Start to run

runaway

RE: Start to run

Berichtdoor runaway » 06 okt 2007, 21:46

Als jij het volhouDT (oeps)

Buikje

Berichtdoor Buikje » 07 okt 2007, 13:16

Ik merk toch wel dat mijn bovenbenen al iets strakker aan het worden zijn (lees: minder dik en iets minder cellulite). Ook mijn buikspieren zijn vreemd genoeg wat steviger geworden.

Les 22 ging toch moeizaam. Er hing dikke mist en dat is toch niet zo goed om diep te kunnen ademen. Waarschijnlijk daardoor kreeg ik de laatste minuten last van steken in mijn borstkas. (niet aan mijn longen hoor; in het verleden heb ik dat nog al gehad en het blijkt een spier te zijn, maar het voelt wel akelig)

Da's de eerste keer dat ik iets voorheb tijdens het lopen, hiervoor heb ik nog nooit last gehad van iets. Volgende keer terug beter zeker? :)

Maar 't is wel leuk om te zien welke toer ik nu kan lopen. De toer die ik de eerste weken deed, doe ik nu op 7 minuten :hihi

loperke

Berichtdoor loperke » 07 okt 2007, 15:05

ja buikje we gaan er op vooruit, ikvoel het ook aan mijn bilspieren, ik houd danvaang mijn rust dagje morgen gaan we er weer tegen aan, zit nu aan week 7, 4x 8 min lopenen kan het volhouden, de eerste week amaai wat voelde ik me dom want kon de 1 ste min nog niet uithouden, nu loop ik 8 min aan een stuk

runaway

Berichtdoor runaway » 08 okt 2007, 10:35

hey alle lopers!

Hier gaat het ook prima!
Deze ochtend gelopen: 2-3-5-5-5 min en dit ging prima het leek mij zwaarder dan het in werkelijkheid was!
Vreemd genoeg is het laatste loopstuk makkelijker dan het eerste......
Mijn buik wordt steviger en mijn billen gaan erook op vooruit, dus we blijven doordoen.....al is het alleen maar voor het goed gevoel dat ik eraan over houd!

Groeten

isabel

Berichtdoor isabel » 08 okt 2007, 20:29

dag allemaal,

hier een ietwat 'ervarener' start-to-runnertje. ik ben in de voorlaatste week van de 5-10km. ja hoor, enkele maanden geleden was ik een sedentaire plant, nu loop ik bijna 10km aan 1 stuk.
volhouden dames, het lukt écht!

runaway

Berichtdoor runaway » 08 okt 2007, 23:00

Bedankt isabel voor de aanmoediging, die kan ik wel gebruiken....

p

Berichtdoor p » 09 okt 2007, 09:23

Hallo lopers allemaal,

Ik ben anderhalf jaar geleden ook in mijn eentje een start-to-run gestart en ben sindsdien een 2tal keer per week 30min. blijven lopen.

Geniet er maar van en je zal zien je komt er echt, ook al lijkt het soms een quasi onhaalbare opgave!

Zelf mis ik het lopen momenteel heel erg. Ik moet revalideren van een verkeersongeval. De vraag is wanneer mijn onderbeen en voet helemaal hersteld zullen zijn zodat ik mijn looptraining weer kan hervatten. Op het moment dat je écht niet kan lopen, besef je eens te meer hoe zalig het wel is.
Dus genieten maar...

Buikje

Berichtdoor Buikje » 09 okt 2007, 18:29

Hey Isabel,

Even een praktisch vraagje: loop jij die 5 tot 10 km ook met de podcast van Start to Run? Want die is blijkbaar niet meer te downloaden. Je hoort mij dus al afkomen: indien je dat nog op je pc hebt staan, zie jij dan de mogelijkheid om dat door te sturen? Dan bezorg ik je mijn e-mail adres wel eens.

Aan P:
Oei meid, dat moet inderdaad een serieuze klap zijn, ook mentaal. Hopelijk ben je snel hersteld en kan je weer normaal stappen/lopen e.d. Sterkte!

runaway

Berichtdoor runaway » 10 okt 2007, 13:40

Vandaag gelopen 2-3-6-6-7 en het ging weer prima!
Ik vind het wel lastig om te starten maar de laatst loopblok vind ik dan het gemakkelijkst.

Hey Buikje je bent er bijna zeker??
Vallen de lange loopblokken mee en zie je het zitten om de 5km te halen?

Hey P
ja, flink vervelen wat je overkomen is en hopelijk ben je weer rap op de been!

(is het jullie ook al opgevallen dat er fouten in de podcast zitten, we lopen soms andere tijden dan ze aangeeft.....zie o.a les 14)

Groeten

isabel

Berichtdoor isabel » 10 okt 2007, 14:16

tiens, is die niet meer te downloaden? in de itunes store kan je die nochtans nog vindend en gratis downloaden.

ik heb gisteren 1h en 5' gelopen. amai, een mijlpaal, maar het gaat prima; ik looop helemaal niet snel, maar loop wel te genieten en ontspannen rond

blijven volhouden, dit is gewoon fijn!!

Buikje

Berichtdoor Buikje » 10 okt 2007, 15:32

Ow, dan moet ik eens gaan kijken naar die iTunes, bedankt! :)

1 uur lopen, ik kan het mij nog niet voorstellen. Dat lijkt me wel lang genoeg in elk geval, om wekelijks wat aan sport te doen. Meer hoeft dat voor mij echt niet te zijn :hihi

Tot hiertoe vallen de blokken wel mee. Ik had last met die tweede keer 15 minuten, maar ik denk echt dat het door de dichte mist kwam dat ik zuurstof tekort had.

Kaatje

Berichtdoor Kaatje » 11 okt 2007, 09:57

Het is fijn om jullie ervaringen te lezen!

Vandaag heb ik rustdag, morgen les 15. Dan ben ik halverwege...
Les 14 vond ik toch wel lastig in het begin. De laatste 7 minuten vielen dan weer goed mee en ging ik zelfs rapper lopen. Raar toch hè. Als je dit dan vergelijkt met de eerste lessen is het toch wel opmerkelijk hoe vlug je conditie erop vooruit gaat. Ik merk ook al een beetje strakkere huid rond mijn benen; alleen aan mijn buik is nog werk aan!
Ik heb ook gezien dat de lessen van Evy niet meer te downloaden zijn via de site. Ik mis de laatste 10 lessen nog (mp3). Iemand een idee waar ze nog te vinden zijn?

Groetjes!

Buikje

Berichtdoor Buikje » 13 okt 2007, 14:24

Oef! Les 23 heb ik 2 keer gedaan want de eerste keer heb ik het einde niet gehaald. Een terugkerende kramp telkens als ik dacht dat het voorbij was... Dus dan maar goed gestretched de volgende keer, en toen ging het wel.

Mijn volgende les is met een loopstuk van 20 minuten. Da's ook nodig, want een week later moet ik enkel nog stukken van een halfuur lopen. Ik ben echt benieuwd... Het zal volgens mij toch wel een oefening in wilskracht worden deze keer...

Gast

Berichtdoor Gast » 16 okt 2007, 14:42

Wordt er nog gelopen??

Buikje

Berichtdoor Buikje » 16 okt 2007, 18:52

Jazeker!

Les 24 heb ik ondertussen achter de rug (met dat loopstuk van 20 minuten in). Ik vond het lopen van 20 minuten best meevallen; het opnieuw beginnen na 1 minuut pauze vond ik een stuk vervelender :)

Morgen les 25. Deze week is trouwens dezelfde als de vorige, dus ik weet dat ik het kan :hihi

2 maanden geleden viel ik dood als ik 5 minuten moest lopen... Binnen 2 weken zou ik een halfuur moeten kunnen lopen (en dat zal lukken ook verdorie!)

runaway

Berichtdoor runaway » 17 okt 2007, 11:31

Hier wordt er ook nog gelopen hoor!

Deze morgen op pad geweest om les 17 te lopen (aan de zee nogwel!)
Het ging heel goed,alleen had ik mij een beetje mispakt aan lichte hellingen in de duinen!
Maar de omgeving en de sfeer hebben mij een erdoor getrokken!
Weer reuze kontent mijn dag begonnen!

groeten!

Kaatje

Berichtdoor Kaatje » 18 okt 2007, 09:22

Ik heb gisteren ook les 17 gelopen. Onze begeleider wijkt de laatste dagen erg af van het "officiële" schema. Maandag liet hij ons 2-4-6-10-4 minuten lopen. Gisteren 2-4-6-6-10-4. Normaal moeten we nu nog geen 10 minuten lopen maar hij is altijd zo in gesprek dat hij de tijd soms uit het oog verliest. Het is wel plezant en de sfeer zit er goed in. Ik had nochtans niet veel goesting om te gaan lopen gisteren (barstende koppijn); maar na het lopen voelde ik me fan-tas-tisch!

Wat doen jullie na de 5 km?

O ja, ik heb de begeleiding van Evy kunnen downloaden via de site van de VUB

Buikje

Berichtdoor Buikje » 20 okt 2007, 11:54

Een upje omdat het precies nodig is :)

Vanmorgen voor dag en dauw (7u30) les 25 gelopen. Ging als een fluitje van een cent, misschien vanwege het uur? 't Was nodig want ik heb 3 dagen niets gedaan wegens te druk. Maar ik heb ook gemerkt dat ik echt een lange broek nodig heb om te gaan lopen, want mijn kuiten en schenen zagen felrood eens ik terug binnen was (vgl. met winterhanden?).

Hoe staan jullie ervoor?

runaway

Berichtdoor runaway » 21 okt 2007, 12:49

Hier gaat of loopt alles goed!
Leuke link om te stretchen;

...

Groeten

runaway

Berichtdoor runaway » 21 okt 2007, 12:50

hmm een directe link plaatsen lukt blijkbaar niet meer....
Knippen en plakken dan maar ;)

...

runaway

Berichtdoor runaway » 21 okt 2007, 12:51

tssss nog eenvoudiger dus......

...

runaway

Berichtdoor runaway » 21 okt 2007, 12:53

dit misschien,

coolrunning.com/cgi-bin/moxiebin/bm_tools.cgi?print=126;s=2_1;site=1

met de www ervoor

(was laatste poging)

lopertje

Berichtdoor lopertje » 21 okt 2007, 13:07

evenvraagje ik heb gewoon dat progamma af gehaald maar wat is een podcast

Gast

Berichtdoor Gast » 21 okt 2007, 13:24

wat is podcast?

Een op het internet geplaatste uitzending die voorzien is van een code waardoor een computer de uitzending automatisch kan downloaden. Of in vaktermen: een audio- of videobestand, met een RSS-feed die door een podcatcher kan herkend worden.

Podcasting is dus een simpele manier om automatisch de op regelmatige basis op het internet gepubliceerde podcast-uitzendingen op je computer en vervolgens op je iPod of mp3-speler te zetten. Zodat je ze kan beluisteren waar en wanneer je dat zelf wil!

Runaway

Berichtdoor Runaway » 24 okt 2007, 14:16

Vandaag heb ik les 20 gelopen, vier maal acht minuten met slechts 1 min wandelen ertussen!
Was doorbijten maar het lukte, heb weer "grenzen verlegd" vandaag!

Groetjes

Terug naar “Gewicht en afvallen”