afvalberg van gemeente tegen omheining van buur

smakkie

afvalberg van gemeente tegen omheining van buur

Berichtdoor smakkie » 05 dec 2007, 14:44

Hallo !

Even een vraag.
Onze oprit is pal naast de gevel van ons huis gelegen .

Tegen onze oprit ligt een stuk grond van de gemeente .
De scheiding van mijn stuk grond ( oprit ) en dat van de gemeente gebeurt door een laage onheining ( afsluitingsdraad waar je nog goed kan doorzien ) .
De draad heeft echter zijn beste tijd ook al gehad .

Dat stuk grond van de gemeente is een begraafplaats , maar de graven zijn ver van de omheinig verwijderd en kan je nauwelijks zien .

Echter is er nu al jaren een probleem waar de gemeente geen oren naar heeft .

De arbeiders van het gemeentebestuur ( die op de begraafplaats het onderhoud doen ) hebben de opdracht gekregen van hun overste om de oude rauwkransen , overschotten van grond , bladeren , bloemen te dumpen achteraan van de begraafplaats .
Er onstaat daar een enorme berg afval die zo af en toe wel eens word opgehaald , maar vaak ligt het er ook twee a drie weken en is het een enorme berg.

Die afvalberg grenst echter wel tegen mijn oprit aan .
Resultaat is dat ik tegen een grote berg met bladeren , oude rouwkransen en ander materiaal aankijk .
Vaak waaien de bladeren ook op mijn oprit .

Dit is niet aangenaam voor het zicht en ik stoor mij er enorm aan .

De gemeente heeft zonder mijn instemming net tegen de draad van scheiding wel een haag gezet om het zicht te onttrekken , maar ditheeft totaal geen nut nu tegen de winter aan , er staan namelijk bijna geen bladeren aan .

Wat kan ik hier tegen doen .

Mag de gemeente zomaar tegen de scheidingsrens aan een afvalberg laten groeien ?

Indien dit mag , kan ik dan geen andere bewzarende omstandigheden oproepen ?

Graag wat raad en hoe jullie zouden handelen ?

Mijn huis is steeds piekfijn in orde en als er bezoek komt scham ik mij voor die berg afval .

Terug naar “Juridisch, financieel, sociaal, ...”