ZWANGER voor januari 2007!!!

Kathleen

RE: ZWANGER voor januari 2007!!!

Berichtdoor Kathleen » 28 nov 2007, 06:41

Het is mij ook opgevallen toen ik de foto zag van het meisje van Siebke, geen baby meer. Ze scheelt maar 2 weken met mijn dochter, misschien daarom dat het zo duidelijk is. Echt geweldig vind ik dit topic !
Evi stapt ondertussen ook al goed, niet alleen natuurlijk en laat zich ook geregels los. Op 5 maanden stond ze mooi recht, op 7 maanden stapte ze...achterwaarts. Dan was ze het wat beu denk ik en op 8 maanden is ze beginnen kruipen.
Ik smelt ook altijd wanneer ik haar mama hoor zeggen, vooral als ze wakker wordt en je ziet dat ze mij aan't zoeken is. Papa zegt ze iets minder maar ze weet heel goed wie hij is. Mijn man is zelfstandig en wanneer hij thuiskomt met de grote machines staat ze altijd vol bewondering te kijken. En vanaf dan valt er nog weinig mee aan te vangen totdat ze papa ziet.
Slapen doet ze heel goed, in de voormiddag bijna niet meer, tenzij ik even weg moet, dan valt ze gewoonlijk in slaap in de auto. 's Nachts slaapt ze door (van 20u30-21u tot 8u-9u) en gisteren bv heeft ze geslapen van 13u15 tot 16u45. Is dus ook maar één dutje maar wel heel lang.
En hier ook nog een foto...

Attachment : Evi 048.jpg

Lia

Berichtdoor Lia » 28 nov 2007, 06:52

Wat hebben we toch allemaal zo'n schatten.
Vandaag nog even geconfronteerd met het feit dat het snel gaat.6jaar geleden verloor ik rond dit uur mijn water......
Mijn tweede dochter "Elanor" wordt er vandaag 6.
Hiep hiep hoera.

Tanja

Berichtdoor Tanja » 28 nov 2007, 10:44

Ja het gaat allemaal vlug he?

Nathan is vorige week donderdag ook al 4 geworden en binnen 2 maandjes worden die kleine kapoenen al 1 jaar.

Met ons alles ok,buiten een deftige verkoudheid voor ons allemaal.Mijn buikje groeit goed en nu weet ik het zeker ik voel soms beweging.Morgen ben ik al 17 weken,nog 2 weekjes geduld en dan kan ik terug naar de gyn.

Gisteren met Nathan naar de dermatoloog egweest voor zijn wrat,die is ineens bervroren,het was een deftige zei hij.Moet binnen 3 weken terug op controle en dan gaan ze ineens van Deacon zijn tong een kweekje nemen om te zien hoe het komt dat die altijd precies rauw vlees word.Hopelijk weten we dan hoe het komt,want ik maak me daar wel wat zoregn over zene.

Ga is een boterhammeke eten met Nathan,Deacon slaapt nu dus moeten we ervan profiteren.

Groetjes Tanja,Nathan,Deacon en Prutske

Attachment : HPIM4971.JPG

Nath

Berichtdoor Nath » 03 dec 2007, 21:10

Hey,
hier gaat het wat minder. Het is hier een waar kotsfestijn... en liefst dan nog op mij :s

Ze zijn dus alle 2 ziek en zijn echt wel mottig. Braken, vadsige windjes, zure oprispingen, ... Ze hebben de hele dag zitten slapen en als ze wakker waren jammerden ze. Gelukkig hebben ze geen koorts. Ik hoop nu een goede nacht te hebben (Zénaïde heeft ons tot 4u wakker gehouden).
Hou jullie vast omdat dit de ronde doet...
En dan zijn ze zo ziek en dan is dit de eerste dag dat ze alle 2 maar 1 luier nodig hadden vandaag!!! Ze kunnen het nu helemaal alleen.

Groetjes

Lia

Berichtdoor Lia » 04 dec 2007, 16:48

@nath : Hier van 't zelfde!Zondag voor ziekenboeg gespeeld tussen man, Leo en dochter.(en alle drie kotsen tegen de sterren op)Zelf ben ik ook niet in topvorm.Heb last van keelpijn.
Leo wil 's avonds niet eten,bijgevolg om 4u scheurt hij van de honger.Dat wordt dan opstaan en uiteindelijk heeft hij bij ons in bed geslapen.Begint in de keren te zitten.
Maar we hebben de automatische piloot weer aangezet en doen zo verder.
(Mama's hebben het recht niet meer om ziek te zijn)

Morgen gaan we Leo's hoofd weer laten meten.Hij draagt zijn helmpje allleen maar om te slapen sinds 3 weken.

Leo begint zeer expressief te worden.Hij doet en zegt dada.En houdt hele conversaties met echte intonaties.Echt grappig.

Groetjes
Lia

dikkie

Berichtdoor dikkie » 08 dec 2007, 12:10

goeiemiddag, het is hier precies rustig...
DOchtertje ligt in bed, dus is de rust thuis ook weergekeerd.Onvoorstelbaar hoe actief zo'n prutske kan zijn.En hoe snel de tijd vliegt als je met haar bezig bent....
Nummer twee schopt dat het een lieve lust is...Pfff, soms wel lastig. Ben soms wel bang als die tweede geboren zalzijn, dat er geen moment rust meer is. We zien wel.
Voor de rest niet veel speciaals.Tandje nummer 1 is in zicht! Supergrappig!!!

Groetjes

Nath

Berichtdoor Nath » 09 dec 2007, 22:23

Hey,

@ dikkie: ik ken er niets van, maar dat is toch redelijk laat voor een eerste tandje he. Maar ze zeggen, hoe later ze komen hoe sterker ze zijn. Bij mij komt er ook één door, de 2e wijsheidstand (ze zeggen oook, de wijsheid komt met de jaren he) :)

Hier gaat het nog niet veel beter. De kleintjes gingen sinds donderdag beter, maar zelf heb ik mijn shopping moeten stoppen om in bed te kruipen. Nu begint het wat beter te gaan en heeft Adélaïde sinds deze namiddag boven 39°. Zit nog effe op PC in de hoop dat de koorts een beetje mindert.

Enfin, we zien wel, ik heb toch nog genoeg te breien (slapen zal ik niet kunnen doen als ze zo mottig is)

Tot binnekort

Lia

Berichtdoor Lia » 10 dec 2007, 08:01

Hier worstelen we ons ook door de winterperikelen.
Het ging al 2 dagen beter met Leo.Niet meer overgeven, stoelgang normaal en terug goed eten.Sinds gisterenavond heeft hij een lelijke hoest en huilt hij na elke hoestbui.Maar nog steeds geen koorts.
We zullen zien hoe het loopt vandaag.Anders zal ik toch eens naar de pediater gaan.

Goed nieuws : Leo moet zijn helmpje nog tot 5 januari enkel om te slapen aan en dan is het GEDAAN!!!!!
Zijn hoofdje is terug mooi rond.Nog 2mm verschil, maar dat ziet niemand.

Leo heeft zijn 7de tandje dat eruit komt.Grappig want net datzelfde tandje is aan het loskomen bij onze tweede dochter.

Voor de rest is het dit weekend druk geweest met de levering van de nieuwe meubels.Nu heb ik eindelijk kasten die dicht kunnen en kan Leo mijn mappen niet steeds weer overhoop gooien.
De oudste heeft Monopoly gekregen van de Sint en het spel ligt ook al twee dagen op de nieuwe tafel.Niet gemakkelijk met zo'n sloeberke om eens door te spelen.Gelukkig snapt ze het wel.

Alé, ik ga nog wat verder verbeteren, want de rapporten komen er weer aan.
Groeten

Lia

Lautje

Berichtdoor Lautje » 10 dec 2007, 11:16

hey
ja, het is hier idd erg rustig, al moet ik zeggen dat ik zelf ook niet veel meer de moeite neem om iets te schrijven... Misschien omdat ik vind dat er niet veel te vertellen valt? alhoewel...
gisteren was het sinterklaasfeest van mijn werk, in een circus met een binnenspeelzaal eraan. Echt super! Ons jongetje is heel braaf geweest, heeft rustig naar het circus gekeken zonder een kik te geven (twas echt heeeeeel knap!) en in de speelzaal was er ook een hoek voor de peutertjes en daar heeft hij wat gespeeld, al moet ik zeggen dat hij zo onder de indruk was dat hij meer heeft zitten rondkijken ;) We hebben hem een paar keer van de glijbaan laten glijden en dat vond hij super en hij heeft ook in het ballenbad gezeten. Hij wist niet welke bal eerst te pakken!
We hebben hem ook een cadeautje gekocht: zo een loopfietsje die hij ook kan duwen. Hij is er echt weg van. Bovendien lukt het hem al om een paar stappen daar achter te stappen (en dan valt hij op zijn knietjes omdat het te snel gaat). Ik was wel fier op hem :) Ik denk dat dit echt super goed zal zijn voor zijn loopontwikkeling.
Bij ons is tandje nummer 6 aan het piepen. Ik vroeg me af welke tand nummer 7 (normaal gezien) wordt? Is dat terug een tand van vanonder?
Bij mij is het vandaag ook een 'hoogdag', ahum, bwa, toch een beetje: ik heb voor de eerste keer terug mijn regels (hahahahaha, nooit gedacht dat ik daar zo op zou kunnen zitten wachten). Ik heb 9 maanden cerazette genomen waardoor ik nooit mijn regels kreeg en nu een maand terug een gewone pil genomen. Ik moet zeggen dat ik me afgelopen weekend echt zorgen begon te maken. Ik had mijn laatste pil op dinsdag genomen en er kwam echt niets door, ik begon me stilaan al zorgen te maken en wilde vandaag naar mijn dokter bellen, maar dat is nu dus niet meer nodig ;)

Ik begin nu echt wel uit te kijken naar de feestdagen, anderhalve week thuis met lucas en mijn man... Dat gaat echt super fijn zijn! Juist de cadeautjesjacht zie ik niet echt zitten.

Veel groetjes allemaal!
Laura

Rana

Berichtdoor Rana » 10 dec 2007, 22:10

Hallo Dames,

Een tijdje geleden ben ik hier regelmatig langs gekomen, wegens vanalles-en-nog-wat is dat dan jammer genoeg wat verwaterd, maar nu hoop ik terug oude gewoontes in ere te herstellen.

Wegens hoog-bed-tijd zal mijn eerste nieuwe post wel een korte worden, maar het begin is dan toch gemaakt.
Heel vlug even opnieuw voorstellen, mijn zoontje, Adriaan is geboren op 31/12/2006 (niet echt een januari-baby dus), maar hij was voorzien op 9/1/2007.

Met Adriaan is het de laatste maand eigenlijk een beetje kwakkelen. Begin november is hij uit de zetel gevallen met een hersenschudding tot gevolg en 24u ziekenhuisopname ter controle. Vervolgens enkele dagen thuis, dan anderhalve dag naar de creche om weer in het ziekenhuis te belanden met een RSV bronchiolitis. 8 dagen ziekenhuis, een week thuis, een week op reis en nu terug naar de creche. Vrijdag mochten we (eindelijk!) met het aerosollen stoppen en gisterennacht is mijnheer weer stevig beginnen hoesten. We hebben dat vreselijke machine dan maar weer bovengehaald.
Ik ben wel wat geschrokken van die ziekenhuisopname. Adriaan behoort in de verste verte niet tot de risicogroep om zo gevoelig te zijn aan zijn luchtwegen, maar tjah, er zijn dus duidelijk uitzonderingen. En vervelend genoeg mogen we ons volgens de pediater aan 1 of 2 heel lastige winters verwachten op het gebied van luchtwegen...

Maar er is ook leuk nieuws hoor!
Vananond hebben we de 7e tand zien piepen.
Sedert exact een week loopt Adriaan aan 1 handje.
Hij wijst alles aan wat hem interesseert, hoofdzakelijk lampen.
Lichtknopjes aan en uitknippen zijn zijn favoriete bezigheid.
Sedert een kleine maand stopt hij de ballen in het daarvoor bedoelde gat van zijn loopwagentje.
Adriaan toont hoe groot hij gaat worden, doet zoals de Indiaantjes doen, doet hallo met vanalles en nog wat en zegt dada (alhoewel, die Indiaantjes weigert hij te doen sedert een paar dagen).
Vervelender is dat hij nogal stevig roept als iets niet snel genoeg gaat of als hij iets wil hebben. We negeren het gewoon en het lijkt in ijltempo te beteren.
En tot slot: hij heeft een nieuwe favoriet om te eten: petit gervais...

Het is gewoon een lieverdje!!!

Tot de volgende,
Rana.

dikkie

Berichtdoor dikkie » 15 dec 2007, 10:00

inderdaad, ik denk ook dat onze kleine meid wat laat is met haar tandjes,
maar nr 2 is in zicht!!

Ze loopt nu ook al rond de tafel en aan twee handjes met de mama of de papa. Het gaat toch snel hé!

Ze is nog altijd superbraaf, kan al flink spelen, maar heeft toch liever iemand in de buurt (precies de mama :) )
Ik denk dat het een superzus zal worden....

Voor de rest niet veel speciaals. Ben binnenkort ook thuis, maar het is helaas om te werken.... :(

Groetjes

Siebke

Berichtdoor Siebke » 16 dec 2007, 23:15

Hallo meiden,

Allereerst, bedankt Lia voor 't compliment !

Het jaar vliegt voorbij. Vandaag zat ik naar foto's te kijken toen ons meiske een paar maanden oud was. Wonderbaarlijk toch ! Ze heeft ondertussen een schoon kopke haar gekregen en al naar de kapper geweest, 8 tandjes, zit fier bij ons aan tafel (in haar Trip-Trap), trekt haar overal aan recht, de woordjes "mama" en "papa" klinken hier ook al in huis, snuistert graag in alles, vindt het super om alles te verleggen of te verzetten, kan knuffelen, doet al "neuze neuze", herkent woordjes, trekt bewust gekke gezichten, kan al goed komedie spelen, ... Ook slaat ze (veel te regelmatig) dutjes over. Het is een hele wakkere meid die haar leventje bijzonder boeiend vindt. Het is ook een wildebras als ze speelt. Kent absoluut nog geen gevaar ! Gelukkig hebben papa en mama goeie reflexen. Alhoewel ... Het is toch al 2 maal fout gelopen. 1 keer toch naar Spoed. Gelukkig had ze geen ernstige verwondingen of een hersenschudding ! Er staat ons nog het een en het ander te wachten ...

Lia

Berichtdoor Lia » 17 dec 2007, 09:03

We zijn ondertussen ook eens bij de pediater langs geweest.
Leo heeft inderdaad iets viraals opgelopen.
Niets aan te doen.Eventueel wat aërosollen.
Dit weekend waren zijn oogjes wel vol prut.
Maar vandaag was het weer over.

Het enige waar ik (maar de pediater dus niet) zorgen over maak is zijn gewicht.Hij is op de curve van p75 naar p10 gedaald.
Nu ja, niet verwonderlijk als je twee weken slecht eet en door de slijmen 1 fles per dag overgeeft.
Enfin, hij is 8kg760 en meet 73 cm.

Voor de rest is hij een echte kapoen.Zijn nieuwe passie is de planten uitgraven.
En vandaag heeft hij voor het eerst kusjes gegeven aan zijn zussen.
Deze ochtend waren ze alledrie superschattig samen aan het spelen.

Nog 21 dagen en hij is 1 jaar.
Ongeloofelijk hoe snel het gaat.

Alé tot binnenkort.

Zeg waar zitten Jennifer en aanhoudertje en de anderen...?

Lautje

Berichtdoor Lautje » 17 dec 2007, 11:05

ik zit gewoon op mijn werk ;) maar ik heb een nieuwe hobby gevonden: ik alle stukjes die ik geschreven heb op dit topic terug aan het lezen (en soms ook de stukjes van anderen). Schitterend gewoon! Ik beleef mijn zwangerschap gewoon opnieuw. Ik zit nu in de periode dat de kleintjes van Nath en Mus geboren waren en beleef de angstigen gedachten van toen opnieuw.
Ik denk zelfs dat als ik tijdens de vakantie tijd heb dat ik die tekstjes (die van mij he) ga opslaan op mijn pc, want het is eigenlijk een soort van zwangerschaps en baby-dagboek geworden!

Groetjes,
Laura

Siebke

Berichtdoor Siebke » 17 dec 2007, 21:21

Zeker doen dat dagboek ! Mijn zwangerschapdagboek staat ook op disk. Soms lees ik die ook wel eens. Fijn voor jezelf, maar ook leuk als je kleintje volwassen en nieuwsgierig hoe alles verlopen is toen. Veel succes ! Groetjes !

Tanja

Berichtdoor Tanja » 17 dec 2007, 23:37

Hallo,

Effe vlug laten weten dat ik naar de gyn ben geweest.

Alles was ok met ons Prutske.Deze keer ligt mijn placenta ook goed,dus als alles normaal verloopt ga ik terug in bad bevallen.Ik heb dit ook gedaan bij NAthan.

Ons Prutske heeft ook het grote geheim prijs gegeven! Wij kijrgen een 3de zoon!! Eerst was er een beetje teleurstelling,want ik had zo op een dochtertje gehoopt.Maar het aller belangrijkste is dat alles goed is met dat kleine ventje.Hij zou ongeveer 21 cm zijn.

Het enige probleem dat we hebben is een naam! Als jullie suggesties hebben die bij Nathan(op zijn Engels) en Deacon past,laat het me dan weten.

Ik ga is gaan slapen.

Groetjes Tanja,Nathan ,Deacon en Prutske

Lia

Berichtdoor Lia » 18 dec 2007, 09:08

Ik ben ook al een tijdje bezig om alles wat ik geschreven heb in een word-document te gieten.Ik zit al ongeveer aan pagina 36 en het is ondertussen al een maand of twee geleden dat ik nog aangepast heb.
Tja...eigenlijk zijn we hier samen een boek aan 't schrijven en nog een kanjer ook.(Iemand connecties met een uitgever?...)

Daag
Lia

@Tanja: Ik denk er eens over na, maar weet zelf niet zo snel een naam.
Voor Leo hebben we niet echt gezocht, maar gewoon de naam van de opa genomen.Maar je zoekt iets dat Engels klinkt veronderstel ik?
In ieder geval proficiat met de drie zonen.

jennifer

Berichtdoor jennifer » 18 dec 2007, 18:39

:) ik kom nu en dan ff piepen. Ben al een hele tijd ziek, aanslepende verkoudheid met ontstoken sinussen, een borstontsteking, diarree en nu al 5 dagen tandpijn ook. Vandaag bij de dokter geweest en ze kunnen me enkel helpen (antibiotica) als ik stop met borstvoeding. Ik heb de medicatie hier nu liggen, maar als ik zomaar stop zit in binnen de kortste keren met nog meer last door stuwing. Ik probeer dus snel te stoppen en Luca is deze avond voor het eerst zonder bv gaan slapen. Dat ging wonderwel, alleen vrees ik dat het 'smogens heeeel wat lastiger zal zijn. Ik probeer morgen nog zo door te komen en dan vanaf donderdag op antibiotica.

Met Luca gaat het prima. Hij speelt de hele dag flink, is dol op boekjes lezen en kiekeboe spelen, met zijn karretje rondlopen, dingetjes in en uitladen, grote broer boycotten. Hij eet enorme hoeveelheden :), probeert met een lepeltje te eten en kan helemaal alleen uit een open beker drinken. Hij tettert er ook op los 'tis dat?' 'tisedaan' 'mama''papa''tut''dada''neenee'(als zijn broer hem probeert te duwen of zo) hij gromt als hij een beer of tijger ziet en miauwt bij een poes. Hij dut nogal onregelmatig en enkel in de zetel of in de buggy, maar heeft er blijkbaar weinig last van.

@Tanja: Jona's neefje noemt 'Davis' (op zn engels uitgesproken)

groetjes :)

Tanja

Berichtdoor Tanja » 18 dec 2007, 23:08

Lia,

Ja we ziojn op zoek naar een Engels klinkende naam.Alvast bedankt voor de felicitaties en dat je mee wil zoeken.

Jennifer,

Amai zeg zo sukkelen.Is er geen enkele medictie waar je achteraf terug met BV kan beginen? Ik heb met mijn borstonsteking een Antibiotica gegeven waar ik achteraf terug BV met kon geven.

Groetjes Tanja,Nathan,Deacon en Prustke

Nath

Berichtdoor Nath » 19 dec 2007, 10:51

ik denk dat we mogen beginnen

Attachment : voeux 22.JPG

Lautje

Berichtdoor Lautje » 19 dec 2007, 11:14

hey allemaal
Jennifer: ivm die borstvoeding. Ik zou je echt aanraden om eens te bellen (of mailen) met Christine van LLL! Ze is echt super lief en erg behulpzaam en heeft een super grote kennis oven BV, en ook over de combinatie van medicijnen en BV, over borstontsteking en langvoeden. Want het lijkt me dat zo 'gedwongen stoppen' niet je eigen keuze is en misschien ga je je er binnenkort slecht bij voelen.

Tanja: namen weet ik niet meteen te bedenken. Wel proficiat met je zoontje!

Tanja & Dikkie: voor wanneer zijn jullie eigenlijk uitgerekend? Nog geen last van harde buiken enzo?

Ivm kertskaartjes: idd, daar wordt het tijd voor! Ik heb hem niet op mijn pc op het werk staan, maar ga zeker en vast een van de dagen mijn kerstkaartje komen posten :)

Met lucas gaat het prima (denk ik). Ik heb hem sinds zondag niet meer wakker gezien... 2 late avonden op het werk gehad en er 's morgens vroeg uit... Gelukkig zijn er voor de rest van de week geen avondvergaderingen meer en kan ik terug wat genieten van mijn kleintje :)

Groetjes!
Laura

Lia

Berichtdoor Lia » 19 dec 2007, 18:59

@Tanja : Nathan,Deacon en Harold?

jennifer

Berichtdoor jennifer » 19 dec 2007, 19:11

Hey,
vandaag nog geen antibiotica genomen, ik hoop eigenlijk nog zo'n beetje dat het vanzelf geneest :p ben ook bij de tandarts geweest, maar mijn tanden zijn in orde. Doordat mijn sinussen ontstoken zijn worden de tandzenuwen geprikkeld en heb ik ook tandpijn.

Tegen een borstontsteking had ik ook speciale antibiotica, maar blijkbaar zijn er bij tegen deze infectie geen andere opties. De dokter heeft het opgezocht en raad gevraagd aan de andere artsen (is een gemeenschappelijk gebouw met 5 artsen), maar ik kan enkel of niks doen of die specifieke antibiotica nemen.

Als de kuur gestart wordt moet ik het een week innemen. Afkolven heb ik nog nooit gedaan en lukt me langs geen kanten, dus de kans dat ik het een week op gang zou houden is wel erg miniem.

Maar de enige reden waarom ik nog bv geef is voor de ochtendvoeding, gewoon lekker makkelijk en een uurtje meer rust voor mij. 'savonds vind ik het eigenlijk wel practischer zonder de voeding.

Vandaag viel t wel mee, dus ik zie hoe het gaat morgen.

Siebke

Berichtdoor Siebke » 19 dec 2007, 22:37

Aan Nath : Ongelovelijk mooi en vertederend kaartje !!!

Het is zoveel origineler om een kerstkaart te maken van je kindjes en het is mooi souvenir! Meestal gooien de mensen hun kerstkaartjes weg na die feestdagenperiode, maar zo'n kaartje bewaar je zeker. Ik had ook al gedacht om ons dochtertje te fotograferen en die dan te later afdrukken in sepia-kleur.

Aan de zieke mam die BV geeft. Heb je al overwogen om een homeopaat te raadplegen ? Veel beterschap !!!

Siebke

Berichtdoor Siebke » 19 dec 2007, 22:46

Nog iets vergeten... tips voor de zieke Jennifer :
Vroeger had ik ook moeite van afkolven, maar eenmaal je de kneep heb te pakken lukt het wel. De ene borst ging beter dan de andere. Mijn manier was eerst warm washandje opleggen en dan tepel goed masseren. Ik legde ook een foto van mijn dochertje bij me. Ik ben na 3 maanden gestopt met borstvoeding, wel geleidelijk overgeschakelt naar poedermelk. Borstvoeding geven is iets heel moois, maar op een gegeven moment is een fleske toch praktischer. De beste of meest vergelijkbare melk is Omneo 1 te verkrijgen in de apotheek. Ondertussen drinkt mijn meiske nu Omneo 2. Heel goed verteerbaar en prima kwaliteit. Succes !

Terug naar “De kindjes van 2007”