Start to run

Gast

RE: Start to run

Berichtdoor Gast » 11 sep 2007, 09:31

Ja met al die tranen een woordje vergeten: helemaal ALLEEN natuurlijk.
LOL

Buikje

Berichtdoor Buikje » 11 sep 2007, 19:19

Ik had 'm door :hihi

Morgen les 13. Enkele stukjes van 5 minuten. Spannend! ;)

Gast

Berichtdoor Gast » 12 sep 2007, 15:33

Volhouden hoor... ikzelf ben gestart eind april (gewoon met horloge zonder Evy) en nu loop ik iedere week zeker 2 soms 3 keer 3O à 40 minuten aan een stuk en ik kan jullie verzekeren het doet echt deugd dan, zeker het badje nadien, lekker relaxen. Ben gestart met oude loopschoenen maar heb ondertussen in zo'n speciaalzaak mijn 'loopstijl' laten bewonderen en heb nu dus andere schoenen en sindsdien loop ik nog veel soepeler.

Gast

Berichtdoor Gast » 13 sep 2007, 20:53

ik ben momenteel bezig met de 5 naar 10 km van evy gruyaert. gewoon geniaal, ongelooflijk hoe mijn conditie van een serreplant niveau nu verbeterd is...

Hanne

Berichtdoor Hanne » 14 sep 2007, 20:27

Hallo,

ik heb vanavond m'n derde les gedaan samen met Evy. Voorlopig gaat het redelijk alhoewel ik ook al heel stijf ben geweest hoor! Misschien moet ik ook wel aangepast schoeisel kopen?

we houden in elk geval vol!

groeten
Hanne

runaway

Berichtdoor runaway » 14 sep 2007, 21:01

Hey Hanne,

Deze week ook de eerste 3 lessen gelopen en het is doorbijten maar goed te doen!!
Nu de volgen de 3 lopen en dan ga ik mij een deftig paar loopschoenen kopen!
Je zou inderdaad alleen al lopen voor het "goed gevoel" nadien....
Ben toch nog wat stijf in de kuiten de dag erna.....

Ben best wel trots op mezelf!!

Buikje

Berichtdoor Buikje » 15 sep 2007, 11:28

Ik ben net terug van mijn 14de les. Ik herinner mij maar al te best, 4 weken terug, dat ik na 3 minuten echt uitgeput was en blij dat ik mocht wandelen :) Vandaag heb ik er drie keer 6 minuten opzitten, en dat ging vlotter dan de 3 minuten van de eerste week. Dus volhouden, je conditie gaat er echt met grote sprongen op vooruit! En het is ook tof om te zien welke nieuwe looproute je wekelijks moet nemen omdat je steeds grotere afstanden loopt.

runaway

Berichtdoor runaway » 17 sep 2007, 10:42

Inderdaad....heb deze morgen les 4 gelopen en ging al veel beter dan vorige week!
Vorige week heb ik echt afgezien......nu doe ik enkel nog moeite ;)

Hanne

Berichtdoor Hanne » 17 sep 2007, 12:11

Hallo runaway,

'k hoop dat het vanavond bij mij ook zo is,...

misschien is het beter 's morgens maar met die twee kleine ukkepukken en een fulltime job die 's morgens om 8 u begint heb ik er jammer genoeg 's morgens geen tijd voor,...

vorige week heb ik de hele tijd volgehouden maar ook afgezien zulle!

we zullen zien of het ietske betert?

groeten
hanne

Buikje

Berichtdoor Buikje » 17 sep 2007, 16:45

Met kinderen kan je inderdaad niet zomaar 's morgens gaan joggen. Ik ga ook 's avonds, zodra mijn man thuiskomt. Dat is meestal tegen 19u. We eten pas daarna, want met een volle maag kan ik echt niet goed lopen.

beginner

Berichtdoor beginner » 18 sep 2007, 16:56

Hey buikje,
Welke verandering zie je aan jezelf nu je al een tijdje loopt??
Voel je je ook fitter??

Buikje

Berichtdoor Buikje » 18 sep 2007, 18:05

Ik voel nog maar een miniem verschil hoor, aan mijn dijen. Maar ik ben ook bezig met een dieet, dus vandaar waarschijnlijk.

Ik voel me wél fitter, dat klopt. Ik heb ook meer zin om te bewegen terwijl ik vroeger liefst in de zetel bleef zitten.

runaway

Berichtdoor runaway » 19 sep 2007, 11:11

vandaag les 5 gelopen en het ging heel goed.....we gaan ermee door!

runaway

Berichtdoor runaway » 21 sep 2007, 19:39

Vandaag les 6 gelopen (met nieuwe loopschoenen!!) en het ging heel goed!! op naar maandag met les 7.....
Voel me een stuk fitter en vooral trots op mezelf ;)

Buikje

Berichtdoor Buikje » 22 sep 2007, 10:41

Je merkt het toch wel snel hè runaway. Ik voelde mij ook vanaf de eerste week veel fitter.

Les 8 vond ik een moeilijke. Laat maar weten hoe het bij jou ging :)

Ik ben ondertussen aan les 18 (morgen). Daarna wordt het precies toch wel gevoelig moeilijker, met stukjes van 10 en 12 minuten.

runaway

Berichtdoor runaway » 24 sep 2007, 11:00

Deze ochtend les 7 gehad en op maandag lijkt het precies toch wat moeilijker....maar heb het toch volledig kunnen lopen.

Kan me nu nog niet voorstellen dat ik ooit meer dan vijf minuten zal lopen maar dat zal wel komen zeker.....

Morgen les 8 en dit zijn allemaal loopstukjes van 2 minuten met slechts 1 minuut wandelen ertussen, kwestie van snel te recuperen zeker?

Hoe gat het bij jou buikje??

Buikje

Berichtdoor Buikje » 24 sep 2007, 17:21

Ik heb ondertussen les 18 achter de rug en dat ging nog steeds goed. Bouwde op: 4 minuten, dan 5, 6 en 7.

Ik heb ook al gemerkt dat ik beter loop als het niet te warm is. Bij zonnig weer heb ik veel sneller last van mijn ademhaling (drogere lucht zeker?) en bij regenweer gaat het veel vlotter.

Die les 8 vond ik dus een moeilijke, omdat je ineens zo weinig tijd ertussen kreeg. Maar wees gerust: het lukt wel, als je rustig loopt. Ik kon mij ook niet voorstellen na die eerste week dat ik ooit 5 minuten aan 1 stuk kon lopen. En mijn volgende les begint met een stukje van 5 minuten, dus het valt echt wel goed mee. Dat vind ik net het leuke aan die S2R: het bouwt erg traag op, en je voelt je conditie er toch met sprongen op vooruit gaan.

Deze week loop ik al 10 minuten! Dat kan ik mij momenteel ook weer niet voorstellen, en toch zal het moeten :)

Hanne

Berichtdoor Hanne » 24 sep 2007, 21:55

vanavond les 7 gelopen (net zoals runaway), vond deze toch ook al lastig, amai, dat belooft voor les 8 buikje!

misschien is het inderdaad omdat het maandag is?

ander schoeisel heb ik nog niet kunnen kopen,...

groeten
Hanne

runaway

Berichtdoor runaway » 26 sep 2007, 10:14

Ja hoor, vandaag de achste les gelopen en ik moet zeggen ik vond die zeer makkelijk lopen....
Ik had wel voor de eerste keer een looppartner en dat liep een stuk vlotter,
maar ik voel echt dat ik er op vooruit ga en krijg er zelfs plezier in!
Ik voel me natuurlijk super nadien en dat alleen al is een motivatie voor de volgende looples!
Hanne en buikje we geraken er wel!!

Kaatje

Berichtdoor Kaatje » 26 sep 2007, 10:59

Hallo,
Mag ik ook bij het clubje?
Ik kom hier wat peptalk opdoen!
Ik zit in m'n derde week S2R. Ik heb vanavond les 8. Ik loop in groep onder begeleiding op maandag en woensdag. De vrijdag moet ik mijn plan trekken (met Evy) Tot nu toe valt het erg goed mee. Ik had nooit gedacht dat ik dit zolang zou volhouden. En mijn man ook niet! Toen ik zei dat ik met lopen wou beginnen, dacht hij dat ik ergens n' een anderen had ;-) Niet dus! Ik doe het uitsluitend voor mijn conditie en lijn te verbeteren. Na de geboorte van mijn zoontje (is nu 18 maand) geraakte ik niet meer op mijn oude gewicht en ik had (heb) een behoorlijk blubberbuikje. Ik zie al een beetje verbetering dus ik zet zeker door!
Succes aan iedereen

runaway

Berichtdoor runaway » 26 sep 2007, 11:06

Kom gerust bij de "club" kaatje!
Ja mijn probleem is ook mijn buik, en die is toch wat minder opgezet sinds ik loop, zal komen door de sport of door het gezonder eten (is een beetje absurd om je vol te proppen met chocolade voor of na het lopen).

Laat eens weten hoe les 8 verliep!

Buikje

Berichtdoor Buikje » 26 sep 2007, 14:34

Ik ga straks lopen, voor het eten. Nu zit ik nog te vol van mijn middageten (13u30 pas gegeten) en dan kan ik toch niet goed lopen.

Amai, goed dat jullie les 8 zo makkelijk vonden! Dan zullen de volgende lessen zeker geen probleem zijn, want die vond ik allemaal best te doen.

Bij mij is het inderdaad ook die buik die me zo geweldig stoort. Hij is ook al wat platter geworden sinds ik loop en op mijn eten let, maar stevig is hij nog lang niet. Vandaar mijn nick natuurlijk :hihi

Kaatje

Berichtdoor Kaatje » 27 sep 2007, 09:11

De 8ste les vond ik toch ook niet zo gemakkelijk hoor. De meesten in de groep vonden het een zware les. Ook onze begeleider zei dat dit de zwaarste van de reeks was. Volgende week is dezelfde als deze week dus dat zal dan wel goed moeten lukken zeker?
De begeleider vertelde ook dat we de wandelpauzes binnenkort gaan haten omdat de overgang lopen/wandelen en wandelen/lopen veel energie vergen. Ik kan het me echt nog niet voorstellen.
Lopen jullie met een hartslagmeter? Al last gehad van blessures?

Les 9 lijkt ook niet zo simpel : stukjes van 4 en 5 minuten. Hoe viel die mee?

runaway

Berichtdoor runaway » 27 sep 2007, 10:00

Les 9 is voor morgen ochtend
(hier geen school voor de kleine en er komt een hersteller aan de deur dus zal even zoeken naar het gepaste moment worden!)
Geen blessures to nu toe (hopelijk nooit) en een hardslagmeter heb ik niet maar het zal zo ook wel gaan zeker?

Aan lopers veel plezier en niet opgeven!!

Hanne

Berichtdoor Hanne » 27 sep 2007, 10:14

Hallo allemaal,

ik vond gisterenavond de achtste les zeker niet gemakkelijk; de zwaarste tot nu toe,... amai en morgen zijn het dus meteen stukken van vier en vijf minuten,.. nuja, het is opbouwend en tot nu toe ging het, dus het zal wel blijven gaan zeker?

Ik voel ook wel al ietske verbetering maar da's ook omdat je automatisch op je voeding let,.. voor de buik zullen we , vrees ik, nog wat extra buikspieroefeningen moeten doen!

allé vooruit met de geit!

groeten
Hanne

PS: welkom in ons groepje Kaatje!

Terug naar “Gewicht en afvallen”