maart-mama's (ex-zwangerschap)

Evy

RE: maart-mama's (ex-zwangerschap)

Berichtdoor Evy » 02 okt 2007, 16:48

...

Attachment : 01-10-2007 (22)2.JPG

Evy

Berichtdoor Evy » 02 okt 2007, 16:49

...

Attachment : 30-09-2007 (2)1.JPG

Evy

Berichtdoor Evy » 02 okt 2007, 16:51

...

Attachment : collage 02-10-20071.jpg

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 03 okt 2007, 08:56

Ileana is dus ziek. Ze is nu aan de beterhand. Ze moet antibiotica krijgen. Ze heeft een keelontsteking (dat verklaart waarom ze zo weinig dronk) en aan 1oortje is er een lichte ontsteking. Ondanks dat ze ziek is... is ze nog steeds superlevendig en lachen. alleen zeurt ze iets makkelijker.

Maar vandaag gaat het al veel beter. Ze heeft ook nieuwe klanken ontdekt. Ze zegt de hele tijd: haj da, dai dai, haw taw taw (zoiets... klinkt gelijk een indiaan :-))

Haar favoriete bezigheid is nu ook gaan rechtstaan in haar park en overal waar ze zich aan kan rechttrekken. En ik hou telkens men hart vast dat ze maar niet valt. Heb de park bekleding er al gedeeltelijk terug rond gedaan dan valt ze iets zachter ALS ze valt. Laten we hopen dat ze niet valt maar ze is wel al 1keer naar opzij gevallen in het park. Maar heel hard had ze niet moeten wenen maar toch... voor een mama is dat toch... je hart vasthouden!!

Iedereen krijgt heel veel groetjes van Marijke en Senne.

Attachment : LekkerStoer3.JPG

Evy

Berichtdoor Evy » 03 okt 2007, 09:10

Leuk te lezen van Ileana haar al rechttrekt aan alles, dat lijkt bij Mila zover nog niet te zijn hoor. Kruipt Ileana dan ook al?

Ik heb een vraagje voor jullie, volgens de ka mocht ik vanaf een maand of 7 boterhammetjes invoegen. Geven jullie al een stukje brood of sandwich ofzo? Of een koekje?? Eventueel brood belegd ook al? Zoja met wat??

Groetjes Evy

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 03 okt 2007, 20:29

@ Evy: Ja Ileana kruipt ook.. of ja ongeveer toch. tis zo tussen kruipen en sluipen in. Ileana is wel van 22 februari. dus kan zijn dat ze een maand verschilt met Mila? want zo zich rechtrekken aan alles is pas sinds deze week.. ze heeft altijd graag rechtgestaan maar nu trekt ze zich eerst tot op haar knieën en dan recht.

Over het brood... ik heb al stukjes stokbrood (het binnenste dan eh), sandwich en brood zonder korst in hele kleine stukjes aangeboden.. maar geen succes.. ze weet niet wat ze ermee moet doen... :-) ze steekt het wel in haar mond maar ze snapt niet dat ze er op moet sabbelen en doorslikken. Knabbelen gaat nog niet aangezien ze nog geen tandjes heeft.

Vandaag terug bij kinderarts geweest en Ileana woog precies 6kg. (op 7maanden.. en las hier laatst van een baby die na 1maand al 6kg130 was ofzoiets..) We mogen nu een challenge doen (zo noemen ze dat) haar terug poedermelk aanbieden waar het koemelkeiwit inzit. Nutrilon AR. (is blijkbaar voor baby's die rap melk teruggeven) als het na 3dagen niet ging en we zagen dat ze het niet verdroeg dan moesten we terug pepti junior geven maar dan wel zeker tot ze 1jaar is en dan op 13maanden doen ze dan een test... ik vrees er een beetje voor eigenlijk.. of beter gezegd... ik durf er niet op te hopen. Dat zou alles zoveel goedkoper en makkelijker maken. ZOveel dingen die ik haar niet kan geven nu omdat ze geen melk mag. Ik moet op alle dozen kijken als er geen melk inzit enz. En Pepti junior is zo ontzettend duur. 16,02euro / 450gr (een klein blik is dit). Maar ja je hebt er dat natuurlijk graag voor over als het je kleintje helpt.

Ik ga maar weer. Beetje voor de TV liggen. HEb vandaag zoveel rondgereden en gedaan.. ben stikkapot!!!

@Sophie: we wachten op je vakantiefoto 's !!!

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 05 okt 2007, 08:15

Vlug ik nog even, want het is hier ontzettend druk en ben moe (Heb me laten verleiden om afgelopen woensdag mee met mijn collega's naar Ladies@themovies te gaan. Ben wel fier op mezelf dat ik helemaal naar Kinepolis Brussel gereden ben, want zo graag rijd ik niet met de auto.). Met Mette gaat het gelukkig terug ok. Naar K&G geweest. Hier hebben we de 6kg nog net niet bereikt, dus vergelijkbaar met Ileana. Moest me echter geen zorgen maken, Mette is altijd al een licht poppemieke geweest en dat ze ziek geweest is zal ook wel een rolletje spelen. Verder was alles in orde. Vandaag start ik ook terug met groentenpap (lag volledig stil door het maagvirus). Wel met een klein hartje, want laatste dagen heeft Mette last om nogal dikke stoelgang en dit terwijl ze nu enkel Nan Transit drinkt. Pap zal hier vrees ik niet ten goede komen. Afwachten.

Rebekka: ik duim voor jullie challange. Wij hebben dit hier ook meegemaakt en gelukkig is het bij ons gelukt (Nutrilon Pepti naar Nan Transit), want hoewel je uiteraard het zonder morren koopt omdat het beter is voor je kind, is het toch fijner als je het geld van die melk ergens anders in kan investeren en het is inderdaad een heel gedoe als je dan ook nog moet toekijken op de samenstelling van andere producten. Super veel succes dus.

Ga maar weer verder doen, want Mette ligt te zeuren (wil opstaan). Eerst even een foto van op de kermis. Een lach voor de foto kon er bij Mette toen wel niet af, want was teveel onder de indruk van een draaiende molen :)

Attachment : Kopie van Kermis 08-09-2007.JPG

Evy

Berichtdoor Evy » 09 okt 2007, 10:41

Effe snel een fototje...

Oja, toch niemand op zoek naar een 2de auto, onze Volkswagen Polo staat te koop, amper 2 jaar oud, perfecte staat, 5 deurs, ik krijg een bedrijfswagen :)

Gast

Berichtdoor Gast » 09 okt 2007, 11:55

hoeveel vraag je er voor? welke kleur enzo? van waar ben je weer?

Evy

Berichtdoor Evy » 09 okt 2007, 12:59

Wij zijn van Ninove, nabij Aalst, ik voeg effe een fotoke in bijlage, zilverkleurig zoals je kan zien, vraagprijs is 8500 euro. Echt een handige auto, d'er kan héél veel in, en toch makkelijk om in de stad te parkeren.

Attachment : IMG_0057.JPG

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 09 okt 2007, 17:41

Pff, zit hier met handen in het haar. Na de buikgriep blijkt Mette nog wat last te hebben van een verkoudheid (druipneusje, hoestje, ...), maar het eten is dus een totale ramp. Vrijdag at ze nog flink van haar wortelpap, zaterdag en zondag was er van de pompoenpap niets in te krijgen (om bij te huilen, maar ergens ook wel schattig hoe ze haar lippen stijf op elkaar houdt). Zondagavond at ze dan toch flink haar fruitpotje, maar even later kwam er alles terug uit (zou met de verkoudheidslijmpjes te maken hebben). Maandag naar de KA geweest (aangenaam verrast dat er een praktijk vlak in de buurt is) en we moeten toch doordoen met de papjes. Vandaag heeft mijn mama dus lekker verse spinazie en vervolgens appelcompot (de KA raadde gestoofd fruit aan omdat dit laxerend werkt) gemaakt, maar niets wou ze er van weten. Uiteindelijk begon ze zelfs te kokhalzen. Ondertussen zijn we nog niet volledig overgeschakkeld op NAN Transit 2, dus ook hier merken we dat Mette véél te véél moet drinken alvorens ze genoeg heeft. Dit houdt in dat ze zelfs 's nachts om de 4 uur een fles wil. Moe!
Moet jullie laten, want ventje moet gaan werken.

Grts

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 09 okt 2007, 19:00

Hoi allemaal

@Sophie: frustrerend hé als ze niet willen eten van de papjes.. want dan ben je bezorgd dat ze niet genoeg binnenkrijgen.. ik hoop dat het rap betert.
Ileana is ook nog niet van haar verkoudheid af. Haar neusje druipt niet meer maar zit wel beetje verstopt en hoesten doet ze wel (maar daar kan je niks voor geven blijkbaar...)

Ileana heeft een hele lastige periode nu. Ik denk dat er een tandje aankomt. Het enige positieve is dat ze de melk precies verdraagt. Nutrilon A.R.2 krijgt ze nu. Is me dat dikke pap?!! Maar geen last daarvan. Geen rode vlekjes meer, geen gekrijs na het eten, en ze drinkt dit beter op. (zal een pak lekkerder zijn dan die pepti junior.. vond altijd al een wonder dat ze dat dronk aangezien het naar kaas stinkt!) Dus ze drinkt haar flesjes weer zo goed als leeg... en durf haar fles niet af te pakken dan wordt ze boos.

Verder kan ik ze bijna niet meer alleen laten in het park want ze staat meteen recht. ik zet haar 's morgens in het park om haar flesje te gaan maken. Ik kom terug en mevrouwtje staat recht en dadada te brabbelen. Ik vertrouw het nooit als ze zo rechtstaat in haar park.. dus durf dan niet naar boven te gaan ofzo. Ze is namelijk nogal een wildebras en dan laat ze soms ineens de spijlen los enz... verder stond ze in de creche ook ineens recht in haar bed met haar slaapzak aan :-) moet grappig geweest zijn.

Ondertussen ben ik nog steeds moe... ik raak er niet echt bovenop en volgens mij zal ik moeten leren leven met het moe zijn. Mijn mama denkt soms dat ik iets zoals cvs heb.. zou ook goed kunnen maar daar kunnen ze toch niet veel aandoen... dus ja.. ik probeer zoveel mogelijk naar men lichaam te luisteren en mij niet te forceren.. maar de laatste dagen.. pff zo moe. Komt omdat we zondag brunch hadden gehouden hier voor heel de familie. En dat was best wel druk en daar moet ik dus 2dagen van bekomen.. erg hé!

Ik ga je laten. Moet nog een berg strijk doen die ik int weekend had laten staan.. maar ik doet dat wel graag dus even ontspanning voor mij dan (dan moet papa voor Ileana zorgen want kan niet de hele tijd mijn strijkijzer in de steek laten!!!)

Groetjes aan iedereen!!

mama van 3

Berichtdoor mama van 3 » 11 okt 2007, 11:22

Hoi allemaal

@evy: ik herken zoveel in jouw verhaal!! wij wonen bijna 2 jaar in onze nieuwbouw en zitten nog altijd met witte muren. alleen onze slappkamer is volledig afgewerkt, onze kinderen moeten op hun kamer nog een vals plafond krijgen, maar mijn man wil ook alles zelf doen, hij is van mening "wat je zelf doet, doe je meestal(lees "altijd") beter"
Jitse heeft ook geen tutje en ook haar duimpje is haar vriendje als ze moe is.
met alle gevolgen voor een flesje, dat is hier dan altijd het een of ander rampenplan dat moet ingeschakeld worden.
overtlaatst heeft mijn schoonzus ze maar pap met koek in gegeven met de lepel, omdat ze elke andere manier van drinken wijgerde. koppige madan zenne

jitse doet nog steeds geen moeite om alleen te zitten, en ze haat het om op haar buikje te liggen, vandaar ook haar niet zo stevige zit!
tandjes daar denk ik al maanden aan, maar zonder resultaat! niks in zicht
fruitpap, wil ze niet meer eten, geef haar nu bledymilky of hoe heet dat, en daar is ze wel zot van.
groentjes en soep, vind ze super!
en ze heeft min of meer wel een vast eetpatroon 7.45 - 12 - 16 - 19 - 21

er komt een kreetje van boven, ik zal ze eens gaan halen en haar feestmaal geven!

groetjes aan allemaal

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 11 okt 2007, 17:54

@ mama van 3

Hier is die Bledimilky ook altijd een succes geweest, maar K&G moedigt dat niet aan (eerder een dessert dan een wezenlijk onderdeel van de maaltijd).

Hier nog altijd een gesukkel. We krijgen er terug enkele lepeltjes verse groentenpap in (ongeveer een 30 gram) en ongeveer 1/4 potje fruitpap (een 50 gram) wat al een succes is tegenover de afgelopen dagen (mondje stijf dicht en beginnen kokhalzen als je teveel aandrong). Eergisterennacht was een ramp, ventje was gaan werken en stond er dus alleen voor, was overdag op het werk dus een zombie (raar maar de paar nachten (want zijn er gelukkig niet zoveel) die echt een ramp waren, vallen steeds samen met een nachtshift van de papa). Afgelopen nacht was papa terug thuis en buiten een flesje rond 4 uur heeft ons meisje vrij flink geslapen tot zelfs 9 uur (alleen moest mama er om 6 uur uit om gaan te werken :( ). Pff, is echt een zware periode. Ik hoop echt dat het eten vlug terug wat vlotter loopt, want lang houd ik dit toch niet vol :( .
Volgende week heb ik gelukkig verlof. Hopelijk doet de zeelucht Mette goed en kan ik wat uitrusten.
Groetjes,

Sophie

Marijke

Berichtdoor Marijke » 12 okt 2007, 10:58

evy,

ik ben geintresseerd in jouw auto (ik had ook gepost hoeveel je er voor vroe enzo) kan je mij vertellen wat de opties zijn?

mailen kan ook

marijkevo apestaartje hotmail.com :-)

ps: met Senne gaat alles goed!

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 12 okt 2007, 20:37

Hallo mama's

Tonnen was gehad deze week, Viktor heeft last van diarree en moest sommige dagen wel 4 keer in bad. Nu is het beter, gisteren naar de dokter geweest het zou viraal zijn dus normaal zou het vanzelf moeten overgaan.
Verder was hij wel vrolijk maar zijn eetlust was woensdag en donderdag toch fel vermindert (dronk amper 90 ml 's morgens en 's avonds, wel wat water tussen door en 's middags nog zo'n 100 gr groenten en later op de middag 100 fr fruitpap.
Vandaag lijkt hij beter, hij is ook vanavond echt beginnen brabbelen. De eerste keer zeg, wel grappig, babababa, mamamamamama, papapapapapa ;-) Hij vond het zelf ook wel grappig want telkens hij zo'n reeks had gebrabbeld begon hij luidop te lachen.

@sophie hoe gaat het nu met Mette?

groetjes en prettig weekend voor iedereen!

ps. Viktor zit/ligt enorm graag in het groot bad, met z'n hoofd op een washandje gewoon plat in het bad en dan maar stampen , precies een kikkervisje.

Attachment : DCP_2041.JPG

Evy

Berichtdoor Evy » 13 okt 2007, 13:37

Hallo allemaal,

Mijn laatste uurtje hier op 't werk en dan kan mijn weekend eindelijk beginnen, 't zal een weekend zijn met veel kuis vrees ik, de living en eetkamer is volledig geschilderd, dus eerst eens goed schuren en dan alle meubels weer op zijn plaats. Tussenin als het effe kan nog een wandelingetje met Mila zou ook wel leuk zijn, want ik zie dat het zonnetje toch wat doorkomt. Eerst het wandelen, kuisen kan ik nog als het regent ook hé?

Gisterenavond mijn nieuwe bedrijfswagen gaan afhalen, hij rijdt zaaaaalig!!
En nog maar te zwijgen over de ruimte erin, 't is een Jeep, Chevrolet Captiva, maar met het parkeren is ie ook ruim dus moet goed opletten want ie is toch wel redelijk wa groter dan onze VW Polo, daar poefte ik mij overal mee tussen, met deze niet vrees ik.

Wij hebben gisteren beslist dat we mijn eerste maandstonden gaan afwachten en dat we dan voor een broertje of zusje voor Mila gaan. Zit nu in mijn laatste week van de pil, ben eigenlijk wel benieuwd of ik even snel terug zwanger zal zijn als bij Mila, daar was het 3 maand, maar schijnt eens de weg gemaakt dat het makkelijker zou zijn??

Marijke heb je gemaild!

Prettige weekend allemaal!!
xxx

Attachment : 08-10-2007 (9).JPG

Miss

Berichtdoor Miss » 15 okt 2007, 10:04

Onze dochter Lola wordt deze week ook al 7 maand!

Alles gaat prima, ze eet ondertussen eindelijk al fruitpap, maar groentenpap blijft zeer moeilijk gaan!

Ze lust het gewoon echt niet, ik zie aan haar gezichtje dat ze het vreselijk vindt, en echt aandringen en forceren doe ik niet, en de om gelukkig ook niet.
Dus krijgt ze nog steeds een flesje 's middags.

Haar dag ziet er zo uit:

7.30u. fles van 210ml
11.30u. groentenpap, max 100gr, soms amper 50gr!
12u. flesje 150ml
16u. fruitpap + flesje water
19.30.: fles 240u.
En dan slaapt ze het klokje rond.

Met vlees bij de groentjes zijn we nog maar 2 weken bezig, en het maakt geen verschil, ze lust het niet liever.
Ook zou ze volgens de voorschriften dus teveel melk drinken, maar ik kan haar toch moeilijk uithongeren.

Ik heb haar al eens een betterfood gegeven, maar ze is daar ook niet zo dol op.

Ze probeert al veel om alleen te zitten, maar ze valt nog wel vaak opzij, daarvoor is dat slangkussen dan echt ideaal.
Ze zit ook graag in haar eetstoel en loopstoel. Ze loopt heel de living en de keuken rond, en kan overal bij, dat vindt ze fatastisch.

Ze gaat ook vaak op handjes en knietjes zitten, en gaat dan niet vooruit, maar achteruit. Ik weet van bij haar grote broer Senne, dat hij dat ook zo deed voor hij met kruipen begon. Hij kroop op 8 maand, dus het zou bij Lola ook wel zo kunnen zijn.

Lola heeft een flinke verkoudheid gehad, met heel veel snot en slijm, maar dat is gelukkig ook van dit weekend voorbij.

En bij mij zijn al de zwangerschaps kilo's eindelijk weg! Ik weeg nu bijna 5kg minder dan voor de zwangerschap. Oef! En ik moet er niet voor op dieet. Veel bewegen, en gezond eten, massa's water. Al vraagt dat ook wel enorm veel doorzettingsvermogen...

Met roken ben ik helaas terug herbegonnen. Ik ben voor mijn eerste zwangerschap gestopt, en 8 maanden na de geboorte van onze zoon terug herbegonnen. En bij Lola was ik ook gestopt voor de zwangerschap, en na 6 maanden terug herbegonnen...

Wel nooit in het bijzijn van de kinderen, en steeds buiten in de tuin, maar toch vind ik het maar zwak van mezelf.
Voor ik 30 word moet ik écht defenitief gestopt zijn!

Ik heb nu geen recente foto's op pc staan, deze foto is al weer van 30/07/07. 't Gaat toch zooo snel...

Attachment : 30.07.2007 117.jpg

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 17 okt 2007, 10:26

Hoi iedereen

Ileana hoest nog steeds en ben daarom maandag terug naar de dokter geweest. Hij heeft dan 3dagen antibiotica voorgeschreven en het helpt echt goed. Ze is weer bijna de oude. Ik bedacht me daarstraks dat Ileana volgende week al 8maanden wordt. goh.. wat gaat het snel!!!

Met mijzelf gaat het nog steeds niet goed. Altijd moe. Maar heb nog eens bloed laten trekken. Was geleden van mei. Toen was men ijzer 5 en nu in oktober 6. (en je moet MINIMUM 8hebben maar dat is al een minimum... :s) ijzerpilletjes gaat hier echt niet, wordt daar doodziek van. (net zoals van alle vitaminepillen...)
Nu moet ik vanmiddag naar het ziekenhuis om aan een infuus te gaan. Normaal doen dokters dat niet graag en in de virga jesse in hasselt was dan ook de enige dokter te vinden die het wou doen!!! Maar ja.. als ze niks doen dan zal ik blijven hangen rond die 5-6. Door ijzertekort had ik ook bloedtekort natuurlijk. Geen wonder dat ik zo moe ben!!! Ik zie er wel tegenop.. haat infuzen en al die dingen maar het zou me ineens beter doen voelen... (nog een reden waarom weinig dokters het willen doen is dat veel mensen het uit gemakzucht zouden doen want om hetzelfde effect te bereiken moet je maanden pillen pakken... ) maar ja.. ben blij dat ik eindelijk geholpen word!!!

Ik heb ook geen recente foto's meer dat doet me eraan denken dat ik dringend nog eens foto's moet maken.

Ileana stapt trouwens rondjes in haar park en ze heeft eindelijk door hoe ze terug moet gaan zitten als ze rechtstaat in haar park. Verder als je haar handjes neemt, wil ze ook de hele tijd lopen. Tis echt wel een rappe. (maar blijkbaar kon een nicht van mij op 9maanden al vlot lopen..)

Ileana is trouwens gek van BUMBA. maar de tv is minder gek ervan. Als we hem in de dvd speler steken krijgen we altijd disc-error. De XBox herkent de dvd niet eensmeer... onze dvdspeler (zit in de tv) doet dat trouwens bij veel dvd's die disc error alleen bij Bumba komt die redelijk snel. Bij een film meestal in de helft of net voor het einde.. VERVELEND! Hopla kijkt ze ook wel.. maar ze heeft toch het liefste bumba. Ik zal een nieuwe dvdspeler moeten kopen denk ik!!!

Groetjes aan iedereen.

Evy

Berichtdoor Evy » 17 okt 2007, 13:04

Hallo allemaal,

Wat een rotweertje hé seg, amaai amaai, de regen valt hier met bakken uit de lucht, niet te doen!!

Hier alles ok met ons, ik vraag me eigenlijk af wanneer jullie een boterhammetje invoegen? Heeft iemand van jullie dat al gedaan? Doen jullie dat dan terwijl jullie aan het eten zijn 's avonds? En erna nog een flesje? Wat smeren jullie erop, gewoon zonder iets? Met of zonder korst?? Veel vragen hé seg!!

Gisteren Mila op de weegschaal gezet, exact 7 kg en ze is deze week 7 maand, ze is wat bij de lichtere maar dat vind ik zeker niet erg.

Mijn zus verkondige vandaag dat ze volgend jaar zal trouwen, ik zie Mila al schitteren als bruidsmeisje :) En aangezien wij niet te lang meer gaan wachten voor te starten aan een 2de kindje zal ik waarschijnlijk een suitekleed mogen zoeken voor een dikke buik, ojee, zal nie simpel zijn, ideetjes of adresjes zijn dus altijd welkom.

Groetjes, xxx

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 17 okt 2007, 21:19

Net terug van zee. Heeft me echt goed gedaan, want de afgelopen weken waren echt niet zo gemakkelijk (vandaar dus dat je me niet zo veel op het forum gezien hebt). Mette is van nature uit een baby die overdag amper slaapt, maar 's nachts sliep ze altijd héél goed door of werd hoogstens even wakker voor een flesje en viel meteen terug in slaap. Die luxe was nu totaal verleden tijd. O.a. door ziek te zijn, werd ze enorm veel wakker (krampjes?), moest opeens terug een fles hebben 's nachts en meestal kregen we haar op een bepaald moment helemaal niet meer stil waardoor ze in ons bed belandde (iets wat ik echt niet graag heb, want slaap dan niet goed + schrik dat ze er gewend aan geraakt). We hebben haar nu al 2 nachten wat dikmiddel in haar avondflesje gedaan en de eerste nacht is ze nog wel wakker geworden, maar van haar fles heeft ze toen niet de gebruikelijke hoeveelheid getut en gisteren heeft ze voor het eerst terug doorgeslapen. Ik wacht nu met een bang hartje af, maar hoop echt dat ze vanaf nu terug kan doorslapen. Ik heb nu eventje geproefd van het doorslapen en om nu terug elke nacht op te moeten is echt een marteling (daarvoor had ik er totaal geen probleem mee, ook omdat Mette toch direct terug sliep.) Fruit-& groentenpap loopt hier nog altijd niet vlot. Ik snap er niks meer van. In Frankrijk at ze met gemak een potje fruitpap van 130gr op en hier haalt ze met moeite 50gr. 's Middags eet ze ook zo'n 50gr groentenpap en dan drinkt ze daarna wat water (aan de beker drinken lukt trouwens aardig), maar 's avonds neemt ze geen genoegen met die 50gr fruitpap en dan wordt madam echt hysterisch tot ze een flesje krijgt. Ik vrees nochtans dat die melk na de fruitpap niet echt gezond is, want af en toe geeft ze er nog van over. Ik ga eens ten raden gaan bij een bevriende K&G verpleegster, want ik weet het echt niet meer.

Amai Evy, ik bewonder je dat je nu al aan een tweede wil beginnen ;) Nee, wij hebben al lang voor Mette beslist dat we het bij eentje zouden houden en sinds mijn zwangerschap (écht ziek geweest!) ben ik enorm gelukkig met die keuze. Ook nu nog als Mette eens wat 'lastiger' is (en dan hebben we nog niet eens zo'n moeilijke baby) dan prijs ik me steeds gelukkig dat ik mijn aandacht maar aan eentje moet geven.

Allez, ik wens iedereen een rustige nacht toe.

Evy

Berichtdoor Evy » 19 okt 2007, 15:26

Hallo allemaal,

Wat is het tegenwoordig naar de kalme kant hier seg, allemaal zo druk bezig?? Ik kan hier op 't werk tussen 2 drukke periodes in wel effe komen schrijven, thuis komt het er ook bijlange niet van hoor!

Als ik hier lees hoe lastig de groenten en fruitpap bij sommige gaat prijs ik me echt wel gelukkig hoor! Ons Mila doet het héél goed met groenten en fruitpap, zeker de groentenpap is een groot succes, telkens minstens 200 gram op, bij favorietjes zoals peer-witloof en courgette gaat het soms al naar de 300 gr toe, ze maakt dan van die grappige mmmmmm geluidjes erbij, 't kan niet snel genoeg gaan. De fruitpap is meestal 1 appel + 1 banaan + 1/2 appelsien geperst + 1 betterfood, bij goeie dagen is dat meestal helemaal op, andere dagen meer dan de helft. MAAR melk is dus een andere affaire hier, haar ochtendflesje, daarvan drinkt ze zo een 160 ml uit, het avondflesje ongeveer een 180 en dan de droomvoeding om 22u nog eens 120 ml leeg dat ze drinkt. Ik geeft dat droomflesje nog omdat ik weet dat ze 't nog nodig heeft, en ook omdat ze met dat erbij toch dichter komt te staan bij die aan te bevelen 500 ml per dag. Van zodra dat ze van dat flesje minder dan de helft drinkt, stop ik ermee.

Misschien ook wel daarmee dat wij een 2de nu al zo goed zien zitten, droomzwangerschap achter de rug (nooit misselijk), tot de laatste dag gewerkt, dan redelijk vlotte bevalling, misschien enige minpunt dat Mila 4 weken tevroeg was en in couveuse moest voor haar mindere gewicht, voor de rest prima gezond, prima herstelperiode erna, vlotte borstvoeding en dan ook nog eens een héél makkelijke baby, ons kleine Mila. Maar wie zegt dat de opvolger ook zo zal zijn?? Wij hopen het allessinds...

Oja, nog een vraagje, vorige week zat er een gratis bon in de bus voor 12 potjes petit gervais baby (6 tot 24 maand), heb ze dus in de colruyt meegenomen maar ik lees hier zoveel dat het niet gezond zou zijn, teveel suikers, veel risico op allergie enzovoorts, maar als het zo ongezond zou zijn, zouden ze 't toch niet mogen verkopen?? Of toch niet vermelden dat ze vanaf 6 maand mogen gegeven worden?
Hebben jullie dat ook al gegeven aan jullie ukjes? En welk tijdstip deden jullie dit dan? Tussen ochtendflesje en groentenpap of tussen fruitpap en avondflesje? Ik zou dit nu niet direct dagelijks op het menu zetten, maar af en toe kan dit toch geen kwaad??

Heb ook koekjes gekocht van Betterfood, nieuw in hun gamma, geschikt vanaf 8 maand, ze zien eruit als een soort lange vingers, ik weet jullie te zeggen of ze 't lekker vindt, maar daar twijfel ik niet aan :)

Groetjes,
Evy

Foto: Mila en haar pépé

Attachment : 10-10-2007 (15).JPG

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 19 okt 2007, 16:58

Ik was ook van plan om die petit-gervaiskes gaan te halen alleen heeft mijn partner ze niet gevonden in de Delhaize. Nee, ik zou ze niet elke dag geven, maar af en toe kan geen kwaad. K&G is eigenlijk alleen maar voorstander van Groenten- en fruitpap en alle andere dingen keuren ze af om te voorkomen dat kinderen echte snoepkousen worden. Hun uitleg is dat ze de bouwstenen die in zo'n yoghurtje zitten ook perfect uit hun flesje melk kunnen halen. Mila drinkt echter niet zo graag melk, he, dus misschien is zo'n yoghurtje dan wel eens een super lekker extra'tje??

DIe Betterfoods had ik ook al zien liggen. Mij leken ze vooral handig voor de kleintjes om vast te nemen en zijn ook in een kleinere hoeveelheid verpakt dan de normale 2 grote koeken, he. Ik heb ze nog niet gekocht omdat ik liever wacht tot de aanbevolen 8 maanden en eigenlijk ben ik nogal bang van die koekjes. Gisteren heb ik Mette nog één gegeven om op te zuigen en toen verslikte ze zich toen ze een groter stukje er van los knabbelde. Ik ben als EHBO-hulpverlener nochtans opgeleid om een stikkende baby te kunnen redden, maar heb een super angst dat Mette dit zou overkomen.

Daarjuist heb ik Mette eens wat pap gemaakt met haar flesjespoeder, koekjesmeel en een beetje gestoofde peer gegeven. Was super vloeibaar, maar ook hier na een 10 tal flinke happen, gedaan. Raar. Blijkbaar vindt onze meid die lepel wel goed voor even, maar dan krijgt ze er genoeg van.

Vandaag een puzzelmat gaan kopen in fun om op de grond als speeltapijt te dienen. Super! Wou er al een tijdje een kopen op e-Bay, maar daar gaan zo'n matten vlug 15 euro en dat vind ik toch duur voor 2e hands. Nu heb ik 10 stuks voor 9.49 euro.

Groetjes

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 19 okt 2007, 17:23

Hoi allemaal.

Hier ook het melkprobleem zoals bij jou Evy. Ileana wil smorgens nog wel haar flesje uitdrinken maar savonds.. een ramp! Ze zeggen een boterhammetje geven en in de melk soppen.. maar probleem is.. wat moet ik dan geven? wij eten hier brood dat men mama zelf maakt en dat korrelt rap.. dat kan ik ze toch niet geven dan? en geef je eerst een korst? zoveel vragen!

Koekjes haal ik vaak in de jumbo in Nederland. Staat een schaap op de verpakking en daar sabbelt ze graag op.. maar heb het er ook niet op soms hoor als ze zo een groot stuk in haar mond krijgt en zich verslikt...

Groentepap gaat goed. Fruitpap gaat super. Ik maak allerlei soorten fruitpap. met appel peer banaan en sinaasappelsap, of appel meloen banaan.. echt verschillende creaties al geprobeerd en ze vindt ze allemaal goed! Gelukkig maar!!!

Ik ben de eerste keer geweest in het ziekenhuis voor men infuus.. staken ze dat eerst verkeerd.. heel men arm blauw en rood.. (nog steeds trouwens). Nog eens een keer moeten prikken (en ik haat al dat prikken maar ja..) Toen het dan na anderhalf uur gedaan was zeiden ze ineens dat ik nog 2 keer moest komen... :s normaal moest ik 2 keer in totaal komen maar nadat de arts in het ziekenhuis de bloedanalyse had gezien, zei hij dat ik best nog 2keer kreeg. maar ja.. als het moet dan moet het he!!! En ik voel me al meteen iets minder moe! Dus na die 2keer zou het dan toch in orde moeten zijn.

Hier een fotootje van Ileana als ze rechtstaat in haar park :-) koddig om te zien want ze komt er nauwelijks bovenuit!!!

en evy: het is inderdaad stil hier de laatste tijd maar ik denk ook dat iedereen het wat drukker heeft. en over die petit gervais als dat echt ZO slecht was dan mochten ze dat echt niet verkopen hoor!! ik denk alleen dat je het niet elke dag moet geven.. maar ze zijn toch streng qua babyvoeding denk ik hoor! en wat K&G derover denkt... daar trek ik me allang niks meer van aan want de ene zegt dit, de andere dat.. ze weten het zelf niet!

Attachment : SG1S1087.JPG

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 22 okt 2007, 17:23

Hallo iedereen!

Schattige foto van Ileana, 't zal hier nog een tijdje duren eer Viktor rechtstaat hoor. Hij doet zelfs nog geen moeite om te blijven zitten. Maar ja is vorige week pas 7 maand geworden, de broers waren 8,5 maand toen ze zelfstandig zaten. De ka zei laatst nog dat ze tot 10 maanden tijd hebben om te leren zitten. Viktor zijn eetlust is de laatste week verandert, eten dat hij doet! Hij at normaal 200 gr groentenpap en fruitpap (2 halve stukken fruit en een koek), nu eet hij bijna 300 gr groentenpap en fruitpap ( 2 hele stukken fruit en een koek). 'k weet ook niet hoe het komt, groeispurt? In de creche vorige week heeft is hij na zijn fruitpap beginnen huilen omdat hij een ander kindje nog fruitpap zag eten en het zijne op was, hij heeft dan nog wat gekregen en een heeft dan nog wt op een broodkorstje gesabbeld. Vorige week heb ik hem ook eens 's morgens wat brood aangeboden met confituur in kleine stukjes, en het ging vlot binnen. Goh ik denk dat hij momenteel alles zou opeten, hij ziet heel goed als je aan het eten bent en dan begint hij zo te zeuren dat hij ook iets wil en daarna is hij tevreden. Omdat Viktor nog niet zelfstandig kan zitten zit hij ook nog niet in zijn hoge stoel, wel hebben we zo'n stoeltje om aan tafel te hangen ( een superding, al gebruikt bij de twee broertjes en echt makkelijk om overal mee te nemen), nu hangt dit aan onze keuken tafel en zit kleine broer altijd bij ons mee aan tafel (met een kussen achter zijn rug), zalig om zo met zijn allen aan tafel te zitten.

In de crecht gaat het intussen al wat beter, wou daar niet slapen, huilen en tieren was het van het moment ik weg ging tot we hem weer hingen ophalen. Echt verschrikkelijk om hem zo te moeten achter laten. Nu gaat het al wat beter, slaapt nog niet zoveel als thuis en moet nog veel getroost worden maar het is al geen zo'n getier meer.

Evy, wat leuk dat jullie gaan voor een zusje of broertje voor Mila! Ik hoop dat het vlot gaat ;) Wij hebben drie kindjes (Thomas 5, Jasper 4 en Viktor) echt heel leuk en gezellig.

Rebekka ik hoop dat je snel wat meer energie hebt en er wat bovenop komt.
Doe Marijke de groeten!

Sophie, misschien heeft Mette niet graag dat het te vloeibaar is? Viktor heeft dat helemaal niet graag, want dan loopt de helft weer uit zijn mond en dan gaat het niet snel genoeg en dan wordt hij boos. Dus hier is het altijd vrij vaste voeding. Misschien eens proberen?

groetjes

Attachment : DCP_2018.JPG

Terug naar “De kindjes van 2007”