Ik wil niet afvallen, maar bijkomen.

Gast

Ik wil niet afvallen, maar bijkomen.

Berichtdoor Gast » 17 dec 2007, 13:59

Hallo iedereen,
misschien een vreemde vraag en misschien zal ik van velen een dom antwoord krijgen.
Wie kan er mij tips geven om wat bij te komen.
Ik ben een jonge, gezonde vrouw van 30. Heb 2 kindjes.
Ik ben 1m58 (niet echt groot dus) en weeg momenteel 46kg. sinds het weekend ben ik weer 1.5 kg afgevallen door een stom buikgriepje.
Ik eet normaal, ik wil daarmee zeggen: 'smorgens een boterham, rond 10 uur een koek of een stuk fruit, 's middags een warme maaltijd, rond 16a 17 uur nog eens een tussendoortje en 's avonds terug boterhammen. Nadien durf ik zelfs nog eens te snoepen (gebeurd natuurlijk niet constant) Toch kom ik niet bij...
Ik hoor zoveel vrouwen klagen over die paar kilootjes teveel, wel ik klaag over die paar kilootjes te weinig. Ik zou echt tevreden zijn moest ik een 3 tal kilootjes meer wegen ( ongeveer 49 à 50 kg).
Ik heb reeds meerdere malen mijn bloed laten onderzoeken en daaruit blijkt steeds dat alles normaal is.
Wie heeft er tips om terug wat bij te komen. Zouden voedingsuplementen kunnen helpen. wij eten ook wel gezond en gevarieerd, en junk food wordt bij ons niet als eten aanschouwd (Ik wil daarmee zeggen dat we dit eens zouden eten uit goesting, maar zeker niet als maaltijd)

Wie heeft er raad???

Graag wel serieuze reacties (geen reacties in de zin van "zijt ne keer content dat ge moogt eten wat ge wilt", want daar heb ik natuurlijk niets aan)

Gast

RE: Ik wil niet afvallen, maar bijkomen.

Berichtdoor Gast » 17 dec 2007, 14:55

's Avonds warme maaltijd eten, of twee maal per dag een warme maaltijd

Gast

Berichtdoor Gast » 17 dec 2007, 15:34

Hallo,

Mijn vriend wil ook bijkomen. Hij drinkt s'avonds altijd een tas volle melk of gesuikerde botermelk.
Als hij koeken eet let hij erop dat het er met chocola zijn. Hij probeert zich elke maaltijd iets te over eten. In zijn koffie of thee doet hij altijd suiker. Hij probeert vettige dingen tussen zijn boterham te eten zoals salami, vette kaas, krabsla,...
Hij neemt veel boter op zijn boterham. En zo probeert hij overal op te letten om vettigere dingen te eten. Koken doen we wel gewoon, omdat ik al dat vette gedoe niet moet hebben.

Gast

Berichtdoor Gast » 17 dec 2007, 20:32

bedankt voor de antwoordjes, maar ook deze helpen niet echt. Het gebeurd meermaals dat we 2 maal per dag warm eten. Vettige dingen eten is ook iets dat we niet vaak doen ( tenzij we frietjes eten natuurlijk, en dat doen we 1 maal per week zeker --> ik ben dan ook een echte frietfanaat).
Ik probeer wel regelmatig bananen te eten in de hoop dat deze me een paar kilootjes zouden bijgeven.
Zou een dieëtiste hierin geen raad kunnen geven?

grtz,

Gast

Berichtdoor Gast » 19 dec 2007, 20:30

Ik zou zeker hulp vragen aan een diëtist. Vettige dingen eten is helemaal niet gezond, ookal kom je er niet van bij, het zorgt wel voor hart- en vaatziekten en een te hoge cholesterol. Die bananentip heb ik nogal gehoord van mensen die moesten bijkomen van hun huisarts. En noten zorgen ook voor veel calorieën maar goede vetstoffen. Veel succes !

Gast

Berichtdoor Gast » 27 dec 2007, 13:39

Noten bevatten veel caloriëen en zijn gezond. Ook volle melkproducten gebruiken. Regelmatig eten, als je niet zoveel in eens binnen krijgt. Je kunt ook fortimel drankjes drinken, die vind je bij de apotheek, die versterken en zijn gezond. Een diëtiste helpt nogal heb ik gehoord.

Gast

Berichtdoor Gast » 29 dec 2007, 10:36

Je gewicht is toch goed?
Waarom wil je bijkomen?
Met ouder worden zal je 'vetverbranding' op een lager pitje komen te staan en zal je vanzelf wat bijkomen (tenzij je dan minder gaat eten), dus...
Je bent ok, niet té mager volgens mij.
Wees niet zo met je eten bezig, is niet goed.
Geniet van lekker eten.

Kat

Berichtdoor Kat » 29 dec 2007, 22:59

hoi opstartster,
Ik ben 1m64 en weeg 50 kg en ik ben ook een 30 jarige mama van 2 kindjes. Buiten extra voedingssupplementen, zal je niet verdikken denk ik.
Ik mag echt eten wat ik wil ... ik kom geen grammetje bij. Ik weeg sinds mijn 12de 50kg en dat is nog altijd zo. Bij ons zit het in de genen denk ik. Mijn tantes, nonkels, neven en nichten zijn ook allemaal zo mager.
Ach, laat alles maar zoals het is ... Binnen 10 jaren zullen de kilotjes er wel automatisch aankomen denk ik.
En daarbij, zolang je gezond bent en je je goed voelt ... is er toch geen probleem?

Gast

Berichtdoor Gast » 31 dec 2007, 09:46

De 2 mensen hierboven verwoorden het perfect!
Stop met eraan te denken, je bent goed zoals je bent! Wees blij met je slanke lijn.

laeke

Berichtdoor laeke » 02 jan 2008, 08:17

Hallo,

Er bestaat een manier om gezonde kilo's bij te komen.

Kijk eens op www.welzijnsevaluatie.be/tiny

Mijn man is er ook mee bezig.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 12:22

Hallo

Mijn man is ook bezig met aan te komen.
Hij neemt wel een voedingssupplement in naast zijn normale voeding.
Dit is een shake met heel veel calorieën.
Hij is vorige maand gestart op 64 kg met een lengte van 1.88m!
Nu weegt hij 67 kg.

Terug naar “Gewicht en afvallen”