ZWANGER voor januari 2007!!!

janne

RE: ZWANGER voor januari 2007!!!

Berichtdoor janne » 15 mei 2006, 18:59

hoi,

ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben. Ik heb al een zoontje Sem van 18 maanden. Ik ben uitgerekend voor 20 januari en ga morgenvroeg naar de HA om m`n bloed te laten trekken.
Ik heb ons mini prutske al moeten inschrijven in de creche van Sem. Er was nog maar 1 plaatsje vrij! Echt niet te geloven hoe snel je erbij moet zijn.
Ik voel me eigenlijk vrij goed, wel wat moe en wat last van bandenpijn. IK zal binnenkort als ik alles goed gelezen wel wat persoonlijker antwoorden hoor.
Allemaal een dikke proficiat en tot binnenkort!

Ilse

Berichtdoor Ilse » 15 mei 2006, 21:56

Hallo,

ik ben net naar de gyn geweest. Het was een jaarlijkse controleafspraak, die ik al in maart had geregeld.
Op de echo was dus spijtig genoeg nog niets te zien, is ook wel heel vroeg.
Morgen leg ik de andere afspraken vast, zien of er nog een gaatje is over 4 weken.

Ik heb nog geen last van misselijkheid, ik voel het wel aan mijn borsten, ze zijn al echt voller (mijn man klaagt alvast niet).
Ook heb ik meer last van een opgeblazen gevoel.

De gyn was wel verwonderd dat ik gisteren al een positieve test had, waarschijnlijk heb ik dan een vroege eisprong gehad.

Ivm de crèche: we staan op de wachtlijst, er zijn enkele wachtenden voor ons!!
Ze stelden ons wel wat gerust dat er vaak nog enkele afvallen (die voor een onthaalmoeder kiezen die plaats heeft) en ze hebben uitbreiding gevraagd, maar dit is nog afwachten.
Begin juni mag ik langs gaan en dan kunnen ze me concreet een maand noemen, vanaf wanneer er plaats is.
Wij wonen in een vrij landelijke regio, dus dit komt niet alleen meer voor in de grote steden.
Enfin, ik ga me er geen grote zorgen over maken, een niet al te lange periode kan nog overbrugd worden via ouderschapsverlof of opvang bij familie.

Ik ga nu mijn bed in, ben wel moe (lang moeten wachten, gyn was weggeroepen voor een bevalling en de gedachte aan die bevalling vond ik al leuk).

Groeten,

Ilse

emma

Berichtdoor emma » 16 mei 2006, 10:23

Welkom nieuwe zwangeren!

Voor ons wordt het vanavond spannend: de eerste echo!!! 'k Ben wel wat zenuwachtig en ik hoop dat we al een kloppend hartje gaan kunnen zien. Ik ben nu 6 weken en 4 dagen en moet zeggen dat de spanning in mijn borsten op en af gaat. Aangezien ik voor de rest niet veel last heb van kwaaltjes (enkel wat moe) ben ik toch steeds wat bang als mijn borsten iets minder pijnlijk zijn. Maar ja, sommige mensen hebben heel hun zwangerschap geen last van kwaaltjes, dus zal ik mij maar niet te veel zorgen maken zeker. Als alles goed was bij de gynaecoloog zullen we ook eens een onthaalmoeder of creche beginnen zoeken. We wonen in een grote stad dus ik vrees dat er al heel wat volzet zal zijn...

Ik laat jullie morgen wel iets weten hoe het is verlopen.

Groetjes, emma

INNE

Berichtdoor INNE » 16 mei 2006, 11:09

Wij weten sinds woensdag dat wij zwanger zijn van ons tweede kindje. De creche is al verwittigd. Wij weten nog niet goed wanneer wij de familie zullen inlichten, als we het vroeg zeggen kan het nog héééél lang duren voor ons zoontje eer zijn zusje of broertje er is. Wij dachten aan eind juni. En jullie?

Mieke

Berichtdoor Mieke » 16 mei 2006, 12:27

Wij hebben vanavond een afspraak bij de crèche, naar 't schijnt is het al de laatste plaats. Ik had vrijdag gebeld voor informatie, en dacht dat we nog heel wat tijd hadden, maar nee dus.

30 juni mag ik terug naar de gyneacoloog en zullen we normaal gezien het hartje zien kloppen, dan ben ik acht weken.

groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 16 mei 2006, 15:12

Hoi Inne,

Wij zouden het al sneller vertellen deze keer (aan de familie toch). Vorige keer hebben we dat niet gedaan, dan is het fout gelopen en hadden we toch zoveel verdriet dat we het wél verteld hebben... dus nu doen we het sneller...

Lia

Berichtdoor Lia » 16 mei 2006, 17:31

Wij vertellen het aan onze twee oudsten in het begin van de grote vakantie.

emma

Berichtdoor emma » 17 mei 2006, 09:09

hier is het gisteren een mega-spannende dag geweest. Rond 11 u ging ik naar het toilet en bemerkte bloed op mijn wc-papierke (en echt wel heel rood bloed!!). Ik heb direct mijn man gebeld en hij kwam direct naar huis. Hij heeft toen naar de gynae gebeld omdat ik teveel in shock was, maar aangezien we later op de avond al een afspraak met haar hadden, vond ze het niet nodig om al vroeger te komen. Ze had weinig tijd en als het fout ging lopen, kon ze sowieso niet veel daartegen doen. Wij zaten dus heel de dag met stress thuis wat naar tv te kijken om te tijd te doden. 's Avonds gingen we dan met bibberende knietjes naar de eerste echo en wat zagen we....een schattig kloppend hartje. Oefffffffffff !!!! Wat de bloeding veroorzaakt heeft, kon ze niet direct zeggen (gesprongen adertje, klein bloedklontertje,...), maar ik moest veel rusten en Utrogestan-pillekes innemen (dit zou de innesteling nog wat moeten bevorderen). Volgende week mag ik terug op controle om de vorderingen te bekijken. We waren superopgelucht gisterenavond en hebben nog lang naar ons bolleke van 7 mm zitten kijken...

We zullen dus zeker nog een weekje wachten met het zoeken naar een creche totdat we onze 2de echo hebben gehad.

Dus, als jullie ook een bloedinkje zouden krijgen, schiet dan niet meteen in paniek, want het kan dus ook onschuldig zijn!

Groetjes,

emma

Lies

Berichtdoor Lies » 17 mei 2006, 10:17

Hé Emma,

Amai, blij voor jou dat alles goed zit! En goed om te horen dat een bloeding idd. door andere dingen veroorzaakt kan worden ook.

Komt allemaal wel in orde,
Rust maar lekker!

Ilse

Berichtdoor Ilse » 17 mei 2006, 12:42

Hallo Emma,

blij dat het toch goed nieuws was voor jullie!
Ja, het is ook allemaal zo pril, onze kindjes hebben nog een heel wegje af te leggen, maar we gaan ervan uit dat ze het goed gaan doen!
Bedankt om ons in te lichten, het kan ons inderdaad wat geruststellen, als we hetzelfde meemaken.

Ik heb het heel moeilijk om mijn mond te houden, ik zou het al zo graag vertellen tegen een aantal mensen. Maar anderzijds weet ik ook wel waarom het beter is om nog even te wachten.
Mijn zus weet het wel al, zo heb ik toch iemand om erover te kwebbelen. En ik kijk er ook al zo naar uit om spulletjes te kopen ed, maar ook hier zeker nog wat inhouden.
Ik heb namelijk al de meeste spulletjes van mijn 3-jarig zoontje weggedaan of -gegeven, vermits het er hier naar uitzag dat er geen tweede zou komen. Nu dus toch wel (jippie!), en ik zal met veel plezier vanalles terug uitzoeken. Ik ga wel gaan voor goede tweedehands, want opnieuw alles nieuw zou toch een dure zaak worden.

Groetjes,

Ilse

Evaatje

Berichtdoor Evaatje » 18 mei 2006, 10:14

Hallo,

Hoe gaat het met jullie?
Vinden jullie ook dat de eerste weken zo ongelooflijk traag gaan? Ik ben zo ongerust, waarschijnlijk ook door wat er de vorige zwangerschap allemaal gebeurd is. Maar toch, bij elk steekje komt de angst naar boven, en na elk toiletbezoek ben ik blij als ik een maagdelijk witte onderbroek zie....
Morgen moet ik terug bloed laten nemen (ben dan 5 dagen overtijd), ik ben benieuwd....
Voor wanneer zijn jullie uitgerekend? Maken we een lijstje?

Evaatje

Lies

Berichtdoor Lies » 18 mei 2006, 11:29

Hoi Eva,

Goed idee van dat lijstje. Ik ben trouwens ook reuzezenuwachtig voor mijn bezoekske morgen... dan weet ik ook meer over hoe ver ik ben, maar voorlopig, volgens mijn berekening:

Lies, 1e kindje uitgerekend 12 à 13 januari 2007 ...? Vermoed ik...

lautje

Berichtdoor lautje » 18 mei 2006, 12:39

hallo dames!

deze ochtend heb ik positief getest en zal dus hopelijk ook in januari van een wolk van een baby bevallen. Morgenavond heb ik een afspraak met mijn huisarts voor een bloedafname. die zal dan misschien ook kunnen zeggen tegen wanneer ik precies uitgerekend ben, maar het zal ergens eind januari zijn.

Anneke

Berichtdoor Anneke » 18 mei 2006, 12:52

Hoi meiden,

Ik kom me bij jullie voegen als januari 2007 mama!
Ik heb al een zoontje van 14 maanden, Wannes, en heb ondertussen spijtig genoeg al 2 vroege miskramen achter de rug (1 vlak voor kerstmis vorig jaar en 1 begin februari). We hebben dan even een pauze ingelast om ons verdriet een plaatsje te kunnen geven en om mijn cyclus terug wat te normaliseren.
Op 2e paasdag vond mijn man dat we er terug voor moesten gaan en hebben we er al direct werk van gemaakt! Blijkbaar zat ik nog net in mijn vruchtbare periode, want 2 weekjes later op 1 mei wist ik dat ik terug zwanger was.
Ik had echt niet verwacht dat het weeral van de 1e keer raak zou zijn (bij mijn vorige zwangerschappen was dit ook al telkens!)

Ons 2e kindje wordt verwacht rond 8 januari.
Eergisteren ben ik voor de 1e keer bij mijn gyn geweest (ik was toen 6 weken en 1 dag ver) en tot mijn grote verbazing zag ik het vruchtje en al een hartslagje! Ik dacht dat je pas vanaf 7 weken het hartje zou kunnen zien kloppen. Jullie kunnen wel raden dat ik dus superblij was. Zeker omdat het al 2 keer is misgelopen.
Bij deze zwangerschap heb ik anders wel een heel goed gevoel. Ik heb namelijk veel meer last van vermoeidheid dan bij mijn 2 miskramen. Voor de rest heb ik af en toe wat bandenpijn.

Normaal gezien moeten we op het werk dadelijk stoppen als we weten dat we zwanger zijn. Omdat ik het toch nog wat te vroeg vind om het nu al te zeggen - Stel dat het alsnog misloopt! - wacht ik nog 3 weken om mijn collega's en baas in te lichten.
Wanneer we onze ouders het goede nieuws zullen vertellen, weet ik nog niet goed. Bij mijn miskramen waren ze nog niet op de hoogte dat ik zwanger was en zijn we dus met slecht nieuws moeten langsgaan. Ik zal het er straks eens met mijn man over hebben.

Zo, ik zal nog even het lijstje bij aanvullen.

Groetjes en geniet allemaal van jullie zwangerschap!

Anneke, 2e kindje, uitgerekend voor 8 januari 2007
Lies, 1e kindje, uitgerekend voor 12 à 13 januari 2007

janne

Berichtdoor janne » 18 mei 2006, 12:57

Hoi allemaal

Emma, gelukkig is dat allemaal goed afgelopen. Ik zou ook super ongerust zijn en zal blij zijn als ik het hartje ook zie kloppen. 9 juni mag ik naar de gyn voor een eerste echt. Nog veel te lang wachten vind ik, maar ja anders is er nog niet zo veel te zien.

Ik mag nu niet meer gaan werken tot het einde van de zwangerschap. Ik ben kleuterjuf en er is te veel risico voor CMV. Daardoor weten toch al een hoop mensen dat ik zwanger ben ook al is het allemaal nog zo pril.
Ik zal m`n naam al aan het lijstje toevoegen

Lies, 1e kindje uitgerekend 12 à 13 januari 2007 ...? Vermoed ik...
Janne, 2e kindje uitgerekend 20 januari 2007

Hoe voelen jullie je? Ik heb gisteren voor de eerste keer moeten overgeven en ik voel me wel wat moe en draaierig. Dikwijls ook last van bandenpijn en een drukkend gevoel op mijn schaambeen

Mieke

Berichtdoor Mieke » 18 mei 2006, 13:18

hoi Dames,
ik voeg me ook even bij in het lijstje.

Emma, goed dat alles goed is afgelopen !

Mieke, 1e kindje, uitgerekend voor 7 januari 2007
Lies, 1e kindje uitgerekend 12 à 13 januari 2007

Eveline

Berichtdoor Eveline » 18 mei 2006, 14:40

Hallo iedereeen

Ik ben nu ook sedert dit weekend heel erg moe aan het worden en misselijk. Ik moet niet overgeven maar ik heb geen zin meer in niets van eten en ik eet anders zo graag vanalles ... Het is niet leuk maar ja, ik neem het er graag bij als ik weet wat er volgend jaar in de plaats komt hé

Ik ben dus gisteren ook de crèche gaan vastleggen. Het deed wel een beetje raar. Ik besef nog niet goed dat ik zwanger ben en ik moet al een onthaalmoeder zoeken. Ik wist niet goed wat zeggen en vragen want ik was helemaal niet voorbereid. Ik ben nu 6 weken en 4 dagen, ik mag maandag naar de gyne voor het hartklopje ...

Ik voeg mezelf ook toe aan het lijstje:

Eveline, 1e kindje, uitgerekend 8 januari 2007

Groetjes
Eveline

Ilse

Berichtdoor Ilse » 18 mei 2006, 16:30

Hallo,

ik voeg mezelf ook nog even bij het lijstje.

Ilse, 2e kindje, uitgerekend op 24 januari 2007

Ik heb voorlopig nog wel zin in eten en nog geen misselijkheid. Ik ben benieuwd wanneer en of er zoiets zal volgen. Bij de eerste had ik vooral een enorme moeheid en meestal de hele dag misselijk.

Groeten,

Ilse

Annemieke

Berichtdoor Annemieke » 18 mei 2006, 17:49

hey mama's !

bij mij is de misselijkheid een beetje minder, maar 'k heb nog altijd niet veel zin en smaak van m'n eten... dus ik eet maar omdat het moet, maar veel plezier heb ik er ook niet aan. jammer, want ik was een echte bourgondier... :hihi
verder wel nog bandenpijn, en soms (zoals nu bijvoorbeeld) met echte steken in m'n onderbuik links.

Ben vandaag op de kop af 5 weken, maar ik moet nog zo lang wachten op een echo.... ben aan het overwegen om eens zo'n onafhankelijk medische beeldvormingskantoortje binnen te stappen, en te vragen of ik daar niet al wat vroeger een echo kan krijgen (ik wil zo graag het hartje zien kloppen) !

verder weinig nieuws hier, dus 'k zal mezelf nog in het lijstje plakken en dan ga ik een siesta'ke doen (ben elke dag dooodmoe als ik van m'n werk kom, en dan moet ik echt gelijk een bomma een uurtje gaan slapen... :p)

Annemieke, 1ste kindje, uitgerekend voor 18 januari 2007

Groetjes, en slaapwel :D
annemieke

INNE

Berichtdoor INNE » 18 mei 2006, 18:08

Hoi zwangere mama's,

Ik heb het moelijker met mijn mond te houden dan dat ik moet wachten voor de eerste echo. Ik begin nu toch wel te denken om het te vertellen zodra ik bij de gyn ben geweest en dat is op 30 mei. Dan ben ik nog wel maar een 7 weken maar tja... Zolang ik me zwanger 'voel' denk ik positief. Het heeft toch geen zin om te doemdenken. Mijn collega is zwanger en een aantal van mijn vriendinnen ook en ik wil hen zo graag zeggen dat ik ook bij het clubje hoor. Daarom ben ik blij dat ik toch met jullie kan mailen. Mijn man zou me gek verklaren als hij wist dat ik op deze site zat. Ik ben uitgerekend voor 19 januari maar het wordt wel een keizersnede dus dat kan wel eens een weekje vroeger gepland worden. Ik wil mezelf dus ook aan het lijstje toevoegen:
Inne, 2e kindje, uitgerekend voor 19 januari 2007

Lautje

Berichtdoor Lautje » 18 mei 2006, 18:49

Hallo allemaal!

Wat een dag! deze ochtend positief getest en vanmiddag vroeger naar huis gegaan van het werk. Is het psychologisch of begin ik echt vanaf vandaag last te krijgen van alle kwaaltjes?
Bovendien heb ik sinds 3 dagen een verkoudheid die aan het doorkomen is en ik kan er echt niets voor nemen he! Hebben jullie ook het gevoel dat je gezondheid er een beetje op achteruit gaat? Ik voel me precies koortsig, heb keelpijn, moet zwaar hoesten en veel niezen. Heb nu bovendien hoofdpijn gekregen, heb bijna niets gegeten vandaag en ben super moe...
Morgenavond kan ik naar mijn huisarts om een bloedtest te doen en hopelijk kan hij me ook wat geruststellen over die verkoudheid, want dat kan toch niet goed zijn voor het vruchtje?
ivm het zoeken van een creche, ik wist wel dat je daar niet al te lang mee mocht wachten, maar dat het nu al vol zit? en ik woon bovendien in Deurne (antwerpen) :s

hierbij het aangevulde lijstje:

Lautje, 1e kindje, uitgerekend voor 25 januari 2007

bigi

Berichtdoor bigi » 18 mei 2006, 19:57

Nog een januari mama in spé. Volgens mijn eigen berekeningen ben ik uitgerekend voor 20 januari.Heb dinsdag een positieve zwangerschapstest gedaan en maandag mag ik bellen voor de bloeduitslag.
Heb mezelf aan het lijstje toegevoegd.

Bigi,3e kindje,uitgerekend voor 20 januari 2007

emma

Berichtdoor emma » 19 mei 2006, 09:06

Ik zal mij ook eventjes toevoegen aan het lijstje. Joepie, ik sta zelfs als eerste, maar ja dat wil natuurlijk niet zeggen dat ons kindje ook werkelijk eerst geboren zal worden. Mijn bloeding is ondertussen al helemaal gestopt en voel me weer zo zwanger als maar kan!!!
Proficiat iedereen en geniet van jullie eerste echootje (ook al is er nog niet heeeel veel te zien, dat bolleke van een paar mm groot kan toch al enorm vertederend zijn hoor)!

emma, 1e kindje, uitgerekend voor 6 januari 2007 (2e echo op 23/5)

Liesbeth

Berichtdoor Liesbeth » 19 mei 2006, 09:50

Hoi allemaal!

Ik zou mij ook graag toevoegen aan het lijstje. Vandaag ben ik ongeveer 6 weken en een half. Ik zeg wel ongeveer, want doordat ik vlak na de pil zwanger ben geworden kon de gynaecologe geen exacte datum berekenen. Afgaande op de eerste echo van vorige week zou ik dus vandaag 6 weken en een half ver zijn. Volgende week vrijdag mag ik gaan voor een tweede echo en dan zou het vruchtje +/- 1 cm moeten zijn en zouden we het hartje moeten horen kloppen. Spannend...
Ik heb gelukkig geen last van misselijkheid, maar ik ben wel verschrikkelijk moe en mijn borsten beginnen serieus pijn te doen.

Liesbeth, 1e kindje, uitgerekend +/- 10 januari 2007

Lau

Berichtdoor Lau » 19 mei 2006, 10:23

Ik voeg mijzelf ook toe, 11 januari 2007...
Voel me redelijk vergeleken met mijn eerste zwangerschap. Toen ben ik met 10 weken opgenomen in het ziekenhuis omdat ik uitgedroogd was van het overmatige braken....:-(
Nu nog niet overgegeven, wel wat misselijk...
Ben ik trouwens de enige nederlandse????

Liesbeth, 1e kindje, uitgerekend +/- 10 januari 2007
Lau, 2e kindje, uitgerekend 11 januari 2007