Vandaag 3 Jan start ik met dieet!!!wie doet mee?

Leen

RE: Vandaag 3 Jan start ik met dieet!!!wie doet mee?

Berichtdoor Leen » 10 jan 2008, 13:19

Hallo allemaal,

Vandaag is het eigenlijk weegdag é voor diegenen die net als mij een week bezig zijn. Vanmorgen op de weegschaal en er is NIETS af!!!!!!!
In begin van mijn week wel eens een 200 gr geloof ik maar enkele dagen later was ik net als Vero 1kg bij!!! Ik begrijp het ook niet. Ik heb zoooooooo goed opgelet, heb elke dag soep gedronken voor mijn eten, geen cola of snoep(wel eens een granny) en veel water gedronken. Moet wel zeggen dat ik vanmorgen ongesteld ben geworden en dat dat er misschien voor iets tussen zit. in ieder geval, ik blijf niet bij de pakken zitten en doe vol goede moed verder.
Zetten jullie ook eens jullie resultaten hiet neer?. dat werkt motiverend dan é ;-)

Maandag start ik ook terug met lopen. Daar ik deze zomer al gewend was van 3-5 km aan één stuk te lopen ben ik niet van plan om terug opnieuw met het programma te beginnen van start to run. Ik begin met week drie denk ik.

Groetjes Leen

Leen

Berichtdoor Leen » 11 jan 2008, 08:10

PFffffffffffff, baaldag... slecht weer en mijn humeur ook.gewicht daalt maar niet en ik doe echt zo mijn best.

Heb zo'n zin om witte boterhammen met nutella te eten...

Ik moet men gedachten eens verzetten, ga straks eens naar de solden.

grtjs Leen

vero

Berichtdoor vero » 11 jan 2008, 09:44

hey leen trek het je niet aan hier ook zo ik heb zelfs het gevoel dat mijn broek harder spant als daarvoor
en er wil geen gram af wel bij
en ik heb nog nooit zo op mijn eten gelet als nu
gisteren had ik ook zo een baaldag en kon me s'middags niet houden en heb een glas cola met een zakje croepoek lekker opgesmult
ik voelde me daarna eerst slecht dat ik gezondigt had
maar deze morgend werkte mijn darmen zo goed dat ik blij was
echt want door die oh zo gezonde maaltijden worden mijn darmen precies nog luier
ik heb me vandaag nog niet gewogen ik wacht tot morgenvroeg
hopelijk is er iets af anders weet ik niet of ik het nog lang zo kan volhouden
grtjs vero

Sophie

Berichtdoor Sophie » 11 jan 2008, 10:40

Leen en Vero,

Jullie moeten zowiezo niet zoveel kilo's kwijtspelen, dus dan is't ook normaal dat het wat langzamer gaat he. Maar laat de moed er niet doorzakken, ze zeggen toch altijd dat de aanhouder wint? Awel, bewijs die stelling! ;)

Bij mij lukt het wel goed eigenlijk, alleen gisterenavond een stuk vroeger gegeten dan normaal, en tegen dat ik wou gaan slapen reuuuuuzegroooooooote honger natuurlijk.
Toch maar gewacht tot het ontbijt vanmorgen. Ongelofelijk hoe hard dat gesmaakt heeft!!

Vandaag ga'k ook terug starten met zelf mijn vruchtensappen te maken. Elke dag daar 1 glas van, is heerlijk lekker, super gezond, veel vitamientjes, en goed voor de darmen (nog een tip Vero ;) )

Mijn vriend doet ook mee met afvallen, da's een chance voor mij dat ik niet moet zitten kwijlen op dingen die hij eet en ik niet mag hebben. Hij mag er ook gerust een 20 à 25 kg af, dus op dat vlak staan we zowat gelijk.

Allez, ik werk van thuis uit vandaag, streng zijn op mezelf: gedaan met de pauze!

Sophie

vero

Berichtdoor vero » 11 jan 2008, 19:47

en hoe gaat het hier nog met iedereen
bedankt van de tips he
ja die zelfgemaakte fruitsappen ken ik
wij doen dit geregeld met alle soorten fruit erin lekker he
ik kon het daarnet niet laten en ging toch even op de weegschaal staan
pff 61 kg zoveel heb ik nog nooit gewogen behalve tijdens mijn zwangerschap dan
ik ben al 2 dagen aan het steppen telkens een half uurtje en ik doe nu gemiddeld 160 buikspieroefeningen per dag
drink veel water haal bijna 1.5liter
eet gezond en kleinere porties geen chips behalve gisteren dan croepoek sorry had het nodig
weinig of geen zout op mijn eten geen saus behalve bij mijn sla een beetje light dressing
en eet 1à2stukken fruit per dag
mijn moed zakt efkes weereens weg
ik dacht al om een crashdieet te doen zoals da soepdieet of vermageringsdruppels te gaan nemen maar durf niet goed
heeft er daar iemand ervaring mee
daarnet mijn maten eens genomen
borst 90cm
taille84cm
billen98cm
oeps en meet dus 1.70en nu dus 61kg zwaar
hoe zijn jullie maten?
en please alle tips om te vermageren zijn welkom

mama A.

Berichtdoor mama A. » 12 jan 2008, 15:40

Help, we zitten hier kennelijk allemaal een beetje in 't zelfde schuitje (jammergenoeg)... ook niks eraf bij mij en ik heb zo mijn best gedaan, dus echt niks gesnoept, gezond gegeten...
Pffffffffff...
Vero, mijn maten komen zowat overeen met de jouwe, buiten het feit dat ik maar liefst 63kg weeg!!! Nog nooit voelde ik me zo dik...
Enfin, ik ga toch volhouden, het kan toch niet zijn dat al die inspanningen niets opleveren!! Het is om moedeloos van te worden maar dat mag ik niet want dan ga ik nog meer de drang hebben om te snoepen... (ben dus emotionele-eter)

Dus ja, vandaag zaterdag 12 januari: 63kg (een absoluut dieptepunt)
Hopelijk kan ik volgende week zaterdag reeds een ietwat gedaald gewicht hier neerschrijven. Ik weeg me dus vanaf nu elke zaterdagochtend.

Alle tips zijn welkom.
Ik ben al haast bijna zover dat ik dat fameuse soepdieet zou willen gaan proberen...
Bah, voel me gewoon slecht... zelfs geen half kilootje eraf na al die inspanningen...

vero

Berichtdoor vero » 12 jan 2008, 21:11

hey iedereen
niet opgeven he
ik heb me deze avond nog ies gemeten
ik schrok wel eventjes mijn borstomtrek nu 88
taille 82
billen 90
efkes aan mijn kont(je) gemeten 90 cm
dus geen gewicht af
maar toch cm kwijt
nu nog de kilo's
heb wel al goed mijn oefeningen gedaan
ik heb natuurlijk ook al meer dan 1 dipje gehad maar wil niet opgeven
ik moet en zal tegen mei mijn kilo's kwijt zijn
mijn gewicht dat niet daald zou dat kunnen doordat ik volgende week mijn maandstonden moet doorkrijgen?
ik ben nu ook begonnen met eens op te schrijven wat ik allemaal op een dag eet
en ik kan al 1.5liter water per dag binnenkrijgen nu
ik maak op dat punt dus ook al vorderingen te weten dat ik alleen maar cola enzo dronk
ik probeer me op te trekken aan deze kleine dingetjes en zou houden we het hopelijk allemaal samen vol
succes

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 21:15

was nog vergeten vertellen
ik heb me een mp3 speler besteld hopelijk heb ik hem snel dan kan ik met het programma start to run begiinen
grtjs

Katsumi

Berichtdoor Katsumi » 13 jan 2008, 18:29

Het is hier maar stilletjes precies?
Hier is het weekend al bij al goed gegaan. Ik ben heel braaf blijven eten, alleen heb ik wel een paar aperitiefjes en wijntjes gedronken. Nu ja, het is weekend voor iets he ;) Tijdens mijn vorige afvalrace 2 jaar geleden at en dronk ik in het weekend alles waar ik zin in had en ik ben uiteindelijk toch ook 17 kg kwijt geraakt.
Dus: al bij al goed bezig!!!

Mijn dagmenu voor morgen (ik hoor die van jullie ook graag, dan doe ik wat inspiratie op;))

Ontbijt:
2 sneetjes 9-granenbrood met magere platte kaas en radijs
koffie

Tussendoor:
special K muesli reep

Middag:
Kip curry met rijst:
50g (ongekookt) koude basmatirijst, 100 g gekookte kipfilet in stukjes, 100 g ananasstukjes (uit blik, in eigen nat), mengsel van 15g light-mayo, 30 g magere yoghurt en een flinke eetlepel curry.
Daarbij dan nog een flinke bak salade van ijsbergsla, tomaat en komkommer.

Tussendoor:
iets van fruit, weet nog niet waar ik zin in zal hebben;)

Avond:
Prei met hamblokjes en boursin (cuisine light):
prei stoven in bouillon (zonder boter dus). Hamblokjes erdoor mengen en 50g boursin cuisine light.
Gewoon met gekookte aardappelen erbij.

En natuurlijk 's avonds later nog mijn glas karnemelk. Ik geloof nog altijd dat het goed is voor mijn huid ;)

Succes weer iedereen volgende week!!!

groetjes,

Katsumi

Sophie

Berichtdoor Sophie » 14 jan 2008, 09:57

Goeiemaandagmorgend allemaal!
Vandaag ben ik precies 1 week bezig, en ik was blij verrast toen ik me woog: 94,5kg, da' s dus al 2,5kg eraf!! Mag ik nu een beetje fier zijn op mezelf?
Het geeft echt wel goeie moed om door te gaan. Het MOET gewoon!

Katsumi, jij hebt graag ideetjes voor dagmenu's he. Ik zal die van gisteren al eens opschrijven:

ontbijt:
- glas versgeperst fruitsap (appelsien, pompelmoes, citroen)
- thee
- 2 kleine toastjes met magere kaas, 1 met coniftuur
- magere yoghurt met een eetlepel zemelen

middag:
- verse tomatensoep met 1 klein ciabattake (zo van die kleine afbakbroodjes)

tussendoor:
- 1 sharonvrucht

avond:
- gekookte rijst, mangeling basmati en wilde rijst
- pikant groentestoofpotje met tijgergarnalen. (ajuin, look, gember, chilipepertjes, tomaten, prei, paprika, sweet chili en allerlei kruiden)

late avond:
- 1 appelsien

Voor de rest drink ik doorheen de ganse dag vrij gemakkelijk 1,5liter water, enkele mokken thee, 1 light drank en soms een koffie.

Het avondgerechtje van zaterdag was als volgt:

In de wok: klein scheutje olie, look, gember, beetje currypasta, kippefilet in stukjes, broccoli, 2 paprika's, bamboescheuten. Beetje opgewerkt met sojasaus en terryaki, ferme geut water erbij en de chinese noedeltjes erin meegegaard.

groetjes!
Sophie

Katsumi

Berichtdoor Katsumi » 14 jan 2008, 10:07

Hoi Sophie,

jij lijkt me een echte expert als het op wokken aankomt!
Ik ga zeker eens één van je bereidingen proberen!

Groetjes

Sophie

Berichtdoor Sophie » 14 jan 2008, 10:23

Goh, ja, wokken doen we hier heel vaak en graag! Ik zal er met de tijd nog wel wat van mijn wokgerechtjes opzetten. Ze verschillen elke keer, dus is een beetje naargelang mijn inspiratie en goesting van het moment.
Fijn is dat je er echt wel mager mee kan koken.

Katsumi

Berichtdoor Katsumi » 14 jan 2008, 10:49

Ik zie dat je vaak gember gebruikt, maar dat heb ik dus nog nooit geproefd. Hoe smaakt dat ongeveer, lijkt het op iets anders (dan kan ik misschien vergelijken?)
Terryaki (of zo?) ken ik trouwens ook niet. Lijkt me allemaal wel de moeite waard om eens te proberen!!!

Sophie

Berichtdoor Sophie » 14 jan 2008, 11:24

Gember heeft een heel specifieke smaak, kruidig, scherp, ietwat citroen merkbaar ook. Het is eigenlijk moeilijk te vergelijken met iets anders. Ik gebruik altijd verse gember, de poeder vind ik eerder wat muffig van smaak. Ik koop altijd een ganse gemberwortel, schil hem en snij hem fijn. Dan doe ik die in porties (equivalent van 2 tenen look laat ons zeggen) apart in vershoudfolie en in een pot in de diepvries.
Zo kan ik gewoon wanneer ik gember nodig heb een portie uit de diepvries nemen.

Terryaki is een soort van soyasaus, maar veel dikker, minder zout en ietwat zoeter van smaak.

Er zijn nog heel wat andere oosterse sauzen die ik gebruik: Oystersaus, peking duck sauce, worcester, sweet chili, kikkoman, Hoisin, ... goh 'k zou mijn ijskast eens moeten nazien wat er allemaal nog inzit.

Verder gebruik ik ook vaak Chinese 5-kruiden. (5 épices) Dat is een mengeling van verschillende kruiden, weet niet van buiten welke allemaal. Maar het geeft gerechten wel in een handomdraai een Oosters tintje!

Ik haal die dingen allemaal in de Sun Wah, een Chinese supermarkt in Antwerpen. (er zijn ook winkels in Gent, Brussel,...)

Zeker eens proberen!

vero

Berichtdoor vero » 14 jan 2008, 12:02

goeiemiddag allemaal
ik heb gisterenavond gezondigd en hoe
s'avonds laat nadat we van de voetbal kwamen had ik honger
en mijn ventje is nog om frietjes gereden en curryworst
dorie dat smaakte
dus ik deze morgend met een bang hartje op de weegschaal
en van 61 naar 59.5kg
eindelijk is er iets af en zelfs na mijn uitspatting
ik ga terug vol goeie moed door
mijn eten voor vandaag
deze ochtend 1 sneetje volkorenbrood met een dun laagje konfituur
0.5l water in de vm gedronken
een blikje red bull
deze middag 3sneedjes volkoren brood met prepare en bouliesla
en 1 met speculoos is goed voor mijn darmen en een tas koffie
deze avond gebakken kippebillen met rijst en worteltjes saus ben ik nog niet uit curry of zoet zuur
naar de avond toe eet ik dan nog een appel of peer
en een kommetje magere yoghurt met meusli en een beetje suiker
en dan nog zoveel mogelijk water proberen drinken
voor morgen weet ik het eigenlijk nog niet
smakelijk eten allemaal

Katleen

Berichtdoor Katleen » 14 jan 2008, 18:30

Hier is er na één week ongeveer 600 gram af. Ik kom van 65 kilo en wil toch zeker naar de 60.

Vanavond hebben we varkensmignonettes met champignons in een light mosterdsausje gegeten, met patatjes. En soep natuurlijk.

Hierboven vroeg iemand ervaringen ivm een crashdieet of andere middelen. Doe het niet! ZOek hulp bij een diëtist en je zal zien dat je een gelijkaardig resultaat zal bereiken, wellicht wat trager maar het resultaat zal beter en duurzamer zijn; zo'n crashdieet is zeer gevaarlijk. JE riskeert bijvoorbeeld dat je lichaam je spieren begin aan te tasten op zoek naar bouwstoffen, en dan verlies je wel gewicht maar dus niet in vet maar in spieren. Een ander risico is dat je, als je dan wel eens iets zoeter eet, je lichaam direct echt dat zoet "aanvalt" en direct opstapelt. JE moet daar echt mee uitkijken, het is zeer gevaarlijk.
Veel soep eten is zeer gezond maar je moet er geen dieet van maken, soep maakt deel uit van gezonde voeding en is op zich zeker niet voldoende!

Katsumi

Berichtdoor Katsumi » 14 jan 2008, 19:06

Hoi,

Vanavond iets uitgetest en het is goed meegevallen!!
Wij eten hier thuis graag gestoofde prei met hamblokjes en kaassaus... alleen is kaassaus écht wel een dikmaker.
Dus wat heb ik gedaan:
prei gestoomd (ipv stoven = geen boter). Daar dan hamblokjes bij en in plaats van kaassaus heb ik er een paar lepels boursin cuisine light bijgedaan. Het was heel lekker, alleen mag ik er de volgende keer geen peper en zo meer bij doen want het was een beetje té gekruid.
Ik denk dat ik volgende week hetzelfde eens ga proberen met hamrolletjes met witloof; ik denk dat dat ook moet lukken.
Of misschien eens met bloemkool of broccoli?

Leen

Berichtdoor Leen » 15 jan 2008, 08:37

Hallo allemaal,
Eindelijk is er één kilo af. Eigenlijk is Donderdag mijn weegdag maar ik kon me niet inhouden.

Nogtans zijn we zondag bij vrienden moeten gaan eten(scampi diabolique met pasta en als dessert tiramisou met advokaat)
Ben blij want na moest er tegen diondardag weer niets af zijn gegaan ging ik eens een goe pak friet eten ;)

een tip voor wie echt eens zin heeft om frietjes te eten en eens iets "weekends" wil eten,het volgend receptje:(heb ik zelf zaterdag gemaakt).

Américan met ww frietjes in oven.

Aardappelen schillen, 15 minuutjes koken. even laten afkoelen, in frietjes snijden.
één eiwit loskloppen, caennepeper en paprikapoeder bij eiwit voegen. Over de frietjes gieten en goed rond de frietjes roeren (gaat best met de handen).
Op een ovenplaat leggen en 20 minuutjes bakken op 180-200 graden. wel even omdraaien tijdens bakken. zout erover en klaar.

Als je in weken geen "echte" frieten hebt gegeten is dat echt héél lekker. zelfs mijn man die niet op dieet staat heeft er van gegeten en vond ze heel lekker. daar heb ik ongev 120gr américan gegeten met kappertjes, augurkjes en ketchup.

groetjes Leen

mama A.

Berichtdoor mama A. » 15 jan 2008, 08:58

Hallo allemaal!
Ik porbeer vol te houden maar is moeilijk aangezien er dus geen gram af is bij mij...
Zondagavond ook gezondigd (moet inderdaad eens kunnen), ook frietjes na de voetbal (net als vero).
mijn maten :
taille 76cm
borst: 88cm
heupen/poep (op 't allerbreedste punt): 95cm
en zaterdagochtend woog ik dus 63kg (zal vandaag ook wel nog zo zijn, ik weeg me pas opnieuw volgende zaterdag).

Mijn broeken spannen dus nog steeds (is niet moeilijk, ik ben 5kg bijgekomen de laatste maanden en nog geen gram eraf! 5kg, dat is 1 kledingmaat!). Ik heb dus momenteel slechts een broek of 3 die een beetje goed zit, al de rest spant en is dus niet mooi of gemakkelijk... Voel me daar zo slecht bij, al die mooie kleding en ik kan ze niet aandoen... Voel me echt slecht, slecht, slecht...
En het is een visieuze cirkel want als ik me slecht voel heb ik zin in snoep en veel eten (als troost). Erg hé?!
Maar ik bijt op mijn tanden (en straks op een gezonde appel).
Vele groetjes en veel sterkte allemaal met het dieet!!
xxx

Katsumi

Berichtdoor Katsumi » 15 jan 2008, 09:57

Dat van die ww frietjes klinkt idd goed! Ik maak al lang zelf frietjes in de oven maar deed het toch nog anders:
gewoon aardappelen schillen en frieten snijden. Die in een zakje of kommetje doen en er 1 koffielepel olie over verdelen. Dan op een bakplaat (best met bakpapier tegen het kleven) en ong 20 minuutjes op 200°. Die waren altijd heel lekker, maar ik ga die van jou ook eens proberen!

Terug naar “Gewicht en afvallen”