ZWANGER voor januari 2007!!!

Tanja

RE: ZWANGER voor januari 2007!!!

Berichtdoor Tanja » 07 nov 2007, 10:12

Hoi,

Met mijn buikje is alles ok(dat hoop ik toch).Morgen ben ik 14 weken en ik tel ongeduldig af want ik mag 17/12 eindelijk terug op controle gaan.Dat ik bang ben ja,dat blijft dankzij die 2 MK's die ik heb gehad voor ons jongens.Maar ik probeer positief te denken,want vanaf dat ik bij de jongens een goede echo had ging alles goed.Dus dan zal dat nu ook wel zijn zeker?Ik wacht ongeduldig op de 1ste schopjes dan krijg ik een beveistiging dat alles ok is.Ik zou graag zo'n Angel sound hebben,maar vind dat veel te duur om nog aan te kopen nu(het is zowizo de laatste zwangerschap hier),en spijtig genoeg ken ik niemand waar ik het van kan lenen.Maar cerstoppen kan ik het echt niet meer hoor.

Deacon trekt zich al even recht,begint nu al wat franker te worden en laat zich al is los.Als hij op zijn buik ligt op de grond dan trekt hij zich door middel van zijn armen voort,die benen blijven gewoon gestrekt achter hem,een komisch zicht hoor.Eten dat die doet.Die eet zijn portie aardapellen en dan wil hij nog mee eten van tafel.'s Avonds wil hij ook mee aardapellen of groenten eten.ALs wij een puddingkje eten dan eten we dat ook niet alleen op zene,meneer eist zijn portie wel op.

Heb hem juist laten wegen,8kg990 en 71 cm.
De maxi cosi word hier nog juist gebruikt voor in de auto maar in een karretjes zit hij ook al hoor als we gaan winkelen.
Ga nog effe voort doen wnat moet zometeen Nathan van school halen.

Groetjes Tanja,Nathan,Deacon en Prutske

jongensmama

Berichtdoor jongensmama » 07 nov 2007, 14:02

Amai, al zoveel kindjes die zich kunnen rechttrekken!
Dat kan onze Simon nog niet, maar hij kan sinds gisteren wel kruipen!
Het lijkt wel eerder op een rupsje: handen verder zetten en dan poep in de lucht bijtrekken :)
Ik ben heel fier maar het heeft wel nadelen ook natuurlijk: ik ben geen moment meer gerust nu want hij zit overal in, onder en aan.
En hij heeft het vooral op het speelgoed van grote broer gemunt, die dat niet leuk vindt...
Hij zit ook al een hele tijd niet meer in de maxi cosi, hij is nogal groot en hij zat er ook niet graag in.
Sinds hij in de autostoel zit krijst hij niet meer in de auto.

Hoeveel dutjes doen jullie kindjes nog?
Simon is een heel slechte slaper: 's nachts wordt hij regelmatig wakker voor zijn tut (hij heeft nog NOOIT doorgeslapen, heel vermoeiend!) en overdag doet hij voor de middag een dutje van een klein uurtje, in de namiddag ook zoiets (soms zelfs maar een half uur).
Soms heeft hij dan 's avonds nog een dutje nodig maar de laatste tijd wil hij echt niet meer, ook al is hij moe.
Rond 20 u gaat hij slapen, vaak is hij om 6 u- half 7 al wakker.
Hopelijk verbetert dit nog!

Lia

Berichtdoor Lia » 08 nov 2007, 20:14

@jongensmama: Gewoon van je hart een steen maken en besluiten dat je niet meer op staat voor zijn tutje.

Toen nummer 2 21/2 was hebben we dit uit pure miserie gedaan.En het hielp.Nu ze is 's ochtends nog steeds als eerste op.
Ze is gewoon één brok energie.(6j)
Leo is makkelijker.Die slaapt mooi van 19u tot 6u30-7us'ochtends nog een dutje van 1u en idem in de namiddag.

Hij is vandaag 10 maanden.En hij moet zijn helm alleen nog om te slapen aan.
(zolang de fontanellen niet dicht zijn)

Voor de rest is het echt genieten van dat ventje.Zo'n schat.
Hij probeert te kruipen, maar het is eerder "poepschuiven".Maar hij geraakt wel waar hij wil.
Vooral de stopcontacten en draden/kabels vind hij interessant (toekomstige electricien?)

Vorige week heeft hij zijn wijsvingertje in de pedaal van de vuilbak geklemd.
Vlug naar spoed, maar gelukkig was het niets erg.Een dag later zat hij weer met dat vingertje te prutsen.

Vraagje : Wat vragen jullie aan de Sint?I k heb nog zoveel speelgoed van de meisjes en weet dus niet wat te kopen.Eigenlik heeft hij al veel en hij is nog te klein om te weten wat hem echt interessseert.Hij speelt met alles, maar is alles ook snel beu.

@Mus: Proficiat met je nieuwe job.Tof dat je het goed kan combineren met Manon.Zelf ben ik net thuis van de derde vergadering deze week. (Leve het onderwijs, goeie job om met kinderen te combineren,...LOL)
Leo begint al bijna te huilen als hij mijn moeder ziet, dan weet hij dat ik weer weg ben.Gelukkig dat ik haar heb.

Alé we gaan nog een verslagje intypen en een toet opstellen en dan kruipen we erin.

Groetjes
Lia

Nath

Berichtdoor Nath » 08 nov 2007, 22:12

Ik kom ook nog eens updaten!

Hier is alles OK. We hebben de 20e okt de verjaardag van onze meisjes gevierd. Het was een echt feest en ze wisten niet wat hen overkwam, maar waren dolblij met al de attentie. Hun kaarsje hebben ze niet zelf kunnen uitblazen.
Na de verjaardag stond er de hele week maar 1 ding op het programma: wassen en valiezen pakken! Hebben toch nog een last minute reisje meegepikt naar
Republica Dominicana...
Om het jaar een beetje proberen 'af te sluiten'.
Het was de eerste keer dat ik ze zo lang en ze ver weg achterliet. We hebben ook eens een test gedaan om ze te scheiden en het was een succes. De grootouders aan beide kanten waren zeer gelukkig en in het midden van het verblijf hebben ze een dagje samengezeten en toen geswicht (kwestie van ze toch alle 2 te hebben). Het was op sommige momenten moeilijk ze niet bij ons te hebben, maar we hebben een week heel diep kunnen slapen.
Ze hebben enorm veel geevolueerd op die week. Zénaïde zingt, ze fluit, ze blaast als de beste en kruipt aan een hels tempo. Adélaïde fluistert, zingt uit volle borst, heeft een prachtige pincetgreep en stapt als we haar handjes vasthouden. Qua look zijn ze ook veranderd: ze hebben nu alle 2 3 tandjes en ze zijn voor de eerste keer naar de kapper geweest (al die rattenstaartjes wegknippen). Vandaag, eerste dag thuis, hebben ze veel gespeeld en weinig geslapen. Ik merk nu ook dat Adélaïde veel dominanter is, ze gaat op haar zus liggen om haar te pesten. Ik denk dat ik ze toch van tijd tot tijd apart zal moeten laten spelen.
Nog een fototje van de verjaardag

Attachment : 2.JPG

dikkie

Berichtdoor dikkie » 11 nov 2007, 22:08

@Nath: het gaat zo rap hé! Leuke foto. Je begint toch wel twee verschillende meisjes te zien, ervoor vond ik dat ze meer op elkaar geleken...

Wij zijn dit weekend om Sinterklaascadeautjes geweest. Hebben een loopfietsje en een grote speelgoedkubus gekocht. Verder ook een speelgoedtelefoon die ze al gekregen heeft met veel knopjes en lichtjes en muziek. Ze zit telkens aan onze tv bakjes en gsm te prutsen, dus nu heeft ze haar eigen exemplaar. Van de oma en de overgrootoma komt er ook nog....

Ik heb nog een vraagje voor de kinderstoel. wij hebben zo'n trip trapp maar pruts begint ze zich in te wringen. Hebben jullie zo van de riempjes om ze vast te maken? Of kunnen ze er niet uit?

voor de rest gaat alles goed. Is ondertussen genezen. Ze trekt zich aan alles recht en vindt dit veel interessanter dan al haar speelgoed tesamen... Dus voor ons geen moment meer rust, want ik ben oh zo bang dat ze zich vreselijk pijn zou doen bij het vallen.
Nu, ik denk dat ze in de creche ze ook niet constant in de gaten kunnen houden, niet?

Met nr 2 alles goed, wel af en toe harde buiken, wat ik wel nogal vroeg vind...
De tweede kinderkamer is in de verste verte nog niet af, lukt alleen maar met wat druk....

Groetjes
dikkie

Lautje

Berichtdoor Lautje » 14 nov 2007, 14:38

hey dames
pfff, ik zit sinds maandag met een raar gevoel. Ik ben zondag naar een pasgeboren babytje gaan kijken en nu wil ik er terug aan beginnen! Maar mijn gedachten zeggen dat ik nog moet wachten. Ik wil namelijk dat lucas eerst wat groter is. Ik wil zoveel mogelijk voor hem klaar staan als ik thuis ben, en daarom wil ik het me niet nog extra zwaar maken met een nieuwe zwangerschap.
Ik wil de volgende zwangerschap ook graag veel bewuster meemaken, genieten van het moment en niet steeds proberen te denken aan wat nog zal komen. Maar nu zit ik gans de tijd in mijn hoofd met zwanger worden... Een we zouden er ten vroegste in augustus aan beginnen. Heb gistern ook even met mijn man gepraat, hij snapt me totaal niet. We hebben het nog druk genoeg met lucas vind hij, dus wil hij helemaal nog niet denken aan een 2de, augustus is in zijn ogen zelfs nog te vroeg... pfffffffff
Wat doe je eigenlijk aan die gevoelens? Gaan ze weg of wordt het gewoon alleen maar erger????

mijn moedergevoel versus mijn analytische geest, dat botst toch soms hard hoor! Ik WEET dat het nu te vroeg is maar ik WIL graag al aan nummer 2 beginnen :)

dikkie

Berichtdoor dikkie » 14 nov 2007, 16:33

tja lautje,
ik ben misschien niet de meest ideale persoon om je raad te geven
maar wat voor ons speelde was
- de werksituatie (domme reden, maar wel heel bewust voor gekozen..)
- mijn leeftijd, ben er 30 en wou niet te lang meer wachten
- op zich gaat het voor de kindjes wel leuker zijn dat ze veel aan elkaar hebben, hoor ik toch van veel mensen
- tja, het zal in het begin wel lastig zijn, maar ik denk dat het op elke leeftijd lastig is als je kiest voor een tweede.

Dus zijn wij ervoor gegaan en ik moet toegeven, sneller terug zwanger dan gedacht... Hebben voor de eerste een poosje moeten wachten en nr 2 direct prijs.

Succes met de keuze!!

dikkie

Lia

Berichtdoor Lia » 14 nov 2007, 16:34

@Lautje : I know the feeling
Weet je het is "analyse" versus "gevoel" en hoe je het draait of keert,
als je objectief gaat nadenken begin je zelfs niet aan kinderen en toch is het gevoel daar.
Ik dacht het met nummer drie ook over zou zijn, maar heimelijk denk ik al aan dat vierde (Dat er misschien nooit zal komen)

jufked

Berichtdoor jufked » 15 nov 2007, 19:20

Hoi iedereen,

Ik ben ook een mama van een januari 2007 kindje. Ons zoontje Zias is geboren op 04-01-2007. Hij is ons derde en laatste kindje.
Ik wou even reageren op Lautje. Weet je, ik denk dat alles zijn voor en nadelen heeft. Als er meer leeftijdsverschil tussen zit, is het idd rustiger en kan je misschien meer genieten van die nieuwe zwangerschap.
Ik heb mijn drie kindjes kort op elkaar gekregen. Voor ons eerste dochtertje hebben we de medische mallemolen moeten doorstaan om zwanger te kunnen worden. En na haar geboorte hebben we gewoon alles zijn gangetje laten gaan want met die medische mallemolen wou ik niet meer opnieuw beginnen. En wonder boven wonder was ik na 6 maand 'puur natuur' zwanger van ons tweede dochtertje. We waren superblij met die zwangerschap omdat het dit keer zo gelukt was, t was wel snel, maar ik heb het me geen moment beklaagd. Ik moest tijdens mijn zwangerschap thuis blijven en heb zo intens van mijn eerste dochtertje kunnen genieten voor de tweede geboren werd. En eens zij er was, gaat alles gewoon mee door, je zit nog in dat ritme van luiers, flesjes enz....
Na de geboorte van de tweede bleek ik na 6 maand weer zwanger te zijn ondanks voorbehoedsmiddelen. Dat was effe schrikken want er zou normaal geen derde meer komen (voor mijn man toch niet). Dus die eerste weken waren veel wikken en wegen en zo. Maar we zijn ervoor gegaan en nu ben ik zo blij...ik heb nu alles wat ik wou...3 kindjes en dan als afsluiter de zoon die ik zo graag wou (en mijn man ook natuurlijk).
Ik moet toegeven het is heel druk en het vraagt heel veel energie van je, maar binnen enkele jaren zijn we door die drukte door en hebben we 3 kids die veel aan elkaar hebben hopelijk.

Dus ik denk dat alles gewoon zijn voor en zijn nadelen heeft. Eén groot nadeel aan onze situatie is...de blikken van de mensen op straat....da's gewoon ronduit degoutant. Ja, wij hebben 3 kinderen (zoals zoveel gezinnen de dag van vandaag) en ja ze zijn kort op elkaar (en zo zijn er ook redelijk wat) en zij krijgen alles wat ze hebben en wij kunnen dat financieel aan....en toch krijg je dan blikken van jeezes, zie daar zo 3 kleine kinderen. Dat stoort mij heel erg, maar ik ben er al in gehard, ik geef nu blikken of commentaar terug. Want het is ons gezin en onze keuze en wij zijn voor 200 % gelukkig met elkaar dus.

En het is zoals Lia zegt, als je idd met je verstand en objectief gaat denken, dan begin je waarschijnlijk niet aan kinderen. Maar je volgt toch vooral je gevoel...

Lautje

Berichtdoor Lautje » 16 nov 2007, 11:43

hey,
Allemaal heel hard bedankt voor de reacties. Ik weet het nog altijd niet wat te doen, maar ga dit weekend toch nog eens met mijn man praten. Toch denk ik dat ik nog zal wachten. Uiteraard voor stomme redenen, maar ja...

ons lucasje is terug ziek, ik denk dat het terug valse kroep is, want hij hoest zich te pletter. Soms zit hij zo hard te hoesten dat zijn volledige maaltijd er terug uitkomt.

Ik laat hem nu terug slapen met een verstuiver op zijn kamer en op zijn reflux kussentje, en dit helpt gelukkig wel wat.
Hopelijk is hij komend weekend terug de oude!

Groetjes,
Laura

Tanja

Berichtdoor Tanja » 18 nov 2007, 19:49

Hoi,
Ik ben nu donderdag 16weken zwanger en ben gisteren van de onderste treden van de trap gevallen.Nu heb ik een dikke en erg pijnlijke enkel,ik ben op mijn poep terecht gekomen.Heb GEEN last van buikpijn of bloed verlies maar toch heb ik een beetje bang dat er iets mis zou zijn met ons Prutske.
Mijn ma zei wel van maak u niet ongerust want je babyke zit echt goed beschermd hoor.Maar toch,dacht dat ik soms al iets voelde van beweging maar vandaag nog niks gevoeld,nu weet ik wel dat mijn babyke nog heel klein is en dat ik het nog niet alle dagen moet of kan voelen.

Heeft iemand van jullie dit ook is voorgehad??

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Tanja,Nathan,Deacon en Prutske

Lia

Berichtdoor Lia » 19 nov 2007, 08:08

@Tanja : Heb dit nog niet voor gehad, maar kan héél goed begrijpen dat je je zorgen maakt.
Gewoon om je zelf gerust te stellen, bel naar je gyne en stel hem/haar de vraag.

jufked

Berichtdoor jufked » 19 nov 2007, 13:41

@Tanja

Ik ben toen ik vorig jaar zwanger was van Zias (was toen al ongeveer 7 maand ver geloof ik) een keer uitgegleden op ons Bankirai terras (was toen superglad en voor ik het wist gleed ik uit) en ik ben toen op mijn zij in het gras naast het terras gevallen. Kon me gelukkig nog met één hand een beetje tegenhouden. En toen had ik ook enorm veel schrik en voelde de baby toen ook een hele tijd niet bewegen. Maar uiteindelijk voelde ik hem gewoon terug en pas toen was ik ook echt gerust.
Ik weet dus perfect dat je nu erg ongerust bent. Als de beweging te lang uitblijft, kan je altijd naar je gyn bellen en een echo laten nemen voor de zekerheid. Bij mijn eerste kindje heb ik het ook eens voorgehad dat ik haar een volledige dag en nacht niet voelde bewegen en had toen ook al schrik en ben dan naar de gyn geweest en ad monitor bleek alles perfect in orde, we hoorden meteen haar hartje kloppen en toen was ik gerust.

Nath

Berichtdoor Nath » 19 nov 2007, 22:06

@ Tanja: als je je zorgen maakt, kan je toch best naar de spoedafdeling gaan denk ik. Ikzelf ben op m'n 20e week van de trap en in bad uitgegleden, de rest was niet positief. Of het door de val kwam, dat kan niemand me zeggen, maar ik begrijp je angst wel.

Hoe gaat het anders met je zwschap? Zie je een verschil in de zwschappen?

En hoe gaat het met de rest hier? Het is hier een beetje aan het stilvallen heb ik de induruk. Bij ons is alles OK. Onze meisjes groeien. Ze klappen alle 2 mooi in hun handjes, doen goed op het potje (Z was bijna droog vandaag) ze gaan steeds gemakkelijker slapen, hebben 4 tandjes, eten goed, spelen veel, ... Ze lachen de hele dag en ik ben dolgelukkig met hen...
Ik ga in mijn nest kruipen, ben doodop

jongensmama

Berichtdoor jongensmama » 20 nov 2007, 14:01

@Tanja: hoe is het nu met je?
Geen wonder dat je geschrokken en bang bent, zeg!
Ik ben zelf ook een aantal keer gaan vragen of ik aan de monitor mocht toen ik ongerust was, en ze hebben daar nooit problemen over gemaakt, hoor.

@Lautje:
Hier ook 2 kindjes kort na elkaar. Op de oudste ook heel lang gewacht en bij de tweede onverwacht direct zwanger (net zoals bij jufked denk ik hé?)
In het begin was ik echt bang, het is ook wel vrij zwaar maar nu de jongste iets ouder wordt begint het te gaan.
Een tweede is altijd wennen denk ik.
Nu denk ik maar aan binnen enkele jaren. Ze zijn dan allebei ongeveer in hetzelfde geïnteresseerd, de pamper- en papflesperiode is in 1 keer gedaan,...
Och, alles heeft voordelen en nadelen en ik denk ook echt dat je je hart moet volgen.
Succes!

@Nath: wauw, je kindjes op een potje? Hoe doe je dat dan, hoe pak je dat aan?
Want die kunnen dat toch nog niet zelf zeggen hé?
Knap dat ze dat al kunnen!

Onze Simon is de laatste weken vrij lastig. Steeds zeuren, niks is goed, slaapt slecht.
Hij kan nochtans kruipen nu, dus hij geraakt waar hij wil (meestal waar hij niet mag zijn ;) )
Hij spant zich op, krijst alles bijeen als hij in zijn park moet, in de eetstoel, op zijn verzorgingskussen, zijn jas aan moet, gepakt wordt.
Constant een boze baby, dus.
Ik hoop dat het een fase is van voorbijgaande aard want ik wil mijn vrolijke jongetje terug!!!

Tanja

Berichtdoor Tanja » 20 nov 2007, 22:16

Hoi,

Ik heb gisteren naar de gyn gebeld en mocht langskomen voor een echo.Alles was ok met ons Prutske,het heeft geen hindergehad van mijn domme val.Gelukkig maar.Mijn volgende afspraak is 17/12,dus nog een maandje.

Een drukke week nu,Morgen verjaardagfeestje voor Nathan,donderdag word hij dan 4 ,zaterdag Sinterklaasfeest van het werk,'s avonds naar een verjaaradgsfeestje van mijn beste vriedein en nadien nog langs het verjaardagsfeestje van een vriend.En 's zondags komt de familie op bezoek voor Nathan zijn verjaardag.Dus druk druk druk.

Nath,

Ik zie wel degelijk verschil met mijn 2 vorige zwangerschappen.Mijn 2 zwangerschappen waren zo goed als identiek,nu is het helemaal anders.Heb soms last van misslijkheid(zou soms flauwvallen),veel minder kokhalzen bij het tanden poetsen en heel veel uitslag op mijn kin en beetje op mijn kaken.Wie weet zijn het voortekenen dat het een meisje is.Zou tof zijn maar is het een jongen dan zien we hem even graag hoor.

Ik ga is gaan slapen want morgen is het weer vroeg dag en druk.
Zal nog effe vlug een fotoke van Deacon mee posten.

Slaapwel Tanja,Nathan,Deacon en Prutske

Attachment : HPIM4930.JPG

Siebke

Berichtdoor Siebke » 23 nov 2007, 20:30

Aan alle moederkes,

Ik ben mama van Myrthe. Ze is geboren op 30 Januari 2007, het is een onzettende actieve vrolijke meid en het schoonste geschenk ooit ! Het vergt energie zo'n kleintje, daarom wil ik via deze weg mijn bewondering uiten voor mama's met meerdere kindjes. Kinderen maken het leven alleen maar mooier !

Siebke

Berichtdoor Siebke » 23 nov 2007, 20:36

Oh ja, hier in bijlage nog een fotootje van onze kleine schat !

Groetjes !

Attachment : 2007.09.30 Sijsele 004.jpg

Lia

Berichtdoor Lia » 24 nov 2007, 07:07

@Siebke : Welkom,mooie meid!

Weet je, ik vond het moeilijker toen ik er nog maar ééntje had.Volgens mij waren we veel te veel op haar geconcentreerd.

k'zal niet lang kunnen schrijven want Leo zit weer op papa's gitaar te tokkelen (alé slaan).Hij wordt een echte deugeniet.Heel komisch hoe hij op zijn poep razendsnel schuift.Hij kan nu aan alles aan.

Ik stuur ook nog een fotootje mee.

Attachment : DSC_0192.jpg

Lautje

Berichtdoor Lautje » 24 nov 2007, 13:29

wat me opvalt aan de laatste 2 foto's (en ook aan ons jongetje): het zijn geen baby's meer he!

Het is momenteel idd echt vermoeiend! constant kruipt hij naar vanalles en nog wat en vraag erg veel aandacht van ons. Maar ik vind het echt schitterend! Hij begint ook echt te communiceren door dingen aan te wijzen, ze zoeken naar dingen die we verstopt hebben, teken te doen dat hij gepakt wil worden...

Deze week heeft hij 2 dagen slechts 1 slaapje nodig gehad! Een vandaag denk ik dat het dat ook zal worden. Hij is na zijn groenten in zijn bedje gelegd (12u) en slaapt nu nog. Anders sliep hij altijd voor zijn groenten en na zijn fruitpap. Ik vind dat eigenlijk toch wel vroeg hoor dat hij nog maar 1 keer per dag zou slapen... Hoe zit dat eigenlijk bij jullie kleintjes?

En hoe zit het met het stappen? Lucas vindt het schitterend om aan 2 handjes te kunnen stappen, maar als ik er 1 loslaat stopt hij tot hij terug 2 handen heeft. Soms laat hij zich ook los als hij rechtstaat, alsof hij wil testen of hij alleen kan staan. Na 2 seconden begint hij dan om te vallen. Schitterend vindt hij dat! Gelukkig is hij nog niet hard gevallen.

Ik hoor dat hij wakker wordt. Ik ga dus afsluiten!
Toedeloe!
Laura

Nath

Berichtdoor Nath » 24 nov 2007, 22:15

Hier merk ik ook dat we geen babies meer hebben, maar kleine meisjes. Hier stappen ze nu ook alle 2 graag rond met 2 handjes vast.

Ik zal nu eens het succes van mijn potjes-training prijsgeven! Heel simpel: in het begin net voor de voeding en net na de voeding op het potje. Na enkele keren weten ze dat we bravo doen en in onze handen klappen als ze pipi doen, en dan zijn we gewoon vertrokken ;) Eens ze weten wat er van hen verwacht wordt, lukt het zonder al te veel problemen. Voor het grote toilet is het aanmoedigen bij een windje ook al heel wat. Als Adélaïde nu windjes laat als ze in haar park zit, begint ze mij te roepen en in haar handjes te klappen!!!
Nu is het op het potje voor elke voeding, en dan nog 2x in de voormiddag en 2x in de namiddag.

Zal ook nog eens een foto posten

Attachment : DSC066182.JPG

dikkie

Berichtdoor dikkie » 25 nov 2007, 20:39

hier alles ok
Onze pruts krijgt haar eerste tandje, vandaag net 10 maand.
Het gaat allemaal zo snel hé. Ik vergelijk nu misschien meer, omdat mijn buik ook maar steeds meer in omvang toeneemt (21 weken al!!)
Hier staat ze aan alles goed recht, stappen doet ze nog niet.
Voor de rest is nog nog steeds een engeltje, al moet ik toegeven dat ze behoorlijk wat aandacht vraagt en niet lang alleen kan zijn.

ben weeral aan het werk, dus kan geen fotootjes posten...

groetjes
dikkie

Lautje

Berichtdoor Lautje » 26 nov 2007, 11:35

gisteren was de eerste 'ma ma' een feit! Nu moet ik zeggen dat hij het nog niet echt gericht gebruikt (mijn man heet nu ook mama), maar de eerste keer keek hij me toch echt aan :)
amaai, mijn hart smolt echt!!!!!

bovendien wasz het een heel leuk weekend. We hebben echt van hem kunnen genieten omdat er weinig op onze agenda stond en hij was echt super lief afgelopen weekend :)

jennifer

Berichtdoor jennifer » 26 nov 2007, 19:22

Hoi,

hier ook geen baby'tje meer :) Het is een tijdje heel lastig geweest met constant gehuil en geen slaap. Maar nu slaapt hij EINDELIJK door! En overdag doet hij zijn dutjes sinds dit weekend in de zetel. Per toeval ontdekt dat hij daar dus wel wil slapen haha.

Luca wijst al een tijdje alles aan met 'isda?', hij zegt 'ja' als hij content is met iets of iets krijgt wat hij wil. Zegt 'papa' (niet gericht) en 'mama' (wel gericht) en 'edaan'+handjes wrijven voor 'gedaan'. Hij kan ook heel goed vingers komen opeisen als hij wil stappen en blijft ook stokstijf staan als ik één hand loslaat :)

Hij krijgt nog steeds borstvoeding en begint dat nu zelf wat op te eisen. Hij wordt dan heel kwaad wanneer ik vind dat het genoeg is en een tutje probeer te geven. Die gooit hij dan heel hard weg haha

Tanja

Berichtdoor Tanja » 26 nov 2007, 23:48

Hallo,

Hier gaat alles zijn gangetje,zowel met Deacon als met ons Prutske.

Deacon stapt heel de living door met zijn activiteiten tafeltje of magneetbordje,stapt ook wel aan onze handen maar doet het liever zelf.Kruipen doet hij nu ook en nu is er dus echt niets meer veilig,hij gaat altijd naar het speelgoed van grote broer en die vind dat niet altijd even leuk.

Hij zegt mama en papa gericht en een soms herhaald hij je precies als wij iets zeggen.Overlaatst zei mijn schoonzus Slaapwel en hij zei iets dat er heel erg op trok,was kei lief.

Hij slaapt goed 's nachts en doet nog steeds 2 dutjes overdag,in de namiddag durft het wel maar een uurtje zijn maar ja beter dan niks hé?

Soms vind ik dat hij er geen baby meer uitziet en andere keren vind ik dat dan weer juist wel.

Ik ga is slapen want deze nachtraaf heeft dringend haar bed nodog,haha.

Slaapwel

Tanja,Nathan,Deacon en Prutske

Attachment : HPIM4979.JPG

Terug naar “De kindjes van 2007”