ZWANGER voor januari 2007!!!

Lies

ZWANGER voor januari 2007!!!

Berichtdoor Lies » 07 mei 2006, 18:02

Hoi Hoi
Ik ben reuzeblij want verwacht een kindje na vorig jaar een miskraam gehad te hebben... Het heeft even terug geduurd, maar als alles dus hopelijk goed gaat, zal ik in januari 2007 bevallen!
Ik weet het nog maar net (pas testjes gedaan vrijdag), maar zet me op dit forum om hier met mede-mama´s in spe te praten...!

Hopelijk word ik gauw vervoegd door jullie!
Lies

Lia

RE: ZWANGER voor januari 2007!!!

Berichtdoor Lia » 07 mei 2006, 19:00

Ik weet sinds dinsdag dat nummer drie eraan komt.
Ik had het nog niet verwacht want ik heb pas half maart mijn spiraaltje laten wegnemen.En nummer twee heeft toch zo'n 6 maanden op zich laten wachten.
Volgens de berekeningen zou het voor 8 januari zijn, maar als ik zoals vorige keer vroeger beval dan is het voor 21 december.Het wordt spannend om te zien of het eentje van 2006 of 2007 wordt.
Ik wens je in ieder geval proficiat.
Vind je het ook zo moeilijk om voor iedereen te moeten zwijgen?

Lau

Berichtdoor Lau » 07 mei 2006, 19:53

Ik heb donderdag positief getest en ben op 11 januari 2007 uitgerekend van de tweede (eerste van oktober 2003)... Vind het nog zo onwerkelijk...Zou willen dat de dagen wat sneller voorbij gingen:-(

Liefs, Lau

Lies

Berichtdoor Lies » 07 mei 2006, 22:09

Hoi Lau en Lia

Proficiat ook aan jullie!
Voor mij is het ook nog een beetje onwerkelijk, des te meer omdat mijn testen een licht streepje gaven (zaterdga dan gelukkig beduidend ´vetter´).
Maar ik merk het gewoon aan andere dingen intussen: mijn borsten spannen erger dan bij mijn regels en ik was deze morgen aartsmisselijk. Dat had ik de vorige keer niet (ik heb vorig jaar een MK gehad...).
Dus ik wéét dat ik zwanger ben, maar wil ergens volgende week toch nog zo´n clearblue ofzo doen... (ben nog maar paar dagen overtijd...).

Ik ga het deze keer ook sneller aan familie en vrienden vertellen. Vorige keer hebben we geprobeerd ons aand e drie maanden te houden, maar toen ik dan die MK kreeg, was het toch verdriet alom en wilde ik dat toch zowieso delen...
Binnen 2 weken ga ik naar de gyn. Ik hou mijn hart vast, want wil geen 2 keer de ontnuchtering krijgen dat er ´iets niet in orde is´. Ben dus best zenuwachtig voor dat moment eigenlijk!

X Lies

emma

Berichtdoor emma » 08 mei 2006, 11:21

Dag iedereen,

sinds woensdag weten we ook dat we een eerste kindje mogen verwachten rond 6 januari 2007. Begin ook al een beetje misselijk te worden en mijn borsten zijn ook erg gevoelig. Verder heb ik 's avonds soms last van wat zeurderige doffe pijn in mijn onderbuik (gaat over als ik mij wat neerleg). Zou dit het groeien van de baarmoeder zijn? Heeft iemand van jullie dit ook?
Alvast proficiat aan alle januari 2007 mama's!

Groetjes,
emma

Gast

Berichtdoor Gast » 08 mei 2006, 13:15

hallo allemaal

eerst en vooral proficiat aan alle aanstaande mama's

ik werk als onthaalmoeder en heb nog 2plaatsjes vrij
indien je nog op zoek bent mag je steeds vrijblijvend eens langskomen
ik werk ook voor ouders die in ploegen werken
nachtopvang -vroege opvang -gewoon dagopvang of late opvang

ons huisje staat klaar te denderhoutem
je mag me steeds bellen 0497/28.79.76

groetjes
moeke fie

Lies

Berichtdoor Lies » 08 mei 2006, 13:33

Hoi Emma,

Ja ik heb dat ook, soms zelfs zo´n zeurderig gevoel dat ik denk dat mijn regels gaan doorbreken. Maar ik weet dat nog van de vorige keer dat dat het oprekken van de baarmoederbanden is...
Wanneer gaan jullie voor de 1e keer naar de gynae? Ik binnen 2weken...
Lies

Gast

Berichtdoor Gast » 08 mei 2006, 13:34

Hoi Moeke Fie,
Je woont een beetje ver voor ons, maar toch bedankt voor het aanbod...

emma

Berichtdoor emma » 08 mei 2006, 14:56

Dag Lies,
okee dan voel ik mij in elk geval al geruster aangezien jij dat ook hebt! Wij mogen volgende week dinsdag voor de eerste keer naar de gynae. Ik zal dan 6 weken en 4 dagen ver zijn. Ben heel benieuwd om dat kleine ukje eens te mogen bewonderen! Heb al allerlei boeken zitten lezen, want het is toch allemaal erg nieuw hee.
Moeke fie, ook voor ons is denderhoutem iets te ver voor opvang. Maar ik ben zeker dat je vlug genoeg kandidaten zult hebben.

Groetjes,

emma

Lia

Berichtdoor Lia » 08 mei 2006, 16:54

hallo allen
Ik heb pas afspraak op 15 juni.Dan zal ik rond de tiende of elfde week zitten.
Ik vind het wel lang wachten, maar ja als je naar een groot ziekenhuis gaat.
En het is ook niet mijn eerste bevalling.

Ik heb wel veel last van bandenpijn, vroeger en vaker dan bij de twee vorigen.
Vandaag ben ik zelfs vroeger van mijn werk vertrokken.Ik heb gezegd dat ik een buikgriep had.
Tja, t'is nog ietsjes te vroeg om mijn werkgever in te lichten.
Ik ga dat doen na mijn afspraak van 15 juni.

Ik heb de laatste tijd ook zo'n rare dromen.Ik heb deze nacht gedroomd dat ik zwanger was van een tweeling.
Ik hoop van niet, want ik heb echt mijn ventje moeten overtuigen voor een derde.En als het er vier worden, dan weet ik niet hoe hij zal reageren.
Alhoewel, daar zal niet veel aan te doen zijn zeker.

De enigen die weten dat ik zwanger ben (buiten mijn ventje) zijn die van de kribbe, want ik ben ons ukje onmiddelijk gaan inschrijven.
Weet je dat het daar al volzet was tot augustus 2007.
Gelukkig heb ik pas plaats nodig voor september 2007.
Deze keer ga ik volop van mijn kleintje genieten en pak ik alle mogelijke verloven (ouderschaps, borstvoedings,...)
Zo kunnen de twee anderen ook op hun gemak aan het kleintje wennen en stress ik niet voor 't werk.Maar ik weet nu al dat ik na deze peiode met plezier terug zal werken.

Allé, ik hoop dat we met zijn allen volop van onze zwangerschap kunnen genieten.
Groetjes
Lia

Eveline

Berichtdoor Eveline » 10 mei 2006, 10:47

Hallo iedereen

Alvast een dikke proficiat voor iedereen !!!

Ik ben uitgerekend op 8 januari 2007, allé, voorlopig toch.

Wij zijn al 2,5 jaar aan het proberen en uiteindelijk, na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en een aantal curretages, zijn we overgeschakeld op IVF en het is van de eerste keer gelukt !!! Joepie !!!!

Ik ben nu 5 en een halve week zwanger en ik had maandag al een echo en je ziet het vruchtzakje goed zitten in de baarmoeder. Binnen anderhalve week krijg ik een echo met de hartklop. Ik kijk er al erg naar uit ...

Het is toch zo moeilijk om het niet van de daken te schreeuwen hé !!!!

Vele groetjes
Eveline

Lies

Berichtdoor Lies » 10 mei 2006, 12:11

Proficiat!
Inderdaad, moeilijk onze mond te houden!
Ik mag volgende week vrjidag naar de gynae en ben best zenuwachtig, want bij mijn bloedtest had ik HCG waarde die overeenkwam met het beginste begin (maar daar heb ik al over gehoord dat je daar niet per se op af moet gaan...?) en omdat ik vorige keer een MK heb gehad hoop ik natuurlijk des te meer dat dat goed stijgt!

Lies

Eveline

Berichtdoor Eveline » 11 mei 2006, 09:56

Hey

Lies, ik had ook maar een hcg waarde van 58 wat ook helemaal op het randje is maar twee dagen erna stond het al op 366 en nu is blijkbaar alles zeer goed. Ik moet iedere week bloed laten nemen omdat ik via IVF zwanger geraakte en dus houden ze al mijn waarden nauwlettend in het oog. Gisteren zeiden ze dat alles zeer goed was, dus ik maak mij minder zorgen

Eveline

Lies

Berichtdoor Lies » 11 mei 2006, 15:15

Hoi Eveline,

En na hoeveel dagen was dat bij jou? Ik denk wel dat het ok is bij mij hoor, voel me af en toe ´lekker´misselijk (zonder te moeten braken gelukkig) en kruip vroeg in mijn beddeke...
Ik ga binnen een dikke week naar de gynae, zal spannend worden...
Ik hóóp zó hard dat het deze keer allemaal goed zal verlopen!!!

X Lies

An

Berichtdoor An » 11 mei 2006, 18:41

Hallo allemaal,

Ik ben bijna zeven weken zwanger nu en zou uitgerekend zijn rond 3 januari.
vorige week al naar de dokter geweest, maar er was enkel nog een vruchtzakje te zien, dinsdag mag ik terug en dan hoor ik hopelijk een hartje.
Ik heb al een zoontje van vier. Spijtig genoeg lukte het niet vroeger om hem een broertje of zusje te geven. Mijn ex-man en ik hebben 2.5 jaar geprobeerd, ook met hormonen, maar een zwangerschap bleef uit. Nu ben ik van de eerste keer zwanger geraakt van mijn vriend! Raar hoe het toch allemaal kan gaan he.
Ik heb al veel last van misselijkheid, draaierig zijn en gespannen borsten. En moe dat ik ben een hele dag door!! Maar dat neem ik er met plezier bij hoor, ik heb er zo lang op moeten wachten!

Groetjes!!

Eveline

Berichtdoor Eveline » 12 mei 2006, 08:09

Hallo iedereen

@Lies: Bij mij was dat de eerste dag dat ik overtijd kon zijn dat mijn hcg op 58 stond. Dus dat zal bij jou ook zeker geen probleem zijn.
Ik ben eigenlijk niet misselijk, soms voel ik 's morgens mijn maag een beetje draaien maar als ik dan iets eet komt dat in orde.

Ik heb wel verschrikkelijk veel honger, een uur na mijn middagmaal heb ik al terug honger en mijn maag knort de hele dag door. Hebben jullie dat ook?

Zijn er hier nog mensen van wie hun vorige zwangerschap misgelopen is? Ik heb zo het gevoel dat ik niet echt blij mag zijn want dat het op ieder moment terug kan mislopen. Is dat normaal of denken jullie daar ook aan? Ik moet verplicht stoppen met werken op 22/05 omdat ik zwanger ben en een andere functie uitoefenen. Dat betekent dat iedereen dan ook weet dat ik zwanger ben en wat als het dan misloopt? Ik mag er niet aan denken, misschien ben ik daar teveel mee bezig, maar ja, ik heb wel mijn lesje geleerd de vorige keer.

Vele groetjes
Eveline

annemieke

Berichtdoor annemieke » 12 mei 2006, 18:42

hallo moedertjes !

hier nog zo eentje die in januari een serieuze prestatie gaat leveren... :hihi

ik ben 30, en voor de eerste keer zwanger na onze derde IVF. Ik heb vandaag mijn bloedtest gehad, en mijn HCG staat op 62 (op dag 14 na de PU). volgens de vroedvrouw was dat heel goed, dus ik ben enorm opgelucht !
volgende vrijdag nog eens bloed gaan laten nemen, om te kijken of de hormoonwaarden wel goed stijgen.

Amai eveline, jij krijgt al zo snel een hoop echo's ? waar zit jij in behandeling ? ik ga in leuven (gasthuisberg). moet wel overdonderend zijn hé, om zo ineens je "baby" te zien zitten...
ik heb ook zo'n gigantische honger, de hele dag door. maar als ik twee happen eet, heb ik direct het gevoel dat ik bomvol zit...
verder ben ik 's morgens superactief, en tegen 16.00 's namiddags is mijn bobijn af en kan ik geen pap meer zeggen.
haha, de eerste kwaaltjes lijken dus al te zijn uitgebroken... Joepiejee, hier heb ik 4 jaar naar uitgekeken... :hihi

groetjes,
annemieke

groetjes,
annemieke

Ils

Berichtdoor Ils » 13 mei 2006, 12:35

hoi,

ben zwanger en wil t van de daken schreeuwen( heb al een zoontje van 20 maanden) en ben nu uitgeteld voor 15 januari
ik mag 7 juni naar de gyne en hoop natuurlijk ook dat alles goed mag gaan. Mijn allereerste zwangerschap liep mis op 12 weken en dit blijft toch wel voor de nodige ongerustheid zorgen ook al was mijn tweede zwangerschap een pracht van een zoon.
2 dagen overtijd gaven een HCG waarde van 540 dus dat zit toch al goed he.
Ben toch pas gerust als ik die pagadder in mijn armen kan houden hoor

Succes allemaal en tot hoors

Ilse

Berichtdoor Ilse » 14 mei 2006, 11:22

Hallo allemaal,

ik ben ook reuzeblij, want vanmorgen heb ik voor mijn moederkesdag een roos streepje gekregen!!
Normaal gezien kon ik pas vanaf morgen testen, maar ik dacht 'voor mijn moederkesdag eventueel een testje 'verspillen', is zo erg toch nog niet'.
En dan toch een duidelijke roze streep!!

Hier loopt er al eentje rond van 3 jaar, wat gaat het leuk zijn om het hem te vertellen. Maar we houden ons nog even in, of iedereen weet het. Inderdaad, moeilijk om te zwijgen!
Morgen heb ik toevallig een gewone controleafspraak met mijn gyn, kan ik het toch al aan iemand vertellen. En een telefoontje naar de crèche zal ook al volgen (en hopen dat we niet al meteen op de wachtlijst staan).

Proficiat aan jullie allemaal en hopelijk kunnen we allemaal genieten van de zwangerschap en nog meer van ons kindje, als het geboren is.

Groetjes,

Ilse

PS De geboortedatum is uitgeteld op 24 januari 2007.

Evaatje

Berichtdoor Evaatje » 14 mei 2006, 12:46

Hallo,

Nog plek voor mij?
Ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben! Mijn HCG is 46, progesteron 71! Maar ik ben pas dinsdag overtijd, dus wel heel vroeg getest....
Het zou zijn voor 22/1.
Het is on tweede (derde) kindje. Ons eerste (een zoontje) is bijna 14 maand oud, en in februari verloren we een dochtertje na 14 weken zwangerschap.

Dinsdag moet ik terug bloed laten nemen, ik ben benieuwd!

Evaatje

Lia

Berichtdoor Lia » 14 mei 2006, 17:33

Hallo allemaal en proficiat aan allen.

Ik heb een vraagje van technische aard.Hoe kennen jullie je HCG waarden?Doen jullie daar testen voor? Bij de arts? Ik had er nl nog nooit van gehoord.

Zoals ik al eerder zei heb ik pas midden juni een afspraak.Maar ik voel me al het hele weekend een beetje raar.Ik heb last van buikpijn, maar dat gaat over als ik lig of recht sta.Als ik zit is het het ergst en ik voel het ook in mijn rug.
Het is niet ondraagelijk maar wel zeurderig, voral als ik buk.
Nog iemand daar ooit last van gehad?Als het morgen niet beter ga probeer ik de huisarts of een vroegere afspraak bj de gyn.

Ik probeer me toch niet teveel zorgen te maken.

Groetjes iedereen

annemieke

Berichtdoor annemieke » 15 mei 2006, 09:07

hello !

Lia, als je bloed gaat laten trekken bij de huisarts of het labo van het ziekenhuis, dan kan je meestal dezelfde dag nog bellen om het resultaat te horen. zij kunnen je dan de exacte HCG-waarde van die dag geven.

Ik ben uitgerekend voor 18 januari, ben nu dus 4 weken en 4 dagen zwanger... :)
heb vanmorgen ook gebeld naar de gyn voor een eerste afspraak en echo, maar ik mag pas 23 juni komen... :( pfffff nog zooooooooo lang wachten !
het kon niet eerder omdat de gyn eerst nog op verlof gaat, en daarna zijn al haar raadplegingen compleet volgeboekt. dat betekent dus dat ik al 10 weken zwanger zal zijn voor ik ons beebje voor het eerst te zien zal krijgen...

ga straks ook al eens langs bij de crèche om te kijken of er daar nog plaats is volgend jaar. belachelijk hé, je weet pas dat je zwanger bent en je moet nu al alles regelen om je kindje uit handen te geven... :hoho
maar ja, we kunnen het risico niet nemen om zonder opvang te zitten eens ik terug moet gaan werken...

hoe gaat het verder met jullie ? ik voel me prima zolang ik nix eet. want bij het minste dat ik in m'n mond steek, ben ik een half uur later gegarandeerd hondsmisselijk. net of ik een 7-gangenmenu op een kwartier tijd heb binnengewerkt :hihi
verder ook nog altijd hééééééééél veel dorst (en lust ineens geen cola meer).

groetjes,
annemieke

Lies

Berichtdoor Lies » 15 mei 2006, 11:31

Neen, ik heb eigenlijk, niet echt last van misselijkheid moet ik zeggen, wel van zéér gespannen borsten en tepels en moe dat t geen naam heeft. Moest van t weekend studeren voor een cursus en kon gewoon niet vooruit.

Wat ik wel heb: ben zeer gevoelig aan geuren enzo (kuismiddelen die ik veel straffer ruik...).
Ik kan binnen enkele dagen naar de gyn en ben zeer zenuwachtig want vorige keer is het misgelopen...
Veel succes allemaal!
Lies

Eveline

Berichtdoor Eveline » 15 mei 2006, 11:40

Hallo iedereen !!!

Moet je eigenlijk echt al zo vroeg op zoek gaan naar een onthaalmoeder? Wat als het dan misloopt? Moet je dan bellen om te zeggen: het gaat niet door want ... ? In mijn straat is er een onthaalmoeder, 5 huizen verder dus dat lijkt voor mij het meest logische (al veel goede dingen over gehoord) maar het is dus niet vanzelfsprekend dat daar plaats zal zijn? Je moet precies aan zoveel dingen denken en ik besef nog niet goed dat ik eindelijk zwanger ben ...

Ik heb ook weinig last van misselijkheid, mijn maag draait af en toe maar ik moet niet overgeven of zo. Mijn borsten zijn wel opgezet en mijn tepels doen enorm veel pijn maar ja, dat nemen we er graag bij, ik toch ...

Vele groetjes
Eveline

Lies

Berichtdoor Lies » 15 mei 2006, 15:47

Hoi Eveline,

Ja gek hé? k Weet het, ben afgelopen week ook naar een crèche gegaan om onze spruit in te schrijven... er was gelukkig nog plaats maar heb ook gehoord dat er gemeentes en buurten zijn waar het verschrikkelijk is. Ik zou er zelf ook niet aan gedacht hebben, maar t is omdat ik iedereen er zo lelijk over hoor doen...

Terug naar “De kindjes van 2007”