2l water/dag : hoe drinken vergemakkelijken?

Lieve

2l water/dag : hoe drinken vergemakkelijken?

Berichtdoor Lieve » 06 jan 2008, 20:57

Hallo dames,

Ik ga sinds anderhalf jaar trouw naar de bodystyling en ben eindelijk bezig mijn onderhoudsbeurten (eindelijk onder de 70kg, yippie). Mijn gewicht blijft momenteel stabiel - volgens de coach van Bodystyling komt dit omdat ik onvoldoende water drink per dag. Ik vind het inderdaad moeilijk om de verplichte 2 liter water/dag te drinken. Ik probeer dit in flesjes van 50cl te spreiden over de hele dag, maar kom zelden tot de 2l. Hebben jullie tips om het water drinken te vergemakkelijken? Bedankt voor jullie input!

Tessa

RE: 2l water/dag : hoe drinken vergemakkelijken?

Berichtdoor Tessa » 06 jan 2008, 22:54

Ik probeer ook zo'n 2 liter water per dag te drinken, maar het lukt mij niet altijd. Wat ik doe:
- 's morgens een groot glas water (33cl) onmiddelijk na het opstaan
- voor elke maaltijd weer een groot glas water
- voor het slapengaan 33cl water
Dit is al ongeveer 1,5 liter, de rest komt door tijdens het eten te drinken en doordat er op tafel altijd een vol glas staat, dus elke keer als ik langskom drink ik een beetje.
Na de laatste maaltijd drink ik ook alleen maar water, in kleine slokjes.

Proficiat met je resultaat!

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jan 2008, 21:46

Dat is iets wat je echt moet leren, opbouwen. Toen ik bodstyling deed heb ik dat langzaam omgebouwd totdat ik het kon drinken. Nu kom ik maar aan 1,5 liter. Normaalgezien drink ik dagelijks een klein flesje CL maar daar ga ik mee moeten stoppen want dan drink ik minder water.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 07:38

Moeten jullie dan niet constant naar het toilet spurten op het werk ?
Ik geraak dan bijna niet buiten om boodschappen te doen

@hierboven

Berichtdoor @hierboven » 08 jan 2008, 09:36

Daar heb ik idd ook last van!
Ik werk als thuisverpleegster en ik moet om de haverklap bij de cliënten vragen of ik eens naar de WC mag. Niet dat iemand dat ooit al geweigerd heeft, maar het is knap vervelend!!

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 17:19

wat bij mij helpt is dit: de fles naast het glas zetten en altijd je glas onmiddellijk weer vol gieten
nooit een leeg glas laten staan (lukt natuurlijk niet voor de thuisverpleegkundige)

je moet inderderdaad vaak naar toilet

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 20:40

Ik heb 'mijn' fles waarbij ik 'van de teut' drink, de enige manier om mijn hoeveelheid water binnen te krijgen. Flessen van 2l kopen en iedere dag moet er minstens 1 op zijn.

Terug naar “Gewicht en afvallen”