ZWANGER voor januari 2007!!!

Lia

RE: ZWANGER voor januari 2007!!!

Berichtdoor Lia » 11 okt 2007, 12:54

Proficiat Dikkie met je koningswens.Hoewel je vooral wenst dat het gezond zal zijn.
Toen ik zwanger was van Leo zei iedereen : Nu zal je wel blij zijn zeker na 2 meisjes.
Tuurlijk was ik blij, maar ik was vooral blij dat alles in orde was en een meisje zou me ook gelukkig gemaakt hebben.
Je zal zien dat die twee zo kort op elkaar enorm veel aan elkaar zullen hebben.

Leo probeert zich sinds gisteren overal aan recht te trekken.Tot op de knietjes lukt het net.En hij is precies triest dat zijn papa niet in de buurt is.(Naar Barcelona voor zijn werk)

Alé ik ga me klaarmaken voor een stagebezoek en daarna vlug vlug Leo halen in kribbe.Oudste afzetten aan muziekschool.Leo afzetten bij mijn mama( blijft daar slapen,de meisjes bij de buurvrouw) en dan naar mijn oudercontact.(tot 22u)
Manlief komt ergens deze nacht ook thuis.

Groetjes
Lia

jongensmama

Berichtdoor jongensmama » 11 okt 2007, 14:07

Dag iedereen,
Omdat ik zappy pas "ontdekt" heb, lees ik ook maar pas voor het eerst deze topic. (ik geef toe...enkel de laatste bladzijdes nog maar!)
Mag ik er ook nog bij?
Wij hebben 2 zoontjes: eentje van 2 jaar en 3 maanden, en de jongste is van 24 januari.
Hij is een heel lief knuffelbeertje, veel (VEEEEEL) heviger dan zijn broertje was op die leeftijd (dus zullen we ons maar voorbereiden ...) maar als ik jullie verhalen lees is hij wel niet erg snel: hij trekt zich nog niet recht en kruipt ook nog niet.
Broer heeft nooit gekropen (hij was een "poepschuivertje") dus ik had geen idee wanneer zo'n ukjes beginnen te kruipen.
Hij zit wel al stevig, en draait rond zijn as als hij op zijn buikje ligt.
Verder heeft hij 3 tandjes, de vierde staat er bijna door.
Hij is een vrolijk kereltje, heeft wel 1 minpunt: zijn stemvolume!
Pffff! Hij krijst als hij boos is, blij is, opgewonden is, moe is... en dan echt op maximaal volume.
Heel leuk als je in de winkel bent en het voor meneertje niet snel genoeg vooruit gaat. Dan heeft iedereen het gehoord!
Hopelijk kan ik af en toe eens met jullie meebabbelen?
Groetjes!

jennifer

Berichtdoor jennifer » 12 okt 2007, 13:15

hey jongensmama, van waar ben je?

Ik heb ook twee jongens. Een van 2en vier maand en één van 15 januari. De oudste is ook altijd zo 'luid' geweest. Krijsen voor de fun en al s hij boos was. Het is eigenlijk nog niet verbeterd. Allé ja, hij krijst niet meer, maar heeft een hele luide stem, tettert altijd en is heeeeeel luidruchtig.

De jongste gilt enkel als het hem niet aanstaat. Maar is voor de rest wat 'stiller'. Brabbelt gewoon op normaal volume (gelukkig maar).

jongensmama

Berichtdoor jongensmama » 12 okt 2007, 14:17

Dag Jennifer, hé, onze kindjes zijn bijna even oud!
Vind je het soms ook zwaar, zo 2 kleintjes? Pas op, ik geniet echt van die twee hoor maar het is toch een hele organisatie soms.
Al moet ik wel zeggen dat het stilaan wat vlotter gaat, nu de oudste iets zelfstandiger wordt. Vanwaar ben jij? (sorry, het staat hier waarschijnlijk al wel ergens)
Ik ben van de kempen.

O jee... dus blijft dat stemvolume zo? ;)
Als hij zich laat horen vallen alle gesprekken stil en staart iedereen ons aan!
Zelfs in het moederhuis is er eens een verpleegster komen kijken of ik hem laten vallen had omdat hij zo krijste, en ik was hem enkel aan het verversen...
Maar voor de rest is het een schatje, hoor!

Kathleen

Berichtdoor Kathleen » 12 okt 2007, 15:09

Dag dames,
Tot ergernis misschien van de "anciens" hier zou ik mij ook bij jullie groepje willen voegen. Ik lees hier af en toe ook mee en vind het super om alle ontdekkingen en ervaringen met elkaar te kunnen delen.
Ik heb een dochtertje Evi van bijna 9 maanden (van 15 januari zoals het zoontje van Jennifer).
Een echte kapoen, maar altijd vrolijk. Het zijn allemaal zo'n schatjes é, je kan gewoon niet anders dan smelten.
Ik zal er een fotoke bijvoegen.
Ik hoop hier in de toekomst nog veel leuke babbels te mogen/kunnen voeren.

Groetjes,
Kathleen

Attachment : Afbeelding 135.jpg

jennifer

Berichtdoor jennifer » 12 okt 2007, 21:27

@jongensmama
hm, ik herinner me dat mijn broer ook zo vreselijk luidruchtig was als kind. Het heeft echt heeeeel lang geduurd en hij kreeg er voortdurend opmerkingen over, maar nu is hij volwassen en gelukkig is het nu wel voorbij haha.

@Kathleen, superschattig :)

dikkie

Berichtdoor dikkie » 14 okt 2007, 09:41

typen met een zotte mie op je schoot lukt precies niet zo best!
heb ze de laatste tijd zo hard moeten missen dat ik ze vandaag heel de dag zal knuffelen en mee spelen.....
We zijn alleen thuis vandaar en volgende week ben ik ook enkele dagjes weg voor mijn werk..

Ben ondertussen 15 weken en mijn buikje is al goed te zien (toch wel sneller dan van nr 1) En ik voel hem ook al schoppen, da's toch wel iets speciaals weer.

Ik heb nu wel al amper tijd dus ik hoop dat er met twee nog wat tijd overschiet 's avonds.... We zien wel!

Groetjes en geniet maar van het nazomertje
dikkie

P.S. Groetjes aan de nieuwkomers

Nath

Berichtdoor Nath » 15 okt 2007, 23:32

Onze meisjes zijn goedgekeurd!
We hebben een heel lange dag achter de rug, maar ik ben echt tevreden.
Eerst moesten we om 11u30 naar de oogarts. Bij Zénaïde is alles perfect en bij Adélaïde is de vergroeiing bijna verdwenen. Ze zien nog aan de vorm van de bloedadertjes dat er iets geweest is. Bij haar is het ene oogje perfect, het andere -2 dus moet ze om de 2 dagen een uurtje met een plakker rondlopen. Dat was dus al heel goed nieuws.
Dan zijn we naar neonato geweest. Er was veel volk dat we kenden. Veel van op de intensieve boxen. Ze waren heel blij ze terug te zien en konden het bijna niet geloven dat ze al rechtstaan en op het potje gaan. Gecorrigeerd waren ze vandaag nog maar 9md. We hebben daar dan ook onze kader afgegeven en zijn dan verdergegaan.
We hadden net de tijd om hen een potje te geven dat we al werden afgeroepen voor de eerste testen. Qua fijne motoriek doen ze het heel goed. Ze zijn zeer attentief en doen alles bijna perfect na. Dan is de psychologe efkes komen praten en dan is de neurologe langsgeweest. Zij vond ook alles goed. Bij de kiné exact hetzelfde. We moeten Adélaïde een beetje stimuleren om recht te zitten en bij Zénaïde is de pincetgreep nog niet perfect. We moeten geen extra oefeningen doen.
Hun gewicht is niet ernorm, maar aangezien ze blijven stijgen zijn ze tevreden. Hun lengte en gewicht zijn ook goed in verhouding. 6kg900 voor 67cm zoals een 6-maandertje.
Finaal verdict: 99%
We moeten op hun 2j (gecorrigeerd) nog eens terugkomen en als alles dan even goed is, laten ze ons los.
Aangezien we moesten wachten op hun vaccin zijn we even naar de E430 gegaan om ook hen te bedanken. Daar herkenden we maar één verpleegster, maar die wist zelfs nog op welke kamer ik had gelegen! (Was ik misschien zo erg?!) Ze waren wel tevreden om ook eens het resultaat van hun werk te zien.
Dan zijn we teruggegaan voor hun prikje en dan om 16u30 stonden we eindelijk terug buiten.

Daarna ben ik een beetje wol gaan kopen en zijn we naar huis gegaan. Ze waren doodop en dus hebben we hen te eten gegeven en zijn ze gaan slapen. Mijn moeder een fantastische ingeving om Adélaïde in haar slaap eens over haar bol te aaien. Resultaat: ze zit nu in het bed van mijn ouders te feesten, ze denkt waarschijnlijk dat het tijd is om op te staan...

Ik ga ze eens terug gaan halen en in haar eigen bedje steken. Ik hoop dat ze deze nacht niet te veel gaan hoesten, maar er hebben mij in het UZ toch aangeraden eens een afspraak met een pneumoloog te nemen. Dat is voor eind november, het zou misschien een allergische reactie op iets kunnen zijn. Morgen komt de HA allesinds nog eens terug om de medicatie aan te passen. Ik vind die nachtelijke blafhoest verschrikkelijk, vooral nu ik een weekje bij mijn ouders ben en mijn man dus 's nachts niet kan opstaan aangezien hij in brugge zit....

Wij zijn dus de eerste janurai-kindjes die de kaarsjes mogen uitblazen.

janne

Berichtdoor janne » 16 okt 2007, 21:06

hoi,

het is een heeeeeeeeeeeeeeeeele tijd geleden dat ik nog eens op zappy was. Ik heb precies geen tijd meer om op internet te gaan, het schiet er altijd tussenuit.
Ik heb heel snel alles bijgelezen.

@ Dikkie, wat leuk een jongetje. Leuk zo`n koningswens, ik vind het alleszins super eentje van alle 2 hebben.

@ Nath, super die vooruitgang die jou meisjes hebben gemaakt. Ik heb gelezen dat jou kindjes al op het potje gaan?Is dat niet heel vroeg? Hebben ze dan al controle over hun blaas? Mijn zoontje was pas zindelijk op 2 jaar en een beetje.Begrijp me niet verkeerd, ik wil geen kritiek geven maar ik vond het alleen zo vroeg.

Met Maaike gaat het uitstekend. Ze heeft nu 4 tandjes en zit al een hele tijd stevig.Van kruipen is totaal nog geen sprake, mevrouwtje is heel tevreden als ze rustig kan spelen. Maaike is een ontzettend rustig en vrolijk kindje. Mijn zoontje was veeeeeel heviger op die leeftijd. Binnen 2 weken wordt die al 3 jaar en Maaike al 10 maanden.
Tegenwoordig kan MAaike wel kwaad worden als je iets afneemt dat ze niet mag hebben,echt brullen en boos worden, wel grappig dat temperament,ik zie ze binnen een paar jaar al over de grond rollen in de supermarkt ;) ( dan zal ik het waarschijnlijk minder grapppig vinden.)
Ik heb geen idee hoe groot Maaike is of hoeveel ze weegt maar het zal rond de 9 kg draaien denk ik. Ze draagt nu kledingsmaat 74.

Dat was het zo`n beetje

groetjes!

Lautje

Berichtdoor Lautje » 18 okt 2007, 12:23

hey!
bij mij is het ook al weer even geleden dat ik iets geschreven heb. Ik probeer tijdens mijn middagpauze altijd even te kijken of er iets geschreven is, maar voor schrijven heb ik dan geen tijd...
Ik heb eergisteren mijn ouderschapsverlof aangevraagd. Aùaai, mijn baas was echt niet content!!!! Ik denk dat ik gans mijn carrière geruineerd heb door dit te vragen! Ik wil dus vanaf februari volgend jaar 4/5 werken en op maandag thuis zijn. Het feit dat ik op maandag thuis wil blijven staat hem ook echt niet aan. Maar toch wil ik die dag niet veranderen. Op maandag zijn de files het allerergste en dan heb ik ook een langer weekend :) Enfin, nu nog afwachten tot hij zijn akkoord geeft. Ik vrees dat ik nog een paar keer zal mogen gaan vragen wanneer hij zijn goedkeuring zal geven...

Mat lucas gaat alles goed. Naast een hoest heeft hij helemaal geen verkoudheid meer, en dat was al lang geleden! Zijn 2de tandje is ook doorgebroken.
Met het trouwfeest afgelopen weekend was hij echt super braaf. Lachen naar iedereen in de suite en geen enkele keer lawaai gemaakt in het gemeentehuis en in de kerk. Er was ook een koppel bij dat geen kinderen wilt, maar toen ze lucas zagen hadden ze zoiets van: kinderen kunnen blijkbaar ook lief en braaf zijn... misschien dan toch... haha, wel grappig. Die man van dat koppel kwam 's avonds vragen waar lucas was (bij mijn ouders) want hij miste hem al!!!!

Enfin, ik ga eens terug in gang schieten, tis hier weer een zottekot!

Toedeloe!
Laura

Mus

Berichtdoor Mus » 18 okt 2007, 15:55

Hallo allen!

Welkom aan de nieuwelingen! Fijn dat jullie meelazen!

Hier mag volgende zondag het derde januari kindje haar eerste kaarsje ook al uitblazen!
@Nath: Proficiat aan de twins! Raar hé, die verjaardagstaart al!
Stilletjesaan zal het moeten wennen dat ze niet januarikindjes blijven en dat het ook wel eens een oktoberkindje is! Maar op dit moment voel ik me best hier bij de mama's van januari, er is niks frustrerenders te moeten lezen dat ze al alleen lopen en al met mes en vork eten, terwijl ze nog niet eens kruipen en met de handen in het eten prutsen ;)

Manon is de laatste weken erg verdikt, en gegroeid, is de 70cm al voorbij en heeft zelfs de kaap van 7kg500 overschreden, als ik eens een kleedje uithaal waarvan ik denk, dat zou nog wel eens kunnen lukken, spant het rond haar buikje.
Aërosol is onlang ook geïntroduceerd in ons gezin, en valt goed mee, als Bob de bouwer maar aan het werk is ondertussen! Van het moment je nog maar de toon aanslaat van de intro van bob de bouwer, begint ze met de handen te draaien, staat ze te dansen op haar benen, en zakt ze door de knieën en weer omhoog, haha, supergrappig is me dat!!

Nog fotootjes in bijlage!

GRoetjes,

Vicky

Attachment : in mijn bedje staan.JPG

Mus

Berichtdoor Mus » 18 okt 2007, 16:35

En nog eentje

Attachment : spelen met mijn beer.JPG

jongensmama

Berichtdoor jongensmama » 18 okt 2007, 22:13

Bedankt aan diegenen die me verwelkomd hebben!
Schattige kindjes hebben jullie (die op de foto's, maar de anderen zullen ongetwijfeld ook schattig zijn ;) )
Proficiat aan alle jarige kindjes deze maand! (en veel sterkte voor de mama's, want dat is toch zo'n "krop-in-de-keel" moment hé, die eerste verjaardag)

dikkie

Berichtdoor dikkie » 20 okt 2007, 15:48

hier ben ik ook nog eens
ben enkele dagen voor werk naar het buitenland geweest. was wel blij mijn klein meidje weer te kunnen knuffelen.
Ze begint nu toch al op haar knietjes rond te kruipen en ik vrees dat ze zich binnenkort aan alles zal gaan rechttrekken. Niets is dan nog veilig!!

Wel nog geen tandjes! maar anders alles prima.
Ondertussen terug al 16 weken ver van kleine broer. Maar ga er nu wel kalmer over. Nog geen nieuwe babypakjes of ideetjes voor doopsuiker en zo...

groetjes

Tanja

Berichtdoor Tanja » 24 okt 2007, 20:16

HEy,

Jaja,morgen de grote dag.Wat zal ik blij zijn als ik ons Prutske kan zien,ben ook wel wat bang.Maar ja dat is weer typisch ikke hé.

Het gaat hier morgen een drukke dag worden.'s Morgens naar de gyn en 's avonds naar de notaris.Ons huis is verkocht,nu hopen dat de bank ons de nieuwe hypotheek toestaat,zodat we terug kunnen gaan bouwen.Zodat de kindjes meer speelruimte hebben(vooral tuin) en ieder een eigen slaapkamer.

Er komen zowizo drukke dagen aan.Vandaag is mijn ventje jarig,ikke maandag en dit weekend gaan we het vieren met onze vrienden en familie.Dan kunnen we het ook eindelijk zeggen.
Laat morgen iets weten als ik kan.

Groetjes Tanja,Nathan,Deacon en Prutske

jongensmama

Berichtdoor jongensmama » 24 okt 2007, 21:42

Dikkie en Tanja, proficiat met jullie zwangerschap!
Tanja, geniet van het moment morgen als je je baby kan bewonderen!
Zo zalig, hé!
Ook een hele opluchting dat je het eindelijk kan vertellen denk ik.

Tanja

Berichtdoor Tanja » 28 okt 2007, 22:52

Sorry dat ik nu pas iets laat weten.Maar ik heb het hier echt heel druk gehad met ons verjaardagsweekend. Morgen is het mijn beurt om te verjaren.

Met ons Prutske gaat alles HEEL goed! Hij of zij is ongeveer 5,48cm en was heel beweeglijk.Ook kon je heel goed de armpjes en beentjes zien.
Nu moet ik wachten tot 17/12 voor ik terug moet naar de gyn.Weet niet of ik het zolang ga volhouden.
Vandaag hebben we het aan onze ouders en zus en broer verteld.Mijn schoonvader was echt wel blij voor ons,mijn schoonmoeder moet er wel te voet achter gaan.Een pak van mijn hart!

Ik ga nu slapen want heb een heel vermoeiend de zaterdag gehad.

Groetjes Tanja,Nathan,Deacon en Prutske

Tanja

Berichtdoor Tanja » 28 okt 2007, 22:55

Dit zinneke in mijn vorig bericht klopt ni,maar ben wel stikkapot.
Mijn schoonvader was echt wel blij voor ons,mijn schoonmoeder moet er wel te voet achter gaan.Een pak van mijn hart!

Het moet zijn:
Mijn schoonvader was echt wel blij voor ons,mijn schoonmoeder moet er wel te voet achter gaan.Een pak van mijn hart!

Lautje

Berichtdoor Lautje » 29 okt 2007, 11:55

Tanja,
Ik denk dat ik nog steeds niet snap wat je wil zeggen... Je 2 zinnen zijn hetzelfde... Ik neem aan dat je wil zeggen dat je schoonvader heel blij is en dat je schoonmoeder nog even aan het idee moet wennen, niet?

Deze ochtend bij kind en gezin geweest. Met zijn 9 maanden is lucas nu 74cm en 10,5kg! stevig jongetjes dus. Hij was wel een beetje lastig bij de dokter omdat hij super moe was. Hij was deze ochtend namelijk wakker op 5 uur! Zijn interne klok staat nog op zomeruur. Pffff
Heeft er iemand tips om zo snel mogelijk ervoor te zorgen dat hij langer slaapt 's morgens? We hadden hem nochtans een uur later in zijn bed gestoken. Eind deze week gaan we op verlengd weekend naar de ardennen, en zie het niet echt zitten dat hij altijd om 5 uur wakker is!

Hij is dit weekend ook serieus gevallen op zijn kin. Hij staat nu altijd recht aan de salontafel en dan begint hij zo opzij te stappen naar iets dat zijn aandacht trekt. Alleen volgen zijn voeten niet echt altijd en zo is hij een keer opzij gevallen met zijn kin op de tafel! auch! hij heeft nu een blauwe plek op zijn kin, ocharme het dutske!
Hij is ook 2 boventandjes aan het krijgen. Het vreemde is dat het niet de middelste zijn, maar de 2 daarnaast. Tzal wel niet erg zijn zeker?

Veel groetjes nog aan iedereen en vertel nog maar eens wat over jullie kleintjes, want het is hier stilaan aan het stilvallen...

O ja, nog iets! Mijn ouderschapsverlof is goedgekeurd. Vanaf februari volgende jaar zal ik op maandag niet meer moeten gaan werken!!!!

Groetjes,!
Laura

Tanja

Berichtdoor Tanja » 30 okt 2007, 15:37

@ Lautje,
Ja dat bedoel ik.Dat mijn schoonmoeder nog aan het idee moet wennen.

Dat van die tandjes is niet zo erg hoor.Tja als ze beginnen te staan gebeuren er al is ongelukjes hé.Daar worden ze groot van zeg ik altijd.

Ga Deacon uit bed halen.

Tot een van de dagen
Tanja,Nathan,Deacon en Prutske

Lia

Berichtdoor Lia » 31 okt 2007, 06:58

@Tanja: gelukkige verjaardag

@Lautje : Hier net hetzelfde.De zijtandjes komen er eerst door.
Pediater zei dat het regelmatig voorkomt.Don't worry.

Met Leo alles goed.Hij heeft last van een verkoudheid.Maar uit ervaring weet ik dat die duurt van oktober tot april.Ok last gehad van spruw,maar dat is opgelost.
Hij weegt nu 8kg600 en is 72cm groot.Binnen een week is hij 10 maand.

Het is vakantie en dus heb ik het nog drukker.Ik probeer ze alle drie wat aanacht te geven.Maandag gaan zwemmen met de meiden.Gisteren naar Plopsaland geweest.Leo is toen naar de kribbe geweest.
Vanaf vandaag is de kribbe dicht.Deze avond gaan de meiden een halloweentochtje doen met een vriendinnetje.Dus dat wordt de hele dag verkleedkledij uitproberen (ze zagen al 2 weken hiervoor).Morgen komt een tante babysitten,dan kan ik met de meisjes eens naar de bioscoop;En vrijdag gaat de tweede bij een vriendinnetje spelen.Mijn mama let op Leo en zo heb ik dan eens tijd voor de oudste alleen.Die wil terug naar het muziekinstrumentenmuseum.
En manlief?Die zit al van vrijdag in Helsinki.Hij komt overmorgen terug.

Nu nog ergens tijd vinden vor mijn schoolwerk.(verbeteringen, vergaderingen voorbereiden,lessen ,...)Hopelijk geraken we daar vandaag aan toe.
Ik denk dat ik volgend schooljaar toch op een half-time ga overstappen.
Want met alle extra taken/vergaderingen kom ik met mijn 4/5de bijna weer aan een fulltime.Mijnman stelt zelfs voor om te stoppen en thuis te blijven.
Maar ik vrees dat ik dan na een paar jaar geen zin meer ga hebben om nog te werken.Of dat het dan moeilijker wordt om terug mijn "reputatie" op te bouwen.Nu kennen de lln. me en weten ze hoever ze mogen gaan.
Enfin, we hebben nog wat tijd om erover na te denken.

Greetz
Lia

Mus

Berichtdoor Mus » 03 nov 2007, 09:16

Hey allen,

Weer even moeten bijbenen, verjaardagsweekend van Manon was druk, en dan tussendoor nog als gek aan het solliciteren geweest, en jaja goed nieuws dames!! IK HEB WERK!! Eindelijk! Halftime, inschrijvingen in een ziekenhuis ... fijn elke voormiddag, en in de namiddag kan ik bij Manon zijn! Super! Start binnen een goeie week, dus nog even profiteren van het thuis zijn.
Onze verbouwingen in de living zijn ook bijna achter de rug ... van een drukte gesproken hier!

@Lia ... minder werken zou aanrader zijn, maar helemaal stoppen, ik moet zeggen, na 1 jaar thuis te zijn, ben ik blij dat ik weer eens mag gaan werken, er eventjes tussenuit zijn, terug collega's hebben. (nou ja, ik ben ik, en ik dacht ook dat ik het wel zou zien zitten alle dagen thuis, maar ja, op den duur wordt je zo gelijk een beetje futloos, sinds ik weet dat ik mag gaan werken, krijg ik een energieboost!)

@Lautje, Manon haar twee onderste tandjes in het midden staan er door en nu zie ik dat ze haar bovenste hoektanden precies eerder zou gaan krijgen, ik vrees als ze op haar mama lijkt, dat ze de komende maanden wel eens een ferme vampierenlook gaat hebben!!

Doei allen, en geniet nog van de prutsen, Manon naar kind en gezin geweest, heeft haar spuiten van 1 jaar gehad, begon vreselijk te zwellen, schat weegt nog steeds 7kg 500 en meet 70 cm, ze blijft weer tijdje op dat zelfde gewicht, zo gek!
Ze heeft ook regelmatig eens verhoging van temperatuur tot 37,8, en op allerheiligen als we net klaar stonden om te vertrekken had ze 38,5, heeft ze nog nooit gehad ... zou dat ook van die tanden zijn, ik zag er niets anders verkeerd aan ...??
En ze mag meeëten van tafel, zo zot ... ze is nog zo klein, dat gaat nog niet, elke te dikke brok vliegt er weer uit, maar als ze eens mag proeven van pakweg vleesbrood, of stuk rijsttaart , zoet en zout, dat gaat wel heel wat beter dan de gewone zoutarme of zoutloze kost, hoe snel ze dat weten hé! En plots gaan de brokken ook erg goed en kan ze wel kauwen!!!

Kind en gezin heeft er een vette label op gekleefd! (staat zelfs in haar boekje ocharme) Manon zit in haar PEUTERPUBERTEIT!!!
(typeert zich in, soms niet willen drinken uit flesje maar wel een beker, een klein stukje wafel spuwt ze uit, of ze knijpt de mond dicht, breng je de grote wafel naar haar mond dan hapt ze erin ... enfin ze denkt: ik ben groot en behandel me niet als een baby!)

@Nath: hoe ga jij om met volgende opmerkingen, Manon lag te slapen in haar maxi cosi, die in het winkelkarretje stond, goed ineengedoken, lekker knus, ... dame passeert, OOOh kijk eens hoe een lief klein babytje!!! Hoeveel weken is't?

Uiteraard zeg ik dan: verschiet niet, 1 jaar, en dan bla bla veel te vroeg en co ... maar soms is het me zo beu hé om telkens weer die uitleg te doen, ben al gaan denken, Manon kan goed zitten, om ze vast te binden bovenaan op de kar in dat zitje!!! (wanneer kunnen ze eigenlijk in dat ding, want ik vrees dat ze in een onbewaakt moment nog opzij zou kunnen knallen ...

Ga stoppen, of heel mijn zaterdag morgen hangt er hier aan, fijn weekend!!!
Daag!

jennifer

Berichtdoor jennifer » 05 nov 2007, 20:05

@Mus, goh, Luca zit daar al lang in hoor, in dat winkelkarzitje. Als ze stevig kunnen zitten lukt dat toch? Als je denkt dat ze opzij zou knallen zet haar dan 'vast'. Met een harnasje, of door links en rechts van haar iets te zetten(handtas, pak keukenrolpapier :), je jas of 'bindt' haar met een sjaal... Als je van die maxi-cosi verlost bent, heb je tenminste deftig plaats in je kar :)

dikkie

Berichtdoor dikkie » 06 nov 2007, 19:06

lang geleden dat ik er nog eens geraakt ben!
druk druk druk
op het werk en ook thuis met verbouwingen...

Ondertussen is ons dochtertje ziek geweest. Echt zielig: hoeste en geen stem, weinig eetlust en koorts. Uiteindelijk toch naar de dokter: dubbele oorontsteking en een bronchitis er bovenop. Ik denk dat ze alles in één keer heeft gehad! Gelukkig is ze al aan de beterhand.
Maar het is gedaan met onze rust. Sinds enkele weken trekt ze zich aan alles recht en nu staat ze constant zo fier als een gieter recht! En inderdaad af en toe vallen met de nodige blauwe plekken zit er ook bij. Mijn man zegt dat ik ze niet direct mag troosten als ze valt, ze moet niet "trunten"....maar stiekem pak ik ze dan toch hoor ;)

Met nummer twee ook alles goed. Vorige week structurele echo gehad en alles was in orde. Oef Ondertussen 19 weken ver en al duidelijke schopjes :)

Veel groetjes

Lautje

Berichtdoor Lautje » 07 nov 2007, 09:01

wow dikkie, ik kan het bijna niet geloven dat je al bijna halverwege je 2de zwangerschap bent! Dat gaat precies zo snel?
Tanja, hoe is het met jou? Alles goed met jouw buikje?

Bij ons zal het nog even duren hoor! Maar ik moet wel zeggen dat het kriebelt. Ik werk vanaf februari gedurende 15 maand 4/5de en ik heb daarnet eens zitten tellen wanneer ik zwanger zou kunnen worden van nummer 2 als ik wil bevallen na mijn 4/5de. Als het aan mij ligt beginnen we er terug aan vanaf augustus volgend jaar ;) Hihi, jullie zullen me allemaal voor gek verklaren dat ik dat nu al zit uit te tellen. Mijn man moet ik dit ook niet vertellen of hij verklaart me helemaal koekeloere!

Lucas begint echt zo super schattig te 'praten'. Hij maakt echt aparte klanken bij verschillende voorwerpen. Ik ben 'wawa' en papa is 'dada' en de bal is 'ba' en als we hem vast hebben wijst hij constant naar vanalles en dan moeten we met hem daar naartoe gaan. Lampen zijn zijn favoriet! zo is eergisteren de lamp boven de eettafel half uit het plafond gekomen...

Afgelopen weekend zijn we 4 dagen met een grote groep in de ardennen geweest. Hij is echt heel braaf geweest en vond het echt schitterend dat hij zoveel aandacht kreeg van zoveel mensen. Deze winter gaan we met een groep van 12 mensen skien en lucas gaat ook mee. Ik hoop dat hij dan even braaf zal zijn!

@ mus: lucas zit ook soms in het winkelkarretje. De maxicosi is ondertussen naar de kelder verhuisd want met zijn 10,5kg was het echt proppen om hem daar nog in te krijgen. Maar meestal neem ik hem in de draagdoek (ergo baby carrier) als ik ga winkelen, dan is hij veel rustiger en zit hij niet vanalles uit het karretje te halen of dingen uit het rek te trekken.

Veel groetjes allemaal!
Laura

Terug naar “De kindjes van 2007”