proteinedieet

ikke

proteinedieet

Berichtdoor ikke » 09 jan 2008, 13:34

Hallo iedereen,

Ik begin morgen met het proteinedieet met de producten van pro10
Ik ben 1m70 en weeg nu 93 kg ongeveer(morgen zal ik mijn exact begingewicht noteren)
Een streefgewicht heb ik niet echt maar 10 kilo wil ik zeker kwijt, ik draag nu maat 44 (soms is deze maat zelfs te klein!) en wil naar een 40..
Is er hier nog iemand bezig met dit dieet?kunnen we elkaar wat steunen via deze weg!
Aan alle dieeters: veel succes!

Rientje

RE: proteinedieet

Berichtdoor Rientje » 10 jan 2008, 12:25

Hallo Ikke,

Ik ben vorige week donderdag begonnen met het dieet!
Ik ben gestart aan 85 kilo volgende week donderdag moet ik terug op controle in het dieetcentrum.
Hopelijk vliegen de kilo's er terug af!
Bij mij moeten er ongeveer 20 kilo af, voor mijn eerste zwangerschap woog ik rond de 65 kilo (ben ook 1m70)
Na mijn eerste bevalling heb ik dit dieet ook gevolgd en k moet zeggen het gaat heel vlotjes en gemakkelijk, alleen spijtig dat het zo duur is!
En dus nu na mijn tweede zwangerschap moeten er dus weer veel kilo"s af!

groetjes
Rientje

ikke

Berichtdoor ikke » 10 jan 2008, 13:32

Bedankt voor je reactie!
Ik heb zelf ook goede ervaringen met het dieet, ben er na mijn bevalling ook vlug en veel mee afgevallen, en kon dat vrij goed behouden ook
maar opletten moet je altijd wat doen en dat is wat ik het afgelopen halfjaar dus niet heb gedaan met als resultaat:93,2kg vanmorgen
65kg is een mooi gewicht maar voor mezelf niet haalbaar, moest ik er 75 wegen zou ik al blij zijn.maar we beginnen met 10 kilo minder.
welke fase doe jij?doe je ook iets van sport?welke producten gebruik jij?
groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 15:38

Ik ben er vorig jaar 28kg mee afgevallen waarvan er ondertussen 4 terug aan zijn (zes maanden gestopt), mijn snoepdrang is wel een probleem moet ik toegeven.
Veel succes he dames !

R

Berichtdoor R » 10 jan 2008, 17:19

Hoi dames,

Ik ben op 01/01 gestart met een proteïnedieet (modifast), dus vorige week dinsdag. Ben ondertussen toch al 4kg afgevallen, dus zeer content en dat motiveert me ook om nog een tijdje verder te doen.

Ik woog vorige week dinsdag 90,3kg en meet 1,68m. Mijn minimale streefdoel dat ik wil bereiken is 75kg, maar zou ontzettend blij zijn als ik tot 70kg of misschien onder de 70kg geraken, maar dat is al geleden van mijn 12 jaar, denk ik, dat ik maar zoveel woog.

Ben vorig jaar al eens redelijk wat kilo's verloren met proteïnedieet, maar moet toegeven, die kilo's er niet meer terug laten aankomen is wel een probleem voor mij. ik kom uit een familie van Bourgondiërs met aanleg om te verdikken en mijn vriend is ook een echt snoeper die me eerder stimuleert om te snoepen dan om er vanaf te blijven.

Maar anderzijds ben ik het beu om tegen dat dikke, vormeloze lijf van me aan te kijken en nergens leuke kleren te vinden of nog maar simpel: kleren waar ik in geraak (en ik blijf weiger om in winkels te gaan shoppen voor de grote maten, omdat ik het gevoel heb dat ik het dan helemaal opgeef).

Ergens weet ik wel dat maatje 38 nooit voor me weggelegd zal zijn. Ik heb er simpelweg de lichaamsbouw niet voor. Maar ergens blijf ik hel wel sneu vinden voor mezelf en dames zoals ik: zoveel moeite moeten doen om kilo' s kwijt te geraken en dan toch nooit echt zo'n vamp zijn met zo'n moordlijf waar alle mannen naar omkijken. Ik laat mezelf er niet ongelukkig door maken, hoor, maar soms... het zou wel leuk zijn, denk ik dan. Hebben jullie dat soms ook?

In ieder geval. Ik heb vandaag een zwembroekje gekocht voor mijn zoontje van bijna een jaar en ik heb me voorgenomen om deze zomer met hem te gaan zwemmen. En vermits ik dat nu niet zie zitten omdat ik me te veel zou schamen met mijn uitgezette lichaam in een badpak waarin je alles, maar dan ook alles ziet...is dat voor mij een extra stimulans om flink te blijven verder diëten. Hoe zwaar het soms ook is om die hongerige, lege maag te combineren met een fulltime job, een huishouden en de zorg voor een 11-maandertje.

Veel succes dames en ik blijf hier verder lezen!

ikke

Berichtdoor ikke » 10 jan 2008, 18:33

Hallo R.,
Ik gebruik de producten van pro10, vind die het lekkerste en het meeste keus ook denk ik.
Mijn dagschema:
s morgens=chocolade shake, smiddags een reep, avond : chili met een groot bord ijsbergsla en andere rauwkost en zelfgemaakte vinaegrette, daarna een chocoladedessertje
Ik ga ook nog de toasts bestellen en koekjes en chips, ter afwisseling en om het beter vol te houden
Ik doe eigenlijk een combinatie van de eerste en tweede fase.soms heb ik al eens zin in een paar schelletjes kippewit of een stukje kaas en dat wil ik me dan niet ontzeggen ook al is dat eigenlijk fase 2.
Mijn eerste doel is 10 kilo minder wegen, daarna zien we wel..
Welke fase doen jullie, hoe ziet jullie dagschema eruit?
drinken jullie veel water/sporten jullie erbij?

Ik kan eigenlijk vrij makkelijk afvallen maar het probleem is achteraf, na elk dieet kom je wel een kilo of 2 aan das normaal en ik kan het de eerste maand(en) wel behouden maar daarna begin ik weer meer en meer te zondigen, ik heb altijd goeie voornemens: in de week gezond en met mate en in de weekends mijn zin eten, maar uiteindelijk eet ik door de week ook mijn zin en weet ik van geen ophouden meer, waardoor ik dus bijkom.
Ik hoop echt dat ik deze keer goed afval en het gewicht ook kan behouden en ik ga mezelf echt motiveren om wanneer ik meer dan twee kilo aankom, weer even goed op te letten, en ik ga ook proberen van de 4 fases nu te doorlopen ipv na fase 2 te stoppen.
Ik heb me er bij neergelegt dat ik nooit een maatje 38 zal hebben , een 40 is al goed genoeg voor me.

succes iedereen

M.

Berichtdoor M. » 10 jan 2008, 19:43

Dag dames,

eerst en vooral veel succes! Mag ik vragen hoeveel dit dieet dan eigenlijk kost? Wat ben je kwijt per week? Ik moet nogal op de kleintjes letten, dus ik vraag me af of het financieel haalbaar is voor me...?

Ikke, fase 1 en 2 combineren lijkt me ook wel interessant. Hoe lang zou het duren om op die manier 10 kilo kwijt te spelen?
Ik weeg 90 en ben 1m75. Wil er het liefst 15 af (ik ben veel bijgekomen door medicijnen, maar evenzeer door foute eetgewoontes en te weinig sport)
En dan te bedenken dat ik zo'n 7 jaar geleden nog 64 kg woog (en niét tevreden was :hoho )

Enfin, maatje 40 zou ik prima vinden (ik draag nu 44, sommige jurkjes 42) maar ik heb wat ze noemen een behoorlijk zwaar 'onderstel'. Mijn taille is dan weer smal in verhouding tot de rest, een echte peer.
Taille-omtrek is 80 cm, daar mag ook nog veel af hoor, maar die heupen hè!?!

Water drinken is voor mij echt een probleem, sporten lukt aardig. Ik doe alles te voet en fiets veel.

Modifast kan je bij het Kruidvat kopen, niet? En pro10? Is dat online te bestellen?

Groetjes!

M.

ikke

Berichtdoor ikke » 11 jan 2008, 07:13

Hallo M,

pro 10 kun je bestellen via de site protein.be en dan op webshop klikken.
Ik bestel altijd via de apotheker(wel navragen , ze hebben dit niet standaard in huis), dan vallen de verzendkosten weg.
Maar het is duur ja,maar voor mij het enige dat helpt, het gaat er snel mee af, en je moet ook geen andere voeding kopen natuurlijk buiten wat groentjes, dat scheelt ook want met gewone dieeten moet je altijd light producten kopen, volkoren dingen...
per week betaal je toch al vlug 60 euro..in fase 1 dan, als je fase 2 doet word het goedkoper omdat je dan minder zakjes neemt en ook al eens eitjes, yogurt, tonijn, kip ed eet.
echt alle uitleg vind je op www.protein.be
je hebt ook goedkopere proteineproducten maar ben hier heel tevreden van:veel keuze ook in koekjes,snackjes om het beter vol te houden.
in het verleden was ik de eerste maand al 10 kilo kwijt in fase 1, ik denk (en hoop zelf) die 10 kilo met fase 1 en 2 toch kwijt te zijn in een 6 weken

groetjes

Hilde

Berichtdoor Hilde » 11 jan 2008, 09:03

Hieboven zegt iemand dat Modifast proteinedieet is, klopt dat wel?
In elk geval is Modifast een stuk goedkoper mààr je mag behalve drie van die zakjes de eerste weken NIKS anders eten, bij proteinezakjes mag je tenminste nog heel wat groenten knabbelen.
Modifast kan je nu bij dieetwebshop.nl voordelig kopen, of in elke Kruidvat, Trekpleister of dergelijk in NEDERLAND. In België is het alleen in de apotheek verkrijgbaar.
Ik vind de chocoladepudding het lekkerst. En ik heb meer het gevoel dat ik iets "eet" dan met de shakes.

ikke

Berichtdoor ikke » 11 jan 2008, 10:26

ik dacht toch ook dat modifast een gewone maaltijdvervanger is en geen proteinedieet?

Annelies

Berichtdoor Annelies » 11 jan 2008, 10:27

Volgens de diëtiste waar ik het proteïnedieet volg is alles wat je gewoon in de supermarkt of kruidvat kan kopen niet geschikt voor een echt proteînedieet. Je kan zoiets beter onder begeleiding van een diëtiste of een dokter volgen dan ben je zeker dat je het op de juiste en veilige mannier doet. Ik ben bezig van 30 december en ben al meer dan 4kg kwijt zonder ook maar één keer honger te leiden. Ik eet heel veel groenten bij mijn gerechten (wel de toegestane) en drink meer dan 2l water per dag en nee ik moet niet om de vijf voet naar toilet alé de eerste dagen wel maar daarna is je lichaam dat gewoon hoor.

Hilde

Berichtdoor Hilde » 11 jan 2008, 12:12

Ik twijfel toch ook of Modifast een proteïnedieet is. Natuurlijk zal een diëtiste of dokter producten uit supermarkt of van bep. sites afraden omdat ze vaak verbonden zijn aan een bepaald produkt.
Feit is dat in Nederlandse obesitasklinieken Modifast wordt gebruikt om mensen snel te laten afvallen bv. voor operaties maar ook om dat een snel gewichtsverlies in het begin toch wel stimulerend werkt.
Ik ben een paar jaar geleden met Modifast 17 kg kwijtgeraakt op 3 maanden tijd, toch ook niet slecht hé. De eerste 2 weken at ik slechts 3 zakjes per dag. Honger had ik niet maar ik miste wel iets om op te knabbelen. Vanaf de derde week ging het beter, dan waren het twee zakjes + een maaltijd. Als je het een beetje goed plant, zodat je in die eerste 2 weken geen maaltijden buitenshuis of recepties ofzo hebt is dat heel goed te doen dus.

Rientje

Berichtdoor Rientje » 11 jan 2008, 12:16

Hallo iedereen,

Ik volg het proteïnedieet ook via een diëtiste en koop mijn producten aan via DCG te Zellik (Belgie)
ik neem momenteel 4 zakjes per dag en t is ongeveer 2.42 euro per zakje
t liefste eet ik de pasta, de peer Helene, karamelpudding, grissinni stokjes, de chocoladekoekjes, en de omeletten.
Ik drink ook ongeveer 2.5 l water per dag en momenteel moet ik nog wel om de vijf voet naar de toeilet, maar allé dan heb ik hoop hé Annelies!
;-)
Als sport probeer ik elke dag 20 minuutjes te fietsen op de hometrainer!
volgende week donderdag moet ik op controle gaan! Ik hoop op ongeveer 7 kilo te zijn vermagerd gedurende die 2 weken!

Groetjes

ikke

Berichtdoor ikke » 13 jan 2008, 11:37

vanmorgen op de weegschaal: 90.0, niet slecht want ben pas donderdag begonnen, ik ben ook al goed in ketose , wel niet het hoogste want doe dus toch fase 2, ik eet graag al eens een schelletje kippwit of blokje kaas en t is ook makkelijker als je eens ergens moet gaan eten, dan kan je gewoon iets bestellen en de koolhydraten weglaten, ik wil me dat niet ontzeggen zo houd ik beter vol.
Over 2 weken is er een trouwfeest waar ik naartoe moet, ik heb een mooie jurk hangen die ik graag zou dragen alleen zit die wel wat strak nu, toen ik 83 woog stond hij me mooi.ik hoop echt van tegen dan nog wat kilootjes kwijt te geraken, hoop toch op een kilo of 4 zodat ik hopelijk die jurk weer aankan.
hoe is het met de rest?

zus

Berichtdoor zus » 13 jan 2008, 14:33

Ik was met het proteïnedieet maar 1.5 afgevallen op een maand !

De HA zegt dat het misschien gelegen is aan de hormonen die ik neem. Ik ben in de menopauze. Ik ben met het dieet gestopt, maar ik wil toch nog eens terug proberen, ik heb hier nog zoveel zakjes liggen. Ik fietste ook elke dag een uur op de hometrainer en dronk elke dag 2 liter water, maar er ging praktisch niets af.
Ik weeg nu 71 met een 1.70 en ik wil tot 59kg gaan. Dus zal ik er nog heel hard aan moeten werken om terug een mooi figuur te hebben tegen de zomer.

Ik wens jullie allemaal veel succes !

mama

Berichtdoor mama » 13 jan 2008, 16:56

Ik heb hier nog 23 zakjes van het proteïne cetodiet liggen:
- cappucino 6 stuks
- omelet fijne kruiden 5 stuks
- champignonnensoep 5 stuks
- omelet kaas 4 stuks
- peterselie tomatensoep 3 stuks
Indien iemand interesse moest hebben, doe maar een bod

annick.w@telenet.be

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 19:23

Weet er iemand of je met het proteinedieet kunt afvallen als je begint in fase 3?Dus als je de producten combineert met s morgens een stukje brood, stukje fruit..

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 19:57

Menen jullie dit nou, eten uit zakjes????
een zakje omelet????

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 20:47

een zakje omelet: poeder dat je moet mengen met water en dan heb je een eibeslag, dat je in de warme koekepan giet om zo een omelet te bakken
de zakjes soep zijn zoals minute soup

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 22:28

en dat eten jullie??????
en is dat nog gezond???
of staat alles in het teken van afvallen?

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 09:38

Ik ben met het protdieet 28kg afgevallen, een aantal dingen moet je in acht nemen met een proteinedieet:
- je bloed om de x weken laten nakijken (en bij start), ik ging om de 8 weken
- véél water drinken (1,5-2l)
- niet zondigen met suikers (noch geraffineerde, noch koolhydraten uit pasta, brood, ..)

Het dieet is niet goedkoop, maar voor mij werkte het absoluut zeker wel. Mijn bloedwaarden waren zeer goed, ik voelde me prima in orde (vriendin van me totaal niet en is gestopt ermee) en buiten constipatie had ik geen klachten. Maar zoals mijn arts ook zei, je leert er geen gezond voedingspatroon mee opbouwen en ik heb een snoepverslaving en waar ik toch vijf maanden gezond kon eten kan ik dat nu weer niet meer (dus dan kom je bij).

Er is op het internet heel wat te lezen over het dieet (zin en onzin van ketose), je valt af omwille van ketose (vetverbranding en geen spieren die afbreken) maar je krijgt ook zeer weinig kcal binnen dus critici vinden altijd wel iets. Ik ben toch heel wat overgewicht kwijtgeraakt en zal ook nooit maatje 36-38 hebben (nu heb ik 40-42), maar ik ben wel een heel stuk gezonder geworden en voel me beter in mijn vel.

Als je het dieet volgt kan je dit best onder begeleiding doen. Bepaalde producten die je in de supermarkt vindt kunnen wel hoor maar je moet echt altijd kijken naar de samenstelling van de producten en na een tijdje leer je dat wel.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 09:51

Kan je daar dan aub eens wat meer over vertellen, waar je op moet letten bij de samenstelling? Dankje!

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 10:06

op protein.be vind je alle info je kunt hun ook mailen en je krijgt altijd direct antwoord, heel de uitleg typen is wat overdreven, je vind alles immers terug op deze site: protein.be

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 10:09

aan de persoon dat dit dieet ongezond noemt: informeer je bij je huisarts voor je zoiets zegt!

een ander @hierboven

Berichtdoor een ander @hierboven » 14 jan 2008, 13:02

dit dieet is zeer schadelijk voor de nieren, het is daarom zeer belangrijk dat je veel water drinkt!
zeer ongezond!!!
ik ben er mee gestopt want ik had problemen,echt niet aan te raden!

Terug naar “Gewicht en afvallen”