ZWANGER voor januari 2007!!!

Gast

RE: ZWANGER voor januari 2007!!!

Berichtdoor Gast » 24 sep 2007, 16:31

ik doe een copy paste uit de topic "kindjes van mei 2008":

Nu ben ik ziekjes,een beetje grieperig precies.Dan ril ik van de kou en dan zweet ik me te pletter.Moet beter zijn morgen want we gaan met mijn schoonouders naar de zee.

Ik hoop maar dat het ziekjes zijn geen schadelijke gevolgen heeft voor ons ukje.WAnt nu ik heb gezien dat alles ok was,verlang ik er verschrikelijk naar.Ik ben echt in blijde verwachting,en al wei negatieve reacties heeft kan de boom in! Ik voel me zo gelukkig met deze zwangerschap.

Ik ga nu wat gaan slapen,proberen uit te zweten!

Slaapwel

Muisje"

dat komt me bekend voor...
rara, wat zou Tanja haar geheim zijn??

Nath

Berichtdoor Nath » 24 sep 2007, 22:52

Idd, ik denk l sinds het begin hetzelfde. Zo te 'lezen' is het al bij verschillende mensen beginnen te kriebelen....

Hier is er nog geen derde, maar we werken eraan. Bezoek bij de gyne van 10 dagen geleden was positief, ik heb er weer wat vertrouwen in, ook al ben ik aan de andere kant heel bang. Ik ben zo bang om weer zo vroeg te bevallen en om iemand die ik graag zie te verliezen. Maar eerst moet er gewerkt worden! Ik verlang er zo naar om eens een 'goede en gewone' zwangerschap mee te maken.

Momenteel zit een vriendin van mij te bevallen (zou er graag bij zijn, gewoon om dat natuurlijke kantje van de natuur mee te maken, was nochtans geen baby-boom-mens...). Puffen Kathleen!!!!

Mijn meisjes zijn ook nog goed ziek. Een zware verkoudheid. Bij Zénaïde betert het, maar Adélaïde heeft het nu flink zitten. De huisarts vond ook dat ze magerkes zijn voor hun lengte (67,5cm) maar niet onrustwekkend. De 27e gaan we bij K&G en de 15 okt hebben we een afspraak bij de oogarts en de neonatoloog in het UZ.
We hebben daarstraks het gewone park afgebroken en het tweelingpark opgebouwd. Ondertussen kropen ze overal in mijn salon, echt alles is intrigerend. Ben zaterdag ook winterkleertjes gaan kopen. Ze zwemmen nog in hun 6md kleertjes. Ben ook volop weer beginnen breien. Dat is het enige dat ik op maat kan maken en is tenminste lekker warm. Allez, we gaan nog een beetje "werken"...

Tot binnekort

Lautje

Berichtdoor Lautje » 25 sep 2007, 08:18

hey! dat is wel een mysterie he! wie heeft dat gepost van Tanja?

Langs de andere kant, Tanja meid, van harte gefeliciteerd!!!! Laat je idd niet op je paard zetten door eventuele negatieve reacties. Probeer te genieten van je zwangerschap en zorg goed voor je jezelf en je kleintjes!

Groetjes,
Laura

jennifer

Berichtdoor jennifer » 25 sep 2007, 20:16

:) zoveel babykriebels hier. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt nog niet zou zien zitten voor een derde hoor. Ten eerst zou een nieuwe zwangerschap weer platliggen betekenen en dat wil ik mijn twee kindjes niet aandoen nu en ten tweede vind ik het nu al jammer dat ik veel meer moet missen van Luca dan van Jona vroeger. Gewoon omdat ik het drukker heb.

Een derde komt er hier pas als Luca een jaar of twee, misschien drie is denk ik.

Nath

Berichtdoor Nath » 26 sep 2007, 10:14

Ik heb gisteren een super meegroeibedje op e-bay gekocht! Ben dolblij. Nu wachten om er een tweede vast te krijgen.

Hier voor de rest alles ok. De verkoudheid gaat al beter, maar nog niet gedaan. Morgen gaan we naar K&G. Ben benieuwd...

Kathleen is bevallen van een kleine Mauritz. Ga ze straks bezoeken.

Nath

Berichtdoor Nath » 26 sep 2007, 10:21

Slaapkopje op de pot

Attachment : IMG_10541.JPG

Nath

Berichtdoor Nath » 26 sep 2007, 10:23

Zo fier als een gieter

Attachment : IMG_1058.JPG

Gast

Berichtdoor Gast » 26 sep 2007, 11:22

Ik zou ook graag weten wie de anonieme poster van dat berichtje is! Anonieme berichtjes vind ik niet zo leuk.

Maar mijn geheim is ontsluierd.
Ik ben terug zwnager,nu 7weken en 6dagen.Ik hoop alleen dat alles nog ok is met ons ukje daar ik een zware keelonsteking met hoge koorts heb.De korts is sinds gisteren weg,ben er blij om.25/10 mag ik terug naar de gyn ,ik ben dan juist 12weken.Zal blij zijn als het zover is,dan weet ik hoe ons ukje het stelt en of de koorts geen gevolgen heeft gehad.

ALs er bekenden meelezen dan hoop ik toch dat ze nog even hun mond dicht kunnen houden.

Ga nu vlug Deacon wakker maken om Nathan van school te halen.

Groetjes Tanja,Nathan,Deacon en Ukje

"anonieme poster"

Berichtdoor "anonieme poster" » 26 sep 2007, 15:26

Dag iedereen,
dag tanja,

ik ben ook een januari 2007-mama, maar nooit iets geschreven. altijd meegelezen. omdat we binnenkort beginnen aan een tweede kindje, lees ik de mei 2008-kindjes-rubriek mee. het is plezant om mee te lezen over die eerste weken zwangerschap, zeker als je zelf plant om binnenkort weer zwanger te zijn. je kan je dan helemaal inleven in wat er verteld wordt.
ik las je twee berichtjes per toeval direct na elkaar, en kon het niet laten mijn "vondst" te delen met de rest.
veel plezier met je zwangerschap!
en aan alle januari 2007-mama's: veel plezier met jullie kindjes!

Lia

Berichtdoor Lia » 26 sep 2007, 21:59

Hieperdepiep....Proficiat!!!!!!!!!!!!
Niks van aantrekken van wat men zou kunnen zeggen.Genieten,dat moet je doen.Was wel verkeerd bij het raden.
Hou ons op de hoogte van de verdere perikelen.

Hier superdruk.
Leo is ziek geweest en wat afgevallen.Maar nu lijkt hij erdoor.behalve dat hij nog snipverkouden is.Hij is 71,5 cm en weegt 8kg 200
Momenteel leven we op een werf, want we zijn de ramen aan het vervangen.
Wel sjiek zo.Precies een nieuw huis.
Op het werk is het druk.Binnenkort rapport en klassenraden en mijn ventje begint maandag zijn nieuwe job.
De gezondheid die kwakkelt precies ook een beetje.
Heb al twee dagen maagpijn en een gezwollen buik alsof ik 6 maand zwanger ben.Ben het niet , maar wel vervelend in die spannende broeken.
We wachten nog even af, want heb niet echt tijd om naar de dokter te gaan.
Groetjes
Lia

Nath

Berichtdoor Nath » 27 sep 2007, 22:36

Hey,
Lia heeft gelijk, niks van de anderen aantrekken, je maakt zelf je geluk vind ik. En ik vind het nog steeds supernieuws...

Hier niets speciaals bij K&G. Onze meisjes zijn nog steeds aan hun inhaalbeweging bezig. Mijn weegschaal is waarschijnlijk verkeerd omdat ze al 7kg080 en 6kg730 wegen. Ze meten alle 2 67,5cm en hebben een hoofdomtrek van +-44cm (hier zitten ze in de lijntjes!!!). Qua evolutie zitten ze al verder dan een kind van 9md maar nog niet zo ver als eentje van 1j.

Verder denk ik dat ik morgen de HA terug ga bellen. 's Nachts hebben ze alle 2 van die enorme hoestbuien. Ze slapen nog steeds in hun relax, maar dat maakt toch niet veel uit. Gisteren heeft Bruno ook de schrik van zijn leven gehad. Hij was alleen met de kleintjes en Zénaïde leek te stikken in haar slijmpjes, ze werd blauw. Hij wil dus niet meer alleen met ze blijven als ze ziek zijn. Is idd niet leuk om ze door elkaar te schudden en op hun borst te kloppen omdat ze niet kunnen ademen. Ik denk er steeds meer aan om een EHBO-cursus te gaan volgen. Ik weet zelf ook niet hoe ik in bepaalde situaties moet reageren.

En voor mezelf wil ik aquagym volgen. Heeft iemand hier al ervaring mee? Wil daar natuurlijk ook niet als enige jonge persoon tussen allemaal 65+ers zitten... (op TV zie je alleen maar oudjes die dat doen, maar naar het schijnt is dat supergoed om in vorm te blijven, en nu ik terug op mijn gewicht sta wil ik het zo houden). Is iedereen zijn zwschapskilos eigenlijk kwijt? Hier wel, maar moet toch een nieuwe garderobe aanschaffen, ben enorm van vorm veranderd, die BV-borsten zijn er nog altijd (tot grote frustratie van mijn zus die alles verloren is, hihi)

Allez, ik ga slapen, en hoop nu eens minder dan 4keer te moeten opstaan, begint door te wegen.

Slaapwel

Lia

Berichtdoor Lia » 29 sep 2007, 21:03

@Nath :Heb een aantal jaar geleden met een vriendin aquagym gedaan.Man,man..gegierd hebben we.
En er waren ook oudjes.Chapeau,die hadden nooit geleerd te zwemmen en deden alles mee in het ondiep.En sommige waren gewoon geweldig.Heb er hele goede herinneringen aan.
Zou wel willen herbeginnen, maar als de kinderen in bed zijn roept de luie zetel me en geraak ik daar niet meer uit.

Marina

Berichtdoor Marina » 29 sep 2007, 21:58

Hallo,
Ik ben nieuw hier en heb een klein foutje gemaakt! Ik heb per ongeluk een nieuw onderwerp geplaatst en het zou normaal voor hieronder zijn! Dus staat mijn voorstelling daar en niet hier! Ik ga het wel niet meer overtypen!
Dus als jullie meer over mij willen weten, ga gerust kijken en wie weet tot schrijfs! SORRY!!!!!!!

Hopelijk lukt het me zo wel!
Vele groetjes Marina en Anouk

Marina

Berichtdoor Marina » 29 sep 2007, 21:59

Joepie, het is me gelukt!

Gr Marina

dikkie

Berichtdoor dikkie » 30 sep 2007, 09:56

Proficiat Tanja!!
ben ik dan toch niet meer alleen ;)

ikzelf ben ondertussen 14 weken, laatst op de echo weer superbeeldjes gezien: ik was vergeten dat je op 12weken al een echt mensje kunt zien...

Met ons dochterje is alles goed, ze zat ook met een bronchitis waarvoor hoestsiroop! Morgen nog eens op controle
Ze is wel eerder aan de kleine kant: 70 cm en 7,4 kg. Maar wat een schatje!
Ben wel al benieuwd wat het tweede zal worden...

Op het werk veel te druk! en de collega's waren er precies niet mee opgezet dat ik weer zwanger was.... Foert!

Veel groetjes

Marina

Berichtdoor Marina » 30 sep 2007, 21:47

Hoi Tanja en Dikkie (van hierboven),

Ik wil jullie allebei een hele dikke proficiat wensen met jullie zwangerschap!

En Tanja ook nog veel beterschap gewenst (al denk/hoop ik dat het bijna over zal zijn nu)! Wat een mooie foto's die je bij je post hebt toegevoegd!

Laat ons zeker meer weten!

Vele groetjes Marina en Anouk

Mus

Berichtdoor Mus » 30 sep 2007, 22:03

Proficiat Tanja!!

Lautje

Berichtdoor Lautje » 01 okt 2007, 17:21

even heel kort want heb binnen een minuut een interview met iemand

onze lucas heeft zijn eerste tandje EN heeft dit weekend voor het eerst echt gekropen! suuuuuuuuuuper schattig! echt zo een klein ontdekkingreizigertje die erop uit trekt.

toedeloe!
Laura

Tanja

Berichtdoor Tanja » 01 okt 2007, 21:41

Hello,

Bedankt voor jullie felicitaties!! Ik hoop dat de komende 3weken voorbij vliegen,dan kan ik eindelijk terug naar de gyn en kan ik met eigen ogen zien dat alles ok is.

Dikkie,zoveel verschiilen we niet in zwangerschapsduur hé?Ik ben nu donderdag 9weken.

Marina,

Bedankt voor je compliment over de foto's.Genezen ben ik nu wel,ben blij want heb me echt rot slecht gevoeld.Ik hoop maar dat het geen negatieve gevolgen heeft voor ons ukje.

Ik kijk zo uit naar ons 3de ukje!

Deacon heeft er 2 tandjes bij,zijn bovenste tandjes zijn samen komen piepen.Ocharme af gezien dat dat ventje heeft.Alleen mama was gped genoeg,was dus erg vermoeiend voor mij!Maar het is zo schattig met die 2tandjes die komen piepen.Kruipen zit er hier nog niet in,hij verplaatst zich nog altijd op zijn poep met gevolg dat hij af en toe met zijn hoofdje ongwenst op de grond terecht komt.

Ga nog effe tv kijken voor mijn ventje thuis is.

Groetjes Tanja,Nathan,Deacon en ukje

Attachment : HPIM4813.JPG

Nath

Berichtdoor Nath » 02 okt 2007, 10:20

Hoi,
tof dat er nog iemand bijkomt.
Hier gaat alles goed. Onze meisjes hebben weer valse kroep, maar het begint al een beetje te beteren.
Gisteren zaten ze alle 2 op hun knietjes op elkaars handen te slaan (ze zaten alle 2 in hun wieg). We zijn dus snel 2 matrassen gaan bestellen omdat ze nu wel snel kunnen gaan rechtstaan en dan zouden ze er wel kunnen uittuimelen.
We hebben nu ook een operette-zangeres in huis. Adélaïde zingt de hele dag dadadada's en papapapa's en dan van tijd tot tijd een maaaaaaaaaaaaaaa tussen. Zénaïde bekijkt haar dan heel gefascineerd. Een lust voor het oog, minder voor het oor... maar superkomisch. Kruipen gaat steeds beter en heel gecoördineerd.
Groetjes

dikkie

Berichtdoor dikkie » 02 okt 2007, 20:31

mijn berichtje van gisteren is blijkbaar niet toegekomen....
Nogmaals proficiat een Tanja!!

@ Nath: die van ons ligt soms ook een uur aan een stuk te zingen, of toch iets wat er kan voor doorgaan.....

Oeps, ze bellen, moet weer verder werken!
Tot later

Nath

Berichtdoor Nath » 02 okt 2007, 22:48

Deze avond was het van dat, Zénaïde hing gewoon over de rand van haar wieg. Ze slapen nu in hun park, is veiliger. We zijn dus weer een stap verder... :)

Lautje

Berichtdoor Lautje » 03 okt 2007, 12:20

Hey!
@nath: ik begrijp je volledig. Ineens is het zover en trekt je kleintje zich aan alles op he! dan moet je zo ineens je huis door een andere bril bekijken. Dit weekend gaan wij lucas zijn bedje en zijn park naar de laagste stand verzetten, want anders klimt hij er ook uit!

Ik moet zeggen, ik heb het gevoel dat er een moeilijke periode aanbreekt. Als ik lucas bij mij heb doet hij niet anders dan zittern wriemelen totdat hij zich kan optrekken en kan rechtstaan. Hij wil ook niet meer alleen gelaten worden om alleen te spelen, dan zet hij zijn keel open of komt achter ons aan... Onze kat is ook niet meer veilig. Hij kruipt er naar toe en probeert zijn staart vast te grijpen! Ik ben dan wel een beetje bang dat hij op een bepaald moment de kat eens pijn doet (als wij het nog niet doorhebben dat hij erbij is) en dat die gaat krabben ofzo.

Dit weekend is het het vrijgezellenweekend van mijn beste vriendin. Ik heb dit georganiseerd en kijk er echt naar uit! Alleen... we gaan maar met 4 man zijn van de 15 die ik heb uitgenodigd! echt schandalig, meestal vrouwen met kinderen die hun kleintje precies niet bij hun man kunnen/durven achterlaten. Terwijl mijn vriendin wel naar al die vrouwen hun vrijgezellen is gegaan, maar nu ze moeder zijn hebben zij dat niet meer over voor haar...

Gisteren had ik een heel fijn gevoel. Ik voelde echt volledig aan dat ik helemaal gelukkig was! Mijn gezinnetje voelt nu echt aan alsof het nooit anders geweest is, we hebben alle 3 onze balans gevonden en alle relaties zijn zoals nooit tevoren. Lucas die super schattig is naar ons 2-en toe en het feit dat hij zo goed ontwikkelt, het is echt elke dag een wonder om hem bezig te zien! Bovendien is de relatie tussen mij en mijn man terug helemaal alsof we pas verliefd zijn. Ik heb een hele tijd last gehad van oververmoeidheid, met lucas in mijn hoofd zitten, geen zin in sex en pijn... maar dat is nu ook allemaal in balans gekomen :)
Toch wacht ik nog een klein jaartje voordat we aan nummer 2 beginnen. Ik wil nog met volle teugen genieten van ons 3-tjes en eerst mijn ouderschapsverlof in 4/5 nemen. Tegen dat dat op zijn einde loopt zal nummer 2 er wel stilaan aankomen :)

Toedeloe!
Een gelukkige Laura :)

dikkie

Berichtdoor dikkie » 03 okt 2007, 15:02

zondag is het de doop van onze spruit en nu heb ik natuurlijk op het laatste nippertje beslist om toch niet het standaard boekje van de parochie te nemen..
Alle suggesties voor tekstjes zijn welkom...

Een weeral een te laat begonnen dikkie

jennifer

Berichtdoor jennifer » 03 okt 2007, 19:49

Hoi,

:) proficiat Tanja

Hier nog niet bepaald kruipen, maar wel sluipmaneuvers. Als het ECHT de moeite waard is (een koekje bijvoorbeeld) legt hij de afstand wel af, maar anders houdt hij het voor bekeken. Rechtstaan is veel interessanter en zichzelf rechttrekken lukt nu overal en vandaag heeft hij zelf een hele afstand stappend afgelegd (aan de rand van de kasten dus wel he).

Maar ook superlastig. Ik moet er altijd zijn of hij weent, hij wordt ook snel boos en tiert voor het minste. Hij slaapt ook nog altijd niet door.

Terug naar “De kindjes van 2007”