Breien...

bie

RE: Breien...

Berichtdoor bie » 05 okt 2007, 18:10

ja hoor er is nog plaats in ons breicafé.
Die gaat door in Mechelen.
Woensdag is het weer zo ver!

Gast

Berichtdoor Gast » 09 okt 2007, 13:08

Dit heb ik vorig jaar gemaakt in het dubbel voor mijn meisjes. Modeletje van phildar.

Attachment : DSC06498.JPG

Gast

Berichtdoor Gast » 09 okt 2007, 20:48

aan hier boven graar het patroon als je het wilt door sturen mvg

H.

Berichtdoor H. » 09 okt 2007, 22:38

Aan 13:08, zo grappig, ik heb net hetzelfde truitje van Phildar gemaakt als jij voor het babytje van vrienden, maar dan in het roze (ik heb ook de sokjes gemaakt, maar op de foto staat er maar één!) ;) Aan de persoon hierboven, dat modelletje staat in een boekje dat je bij Phildar kan kopen (collectie 2006)

Attachment : Phildar.jpg

Nath

Berichtdoor Nath » 10 okt 2007, 11:03

Dit heb ik onlangs gemaakt en is heel warm. Het lijkt heel breed, maar dat valt goed mee eens ze het aanhebben. Ook phildar (weet er iemand of de winkel in Gent nog bestaat?)

Attachment : DSC06500.JPG

H.

Berichtdoor H. » 10 okt 2007, 14:17

Nath: super mooi dat truitje! Kan je me zeggen in welk van hun boekjes het staat? Ik woon in het buitenland, dus geen idee over Phildar in Gent, maar als je op hun website gaat kan je dat heel gemakkelijk zien.
Ik doe er een foto bij van nog (!) een Phildar modelletje dat ik een paar weken geleden maakte, truitje en broekje voor het zoontje van een vriendin. Bijde patronen staan in het boekje dat Phildar vorig jaar met Marie Claire uitgaf.

Groetjes!
H.

H.

Berichtdoor H. » 10 okt 2007, 14:18

Oeps, foto vergeten! Hier komt het dan...

Attachment : knits 006.jpg

up

Berichtdoor up » 16 okt 2007, 23:03

up

Neeltje

Berichtdoor Neeltje » 19 okt 2007, 16:57

Hallo,

Twee jaar geleden ben ik als volledige leek begonnen met enkele sjaals te breien. Moest ze wel laten opzetten en afzetten ( echte leek dus) Maar ik vond dit wel reuze leuk. Ondertussen heb ik het breien wel links laten liggen, een zwangerschap en nadien een baby, maar als ik jullie creaties zie heb ik echt zin om het te leren.
Weten jullie soms handige boeken om mee te leren breien, maar die dus echt van nul beginnen, hé.

Aan Neeltje

Berichtdoor Aan Neeltje » 20 okt 2007, 10:35

Bij Nafra hebben ze dvd's om te leren breien. Al gezien?
link hier: [url]www.nafra.be[/url]

bie

Berichtdoor bie » 23 okt 2007, 09:20

We zitten zonder pc dus kan ik maar af en toe op forums zappen.

Mijn breicafé doe het goed we zijn ondertussen weer wat uitgebreid. Ik bedoel met enkel breisters of zelfs een breier
Ja je leest het goed we hebben een man in ons breicafé. En hij doet het goed.
We zijn allen, elk aan ons project begonnen. De ene een sjaal, de andere een trui, zelfs een lappen sprei en en overtrek voor een poef zitten er bij.
Morgen is het weer zo ver en komen we weer al bij elkaar!

breigroetjes,
bie

wordt vervolgd

Neeltje

Berichtdoor Neeltje » 30 okt 2007, 17:34

bedankt voor de tip. Heb net de dvd bestelt.

H.

Berichtdoor H. » 02 nov 2007, 12:37

Bie, staat je breigroep op Ravelry? Daar staan wij ook..

Gast

Berichtdoor Gast » 02 nov 2007, 18:19

tuurlijk staat hij daar bij!!!!!!!!!

Bloemme

Berichtdoor Bloemme » 04 nov 2007, 11:03

Hey Nath,

Die Phildar bestaat nog in Gent hoor!
Als ik het goed voor heb kom jij uit Brugge?
Heb je geen zin om ook zo'n breicafe op te zetten? We komen wekelijks samen om te breien op een gezellige plaats (vb.: de resto van de Hemma) en we kunnen er een tijdje samen breien en koffie drinken. Gezellig, een moment om elkaar te helpen en patroontjes uit te wisselen.......
Ik ben net zwanger, dus brei ik momenteel vooral voor de baby. Patroontjes voor babykleertjes zat dus :-)
Voor mij mag ons nieuwe breicafe doorgaan zowel in Gent (als het op zaterdag of woensdagnamiddag is) of in Brugge. Laat maar horen of jij dit idee zien zitten.
En hopelijk reageren er nog veel anderen natuurlijk :)

Groetjes,
Bloemme

Verslaafde

Berichtdoor Verslaafde » 07 nov 2007, 10:42

Hebben jullie de nieuwe breitip bij Nafra al gezien?

Gaat over elastische opzet/italiaans opzetten, kennen jullie het?

Link hier: (hopelijk lukt ze)
[url]www.nafra.be/nieuwigh[/url]

Verslaafde

Berichtdoor Verslaafde » 07 nov 2007, 10:45

Niet dus, poging 2:

[url]www.nafra.be/nieuwigh.htm[/url]

Ik ben hier dus een echte leek in :(
Gelukkig lukken mijn breiwerken stukken beter :)

Nieuweling

Berichtdoor Nieuweling » 11 nov 2007, 12:59

Is dat eigenlijk interessant zo een boord? Wat voor voordelen heeft dat?

Ineke

Berichtdoor Ineke » 11 nov 2007, 19:28

Hallo,

Ik zou ook graag starten met breien voor mijn dochtertje van 15maand. Welke boek koop ik het beste? Ik heb geen ervaring met breien.

MVG, Ineke

H.

Berichtdoor H. » 14 nov 2007, 09:42

Hey Bie, laat je me weten onder welke naam op Ravelry? Is het bij de Belgische groep? Zo kom ik eens op bezoek! ;)

Gast

Berichtdoor Gast » 15 nov 2007, 16:34

Aan Nieuweling:
Het is een mooie ronde rand onderaan en het woord zegt het zelf, hij is elastisch he? Lijkt een beetje op een trui die je koopt dan onderaan. Ik heb de tip toegepast aan een trui die ik net begonnen ben en het is toch wel veel mooier dan gewoon opzetten vind ik. Een gewone opzet is niet zo regelmatig bij mij en deze is heel gelijk, het lijkt wel van een prof gebreid hihi

Sara_Sabbe

Re: RE: Breien...

Berichtdoor Sara_Sabbe » 08 nov 2020, 19:43

Hallo, ik ben nieuw hier. Momenteel ben ik een sjaal aan het breien. In twee kleuren. Per strook van 10cm. Alles in de rechtse steek. Maar telkens ik een nieuwe strook begin, vormt er zich een fijn streepje van de vorige kleur aan één kant. Hoe kan ik dit vermijden? Iemand die me hier kan bij helpen? Groetjes Mie

Terug naar “Creatief is in”