ZWANGER voor januari 2007!!!

dikkie

RE: ZWANGER voor januari 2007!!!

Berichtdoor dikkie » 07 sep 2007, 19:06

bah, al die weekends werken, begin er echt genoeg van te krijgen...

gelukkig volgende week woensdag naar de gyn, heb ik weer iets om naar uit te kijken!

Met onze dochter hebben we een klein probleempje. Sinds gisteren etteren haar beide oogjes nogal fel. SPoel ze nu goed uit met fysiologisch, maar vraag mij af of il niet eens naar de kinderarts hiermee moet. Iemand ervaring??
Deze week gestart met boterhammen ipv fles om 18.00u. Wel zelf nog niet kunnen geven, wegens altijd te laat thuis, snif...
Naar 't schijnt is het de moeite.
Om hoelaat zitten jullie kleintjes in bed? Bij ons nog altijd een flesje rond 22.00 of later. Meestal valt ze rond 21.00 voor een urtje in slaap. ik wil proberen om ze daarvoor een flesje te geven zodat ze iets vroeger in bed ligt....

veel groetjes

dikkie

Tanja

Berichtdoor Tanja » 08 sep 2007, 00:14

Hoi,

Ben er ook nog is geraakt.Met Deacon gaat alles goed.Hij zit goed recht(alleen),wil ook altijd maar staan maar enkel als je hem vasthoud zelf iets vasthouden doet hij nog niet(vb;box),ook zijn 2 bovenste tandjes zijn aan het duwen maar zitten er nog ni door,maakt papa dolgelukkig door 'papapapap' te zeggen.

Dikkie sinds dat de school terug bezig is krijgt Deacon rond 19u15 à19u30 zijn laatste fles en gaat me slapen met grote broer rond half 8,8u.

Binnenkort heb ik een nieuwtje te vertellen,maar jullie moeten nog even geduld hebben.Het is heel blij nieuws.Nee,nee ge moet nog niet raden want vertel toch nog niks.

Ik ga is gaan slapen,

Tanja,Nathan en Deacon

Attachment : HPIM47711.JPG

Lia

Berichtdoor Lia » 08 sep 2007, 08:14

Hé Tanja nachtbraker.Nu maak je ons wel nieuwsgierig.
Ik gok erop dat jullie je droomhuis gevonden hebben.Of toch een derde in zicht?
Groetjes
Lia

Lautje

Berichtdoor Lautje » 09 sep 2007, 12:36

hehe, ik gok op dat laatste ;) ben heel benieuwd :)

Dikkie: sinds een week geven wij lucas zijn laatste fles rond 8 u. Anders viel hij toch altijd in slaap rond die tijd en dan moesten we hem echt nog wakker maken voor badje, piama... en dat vond hij dan echt niet leuk. We hebben nu alles vervroegd (ook omdat hij nu goed slaapt nu hij 's avonds een flesje krijgt) en hij slaapt nu van 8.30 tot 7.00 ofzo.Op die manier valt zijn voeding van 18 uur soms weg. We geven hem nu meestal een rijstkoekje als hij mee aan tafel zit en soms drinkt hij nog langs 1 kant, maar dat is steeds minder. Ik denk dat we binnenkort ook eens beginnen met een boterham om 18 uur :)

2 dagen geleden kregen we het eerste teken dat lucas eenkennig aan het worden is. Mijn grootouders kwamen binnen en vanaf het moment dat ze hem pakten zette hij het op een krijsen. Tja, het is een fase he :) Gelukkig kent hij de verzorgsters in de crèche al heel goed en onze ouders krijgen ook altijd een grote glimlach, dus gelukkig geen scènes als we hem 's morgens wegbrengen :)

Zo, ik ga nog wat poetsen want het is dus al een groot fiasco geweest met mijn poetsvrouwen via dienstencheques. Ik hoop echt dat er binnenkort iemand komt die hier wel wil blijven... (en ik ben echt geen boeman!)

Toedeloe!
Laura

jennifer

Berichtdoor jennifer » 09 sep 2007, 21:22

hoi,

laaaang geleden dat ik nog es kwam piepen.
Tis druk hier, maar alles gaat goed :)
Luca is vandaag voor t eerst vooruit geraakt in paracommandostijl en zichzelf optrekken aan de spijltjes in bed lukt ook al redelijk. Hij doet verwoedde pogingen om vanuit lig naar zit te komen, maar het wil nog niet lukken.

'snacht komt hij nog steeds wakker, gewoon omdat hij me mist lol. Ach, ik kan hem overdag eigenlijk niet zoveel knuffelen als ik zou willen en dus neem ik hem dan maar mee in bed. Tzal ook wel overgaan.

Verder eet hij goed. Alleen groenten zijn niet zijn favoriet. Maar vandaag had ik verse pizza gemaakt en dat lustte hij wel :p

Vreemd is hij ook (nog) niet, een gigantisch verschil met hoe de oudste was.

Zo, in tegenstelling tot Tanja (ik ben ook benieuwd...) ben ik een vroege vogel en kruip ik nu al in mijn nestje.

Groetjes

aanhoudertje

Berichtdoor aanhoudertje » 09 sep 2007, 21:40

@dikkie,
bij de oogarts ermee zou ik zeggen, ik zit met hetzelfde !!! ik had dit van donderdag ( opgelopen in de créche, bijna alle kindjes hadden het, en het is besmettelijk )
ik ben er nog niet vanaf, het is eigenlijk nog verergerd ( ga morgen bij een oogarts, want het ettert ook bij mij, ondanks de cortisone zalf )

het is een echte epidemie bij ons in de créche, al wie het heeft word naar huis gestuurd, tot het genezen is, nu hebben de ouders er last van, en ik met mijn weerstand op nul, heb het ook zitten, geen pretje hoor, het krabt verschrikkelijk!!

lars heeft er gelukkig nog geen last van !
spaar ons van die last aub

met lars alles oké, 8 maand en een half, amai het gaat snel, veranderd heel goed, zit heel goed recht in zijn park !
trekt zich al goed recht, maar is nog wankel, we staan er dan ook bij als hij dit doet !
wipt op en neer op zijn beentjes, maar dit doet hij al heel lang, ongeveer van zijn 5 a 6 maand !

in de créche gaat het nu beter, als hij de mama maar niet ziet :)
ik doe meer kruipoefeningen dan gewoon rechtop lopen :p
zijn doop was oké, geen kick gegeven !! alleen een ernstige blik :)

mogen maar pas tegen 5 nov. bij kind en gezin, dus van gewicht of lengte geen flauw benul.

hier doet hij maatje 80 al aan.
zijn laatste fles is rond 20.30 en gaat dan slapen tot 7u

een nieuw huis voor tanja !! dat denk ik.
een nieuwe baby had ze allang verteld denk ik ;)

lia, hoelang moet leo dat helmpje dragen?
hij is er wel schattig mee hé

groetjes en slaapwel

Attachment : poseren doe ik graag.JPG

aanhoudertje

Berichtdoor aanhoudertje » 09 sep 2007, 21:42

7maand en een half bedoel ik, het gaat zo al snel dat ik er nog een maandje bijdoe :(

daaaag

Tanja

Berichtdoor Tanja » 09 sep 2007, 23:33

Hey,

Blijven gokken!! Vind het wel leuk at ik jullie nieuwsgierig kan maken. Maar tot mijn spijt moet ik zeggen dat jullie nog even geduld moeten hebben voor ik het kan vertellen wat het de suprise is.Zou het zo graag vertellen,maar mag nog niet. Help!!! Haha!!

Deacon verplaatst zich ook maar niet al kruipent.Als hij op de grond zt zet hij zijn handjes op de grond om zich zo te proberen voort te trekken.Als hij dicht genoeg bij de mat zit neemt hij de lintjes van de mat en trekt zich zo voort.Slim is hij wel hé.Zich zelf proberen recht tertrekken aan de spijlen van bed of park doet hij nog niet.Maar dat zal wel komen hé.

Groetjes Tanja,Nathan en Deacon

Attachment : HPIM4808.JPG

Lia

Berichtdoor Lia » 10 sep 2007, 09:21

@Dikkie : Onze oudste heeft er als baby ook last van gehad.Het komt van het adeno-virus.Erg is het niet.Wel vervelend en het kan een tijdje duren.Wij gebruikten camille compresjes om uit te kuisen en aureomycine (cortisonezalfje).

@Aanhoudertje: Zowiezo tot zijn 10 maand als de voorste fontanel dicht is.Maar het vlot goed en missschien kan hij binnen een maand zijn helm alleen 's nachts dragen.Zonder helm zie je nu ook bijna niets meer.Je voelt alleen nog een buil aan de rechterkant.Volgende week wordt hij terug gemeten.Dan weten we meer.Hij heeft er in ieder geval geen last van.

Mus

Berichtdoor Mus » 11 sep 2007, 16:12

@Tanja
Ssseeeg, en ik ben een echte curueuzeneuze ... pft, ik gok ook op een huis!

@Lia, lief van je om aan me te denken, Anderlecht zou nog zo erg ver niet zijn van mij, zit snel op Ninoofsesteenweg ... maar Frans is niet mijn vak :(, ben regentes Engels, aardrijkskunde, zedenleer, die Informatica kan geven (nou na opleiding en 7 jaar ervaring hoop ik dat toch) ... zedenleer mag ook in het lager onderwijs ... nu ja, ze hebben me verteld onlangs dat mijn diploma voldoende geacht is om in het lager onderwijs ook les te geven, lijkt me wel leuk, maar een eerste en tweede leerjaar zou ik niet aandurven, ocharme, je moet het toch deftig onder de knie hebben me dunkt om de juiste aanpak te hebben die jonge mensjes op weg te zetten bij het leren lezen en schrijven ...

Ondertussen wel al paar sollicitaties gedaan in de buurt, voor halftimes ... maar ik ben meestal niet de enige sollicitant ... jammer hé!

@wie vroeg het ook alweer, welk uur gaat je kleintje slapen? Manon gaat om 19u30, 20u slapen ... net na haar flesje ... vroeger kreeg ze badje in de voormiddag, maar nu moet ik dat verplaatsen ... als ik wil werken in de voormiddagen hé ... en het arme ding valt gewoon in slaap ...bij de fles, en heeft dus niets binnen.

@Lautje, hier ook erg eenkennig ... familie, vrienden, ze is er erg lief tegen en doet erg gek, zolang ze op onze arm zit, maar eens de andere kant is het een groot verdrietje! De creche is ook een drama, tot ik weg ben ...

Gast

Berichtdoor Gast » 11 sep 2007, 17:53

@Mus : verdonckt@hotmail.com
Wij zijn nog steeds op zoek naar een lkr. informatica.
Laat me iets weten.Ik zeg je wel: 't Is geen makkelijke school, maar ik sta er ondertussen al 12 jaar.En ik heb wel veel plezier van mijn lln.

Lia

Berichtdoor Lia » 12 sep 2007, 20:25

Dat vorige bericht was dus van mij.
Ziehier nog een grappige foto van mijn drie "schatjes".
Diene kleine heeft toch wat voor met zijn zussen....

Attachment : DSC_00371.jpg

Tanja

Berichtdoor Tanja » 13 sep 2007, 14:45

Lia,
Zo schattig die foto.Hij kan het wel hebebn precies die aandacht van zijn grote zussen.

Ik heb dEacon gisteren is laten wegen en meten.Hij weegt 8kg450 en is 69,5cm.
Volgende week donderdag word hij al 8 maand het gaat toch rap hé.Maar van mij mag het vlug volgende week donderdag zijn.Dan moet ik misschien niet iedereen langer in spanning houden.Alé misschien hé.

Attachment : HPIM4807.JPG

Mus

Berichtdoor Mus » 15 sep 2007, 16:42

@Lia en Tanja,

Grappige foto's hoor!!

@Lia, ik stuur je mailtje, kan ik je daar wat uitvragen ;)

Nath

Berichtdoor Nath » 16 sep 2007, 12:15

Hallo, het is alweer een tijdje geleden.
Alles vliegt hier zo snel voorbij.
Onze meisjes evolueren op een zeer snel tempo.
Even snel recapituleren:
27/08: Zénaïde heeft haar eerste tandje
01/09: Papa koopt het kleinste potje!
02/09: Onze twee meisjes laten een boodschap in het potje
04/09: Zénaïde zegt Mama (echt gericht en met een big smile)
04/09: 5 min later doet Adélaïde krak hetzelfde
09/09: Zénaïde kruipt zoals een echte peuter
10/09: eerste droge nacht van Adélaïde (van 20u tot 7u)
13/09: eerste tandje voor Adélaïde
15/09: Adélaïde kruipt (eerder zoals een kikkertje, ze moet eerst wiebelen om vaart te krijgen en dan is ze ineens weg)

De zeelucht doet hen waarschijnlijk veel goed, we zaten 2 weken aan zee. Ze zijn nu ook superbruin en nog steeds een droom. Alhoewel ik nu soms wel handen tekort kom. Ze vinden alles super en moeten alles aanraken en proeven. Ik zou ze ook eens moeten wegen.

@ Mus, wanneer moet jij nog voor een check-up van Manon gaan? Kan ze al blazen? Zénaïde wel, maar als je dan een kaars voor haar neezet wil ze die vastpakken, dan neem ik haar handjes vast en dan wil ze de vlam opeten!

Ik moet mijn uitnodigingen voor hun verjaardag maken, zoiets kunnen we niet onopgemerkt voorbij laten gaan!

jennifer

Berichtdoor jennifer » 17 sep 2007, 21:08

Goh Nath :) Ze hebben hun achterstand wel super ingehaald zeg! Ik heb bij de oudste 14,5 maand moeten wachten op 'mama'. Als ze beiden een ander kant uitspurten heb je wel ogen te kort waarschijnlijk :)

Mus

Berichtdoor Mus » 18 sep 2007, 22:58

@Nath,
WAAAW Nath, wat die al kunnen zeg!! Op hun potje?? Oei oei, ik was van plan die pot pas uit te halen ergens binnen een jaar of zo??? Ben ik fout bezig ...Manon zegt, dada, baba, en mmmmaaa, maar de tweede ma volgt niet, ook goed voor mij :) .... ze zit helemaal alleen sinds 2 weken en je mag ze zelfs goed porren, ze valt niet omver! Niet slecht vind ik ... kruipen, enkel in commando stijl ... COS moest pas in januari als ze zogezegd 1 jaar zou worden, vroeger was niet nodig, omdat ze mee was. Eten doet ze flink, ze eet nu soms gewoon mee een boterham met wat dieet confituur of kaasje in blokjes en zelfs helemaal niet in de melk ...droog, vind ik ook al heel wat, en mijn boterham vanoder mijn neus pikken ook, verder mama springplank, kruipbord, en al wat aan me los hangt, zijn voor haar leuke toeters en bellen, bij een kordaat neen, lacht ze me uit met brede grijns!
Blazen ... oei, moet ik nog eens leren, zodat ze die zeker kan uitblazen! Ben nu de dingen aan het benoemen, en laten aantonen, vooral de lamp en de schakelaars zijn nu 'in'!
Verder een schattige dot, altijd brede grijns, nu wel een snotneus, en ze slaapt lang, veel, vroeg, en is erg lief in de creche waar ze nu 2 dagen naartoe gaat ... is wel eenkennig en wil soms enkel mama, maar ik begin kleine beterschap te ondervinden (ik maak me uit de voeten en zorg dat ze me niet ziet, na kort afscheid te nemen, en het werkt gaandeweg wel)

Zouden jullie je baby ook zo kunnen opeten?????

Aanhoudertje

Berichtdoor Aanhoudertje » 19 sep 2007, 16:32

ja Mus, ik zou de mijne ook kunnen opeten, ik wil hem soms eens héél hard knuffelen, maar ocharme dat ventje, dus doe ik het maar zachtjes aan .

als ik kordaat Nee zeg, dan schrikt hij , kijkt me ernstig aan en dat lipje begint te trillen.
daarnet zag hij me ff niet, en hij zette zijn keel open, heel hard, toen ik terug kwam, bleef hij maar wenen, heb ook al gemerkt dat hij eenkennig is, als ik bv bij mijn ouders wegga, begint hij te krijsen, en is hij niet echt te stillen ( zal morgen wat worden in de créche, we zijn 10 dagen thuis geweest, ik had dus een besmettelijke ontsteking aan de ogen ) !!

en hopelijk ziet hij me daar niet , want hij weet heel goed mijn afdeling zijn :) slim hé.

vandaag zijn eerste kruippasjes !!!
trekt zich al zo een twee weken recht in zijn park zonder wiebelen, zit al van zijn 7 maand stevig op zijn poep.
heeft nog géén tandjes
heeft al vele verkoudheden gehad, maar gelukkig nog geen antibiotica.

slaapt in de dag ongeveer anderhalf uur , dus heel weinig !
snachts wordt hij af en toe wakker, en meestal rond 4u :(

is verzot op kettingen en horloges
is ook verzot op mijn haar, trekt er heel hard aan , en als ik dan zeg, auw doet pijn, lacht hij :)

tis een schatje, en ik hou van hem
slaapt nu, na half uurtje krijsen !!

groetjes van een mama die moe is, maar niet durft te slapen omdat ze anders vanavond niet in slaap geraakt :)

Attachment : ik op mijn winnie 2.JPG

Tanja

Berichtdoor Tanja » 21 sep 2007, 11:46

Hier ben ik nog is.Met Deacon gaat het heel goed.Zijn gisteren naar K&G geweest.Hij weegt 8kg 390 en is 70cm.Nu begint hijz ich wel recht te trekken in zijn box is zo schattig.Als hij op de grond zit probeert hij zich voort te bewegen door zijn handen op de grond te zetten en zich zo voort te trekken.

Wat de verrassing is zullen jullie nog even geduld moeten hebben.Maar er zijn er een paar die goed gegokt hebben.Het is heel leuk nieuws,dat zeg ik al wel.

Nu ga ik nog effe voort doen.

Mus

Berichtdoor Mus » 21 sep 2007, 11:53

@Tanja, hoelang moesten we nu ook alweer geduld hebben?

Lia

Berichtdoor Lia » 21 sep 2007, 19:10

Héla,ik dacht dat we het donderdag al mochten weten...
Zeg,ons zo laten wachten.

Hier een ontregeld ventje.Heeft buikgriep gehad en vandaag was hij lastig.
Zijn ritme is naar de vaantjes.Heeft ons deze nacht wel 10 keer wakker gemaakt.Hopelijk gaat het snel voorbij.

Groetjes
Lia

Tanja

Berichtdoor Tanja » 22 sep 2007, 23:23

Sorry meiden maar jullie zullen nog even geduld moeten hebben.Nog een weekje of 4 zeker denk ik,misschien vlugger.
Nu ben ik ziekjes,een beetje grieperig precies.Dan ril ik van de kou en dan zweet ik me te pletter.Moet beter zijn morgen want we gaan met mijn schoonouders naar de zee.

Ik ga nu wat gaan slapen,proberen uit te zweten!

Slaapwel

Tanja,Nathan,Deacon

Mus

Berichtdoor Mus » 23 sep 2007, 22:07

nog 4 weken ...een beginnende buik kan je zolang niet wegsteken ....een huis dus... :hihi

dikkie

Berichtdoor dikkie » 23 sep 2007, 22:12

amai tanja, jij kunt er de spanning nogal inhouden zeg!!

ik ben zelf nog eens op zappy geraakt... Superdruk op het werk. En ik zie amper mijn dochtertje nog, snif :(
Ze is ook beginnen kruipen, paracommandostijl, supergrappig. Maar als je ze vraagt naar je toe te kruipen dan wordt ze zenuwachtige en slaat ze wild met handjes en voetjes weg en weer, maar komt er van kruipen niets in huis.
Ze zit ook al eventjes stevig recht, maar kan zelf nog niet rechtkomen.

Ondertussen al een week aan het hoesten, ook mij ziek gemaakt. Haar etternde oogjes zijn dankzij zalf beter, maar ben omwille van die hoest toch eens naar de kinderarts geweest: virale bronchitis, ons prutske!
En mama en papa ondertussen ook ziek.

Met ons tweede boeleke is ook alles goed. Ondertussen 12 weken gepasseerd. En af en toe denk ik al eens weer beweging te voelen. Daar kijk ik echt wel naar uit, om zo je klein wezentje terug te voelen....

En kan nu weer naar hartelust snoepen, al pas ik voorlopig wel wat op gezien ik mijn vorige kiloos nog niet kwijt ben!

groetjes en tot schrijfs
dikkie

Lautje

Berichtdoor Lautje » 24 sep 2007, 12:40

hela
ik ben ook echt wel nieuwsgierig Tanja!!!!

hier is het gewoon gigantisch druk. Ik heb op het werk veel stress en werkdagen van meer dan 10 uur (jaja, en dat naast de 2 uur fileleed) komen toch wel zo'n 2 keer per week voor.... pffffffffffff Ik zie mijn kleintje bijna niet meer. Bovendien zit ik al meer dan 2 maand zonder kuisvrouw en het lukt me echt niet om mijn huishouden bij te houden. Met een kleintje dat stilaan begint te 'kruipen' is dat dus echt niet ideaal, waardoor ik me super schuldig voel... Bovendien vrijdag een botsing gedaan met mijn auto en ik zal dus kosten hebben (en dan is dat gebeurd toen ik ergens naar een lezing was voor het werk, maar wordt niet in tussen gekomen...). Lucas is ook verkouden (blijkbaar zo bij alle kleintjes!) en hij was afgelopen weekend echt lastig, heel de dag zeuren. Slapen ging ook niet goed dus de mama is nog vermoeider uit het weekend gekomen dan toen het begon. dat belooft voor de rest van de week!!!!

Ik was deze ochtend in de file aan het nadenken of ik toch geen 4/5 zou gaan werken, kwestie van alles wat beter aan te kunnen, maar langs de andere kant denk ik dat ik mezelf alleen maar meer problemen zou geven zo omdat er niemand anders mijn werk zou overnemen, ik zal het dan gewoon moeten klaarstpelen op 4 ipv 5 dagen. Zucht...

Zo, dit was even een kort stukje om te laten weten dat ik nog leef. Hopelijk heb ik binnenkort nog eens tijd om vrolijk wat te schrijven over de ontwikkelingen van mijn klein ventje.

Groetjes,
Overwerkte laura

Terug naar “De kindjes van 2007”