Start to run

debbyken

RE: Start to run

Berichtdoor debbyken » 16 nov 2007, 10:27

ik heb vandaag les 6 gelopen (ben toch overgestapt naar de podcast van evy, dat is wat handiger ;-)) en ik heb de schrik van leven meegemaakt

ik was aan het lopen en ons evy zei dat ik mocht wandelen dus ik doe da :d ineens zie ik vlak voor mij een hond supersnel naar mij toe lopen, gelukkig voor mij liep die verder ma ik was er toch nie gerust in en ik draaide mij nog eens om en die hond draaide zich ook om en terug superlopen mijn richting uit, man ik denk dat op dit moment mijne hartslag supersnel ging want je moet weten ik heb een superschrik voor honden zeker als je daar geen baasje zag of niets

klinkt mss een stom verhaal maar als je schrik hebt van honden en dat meemaakt manman
voor de rest is de les goed verlopen op naar week 3

ruaway

Berichtdoor ruaway » 16 nov 2007, 10:56

vandaag les 22 twee maal een kwartier lopen!
Goed gegaan enkel het begin van het tweede stuk was lastig.....

Jahoor ik ga het halen!!!!

hé debbyken, die hond negeren en het op een lopen zetten!!

kathy

Berichtdoor kathy » 16 nov 2007, 11:10

Ik probeer steeds te kijken hoever ik loop, maar geen enkele geeft hetzelfde aantal km weer. Hoe weten jullie dat je 5km loopt ?
Bij de stappenteller kan ik ook het aantal km weergeven, maar het klopt niet.
Op hoeveel moet je de stappen instellen bv. Het gaat van 30 tot 180.

pajuvi

Berichtdoor pajuvi » 16 nov 2007, 18:53

Je kan aan de hand van deze site kan je het aantal kilometer berekenen. Wel eerst de Engelse miles omzetten in metric voor meters.
http://www.gmap-pedometer.com/?r=1368734

runaway

Berichtdoor runaway » 19 nov 2007, 10:31

Vandaag les 23 met 10 - 12 - 12 min,
ging heel goed, het laatste stuk heb ik zelfs met 3 minuut verlengd omdat ik nog te ver van huis was ;)

Nog 4 lessen te gaan!

starterke

Berichtdoor starterke » 20 nov 2007, 10:15

hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en zal me dus even kort voorstellen :ik ben een mama van 2 kids,ben 33 jaar en leid al een aantal jaren een sportloos leven....ben wél al een aantal keren iets gestart (aerobic,spinning) maar nooit volgehouden(moest het altijd aleen doen en spinning was ook te intensief voor mij,ik heb nl een vorm van astma wat intensief sporten in een gesloten ruimte moeilijk maakt)Nu ben ik nog altijd van het slanke type (maar zeker niet mager),maar ik begin wel last te krijgen van beginnende vetrolletjes.Om die weg te krijgen én om me wat fitter te voelen heb ik besloten om het start to run programma van Evy te proberen.zo gezegd zo gedaan,gisteren de 1ste les gelopen ,vandaag de tweede...en het gaat goed.Schijnbaar zou lopen verslavend werken,awel: ik hoop het!!!Als ik morgen niet te stram ben loop ik les 3,als mijn spierkes dan toch tegenwerken las ik wel een dagje rust in,ben deze week in verlof en wil er wat spoed achter steken.Hopelijk hou ik het vol!!!

leen

Berichtdoor leen » 20 nov 2007, 12:23

Hallo,
Hier nog een mama met 2 kindjes. Ik begon vorig jaar met start to run. Super he. Gewoon effe doorzetten. Ik loop nu nog altijd 3 à 4 keer per week.
Je moet wel gaan lopen als je tijd hebt en niet naar het weer kijken he. Als je iedere keer niet gaat lopen als het regent, dan zal je hier in Belgïe niet vaak kunnen gaan lopen. Doe jullie best!

runaway

Berichtdoor runaway » 22 nov 2007, 09:21

Vandaag les 24 gelopen, één maal 10 min en dan een ferm stuk van 20 min.
Nog 3 lessen te gaan...

Kaatje

Berichtdoor Kaatje » 22 nov 2007, 10:55

Ik heb vorige zaterdag de 5-km test gedaan. Het is gelukt maar het ging moeilijk. Had te laat nog gegeten. Nu wordt het moeilijker om zonder de groep verder te trainen maar ik ga zeker proberen volhouden.

@starterke: probeer altijd na het lopen 1 rustdag in te lassen. Het lijkt aanlokkelijk om elke dag een toerke te lopen maar je kans op blessures vergroot dan. Je moet je spieren de kans geven om te herstellen. Heb ik van horen zeggen hoor...

debbyken

Berichtdoor debbyken » 22 nov 2007, 15:07

aangezien ik gisteren niet gaan lopen ben, heb ik daarnet mijn les 8 gelopen. Morgen dan les 9 (zonder rustdagje wel maar dan zit ik terug op schema) maar dat is zo met 4 en 5 minuten heb ik gezien, man dat lijkt zo lang, ik hoop dat da ga lukken
hoe was de eerste keer 4 en 5 minuten lopen bij jullie ? Zwaar of viel dat eigenlijk nog wel goed mee ?

starterke

Berichtdoor starterke » 23 nov 2007, 08:37

Hallo, gisteren les 3 gelopen (heb mezelf woensdag wel een dagje recuperatie moeten gunnen want was te stijf),vandaag rust want anders ben ik morgen weeral zo stijf als een plank,en morgen loop ik les 4.Gaat eigenlijk wel goed maar ben er wel van verschoten dat het zo slecht gesteld is met mijn conditie.Ooit,meer dan 10 jaar geleden,kon ik 5 km aan een stuk doorlopen maar nu puf ik al na 3 minuutjes te lopen....Wat moeder zijn van 2 kadeetjes allemaal niet kan doen met een mens zijn conditie.Nochtans moet ik op mijn werk soms ook de ganse dag van hot naar her hollen,een mens zou denken dat zijn conditie dan toch wel goed moet zijn:NIET dus...Enfin,morgen dus les 4,wwz 3x 3 min lopen oa.Ik hoop echt dat ik na die start to run spoedcursus 5 km aan 1 stuk door kan lopen,zo kan ik me aansluiten bij de plaatselijke joggingclub.Ik weet wel dat die club leden heeft met alle verschillende niveau's maar ik wil toch een klein beetje kunnen lopen vooraleer ik me daar vertoon,dus eerst nog wat alleen voortsukkelen...

debbyken

Berichtdoor debbyken » 23 nov 2007, 10:10

de 4 en 5 minuten vandaag (les 9) zijn blijkbaar toch nog goed meegevallen
alleen heb ik enorm afgezien van de blaren op mijn voeten :s
ik heb op mijn tanden moeten bijten om het uit te lopen en niet omdat ik moe was maar dus door die domme blaren niet normaal (nooit last van gehad in mijn schoenen en nu elke keer ik ga lopen :s) Hebben jullie daar geen last van ?

debbyken

Berichtdoor debbyken » 23 nov 2007, 16:26

@pajuvi: ik probeer te kijken hoeveel km mijn route is via die link die jij gegeven hebt, maar hoe doe je da eigenlijk ?

Buikje

Berichtdoor Buikje » 24 nov 2007, 11:48

Hoi dames,

Pff, lang geleden dat ik hier nog eens ben geraakt! Ik heb 4 weken op non-actief gestaan, wegens ziekte en wegens nog andere omstandigheden. Vandaag ben ik terug begonnen waar ik was gebleven: les 26. Dat ging goed, al heb ik 1 minuut langer gestapt bij de eerste pauze. Maar al bij al valt dat goed mee, vind ik, na 4 weken niet te lopen. Ik ben blij dat die opgebouwde conditie dus niet zo snel verdwijnt :)

@ Debbyken: ik heb nooit last van blaren gehad tijdens het lopen. Ook nooit stijf geweest of wat dan ook. Volgens mij hangt het enorm af van je loopschoenen. Ik heb geïnvesteerd in duurdere schoenen van Asics, maar ik heb die nu al 3 jaar en volgens mij doe ik er nog makkelijk een jaar of 3 mee.
Misschien ligt het ook aan de kousen die je draagt? Dat heb ik soms wel eens bij mijn gewone schoenen.

Ik loop volgens mij na deze S2R geen 5 km, want mijn tempo is echt t r a a g :hihi
Maar dat maakt me eigenlijk niets uit: ik zal blij zijn dat ik een halfuur kan lopen zonder dood neer te vallen :hihi In augustus viel ik al halfdood na 3 minuten, dus ik ben tevreden met mijn conditie nu.

debbyken

Berichtdoor debbyken » 24 nov 2007, 21:03

het is ondertussen gelukt op die site en ik heb al een mooie route kunnen uitstippelen van 5 km :d maar kzit daar nog lang nie hoor, kmoet nu pas aan week 4 beginnen, en dat is dezelfde als week 3 als ik mij niet vergis dus dat mag normaal gezien geen probleem zijn

debbyken

Berichtdoor debbyken » 28 nov 2007, 10:29

manman ik weet niet wat da met mij is hoor, vorige week lesweek 4 zonder problemen kunnen uitdoen, zelfs de 4 en 5 minuten gingen zonder problemen
deze week is dus zelfde als vorige week en lukken mee moeite nog 2 minuten lopen :s (zowel in les 10 als 11)
daardoor heb ik er precies zo genen fut meer in hé :s

Gast

Berichtdoor Gast » 28 nov 2007, 12:00

ik bedoelde dus lesweek 3 zonder problemen en lesweek 4 wat dezelfde is, mee moeite :s

Buikje

Berichtdoor Buikje » 28 nov 2007, 13:33

Debbyke,

Gewoon verder doen. Ik had ook momenten dat het heel goed ging en momenten dat ik dacht dat het de moeite niet waard was omdat het zo slecht ging. Het kan ook komen doordat je op voorhand al denkt: "Dat heb ik al gedaan, dat moet nu goed lukken." En als je er dan toch moeite mee hebt, dan lijkt het ineens zo tegen te vallen hè.
Wat bij mij altijd de moeilijkste momenten waren, is zo 2 minuten nadat je opnieuw ben begonnen na een pauze. Dan leek het einde zo ver weg. Eens ik dan 7 minuten ofzo aan het lopen was, ging het precies vanzelf en kon ik wel blijven lopen (niet echt, maar je begrijpt wat ik bedoel). 20 minuten aan 1 stuk lopen vond ik makkelijker dan 2x 10 minuten met een pauze tussen.

Ik weet ook nog heel goed dat ik die lessen met die korte stukjes (les 8 en 11, dacht ik) vréselijk moeilijk vond :hihi Gezien waar ik nu sta, is het leuk om daaraan terug te denken.

Ik moet mijn laatste les nog lopen (27) en dan ben ik er! Ik denk dat ik dan de 5 tot 10 km ga proberen, want ik ben kei fier over mijn prestatie eigenlijk! Op 3 maanden tijd een conditie opbouwen die toch al wel kan meetellen, komende van waar ik kwam, vind ik echt wel goed van mezelf. Nu mijn figuur nog meekrijgen, want ik zie er nog steeds uit als een dartel nijlpaard :hihi Maar ja, zo zie je maar: je kan aan het uiterlijk niet altijd afleiden hoe de conditie van een persoon is. Een collega van mij (en ook vriendin) heeft een super lijntje om jaloers op te zijn, maar kan geen 2 minuten lopen zonder te moeten opgeven. Ik, makkelijk 20 kg meer, vind dat dan weer erg grappig. Ik zal nooit zo'n lijntje hebben, maar mijn conditie is ook erg belangrijk, en daar werk ik toch wel goed aan nu.

Hoe is het verder met jullie prestaties? Wie ziet het nog zitten en wie heeft opgegeven?

starterke

Berichtdoor starterke » 28 nov 2007, 14:07

Vandaag les 6 gelopen,heb wél gepufd;ik moet het laatste stuk nl altijd bergop lopen en vandaag had ik dan nog een strakke tegenwind ook...Het langste dat ik tot nu toer moest lopen was 3 min,awel soms lijken dat wél eindeloze minuten maar opgeven doe ik NIET,als het ven wat moeilijk gaat denk aan mijn vetrolletjes die ik wil wegwerken.Lukken zal (moet) het.Enfin,overmorgen les 7 hopelijk is het dan windstil.Nog 1 vraag :het feit dat ik altijd een groot stuk bergop moet lopen (woon nl in een heuvelachtig gebied),scheelt dat veel in het kweken van conditie??Plat loopt toch een stuk makkelijker daarmee...No pain,no gain...dus hoe meer pijn hoe meer winst????

runaway

Berichtdoor runaway » 29 nov 2007, 17:45

Ook ik ben fier op mijn prestatie!

Heb start to run volledig tot het einde kunnen doen en loop nu min of meer 5km in een half uur.
Toch zit ik met een probleem.....:(

Na het lopen heb ik heel veel last van mijn linker been, van heup tot knie.
Een heel zwaar gevoel die vooral 's nachts heel vervelend is....

Ben dus naar de huisarts gestapt en heb mijn "probleem" verteld,
Hij heeft me door verwezen naar een sportarts in het nabij gelegen ziekenhuis.
Daar zullen ze me uitmeten en met eventueel foto's uitzoeken wat mij probleem is.
Tja.... ik ga graag lopen en wil dit blijven doen, daarvoor doe ik de moeite van de onderzoeken en de dokter gaf mij groot gelijk!
Hopelijk is het probleem verholpen met een aangepast zooltje of zo!

Kortom.....lopen is ontspanend, goed voor de conditie en de lijn en LEUK!
Aan allen doorzetten en genieten!!!

debbyken

Berichtdoor debbyken » 30 nov 2007, 10:47

vandaag dan toch les 12 gelopen, het ging al terug iets beter behalve de laatste 5 minuten, volgens mij klopt evy haar dingske nie want laatste stukje leek precies veel langer te duren dan 5 minuten, ik had zelfs de mild op t'einde maar heb het wel uitgelopen

Wat de bleinen betreft, deze keer heb ik mijn rechtervoet gewoon een verband rond gedaan zoals ge doet bij verstuiking ofzo en blijkbaar heeft dat geholpen , maar wa raadt ge nu, nu heb ik dus bleinen op de andere voet LOL

Maar waar ik ook last van heb bij het lopen is dat mijn neus steeds begint te lopen, kan moeilijk constant al lopend mijn neus snuiten hé, hebben jullie daar geen last van ?

en volgende week dan 6 en 7 minuten, man kmag er nie aan denken aangezien ik vandaag al afgezien heb met die 5 minuten

lopertje

Berichtdoor lopertje » 30 nov 2007, 21:28

niet meer gelopen, zit met een seriuese maagontsteking dus ik mag niet meer tot alles genezen is

debbyken

Berichtdoor debbyken » 02 dec 2007, 11:13

vinden jullie soms dat ik overdrijf ? ik ga 3x in de week gaan lopen en 3x in de week gaan badmintonnen (telkens 2u)
hier thuis vinden ze dat ik een beetje aan het overdrijven ben

maar ik moet zeggen sinds ik aan die start to run begonnen ben, gaat het badmintonnen veel beter, mijn niveau is precies ineens gestegen :-)

debbyken

Berichtdoor debbyken » 03 dec 2007, 10:39

vandaag les 13 gelopen (2' 3' 5' 5' 5') en ondanks mijnen dip van vorige week ging het vandaag perfect, ik kon gerust nog langer lopen dan die 5 minuten, het was zo van wow zijn die 5 minuten al om

goh ik ben zo fier dat ik toch heb doorgezet

Lies

Berichtdoor Lies » 05 dec 2007, 13:00

Hoi allemaal,

'k zit met een vraagje. Ik ben ook gestart en heb gisteren les 7 gelopen. Het lukt me wel en voel dat ik, als we moeten wandelen, vlugger terug op adem kom. Mijn probleem is wel dat ik veel last heb in mijn kuiten. Het doet echt pijn en toen ik de laatste 3 minuten moest lopen, voelde ik ook enkele steken.
Het eerste uur na het lopen, heb ik er nog last van: kan moeilijk stappen en trappen doen, maar 't doet niet echt pijn. Vandaag voel ik daar terug niets van, maar 'k weet dat ik daar de volgende keer bij het lopen weer last zal van hebben. Heeft er dat ook al iemand meegemaakt ? Wat kan je daar aan doen ? ('k heb wel heel goeie loopschoenen gekocht, dus daar kan ik niets aan veranderen...)
vanavond moet ik naar den dokter voor mijn verkoudheid en 'k zal het hem ook eens vragen...
'k zou het jammer vinden als ik het zou moeten opgeven, want 'k heb er echt wel deugd van.

groetjes
Lies

Terug naar “Gewicht en afvallen”