ZWANGER voor januari 2007!!!

lautje

RE: ZWANGER voor januari 2007!!!

Berichtdoor lautje » 26 mei 2006, 12:49

hallo machtelt
Ik vind het super erg dat je slecht nieuws te melden hebt. Ik wens jou en je man veel moed om dit te verwerken...
Ik heb daarnet even gelezen wat je al geschreven had en blijkbaar had je deze keer meer angst voor een miskraam, vreemd dat je dat precies aanvoelde.
Als het enige steun voor je kan betekenen: de natuur heeft een foutje ontdekt in je vruchtje en daarom is het op een vroege miskraam uitgedraaid.
Ik wens je nog veel moed en misschien is het binnen een paar maanden wel zover.

Laura

Gast

Berichtdoor Gast » 26 mei 2006, 16:58

Hé dank je wel voor jullie steun,
Ik ben blij dat ik hier al 2 pagadders rondlopen heb, daarom blijf ik er ng vrij kalm onder...Inderdaad hopelijk kan ik binnen een aantal maanden met goed nieuws langskomen...

Groetjes Machteld

Ilse

Berichtdoor Ilse » 26 mei 2006, 19:50

Aan Machteld,

geen fijn nieuws. Goed dat je je kan optrekken aan die 2 die je al hebt. Ik hoop van harte dat je vlug geluk zal hebben en geniet ondertussen volop van je 2 pagadders.

Ik ben vandaag naar een "geruststellings"echo gegaan, na 2 bloedingen. Er was voorlopig enkel een vruchtzakje te zien in de baarmoeder en dat zou op schema zijn (5weken en 2 dagen). Goed nieuws dus. Nu maar hopen dat het goed mag blijven gaan.

Proficiat aan alle nieuwe zwangeren!

Ilse

An

Berichtdoor An » 27 mei 2006, 11:11

Goeiemorgen allemaal,

Gisterenavond een bloeding gehad, na het vrijen. Het was echt maar even, direct erna was het volledig gedaan. Ik hoop dat dit niet ernstig is. Heb geen pijn ofzo, enkel dat bloedverlies. Raar he?

Ine, ik ben nu negen weken zwanger en heb al een buikje hoor. Toen ik zwanger was van mijn zoontje zag je al na 12 weken een mooi buikje en toen was ik heeeeel mager. Nu ben ik nog mager en zie je het nog vroeger. Ik vind het wel leuk, dat buikje. Dat het maar snel groeit.

Voor de rest ben ik nog steeds heel moe en misselijk, ik hoop echt dat die 12 weken snel om zijn.

Groetjes!

Caroline

Berichtdoor Caroline » 27 mei 2006, 13:08

hallo iedereen,

ik ben zwanger, nu het prille begin, uitgerekend voor 18 januari.

Is het normaal dat ik wat geel slijmverlies heb?

Bedankt voor de reacties

janne

Berichtdoor janne » 28 mei 2006, 12:46

hoi,

Caroline, dat is normaal hoor, ale ik heb dat ook dus ik hoop dat het normaal is ;)

Ik heb vandaag een typisch zwangere dag: de dag misselijk begonnen en moeten braken, heeeeeeeeel moe en misselijk worden als ik honger krijg.
Al bij al een goed teken en een geruststelling dat alles hierbinnen nog goed in orde is, zal blij zijn als het 9 juni is.
Ga sebiet als mijn zoontje slaapt, ook een dutje doen denk ik
groetjes

Lautje

Berichtdoor Lautje » 29 mei 2006, 15:58

hallo allemaal!

het is hier ineens zo stil? niets nieuws meer te melden?

met mij nog steeds alles prima, al heb ik wel een soort van angst voor een miskraam. Ik heb zoiets van 'je weet helemaal niet wat er allemaal gebeurt in je buik'. Het enige waarop ik kan afgaan is die positieve zwangerschapstest en een HCG waarde van 217 toen ik 2 dagen overtijd was. Bovendien hebben we dit weekend de ouders ingelicht en die waren uiteraard in de wolken. Ik zou me echt slecht voelen moest ik hen moeten teleurstellen...
Ik wou echt dat het al 16 juni was, dan kan ik op controle bij de gynae.

Voor de rest ban ik vandaag creches enzo beginnen opbellen, er is er al minstens 1 waar nog plaats is...

Katooke

Berichtdoor Katooke » 30 mei 2006, 10:28

Hey,

Ik ben vandaag 6 weken en 2 dagen zwanger en ben juist naar de gynaecoloog geweest , heb een inwendige echo gehad maar hij zei dat hij nog niet kon beloven of er al hartactiviteit zou zijn. Na even kijken bleek er dus wel degelijk al een hartje te kloppen!
Dus alles gaat goed, volgende week moet ik terug want daarna gaan we een paar weken op vakantie.

Groetjes x

H

Berichtdoor H » 30 mei 2006, 12:48

hallo katooke,

ik ben net als jij ook 6 weken en een paar dagen zwanger.
Ik kon het hartje ook al horen kloppen. Maar hoe groot is bij jou het vruchtje al?
Bij mij slechts 5 mm. Of is dit normaal in deze fase?

Groetjes
H

Belle

Berichtdoor Belle » 30 mei 2006, 12:49

Dag iedereen

Iedereen maakt het goed zo te zien...
Machteld,
veel sterkte meid.
Ik ben mijn vruchtje ook verloren na 6wkn.
dit is nu de periode van mijn zwangerschap ,NU, doet me wel eventjes nadenken. gewoon verder doen en hopen dat alles goed gaat
Je zegt dat je al 2 kindjes hebt...hopelijks geven ze je genoeg troost als je eens goed in hun oogjes kijkt. Monter ik toch altijd van op als ik naar mijn zoontje kijk!

Voor de rest ben ik iedere dag enorm duizelig
Enkele tips voor jullie die ook wat spapjes zijn
* wat meer zout op de eten doen
* bouilonsoep drinken
* eerst wat op bed blijven zitten bij het ontwaken
* druivensuiker eten

tot later iedereen

groetjes
Belle

Aanhoudertje

Berichtdoor Aanhoudertje » 30 mei 2006, 12:55

hallo,

mag ik er ook nog bij?
ik ben vandaag 5 weken en 4 dagen zwanger ( mss wel van een tweeling) .

wij zitten al 7 jaar in de medische wereld, en zijn al 2 keer zwanger geweest, maar telkens een miskraam gehad, de eerste op 7 weken, de tweede op 12 weken.
wij kunnen enkel zwanger geraken dmv ICSI
maandag 8 mei hebben ze bij ons 2 achtcellige embryo's teruggeplaatst !!
17 mei kreeg ik te horen dat ik zwanger was, hcg had een mooie waarde van 131 .
ons geluk kon terug niet op, maar ben verschrikkelijk bang dat het mss terug verkeerd gaat lopen.. genieten durf ik niet !!

gisteren kreeg ik opeens een kleine bloeding, paniek natuurlijk, maar deze is gestopt door het kalmer aan te doen en te rusten !!
vandaag geen bloed meer te bespeuren , oef !!!

onze bevallingsdatum is voor 28 januari 2007 !!
9 juni hebben we een eerste echo, en dan gaan we zien of het er één is of twee...

groetjes en tot schrijfs ;)

janne

Berichtdoor janne » 30 mei 2006, 14:08

hoi iedereen,

@ Aanhoudertje, ik duim echt super hard voor jou dat je in januari een babietje of 2 mag vasthouden en deze zwangerschap goed mag aflopen.
Ik mag ook 9 juni naar gyn!

@ Belle, ik ben ook redelijk slapkes en verschrikkelijk moe. Bedankt voor de tips, het meeste daarvan doe ik eigenlijk wel en inderdaad het helpt!

Vandaag tot weer goe misselijk geweest en heb net 1,5 u geslapen ( ik weet het schandalig he),maar het deed zo goed.
Voor de rest niks nieuws eigenlijk
groetjes!

lautje

Berichtdoor lautje » 30 mei 2006, 19:18

toen ik jullie berichtjes las bedacht ik net dat ik dus nu ook 6 weken ver ben en dat er hoogstwaarschijnlijk dus ook al een hartje diep in mijn buik aan het kloppen is!

bedankt om een glimlach op mijn gezicht te toveren!

Liefs

Ilse

Berichtdoor Ilse » 30 mei 2006, 19:20

Hallo,

hier nog geen echte misselijkheid. Wel als ik al even niet gegeten heb, dan lijkt het op te komen, maar als ik eet, is het terug goed.

Ik mag 14 juni voor een echo, ik ben dan 8 weken.

Dag aanhoudertje,

ik ken jou al van bij "zwanger". Fijn dat je er hier ook bij bent. Ik heb ook 2 kleine bloedingen gehad en alles lijkt hier voorlopig toch ok.

Groetjes,

Ilse

Aanhoudertje

Berichtdoor Aanhoudertje » 31 mei 2006, 21:49

hallo Ilse, en alle andere mama's in spé

hcg vandaag alweer goed gestegen :p
bloedverlies kan komen doordat ik utrogestan 3X5 per dag moet opsteken, en dat de baarmoederhals week ligt, en daardoor een kleine bloeding is opgetreden, maar voor de rest dus niet veel aan de hand !!

ilse ja leuk hé , dan ben jij nu ongeveer 5 weken?
ik ben 5 weken en 5 dagen ...

misselijk ben ik ook nog niet
wel het zuur af en toe,
moe lopen ( slaap dan ook veel smiddags)
en af en toe fijne prikjes in de onderbuik

groetjes en tot schrijfs ;)

lautje

Berichtdoor lautje » 31 mei 2006, 22:04

hey aanhoudertje
Fijn om te horen dat het goed gaat. Hoeveel bedraagt je HCG dan precies als ik mag vragen?

groetjes,
Laura

emma

Berichtdoor emma » 01 jun 2006, 11:43

Machteld, veel sterkte en hopelijk ben je snel weer zwanger van een derde pagaddertje.
An, waarschijnlijk heb je gewoon last van een erg doorbloede baarmoeder en heb je daarom een contactbloeding gehad na het vrijen. Naar het schijnt, kun je dit ook krijgen door bvb. te veel druk te zetten als je naar het toilet gaat en wat geconstipeerd bent. Dus daar ook wat bij opletten zou ik zeggen. Maar normaal stopt zo¿n bloedverlies bijna direct en is het niets om je zorgen over te maken. Het is wel schrikken natuurlijk!
Ik ben morgen 9 weken en mijn buikje is nu echt wel zichtbaar aan het worden...zo zalig! Aangezien ik het nog niet op mijn werk heb gezegd (behalve aan één bevriende collega), loop ik hier rond met een dikke fleecetrui aan zodat ze mijn buikje niet zien. Nog best dat het hier zo¿n slecht weer is en dat zo¿n dikke trui niet te veel opvalt! De laatste dagen heb ik ook wat meer prikjes in mijn onderbuik en rond mijn navel, wat volgens mij bandenpijn is. Zaterdag gaan we nog eens een fotoke laten trekken van ons friemeltje aangezien we zondag op reis vertrekken en de gynae het nog eens wil checken zodat we met een gerust hart van onze reis kunnen genieten.
Caroline en janne, dat geel slijmverlies had ik ook in de eerste weken dat ik wist dat ik zwanger was. Soms waren het precies kleine propjes slijm...
Welkom aan alle andere nieuwe zwangeren!
Groetjes en tot binnen een paar weken, emma

Mieke

Berichtdoor Mieke » 01 jun 2006, 14:04

hallo dames,
bij deze neem ik afscheid van jullie
mijn controle dinsdagavond was absoluut niet goed.
We hadden een hartje moeten zien kloppen, maar er klopte niets meer.

Ik ben gisteren dan binnengegaan voor een curettage.
De gyne wou geen risico's nemen omdat we zaterdag trouwen.

Heb het er heel moeilijk mee, ons kindje was heel erg gewenst.
'k moet nu ook drie maanden wachten want heb een nieuwe inenting gekregen tegen de rode hond, die uit mijn jeugd had blijkbaar geen effect.

veel succes nog allemaal met jullie zwangerschap.

Mieke

Aanhoudertje

Berichtdoor Aanhoudertje » 01 jun 2006, 17:24

@ laura,

gisteren een hcg van 21.000

@ mieke,

woorden schieten me tekort ...
ik voel precies wat jij voelt ( ik heb ook al 2 keer een miskraam gehad )
ik wens je alleen hééééél vééééél sterkte !!!

janne

Berichtdoor janne » 01 jun 2006, 19:38

Hoi iedereen,

@ Emma, wat leuk dat je al een buikje krijgt. Volgens mij ga ik ook sneller een buikje krijgen dan bij mijn eerste. Hij begint nu al op te zwellen vind ik. Een prettige vakantie en geniet ervan he !

@ Mieke, wat verschrikkelijk voor jullie! Ik wens je ook heel veel sterkte en veel steun bij elkaar. In ieder geval wil ik je toch een prettige trouwdag wensen, probeer ervan te genieten!

Voor de rest is hier alles OK. Nog heel moe, maar heb een zware nacht gehad,mijn zoontje heeft de hele nacht liggen hoesten. Gelukkig gaat het nu beter met hem. Het misselijk zijn valt mee vandaag, enkel `s morgens moeten braken.
groetjes en tot gauw

Wendy

Berichtdoor Wendy » 02 jun 2006, 07:56

Hallo iedereen,

ik zou mij ook graag bij het lijstje voegen.
Ik ben 23j, trouw volgende maand met mijne vriend en ben nu een dikke 9 weken zwanger. De eerste echo was perfect zei de gyn, hartje al hore en zien kloppen.
Ik heb eiglijk nergens echt last van, niet moe, heeeeeeel af en toe maar misselijk, het buikje laat zijn eige al een klein beetje zien.

An, 2e kindje, uitgerekend voor 1 januari 2007( 3de echo op 13/6)
Wendy, 1e kindje, uitgerekend voor 2 januari 2007 (2de echo op 21/06)
emma, 1e kindje, uitgerekend voor 6 januari 2007 (3e echo op 3/6)
Mieke, 1e kindje, uitgerekend voor 7 januari 2007, (2e echo op 30/05)
Anneke, 2e kindje, uitgerekend voor 8 januari 2007
Eveline, 1e kindje, uitgerekend 8 januari 2007
Liesbeth, 1e kindje, uitgerekend +/- 10 januari 2007
Lau, 2e kindje, uitgerekend 11 januari 2007
Inge, 3de kindje, uitgerekend 11 januari 2007
Ine, 1ste kindje, uitgerekend 12 januari 2007
Lies, 1e kindje uitgerekend 12 à 13 januari 2007
ils, 2de kindje uitgerekend 15 januari 2007
Machteld, 3de kindje , 18 januari 2007
Inne, 2e kindje, uitgerekend voor 19 januari 2007
Janne, 2e kindje uitgerekend 20 januari 2007
Bigi,3e kindje,uitgerekend voor 20 januari 2007
Ilse, 2e kindje, uitgerekend op 24 januari 2007
Lautje, 1e kindje, uitgerekend voor 25 januari 2007

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jun 2006, 11:30

hallo dames,

Ik ben misselijk! pfff, het overvalt met zo ineens nu ik op het werk zit. Ik heb van mijn dokter het medicijn Primperan gekregen tegen misselijkheid, maar nu ik ineens misselijk ben durf ik het toch niet te nemen wegens angst voor negatieve invloed op het kindje. Hebben jullie iets gekregen tegen misselijkheid? Wat? en neem je dit ook?
Graag antwoord want weet niet goed wat te doen...

Ik heb ook even het lijstje wat aangevuld.

An, 2e kindje, uitgerekend voor 1 januari 2007( 3de echo op 13/6)
Wendy, 1e kindje, uitgerekend voor 2 januari 2007 (2de echo op 21/06)
emma, 1e kindje, uitgerekend voor 6 januari 2007 (3e echo op 3/6)
Mieke, 1e kindje, uitgerekend voor 7 januari 2007, (2e echo op 30/05)
Anneke, 2e kindje, uitgerekend voor 8 januari 2007
Eveline, 1e kindje, uitgerekend 8 januari 2007
Liesbeth, 1e kindje, uitgerekend +/- 10 januari 2007
Lau, 2e kindje, uitgerekend 11 januari 2007
Inge, 3de kindje, uitgerekend 11 januari 2007
Ine, 1ste kindje, uitgerekend 12 januari 2007
Lies, 1e kindje uitgerekend 12 à 13 januari 2007
ils, 2de kindje uitgerekend 15 januari 2007
Machteld, 3de kindje , 18 januari 2007
Inne, 2e kindje, uitgerekend voor 19 januari 2007
Janne, 2e kindje uitgerekend 20 januari 2007
Bigi,3e kindje,uitgerekend voor 20 januari 2007
Ilse, 2e kindje, uitgerekend op 24 januari 2007
Lautje, 1e kindje, uitgerekend voor 25 januari 2007 (1e echo op 16 juni)

Belle

Berichtdoor Belle » 02 jun 2006, 12:17

Hallo Iedereen

Jammer genoeg lezen we evenveel slecht en droevig nieuws dan dat we ook leuk nieuws lezen

Ik heb een vraagje,
ik ben op naar de 7wkn.
maar heb enorm last van de honger.
Ik probeer die zo goed mogelijk te temmen door veel water te drinken en wat meer fruit te eten.
Bij mijn eerste zwangerschap was ik 25kg bij en dat wil ik nu absoluut vermijden.
wie heeft ook nog last van die eetbuien? en wat doe je eraan?
liefs
Belle

Lies

Berichtdoor Lies » 02 jun 2006, 14:56

Dag dames,
En hoi Belle

Ja, ik heb dat dus ook, ik dacht vroeger dat het een excuus was om eens goe te kunnen eten, maar nu ik zelf zwanger ben, merk ik gewoon dat ge er niks aan kunt doen: mijn eten verteert véél vlugger dan normaal en ik word letterlijk mottig van een lege maag: eet dus ook veel meer dan normaal!
Bijvoorbeeld voor ik ga slapen is alles dikwijls al gezakt en dan eet ik dus nog een (goed gevuld!) bord spaghetti en een banaan enzo van die dinges en dan word ik ´s morgens nog met razende honger wakker, terwijl ik normaal zelfs niet ontbijt....
Ahum, eens benieuwd hoe dat afloopt want ben ook niet van plan 25kg bij te komen...

Ine

Berichtdoor Ine » 02 jun 2006, 15:05

Hallo allemaal,

ik ga hier wel totaal door elkaar antwoorden, want mijn brein is nogal chaotisch :)

Ook ik ben steeds misselijk als ik honger heb (veel dus ;)). Word 's nachts zelfs wakker van de honger, heel vervelend. Dacht dat het aan mij lag, maar blijkbaar is het heel normaal.

Van buikje niets te zien, maar da's echt wel te vroeg denk ik. (ben pas 8w!). Op 5w6d echo gehad, en alles was in orde. Heb zelfs het hartje van ons kindje zien kloppen! Ben nu natuurlijk ongerust, want ik kan niet in mijn buik kijken of alles nog in orde is. Zou liefst iedere dag echo hebben ter controle, maar dat gaat natuurlijk niet he...
Volgende echo op 4/7, ben dan 12w4d. Ondertussen ook nog eens bij ha langsgaan, maar heb er eigenlijk geen zin in. Iemand enig idee wat er precies allemaal gecontroleerd wordt?

Oei, baas komt eraan!

Tot later!
Ine

Terug naar “De kindjes van 2007”