maart-mama's (ex-zwangerschap)

Rebekka

RE: maart-mama's (ex-zwangerschap)

Berichtdoor Rebekka » 15 sep 2007, 20:27

De laatste

Attachment : inZee3.JPG

Saar

Berichtdoor Saar » 16 sep 2007, 11:46

Amaai, heeeele leuke foto's!

't is niet te zien dat de vakantie wat tegengevallen is!!

Groetjes,
Saar

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 17 sep 2007, 13:43

Amai Rebekka, je hebt niet echt kunnen genieten van je vakantie hé.
Ik begrijp je volkomen, deze zomer zijn we ook met mijn ouders 5 dagen weggeweest en het was ook altijd hetzelfde. Viktor weent, hij zal wel honger hebben is hun reactie. Of een kind nooit kan huilen zonder dat hij honger heeft. Ze begrepen ook niet dat ik bij hem wilde blijven tijdens zijn middagdutje, zij zouden wel voor hem oppassen dan kon ik mee met de andere kindjes en papa naar het zwembad. Nou ik had heel graag meegeweest naar het zwembad, maar Viktor is mijn kindje en ik wil zoveel mogelijk voor hem doen.
Dat begrepen ze dus niet hé, ik vind ook dat ik het beter kan en hem beter aanvoel, egoïstisch misschien, maar anders voel ik me niet goed.
Mijn ventje hielp me ook veel minder dan thuis, samen met m'n pa een biertje op het terras en mama zal wel naar de drie kinderen kijken?? Thuis helpt hij wel waar nodig en ik heb dus ook niet veel kunnen genieten van een weekje vakantie. Volgend jaar gaan we alleen op reis met ons gezinnetje.
't zijn inderdaad wel leuke foto's!

Ik werk ook in de Delhaize, heb jij dan geen vrije dat in de week? Normaal gezien moet je die toch hebben. Volgende week ga ik weer werken (26u/week) Mijn uren zijn elke week verschillend, donderdag ben ik thuis. Eind oktober verander ik dan van contract (24u/ 4-dagen week), da's dan ook 6u per dag en twee dagen thuis.

Viktors krampjes zijn vandaag beter, heeft al twee keer kaka gedaan. Hij had gisteren wel weer een melkdagje (geen fruit en groenten, enkel melk) en dan gaat het beter. Ben nu ook veranderd van water (half hépar, half Louise) en misschien heeft dat ook een positief effect. Morgen moet ik naar k&g en ik ga het daar toch nog eens vragen.

groetjes

Attachment : DCP_1987.JPG

Marijke

Berichtdoor Marijke » 17 sep 2007, 19:13

wat een leuke foto's rebekka!! vooral die eerste :-)

hier de trouw van mijn broer achter de rug van vrijdag en zaterdag... deze twee dagen is senne zooooo braaf geweest !! (allé anders ook hoor) maar in de kerk heeft hij heel de tijd tevreden geluidjes gemaakt en gekraaid van plezier!! verder natuurlijk veel belangstelling van familie enzo :-)
hij is van 's avonds bij oma en opa gaan slapen en heeft daar geslapen van 22u tot ong kwart voor 9 's morgens!!

dde overschakeling verloopt goed maar toch moeilijk soms!!

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 20 sep 2007, 15:28

Hallo

Dinsdag naar k&g geweest. Viktor is niet veel bijgekomen, 420gr op 8 weken tijd, weegt nu 7kg800 en is 71,5 cm groot.
Hij kan makkelijker kaka doen, sedert ik zijn flesjes maak met de helft hépar. Krampjes heeft hij soms wel nog last van? Denk ik, hij huilt toch nog vaak een zonder enige andere aanleiding.

Ben ook nog eens geweest naar de orthopedist ivm voetjes, z'n schoenjtes moet hij nu nog dragen tot november, maar niet constant (ik mag ze ook eens een half dagje aflaten).

Oh ja, sedert gisteren zitten z'n twee onderste snijtandjes er door. (Misschien was dat de reden waarom hij vaker huilt de laatste tijd?)

groetjes

Evy

Berichtdoor Evy » 21 sep 2007, 16:35

Hallo maart mama's,

Is hier nog plaats voor een maart mama??

Laat ik ons effe voorstellen, ik ben Evy, mama van prachtige dochter Mila. Normaal uitgerekend voor 19 april, maar exact 4 weken vroeger bevallen wegens verkalking van de placenta. Ons kleine meid woog 2kg220 en moest dus nog een paar daagjes in de couveuse. 10 dagen na de bevalling mocht ze mee naar huis op gewicht 2kg500, dat de borstvoeding zo goed lukte was erg ddorslaggevend dat ze zo snel naar huis mocht komen.

Dat is al een hele tijd geleden, nu net 6 maand gepasseerd en ons klein meisje is héél actief tegenwoordig, omrollen is haar favoriete bezigheid momenteel :)

Borstvoeding heb ik gegeven tot 4.5 maand dan overgeschakeld naar Aptamil poedermelk. Fruitpap en groentenpap gaan ook héél erg goed naar binnen zo een 200 tot 250 gr. Melk is wa anders, we zijn héél erg blij als ze een 180 uitdrinkt. KA raadde ons aan om lepeltje rijstpoeder met vanillesmaak toe te voegen en dat gaat precies toch wat beter nu.

Ik las hier van iemand die een melkdag inlast, doen jullie dat allemaal?? Om de hoeveel dagen doen jullie dat dan?

Groetjes, Evy

Attachment : IMG_1228_1_32.JPG

Evy

Berichtdoor Evy » 21 sep 2007, 17:08

Hey hier ben ik nog eens...

Was effe aan het bijlezen en wou toch nog effe reageren.

Tot 2 weken geleden was er bij Mila ook geen sprake van een vast schema, alles hing af van welk uur ze haar eerste voeding kreeg. Toen zijn wij ook echt stip alles gaan toepassen (zelfs dagelijks badje enzo), en blijkt het bij haar ook veel beter zo te gaan.

07u30 flesje 180 + 6 schepjes niet altijd leeg (Aptamil Comfort 2)
11u 200-250 groentenpap (was ze van in het begin al dol op, vooral courgette is een favoriet en witloof-peer ook) + water erna
15u fruitpap (1 appel + 1 banaan + sap 1/2 sinaasappel (soms vervangen door pruim of kiwi ofzo) + 1 betterfood + water erna
19u badje
19u30 flesje 180 + 6 schepjes
22u droomvoeding 100-120 ml

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 21 sep 2007, 21:51

Hey Evy welkom hier!

Leuk meisje heb je, het ziet er een schatje uit! En de naam Mila stond ook op ons lijstje voor een meisje!
Ik ben diegene die af en toe een melkdag inlaste, maar dat deed ik omdat Viktor nogal harde kaka had door de vaste voeding. Intussen is het beter en ik denk dat ik voorlopig geen melkdagen meer hoef in te lassen.

Viktor eet niet zo graag fruitpap, eet je meisje dat helemaal op? Lijkt me veel, Viktor eet halve appel, halve peer en 1 betterfood en dan nog eet hij het niet altijd volledig op.

7u30 210 ml + 7 schepjes melk
11u30 groentenpap 200gr
15u30 fruitpapje soms nog een beetje melk
19u30 210 ml + 7 schepjes melk
En rond 20u30 - 21 naar bedje tot de volgende morgen.

De uren wisselen soms, in het weekend kan hij wat langer slapen en vanaf volgende week moet ik terug werken en dan moet hij di en woe zeker om 7u zijn flesje drinken. Ben jij aan het werken of blijf je thuis bij je meisje?

groetjes!

Evy

Berichtdoor Evy » 22 sep 2007, 09:50

Goeiemorgen allemaal!!

Vanop m'n werk snel nog een reactie...

Ik werk dus voltijds in de zaak van mijn ouders. Ons kleine meid is 2 dagen bij mijn schoonouders en 3 dagen bij mijn ouders, op maandag is mijn vrije dag aangezien ik op zaterdag ook werk.

Inderdaad Nathalie, onze kleine meid is een héél flinke eter, die fruitpap gaat meestal helemaal op.

Gisteravond was ons minnemuizeke (haar troetelnaamke) héél droevig, ze lag al een half uurke in bed, en ineen wenen, héél hard met tranen. Ze was echt ontroostbaar. Heb haar dan sussend weer in slaap gekregen bij mij in bed, en haar dan terug overgelegd in haar eigen bedje. Deze morgen was er niks meer van te merken, misschien een droomke gehad, of misschien toch ergens een tandje die er zal doorkomen :)

Ga hier maar eens verderdoen, heb dit hier in 5 keer zitten typen.

Prettig weekend allemaal, profiteer van het zalige wandelweer!!
xxx

Evy

Berichtdoor Evy » 22 sep 2007, 09:51

Snel nog een fotoke

Attachment : 06-09-2007 (1).JPG

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 22 sep 2007, 10:20

Hé Mila heeft hetzelfde speeltje als Viktor. Vindt ze het ook zo'n leuk ding?
Het was het eerste wat viktor makkelijk vast kon grijpen.

Morgen gaan wij naar zee, hopelijk is het niet al te druk want dat vind ik niet echt leuk. Waar gaan jullie meestal naar zee?

groetjes!

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 22 sep 2007, 15:05

Ileana houdt ons al paar nachten wakker. Ze heeft last van slijmpjes. EN alleen als ze ligt moet ze nogal hoesten. we moeten neusje spoelen en druppeltjes doen en zorgen dat het geen oorontsteking wordt. Ze heeft wel geen koorts maar snachts slaapt ze erg moeilijk hierdoor. En wij dus ook. EN je kan niks doen om te helpen.. zo zielig... maar ondanks alles blijft ze lachen en eten. Maar goed!

Ik ben dus al gestopt met werken... 42u ging me wel iets te ver... ok je krijgt overuren betaald maar daar ben ik niks mee ik wil nog tijd voor Ileana hebben. Nu hier 2straten verder is ook een Delhaize en het toeval wl dat ze iemand zoeken:-) ga men kans wagen. Ja ik moest dus altijd 6dagen per week werken ook en constant achter de kassa zonder dat ik een slok kon drinken.. want ze wilden zelden kassa 2 opendoen... jongens jongens.. en dan de baas... hij deed ook al moeilijk... gelukkig was het via interim en kon ik meteen stoppen. SOrry maar ik wil echt wel werken maar ben wel niet gek!

Ileana zit nu echt helemaal alleen. de enige keer dat ze omvalt is als ze zichzelf laat omvallen om iets te kunnen gaan pakken... grappig! Ze is echt aan het veranderen. En ze is flink gegroeid. Ze past nu echt goed in de broekjes van 68. Behalve dat bijna alle broekjes te breed zijn. Volgende week is het korting week bij V&D in nederland. En dan ga ik even wat nieuwe kleertjes kopen en een nieuwe slaapzak.

Ileana is nu beetje aant zeuren want papa is de kamer uitgelopen en dat is een DRAMA :-) dus ga ze even bezighouden!!!

Groetjes aan iedereen

en welkom Evy!!!

Sophie en Mette terug van vakantie

Berichtdoor Sophie en Mette terug van vakantie » 24 sep 2007, 16:30

Hallo allemaal,

Net terug van vakantie, maar nu geen tijd om te lezen. Eerst lekker eten bij mijn ouders die natuurlijk super benieuwd zijn naar Mette en dan uitpakken. Kan jullie alvast vertellen dat het een super vakantie was en dat Mette nu flink een heel potje (Franse) fruitpap leeg eet (Ga meteen eens proberen of het met de Belgische potjes ook lukt :) )

Groetjes

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 25 sep 2007, 14:22

Allereerst: welkom Evy.

Yep, terug van vakantie weer dus zal jullie wat leesvoer bezorgen :)

Laat ik beginnen met het gebruikelijke gezaag (hebben jullie toch gemist zeker ?! :) ) Vandaag naar de gyn geweest en goed nieuws (nu ja, heb er mijn twijfels bij). Er is niks veranderd (abces nog even groot), maar plots was zijn advies te stoppen met de antibiotica en te zien wat er volgt. Als ik geluk heb blijft het abces constant en zal het misschien met de jaren wat kleiner worden. Heb ik pech volgt er een ontsteking binnen enkele maanden en moeten we opnieuw beginnen met medicatie en een operatie. Ik snap er dus totaal niks meer van. Voor mijn vakantie was het al kantje boortje of ik nog wel de operatie kon uitstellen tot erna en nu hoeft het plots niet meer???? Uiteraard ben ik blij, want had me al volledig gefocust op die operatie, maar aan de andere kant... Ga ik zoveel geluk hebben dat er geen ontsteking gaat volgen??? Heb ook de indruk dat hij zelf die operatie liever niet doet omwille van een litteken. Heb dus al maar gevraagd aan mijn ma dat ze heel veel kaarsjes gaat laten branden (ik ben zelf absoluut niet gelovig :) )

De vakantie: die is super meegevallen. Wij hadden het geluk alleen met ons gezinnetje weg te zijn en mijn ventje heeft super zijn best gedaan om me te helpen met Mette. We zijn in 2 dagen opgereden naar de Languedoc, dus maximum een 6 tal uurtjes rijden per dag, wat ideaal was. Eerste nacht in een Formule 1 hotelletje overnacht, maar was dik in orde, daarna een wijnboerderij (jamie) en dan... een absoluut hoogtepunt... een 13e eeuwse abdij te vergelijken met Orval/ Villers-la-Ville met kerkruïne en boven de kapittelzaal 4 slaapkamers elk anders ingericht op een leuke ouderwetse manier. Schitterend! Ook super onthaald geweest met privé-rondleiding op plaatsen waar het publiek normaal niet mag komen. Was echt een droom. Tot slot nog enkele nachtjes verbleven in een bergdorpje waaar het gastgezin kleinkinderen had zodat alle voorzieningen voor Mette er ook waren (super bedje, luiertafel, ...) We hebben heel veel dingen bezocht (Vooral Carcason was prachtig en Figueras met Dali-museum, Andorra viel wat tegen) en Mette heeft zich weer voorbeeldig gedragen.

De fruit- en groentenpapjes gaan nu super goed (nog geen verse pap geprobeerd sinds we terug zijn, dus dat blijft nog een verrassing) en ze zit nu ook flink rechtop (ook alleen, maar wel haar handjes voor haar op de grond)

Foto's zijn voor binnenkort.

Groetjes

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 25 sep 2007, 16:35

Leuk sophie dat je vakantie zo fijn was!!! En ja dat van dat abces.. beetje raar ja.... Maar we zullen duimen!!!

slecht nieuws: Marijke zal hier waarschijnlijk niet meer komen posten. Mensen die haar kennen hebben haar hier dus ook gevonden en doen nogal negatief. Behoorlijk flauw als je het mij vraagt maar kom... Ze zei dat ze hier ging missen en zeker de posts van Nathalie en Sophie. (en de andere ook natuurlijk)

Vinden jullie ook niet dat jullie kindjes zo ineens veel meer kunnen? Echt op een maand tijd kan Ileana ineens heel veel dingen. Ze heeft ook een scheut gekregen. De broekjes maat 68 passen eindelijk :-) probleem is alleen dat ik er maar 3heb ofzo... :-) dat wordt weer shoppen :-)

Ik heb nu gesolliciteerd bij de Delhaize in Meeuwen. is 2straten verder en donderdag weet ik iets... ben er eig niet gerust in.. denk altijd wel dat ze iemand anders boven mij verkiezen... (ben niet zo positief ingesteld de laatste tijd)

Ik wacht al op de foto's sophie!!!

Groetjes van Rebekka en Ileana

Evy

Berichtdoor Evy » 25 sep 2007, 17:24

Hallo hier ben ik ook nog een keertje...

Inderdaad, onze ukjes krijgen een flinke scheut qua groei, ons Mila'ke paste al in maatje 68 en in sommige dingen heeft ze zelfs al 74 aan, niet te doen seg... Ze is nu ook wel niet van de kleinste 68 cm maar wel redelijk mager 6kg530 momenteel.

Zondag nog in bad geweest met papa, terwijl ze anders gewoon wat drijfde over en weer op papa zijn handen wou ze nu gewoon op haar poepje zitten en spelen met de eendjes (recht naar de mond altijd natuurlijk:) ) Alleen rechtzitten kan ze nog niet, maar in het water lukte dat wel goed.

Mila mag morgen bij haar mémé (mijn schoonmoeder), ze was vandaag jarig en heb zo een pulleke laten maken met Gelukkige verjaardag mémé erop, ze zal er blij om zijn. Ik lees hier op zappy wel eens de enge schoonmoeder verhalen, maar moet zeggen dat ik er geen last van heb, ze is dol op onze kleine meid en houdt ook altijd rekening met mijn mening van alles, dus hier geen klagen over oma en mémé, gelukkig maar!

Zucht... vakantie, blij te lezen dat het bij jullie zo leuk was, hier dit jaar geen vakantie gehad. Zijn vorig jaar verhuisd naar onze nieuwbouw en werk genoeg nog (lees vooral gebrek aan centen), maar we zitten al behoorlijk als we eens vergelijken met andere mensen die in een nieuwbouw wonen, dus we klagen niet.

Volgend jaar zal het naar de zee worden, ik zie onze kleine meid er al lopen in het zand. Mijn ouders hebben een appartement gekocht vorige week in Middelkerke, wij superblij natuurlijk, weten we altijd waarnaartoe als ze mooi weer voorspellen. Want hier aan de belgische kust is het toch altijd gokken als je iets wil huren in het hoogseizoen.

Ik ga afsluiten met een fotoke van ons minnemuis..
Groetjes

Attachment : IMG_0020_71.jpg

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 25 sep 2007, 21:47

Allez, ben hier weer (Ben terug uit vakantie, he). Ben met een bang hartje aan het afwachten. Vandaag heeft Mette voor het eerst flink groeten- én fruitpap (zelfgemaakte) gegeten en blijkbaar is dit haar totaal niet goed bekomen. Ze heeft ondertussen al 3 maal haar bed totaal ondergekotst (Sorry, maar ik heb er echt geen beter woord voor, want vraag me echt af waar al dat overgeefsel vandaan komt. Ik vrees dat ze zich echt overeten heeft). Het kind is doodmoe, weent zelfs amper. Gewoon even keel open als ze net overgegeven heeft en vervolgens al half terug slapen terwijl ik alles terug ververs. Ik zit nu zelfs door mijn lakens (alles zit nog in de was van de vakantie). Ik heb zo met haar te doen. Doet me terugdenken aan mijn zwangerschap (om de paar uur overgeven). Was echt de hel voor mij, dus is absoluut niet fijn als je zo hulpeloos naar zo'n klein overgevend schepseltje moet kijken. Mijn hart breekt. Duimen maar dat het ergste al achter de rug is en ze nu wat kan slapen en straks een lekker flesje zodat alles vergeten is.

Rebekka, ik duim voor je mee dat je nu de kans krijgt om aan een leuke job te beginnen. Ik vind het spijtig van Marijke. Ik weet niet hoe jij in contact bent met haar, maar mocht je haar nog horen, doe haar zeker mijn groetjes.

Evy, zalig als je zo naar zee kan. Mijn ouders hebben ook een appartement, maar de laatste jaren gingen we eigenlijk nog maar een paar keer voor een weekendje. Sinds Mette er is, profiteren we er echter meer van. Is echt zalig als je gewoon kan gaan wanneer je zin hebt en je het appartement kent (je weet wat je nog moet meenemen en wat er al is). Geniet er van. Ivm de bouw: wij hebben hier een stal van een boerderij omgebouwd tot een woning (zijn nu aan de tuin bezig). Elk jaar opnieuw zei ik "dit wordt onze laatste reis, want volgend jaar moet ik besparen om de lening te kunnen betalen (ik betaal de lening alleen af omdat het de boerderij van mijn overleden grootvader was en ik dus geen enkel risico wil lopen het huis kwijt te spelen)" en ik ben al elk jaar op reis geweest. Geen grote luxe meer, maar ik kan het gewoon niet laten om er toch even tussen uit te zijn. Nu wij hebben het geluk veel zelf te kunnen doen, dus dat drukt de kosten wel wat.

Ik ga nog eens naar onze kleine meid kijken (slaapt de kamer hier naast) en dan naar mijn ventje die met de babyfoon beneden zit (Mette is dus goed bewaakt ;) ).

Saar

Berichtdoor Saar » 25 sep 2007, 23:24

@ Sophie: Blij dat jullie een zalige vakantie gehad hebben, wel jammer voor Mette dat ze nu wat ziek is, hopelijk duurt het niet te lang. Hoeft ook niks met fruit- of groentenpap te maken te hebben, t kan zijn dat ze wat onder de leden heeft of zich gewoon overeten heeft. En wat het abces betreft, wij duimen mee!

@Rebekka: k zal meeduimen voor je sollicitatie, met zoveel supporters zou het toch wel moeten lukken hé :)

@Evy: welkom hier, en wat n prachtige dochter heb je!

@iedereen: hallo!

Hier alles goed, Kara doet het supergoed en groeit als kool! Bij de laatste controle bij K&G was ze 68cm groot en 7,390kg zwaar. Da's 2x P50, een perfect gemiddelde, en daar zijn we blij mee! Toen ze pas geboren was zat ze op P97 ;)

Ik ben sinds 17 september terug aan het werk, na 7 maanden met de kindjes thuisgeweest te zijn. T is echt wel lastig, maar k heb het idee dat mijn kindjes er minder last van hebben dan ikzelf. Kate wordt elke dag door iemand anders afgehaald (papa, oma, opa, ...) en Kara gaat heel graag naar de creche. Er zijn daar zoveel andere kindjes om naar te kijken hé, ze verveelt zich daar geen minuut. Toch is het raar om ze elke morgen af te geven, had gevraagd om n dagje minder (ttz, 2 halve dagen) minder te mogen werken maar dat komt niet goed, jammer maar helaas... K zal het dus maar bij mijn 4/5 houden, morgen ben ik thuis!!

Karaatje zit nog niet alleen, ze wil wel maar valt steeds om naar de zijkant. Ze zit heel graag rechtop, bv in tripp trapp, maar dan wel goed ondersteund met kussens. Zo zit altijd de hele familie samen als we eten, en dan geven we haar een korstje brood dat vind ze zaaaaaaaaaaaalig! :)

We zijn overlaatst naar t babyzwemmen geweest, ik vreesde er wat voor want ze gaat niet zo graag in bad, maar in zo'n zwemband lag madame gelijk God in Frankrijk, niet te doen! Zijn jullie als eens met jullie kleintjes gaan zwemmen?

En een vraagje waarop ik het antwoord eigenlijk niet wil weten (grapje :) ), slapen jullie kindjes al door? Kara dus absoluut niet hé, ze heeft daar helemaal geen zin in hoor. Elke dag om 20u in bed, om 23u-24u is ze daar terug en als ik geluk heb slaapt ze dan tot 5u, soms is ze er al om 3u terug. Die van K&G zeggen dat ik haar moet laten doorwenen als ik dat wil "afleren", maar om te beginnen geloof ik niet in laten wenen (k vind dat zo barbaars hé, k krijg het niet over mijn hart), en ik heb nog n dochter hé! Als die om 3u 's nachts ook wakker is krijg ik die niet meer in bed hoor.
Nu ja, 't is op zich geen last om ze eten te geven, BV loopt vlot en op 10 minuutjes ligt ze terug in bed. Nog eventjes doorbijten dus!

Ik woon aan de zee! Mensen die in Wenduine op vakantie komen zijn altijd welkom hier :). Wij woonden vroeger in het binnenland, en zijn zo'n jaar of 15 geleden naar hier verhuisd. Dan apprecieer je dat nog eens zo veel hé. Deze zomer met mijn dochter een ijsje halen, naar't strand, allerlei activiteiten tijdens de zomer en in de winter lange strandwandelingen... Super!!

Anyway, k ga jullie laten, dikke knuffel voor al die lieve kindjes en supermama's hier ;)

Groetjes,
Saar

Attachment : M4110003.JPG

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 26 sep 2007, 07:37

Hoi allemaal.

Ik heb Marijke vorig jaar hier op zappy leren kennen toen we alletwee zwanger waren. Zo is de vriendschap gegroeid via msn en vandaag gaan Ileana en ik haar bezoeken :-) ik zal ze dus de groetjes doen!!!

@Saar: Ileana slaapt door sinds ze de juiste melk heeft gekregen. Nu moeten we zelden opstaan s nachts. Vroeger om de tut eens te geven maar die steekt ze nu zelf terug in haar mond.
Over het laten wenen... toch niet midden in de nacht zeker? :s wat een advies. Wij hebben Ileana toen ze 3,5maand was wel geleerd om in bedje te slapen en dan lieten we ze Max 5min wenen en dan stonden we aan haar bedje. Dat heeft een maand zo geduurd dat ze nog weende als ze in bed gelegd werd. Nu leg k ze in bed en ze neemt haar knuffeltje vast, lacht en gaat slapen. Ik vind dus dat laten wenen wel kan maar toch zeker niet meer als 5min. en 5min zijn al lang als je kindje weent (denk dat wij vaak na 1min al trg aan haar bed stonden) Nu slaapt Ileana overdag niet erg veel maar ik leg ze toch af en toe in bed en dan rust ze wat. Ze weet als ze in bed ligt dat ze dan stil moet zijn... zo lijkt het wel. Ze maakt ons smorgens ook niet meer wakker want als ik ga kijken is ze vaak al wakker en ligt ze te spelen in bed :-) ALs ze nu zou wenen, dan weet ik dat er iets is en zou ik binnen de 5sec naast haar staan.
Geef jij haar dan nog eten om 23-24u? want als je dat niet doet zou je haar misschien een beetje kunnen laten drinken en dan slaapt ze misschien iets langer? Moet vermoeiend voor je zijn zo...?

Ileana slaapt hier dus overdag niet veel maar in de creche slaapt ze wel veel overdag... best wel grappig :-) Ook niet alle dagen want ze slaapt niet zolang als andere kindjes, ze hadden me al gezegd dat het geen slaaptype was. Maar ja dat wist ik al. Ze heeft nooit echte dutjes gedaan overdag, eerder hazeslaapjes. Pas nu ze ietsje ouder is slaapt ze een half uurtje tot een uurtje.

Ik zou ook wel aan zee willen wonen. Voor mij en men vriend zou het nog eens zoveel beter zijn. (allebei astma) Maar ja je verhuist ni zomaar naar de zee eh :-) ik zou nie zo ver van men mama willen afwonen eigenlijk.

@sophie: Dat ze nu moet overgeven kan liggen aan het feit dat ze teveel gegeten heeft maar het kan ook liggen aan het feit dat jullie terug zijn van vakantie en ze zich terug moet aanpassen. Ileana had dat hier dus ook. Eerste dagen gaf ze veel melk terug. OOk fruitpap. En na paar dagen was het over en at ze weer zoals daarvoor.

@Evy: de reden dat wij op vakantie kunnen gaan is dat het huis in Italië van de grootouders is van men vriend en we dus gratis kunnen blijven. Zelfs het eten hoeven we niet te betalen.. eigenlijk helemaal niets!!! De opa geeft om de zoveel dagen 50euro aan men vriend (ook al zeg je dat dat niet moet) ja en eten da moeten we eens durven betalen dan is zen oma beledigd. De oma en opa wonen er in juli, augustus, september. Dus ja.. zo zou iedereen op vakantie kunnen gaan he!!!

IK ga eens kijken naar Ileana. Eens zien als men slaapkopje al wakker is... :-) waarschijnlijk is ze aan het spelen.

Groetjes

Rebekka

Evy

Berichtdoor Evy » 26 sep 2007, 10:27

Hallo allemaal,

Ons kleine Mila slaap ook nog niet zolang door moet ik zeggen, als ik borstvoeding gaf (tot 4.5 maand volledig, tot 5 maand enkel 's avonds en 's nachts) was het ook om de 3-4 uur wakker om te drinken, dat was ook een beetje de reden dat ik ermee gestopt ben, was doodop en het afkolven op m'n werk was alles behalve prettig). Van sinds ze flesjes krijgt slaapt ze langer, in het begin tot 5u, tegenwoordig tot 7u 's morgens. Ik hoor ze soms wel wakker 's nachts, ze sjokt dan effe op haar duimke (geen tutje hier, duim is haar beste vriend, enkel bij honger en wanneer ze moe is) maar ze valt dan wel weer in slaap. Ik moet er wel bijzeggen dat ze haar laatste flesje rond half 8 krijgt, na haar badje, en dan gaat ze slapen, maar om half 11 voor ik slapenga, krijgt ze wel nog een droomflesje van ongeveer 120, ik denk moest ik dit weglaten dat ze 's nachts wel zou wakker worden. Ik weet ook niet of het zo verstandig is om dat droomflesje nog te geven, zal dat geen gewoonte worden?? Of zal ze gewoon op de duur minder ervan gaan drinken zodat ik het zo kan weglaten??

Sophie, ik hoop dat het met Mette al wat beter gaat ondertussen, niks is lastiger dan je kleintje zo te moeten zien afzien. Moet zeggen dat wij met Mila al geluk gehad hebben, buiten een verkoudheid met vastzittende slijmkes heeft ze nog niet ziek geweest. Toen moesten we bij de kinesist om de slijmkes los te 'kloppen'. Lijkt erger dan het is hoor, ze zaten op een springbal met haar en sprongen zo op en neer, ze viel er gewoon van in slaap :) na 5 beurten was het volledig weg.

Rebekka, heb je al nieuws van de sollicitatie? Ik duim hier ook mee hoor!

Groetjes :)

Attachment : 23-09-2007 (4).JPG

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 26 sep 2007, 14:52

Hallo iedereen!

@Sophie, hoe gaat het nu met Mette? Is ze al wat beter? Ik duim ook dat het abces niet begint te ontsteken.

@Rebekka, ik duim ook mee voor de job en hopelijk is het wat menselijker dan je vorige job.

@Saar, ik kan niet echt tips geven ivm doorslapen. Als ze wakker wordt kan je haar niet troosten met een tutje? Kan begrijpen dat het zwaar is, telkens je korte nachten nog eens onderbroken worden. Viktor is altijd een goeie slaper geweest, maar de laatste weken wordt hij ook vaker wakker en hij vind z'n tutje nog niet zelf in het donker. Hij slaapt nog bij ons in de kamer, z'n bedje staat aan ons voeteinde, maar toch je slaap is onderbroken en dat voel je.
't is de laatste dagen zelf erger geworden ik heb minstens 3 keer z'n tutje moeten geven deze nacht en m'n man ook een paar keer. Ik denk dat het tandjes zijn, er zitten er al twee door. Maar ik kan hem niet laten wenen midden in de nacht.

Na 7 maanden thuis bij de kindjes ben ik maandag terug beginnen werken.
Het valt goed mee, er valt wel héél wat te regelen ivm opvang vd kindjes en doordat ik ook elke week een ander uurrooster heb, is het ook weer elke week puzzelen. Vandaag is Viktor voor het eerst naar de creche geweest (enkel voormiddag), normaal slaapt hij 1 à 2 uur, maar owee, hij heeft daar gehuild en wou niet slapen. Is dan uiteindelijk vermoeid toch in slaap gevallen voor 45 min. Maandag en dinsdag is hij bij de oma's geweest en daar was er geen probleem?? Ik zie er tegenop maar vrijdag gaat hij weer naar de creche. Hij is anders wel héél flink geweest, veel gelachen en groetenpapje goed gegeten (net als thuis trouwens). Morgen ben ik thuis, maar moet dan wel zaterdag werken.

Wij gaan niet zo vaak naar zee, maar zondag zijn we er toch geraakt.
Het weer viel mee en we hebben wat op het strand gespeeld, een wandeling gemaakt en een pannekoek gegeten. De terugreis was minder aangenaam, file!! We hebben er twee keer zo lang over gereden. :(

Viktor begint de laatste tijd ook zo'n gekke bekken te trekken, en dan doet ie zo raar met z'n tong in zijn mond, hij is er precies mee aan het spelen. Echt wel grappig! Hij is ook zo gek van z'n broertjes, lacht altijd luidop naar ze!

groetjes!

Attachment : DCP_1993.JPG

Evy

Berichtdoor Evy » 26 sep 2007, 15:05

:)

Attachment : collage goed1.jpg

Rebekka

Berichtdoor Rebekka » 26 sep 2007, 19:52

Ik heb de job dus niet... er was 1kandidaat die daar al 2jaar vakantiewerk deed. Ja seg waarom zetten ze dan nog een vacature? pff ik heb er gewoon geen zin meer in, in werk zoeken. Nu moet ik zaterdag van de VDAB naar een jobbeurs. Pff... omda ik gesolliciteerd had voor 1job in een meubelwinkel maar die hebben al laten weten dat ik niet genoeg ervaring heb maar ja ik MOET gaan.. man man wat ne zever toch...

Verder ben ik vandaag bij Marijke en Senne op bezoek geweest. EN twas grote liefde :-) Ja ja... ik zal er een fotootje bij zetten.

Groot probleem: Ileana drinkt savonds haar flesjes niet meer leeg. Echt de helft maar. Niks helpt. Een boterham helpt nie, koekjesmeel erin nie, rijstvlokken nie... pff.. echt alsof ze het nie meer moet hebben... vervelend. Goed dat ik vandaag de groentepap vervangen heb door melk. ZIj drinkt dan echt veel te weinig melk op een dag eh. Gisteren maar 180 +100 savonds
dat is toch veel te weinig... pff.. en als ze weigert dan kan je blijven proberen.. niks dan...

Groetjes aan iedereen

Evy: wat leuk die fotocollage!!!!

Attachment : DSC01536.JPG

Sophie, mama van Mette

Berichtdoor Sophie, mama van Mette » 29 sep 2007, 20:34

Pff, iedereen is hier ziek. Mette zal waarschijnlijk geen last gehad hebben van de fruitpap, maar van een virus. Ze heeft nog altijd krampen en is dus enorm hangerig. Ondertussen is mijn partner deze morgen ziek thuis gekomen van zijn werk: braken. Hij blijkt dus het virus overgekregen te hebben en nu is het waarschijnlijk een kwestie van tijd tot ik het krijg. Zit dus maar rond te crossen om iedereen wat te helpen. Vooral Mette weegt (letterlijk en figuurlijk) zwaar, want ze wil nu enorm veel gepakt worden en oh nee, waag het niet om gaan te zitten, ze wil rondgewandeld worden :) 's Nachts slaapt ze ook een groot deel in ons bed: helemaal tegen mijn principes (vindt het ook doodeng, want ze moest maar eens onder de dekens terechtkomen), maar is de enige manier om toch nog enkele kwartiertjes (niet eens uren) te slapen. Daarbij laat ik haar nu om de 2 uur een beetje melk drinken zodat haar maagje de hoeveelheid rustig kan verwerken en zij toch voldoende binnenkrijgt, maar dat is dus ook een hels tempo!
Allez, hoop jullie volgende week beter nieuws te kunnen melden.

Groetjes

Evy

Berichtdoor Evy » 02 okt 2007, 16:47

Hallo allemaal,

Aan alle zieken, veel beterschap, ik hoop dat jij toch bestand zal zijn tegen dat virus Sophie, want zo met z'n 3-en ziek, leuk is anders.

Hier alles ok, ons kleine Mila blijft soms al héél eventjes zelf zitten en dan valt ze op haar zijnkant.

Momenteel verfwerken bij ons aan gang, aangezien mijn man het allemaal zelf gaat doen, moet ik dus wat geduld hebben, hij is héél perfectionistisch. Maar ik moet er wel bijzeggen dat hij op onze bovenverdieping schitterend werk heeft geleverd voor mijn bevalling. Al onze meubels staan momenteel in onze hall, behalve de zetel en tv, niet zo leuk dus... Maar het zal nog zo fleurig zijn als onze witte muren een tintje hebben.

Verder niet zo héél veel te melden, enkele fototjes dan maar...

Groetjes

Hieronder, ik en mijn kleine meid

Attachment : 30-09-2007 (3)1.JPG

Terug naar “De kindjes van 2007”