ZWANGER voor januari 2007!!!

Machteld

RE: ZWANGER voor januari 2007!!!

Berichtdoor Machteld » 19 mei 2006, 12:30

Hé mama-kes,

Ik mag me ook aan het lijstje tevoegen; rond 18 januari mag ik een 3de keer mama worden (als alles goed gaat tenminste)
Ik vind het gek dat ik bij deze zwangerschap meer rekening houd met eventuele miskramen, terwijl ik bij de andere 2 er gewoon van uit ging dat het goed zou gaan. (instinctief?) Nu heb ik echter meer schrik.
Verder weten al heel wat mensen ons goede nieuws, ik moet idd ook in moederschapsbescherming, zodat ik mijn abas en collega's al snel moest inlichten. Ik vond echter dat de grootouders het voorrecht hadden om dit eerder te weten dan mijn baas en daarom zijn er al zo velen op de hoogte.
Van zodra er vervanging gevonden is, moet ik thuis blijven...
Enerzijds kijk ik er naar uit, anderzijds zie ik er tegenop; heel tegenstrijdig allemaal! 7juni mag ik al voor de 2de keer naar de gynaecoloog! Op 8 mei was ik net geen dag overtijd, maar voelde me echt zwanger; ik deed een test en ja hoor...Diezelfde dag kon ik al bij mijn gynaecoloog terecht (ifv van papieren voor werk) en toen was er nog niet veel te zien buiten veel vocht, een zeer verdikte baarmoederwand en een klein stipje dat het eventuele vruchtzakje kon zijn...Nu 7 juni hoop ik dat ons "stipje" al teken van leven vertoond...
Afwachten maar...
Ik wens jullie allemaal een rachtige zwangerschap toe!!!

emma, 1e kindje, uitgerekend voor 6 januari 2007 (2e echo op 23/5)
Mieke, 1e kindje, uitgerekend voor 7 januari 2007
Anneke, 2e kindje, uitgerekend voor 8 januari 2007
Eveline, 1e kindje, uitgerekend 8 januari 2007
Liesbeth, 1e kindje, uitgerekend +/- 10 januari 2007
Lau, 2e kindje, uitgerekend 11 januari 2007
Lies, 1e kindje uitgerekend 12 à 13 januari 2007
Machteld, 3de kindje , 18 januari 2007
Annemieke, 1ste kindje, uitgerekend voor 18 januari 2007
Janne, 2e kindje uitgerekend 20 januari 2007
Ilse, 2e kindje, uitgerekend op 24 januari 2007
Inne, 2e kindje, uitgerekend voor 19 januari 2007
Lautje, 1e kindje, uitgerekend voor 25 januari 2007
Bigi,3e kindje,uitgerekend voor 20 januari 2007

Gast

Berichtdoor Gast » 19 mei 2006, 12:33

Hé Annemieke van waar ben jij? Jouw verhaal komt me zo bekend voor?

Lies

Berichtdoor Lies » 19 mei 2006, 14:03

Straks eerste echo, ben reuzezenuwachtig....! Ik heb zoveel schrik om een eventueel ´nee´geknik van de gynae te zien... (zo was het vorige keer). Ik was er nog niet zó mee bezig tot nu dit moment dichterbij komt!
X Lies

lautje

Berichtdoor lautje » 19 mei 2006, 15:46

hey lies
lijkt me idd wel spannend! om zo echt te zien dat er iets in je aan het groeien is, want zo 2 roze lijntjes zijn nogal onpersoonlijk he ;)
laat je ons weten hoe het gegaan is?

Lia

Berichtdoor Lia » 19 mei 2006, 17:00

Ik voeg me ook bij op het lijstje.
@machteld: ik ben ook zwanger van nummer drie en heb datzelfde gevoel.Misschien is het omdat ik pas 15 juni een afspraak bij de gyn heb?
En ik voel me moe en heb veel last van bandenpijn.Bij mijn vorige zwangerschap was ik één brok energie.Nu niet dus.
Ik moet nu ergens in mijn zevende week zijn.Volgens de computer is het voor 8 januari en volgens de mijne (ahv zwangerschapsdagboek) is het voor 3 januari.We zien wel wat de gyn zegt.Ik kan zo moeilijk wachten.

Lia, 3e kindje, uitgerekend voor 8 januari 2007

Ilse

Berichtdoor Ilse » 19 mei 2006, 18:38

Hallo,

ik heb vandaag ook een bloeding gehad (op het werk). Gelukkig zat ik met een vrouwelijke collega (die ook trouwens zwanger is), want ik wist even niet wat ik moest doen.

Ik heb dan naar mijn gyn gebeld. Als het een bloeding bleef (te vergelijken met je maandstonden of nog langer), dan is het waarschijnlijk een vroege miskraam; als het niet zo is, dan mag ik volgende week voor een echo om te kijken of alles ok is. Nu dus voorlopig afwachten (ik ben nog maar 4 weken, dus op een echo vandaag zou ze nog niets kunnen bevestigen).

Het is voorlopig gestopt. Uiteindelijk gaat het om niet zo erg veel bloed, maar genoeg om te schrikken en ongerust te zijn. Het was ook heel helder van kleur.
Ik hou er de hoop in, vermits het toch niet lijkt op maandstonden tot nu toe, maar ik heb toch momenteel een klein hartje.

Duimen jullie mee voor mijn kleintje?

Groeten,

Ilse

Katooke

Berichtdoor Katooke » 19 mei 2006, 19:36

Hey!!!!

Ik ben 32 jaar en bijna 5 weken zwanger! Ik ben uitgerekend op 21 januari, volgens mijn persoonlijke berekening. Op 30 mei moet ik naar de gynaecoloog en dan zal ik iets meer weten. Het zal mijn 2de kindje zijn, in mijn omgeving weet nog niemand dit, vind het nog wat te vlug.
Ik moet heel veel plassen, pijnlijke borsten en slaap ook niet zo goed 's nachts maar dat nemen we er allemaal graag bij, niet waar?

Ik voeg me even toe aan het lijstje, succes iedereen!!

Katooke, 2e kindje, uitgerekend voor 21 januari 2007

Machteld@Lia

Berichtdoor Machteld@Lia » 19 mei 2006, 19:48

Hé Lia,

Blij te horen dat jij dit blijkbaar ook hebt dat gevoel. Raar maar dit stelt me een beetje gerust...
Bij mij valt de vermoeidheid nu nog redelijk mee, ik herrinner me dat toen ik pas zwanger was van de 2de dat ik overal in slaap had kunnen vallen...Neem je Foliumzuur (vb. FOLAVIT), want dat kan de vermoeidheid wat tegengaan...

Veel liefs Machteld

Lies

Berichtdoor Lies » 19 mei 2006, 20:00

Hoi Ilse,

Ik duim alvast zeker dat het onschuldig was!
Ik ben zelf naar de gynae gegaan voor een eerste echo er was nog niet veel te zien dus, kon gelukkig zeggen dat ´de zwangerschap mooi begonnen is´, maar dat het wel afwachten blijft... (Hoe ontnuchterend..., maar wel w

annemieke

Berichtdoor annemieke » 19 mei 2006, 20:10

aan het anoniempje van boven (Mieke ?) : ik ben van duffel. als jij het mieke bent dat ik denk, dan kennen we mekaar id al heel lang hé meid ;)

hier wel angstaanjagend nieuws gekregen vandaag. moest een tweede bloedtest laten doen (om te kijken of mijn HCG wel mooi stijgt en alles goed gaat), en nu blijkt dat mijn HCG maar een klein beetje gestegen is, veel te weinig volgens de gyn.
Ik ben op een week tijd van 62 naar 160 gegaan, terwijl ik eigenlijk al minstens een stuk boven de 600-waarde zou moeten zitten.
de gyn zei eerst dat ik dus een miskraam gehad heb, maar ik heb geen pijn gehad, en ook geen druppeltje bloed verloren. daarom denkt ze nu dat het een miskraam in wording is... :(

maandag moet ik opnieuw bloed gaan laten trekken, om te kijken of er nog iets aan mijn HCG veranderd is. ik hooooooooooooop zo dat het gewoon een fout van het labo bleek, en dat eigenlijk alles gewoon in orde is, maar ergens begint de ongerustheid toch te knagen...
ik wil dit kindje niet verliezen ! :( :( :(

duimen jullie een beetje mee voor me ? ik kan nu echt wel alle positieve vibes gebruiken...
annemieke

Lautje

Berichtdoor Lautje » 19 mei 2006, 20:59

Hallo annemieke en ilse
ik duim voor jullie alle twee! dat is echt wel balen dat je prille geluk zo wordt overschaduwd door angst en stress... Zorg goed voor jullie zelf dit weekend, veel rusten en gezond eten en toch proberen om wat te ontstressen, want stress heeft alleen maar een negatieve invloed op je lichaam.
Ik denk aan jullie!

lautje

Berichtdoor lautje » 19 mei 2006, 21:13

zeg ik heb nog een algemeen vraagje. Ik ben de laatste dagen al 3 kilo afgevallen, en dat is echt niet van mijn gewoontes om gewicht te verliezen. Ik heb ook nog wel wat in reserve hoor, maar toch. Is het normaal dat je afvalt in het begin van de zwangerschap of wil dit zeggen dat ik toch dringend wat meer moet eten?

ils

Berichtdoor ils » 20 mei 2006, 09:08

Hoi ik voeg me ook toe

ils, 2de kindje uitgerekend 15 januari 2007

succes allemaal!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 20 mei 2006, 09:32

Hoi Lautje

Ja, da´s wel raar, op een paar dagen tijd... ikzelf heb to-tàààl geen last van géén honger ofzo, integendeel...
Zorg zeker dat je genoeg binnen hebt, is belangrijk voor de ontwikkeling van het kindje hoor.

emma

Berichtdoor emma » 20 mei 2006, 13:36

Ilse, eng hee om plots bloed te zien, maar het zal bij jou ook wel meevallen. Ik hoor trouwens nu continu van mensen dat ze in het begin van hun zwangerschap ook bloed verloren en die hebben ook een gezond kindje op de wereld gezet. Ik duim mee dat jouw kleintje ook in orde is!
Lautje, ik heb ook geen last van gewichtverlies, eerder het omgekeerde, ik ben al 3 (???) kilo bijgekomen sinds ik weet dat ik zwanger ben. Help, hoop dat dit niet zo doorgaat of ik ga er straks als een walvis uitzien. Mijn buikje begint precies ook al wat te verschijnen, maar dit lijkt me nog wat vroeg. Waarschijnlijk ligt het aan het feit dat ik ervoor al geen superplatte buik had en die nu wat minder intrek ;-)
Annemieke, ik hoop dat je HCG-waarden goed stijgen! Probeer je niet teveel op te winden!

Lia

Berichtdoor Lia » 20 mei 2006, 17:40

@machteld : Ik neem al van zodra ik een vermoeden had van mijn zwangerschap omnibionta pronatal.Maar dan heb ik wel last van opstopping.Ik probeer zoveel mogelijk fruit, groenten en vezelrijke voeding te eten.Ik moet mezelf verplichten meer te drinken.Ben vandaag 6 flessen Evian gaan halen.

@lautje : Wat het verlies van gewicht betreft, ik heb een collega die haar hele zwangerschap zo misselijk was dat ze vier kilo verloren was op het einde.
Maar als je niet gerust bent, neem toch maar contact op met een arts.
Zelf ben ik nog geen gram bijgekomen.Hoewel mijn ventje vindt van wel.

@annemie en ilse : Ik duim voor jullie beide.

@ons allen : Laten we van het slechte weer gebruik maken om uit te rusten.

Ilse

Berichtdoor Ilse » 21 mei 2006, 08:14

Hallo,

ik heb al veel aan jou moeten denken, Emma, en ik hoop dat het ook hier in orde is. Inderdaad, nu hoor/lees je hoeveel mensen zo'n bloeding hebben en het komt meestal toch wel goed.

Ik heb dus nog goede hoop, want na vrijdag helder bloed, heb ik enkel zaterdag nog een beetje ouder bloed gehad en dat is het. Maar het was inderdaad schrikken.

Ik zal toch pas helemaal gerust zijn als de gyn bevestigt dat alles in orde is.

Groeten,

Ilse

PS Hier ook gewichtstoename, al 2 kilo! Ik heb van jan tot maart WW gedaan en ik was 11 kg af. Ik ga nu natuurlijk niet meer diëten, maar zo snel omhoog moet het ook niet blijven gaan.

janne

Berichtdoor janne » 21 mei 2006, 16:22

Hoi,

@ Annemieke en Ilse, ik hoop echt dat het allemaal goed uitdraait voor jullie alle 2. Probeer niet te veel stress te hebben (natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan)

@ Lautje, ik ben ook een dikke kg afgevallen. Ik heb dat wel bij meer mensen gehoord dus maak je niet ongerust. Zolang je goed eet is er volgens mij weinig aan de hand

@ Lies, hoe was de eerste echo?

Dit weekend voel ik me ontzettend moe en ik heb constant honger. Die honger had ik bij mijn eerste zwangerschap totaal niet, misschien ben ik nu zwanger van een meisje? Toch wel spannend allemaal, kan het pas geloven als ik die eerste echo heb gehad. ( Nog tot 9 juni wachten!!!)

lautje

Berichtdoor lautje » 21 mei 2006, 21:22

hallo allemaal

heb een druk weekendje gehad, maar ben blij dat het met jullie blijkbaar nog allemaal goed gaat :)
ik ben terug 300 gram zwaarder geworden, dus het afvallen is al gestopt. Ik vrees dat mijn gewicht nu alleen maar zal stijgen de komende maanden ;)
Ik voel me ook terug veel beter, was nogal zwaar verkouden en die is nu bijna over. Mijn hoofdpijn en misselijkheid is ook verdwenen. Het enige kwaaltje dat ik echt constant merk is een soort van ongi-pijn in mijn onderbuik, en dat toch wel bijna de helft van de dag, zeker als ik wat moe ben. Soms ben ik wel een beetje misselijk/draaierig, maar dat is eerder zo een licht gevoel in mijn hoofd.
Morgenvroeg mag ik naar de dokter bellen om de resultaten te kennen van de bloedtest. Ik zal dan mijn hormonenwaarden kennen en ook weten of ik al resistent ben tegen toxoplasmose, want ik heb een kat...

toedeloe!

Hilde

Berichtdoor Hilde » 21 mei 2006, 21:33

Dag mama'kes allemaal,

Ik ben zwanger van mijn 1e kindje, voor mijn vriend zal het zijn derde kindje worden.
Wij zijn zoals ze het noemen " een nieuw samengesteld gezin" , we kennen elkaar nog niet zolang, bijna een jaar maar dit is wat we beide zeer graag wilden en willen. Wordt er deze maand ook al 36 dus lang wachten was niet aan de orde.
Zie mijn vriend en zijn kindjes heel graag dus dit voelt absoluut goed. Het dringt nog niet echt tot mij door merk ik en mag ook pas op 7 juni voor het eerst naar de gynecoloog. Heb al wel een bloedtest laten doen en weet dat tot hier toe toch alles ok is.
Ben helemaal niet misselijk of zelden moe en vraag me dan soms ook af of dit wel normaal is.
Het enige waar ik op dit moment aan voel dat ik zwanger ben zijn mijn borsten, heel gevoelig maar voor de rest voel ik mij prima.
Ons babytje zal rond 6 januari geboren worden en ik kijk er erg naar uit vermits dit mijn droom sinds jaren is.
Had wel een beetje schrik in het begin met het gedacht van ineens 3 kleintjes maar de kindjes van mijn vriend zijn echte schatten. Ze zijn 4 en 6 en zijn bij ons in co-ouderschap. Ze weten het nog niet maar we gaan het ze morgen vertellen dus spannend afwachten naar hun gezichtjes en hun reacties.

Ga mij dus ook snel toevoegen in het lijstje maar wacht tot na 7 juni.

Veel groetjes
Hilde

anita

Berichtdoor anita » 22 mei 2006, 09:18

hoi, proficiat aan alle toekomstige mama's . Ik wou jullie hierbij eventjes laten weten dat ik "onthaalmama te kampenhout" nog een paar vrije plaatsjes heb. Als er dus mensen van hier in de buurt nog op zoek zijn geef dan gerust een seintje 016/ 65 55 46

lautje

Berichtdoor lautje » 22 mei 2006, 10:10

hoi!
heb net bericht gehad van de dokter dat mijn hcg waarde (op vrijdag) 217 was! dus ik ben wel degelijk zwanger! He waren jullie HCG waardes bij die eerste bloedtest?
Ik heb negatief getest op toxoplasmose, dus ga wel moeten oppassen met mijn lief katje...
voor de rest heb ik contact opgenomen met de gynaecoloog maar ik zal dus moeten wachten tot 16 juni voor een eerste raadpleging. Maar langs de andere kant ben ik wel zeker dat er dan al iets te zien valt!

zouden jullie me aanraden om binnen een week of 2 nog eens langs mijn huisarts te gaan voor een controle of denk je dat dat niet nodig is?

INNE

Berichtdoor INNE » 22 mei 2006, 11:33

Mijn eerste bloedname was iets boven de 500 HCG. Ik kan op 30/05/06 naar de gyn. Ik had met het secretariaat een afspraak gemaakt en ze vroegen mij de eerste dag van mijn laatste ongesteldheid en op basis daarvan zei ze 30 /05 dus dan zal er al wel iets te zien zijn zeker vermoed ik. Ik ben uitgerekend voor 19/01. Maar ik merk dat velen van jullie pas later een afspraak hebben , ik zou net 6 weken en een paar dagen zijn.
Hoe gaan jullie het blijde nieuws meedelen?

janne

Berichtdoor janne » 22 mei 2006, 12:02

hoi

Lautje, mijn HCG waarden waren 198. Ik denk niet dat het nodig is dat je nog een bloedonderzoek moet laten doen. Ik heb ook geen antistoffen voor toxo.

Inne, ik heb het mijn ouders verteld op de verjaardag van mijn mama. Ik had bloemen bij met op het kaartje: Hopelijk heb je in je hart nog een plaatsje vrij, want er komt een baby bij!
Aangezien ik nu al thuis ben en niet meer mag werken moet ik het vrij veel mensen vertellen en weet iedereen het dus al vrij snel.

Heb vanmorgen weer moeten overgeven. Gelukkig heb ik daarna geen misselijk gevoel meer. Alles goed met jullie?

Els

Berichtdoor Els » 22 mei 2006, 13:50

Hey iedereen,

Op moederdag kwamen we via positieve test te weten dat we mogelijk zwanger waren.... maar we konden het niet echt geloven. Dus dan maar een 2e testje gedaan en bloed laten trekken...maar huisdokter was op vakantie :( Dus alles bleef spannend .... tot nu.
Nu zijn we er zeker van dat we ons eerste kindje mogen verwachten rond 21 januari 2007 :)

Het is nog steeds moeilijk te geloven :)

Groetjes,
Els

Terug naar “De kindjes van 2007”