ZWANGER voor januari 2007!!!

jennifer

RE: ZWANGER voor januari 2007!!!

Berichtdoor jennifer » 18 dec 2007, 18:39

:) ik kom nu en dan ff piepen. Ben al een hele tijd ziek, aanslepende verkoudheid met ontstoken sinussen, een borstontsteking, diarree en nu al 5 dagen tandpijn ook. Vandaag bij de dokter geweest en ze kunnen me enkel helpen (antibiotica) als ik stop met borstvoeding. Ik heb de medicatie hier nu liggen, maar als ik zomaar stop zit in binnen de kortste keren met nog meer last door stuwing. Ik probeer dus snel te stoppen en Luca is deze avond voor het eerst zonder bv gaan slapen. Dat ging wonderwel, alleen vrees ik dat het 'smogens heeeel wat lastiger zal zijn. Ik probeer morgen nog zo door te komen en dan vanaf donderdag op antibiotica.

Met Luca gaat het prima. Hij speelt de hele dag flink, is dol op boekjes lezen en kiekeboe spelen, met zijn karretje rondlopen, dingetjes in en uitladen, grote broer boycotten. Hij eet enorme hoeveelheden :), probeert met een lepeltje te eten en kan helemaal alleen uit een open beker drinken. Hij tettert er ook op los 'tis dat?' 'tisedaan' 'mama''papa''tut''dada''neenee'(als zijn broer hem probeert te duwen of zo) hij gromt als hij een beer of tijger ziet en miauwt bij een poes. Hij dut nogal onregelmatig en enkel in de zetel of in de buggy, maar heeft er blijkbaar weinig last van.

@Tanja: Jona's neefje noemt 'Davis' (op zn engels uitgesproken)

groetjes :)

Tanja

Berichtdoor Tanja » 18 dec 2007, 23:08

Lia,

Ja we ziojn op zoek naar een Engels klinkende naam.Alvast bedankt voor de felicitaties en dat je mee wil zoeken.

Jennifer,

Amai zeg zo sukkelen.Is er geen enkele medictie waar je achteraf terug met BV kan beginen? Ik heb met mijn borstonsteking een Antibiotica gegeven waar ik achteraf terug BV met kon geven.

Groetjes Tanja,Nathan,Deacon en Prustke

Nath

Berichtdoor Nath » 19 dec 2007, 10:51

ik denk dat we mogen beginnen

Attachment : voeux 22.JPG

Lautje

Berichtdoor Lautje » 19 dec 2007, 11:14

hey allemaal
Jennifer: ivm die borstvoeding. Ik zou je echt aanraden om eens te bellen (of mailen) met Christine van LLL! Ze is echt super lief en erg behulpzaam en heeft een super grote kennis oven BV, en ook over de combinatie van medicijnen en BV, over borstontsteking en langvoeden. Want het lijkt me dat zo 'gedwongen stoppen' niet je eigen keuze is en misschien ga je je er binnenkort slecht bij voelen.

Tanja: namen weet ik niet meteen te bedenken. Wel proficiat met je zoontje!

Tanja & Dikkie: voor wanneer zijn jullie eigenlijk uitgerekend? Nog geen last van harde buiken enzo?

Ivm kertskaartjes: idd, daar wordt het tijd voor! Ik heb hem niet op mijn pc op het werk staan, maar ga zeker en vast een van de dagen mijn kerstkaartje komen posten :)

Met lucas gaat het prima (denk ik). Ik heb hem sinds zondag niet meer wakker gezien... 2 late avonden op het werk gehad en er 's morgens vroeg uit... Gelukkig zijn er voor de rest van de week geen avondvergaderingen meer en kan ik terug wat genieten van mijn kleintje :)

Groetjes!
Laura

Lia

Berichtdoor Lia » 19 dec 2007, 18:59

@Tanja : Nathan,Deacon en Harold?

jennifer

Berichtdoor jennifer » 19 dec 2007, 19:11

Hey,
vandaag nog geen antibiotica genomen, ik hoop eigenlijk nog zo'n beetje dat het vanzelf geneest :p ben ook bij de tandarts geweest, maar mijn tanden zijn in orde. Doordat mijn sinussen ontstoken zijn worden de tandzenuwen geprikkeld en heb ik ook tandpijn.

Tegen een borstontsteking had ik ook speciale antibiotica, maar blijkbaar zijn er bij tegen deze infectie geen andere opties. De dokter heeft het opgezocht en raad gevraagd aan de andere artsen (is een gemeenschappelijk gebouw met 5 artsen), maar ik kan enkel of niks doen of die specifieke antibiotica nemen.

Als de kuur gestart wordt moet ik het een week innemen. Afkolven heb ik nog nooit gedaan en lukt me langs geen kanten, dus de kans dat ik het een week op gang zou houden is wel erg miniem.

Maar de enige reden waarom ik nog bv geef is voor de ochtendvoeding, gewoon lekker makkelijk en een uurtje meer rust voor mij. 'savonds vind ik het eigenlijk wel practischer zonder de voeding.

Vandaag viel t wel mee, dus ik zie hoe het gaat morgen.

Siebke

Berichtdoor Siebke » 19 dec 2007, 22:37

Aan Nath : Ongelovelijk mooi en vertederend kaartje !!!

Het is zoveel origineler om een kerstkaart te maken van je kindjes en het is mooi souvenir! Meestal gooien de mensen hun kerstkaartjes weg na die feestdagenperiode, maar zo'n kaartje bewaar je zeker. Ik had ook al gedacht om ons dochtertje te fotograferen en die dan te later afdrukken in sepia-kleur.

Aan de zieke mam die BV geeft. Heb je al overwogen om een homeopaat te raadplegen ? Veel beterschap !!!

Siebke

Berichtdoor Siebke » 19 dec 2007, 22:46

Nog iets vergeten... tips voor de zieke Jennifer :
Vroeger had ik ook moeite van afkolven, maar eenmaal je de kneep heb te pakken lukt het wel. De ene borst ging beter dan de andere. Mijn manier was eerst warm washandje opleggen en dan tepel goed masseren. Ik legde ook een foto van mijn dochertje bij me. Ik ben na 3 maanden gestopt met borstvoeding, wel geleidelijk overgeschakelt naar poedermelk. Borstvoeding geven is iets heel moois, maar op een gegeven moment is een fleske toch praktischer. De beste of meest vergelijkbare melk is Omneo 1 te verkrijgen in de apotheek. Ondertussen drinkt mijn meiske nu Omneo 2. Heel goed verteerbaar en prima kwaliteit. Succes !

Tanja

Berichtdoor Tanja » 20 dec 2007, 00:45

Lautje,

Je vroeg wanneer ik uitgerekend was.Dat is rond 8 mei 2008.Momenteel gaf de echo al 2 mei aan,maar ik hou het maar bij de 8ste.

Ga nu slaapkes doen,want moet vroeg op voor Nathan en ga morgen kerst shoppen met mijn ventje.

Slaapwel

Tanja,Nathan,Deacon en Prutske

Lautje

Berichtdoor Lautje » 20 dec 2007, 20:09

Hoi allemaal!
Jennifer: hopelijk wordt je snel terug beter. Toen ik stopte met BV (ben gestopt tussen de 7de en 8ste maand) ben ik ook eerst gestopt met de avondvoeding. Op die manier sliep lucas echt door (voordien was dat af en toe). De ochtendvoeding vond ik ook moeilijker, dat is zo gezellig nog wat doezelen in bed samen. En in de week was dat ook mijn afscheidmoment van hem omdat ik daarna meteen ging werken. Nu ik gestopt ben wordt zijn ochtendflesje ook steeds later geworden omdat hij niet meer wakker wordt van de honger, maar gewoon omdat hij uitgeslapen is. We spelen dan nog wat in bed, kleden hem aan en dan krijgt hij zijn flesje pas.

Voor de kerstliefhebbers, onze beste wensen zijn in bijlage te vinden. Toch ben ik wel een beetje jaloers op Nath haar kaartje, zo sereen en liefdevol!

Groetjes!
Laura

Attachment : HPIM3347 KAARTJE GEKNIPT BETERE RESOLUTIE.jpg

Nath

Berichtdoor Nath » 21 dec 2007, 15:45

Bedankt voor de complimentjes voor ons kaartje. We hebben er 2 gemaakt, maar op het ander zie je echt dat ze goed ziek waren, gelukkig is de uitslag van Adélaïde zo niet te zien met het kaarslicht.
Wij gaan de kerstperiode ziek in. Adélaïde is weeral ziek, Zénaïde gaat beter en mijn echtgenoot is ook ziek in bed. We hebben precies een abonement bij de dokter en apotheek hier...

In bijlage de 'zieke' kerstwensen...

@Lautje: ik vind je foto ook super; mijn ideeën zijn altijd klassiek...

Attachment : voeux 1.JPG

jennifer

Berichtdoor jennifer » 21 dec 2007, 19:28

wat een leuke foto's :)
ik ben intussen begonnen met de medicatie omdat het echt niet meer lukte. Vorige keer had ik ook aangepaste antibiotica, maar blijkbaar kon dit dit keer niet.

Gelukkig heeft Luca helemaal niet moeilijk gedaan. Hij is deze morgen zelf nog een half uurtje bij me komen slapen zonder scène te maken. Ben wel iets vroeger moeten opstaan vanwege grote honger :) Maar in januari gaat Jona naar school en dan moet ik er zowiezo ook uit.

jennifer

Berichtdoor jennifer » 26 dec 2007, 13:05

Hoi,

prettige feesten iedereen :)

Ik zit hier intussen met een voedingsprobleem. De bv is gestopt, maar Luca lust niks anders behalve koemelk. Poedermelken wil hij zelf niet proeven (geur?) en de brikjes opvolgmelk (puur,met vanillesmaak, koekjesmeel enz maakt niet uit) weigert hij na één slokje. Koemelk drinkt hij heel graag, maar hij zit nu met krampen en diarree waarschijnlijk daarvan.

Jona die heeft de windpokken vast en dus zijn we op kerstavond al om 22u terug naar huis gekeerd omdat het ventjegek werd van de jeuk en niet kon slapen.Het is een vreselijke nacht geworden, maar gelukkig heb ik intussen antijeukdruppeltjes bemachtigd en dat lijkt te werken. Ik veronderstel dat Luca één dezer dagen de pokken overneemt...

Hopelijk bij jullie leukere kerstverhalen :)

Lia

Berichtdoor Lia » 26 dec 2007, 13:34

@Jennifer : Niet leuk al die problemen tijdens de feestdagen.

Hie valt het goed mee.

We hebben ook een voedingsprobleempje: Leo wil geen patatjes meer eten, noch vers noch in potjes.Maar fruitpap,sojapuddingkjes,...dat gaat goed binnen.
Ofwel begint zijn karaktertje erdoor te komen ofwel heb ik hem overlaatst te warm eten gegeven.Nu ja we zien wel binnen een paar dagen( Ik hoop allleen dat hij de kuren van zijn oudste zus niet overneemt)

Voor de rest is hij super koddig.Draait met zijn handjes op muziek, applaudiseert, geeft kusjes,doet zijn armpjes omhoog als je "joepie" zegt.

Na de vakantie gaat hij naar de kruipers in de crèche.

Alé tot binnenkort en prettige feesten allemaal.

jennifer

Berichtdoor jennifer » 26 dec 2007, 20:39

hey Lia, ik weet nog dat Jona dat rond 11 maand ook had. Hij weigerde elke warme maaltijd. Ik heb het gewoon genegeerd (niks anders gegeven ook) en na een week of zo ging hij weer eten.

Lautje

Berichtdoor Lautje » 28 dec 2007, 12:50

Hey jennifer,
Luca is nu bijna 1 jaar he, dus kan het geen kwaad dat hij koemelk drinkt ipv poedermelk. Eventueel kan je ook eens een aangepast melkproduct in een potje proberen, zoals een yoghurtje van bledimilky.

Bij ons geen enkel probleem met eten, hij eet zelfs te veel denk ik. Nu het vakantie is houd ik eens in de gaten hoeveel hij eet en ik ga ook doorgeven aan de crèche dat ze hem niet moeten overvoeren, want ik heb wel de indruk dat dat gedaan wordt. Hij eet en blijft eten, maar ik vind niet dat hij meer dan 300gr per keer moet krijgen. Mijn schoonmoeder ga hem alleszinds al gigantisch veel eten , niet normaal

oei, ons bezoek is er. Ik ga afsluiten, daaaaag!
Laura

Lia

Berichtdoor Lia » 28 dec 2007, 14:07

Eetprobleem waarschijnlijk opgelost.
Gisteren toch wat geforceerd en hij heeft gegeten.
Maar hij heeft een paar uur later zijn revanche genomen...
Volgens mij zit hij weer met een buikgriep (overgeven en diarree).
Vandaag heeft hij toch de helft willen eten zonder al te moeilijk te doen.
Hopelijk blijft het binnen.

Alé groetjes Lia

dikkie

Berichtdoor dikkie » 28 dec 2007, 15:25

hier bij ons voorlopig al een tijdje geen ziektes meer gehad, hout vasthouden...

Wat het eten betreft: ons poppemieke eet alles (tot spruitjes!), maar wel niet steeds van alles evenveel. Hoe zijn we zelf..
EN ik ben van plan om vanaf 1 jaar over te schakelen op volle melk. Had dit ergens hier gelezen dat dit ok was.

Aftellen naar oudejaar!!

Groetjes

jennifer

Berichtdoor jennifer » 29 dec 2007, 19:35

Hoi,

welja, de arts had ook gezegd dat koemelk mocht, maar hij reageert er dus niet goed op. Heb intussen melk van Nestlé in huis en dat lust hij. Ik moet hem wel een beetje pushen om genoeg te drinken (hoeveel melk moeten ze eigenlijk?) want als het aan hem ligt drinkt hij enkel een half bekertje smorgens en savonds. Voor de rest eet hij ook heeeeel veel, maar wel wat hij lust lol Liefst pittige smaken, zoetzuur, pikant, gekruid...

Lautje

Berichtdoor Lautje » 30 dec 2007, 17:59

Lia: normaal gezien moeten ze een halve liter melk per dag, maar dat kan ook vervangen worden door andere dingen zoals kaas of smeerkaas op de boterham of wat melk door de groenten of een melkdessertje of yoghurt combineren met fruitpap.

bij ons is het al super fijn geweest de afgelopen week. Heel de tijd samen thuis en het is echt super! ons jongetje is echt super lief en schattig geweest. woensdag terug gaan werken en bovendien is manlief dan een week in amerika, ik kijk dus eigenlijk niet echt uit naar het nieuwe jaar ;)

morgenavond hebben we bezoek. Het zal echt fijn worden denk ik. Wel makkelijk dat lucas gewoon in zijn eigen bedje kan slapen, geen gesleur dus met een reisbedje en een slapende baby :)

ik wens jullie allemaal het allerbeste in het komende jaar. Dat er veel mooie momenten mogen zijn samen met jullie kleine schatten!
Laura

Tanja

Berichtdoor Tanja » 31 dec 2007, 01:33

Ik wens jullie allemaal een heel gelukkig nieuwjaar en heel veel leuke en ontroerende momenten met jullie lieverdjes!!

Tanja,Nathan,Deacon en ...

Attachment : kerstkaart33.jpg

Lia

Berichtdoor Lia » 31 dec 2007, 10:03

Een beetje nostalgie :
Vorig jaar vroegen we ons af of we in 2006 of 2007 zouden bevallen.Wat een spannende tijd.

Hier is het ook genieten, ondanks het feit dat Leo nog steeds niet top is.
Maar hij is ook niet lastig als hij ziek is.
Na de diaree-episode is hij nu geconstipeerd.
Gisteren wou hij nog steeds geen patatjes eten, maar wel een halve fles melk en in de namiddag een halve fruitpap.
's avonds scheurde hij van de honger want hij was boos toen zijn fles van 270 op was.

Ik heb hem vandaag trouwens nog niet gezien.Mijn man is opgestaan en toen ik opstond lag Leo weer in zijn bed. Zijn ochtenddutje duurt nu al twee uur.
Ik ga toch eens gaan piepen.

Alé : Mijn beste wensen aan iedereen.

Groetjes

Lia

dikkie

Berichtdoor dikkie » 31 dec 2007, 12:10

inderdaad Lia, rond deze periode van het jaar komen inderdaad de herinneringen van vorig jaar naar boven.
Laatste kerst en oudejaar zonder kleijn prutske, en nu een jaar verder met een kleine pruts en een tweede onderweg...... Maf he hoe snel het soms kan veranderen....
Ook voor mijn job heb ik een belangrijke beslissing genomen om in de toekomst 4/5 te gaan werken en zo meer tijd te hebben voor de kindjes... Toch wel enkele nachten van wakker gelegen hoor!

Voor de rest gaat alles goed met onze dochter. Ze is nu al een ganse week thuis en superlief. Alleen gisteren terug wat meer last met nr 2: harde buiken en zo.... Nog maar (of toch al!) 27 weken, dus vind ik nog wat vroeg om last te hebben.

Deze avond koken voor de ganse familie! Eigenlijk al heel de week veel te veel gegeten en dat laat de weegschaal maar al te graag zien :)

Prettig eindejaar!
Dikkie

Siebke

Berichtdoor Siebke » 03 jan 2008, 20:31

Aan iedereen een leuk fijn onbezorgd 2008 !!!

I.v.m. voedingsproblemen. Een paar maanden geleden wou ons meiske ook geen groentenpapje meer. Ze huilde en protesteerde. Uiteindelijk zijn we bij een kinderarts geweest en de diagnose was een keelontsteking, de nacht erna had ze ook koorts. We hadden het helemaal niet door dat er iets broeide in haar lichaamptje... Sindsdien eet ze flink. Het ene eet ze naturlijk liever dan het andere,hoe zijn we zelf nietwaar? Voorbeeld knolselder eet ze met lange tanden, maar pompoen kan niet vlug genoeg gaan.
De laatste maand kwijlt ze wel enorm, soms knalrode wangetjes en vreselijk op alles zitten knauwen !Maar er is nog steeds geen nieuwe tand te zien. De laatste tand dateert van toen ze 8 maanden was.

Enne Dikkie... ik denk dat iedereen de laatste weken net iets teveel heeft gegeten. Ik beschouw het als een extra laagje tegen de koude ! :)

In bijlage vindt je ons herderinnetje met haar schaapje. Eigenlijk bedoelt als kerstkaartje, maar door een drukke agenda helemaal vergeten bijwerken, afdrukken en opsturen!

Nieuwjaarsgroetjes !

Attachment : P1000227.JPG

Lia

Berichtdoor Lia » 04 jan 2008, 08:06

Hier slaat de griep toe.
Ik zit al van gisteren met koorts, gezwollen klieren,een ontstoken oog en spierpijn.Enfin,deze ochtend ne'perdolan'genomen en het gaat al iets beter.
Gelukkig is Leo sinds gisteren terug weer de oude.Hij is rustig rond zijn park aan het spelen, haalt er alles 1 voor 1 uit.
De meisjes kunnen bij het buurmeisje gaan spelen, dus kan ik wat uitrusten.
Hoewel..er ligt nog een stapeltje schoolwerk te wachten.
Zondag vieren we Leo zijn verjaardag met oma en opa (heeft ook de griep) en peter en meter met bijhorende partners en kinderen.Het wordt een drukke boel.(14 man in totaal).Ben me nog aan het afvragen welke taart ik ga bakken.Zowiezo een 4/4 cake,en dan nog iets anders.Iemand een idee?

Bij deze ook onze nieuwjaarswensen

Attachment : wensen2008.jpeg

Terug naar “De kindjes van 2007”