Vandaag 3 Jan start ik met dieet!!!wie doet mee?

Leen

Vandaag 3 Jan start ik met dieet!!!wie doet mee?

Berichtdoor Leen » 03 jan 2008, 10:28

Hallo,

Ik ben de laatste weken bijna 5 kg aangekomen door al het lekkere eten en te weinig beweging.
Vandaag start ik met WW.
Wie doet ermee?
Mijn startgewicht 64,5 kg.

Vanmorgen al een half glas fruitsap,potje magere yogurt en 30 gr SpecialK gegeten.Zijn 4 punten.

Ik heb jaren geleden ook al eens WW gedaan en toen mocht ik 18 punten eten. Is dat nog altijd hetzelfde?

groetjes Leen en hopelijk doen er enkelen mee.

Gast

RE: Vandaag 3 Jan start ik met dieet!!!wie doet mee?

Berichtdoor Gast » 03 jan 2008, 10:56

Ik doe ook mee maar wel met mijn eigen methode, WW is niks voor mij :)

Ilse

Berichtdoor Ilse » 03 jan 2008, 10:57

Ik ook volgens mijn methode. Van gisteren ben ik al bezig. Ik moet er wel een tiental af.

Nienke

Berichtdoor Nienke » 03 jan 2008, 11:09

Hallo ik doe ook mee. natuurlijk doet iedereen het best op zijn manier. Als men maar afvalt hé ;) Ik ga ook WW doen.

Wat ik er ook nog ga bijdoen is elke morgen op mijn nuchtere maag een eetlepel bitterzout in een glas warm water doen en uitdrinken.
Dit een week lang. Schijnt enorm goed te zijn om al het "vuil" dat aan de darmwand is blijven plakken, zelfs van jaren ver, eraf te krijgen.Het is een laxerend product dat niet schadelijk is en dat veel gebruikt wordt bij vasten of sappenkuren.
Veel sucses iedereen.

ps:mijn startgewicht:66kg 1m65

Kaat

Berichtdoor Kaat » 03 jan 2008, 11:45

Hey Nienke,

Ik heb hetzelfde stargewicht en lengte als jou. Ik zou graag een 7-tal kg verliezen maar het is bij mij vooral mijn buik en binnenkant van mijn bovenbenen.

Heb je ooit al WW gedaan en hou je dit achteraf nog vol ?

Leen

Berichtdoor Leen » 03 jan 2008, 12:13

Leuk dat er enkelen gaan meedoen.

Moesten er hier personen zijn die ook WW volgen of er meer over weten...
Zijn de punten verandert volgens het gewicht of is dat hetzelfde gebleven.
Ik vind WW heel goed te doen hoor. Je hebt niet het gevoel dat je bezig bent met een dieet.Je kan eigenlijk zelf kiezen wat je eet als je maar rekening houdt met je aantal points natuurlijk.

ben nu wat aan het neuzen in mijn WWkookboek wat ik vanavond ga klaarmaken want hoe meer variatie hoe leuker natuurlijk en hoe lanegr vol te houden.
Groetjes Leen

Lies

Berichtdoor Lies » 03 jan 2008, 12:38

hoi,

ik weeg ook ongeveer 15 kg teveel en heb in mijn leven al tal van dieetpogingen ondernomen, sommige met succes, andere niet.
Maar in al die jaren ben ik één ding te weten gekomen: tijdens een dieet denk je meer dan ooit aan eten, en dat is de reden waarom er zovelen falen denk ik...
Ik ging gisteren ook vol goeie moed starten, maar in de namiddag zag ik de doos smarties van m'n dochter staan, en 's avonds de mignonettes van cote d'or...En vanmorgen natuurlijk geen honger om te starten met een gezond ontbijt...

Z

Berichtdoor Z » 03 jan 2008, 14:09

Ik ben gisteren ook weer gestart... ook zo'n 15 kg te veel. Drie jaar geleden ben ik met behulp van een diêtiste 8 kg kwijtgeraakt. Ik weet perfect hoe het moet, dus dit keer zonder diêtiste, en maar hopen dat ik het volhoud! Ik wil van de zomer toch weer in bikini, hoor :-)

Lies

Berichtdoor Lies » 03 jan 2008, 14:34

enkele jaren geleden, vóór ik zwanger werd, heb ik eens een jaar héél goed op mijn eten gelet (lees: weinig tot geen zoetigheid, veel water, voor de rest normale gezonde porties én heel veel gesport): ik was bijna 25 kg afgevallen...maar toen zwanger geworden, mij laten gaan, na de geboorte maanden als een zombie rondgelopen omdat ons kindje nauwelijks sliep en veel huilde (en als ik moe ben en/of stress heb is er maar één ding dat me troost: véél zoetigheid), 2 jaar later draag ik hiervoor dus de gevolgen: 15 (eerder 20) kg teveel.
Maar ja, nu is vermageren niet zo makkelijk meer: vind niet meer de tijd om te sporten en het gezond eten schiet er ook wel eens bij in. Bovendien, toen ik vroeger eens een mindere dag had, legde ik me 's avonds na het werk in de zetel, nu met een kindje dat aandacht vraagt moet je er staan hé...
Hopelijk vind ik binnenkort de moed om de draad eindelijk weer eens op te nemen.

nessie

Berichtdoor nessie » 03 jan 2008, 15:04

Ik doe ook mee en start vandaag, was 10 kg kwijt maar ondertussen weer 6kg terug bij. Mijn lengte is 1m61 en ik weeg 58 kg wat vooral op de heupen en bips een probleem is omdat ik bovenaan slank ben. Veel goede moed allemaal en ik volg het op de voet.

@Lies

Berichtdoor @Lies » 03 jan 2008, 15:23

Ik kan me goed inbeelden hoe je je voelt. En dat je niet veel energie hebt. Maar gezond koken kost echt niet meer tijd dan ongezond koken hoor, als je wil heb ik wel wat tips voor snelle recepten. Ik kan me moeilijk inhouden met al die zoetigheid maar dat is ook meer een kwestie van discipline denk ik.

Ik ben nu vol goeie moed begonnen. Weet je waarom? Ik voel me zo slecht in mijn vel momenteel dat ik zo niet verder wil. Elke keer als ik kleding moet gaan kopen zie ik er tegenop, vooral broeken kopen vind ik erg. Maar in mijn huidige broeken kan ik niet meer in.

Voor mij is het nu echt genoeg geweest, ik ga mijn levensstijl veranderen. HOpelijk hou ik het nu langer vol. De vorige keer lukte het wel omdat we onze trouw in het vooruitzicht hadden, maar natuurlijk ben ik weer "hervallen" en voel ik me nu weer slecht. maar ik wil niet meer elke keer als ik iets eet me slecht voelen, ik wil me terug goed voelen ijn mijn vel dat zijn we toch aan onszelf verschuldigd?

Ik heb ook dikwijls mijn "startmoment" verschoven hoor, maar op dne duur ben je alleen maar excuses aan het zoeken om het niet te moeten doen. En dat moet maar eens gedaan zijn, vind je ook niet? Als je je niet goed voelt in je vel moet je daar iets aan doen. Dus doe je mee?

mama van S

Berichtdoor mama van S » 03 jan 2008, 20:09

hier iemand die ook mee wilt doen indien ze erbij mag natuurlijk

ik wil morgen beginnen gezien ik vandaag ni heb kunnen beginnen (bezoek)
ben het beu om dik te zijn terwijl het niet in mijn natuur zit ben altijd een smalle lat geweest en nu ben ik plots dik NIKS VAN!!! ik wil er echt iets aan doen en hopelijk kan ik hier de nodige steun vinden

ben mama van een kind van 8m
weeg nu ondertussen 94.5kg (een schande) ben na mijn zwangerschap zelfs nog 5kg bijgekomen

mijn ideaal gewicht zou zijn 60kg maar als ik aan 75kg geraak zou ik al in de 7de hemel zijn gezien ik dan al 20kg verloren zou zijn

IK GA ERVOOR EN WENS JULLIE ALLEMAAL HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL ERG VEEL STEUN omdat ik weet hoe moeilijk het niet is gezien ik ook veel keer heb geprobeerd en deze telkens mislukt

Gast

Berichtdoor Gast » 03 jan 2008, 22:10

héél héél héél héééééééééél vééééééééééél water drinken!!!!!!!!

ik weeg zelfs MINDER dan voor de feesten omdat ik natuurlijk wat opgelet heb( wel een dessertje maar geen 3 ,...minder koolhydraten...)en omdat ik bijna na elke hap van iets dat verboden is, een groot glas water dronk

heb nu bv. 4mignonnetjes van côte d'or gegeten maar heb dit ondertussen al doorgespoeld met 3 grote glazen water

doen allemaal, het werkt!!!

succes iedereen, ook ik doe dapper verder

Lies

Berichtdoor Lies » 04 jan 2008, 06:53

ik ben vandaag alvast gestart met een goed ontbijt, en heb mijn 1.5l fles water hier naast me staan.

Roos

Berichtdoor Roos » 04 jan 2008, 07:16

Ik ben ook begonnen van 2 januari en er zouden er bij mij tenminste 10 kg af moeten. Ik weeg nu 74 kg voor 1.60m. Als ik 64 zou wegen, heb ik een gezond bmi en dat is voor mij voldoende : ik ben nooit echt slank geweest. Ik ben rustig begonnen, dus alle zoetigheid van mijn menu geschrapt, minder vlees en veel groenten en daarbij meer beweging. Ik zie wel hoever ik kom, maar ik denk wel dat dit alvast wat zal helpen ; ik ben namelijk een echt zoetekauw. Hetgeen ik de afgelopen dagen gegeten heb ... zucht.
Willen jullie ook even jullie lengte noteren ?
Succes aan iedereen !

aan 23.10 u

Berichtdoor aan 23.10 u » 04 jan 2008, 07:32

ik probeer ook veel water te drinken maar dan kan ik mijn huis niet meer uit om boodschappen of iets anders te doen omdat ik constant moet gaan plassen ...
Alleen daarom hou ik me soms in om water te drinken omdat ik ergens naartoe moet (blijkbaar heb ik een zeer kleine blaas)

Lies

Berichtdoor Lies » 04 jan 2008, 07:35

ik weeg ongeveer 74 kg voor 1.56m, véél te véél dus, moest ik tot 60kg geraken, ik zou een gat in de lucht springen.
Heb ooit na een dieet nog 55 gewogen, waar is de tijd naartoe? En ik voelde me toen echt goed, hopelijk vind ik nu terug de moed...

Leen

Berichtdoor Leen » 04 jan 2008, 09:45

Goedemorgen allemaal,

Ben vanmorgen goed gestart met grot glas water en 2 crackers met cottage cheese.

Kon het niet laten even op de weegschaal te gaan staan; er is al 200gr af.
Dom natuurlijk om me al direct te wegen want van één dag wil dat niets zeggen hé.
Ik stel voor om ons elke donderdag te wegen en ons gewicht hier te noteren.

Nog even mijn lengte meegeven:1m66. Mijn streefgewicht is 60kg

groetjes Leen

Leen

Berichtdoor Leen » 04 jan 2008, 09:51

tuurlijk Lies, met de hulp en steun van ons zal je je kilootjes wel kwijtgeraken.

Gewoon knop omdraaien en niet denken dat je MOET dieeten maar dat je voortaan GEZOND gaat eten.

Als je veel fruit en groenten op menu zet dan heb je wel een verzadigd gevoel hoor.
Als ik bv Brocolli maak dan eet ik bijna een ganse op. dat geeft zo een verzadigd gevoel. ik eet dan wel maar ongev 100gr aardappelen.
Bij WW ligt het gewicht van vlees ongev op 100-120gr. Ewel als je een gebakken kipfileke van 120gr op je bord hebt liggen met veel groenten zal je geen honger hebben hoor. Daar een twee tal glazen water op en je ken niet meer hihi

Lies

Berichtdoor Lies » 04 jan 2008, 10:06

ja dat weet ik maar al te goed-:)
maar het doen is nog iets anders, waarom zouden er hier op de rubriek 'het gewicht' anders topics blijven bijkomen...
Ik kan gemakkelijk de knop omdraaien en een hele tijd gezond leven, maar dan is er een feestje of zo, laat ik me gaan, denk ik bij mezelf dat die dag toch al om zeep is, en de volgende dag vind ik het karakter niet meer om terug gezond te leven...
Soms denk ik eraan om terug bij een dietiste te gaan, kwestie van wat controle te hebben.

nessie

Berichtdoor nessie » 04 jan 2008, 10:38

Dag dames,
Ik heb juist 2 volkorenboterhammen met kippewit en mosterd gegeten en een half met een beetje nutella, ik weet dat het niet ok is maar probeer zo af te bouwen maar die drang naar zoet is zo sterk. Water drinken is zo moeilijk, ik heb altijd het gevoel dat ik ga verdrinken. Heeft iemand een tip om het makkelijker te maken. volgens mij als je 2 liter per dag drinkt gaat het gewichtsverlies effectief veel sneller. Ik probeer ook 20 min per dag op mijn crosstrainer te staan of te wandelen.

Leen

Berichtdoor Leen » 04 jan 2008, 11:12

Hey Lies, tis niet omdat ik een ander moed geef dat ik zelf veel moed heb hé :)
Ik ben ook zo'n type; weken dieeten en als we bv onverwacht eens met vrienden gaan eten , laat ik me gaan dat het genen naam heeft.En dan redeneer ik ook van ja ik heb nu gezondigd , ik kan evengoed verderzondigen.

Weet je wat mijn grootste probleem is? ik moet eigenlijk niet zo veel kilos af, ik ben niet echt zwaar en als ik dan bijna mijn 'ideaal' gewicht heb bereikt dan laat ik me weer goed gaan.Iets in mijn hoofd zegt dat ik bijna op gewicht zit en, ik niet meer super mijn best moet doen. Met alle gevolgen vandien natuurlijk.

Roos

Berichtdoor Roos » 05 jan 2008, 10:51

Hei Lies, wij hebben een beetje hetzelfde "postuur", lijkt me. (een "gestuikt" type, op zijn WVlaams gezegd) Ik streef allang niet meer naar 60 kg, ik heb dat wel gewogen toen ik 18 was, na een tijd diëten en na de examens, maar ik moet dan zo opletten, dat het voor mij ook geen leven meer is. Daarom neem ik voldoening met een gezond bmi, dus 64 kg. Daar zou ik heel blij mee zijn, en het is ook "maar" 10 kg, maar ja, die chocola, die snoep, ... ik kan het zo moeilijk laten, hé.
Maar ik heb nu dus al van 2 januari niets meer van suikergoed gegeten, behalve gisteren een stuk taart op het personeelsfeest van mijn man zijn werk. Het heeft me geweldig gesmaakt, maar nu is het weer de riem dicht.
Ik ga nu ook weer gaan joggen en dat scheelt ook veel, hoor.
Aan iedereen goede moed en we gaan ervoor, hé !!!

Nancy

Berichtdoor Nancy » 05 jan 2008, 19:44

Hallo allemaal!

Ik ben een mama van 2 kinderen, ben 1m64 en weeg 65-66kg.
Ik ben vandaag op solden geweest en het was echt niet plezant. Ik moet dringend nieuwe broeken en allemaal zijn het van die vreselijke heupbroeken waardoor mijn vetrollen er gewoon overhangen. Ik kon echt bijna huilen.
Ik heb me toch 2 getailleerde tuniekjes gekocht, met een figuurverbeterende slip en een riem erop zal het niet zóoo :x opvallen, maar als ik nu 7kg kwijt ben, dan zal het pas mooi passen.
Ik wil echt toch zeker 5 kg kwijt, liefts wil ik weer een 5 als begingetal. Ik werk in een kinderdagverblijf dus beweging zat.
Bij mij is het probleem dat ik echt de energie niet meer heb om te sporten. En ook werkt mijn man in posten, dus 1 week zit ik 's avonds alleen met de kinderen. Toch zal ik moeten sporten want door alleen streng op mijn voeding te letten, zal ik het niet lang volhouden.
Ik ben nu net terug van mijn eerste jogging. MIJN BENEN!! Mijn man keek me al aan met zo'n blik van 'hoe lang houd ze het nu weer vol?'. Ik heb gans 2007 geklaagd over mijn gewicht, dat ik zelfs een super-de-luxe hometrainer had gekregen bij moederdag en heb er tot nu toe maar 2x opgefietst :o
Maar dat is verleden tijd, ik doe MEE!!!

(nu ik dit herlees, krijg ik zo'n honger en zin in die zak chips.... :( )

Leen

Berichtdoor Leen » 05 jan 2008, 20:54

Hallo allemaal,

Vandaag mijn derde dag 'dieeten' en is echt heel goed vol te houden.
Ik heb nog geen enkele keer het gevoel gehad dat ik op dieet ben en dat hongergevoel of beter , zin in iets lekkers heb ik ook niet echt.
Met WW heb je echt genoeg te eten.

Een tip voor wie heel graag koekjes eet (zoals ik) bij de koffie s'middags: koop alleen koeken die je zelf niet de moeite vindt om te openen. Ik eet bv nooit suikerwafels of koekjes die mijn kinderen naar school meedoen.
Voor mezelf liggen er hier granny's , sultana's en vitalinea. Dus ik heb ook iets om te kiezen hé.
Iets lekkers vor de tv s'avonds is hier bij mij 2 mandarijntjes en een light yogurtje met fruit.En soms vewen ik me nog eens met een cola ligt(drink overdag alleen maar water)

Alé, ik hoop dat deze tips jullie ook wat helpen...Veel sucses.Ben wel blij dat het Maandag terug school is want daar de kindjes hier thuis zijn passeert hier natuurlijk meer eten voorbij men neus Hi-hi

Groetjes Leen

Terug naar “Gewicht en afvallen”