Vandaag 3 Jan start ik met dieet!!!wie doet mee?

Nancy

RE: Vandaag 3 Jan start ik met dieet!!!wie doet mee?

Berichtdoor Nancy » 06 jan 2008, 07:18

Ik heb pas de hartige sultana's ontdekt, net kleine pizza's. Heeft als smaak kaas & tomaat, je hebt ook italiaanse kruidensmaak. Iemand enig idee hoeveel je er van mag eten? In zo'n pakje zitten er 3 koekjes.
Bedankt voor de tip, Leen. Maar ik lust geen yoghurt. Mijn man vertrekt nu naar de markt en heb hem gevraagd om roze pompelmoezen mee te brengen. Dat vult ook wel voor 's avonds voor de tv....

vero

Berichtdoor vero » 06 jan 2008, 08:07

halo is er nog plaats voor een persoon erbij
ik ga ook eindelijk de stap zetten voor ik me weer bedenk
ik meet 1.69 en weeg 60kg niet zoveel maar ik wil terug naar mijn vroeger gewicht 56kg
het zit hem bij mij vooral aan mijn buik
dank u zwangerschap he hihi
ik ga proberen mezelf een dieet voor te leggen
meer water drinken de chips achter wege laten
minder sausjes endergelijke
en mijn cola te laten
helaas heb ik een hekel aan water drinken maar ga toch proberen
hebben jullie nog tips ?
en mijn grote probleem is dat ik zo graag eet
en nu maar op mijn tanden bijten en niet in de kast gaan snuffelen

M

Berichtdoor M » 06 jan 2008, 13:00

Hallo,

Hier ook eentje die reeds begonnen is.
Ik meet 1m65 en weeg 64 kg. Ik zou graag een 6tal kg kwijt geraken.
Ik ben bezig met start to run, omdat ik geloof dat beweging zeker nodig is om af te vallen en verder eet ik gezond. Dus eigenlijk geen speciaal dieet.
Bij mij ook vooral ter hoogte van buik... idd vero: dank u zwangerschap! :-)

Nancy

Berichtdoor Nancy » 06 jan 2008, 14:08

Hallo M,
Hoe werkt dat programma 'start to run', ik heb er wel al van gehoord.
Kan ik ergens het programma vinden?
Alvast bedankt!

Nancy

Berichtdoor Nancy » 06 jan 2008, 14:25

Heb het al gevonden!

M

Berichtdoor M » 06 jan 2008, 14:58

Hé Nancy,

Start je ook met "start to run"? Tof, dan kunnen we elkaar motiveren!
Veel succes alvast!

Nancy

Berichtdoor Nancy » 06 jan 2008, 19:40

Hey M,

Ik heb het programma gedownload, het lijkt me wel haalbaar.
Mijn enige probleem is dat mijn man in posten werkt. Dus 5 dagen kan ik niet lopen, ben dan alleen met de kindjes. Om toch 'in conditie' te blijven, zal ik wel fietsen op mijn hometrainer die dagen. Vandaag heb ik een half uur gefietst, 230 calorieën verbruikt (volgens mijn fiets) en doodop!
Ben nu wel thuis geweest met de feestdagen, ben benieuwd of ik nog even enthousiast zal zijn als ik weer ga werken. Ik werk in een kinderdagverblijf, dus je kan je wel voorstellen dat ik 's avonds doodmoe ben.
Maaaaaar, ik móet! Ik wil weer graag shoppen voor mij. Ik doe dat héél graag voor de kinderen, koop nooit niks voor mij maar dat heeft dan zijn redens, hé...?

J.

Berichtdoor J. » 07 jan 2008, 11:46

Hallo iedereen,

Ik ben ook een paar kilo's bijgekomen tijdens de feestdagen en wil die graag terug kwijt geraken door terug op mijn voeding te gaan letten. Heb dit vorig jaar ook gedaan en toen ben ik 4 kilo kwijt geraakt, wat voor mij genoeg was. Ga het nu terug op dezelfde manier proberen. Alles wat ik eet weeg ik zorgvuldig af. Ik hoop dat het ook dit jaar lukt, maar alleen met tijd, geduld en veel karakter natuurlijk. Dit karakter heb ik vooral nodig om het snoepen te kunnen laten...want dat doe ik zo graag... :-) ...

Idereen veel succes en sterkte toegewenst.

C.

Berichtdoor C. » 07 jan 2008, 12:46

Kan ik er ook nog bij?

Twee jaar terug ben ik (bijna) zonder moeite 18 kg afgevallen.
Intussen heel veel problemen gehad, medicatie tegen depressie moeten slikken en zo, en nu vlak na nieuwjaar... zijn die 18 kg er allemaal weer bij :(

Ik weet dus dat ik het kan, en het moet me opnieuw lukken!!
Ik zou het wel leuk vinden om hier ook wat recepten uit te wisselen. Gewoon aardappelen-vlees-groenten ben ik zo'n beetje beu. En ik heb zelf wel een aantal slanke recepten, maar wat extra variatie is natuurlijk altijd welkom!!!

PS Momenteel weeg ik 85 kg voor 1m60 (snik)

Groetjes,

C.

Sophie

Berichtdoor Sophie » 07 jan 2008, 14:49

Ik doe mee!!!
Ik meet 1m73 en vanmorgen zei de weegschaal 96,8kg, zeg maar 97 dus. (BLOOS!)
Een paar jaar geleden ben ik met WW veel afgevallen, en woog ik nog zo'n 75kg. Eigenlijk al een vrij goed gewicht voor mij (ben nooit een slanke geweest). Maar ja, die kilo's zijn er dus geleidelijk aan weer allemaal netjes bijgekomen. En nu moeten ze er weer af, ik voel me er gewoon niet meer goed bij.
Mijn ideale streefdoel zou ergens richting de 65kg zijn, maar da's utopie denk ik.
Mijn eigen realistische streefdoel is richting de 75kg, wat dus 22kg afvallen betekent. Moét kunnen denk ik! Ik ga ervoor, en hoop hier regelmatig te kunnen lezen, schrijven, en steun te vinden van mee-diëters.

Ik ga terug het principe van WW volgen (maar zonder naar de bijeenkomsten te gaan) en daarnaast zeer regelmatig wandelen en fiesten. (hometrainer)

Groetjes en met volle moed ertegenaan!

Sophie

Katleen

Berichtdoor Katleen » 07 jan 2008, 15:35

1m67 en 65 kg. Overgewicht heb ik dus niet maar er mogen wel een vijftal kilo af, 'k voel me gewoon iet goed in mijn vel nu temeer omdat ik de laatste tijd ZEER ongezond heb geleefd (dikke lagen choco, daarbij nog een stuk chocolade en capuccino, ...)

Dus ik doe zeker mee.

Nancy

Berichtdoor Nancy » 07 jan 2008, 16:20

Vandaag mijn eerste dagje 'start to run gelopen' samen met mijn 10jarige duitse herder. Toen we de 3 minuten lopen moesten doen, hebben we toch moeten doorbijten (én was het ook nog eens bergop!). Allebei hebben we het toch uitgelopen met uithangende tong, ben toch trots. Morgen weer een half uurtje fietsen (hometrainer). Echt diëeten(of hoe schrijf je het juist?) doe ik niet, let wel wat op mijn eten maar dat water drinken gaat toch niet zo goed.

C.

Berichtdoor C. » 07 jan 2008, 16:53

Alle, ik ga zelf maar mijn eerste recept voor vanavond doorgeven:
aardappelen, zoete bataat, paprika en ui allemaal in grote stukken gesneden, 1 lepel olijfolie erdoor roeren en flink kruiden met Italiaanse kruiden (zo'n molentje van colruyt, Topaz)
Klein uurtje in de oven en klaar. Ik ga er een stukje gegrillde kip bij eten.

Katleen

Berichtdoor Katleen » 07 jan 2008, 17:13

Wij vanavond: soep (is zeer belangrijk, stilt de honger en bevat héél veel vitamines, is bovendien supersimpel te maken en meestal alle dagen andere smaak soep) - groenteburger, rijst in beperkte hoeveelheid en boontjes.

Snacks kan je zeer makkelijk vervangen door gezondere varianten. Denk eens aan peperkoek, rijstwafels in diverse smaken, noten, gedroogd fruit, ... soit er is een heel arsenaal dingen die je ter vervanging van chocolade en zo kan eten. Het is alleen een kwestie van het te doen natuurlijk, en daar is het bij mij soms een probleem.

Wegen jullie je elke dag? Ik max. 2 maal per week omdat je anders én een weegschaalobsessie krijgt én een vertekend beeld. Want 200 g afvallen is goed natuurlijk maar het kan zijn dat je de volgende dag weer terug bij af bent gewoon omdat je iets meer vocht vasthoudt of zo. De diëtiste zei de vorige keer: max. 1 maal per week wegen...

C.

Berichtdoor C. » 07 jan 2008, 18:03

Ikke nog eens;)

Ik heb intussen ook mijn profiel op www.valtaf.be weer vernieuwd. Daar was ik dus al sinds mei 2007 niet meer op geweest (bloos)
Ik heb weer netjes mijn gewicht aangepast (nog eens bloos) en mijn eetdagboekje voor morgen alvast ingevuld. Da's nu iets waar ik echt iets aan heb: een eetdagboek. Pas als je alles eens gaat opschrijven, merk je hoeveel je eigenlijk wel eet en drinkt op een dag...

Goedenavond nog iedereen en hopelijk tot morgen.

C. (Katsumi op valtaf)

J.

Berichtdoor J. » 08 jan 2008, 10:45

Heb gisteren niet gesnoept en maar juist mijn hoeveelheden opgegeten.
Heb het vandaag toch lastig, maar ja voor wat hoort wat.
Mijn collega heeft thuis zijn snoepkast leeg gehaald en meegebracht dus heb veel karakter nodig om eraf te blijven. Honger heb ik niet en ik drink genoeg water en thee. Ik hoop tegen het einde van de week al wat resultaat te hebben.

Nog veel sterkte allemaal en niet opgeven.

vero

Berichtdoor vero » 08 jan 2008, 19:09

pff wat een teleurstelling al enkele dagen let ik op mijn eten
drink meer water geen cola meer en geensnoep en dergelijken
vandaag woog ik me resultaat 1kg erbij
heb nu dus even een dipje en zie het efkes niemeer zitten
hoe kan dat nu toch ?

Sophie

Berichtdoor Sophie » 08 jan 2008, 21:30

Hey Vero, dat is helemaal niet abnormaal hoor, je lichaam moet zich nog aanpassen, en je houdt nu waarschijnlijk even nog wat vocht vast. Probeer je in te houden en pas binnen een week of zo te wegen. Dan zal je wel resultaat zien.
Ik zeg dit wel alsof het zo makkelijk is, maar ik kan er ook heel vaak niet aan weerstaan om me meer dan eens per week te wegen hoor!

Dag 1 en 2 zijn alvast heel goed gegaan, 't is een goeie start. Ik heb aan alle verleidingen kunnen weerstaan. Vandaag ook 15km gefietst. (applaus voor mezelf)
Alleen heb ik het wat moeilijker om genoeg fruit te eten. Ik lijk telkens goesting te hebben in fruit dat ik nu net niét in huis heb... stom he!

Allez, nog even wegzakken in de zetel en dan bedje in.

Sophie

C.

Berichtdoor C. » 09 jan 2008, 05:28

Hoi Vero (en de anderen natuurlijk)

Het is normaal hoor dat je de eerste paar dagen niks afvalt en misschien zelfs wat bijkomt!
Je lichaam 'schrikt' als het ware dat het ineens met minder moet toekomen en houdt de voeding en het vocht zo lang mogelijk vast. Heb je geen problemen met je stoelgang of zo? Dat heb ik de eerste dagen nl altijd en dat verklaart al een 'hoopje' natuurlijk he;)
Gewoon volhouden zou ik zeggen. Vroeg of laat zal je lichaam wel beseffen dat het gaat moeten toegeven aan jouw wil hoor!!
Kom vooral ook regelmatig schrijven, alle steun die je kan krijgen is welkom. En onthoud: gedeeld gewicht is half gewicht :hihi

Liefs,
C.

vero

Berichtdoor vero » 09 jan 2008, 05:37

hey allemaal
al bedankt van jullie steun
gisteren hadden we bezoek en mijn liefste man zet natuurlijk chips enzo op tafel
pff dat ruikt echt goed
ik had het moeilijk echt waar want ik ben een echte chipsvreter
maar ik heb de verleiding weerstaan en heb me een kommetje meusli met magere yoghurt genomen en een appel
ik fier opmezelf
ik heb inderdaad problemen met mijn stoelgang
maar dat heb ik al eventjes
begonnen na mijn bevalling
al onderzoek naar laten doen
en ik heb luie darmen en een niet goed opengaande sluiting ter hoogt van mijn bekken ergens
dus als ik wat eet direct gezwollen buik
ik heb mijn medicatie ook juist verminderd van om den dag naar als het echt nodig is
mijn buik ziet er echt zo goed als altijd uit of ik 4 maand zwanger ben en daar is nie veel aan te doen echt geen goeie motivatie
ik hoop echt dat ik het volhoud maar met jullie steun lukt dit hopelijk wel
ben zelfs van plan om me een mp3 speler aan te schaffen zodat ik kan gaan lopen
nu ons dochter naar school gaat ga ik wat tijd hebben om aan mijn conditie te werken
en mischien helpt dit ook voor mijn gewicht
duimen maar he
en nog maals bedankt he

Nancy

Berichtdoor Nancy » 09 jan 2008, 05:45

Hallo Vero en anderen,

Is niet leuk, hé? Ik ervaar dat ook zo. Ik ben ook begonnen met lopen, het programma 'start to run' is ideaal voor beginnende lopers (kan je downloaden).
Ik dacht gisterenavond ook nog om ene mp3-speler aan te schaffen. Met wat muziek loop je nog beter. Ik neem ook mijn hond mee. Het is wel grappig zicht, denk ik. In't begin trekt hij me bijna vooruit ('t is een duitse herder) en op't einde lopen we allebei bijna met de tong tot op de grond :hihi

Ik heb dan weer echt moeite met water drinken.
Is het echt zo slecht om cola-light te drinken? Weet iemand dit?

mama A.

Berichtdoor mama A. » 09 jan 2008, 07:44

Ik heb me laten wijsmaken dat cola light niet goed is omdat het de vetverbranding tegenwerkt en die vetverbranding is nu juist zo belangrijk als je dieet of wilt afvallen.
Ik ben ook een cola light-addict, ik koop nu de cola zero en probeer me te beperken tot 2 blikjes per dag. Daarnaast drink ik tonissteiner orange of lemon (ook in blikjes te verkrijgen, maar ook in flessen). Dat is een heel lekkere limonade, zonder toegevoegde suikers of kleurstoffen. Ik probeer ook om toch een glas of 2 a 3 water te drinken verdeeld over de dag, maar water is moeilijk...

Sophie

Berichtdoor Sophie » 09 jan 2008, 09:50

Vero: zou lijnzaad je luie darmen niet een beetje kunnen helpen? Het is een natuurlijk produkt dat heel vaak aangeraden wordt tijdens zwangerschap of dieet. Omdat net dan de darmen vaak niet willen werken zoals gewoonlijk he.

Vroeger had ik daar ook problemen mee, tot iemand me vertelde dat ik gewoon deftig moest ontbijten en lijnzaad moest nemen. In het begin een hele opdracht, maar het gaf snel resultaat! Ontbijten is intussen al lang een goeie gewoonte geworden, het lijnzaad heb ik slechts een paar maanden genomen. Maar het werkt hoor!

Wat de cola light en zo betreft, pfffff ja, 't is zo'n lekkere afwisseling voor water he. Maar ik probeer me te beperken tot 1 blikje Cola Zero of sprite Zero per dag. (probeer he...)
Het heeft inderdaad veel te maken met vetverbranding zoals mama A. zegt. Maar je lichaam zou alles wat geen water is, anders bezien en eerder als voedsel verwerken. (net zoals sauzen en zo ook niet als water verwerkt worden he)
Maar nu vraag ik me af of dat ook het geval is met thee?

vero

Berichtdoor vero » 09 jan 2008, 20:05

bedankt van die tip over lijnzaad
maar ik zie dat niet goed zitten om die zaadjes zo in mijn eten te doen
ik ben een ramp om bepaalde dingen binnen te krijgen
bruistabletten siroop en dergelijke lukt zelfs nog niet
zo erg dat ik overlaatst in de kliniek iets moest drinken voor mijn darmonderzoek het zo fout liep dat ze me een maagsonde gaven en zelfs toen nog problemen
maar mijn zus heeft iets laten voorschrijven bij haar homeopaat voor mij
dus iets natuurlijk en hopelijk lukt dit wel
ben nu ook buikspieroefeningen beginnen doen hopelijk geeft dit wat resultaat en gaat mijn opgezwollen buik wat weg
ik zou zo graag tijdens onze vakantie zonder schaamtegevoel willen rondlopen in bikini he

Sophie

Berichtdoor Sophie » 10 jan 2008, 12:41

Vero, als je yoghurt lust kan je dat ook eten met een soeplepel (max 3) zemelen erin. Dat is toch iets heel anders van structuur dan het lijnzaad, en is minstens even effectief. In de supermarkt vind je ze van het merk Damhert, ze verkopen dat zowat overal, behalve Colruyt geloof ik niet. (en Aldi en Lidl en zo natuurlijk ook niet)
Verder hebben ze van Damhert ook nog een heleboel andere zaken die bevorderend zijn voor de darmwerking: tabletjes, thee,...
Je moet maar eens kijken, 't is toch altijd goed om bij natuurlijke produkten te blijven dan naar medicatie te moeten grijpen he. Ok, homeopatische middelen zijn ook wel goed natuurlijk, maar ze zijn toch nog steeds een derivaat van allopathische middelen... Wat je niet kan zeggen van lijnzaad, zemelen, en dergelijke.

Ik ben dernet weer even op de proef gesteld. Kom hier vanmorgen op't werk: grote doos pralines op den bureau van een jarige. Maar ben eraf gebleven! (fier!) Die doos was gelukkig tegen 11h al opgegeten door de andere collega's.
Dan middageten (op maandag en donderdag is't hier warm eten 's middags, wel handig en altijd lekker en vers klaargemaakt). Eerst verse groentensoep (oef, heel gezond, dus 2 borden genomen) Daarna pittavlees met salade en frietjes. Verdorie toch!! Béétje vlees genomen, was gelukkig kip, veel sla zonder saus en geen frietjes. Amai amai, 'k had er toch wel zin in, maar ben eraan kunnen weerstaan, en dat geeft nu wel een goed gevoel!

Vanavond wordt het terug soep (eten we altijd graag), boterhammetje en wat yoghurt met vers fruit of zo.

Vanmorgen niet kunnen weerstaan aan die grijnzende weegschaal. Resultaat: 95,8. Da's op 3 dagen tijd een goeie kilo eraf, woehoew!!!!! Mijn dag kan alvast niet meer stuk :)

Terug naar “Gewicht en afvallen”