Help! scheiden

Liesje_Denders

Help! scheiden

Berichtdoor Liesje_Denders » 17 apr 2020, 10:14

Hallo,

wat leuk dat zappybaby nog online is. Deze site heeft me 14 jaar geleden ontzettend hard geholpen toen ik zwanger was van mijn eerste! Nu een flink meisje van bijna 14!

Ondertussen nog andere kindjes gekregen, en helaas ook gaan mijn man en ik scheiden.

Dit jaar zouden we 17 jaar samen zijn, maar door allerlei problemen, overspel, van zijn kant, elkaar verloren in de rompsloop van het leven, zijn we op een punt gekomen dat we er een punt achter willen zitten.

Maar het is zo ingewikkeld, om alles mooi op papier te krijgen.
Een ouderschapsplan hebben we al, alleen waren daar nog wat vraagjes rond: wie betaald er alimentatie, we gaan een regeling van 50/50 proberen, voor zijn werk moet hij veel in het buiten land zijn, dus hebben we een clasuele dat de planning onder voorbehoud is, na de corona crisis zien we weer verder.

en nog eentje waar ik niet uit geraak, deze ochtend met een zwaar gemoed begonnen aan de planning van halen en brengen. de grote vakanties heb ik kunnen verdelen, die gaan we straks samen bekijken, momenteel heb ik de maand mei af, maar moet ik voor alle resterende maanden ook alles invullen? Hoe gedeatialieer moet alles op papier, welke maand begin je, ik mei omdat april reeds bezig is...ik vind het wat onzinnig omdat de scheiding nog moet worden ingezet, we zijn nu twee keer bij de notaris geweest en de derde keer was bedoeld om alles in gnag te zetten, maar toen kwam corona er even tussen...
er zijn ook weinig sjabloons te vinden hier over

en het huis? hij wil dat ik er met de kindjes in blijf, als investering, we hebben nog 10 jaar betalen te gaan.
maar ik wil het niet, liever niet, boven hebben we volledig gerenoveerd, maar de woonkamer, keuken en badkamer stonden nog op de planning. ik wil niet achter blijven in een huis dat niet af is, terwijl hij dan wel over alle basis benodigdheden kan beschikken. Bovendien is zijn financiële staat gunstiger dan de mijne om hier te blijven, maar dat ziet hij niet zitten. veel geschrijf, maar ik zie het even niet... met familie er over praten gaat ook niet, we hebben besloten te wachten tot de scheiding is ingezet om iets te zeggen.
als iemand me hier kan helpen, duizend maal dank!

Terug naar “Juridisch, financieel, sociaal, ...”