag op de schommel. Enig minpunt, ze kan er al wel alleen op maar het schommelen lukt nog niet, zou ook nog vlug zijn natuurlijk. Dus dan probeert mama met broer zich maar te behelpen met een draagdoek.
Ik lees trouwens tussendoor dat jullie een draagzak gebruiken. Welke is dat dan? Ik heb namelijk een Babybjorndraagzak van bij Fientje maar daarvoor moeten ze hun hoofdje toch al rechtop kunnen houden. Twan doet dit al erg flink maar dat is voor een korte periode dus nog niet voor in die draagzak dacht ik. Dan heb ik me op een 2handsbeurs zo'n babybag aangeschaft en daarin valt hij onmiddellijk in slaap maar ik heb dan altijd het gevoel dat hij geen lucht genoeg gaat krijgen. Voorlopig vind ik zo'n draagdoek nog het beste en je voelt ook geen rug-of schouderpijn zoals bij de 2 andere. Althans bij mij toch. Enig minpunt vind ik dat het zo'n gedoe is om aan te doen en als het warm is voel ik me net zo'n Biafra-mama(niet beledigend bedoelt hoor, gewoon qua uitzicht). Hebben jullie tips?
Allez, ik ga effe wat verderdoen. Fientje slaapt hopelijk nog efkes. Is normaal gezien rond 8u wakker, sinds broer er is is het gewoonlijk 7u maar ze slaapt in de nm nog. Gisteren moesten we naar een communiefeest en nadien nog langs mijn ouders die van vakantie terug thuis kwamen. Uiteindelijk zat onze flinke er pas om 22.30u in. Veel te laat en dan wetende dat ze in de nm ook niet geslapen had. Ben benieuwd hoe ze zich vandaag voelt?!
Tot later, groetjes xxx

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 23 apr 2007, 09:19

Wel, hier zitten we ook wat in de knoop met de voeding maar we weten waarom.onze pruts begon grotere flessen gaan te drinken maar hierdoor was het patroon van om de 3 uur eten doorbroken. gisteren is ze voor het eerst naar de grootouders gegaan (wij zijn heerlijk gaan rijden met de moto) en die werden na 4.5 uur ongerust dat ze moest eten. hebben haar dus wakker gemaakt, maar na amper 20ml wou ze helemaal niet meer. ze had echter wel genoeg om terug enkele uren te slapen en daarna wou ze terug kleinere flessen met iets minder tijd tussen. we zien wel of we er vandaag terug vordering in krijgen. we zijn het gewoon om een speciaal etertje te hebben ;) straks komt K&G, ben benieuwd, want is een hele tijd geleden.
wij hebben een rugzak van babybjorn waar ze vanaf 3.5kg in kan. zit dan met haar gezichtje naar de drager en hoofdje wordt ondersteund. als ze zelf haar hoofdje kan rechthouden mag ze met haar gezicht naar de weg. ze kan er in tot 12kg.
ga me eens terug met haar bezig houden want ligt in mijn arm. vandaar geen hoofdletters want 1 hand tijpt wat moeilijk :)

Gast

Berichtdoor Gast » 28 apr 2007, 10:19

Oei, de mama's hebben het precies druk!

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 03 mei 2007, 18:36

Idd. hier is het heel druk. Ileana slaapt 's nachts goed door. Ze zit aan 5voedingen per dag. Volgens kind en gezin was dat weinig (5flesjes van 140ml) ze drinkt ze ook nie allemaal helemaal uit maar ze eet goed en ze komt goed bij dus.... Maar overdag wil ze bijna NIET slapen. Moet me de hele tijd met haar bezighouden. soms eens dat ze een uurtje alleen speelt maar ja dan leg ik me natuurlijk even op de zetel.
Ze is echt heel schattig als ze lacht. Ik zal een fotootje erbij zetten van haar waar ze aan het lachen is op haar speelmatje!!!
Ze was vorige week 9weken. En ze was 3kg99 (net geen 4kg hehe) en 54,5cm. Dus goed bijgekomen en gegroeid.

Ik moet nu naar de dokter om mijn voet in de gips te laten leggen. dat is minder natuurlijk. Voet omgeslaan... zeer pijnlijk en moeilijk om op te lopen. Hopelijk geneest het wat sneller met gips.

@sophie: wij hebben ook die draagzak die jij zegt. Geweldig!! bij ons heeft het wel lang geduurd eer ons dochtertje 3,5kg woog. ze was toen 7,5week. maar nu zetten we ze er geregeld in. Ze vindt het geweldig! ze slaapt er dan ook zalig in en ze is zo braaf dan. Als je maar rondwandelt... Geweldige uitvinding!! Zeker voor ons dochtertje die graag op de arm gedragen werd! nu hebben we tenminste af en toe de handen vrij!

Groetjes aan alle mama's. Jullie zullen het ook druk hebben.

Attachment : IleanaLachen.JPG

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 08 mei 2007, 10:36

hey Rebekka, fijn dat er toch nog eens iemand iets schrijft. schattig meisje heb je. Mette is nu ongeveer 7 weken, maar bewust lachen doet ze nog niet. ze is overdag nu ook veel wakker, maar gelukkig kan ze zich nog vrij goed alleen bezig houden door tikken uit te delen aan de beesten aan de activityboog en zo te kijken naar de bewegingen. momenteel heeft ze net gegeten en ligt ze dus in mijn armen.
qua gewicht zijn onze dochtertjes vergelijkbaar. wel fijn, want hoor alleen maar verhalen van kindjes rond de 5kg en die spectaculair bijgekomen zijn na hun geboorte. hier op 6 weken slechts een halve kg meer dan bij de geboorte (3.5kg), maar volgens K&G in orde. onderann de curve, maar ze volgt ze, dus een klein en fijn, maar gezond kind ;) Hier zijn we ook overgeschakeld op 140ml, maar vaak dringt ze slechts 70 ofzo. soms wel spijtig om dan zoveel (dure) melk te moeten weg gieten, want we staan constant bij de apotheker voor een nieuwe doos. meestal 6 voedingen, maar tijdens de dag is ons meisje soms zo vast om na 3 uur telkens terug te willen eten dat ze rond 18 uur al haar 6e portie binnen heeft. na haar badje wil ze dan terug eten, maar dan zit er een maaltijd tussen waarbij ze slechts 30 ml dringt(spijtig genoeg kan je het niet voorspellen dus maak je toch maar een fles van 140). slaapt dan wel gemakkelijk een 6tal uurtjes en dan terug een grote fles van 130ml.
ga me terug wat met haar bezig houden. groetjes

Katia, mama van Fientje(2,5 jaar) & Twan(8 wk)

Berichtdoor Katia, mama van Fientje(2,5 jaar) & Twan(8 wk) » 08 mei 2007, 14:13

Ik merk idd dat er hier terug wat schot in de zaak komt en daar ben ik best blij om. Dan lees je soortgelijke verhalen en besef je dat het niet altijd rozegeur en maneschijn is. Momenteel zitten we in een sukkelstraatje met kleine Twan. Hij heeft namelijk ontzettend veel last van krampjes en windjes. Ook zijn reflux neemt enorm toe. Met als gevolg dat ik meer dan de helft van de dag met Twan rondloop wat ikzelf erg jammer vind naar Fientje toe. Maar als ik hem in een draagdoek aanhang of in de Babybjorn zet dan huilt hij toch wat minder, geeft dan ook minder terug en dan heb ik op z'n minst m'n handen al vrij. Ik vind het zo erg voor ons venteke, je ziet dat hij pijntjes heeft en je kan vrij weinig doen. Ik doe al venkeldruppeltjes op z'n tutje, maar aangezien ik BV geef is een tutje niet altijd zo simpel. Ik heb inmiddels kamillethee voor babietjes gehaald maar bij mij kokhalsde hij als het hem gaf. Bij de vroedvrouw lukte het voordemiddag toch beter. Hij heeft 10 ml binnen, toch een begin hè. Ze zei me dat ik het hem beter geef als hij in de relax zit want anders wil hij enkel bij mama aan de borst als mama hem echt vastheeft. Ze stelde voor om ook Gaviscon te geven om het branderig gevoel in zijn slokdarm wat verminderen want zijn tong ziet wit van de aanslag van pap terug te slikken volgens haar. Ben gisteren met hem bij de osteopaat gestart omdat ik het zo eerst wil prberen alvorens nr de KA te hollen en medicatie zoals Zantac bij Fientje te moeten geven. Ik ben daar niet zo voor te vinden. Hopelijk gaat dit wat helpen. Voor de rest ligt hij ook al veel meer wakkeer, natuurlijk ook omwille van de pijn. Zondag lachte hij overduidelijk voor het eerst. :hic Smelmoment!!! Verder komt hij prima bij, intussen 5kg020. Maar hij varieert nog lustig met z'n voedingen, van soms 8 (ongelooflijk, milka mama), soms 7, meestal 6, en heel af en toe 5 (dan slaapt hij door, mercikes Twanneke). Fientje sliep nu door maar ach, ze zijn allemaal anders dus we zien wel.
Ik ga hem nu eten geven dus tot gauw mama's!

@Sophie: Mercikes voor de tip met de babybjorn. Fientje zat daar pas op 4 maanden voor het eerst in maar Twanneke nu al dankzij jouw goede raad. Het is in elk geval minder omslachtig en warm voor mama dan zo een draagdoek.

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 09 mei 2007, 09:42

Hier ook even wat minder. Gisteren was een echte huildag (dan is die draagzak echt een godsgeschenk, he). Voordeel was dat ze 's avonds na haar badje zo moe was dat ze 8 uur geslapen heeft!!! Nu ben ik echt dankbaar dat we een rustig kind hebben, want zo'n dagen zijn de hel. Anyway, vandaag lijkt ze terug wat rustiger, maar ondertussen maak ik me zorgen over haar stoelgang. Zaterdagnacht had ze bij mijn schoonouders haar laatste spontane volle pamper. Maandagavond heb ik dan maar een supo gebruikt en uiteraard werkt dat wel, maar had toch de indruk dat het nog wat moeite koste. Sindsdien weer niks en heb de indruk dat ze moeite doet om er iets uit te krijgen. Tijdens het voeden zie je haar bv rood worden, begint ze haar hoofdje te draaien zodat ze niet meer verder kan eten en dan zie je haar precies drukken. Ondertussen begint ze dan te wenen omdat haar papfles weg is en ze nog verder wil drinken. Na het eten kijken we dan hoopvol naar de pamper, maar niets... :( Zoals gezegd maak ik me dus wat zorgen, dus deze middag mogen we naar de kinderarts. Kijk er wel wat tegenop, want vermoed dat die nogal snel zeggen dat we van eten of water moeten veranderen en mijn gevoel zegt dat daar niet echt iets mis mee is (we gebruiken dat nu al 6 weken met succes, waarom dan nu problemen???). Zou het nu wel grappig vinden als we bij de KA aankomen en haar pamper vol blijkt te zijn, maar denk dat dit slechts wishfull thinking is.
Groetjes,

Sophie

@Katia: geniet van Twan zijn glimlach. Ons meisje lacht nog niet bewust, maar zal wel komen. Gisteren had ik toch even (net voor de huildag begon) een super moment toen ze met haar beestjes in het park aan het spelen was. Ben er nu echt van overtuigd dat ze er bewust naar begint te meppen (ook al is het niet altijd raak) en ze zich er reuze mee amuseert.

Berichtdoor Katia, mama van Fientje(2,5 jaar) & Twan(8 wk) » 09 mei 2007, 23:23

Sophie,

ik herinner me van bij Fientje dat zij op een bepaald moment zelfs 5 dagen geen stoelgang had. Toen waren wij ook redelijk over ons toeren maar dat is volkomen normaal blijkbaar. Hebben toen ook een suppoke gegeven want dat is iets dat ze dan aanraden idd. Twans stoelgang begint ook te minderen maar is er nog altijd. Maar K&G liet vorige week horen dat dit ongeveer de periode is dat hun stoelgang wat kan uitblijven dus ik denk dat wat Mette nu doormaakt vrij normaal is. Ben benieuwd wat de KA zei.
Voor de rest hier nog steeds hetzelfde liedje. Aanhoudende krampkes en windjes, reflux wel minder. Maar heel veel wenen met als gevolg, Twanneke dan maar in de draagzak. Ik ben nu op aanraden van de osteopaat met frisdrank en chocolade gestopt maar voorlopig dus nog zonder resultaat. Neemt zijn tutje met venkeldruppels al wat vlotter aan vandaag maar dan zijn er van die krijsmomenten dat ge bijna zou meejanken omdat je je zo machteloos voelt.
Maar toch geniet ik zeker ook nog hoor. Alleen stapelt het werk zich meer en meer op en moet de grote zus soms tegen het wachten kunnen. Die was vanacht om 4.15u plots klaarwakker en riep vrolijk "mama, papa, fien is wakker". Aangezien Twan ook net trek kreeg nam papa Fientje bij ons bij in bed en ons juffrouw heeft geen oog meer dichtgedaan, nen uitleg voor 10. Met als gevolg dat ons kaars nu echt wel uit is en wij ook onder de wol kruipen.
Slaapwellekes iedereen xxx
Kaya

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 10 mei 2007, 16:05

naar de KA geweesr dus en jawel, we moeten van poeder en van water veranderen. heb de indruk dat dit standaard het antwoord is,maar wie ben ik om het in twijfel te trekken dat dit het beste is voor de baby?! de KA leek me trouwens wel bekwaam, hoor. anyway, gisteren hebben we 3 flesjes zonder eiwitten moeten geven om haar te 'zuiveren' en sinds vannacht drinkt ze nu Nutrilon Pepti ipv NAN HA. ben benieuwd. volgens de KA zou ze dan ook geen uitslag meer op haar gezichtje mogen hebben, maar daar heb ik toch mijn twijfels over/ denk dat dat iets te veel gevraagd is. de volgende stap is trouwens overschakelen op vele duurdere pap en om die stap te zetten vind ik toch dat er duidelijkere signalen moeten zijn dat ze allergisch is. we moeten afwachten, he.
KA was wel in een grappige zaagbui. toen ik aangaf dat mijn BV mislukt is, begon ze er over dat dit tegenwoordig veel te hard opgedrongen wordt, wat alleen maar zorgt voor schuldgevoelens (hm, kan ik haar geen ongelijk in geven :( ), daarna ging het over K&G (Mette bleek bij de KA opeens 54cm groot te zijn, dus op1 week zou ze 3 cm gegroeid zijn. ik vond het al raar dat ze bij K&G maar 1.5cm tov haar geboorte gegroeid was, maar zij beweerden dat het ziekenhuis fout was bij haar geboorte) en toen rinkelde mijn gsm (Mette's papa) en begon ze een preek tegen het altijd bereikbaar zijn. tussendoor heeft ze nog over andere dingen zitten klagen, maar die ben ik al vergeten :)
vandaag zelf terug voor de eerste keer naar de kiné geweest. fijn wat bijgebabbeld want de kinesist is dezelfde persoon die zwangerschapzwemmen gaf, dus ken haar al een beetje.
straks naar de notaris want wil wel het een en ander regelen voor mijn partner, want wij zijn niet getrouwd.
verder bouwt de spanning hier op want volgende week houden wij hier babyborrel voor een 100tal personen en er moet nog veel gebeuren. duim alvast mee voor goed weer zondag 20 mei!
oei, Katia, chocolade opgeven zou voor mij de hel zijn. we moeten toch heel wat over hebben voor ons kleintjes, he ;)

kristel

Berichtdoor kristel » 11 mei 2007, 11:56

hoi,

onze jongste is nu alweer ruim negen weken. Maandag naar weeg geweest en hij was te weinig bijgekomen....300 g op 3 weken (normaal bij bv minstens 150 g per week). Gevolg dat hij in de curve een lijntje gezakt is qua gewicht.. Zit op tweede lijntje van onder. Volgens verpleegkundige nog geen zorgen maken en gewoon regelmatig wegen. Denkt dat ik mss te weinig BV heb. Weende vorige week ook veel. Maar controleer regelmatig of er nog BV uitkomt nadat hij gegeten heeft en meestal komt er nog uit. Dus kan toch niet te weinig hebben?? Ev een flesje tussendoor bijgeven zegt ze en zeker ook zelf voldoende rusten (makkelijk hoor met nog twee kinderen). Zullen op volgende controle bekijken of ik beter stop met bv of niet. (zou toch graag nog enkele maand volhouden). Heb dus eens geprobeerd om flesje te geven...ramp...drinkt mss 80 cc en duwt dan de speen kordaat uit zijn mond, dus is ook geen oplossing om te laten drinken.
Kreeg ook zijn eerste spuitjes...dutske...precies niet veel last van gehad behalve dinsdagavond lastig geweest..

Voor de rest is hij wel mee met de leeftijd denk ik... lacht nu ook spontaan (schattig!!!) en heb de indruk dat hij sedert paar dagen bewust naar zijn speeltjes op de boog "grijpt" (smijt). Je ziet ook al dat hij toch wel zijn "eigen" volk begint te herkennen. Slaapt sommige dagen ook zeer weinig...op slechte momenten kan hij enkele uren aan één stuk wakker zijn en veeeel wenen (krijsen)

@katia..... heb je al eens geprobeert om "colikind" druppels te geven? Is homeopatisch. Je dient daarbij 3*3 druppels per dag te geven. Krampen stoppen niet volledig maar vind dat ze wel veel vermindert zijn. Mss proberen waard. Te krijgen bij apotheek, kost ongeveer 7 euro voor 10 ml maar je doet er wel een tijdje mee

Berichtdoor Katia, mama van Fientje(2,5 jaar) & Twan(8 wk) » 11 mei 2007, 15:49

Heykes,

@ Kristel: Mercikes Kristel voor de tip. Ik ga er toch ne keer achter horen bij de apotheker denk en als ik lees dat het homeopatisch is. Baat het niet dan schaadt het niet zeggen ze hè. Ik moet woensdag ook voor de tweede keer naar K&G. Is het nu al zover dat Twan een prikje moet krijgen? Jeetje, ik vind dat zo erg voor die dutskes. Heb jij ook druppels laten geven ter preventie van het rotavirus. Dat stelde ze me de vorige keer voor dat dit iets nieuws is een aangezien Fientje dit vorig jaar gehad heeft en toch een weekje in het ziekenhuis opgenomen geweest is vond de arts van K&G het toch raadzaam om Twan deze druppeltjes al te geven. Liever druppeltjes dan een prikje dat wel, maar wat vinden jullie? En dan nog een vraagje, ik lees dat jij nog 2 kindjes hebt, chapeau hoor. Geraak jij met je gabbers vlot de deur uit? Ik heb de neiging om het winkelen uit te stellen tot mijn man thuis is of mijn zus of ouders evt mee gaan. Ik voel me dan zo sullig maar zie dat precies niet echt zitten. Want van 1 naar 2 vind ik toch een hele organisatie vooral wat de huishoudelijke taken betreft. Tips? Altijd welkom.

@ Sophie: Hou de moed erin hè meid. Jullie hebben ook al wat geprobeerd wat pappekes betreft precies, goeiemorgen zeg. Hopelijk lukt dit zonder bijwerkingen. En die chocolade, wel een marteling maar 't is voor het goede doel. Als ik op iets belust ben dan is het wel chocolade maar dit en frisdrank zorgen voor een hogere gisting bij baby's want extra krampen kan veroorzaken . Vandaar... En wat dat wegen betreft als K&G weegt krijg ik ook een heel ander gewicht te horen dan bij de vroedvrouw. Maar K&G gebruikt een weegschaal en de vroedvrouw weegt hem precies in een hangmatje.

Ben vandaag trouwens naar de arbeidsgeneesheer geweest. Ik zou normaal gezien volgende donderdag terug moeten starten met werken maar wil pas in september starten. Ik sta in de kleuterklas dus stelde de directie me voor voor dat ik langer thuis kon blijven door te kiezen voor borstvoedingsverlof (maar dat is onbezoldigd) of ouderschapsverlof (kan je opnemen voor een periode van 3 maanden voor je kind 4 jaar is en je krijgt ongeveer 600euro/maand). Maar nu vertelde een vriedin me dat omdat ik te weinig antistoffen heb en bij de kleuters sta ik ook kan thuisblijven onder moederschapsbescherming door bedreiging van beroepsziekte en dan gewoon doorbetaald wordt. Financieel gezien super natuurlijk maar dan moet je langs de arbeidsgeneesheer een bewijsje bij K&G maandelijks vragen om aan te tonen dat je BV geeft. Maar dat vertellen ze in school niet natuurlijk. Maar het is in orde.
Ik ga afronden want Fientje heeft niet willen slpane nademiddag en Twan is terug aan het huilen.
Tot gauw

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 11 mei 2007, 18:39

Hoi iedereen

@sophie: ons meisje drinkt ook pepti ipv nan ha. EN bij haar is de uitslag in het gezichtje helemaal verdwenen. We gebruikten eerst spa water maar haar stoelgang bleef soms ook 5dagen uit. Hebben dan ook een keer zo een suppo gegeven. Nu hebben we evian water en het helpt wel. Nu heeft ze meestal om de dag stoelgang. Maar ja je weet natuurlijk niet als het nu aan dat water ligt.. maar waarschijnlijk wel.
Vandaag had ze weer een slaapdag. Heeft bijna alleen maar gegeten en geslapen. Meestal is ze overdag heel veel wakker en soms haalt ze dan haar slaap precies in op zo een slaapdag. Is wel leuk voor mij want dan kan ik zelf ook wat slapen natuurlijk!

Groetjes

Attachment : SG1S0313.JPG

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 11 mei 2007, 21:22

Pff, de stress begint toe te nemen voor de babyborrel (20 mei). Voel me ziek, maar heb nog zoveel te doen, dus cross van de ene kant naar de andere.
Vannacht een aanvaring met mijn partner. Voelde me echt belabberd en wou hem een flesje doen geven, maar was met geen stokken wakker te krijgen. Uiteindelijk heb ik hem toch uit het bed gekregen (wat het nut er van was, weet ik niet meer, want ondertussen was ik toch klaarwakker), maar meneer ging doodleuk naar het toilet en terug zijn bed in. Woedend dan maar zelf een flesje gegeven en achteraf is dus de hel losgebarsten. Zijn argument was: "dan moet je me wakker maken, he". Vraag me alleen af hoe ik hem dan wakker moet krijgen??? Anyway, ondertussen is het bijgelegd en moet nu met de nacht werken, dus hij kan sowieso geen flesje geven vannacht.
's Morgens naar de kapper. Die was blijkbaar in een super creatieve bui. De kandidaten voor Miss België waren daar om hun haar te laten doen voor een fotoshoot en blijkbaar kon ik niet buiten gaan zonder ook een creatief kapsel te krijgen. Wou ook eens iets totaal anders (na bijna een jaar mijn haar niet geverfd te hebben uit veiligheid voor de zwangerschap). Achteraf ben ik in tranen uitgebarsten thuis, want vond dat ik er uitzag als een vogelverschrikker. Vlug de haarlak er uitgeborsteld en gelukkig viel de snit en de haarkleur super mee. Ook dat is dus terug in orde.

@ Katia
Ik vind het al zo een karwei om met ons meisje alleen naar de winkel te trekken, dus met twee... Nu wij zien het sowieso niet zitten om een tweede kindje te krijgen (heeft niets met Mette te maken, maar hadden dit vooraf al beslist).
Die verloven dat is zo'n kluwe! Ik werk bij de overheid en kan dus ook weinig beroep doen op de 'algemene' informatie hier omtrent. Voorlopig ga ik dit jaar dus gewoon fulltime terug werken eind juni, maar volgend jaar hoop ik toch 4/5 ofzo te gaan, maar ben er nog helemaal niet uit! Moet ook een huis afbetalen, dus de centjes zijn welkom.

I.v.m. de papjes ben ik er dus helemaal niet meer gerust in. Hoop echt dat die Nutrilon Pepti nu de droommelk is. Vindt het ook geen mooie gedachte van mij, maar zie er tegenop om naar een nog duurdere melk te moeten overschakelen als deze niet lukt. Eigenlijk is het beste niet goed genoeg voor onze dochter en zou de prijs van de melk dus geen rol mogen spelen, maar toch... We gieten er ook zoveel van weg, want op 6 flessen drinkt ze er meestal maar 1 leeg.

Onze vroedvrouw woog ook met zo'n zak, maar daarmee heeft ze de bal wel eens mooi misgeslagen (onze dochter was echt spectaculair bijgekomen). Was wel de stagiair die toen de weegzak hanteerde. Bij de KA en K&G gebruiken ze steeds een gewone weegschaal en dat komt vrij goed overeen. Het is vooral bij het meten van haar lengte dat ik toch mijn twijfels heb bij de juistheid van K&G.

@Rebekka,
Jullie hebben precies ook een fijn meisje. Ik vind dat ze qua gezichtje wel wat op ons Mette lijkt. Mooi meisje dus :)

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 12 mei 2007, 11:47

nog iets vergeten. ivm rotavirus: denk wel de vaccinatie te geven. echt nodig is het nochtans niet want ons dochtertje gaat bv niet naar de crèche maar bij mijn ouders opgevangen worden wat het risico doet dalen, maar volgens de arts had het zo goed als geen bijwerkingen en inderdaad het is geen prikje. zou een 10 ¿ kosten en volgens de apotheker hadden ze het meestal gewoon in voorraad dus niet bestellen. anyway, reacties zijn welkom. wij moeten op 23 mei voor de prikjes gaan :(

net nog een fantastische sprong gezien van Mette. had haar moeke (mijn mama) aan de telefoon en toen ik Mette mee liet luisteren, toverde ze een prachtige glimlach op haar gezicht. en nee, geen toeval want een tweede maal opnieuw. prachtig!!!

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 12 mei 2007, 19:57

Idd het is een fijn meisje. Ze woog op 9weken 3kg99. Ze zal nu goed bijgekomen zijn. We zullen het maandag weten dan moet ik naar de ka. Ik voel het elke keer ik ze opneem dat ze zwaarder geworden is.
WIj hebben dat tegen rotavirus gegeven. Is idd geen prikje. Doen ze in het mondje. Mijn huisarts zei het zeker te doen want er zijn zoveel kindjes die dat virus krijgen en dan is het afzien. Hij zei dat dat iets serieus was en dat ze niet afzien van dat vaccin.. of ja hetis eig geen vaccin. Maar in ieder geval zouden ze er niet ziek van worden; Ons meisje heeft haar eerste echte prikjes achter de rug. De dag erna was ze een beetje onrustig en had zo een beetje koorts. maar toen een perdolan baby gegeven en toen was het beter. Toen heeft ze bijna de ganse dag geslapen. 31mei moet ze alweer voor haar 2de inentingen gaan... ik had wel moeite met het te zien!
@Sophie: geniet van die glimlach... het is zo mooi en schattig he!!!

kristel

Berichtdoor kristel » 13 mei 2007, 16:24

@katia...Inderdaad naar de winkel gaan is een ramp. Niet zozeer omdat ze lastig zijn ofzo maar gewoon omdat de kar volzit met kinderen en je maar weinig gerief kan meenemen . Mijn ouders komen veel vragen als zij naar de winkel gaan of ik iets nodig heb, en soms laat ik ook één van de twee bij hen als ik om kledij moet gaan want dat kies ik liever zelf. De oudste gaat naar school (is bijna 11) maar de tweede is nu pas 2.5 dus die is nog thuis (mag volgende week naar school, denk halve dagen). Gelukkig is de oudste al zo groot, heb daar echt veel hulp van. Heb nu precies gevoel dat ik van 1 naar 2 kindjes gegaan ben en idd is soms lastig en moeilijker te organiseren.

Van de papa moet ik niet zoveel hulp verwachten, vertrekt om 5.30u en is meestal pas rond 19u thuis. Nu steekt hij meestal nog de tweede in bad voor ze gaat slapen, maar als ze volgende week naar school gaat moet ze er toch om 7 u in en dan zal het allemaal voor mij zijn. Gelukkig ben ik nog thuis tot begin augustus (BV-verlof) maar hou mijn hart vast voor als ik ga werken.
Zat er hier gisteren ook op. Zijn nog aan het verbouwen, maar gisteren zei ik dat ik toch enkele uurtjes voor mezelf wou om eens rustig te gaan winkelen zonder de kindjes. Hij zei ok, maar vijf minuten later zei hij tegen mijne pa dat hij ging "plakken". Lap kon weeral niet weg want als hij plakt kan hij niet steeds stoppen om naar de kinderen te kijken. Ik boos en hij snapte niet waarom. Toen ik het zei zei hij dat hij dacht dat ik pas in de late namiddag zou weggaan. Hij nam dat gewoon aan ipv eerst eens te vragen wanneer ik ging. Ben dus maar thuis gebleven....weeral. Als ik dan eens wil praten over het feit dat ik het gevoel heb dat ik alles opoffer dan zegt hij niets. Weet het niet meer hoor, is me soms teveel....is precies normaal dat moeders alles doen in functie van de kinderen....wij gaan minder werken als het nodig is, ik doe gans het huishouden, zorg voor opvang, de rekeningen, kledij, eten, cadeau's (zelfs voor zijn moeder want anders heeft ze niets).....
Hij doet de wel deverbouwingen maar krijgt hulp van jan en alleman terwijl er van mij verwacht wordt dat ik alles alleen kan.

Sorry ben aan zagen maar moest het eens kwijt

Heb ook betaald BV-verlof (5 maand) door infectiegevaar van de job (verpleegkundige). Arbeidsgeneesheer heeft papier ingevuld voor ziekenfonds en kreeg daarna papier van hen dat het goedgekeurd was. Moet nu enkel laten weten als ik weer ga werken

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 13 mei 2007, 17:11

Wel Kristel, dat doet goed jouw verhaal eens te lezen ivm je man. Hier hetzelfde. Zijn ook nog met verbouwingen bezig. Als ik vraag om op ons Mette te passen, is dat geen enkel probleem, maar 5 min. later zit hij wel buiten met de tuin bezig (zijn nu het varkenskot etc. in onze tuin aan het omvormen tot garages). Ik heb dan vooral schrik om haar alleen binnen te laten, omdat we hier nog 3 poezen hebben rondlopen en hoewel die eigenlijk geen enkele aangestalte maken om bij Mette te komen, vertrouw ik het toch niet. Maakte een afspraak met de kinesist, vroeg of hij dan zeker op haar kon passen, geen probleem, maar waarom nam ik haar niet mee. Mette is echt een schat van een kind, maar zoals elke baby kan ze ook huilen en tot nu toe heeft ze dit nog nooit gedaan als we ergens anders waren, maar ik zie me al bezig bij de kiné met 1 hand tutje geven en verder oefeningen doen. Gaat toch niet! Ben dan natuurlijk héél kwaad, maar aan de andere kant heb ik dan weer medelijde met hem. Ik zaag dat hij meer in het huis moet doen (mijn man kookt wel en gaat meestal naar de winkel, dus dat is al een héél grote hulp) en mijn papa die meehelpt met de verbouwingen, laat dan weer merken dat hij alles alleen moet doen buiten. (mijn man is gelukkig wel veel thuis omdat hij in een 12uren- ploegenstelsel werkt) Voel me dan natuurlijk weer rotslecht. Ik heb hem trouwens zover gekregen dat hij een kind wou, want voor hij mij kende zei dit hem niets. Heb dan soms schrik dat hij spijt zou krijgen van zijn keuze om toch 1 kindje te krijgen. Gelukkig zegt hij steeds van niet.
Voila hij heeft net geroepen dat ik moet komen eten :)
Fijne moederdag allemaal.
Groetjes

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 26 mei 2007, 10:02

Het is hier weer héél stilletjes.
Hier is ondertussen de babyborrel achter de rug (was een succes), de eerste spuitjes gekregen (was hartverscheurend!), ... en staan we op het punt nog maar eens van melk te veranderen omdat die Pepti schandalig duur geworden is (plots 8 euro per doos erbij) en zowel K&G als huisarts er het nut niet van in zien. De KA daarintegen schold me aan de telefoon bijna uit omdat ik haar mening vroeg omtrent een nieuwe overschakeling en liet me verstaan dat zij mij er van verdacht geen dure melk voor mijn kind te willen kopen. Zelf heb ik er echter meer vragen bij waarom we mijn dochter op dieetvoeding moeten zetten (want Nutrilon Pepti blijkt geen doorsnee babyvoeding meer te zijn) zonder dat er echte redenen voor zijn. Daarbij komt dat haar stoelgang wel van kleur veranderd is maar niet frequenter komt en ze nog steeds een klein beetje exceem heeft.
Ondertussen ook een knobbeltje in mijn borst ontdekt. Zal waarschijnlijk wel te maken hebben met de bevalling en die (sorry hoor, maar "verdomde"!) borstvoeding, maar goed we kunnen toch maar weer eens de medische wereld rondlopen om zeker te zijn. We zijn zelfs nog niet herstelt van een buikgriep waar ook weer een dokter aan te pas mocht komen. Voel me de laatste tijd echt zo'n kweesel die voor het minste naar de arts loopt :(
Hoop snel nog eens iets van jullie te horen.
Groetjes

Miss

Berichtdoor Miss » 26 mei 2007, 13:59

Hey Sophie,

Als je zo een arrogante kinderarts hebt, zou ik dadelijk veranderen. Een tweede opinie kan trouwens geen kwaad!

Schrok wel om te lezen van dat knobbeltje in je borst, dat kan idd wel te maken hebben met de bv die je gegeven hebt.

Ik hoop het beste voor jou!

Terug naar “De kindjes van 2007”