Start to run

Buikje

RE: Start to run

Berichtdoor Buikje » 05 dec 2007, 16:52

@ Lies,

Pff, ik zou het echt niet weten. De dokter kan je hopelijk wel verder helpen. Waar ik meteen aan denk, is:
- water drinken voor je begint (dat zou helpen om krampen te voorkomen)
- uitgebreid stretchen voor het lopen
- misschien drie minuten wandelen voor je de podcast opzet, zodat je spieren goed opgewarmd zijn
- de dag dat je gaat lopen, geen hoge hakken dragen (ik merkte dat ik dan ook wat last kreeg van mijn kuiten, omdat ze terug in normale toestand moesten werken zeker?) :hihi

starterke

Berichtdoor starterke » 06 dec 2007, 16:16

Gisteren les 9 gelopen,ging heel goed.had al heel veel goesting om morgen les 10 te lopen,tot vanmorgen....k'ben uitgegleden over een plas water(op mijn werk notabene),m.a.g dat mijn enkel nu goed pijn doet en er precies een ei op zit,is wel niet blauw dus hopelijk morgen ok genoeg om erop te lopen.Iemand tips om wat rapper te "genezen"??? Zal er alvast wat ijs op leggen en morgen zeker ook intapen...

debbyken

Berichtdoor debbyken » 12 dec 2007, 11:24

heb vandaag les 17 gelopen en ondanks dat ik het uitgelopen heb, vond ik het toch een zware les (je loopt meer maar de tussenpauzes worden korter)
ma als ik zo zie wat het schema is voor lesweek 7, heb ik zo het gevoel dat dat een moeilijke week moet zijn
voor degene die dat al gelopen hebben, was dat inderdaad zwaar of viel het toch nog goed mee ?

debbyken

Berichtdoor debbyken » 19 dec 2007, 14:24

vandaag de les van 4x 8 minuten gelopen, kvond het wel best zwaar, ma heb het toch uitgelopen

Buikje

Berichtdoor Buikje » 19 dec 2007, 19:36

Goed zo Debbyken!

Ik sta alweer 3 weken op non-actief en begin er volgende week terug aan. Iemand die me nauw aan het hart ligt, is 3 weken geleden ernstig ziek geworden en dus gaat het gros van mijn vrije tijd daar naartoe. Maar ondertussen is het stilaan beter, dus vanaf volgende week heb ik terug tijd voor mezelf. Benieuwd of ik dan nog steeds een halfuur kan lopen... :)

Leila

Berichtdoor Leila » 19 dec 2007, 21:17

Hallo allemaal,

Enkele weken was ik ook vastbesloten om met start to run te beginnen, het ging goed, tot na de tweede les..... water in mijn knie, enkele dagen op mijn tanden gebeten en twas weer in orde, ondertussen geen tijd gevonden om opnieuw te starten maar vorige week zonder te lopen opnieuw water in mijn knie die na twee dagen weer verdwenen was.... Dus maandag dacht ik lekker gezond weertje ik waag mij er opnieuw aan, maar toch.... vannamiddag begon ik weer water in mijn knie te krijgen.... ik weet echt niet of ik nu moet doorbijten of ophouden.... tijdens het lopen heb ik totaal geen last van mijn knieën ik ga dan ook in het bos lopen omdat de ondergrond zachter is. Nochtans doe ik het graag wat ik niet verwacht had...... Misschien nog even afwachten???

grtz,
Eefje.

runaway

Berichtdoor runaway » 20 dec 2007, 19:37

Hier gaat het nog prima!!

Na een rust van tien dagen ben ik opnieuw begonen lopen en dit zonder problemen nadien!!(had last van zwaar vermoeide benen)
Nu loop ik met gemak 30 a 40 minuten!!
Na de zomer ga ik de 5-10 km leren lopen!

succes iedereen!!

debbyken

Berichtdoor debbyken » 26 dec 2007, 10:50

ik ben nu al een week niet meer gaan lopen (laatste les 4x 8'), omdat ik zo echt geen zin had hé zo precies van pff 10 minuten lopen das zo veel é, en hup ben dan ook nie gaan lopen,
nu kwil wel de lessenreeks uitdoen maar khoop nu alleen maar dat ik nu wel nog in staat ga zijn om ineens 10 minuten aan een stuk te lopen

debbyken

Berichtdoor debbyken » 27 dec 2007, 12:23

ben vandaag dus nog eens gaan lopen na meer dan een week, en blijkbaar heb ik meteen les 22 gelopen ipv 21, ik ging er zo vanuit dat ik 10, 10 en 12 minuten moest lopen enja ik begon ervanuitgaande de eerste 10 minuten, dan ineens zegt evy dat we mogen wandelen nu en dan zegt ze dat we nog eens 15 minuten gaan lopen, ik dacht van wow heb ik daarjust 15 minuten gelopen ipv 10 ofwa :d leuke verassing hoor en zekers omdat ik dat volledig uitgelopen heb na een week niet gaan lopen zijn

Lies

Berichtdoor Lies » 28 dec 2007, 15:28

Amai, iedereen doet dat hier zoooo goed.
Ik had ook nooit gedacht dat het mij zou lukken, maar ondertussen zit ik ook al aan les 16. In het begin had ik wat last in mijn kuiten en enkels, maar door op de piste te lopen en heel goede schoenen te dragen, is dat over. Waar ik nu wel last van heb, is mijn lies. En dat voel ik ook als ik bv. lang met de auto moet rijden... Zijn er die hier ook last van hebben ? Ik neem nu een pauze van een week, maar hoop dat ik terug verder kan lopen...

starterke

Berichtdoor starterke » 07 jan 2008, 08:12

Waar zitten de lopers?Gestopt in 2008??
Ikzelf heb gisteren les 20 gelopen,was best lastig maar heb het volgehouden,morgen les 21 :dan zal ik 10 min moeten lopen zeker??Zal vanaf nu wel rap moeten gaan want nog 7 lessen en ik zal moeten 30 min aan 1 stuk doorlopen.Vraagje aan allen die ooit start to run gevolgd hebben:leek die 30 min ook nog altijd zo oneindig lang eens je al zover geraakt was in het programma???Tot nu toe gaat het wel nog altijd prima,soms denk ik tijdens de eerste loopstukjes :amai hoe ga ik dat volhouden maar eens halverwege lukt het best.
Enfin,ik moet en ik zal het kunnen!! (hoop ik toch)

debbyken

Berichtdoor debbyken » 07 jan 2008, 16:00

laatste 3 weken ben ik telkens maar 1x per week gaan lopen, dus eigenlijk zou ik nu alle lessen al moeten gedaan hebben :-), maar dus niet het geval nu

vandaag les 24 gedaan, 10' en 20' lopen, ondanks dat het terug een week geleden was ging dat perfect, kwas nie eens moe daarna, kzou nog verder kunnen lopen hebben

Gast

Berichtdoor Gast » 08 jan 2008, 06:29

waar vind ik podcast van evy aub
wil echt leren lopen maar zie het zonder hulp niet zitten
en in groepsverband is niks voor mij
omdat ik de ene week s'morgens en de andere s'avonds pas kan lopen
mijn man staat met ploegen en er moet steeds iemand op ons dochter letten he

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 09:55

hallo,

zeg een vraag ? weeg 106kg maar kan het na mijn werkuren niet opbrengen om nog te gaan fitnessen zou ik ook kunnen lopen of zou dit mij knieen te hard belasten.
Maar niet direct heel veel bv 1 minuut lopen 1 stappen ofzo

laat weten wat jullie ervan denken
Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jan 2008, 12:10

http://www.vub.ac.be/sport/podcast.html#downloaden

hier staan alle str op.

starterke

Berichtdoor starterke » 13 jan 2008, 09:34

Wel opletten,eens je aan les 21 bent :je moet eigenlijk eerst les 22 lopen,er zit een foutje in de podcast les 21=22 en omgekeerd.
Zelf heb ik gisteren les 23 gelopen,morgen na het werk les 24 (als het weer een beetje meezit);het gaat goed nog 4 lessen en ik ben er...

Buikje

Berichtdoor Buikje » 13 jan 2008, 12:04

Ik vond dat ook, dat die 30 minuten nog zo lang leken toen ik al bijna rond was met het programma. Tenslotte is de laatste les ook geen 30 minuten maar nog steeds met een pauze tussen. Maar daarna lukt het echt wel, die 30 minuten.

Succes aan degenen die erbij gekomen zijn!

Terug naar “Gewicht en afvallen”