proteinedieet

Gast

RE: proteinedieet

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 14:41

Daarom dat ik ook zeg (ik ben die van de lange uitleg hierboven), volg dit dieet via een centrum of via een arts die hiermee bekend is. Dan kan je na enkele weken nog altijd zien wat je ermee doet of niet.

Maar het centrum van het hele dieet is suikers vermijden en met suikers bedoel ik koolhydraten. Dus bepaalde groentes zijn niet toegelaten (erwtjes bv), sommige in zéér beperkte mate (ik denk aan worteltjes) en anderen kunnen dan onbeperkt (bv komkommer of sla). Op de site van pro10.be of die hierboven opgenoemd werden kan je heel wat informatie vinden, als je wat gaat googlen vind je ook terug hoor.

Ik mocht niet boven de 40gr khd gaan bv per dag om niet uit ketose te geraken, ik heb destijds verhalen gelezen van max 20gr dagelijks. Als je van die speciale repen gaat eten moet je al héél goed opletten dan, nu haal ik er maar één ding uit he. Maar zoals gezegd, dit dieet is niet ongezond op voorwaarde dat je je laat begeleiden (vooraf onderzoek) en tijdens onderzoeken. Water is belangrijk voor de nieren, bepaalde lightdrankjes kunnen je ook uit ketose brengen trouwens (in fanta light zitten toch weer khd, in sprite zero weer niet). Dus light is zeker niet altijd khd-arm, idem met kaasjes etc etc etc

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 15:44

Hallo

Ik ben gestart op 18 oktober 2007 met een gewicht van 99 kg.
Momenteel zit ik op 88 kg.Nog veel te veel uiteraard maar ik voel me al zoveel beter in mijn vel!

Bieke

Berichtdoor Bieke » 15 jan 2008, 09:14

Ik ben met het proteinedieet 30 kg afgevallen. Maar...het blijft moeilijk om ze eraf te houden, na 1,5 jaar heb ik nog steeds geen "normaal" eetpatroon, ik blijf koolhydraten zoveel mogelijk schrappen.
Wel ben ik zeer strikt: ik heb de richtlijnen tot op de letter gevolgd, want anders werkt het niet. Maar als ik het laat zwieren, dan doe ik dat ook. Vandaar serieuze schommelingen in gewicht. Kwestie van steeds weer op de rem te gaan staan.
Blijft moeilijk....

Terug naar “Gewicht en afvallen”