ZWANGER voor januari 2007!!!

Tanja

RE: ZWANGER voor januari 2007!!!

Berichtdoor Tanja » 20 dec 2007, 00:45

Lautje,

Je vroeg wanneer ik uitgerekend was.Dat is rond 8 mei 2008.Momenteel gaf de echo al 2 mei aan,maar ik hou het maar bij de 8ste.

Ga nu slaapkes doen,want moet vroeg op voor Nathan en ga morgen kerst shoppen met mijn ventje.

Slaapwel

Tanja,Nathan,Deacon en Prutske

Lautje

Berichtdoor Lautje » 20 dec 2007, 20:09

Hoi allemaal!
Jennifer: hopelijk wordt je snel terug beter. Toen ik stopte met BV (ben gestopt tussen de 7de en 8ste maand) ben ik ook eerst gestopt met de avondvoeding. Op die manier sliep lucas echt door (voordien was dat af en toe). De ochtendvoeding vond ik ook moeilijker, dat is zo gezellig nog wat doezelen in bed samen. En in de week was dat ook mijn afscheidmoment van hem omdat ik daarna meteen ging werken. Nu ik gestopt ben wordt zijn ochtendflesje ook steeds later geworden omdat hij niet meer wakker wordt van de honger, maar gewoon omdat hij uitgeslapen is. We spelen dan nog wat in bed, kleden hem aan en dan krijgt hij zijn flesje pas.

Voor de kerstliefhebbers, onze beste wensen zijn in bijlage te vinden. Toch ben ik wel een beetje jaloers op Nath haar kaartje, zo sereen en liefdevol!

Groetjes!
Laura

Attachment : HPIM3347 KAARTJE GEKNIPT BETERE RESOLUTIE.jpg

Nath

Berichtdoor Nath » 21 dec 2007, 15:45

Bedankt voor de complimentjes voor ons kaartje. We hebben er 2 gemaakt, maar op het ander zie je echt dat ze goed ziek waren, gelukkig is de uitslag van Adélaïde zo niet te zien met het kaarslicht.
Wij gaan de kerstperiode ziek in. Adélaïde is weeral ziek, Zénaïde gaat beter en mijn echtgenoot is ook ziek in bed. We hebben precies een abonement bij de dokter en apotheek hier...

In bijlage de 'zieke' kerstwensen...

@Lautje: ik vind je foto ook super; mijn ideeën zijn altijd klassiek...

Attachment : voeux 1.JPG

jennifer

Berichtdoor jennifer » 21 dec 2007, 19:28

wat een leuke foto's :)
ik ben intussen begonnen met de medicatie omdat het echt niet meer lukte. Vorige keer had ik ook aangepaste antibiotica, maar blijkbaar kon dit dit keer niet.

Gelukkig heeft Luca helemaal niet moeilijk gedaan. Hij is deze morgen zelf nog een half uurtje bij me komen slapen zonder scène te maken. Ben wel iets vroeger moeten opstaan vanwege grote honger :) Maar in januari gaat Jona naar school en dan moet ik er zowiezo ook uit.

jennifer

Berichtdoor jennifer » 26 dec 2007, 13:05

Hoi,

prettige feesten iedereen :)

Ik zit hier intussen met een voedingsprobleem. De bv is gestopt, maar Luca lust niks anders behalve koemelk. Poedermelken wil hij zelf niet proeven (geur?) en de brikjes opvolgmelk (puur,met vanillesmaak, koekjesmeel enz maakt niet uit) weigert hij na één slokje. Koemelk drinkt hij heel graag, maar hij zit nu met krampen en diarree waarschijnlijk daarvan.

Jona die heeft de windpokken vast en dus zijn we op kerstavond al om 22u terug naar huis gekeerd omdat het ventjegek werd van de jeuk en niet kon slapen.Het is een vreselijke nacht geworden, maar gelukkig heb ik intussen antijeukdruppeltjes bemachtigd en dat lijkt te werken. Ik veronderstel dat Luca één dezer dagen de pokken overneemt...

Hopelijk bij jullie leukere kerstverhalen :)

Lia

Berichtdoor Lia » 26 dec 2007, 13:34

@Jennifer : Niet leuk al die problemen tijdens de feestdagen.

Hie valt het goed mee.

We hebben ook een voedingsprobleempje: Leo wil geen patatjes meer eten, noch vers noch in potjes.Maar fruitpap,sojapuddingkjes,...dat gaat goed binnen.
Ofwel begint zijn karaktertje erdoor te komen ofwel heb ik hem overlaatst te warm eten gegeven.Nu ja we zien wel binnen een paar dagen( Ik hoop allleen dat hij de kuren van zijn oudste zus niet overneemt)

Voor de rest is hij super koddig.Draait met zijn handjes op muziek, applaudiseert, geeft kusjes,doet zijn armpjes omhoog als je "joepie" zegt.

Na de vakantie gaat hij naar de kruipers in de crèche.

Alé tot binnenkort en prettige feesten allemaal.

jennifer

Berichtdoor jennifer » 26 dec 2007, 20:39

hey Lia, ik weet nog dat Jona dat rond 11 maand ook had. Hij weigerde elke warme maaltijd. Ik heb het gewoon genegeerd (niks anders gegeven ook) en na een week of zo ging hij weer eten.

Lautje

Berichtdoor Lautje » 28 dec 2007, 12:50

Hey jennifer,
Luca is nu bijna 1 jaar he, dus kan het geen kwaad dat hij koemelk drinkt ipv poedermelk. Eventueel kan je ook eens een aangepast melkproduct in een potje proberen, zoals een yoghurtje van bledimilky.

Bij ons geen enkel probleem met eten, hij eet zelfs te veel denk ik. Nu het vakantie is houd ik eens in de gaten hoeveel hij eet en ik ga ook doorgeven aan de crèche dat ze hem niet moeten overvoeren, want ik heb wel de indruk dat dat gedaan wordt. Hij eet en blijft eten, maar ik vind niet dat hij meer dan 300gr per keer moet krijgen. Mijn schoonmoeder ga hem alleszinds al gigantisch veel eten , niet normaal

oei, ons bezoek is er. Ik ga afsluiten, daaaaag!
Laura

Lia

Berichtdoor Lia » 28 dec 2007, 14:07

Eetprobleem waarschijnlijk opgelost.
Gisteren toch wat geforceerd en hij heeft gegeten.
Maar hij heeft een paar uur later zijn revanche genomen...
Volgens mij zit hij weer met een buikgriep (overgeven en diarree).
Vandaag heeft hij toch de helft willen eten zonder al te moeilijk te doen.
Hopelijk blijft het binnen.

Alé groetjes Lia

dikkie

Berichtdoor dikkie » 28 dec 2007, 15:25

hier bij ons voorlopig al een tijdje geen ziektes meer gehad, hout vasthouden...

Wat het eten betreft: ons poppemieke eet alles (tot spruitjes!), maar wel niet steeds van alles evenveel. Hoe zijn we zelf..
EN ik ben van plan om vanaf 1 jaar over te schakelen op volle melk. Had dit ergens hier gelezen dat dit ok was.

Aftellen naar oudejaar!!

Groetjes

jennifer

Berichtdoor jennifer » 29 dec 2007, 19:35

Hoi,

welja, de arts had ook gezegd dat koemelk mocht, maar hij reageert er dus niet goed op. Heb intussen melk van Nestlé in huis en dat lust hij. Ik moet hem wel een beetje pushen om genoeg te drinken (hoeveel melk moeten ze eigenlijk?) want als het aan hem ligt drinkt hij enkel een half bekertje smorgens en savonds. Voor de rest eet hij ook heeeeel veel, maar wel wat hij lust lol Liefst pittige smaken, zoetzuur, pikant, gekruid...

Lautje

Berichtdoor Lautje » 30 dec 2007, 17:59

Lia: normaal gezien moeten ze een halve liter melk per dag, maar dat kan ook vervangen worden door andere dingen zoals kaas of smeerkaas op de boterham of wat melk door de groenten of een melkdessertje of yoghurt combineren met fruitpap.

bij ons is het al super fijn geweest de afgelopen week. Heel de tijd samen thuis en het is echt super! ons jongetje is echt super lief en schattig geweest. woensdag terug gaan werken en bovendien is manlief dan een week in amerika, ik kijk dus eigenlijk niet echt uit naar het nieuwe jaar ;)

morgenavond hebben we bezoek. Het zal echt fijn worden denk ik. Wel makkelijk dat lucas gewoon in zijn eigen bedje kan slapen, geen gesleur dus met een reisbedje en een slapende baby :)

ik wens jullie allemaal het allerbeste in het komende jaar. Dat er veel mooie momenten mogen zijn samen met jullie kleine schatten!
Laura

Tanja

Berichtdoor Tanja » 31 dec 2007, 01:33

Ik wens jullie allemaal een heel gelukkig nieuwjaar en heel veel leuke en ontroerende momenten met jullie lieverdjes!!

Tanja,Nathan,Deacon en ...

Attachment : kerstkaart33.jpg

Lia

Berichtdoor Lia » 31 dec 2007, 10:03

Een beetje nostalgie :
Vorig jaar vroegen we ons af of we in 2006 of 2007 zouden bevallen.Wat een spannende tijd.

Hier is het ook genieten, ondanks het feit dat Leo nog steeds niet top is.
Maar hij is ook niet lastig als hij ziek is.
Na de diaree-episode is hij nu geconstipeerd.
Gisteren wou hij nog steeds geen patatjes eten, maar wel een halve fles melk en in de namiddag een halve fruitpap.
's avonds scheurde hij van de honger want hij was boos toen zijn fles van 270 op was.

Ik heb hem vandaag trouwens nog niet gezien.Mijn man is opgestaan en toen ik opstond lag Leo weer in zijn bed. Zijn ochtenddutje duurt nu al twee uur.
Ik ga toch eens gaan piepen.

Alé : Mijn beste wensen aan iedereen.

Groetjes

Lia

dikkie

Berichtdoor dikkie » 31 dec 2007, 12:10

inderdaad Lia, rond deze periode van het jaar komen inderdaad de herinneringen van vorig jaar naar boven.
Laatste kerst en oudejaar zonder kleijn prutske, en nu een jaar verder met een kleine pruts en een tweede onderweg...... Maf he hoe snel het soms kan veranderen....
Ook voor mijn job heb ik een belangrijke beslissing genomen om in de toekomst 4/5 te gaan werken en zo meer tijd te hebben voor de kindjes... Toch wel enkele nachten van wakker gelegen hoor!

Voor de rest gaat alles goed met onze dochter. Ze is nu al een ganse week thuis en superlief. Alleen gisteren terug wat meer last met nr 2: harde buiken en zo.... Nog maar (of toch al!) 27 weken, dus vind ik nog wat vroeg om last te hebben.

Deze avond koken voor de ganse familie! Eigenlijk al heel de week veel te veel gegeten en dat laat de weegschaal maar al te graag zien :)

Prettig eindejaar!
Dikkie

Siebke

Berichtdoor Siebke » 03 jan 2008, 20:31

Aan iedereen een leuk fijn onbezorgd 2008 !!!

I.v.m. voedingsproblemen. Een paar maanden geleden wou ons meiske ook geen groentenpapje meer. Ze huilde en protesteerde. Uiteindelijk zijn we bij een kinderarts geweest en de diagnose was een keelontsteking, de nacht erna had ze ook koorts. We hadden het helemaal niet door dat er iets broeide in haar lichaamptje... Sindsdien eet ze flink. Het ene eet ze naturlijk liever dan het andere,hoe zijn we zelf nietwaar? Voorbeeld knolselder eet ze met lange tanden, maar pompoen kan niet vlug genoeg gaan.
De laatste maand kwijlt ze wel enorm, soms knalrode wangetjes en vreselijk op alles zitten knauwen !Maar er is nog steeds geen nieuwe tand te zien. De laatste tand dateert van toen ze 8 maanden was.

Enne Dikkie... ik denk dat iedereen de laatste weken net iets teveel heeft gegeten. Ik beschouw het als een extra laagje tegen de koude ! :)

In bijlage vindt je ons herderinnetje met haar schaapje. Eigenlijk bedoelt als kerstkaartje, maar door een drukke agenda helemaal vergeten bijwerken, afdrukken en opsturen!

Nieuwjaarsgroetjes !

Attachment : P1000227.JPG

Lia

Berichtdoor Lia » 04 jan 2008, 08:06

Hier slaat de griep toe.
Ik zit al van gisteren met koorts, gezwollen klieren,een ontstoken oog en spierpijn.Enfin,deze ochtend ne'perdolan'genomen en het gaat al iets beter.
Gelukkig is Leo sinds gisteren terug weer de oude.Hij is rustig rond zijn park aan het spelen, haalt er alles 1 voor 1 uit.
De meisjes kunnen bij het buurmeisje gaan spelen, dus kan ik wat uitrusten.
Hoewel..er ligt nog een stapeltje schoolwerk te wachten.
Zondag vieren we Leo zijn verjaardag met oma en opa (heeft ook de griep) en peter en meter met bijhorende partners en kinderen.Het wordt een drukke boel.(14 man in totaal).Ben me nog aan het afvragen welke taart ik ga bakken.Zowiezo een 4/4 cake,en dan nog iets anders.Iemand een idee?

Bij deze ook onze nieuwjaarswensen

Attachment : wensen2008.jpeg

Lautje

Berichtdoor Lautje » 04 jan 2008, 11:25

gelukkig nieuwjaar allemaal!

een tijdje geleden had ik toch geschreven dat ik alles (van mezelf dan toch) hier op het forum terug aan het lezen was en daarnet was het lezen afgelopen. Ik heb nog geen tijd gehad om het allemaal op mijn pc te zetten, dus hopelijk schrappen ze dit forum niet in de 'nieuwe zappy'... By the way, jullie blijven toch wel naar dit forum komen als er een nieuwe zappy is he, dus niet vergeten in te schrijven ;)

mijn man is momenteel voor een week in amerika. Ik sta er dus enkele dagen alleen voor. pff, amaai, dat is meteen een stuk zwaarder dan met 2, zo valt het me pas op echt wat een goede man ik hab, zoveel dat hij doet!
Met lucas is alles prima, hij loopt steeds beter. Crost als de beste achter zijn loopwagentje en kan al enkele seconden los staan. Soms probeert hij dan een beetje te stappen, maar na 2 stappen valt hij gegarandeerd om :) Ik zal dus nog wel even geduld moeten hebben

Wat doen jullie allemaal voor de eerste verjaardag? Ik ga ook veel volk over de vloer hebben, zoals lia, en ben van plan om ook zelf taart te bakken. Het idee van de cake is alleszinds al goed, want dat is niet zo moeilijk. Verder zal ik iets met fruit maken en een crumble ofzo? Ik moet het nog eens bekijken. We moeten ook nog versiering gaan kopen, zodat onze huiskamer wat feestelijk eruit ziet :)

Veel groetjes!
Laura en Lucas

Nath

Berichtdoor Nath » 06 jan 2008, 19:42

Nog een foto van mijn twee zieke meisjes (ook al zien ze er zo niet uit). Ik hoop dat het nu eens gedaan zal zijn. We zijn al sinds eind november aan het sukkelen en hebben nog voor zeker 2 maand aerosol...
Deze week gaan we op zoek naar stapschoentjes....

Attachment : 20080103 séance photo (29)1.JPG

Lia

Berichtdoor Lia » 06 jan 2008, 20:41

@Nath : Ze zien er echt guitig uit je twee meiden.

Ik heb het vandaag overleeft.14 man in huis, 38,5 graden koorts en een witte angine die ongeloofelijk veel pijn doet.
Heb een uur geleden: een cataflam,antibiotica en 2 perdolans ingenomen en begin me nu beter te voelen.
Maar ik kon moeilijk alles annuleren en dus hebben we doorgezet.

Ik heb geen cake gebakken, we hebben van drie koningen gebruik gemaakt.
(En ik had de boon, hoewel ik bijna niets kan doorslikken)
Leo was super blij met zijn cadeautjes en de aandacht.Hoewel hij toch keek van: wat is dat hier nu voor een zottekot.
Het kaarsje had hij liever opgepeuzeld dan uitgeblazen.

Gelukkig heeft mijn huisarts me drie dagen rust voorgeschreven.Morgen kan ik eindelijk uitzieken.
Mijn man brengt de kinderen naar school/crèche en de buurvrouw haalt ze op.
Ik kan niet te ver gaan lopen, want ik ben zeker dat er een controle-arts komt. (Systematisch bij ons op school)Nu ja, je hoeft geen arts te zijn om de witte stippen in mijn keel te zien.En mijn bloeddruk ligt ook niet hoger dan 9/6.
Hopelijk ben ik tegen woensdag terug beter want dan zit mijnen vent ook weer in het buitenland.

Alé, ik ga in mijne nest kruipen.

Groetjes
Lia

jennifer

Berichtdoor jennifer » 07 jan 2008, 18:48

beterschap voor alle zieken :) ik ben eindelijk terug genezen intussen. Luca heeft de windpokken van broer doorgekregen en is erg lastig.

Mijn oudste had vandaag zijn eerste schooldag en het is prima gegaan! Hij heeft niks gehuild, flink meegdaan, in school blijven eten en zat nog vol energie om thuis met Luca te spelen. Hopelijk morgen weer zo vlot.

Tanja

Berichtdoor Tanja » 08 jan 2008, 00:13

Hoi,

Hier is het verkoudheidstijd.Zowel Nathan,Deacon als ik zijn verkouden,juist de papa lijkt er aan te ontsnappen.Morgen nog is op controle met Nathan voor zijn voet wrat,zal de laatste keer zijn denk ik.De vorige keer had de dokter een kweek genomen van Deacons tong maar de uitslag was negatief,ga is vragen of ze misschien meer in het bloed kunnen zien.WAnt er moet toch een oorzaak zijn dat die tong zo raar is.

Jennifer,

Hopelijk blijft je zoontje graag gaan.Bij Nathan vorig jaar is dat goed meegevallen en nu wil hij ziek of niet ziek naar school.Ben ik wel blij om,liever zo dan dat ze aleen maar wenen.

Nathan is sinds een dag of 5droog 's nachts,ben daar ook heel blij om.Ik hoop dat het zo blijft.

SLaapwel Tanja,Nathan,Deacon en Prutske

Lia

Berichtdoor Lia » 08 jan 2008, 08:52

Leo is 1 jaar vandaag.

Echt vieren doen we het nog niet, dat was zondag.
Hoewel de meiden vinden dat we deze avond taart moeten eten.

Wat mezelf betreft is het de eerste dag zonder koorts.De antibiotica beginnen te werken.De pijn is iets dragelijker.

Deze ochtend al met de oudste naar de pediater geweest, want die had zo'n eigenaardige pukkels op haar buik (waarschijnlijk één of andere insectenbeet)

En deze avond met nummer twee naar de oogarts.Ben benieuwd.Op school beweert het CLB dat ze niet goed ziet.

Nu ja, als moeder bestaat er eigenlijk niet meer zoiets als "ziekteverlof"

@Jennifer : Doet je wat hé die eerste dag naar school.
@Tanja : Wat is er zo raar aan Deacons tong?

Alé tot binnenkort

Tanja

Berichtdoor Tanja » 08 jan 2008, 23:50

Lia,

Deacon tong vervelt precies.Het zijn zo precies rauwe vlekken.Als mensen dit zien is het soms zo van '' wat heeft hij op zijn tong ,dat ziet er maar vies uit zene''

Maar blijkbaar maakt de dermatoloog zich niet ongerust.Hij denkt dat het een soort gisting is,als hij er veel last( van die vlekken heeft) van heeft dan moet ik Nystatine gaan halen en dat na iedere voeding geven.

Nathan zijn voet wrat was goed verwijderd,die moet dus niet meer terug.Ikke blij want het was geen simpele klus om hem zijn voet aan de dokter te tonen.

EEN HELE GELUKKIGE VERJAARDAG voor LEO.

Deacon verjaardag word 2 X gevierd,dan is de hoop mensen wat kleiner,ik hou dat niet vom u al dat ronddraven.

Slaapwel Tanja,Nathan,Deacon en Prutske

Lia

Berichtdoor Lia » 09 jan 2008, 08:35

Tanja

Tja, die tong.Ik heb er nog nooit van gehoord.Wel vervelend als je niet direkt een oplossing vind.Heeft hij er zelf last van?

Kinderen kunnen je nogal wat doen rondlopen hoor.
Gisteren dus naar de pediater voor de oudste : bleken gewoon spinnenbeetjes te zijn. En naar de oogarts, op aanraden van CLB.
Daar ook niets aan de hand.
Da's al de tweede keer dat die van het CLB mij met mijn kinderen naar de oogarts doen gaan.Hopelijk lappen ze me dat niet nog eens als Leo in het eerste leerjaar zit.

Leo zit al twee dagen bij de kruipers in de kribbe en doet het daar supergoed.Hij volgt goed het nieuwe ritme mee.Doet dus geen ochtenddutje meer en slaapt tussen 12 en 14u.Deze ochtend heft hij wel iets langer geslapen dan normaal.(tot 7 ipv 6)Maar nu hij thuis is wil hij terug zijn ochtenddutje doen.Benieuwd hoelang hj in zijn bedje zal blijven.

Ik begin er weer bovenop te geraken.Nog wat keelplijn.
Maar morgen vliegen we er terug tegenaan.
En ze zullen werken morgen in de klas!!!!!!

Groetejes
Lia

Terug naar “De kindjes van 2007”