afdrukken

eigenmaak geboortekaartje

afdrukken

Berichtdoor eigenmaak geboortekaartje » 08 jan 2008, 10:22

Hallo,

We hebben zelf ons geboortekaartje ontworpen en nu zou ik graag de naam kunnen afdrukken in een crèmekleurige inkt op een donker (terracotta) papier.
Weet er iemand of dit lukt? Als ik nu gewoon de tekst in word in de lichte kleur zet en een terracottapapier, komt het er blanco uit.

Bedankt!

wendy

RE: afdrukken

Berichtdoor wendy » 08 jan 2008, 11:27

wit afdrukken gaat niet, maar licht creme kleurig zou moeten lukken.
Probeer eens iets donkerder in word? Misschien zat je nog te dicht bij het wit?
Succes

Jill

Berichtdoor Jill » 08 jan 2008, 12:10

Cremekleur gaat ook niet lukken. In een printer (thuismodel) zit nl geen witte inkt. Alles waar wit in nodig is wordt gewoon niet/minder bedrukt omdat die printers ingesteld zijn op wit papier.

Optie is om naar een afdrukcentrum te gaan en daar eens advies te vragen.

wendy

Berichtdoor wendy » 08 jan 2008, 13:39

oei, dan was ik mis... Ik dacht dat dat wel zou gaan..
Sorry

nikki

Berichtdoor nikki » 09 jan 2008, 13:42

als je dat in photoshop maakt zou dat wel moeten gaan

Jill

Berichtdoor Jill » 10 jan 2008, 07:56

Zelfs niet als je het in photoshop maakt. Geen witte inkt is geen witte bedrukking (of overwegend witte bedrukking) tenzij je op wit papier drukt.

Er zijn merken van printers die het toelaten om ook witte inkt te gebruiken, maar de meeste niet.

De enige optie om thuis toch het witte letters op terracotta achtergrond te maken is een ontwerp maken (in om het even welk programma) met een terracotaa achtergrond en witte letters en dit af te drukken op wit papier. Wat redelijk kostelijk zal zijn aan inkt.

nikki

Berichtdoor nikki » 10 jan 2008, 08:58

en toch weet ik dat het gaat via photoshop,maar je moet het afprinten via photoshop op het gekleurd papier,met de letters alleen op een transparante achtergrond

nikki

Berichtdoor nikki » 10 jan 2008, 09:00

ik bedoel geen wit maar lichte kleuren zoals grijs,beige enz... gaat wel

wendys

Berichtdoor wendys » 10 jan 2008, 10:14

ik heb het zitten proberen omdat ik ook dacht dat het moest lukken, maar bij mij lukt het niet hoor. Niet met transparante achtergrond en niet met witte achtergrond. Ik heb getest op groen papier en je ziet de tekst heel lichtjes doorkomen, maar zeker niet beige! Jammer...

opstartster

Berichtdoor opstartster » 10 jan 2008, 11:11

Bedankt voor de tips. Morgen heb ik een afspraak met een drukker. Ik ga hem vragen of het mogelijk is of niet om ons ontwerp af te drukken.
Dan moeten we ons daar niet verder druk om maken en moet mijn man geen uren zitten printen na de bevalling. ;)

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jan 2008, 16:28

ik ben drukker en zoals iemand zei dat het wel lukt met transparant

Nee, alles om een kleur 'licht' te maken heeft ook te maken met het wit. Wit printen is nog altijd niet mogelijk. ale, het bestaat maar is niet van mooie kwaliteit. daarom hebben er nog niet veel digitale drukkers de witte printers.

Op wit beginnen en de rest in het gepaste kleur printen ;)

nikki

Berichtdoor nikki » 11 jan 2008, 17:58

je kan ook het terracotta papier inscannen en dan met photoshop de tekst opzetten met wit en laten drukken,het zal misschien wel iets anders uitvallen van kleur maar dat is wel te doen

Terug naar “Creatief is in”