Buikwandcorrectie

Mama van twee

Buikwandcorrectie

Berichtdoor Mama van twee » 17 okt 2007, 21:21

Hallo iedereen,
Ik zou graag een buikwandcorrectie laten uitvoeren en dit nog in 2007. Ik heb twee kinderen en daar zou ik het normaal bij houden maar je weet nooit he omdat ik nog maar 25 ben. Nu is mijn vraag wie heeft dit ook laten doen en hoe viel dat mee? Wie kan er mij wat info daar over geven betreft de prijs, terug betaling, pijn, revalidatie, risico's en zou ik tegen de zomer 2008 al een beetje aanzienlijk zijn? Ik heb nu vrijdag een afspraak met een gewone heelkunde chirurg uit het A-Z Sint Lucas in Brugge. Dokter Thieren Henk. Heeft er al iemand ervaring met deze dokter? Alle info welkom en ik hou jullie zeker op de hoogte en misschien ook wel met foto's als ik de stap durf te zetten. Want ik vind daar niet zo veel foto's van en hoor toch wel dat daar soms wel vraag naar is.
Groetjes gelukkige mama van twee met toch een beetje verdriet.

Gast

RE: Buikwandcorrectie

Berichtdoor Gast » 18 okt 2007, 17:30

In Brugge AZ.-St.-Lucas is er inderdaad geen plastisch chirurg meer.

Ik zou eerder een erkend plastisch chirurg raadplegen dan een algemene heelkunde chirurg, maar dit is puur gevoelsmatig van mij, ik ken dokter Thieren niet.

Gast

Berichtdoor Gast » 19 okt 2007, 14:54

ik heb het laten doen in hasselt wel veeeeeeeel pijn en niet duur

Gast

Berichtdoor Gast » 19 okt 2007, 16:43

ik heb het laten doen in april in St Lucas te Gent bij Dr Heintz
veel pijn, 4 dagen ziekenhuis maar ben wel heel content
let wel op groot litteken !!!

was bwc + 3 lipo's

Mama van twee

Berichtdoor Mama van twee » 19 okt 2007, 17:54

Hallo,
Bedankt voor de berichten. Ik ben vandaag geweest naar het ziekenhuis en ik heb het vast gelegd. Ik mag 27 december gaan voor de operatie. Een rare datum hoor ik jullie al zeggen want de kans dat ik oudjaar daar (vier) is groot maar voor mij was dat de enige datum omdat de papa dan thuis is voor de kleintjes. Ik verlang er stiekem naar maar vrees dat de schrik nog wel zal komen hoor eens die datum nadert. Ben wel blij te horen dat jullie tevreden zijn over het resultaat. Over het litteken daar kan ik mij geen beeld bij geven hoewel ik dat wel wil maar vind daar weinig of geen foto's over.

Gast

Berichtdoor Gast » 20 okt 2007, 08:36

ik zou dit ook hee graag laten doen ! alleen de prijs schrikt mij af. je hoort bedragen van 600 ¿ tot 2500 ¿ ! das toch een groot verschil hé voor dezelfde operatie. Ik zou precies al bang hebben moest de dokter zeggen dat het maar 600 ¿ is. Ik zou al denken dat het dan maar half zo goed is gedaan en dat de nazorg ook minder is.
Ben mama van 3 kindjes alle 3 met keizersnede

Gast

Berichtdoor Gast » 21 okt 2007, 16:24

Google eens naar "Dr. Van Canneyt", daar vind je wat je zoekt !

Mama van twee.

Berichtdoor Mama van twee. » 25 dec 2007, 11:33

Hallo,
Het is een tijdje geleden dat ik nog een komen kijken ben. Donderdag is het zover en mag ik gaan voor mijn operatie. Ik moet zeggen dat ik het echt wel zie zitten. Maar ik denk dat ik pas zal bibberen als ik in het ziekenhuis ben. Vandaag heb ik foto's van mijn lelijk buikje genomen omdat ik dan de voor en na kan bekijken. Hoewel ik weet dat het zicht donderdag nog wel niet mooi zal zijn. Ik hoop echt dat het allemaal ga mee vallen. Eigenlijk zit ik meer te denken van ga da papa alles wel goed doorkomen met de kindjes dan ik met de operatie. Ik hoop dat ik donderdag een gelukkig leven met mijn lichaam kan beginnen. Ik hou jullie zeker op de hoogte. Groetjes mama van twee.

bren

Berichtdoor bren » 26 dec 2007, 07:24

hey mama van twee,

Ik heb op 13 juli een buikwandcorrectie laten doen,ik was 60kg vermagerd en ja dan zag mijn buik er niet meer uit hé!
Heb het in vilvoorde laten doen ook door een algemeen chirurg,hij had ook men maagbandje gedaan.Ben tevreden met men buik nu,is niet superstrak, maar dat hoefde voor mij ook niet,ben nu nog niet mager maar voel me nu goed in men vel!
Pijn heb ik geen seconde gehad,had wel de pech dat ik een bloeding heb gehad!Dat is nu eenmaal het risico bij elke operatie hé!!

Ben tevreden en dat is wat teld!

veel succes morgen,
groetjes bren

Gast

Berichtdoor Gast » 26 dec 2007, 16:05

TelT aub !

Gast

Berichtdoor Gast » 26 dec 2007, 20:43

Mama van twee

Succes met de operatie!

Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen hoeveel de ingreep je uiteindelijk gekost heeft en of het ziekenfonds tussenkwam?

Astrid

Berichtdoor Astrid » 27 dec 2007, 21:55

hé mama van twee,

hopelijk is alles goed verlopen, ik wens je alvast veel beterschap en weinig pijn toe en natuurlijk............. een mooi buikje.
laat je nog iets weten?

Astrid

Mama van twee

Berichtdoor Mama van twee » 04 jan 2008, 08:36

Hallo iedereen,
Hier ben ik terug. Normaal gezien zou ik op 31 december thuis geweest zijn maar door bloed te kort ben ik moeten blijven tot 2 januari. Ik moest bloed bij krijgen maar dat is al een keer gebeurt toen ik een vorige operatie moest onder gaan. Ik ben daar blijkbaar gevoelig voor. Mijn lichaam maak niet makkelijk bloed bij. Nu ja erg vond ik dat nu ook niet om daar op nieuwjaar te moeten blijven want ik ben zo blij dat mijn buikje eindelijk gedaan is. Pijn heb ik bijna niet gehad enkel een spanend gevoel aan mijn buik. Het trekt wat tegen maar dat is normaal zegt de dokter. Ik heb wel nog niet het gevoel van voordien in mijn buik. Dat zou toch een paar maanden duren zeggen ze. Mijn buik is nu niet aanzienlijk. Hij is erg gezwollen en ziet blauw paars groen en noem maar op. Weet er soms iemand hoelang het duurt voor dat die zwelling weg gaat? Ik weet dat ik daar wat tijd moet laten over gaan maar stiekem droom ik al naar de moment dat alles in orde is. Ik zal één foto zetten van voor mijn operatie. Ik heb er ook van na de operatie maar echt mooi zijn die nog niet. Ik wacht dus even voor de foto van na de operatie tot dat het wat aanzienlijker is.

Attachment : IM000719.JPG

Gast

Berichtdoor Gast » 04 jan 2008, 16:35

Hoi mama van twee!

Proficiat met je nieuwe buikje!
Knap dat je het aangedurfd hebt.

Misschien een genante vraag maar zijn dit zwangerschapsstrepen op je buik of is dit het resultaat van vele kilo's vermageren?

Wellicht zijn alle zwangerschapstrepen verdwenen.
En wat een smalle heupjes heb jij ?!

Ik vermoed dat je ongetwijfeld een mooi figuurtje nu zal hebben.

Spoedige beterschap !

Mama van twee

Berichtdoor Mama van twee » 05 jan 2008, 08:17

Hallo,

Ja dat zijn inderdaad zwangerschapstriemen. Maar het grootste deel van mijn huidoverschot is toch van gewichtsverlies. Ik heb nu wel een groot litteken van heup tot heup en die is toch wel zo een 43 cm. Nu sta alles nog wat gezwollen maar moet zeggen dat het met de dag verminderd. Woensdag mag ik terug op controle en hoop ik dat ze de draadjes van mijn naven er uit gaan halen. Draadjes van mijn buik hoeven er niet uit want die is onderhuids genaaid en die moeten niet verwijderd worden.

Gast

Berichtdoor Gast » 05 jan 2008, 13:10

Ok, merci voor je antwoordje.

Blij voor jou de het of zo goed bijna helemaal achter de rug is ;)

Astrid

Berichtdoor Astrid » 06 jan 2008, 12:07

Hi Mama van twee,

ik ben blij nog iets van je te lezen, moet een hele opluchting voor je zijn dat nu alles achter de rug is.
Je hebt weinig pijn vertelde je, is dat nu nog zo, neem je daarvoor medicamenten?
Hoe voelde je je de eerste dagen, ik bedoel je hebt toch 2 kleine kindjes en dus waarschijnlijk daarmee veel bezig.
Hoeveel ben je dan afgevallen, je ziet er erg slank uit.
Ik heb nu nog een kinderwens, heb een zoontje van een half jaar, dus wacht nog even met een BWC, moet ook nog wat zwangerschapskilootjes kwijt.
Was het duur?????.

Veel vragen sorry hoor,

Ik wens je een goede genezing en tegen de zomer zal het er wel echt goed uit zien, dus je hebt een goede timing.

Astrid

Mama van twee

Berichtdoor Mama van twee » 06 jan 2008, 13:16

Hallo Astrid,

Pijn heb ik niet en dat vinden vele raar maar ik heb enkel mijn huid laten aanspannen. Ze hebben dus niet aan mijn buikspieren moeten komen. Door dat de huid is losgemaakt hebben ze alle zenuwen ook los gemaakt van dar dat ik geen pijn heb mijn buik is net als of hij verdoofd is. Maar dat gevoel komt naar mate terug. Tegen dan kan ik geen pijn meer hebben want is alles genezen. Na mijn operatie heb ik drie dagen pijnstillers gekregen dar ze zomaar gaven hoewel ik daar niet om vroeg. Na drie dagen mocht de baxter er uit en zeiden ze als je pijn voelt dat ze iets gingen geven maar heb dat nooit nodig gehad. De eerste dagen voel je wel een treken gevoel aan de buik. Nu ik thuis ben is het wel moeilijk om niets te doen in het huishouden maar ik moet op mijn tanden bijten. Toch best wel 4 weken geen zwaar werk doen. Mijn kleine kids niet kunnen pakken en knuffelen is het moeilijkste van al. Ik ben 20 kg afgevallen maar heb daar niet voor gedaan. Heel raar is dat maar ik denk dat het kwam omdat er relatie problemen geweest waren en daar door ben ik zoveel afgevallen. Dat was dan ook het enigste positieve aan de zaak. Maar gelukkig is alles nu ook goed gekomen en heb ik er een mooi lijntje aan overgehouden. Prijs voor alles is zo een 600¿ maar met mijn verzekering van de cm zou ik zo een 350¿ moeten betalen. Woensdag moet ik terug en dan mogen misschien de verbanden er af en zal ik misschien een foto plaatsen als het wat aanzienlijk is.

Astrid

Berichtdoor Astrid » 07 jan 2008, 20:46

Hallo Mama van twee,

je verklaring van het niet hebben van pijn klinkt heel plausibel, en is mooi meegenomen.
Jammer van je problemen van toen, ik zou er waarschijnlijk alleen maar meer van aankomen.
20 kilo is best veel, wat weeg je nu als ik mag vragen en hoe groot ben je, is er nog vanaf vanwege de operatie?
Maar 600 ¿ dat is niet veel en waarom trek je eigenlijk terug van de cm?, sorry hoor voor de vele vragen maar ik hoor zulke hoge bedragen dat ik daar toch wel van schrik, en mijn man al helemaal, hij vind me prima zoals ik ben, maar ja....
Heb je de operatie door een "gewone" chirurg laten doen?

Ben benieuwd naar de foto, in de tussentijd bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen en veel beterschap,

groetjes,
Astrid

Astrid

Berichtdoor Astrid » 10 jan 2008, 11:03

Mama van twee??,

hoe is het nu met je, zijn de draadjes eruit?

Astrid

Mama van twee

Berichtdoor Mama van twee » 10 jan 2008, 12:52

Hallo,
De draadjes mochten er gisteren uit. Maar ik ben zo stom geweest door toen ik thuis kwam direct in het werk te vliegen. Dat heb ik mij nu al erg beklaagt hoor. Gisteren tegen de avond is mijn navel los gekomen met als gevolg dat ik een grote wonde had. Dus met hoge snelheid naar de spoed gebracht en daar na een zware preek van mijn dokter opnieuw genaaid. Dus nu terug 14 dagen platte rust. Maar dat is iets waar de dokter niets kon aan doen he, want het is tenslotte ik die zeker 4 weken moest rusten na mijn operatie en al na 14 dagen mijn huis wou poetsen. Nu ja mijn navel is terug mooi dicht en ik zal nu iets langer moeten rusten. De wonde van mijn buik daar is niet aan en die is perfect in orde. Enkel mijn navel moet nu terug dicht groeien. Mijn buikje is al mooi plat en dat is voor mij het belangrijkste.

Mama van twee

Berichtdoor Mama van twee » 10 jan 2008, 13:02

Hallo Astrid,
Hier zijn intussen je antwoorden op je vragen.
Ik heb het inderdaad door een gewone chirurg laten doen, van daar de lagere prijs.
Ik trek terug van de cm omdat het door een gewone chirurg is gedaan en omdat ik een hospitalisatie verzekering heb.
Ik ben 1m73 groot en weeg nu 61 kg. Ze hebben een 2 tal kilo huid weg genomen zeggen ze.
Voor mijn man was is ook goed zoals ik was maar ik voelde mij er echt niet goed bij. Ik ben tenslotte nog maar 25 en wou dat echt laten doen. Als je het laat doen doe het dan enkel en alleen voor u zelf en niet voor een ander.
Foto zal ik zeker nog nemen als mijn verband er eens af mag mij de dokter maar dat ben ik al iedere keer vergeten omdat ik altijd met fierheid naar mijn platte buik aan het kijken ben.

West-Vlanming

Berichtdoor West-Vlanming » 10 jan 2008, 21:07

Heb je de buikwandcorrectie uitendelijk dan bij dokter Thieren laten doen of bij een andere chirurg?
Kan je dan gewoon een afpraak maken met hem en dit vragen of was je eerder al patiënt bij hem?

West-Vlaming

Mama van twee.

Berichtdoor Mama van twee. » 11 jan 2008, 15:39

Hallo,
Ik was daar voor nog nooit bij dokter Thieren geweest. Ik had gewoon gebeld naar het ziekenhuis met de vraag of ik een afspraak kon krijgen bij een heelkunde chirurg. Zo heb ik dan mijn eerste afspraak gehad en nadien mijn buikwandcorretie. Ben dus maar één keer bij hem geweest.

West-Vlaming

Berichtdoor West-Vlaming » 11 jan 2008, 15:52

Bedankt voor je antwoord, amai ik zou twijfelen om lukraak een afspraak te maken en een operatie te plannen bij iemand waarvan je de referenties niet kent, maar soit, zo zie je maar, een mens moet vertrouwen hebben hé.

Terug naar “Gewicht en afvallen”