Mooiste/leukste/speciaalste cadeautje bij geboorte

E

Mooiste/leukste/speciaalste cadeautje bij geboorte

Berichtdoor E » 01 jan 2008, 12:34

Ik heb de eer meter te worden van een meisje dat over 2.5 maand geboren moet worden, en zou graag iets heel leuk en origineels, iets speciaals maken of kopen voor de geboorte.. daarom zou ik graag weten wat voor jullie bij de geboorte van jullie babys de leukste/mooiste/speciaalste cadeautjes waren en waarom! Gewoon ideetjes zijn natuurlijk ook heel welkom!

Alvast bedankt!
Groetjes, E

Gast

RE: Mooiste/leukste/speciaalste cadeautje bij geboorte

Berichtdoor Gast » 01 jan 2008, 14:56

Ik vind het moeilijk om iets speciaals te kopen voor een baby die nog geboren moet worden. Ik zou me dan aan de lijst houden. Het moet iets zijn dat de ouders ook wel appreciëren hè. Als het kindje geboren is, kan je een mooie foto-collage maken. origineel en wordt zeker geapprecieerd door de ouders.

Gast

Berichtdoor Gast » 01 jan 2008, 18:11

Mijn dochter heet Amber en toen mijn oom en tante ons in het ziekenhuis kwamen bezoeken hadden ze een stuk "Amber"steen mee op een glazen plaatje met haar naam erin gegraveerd. Dat vond ik heel origineel.
Maar daar ben jij waarschijnlijk niks mee hé.
Vrienden van ons hadden bij het kraambezoek hun camera mee en dat filmpje hebben we later ook als geschenk gekregen.
Wat ik ook leuk vind is een gouden (witgoud voor een jongen en geel goud voor een meisje) armbandje met de naam en geboortedatum in gegraveerd.
Dit zijn mijn meningen.
Groetjes en proficiat met je meterschap

Jill

Berichtdoor Jill » 02 jan 2008, 11:28

Wat ik onthouden heb als speciaalste cadeaus voor mijn dochter waren: een gouden armbandje met haar naam/geboortedatum (is een traditie bij ons in de familie), een glazen vaas met grote roze strik rond die opgevuld was met roze sokjes, bodietjes, kleedje en kapstokjes, een bloemstuk met daarin een zandstenen beeldje van een papa en een mama die een kindje vasthouden, ... Wat ik zelf al gegeven heb dat in goede aarde is gevallen: een pakket voorleesboekjes + knuffel van nijntje (daar hebben ze ook lang geniet van en ik wist dat de mama van eht kindje graag voorlas). Een zilveren fotokader van Nijntje voor de eerste gezinsfoto (voor een mama die gek is van foto's).

Wat ook leuk kan zijn is iets voor de baby en iets voor de mama! 't Is altijd leuk voor de kersverse mama om ook eens verwend te worden.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 20:26

Ik geef altijd een naamkapstokje als geschenk voor de baby. Persoonlijker kan het niet... en voor de ouders een verrassingsmand (goed ingepakt, geen doorzichtig papier). Ze mogen de mand pas openen na een maand: Wat erin zit?? massage olie, kaarsjes, een klein flesje champagne, ..... Afhankelijk van het budget.

Gast

Berichtdoor Gast » 03 jan 2008, 14:24

simplycolors.be wanneer je de naam weet kan je hier verschillende kanten mee uit ! levering bij ons steeds binnen de 2 dagen !

Mama J

Berichtdoor Mama J » 03 jan 2008, 15:12

Ik maak voor de pasbevallen mama's in de familie een doos met daarin verschillende zaken. Verwenproductjes voor de mama's; zoals gezichtsmaskertjes, bruisbal, bodylotion, een boekje voor de papa, een paar heel kleine kleertjes voor de baby. Ons nichtje is op 21 december geboren en daar zat ook een mimi kerstmutsje in en een kleine kerstsok. En nog een paar spulletjes. Ze vinden dat allemaal heel leuk.

Groetjes!!

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 13:52

een bon voor fotoreportage vind ik persoonlijk ook heel leuk.

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 14:33

www.zizou.be , maar dat kan je ook pas bestellen als je de naam weet... zo'n fotokader in de kleuren van t geboortekaartje is toch wel mijn favoriet!
succes!

Gast

Berichtdoor Gast » 06 jan 2008, 12:19

Ik kreeg ook een bon voor een fotoreportage en eerlijk gezegd, in het begin dacht ik: oh leuk! maar wat blijkt nu, in al die maanden dat we ons kindje hebben krijg je de ene gratis fotoreportage na de andere in de bus! Het zijn dan enkel de foto's die je (niet verplicht) kan kopen en je krijgt gratis één foto evenals de reportage die gratis is. Dus nadien gezien vond ik de fotoreportage niet zo'n goed kado, aangezien je er voortdurend gratis aangeboden krijgt!

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 11:37

ik denk echt niet dat je die 'gratis fotoreportages' (Portraitstudio en dergelijke) kan vergelijken met een mooie fotoreportage van een degelijke fotograaf... 1 keer Portrait Studio, nooit meer! En stel je vooral niet al te veel voor van die gratis foto, het is allemaal heel doordacht hoor: ik zal je het hele verhaal besparen, maar het komt er op neer dat degene bij wie je de foto's afhaalt erin getraind is om je op allerlei manieren toch zo veel mogelijk geld armer te maken... En dan is het niet meer echt een fijn kado natuurlijk. Hangt er natuurlijk ook wel van af wat je van zo'n fotoreportage verwacht, maar persoonlijk vond ik de foto's echt niet zo mooi - maar omdat het jouw kindje is (het allermooiste van de wereld natuurlijk), neem je er toch een paar.En dan smeren ze je er nog een paar aan, met de smoes dat je er dan de pasfoto's voor een prijsje bijkrijgt). Uiteindelijk was deze fotosessie duurder dan de 3 die ik ondertussen bij andere fotografen heb laten maken.

sara

Berichtdoor sara » 07 jan 2008, 12:09

ik kocht alleen de kleinste foto's die ik mooi vond en ging er toen mee naar photohall om er een negatief van te doen maken en vervolgens voor 10 euro te doen vergroten tot 50X70cm..............

goedkoop en supermooi

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 08:06

Zo'n grote pampertaart, in Nederland maken ze dat vaak. Ziet er erg leuk uit en geef toe, pampers kosten geld én zijn altijd nuttig. Zo mooi in torentjes, precies een echte bruidstaart, met mooi lint rond elk 'verdiep'. Je zou er nog andere spulletjes kunnen in stoppen, zoals mooie knuffel, wat kleertjes...

Er origineel en leuk.

Na de geboorte is zo'n fotocollage of fotocadeau een echte aanrader. Ook die Westvlaamse dames, die hier ook een topic hebben, maken mooie dingen met de naam op zoals kapstokken, speelgoedbakken, meubeltjes, spiegels... echt een aanrader!

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 11:57

Een verwenweekend voor de ouders. Kregen we bij onze oudste en hebben we gebruikt toen ze geen borstvoeding meer kreeg (was toen een maand of 8 oud - ze schakelde niet vlot over). Aan de ene kant heel raar om ineens een paar dagen zonder baby rond te lopen, maar aan de andere kant ook erg ontspannend en goed voor de batterijen...

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 10:01

Bedankt voor de leuke ideeën allemaal! Ik ben er nog steeds niet uit, vooral omdat ik eigenlijk het liefst iets zelf wil maken.. maar ik denk dat ik inderdaad ook iets met haar naam (het wordt een meisje) ga doen, dat is altijd leuk... als er nog ideeën zijn, laat maar komen!
Bedankt! E

wendys

Berichtdoor wendys » 10 jan 2008, 10:06

wij hebben al een paar keer een pampertaart gemaakt. Heel leuk om te zien, leuk om te geven, maar op een bepaald moment haal je die natuurlijk wel uit elkaar om te gebruiken...
Als je echt iets blijvends wil, is het moeilijker om het nu al te voorzien. Wat ik bevoorbeeld mooi vind is een klok op de kinderkamer, gemaakt naar ontwerp van het geboortekaartje. Maar niet alle geboortekaartjes lenen zich daar voor...
Een voorbeeld hiervan kan je vinden op www.margootje.nl en dan kijken bij de klokkengallerij. Maar er zijn meerder plaatsen waar je dat kan laten doen.
Succes!
Wendy

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 18:24

Toen ik meter werd van het kindje van mijn zus, heb ik een appelboom gekocht die hebben ze later in de tuin geplant en die boom groeit dus samen op met Oscar. Ik heb de boom helemaal behangen met een fopspeen, een badeendje, een slabbetje, kousjes, een washandje van nijntje enz enz
Mijn zus was er heel blij mee, misschien is dat een ideetje van een origineel cadeau?

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 20:12

wij kregen van mijn broer een liedjesboek met een zelfgemaakte cd. hij en zijn vriendin hadden de hele boek ingezongen ( en ook zelf de muziek verzorgd, zij spelen piano, gitaar en akkordeon). super origineel, en onze meid is steeds wild enthousiast als de cd opstaat.

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 18:59

hey, mijn zusje bevalt volgende maand en ik ga ook een pampertaart maken!
ze hebben al een dochtertje van 4 en ik ga die er een klein beetje in betrekken! ik ga 2maten pampers kopen en proberen volledig te verwerken in de taart! ik heb ook een tiental stuks kleren die ik er in ga steken! verder heb ik ook van die bollen gekocht met een diameter van 6cm en ook cellofaanzakjes! in die bollen ga ik dan nog centen steken voor het babytje en in anderen snoepjes(voor de grote zus), ik ga kijken voor kleine speelgoedjes voor de grote zus om er in te stoppen! zus gaat ook heel graag in bad en is zot van badparels en dergelijke dus ook die ga ik er in verwerken!

Maar in die bollen kan je evengoed ook een armbandje met naam steken, of iets anders! natuurlijk hangt alles af van je budget...

veel succes

groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 19:10

Hoi,
ik zou zeker gaan voor het armbandje in goud of zilver. Ik heb het als babaytje ook gekregen, met inscriptie van mijn voornaam en aan de achterkant van het plaatje de geboortedatum. Nu na 27 jaar loop ik er nog steeds mee rond. Ik vnd het een blijvende herinnering! Als je dit in goud doet kan ze het later nog versmelten tot een ander juweeltje, da's een leuk idee

Terug naar “Creatief is in”