Start to run

lopertje

RE: Start to run

Berichtdoor lopertje » 25 okt 2007, 08:45

gisteren 15 min lopen 2min wandelen gedaan, en dit herhaald

Kaatje

Berichtdoor Kaatje » 25 okt 2007, 11:07

Hier gisteren ook 4 keer 8 minuten gelopen. Het ging heel vlot!
Ik heb nog steeds geen spijt dat ik eraan begonnen ben!

Buikje

Berichtdoor Buikje » 26 okt 2007, 09:23

Ik lig al een hele week plat :( Ziek zijn is echt niet plezant :(

Met als gevolg dat ik nog steeds 1 les verwijderd ben van het einde. Hopelijk kan ik volgende week ineens die laatste lessen lopen zonder dat ik terug moet grijpen naar de vorige lessen omdat ik er een week tussenuit lag.

Kaatje

Berichtdoor Kaatje » 26 okt 2007, 10:05

Oei Buikje, da's niet zo'n goed nieuws!
Ik hoop voor jou dat je er vlug bovenop bent en dat je de training kunt hervatten.
Iemand bij ons in de groep had een achillepeesontsteking en mocht ook een week niet lopen. Zij heeft de draad gewoon weer opgepikt waar wij waren op dat moment en dat viel goed mee. Blijkbaar gaat je conditie niet zo snel achteruit...

P

Berichtdoor P » 26 okt 2007, 10:36

Ik zit met dezelfde vrees: wanneer ik hersteld zal zijn van mijn verwondingen aan het onderbeen en de enkel, zal ik dan opnieuw van nul moeten starten?

Nooit eerder (sinds 1,5 jaar) heb ik looponderbrekingen gehad van langer dan 15 dagen.
Momenteel kan de dokter nog geen genezingstermijn opgeven.
De verwondingen zijn inwendig en blijkbaar gaat het nog heel veel tijd kosten om helemaal te herstellen.

Ik vermoed dat het nog tot Pasen zal duren alvorens ik terug zal kunnen beginnen met lopen. Want lopen is natuurlijk het allerslechtste voor een voet.

De ene dag kan ik me al wat beter neerleggen bij de hele toestand dan de andere. Toch maar trachten zoveel mogelijk het goede in alles te zien en met de voet in de lucht te genieten van elke dag.

Genieten maar van het lopen, dames! Je weet pas echt hoeveel goeds het met je lichaam doet als je het helemaal moet opgeven.

Gast

Berichtdoor Gast » 31 okt 2007, 17:02

iedereen opgegeven??

buikje

Berichtdoor buikje » 31 okt 2007, 17:15

Neen, niet opgegeven. Gewoon nog steeds ziek en dus nog steeds niet kunnen gaan lopen. Ik hoop donderdag opnieuw te kunnen starten, mijn voorlaatste les dan! :)

lopertje

Berichtdoor lopertje » 01 nov 2007, 13:37

neen niet opgegeven ik loop vandaag week9 10-1 rust, 20 min- 1 rust

runaway

Berichtdoor runaway » 03 nov 2007, 11:43

Ik heb een week niet kunnen lopen omdat ik pijn in mijn linker been heb :(

Ik heb een heel zwaar gevoel in mijn dij die verder trekt naar mijn kuit.
vooral 's nachts heb ik er last van dan heb ik ook nog een pompend gevoel in mijn been, na het nemen van een pijnstiller gaat het over....maarja er klopt iets niet....
nog even rusten en dan eventueel naar een dokter gaan zeker....

En toch ben ik vastberaden om de 5km te halen!

Groeten

Buikje

Berichtdoor Buikje » 03 nov 2007, 15:42

Oei, toch een aantal geblesseerden hier :(

Ik ben nog steeds niet kunnen starten. Zit met een chronische bronchitis die dus echt wel zijn naam verdiend heeft, want het gaat maar niet over. En zolang ik al buiten adem ben van hier in huis rond te wandelen, mag ik niet lopen van de dokter. Wat ik natuurlijk wel begrijp, maar leuk is anders.

debbyken

Berichtdoor debbyken » 05 nov 2007, 10:10

ik ben vandaag herbegonnen aan les 1, was eigenlijk vorige week begonnen ma heb toen maar 1x kunnen lopen vandaar gewoon die les terug overgedaan. En kmoet zeggen nu lukte het wel beter dan vorige week! Hopelijk verloopt het overmorgen ook zo vlotjes
vandaag heb ik zelf nog 5 minuten extra gelopen wel met 2 minuten wandelen tussen :) anders moest ik nog te ver te voet naar huis hé

Hebben jullie soms het schema van evy ergens op pc staan ? niet de podcasting maar echt het schema zelf van hoeveel je loopt/wandelt. Ik werk nu eigenlijk met een ander schema maar weet niet of dat overeen komt of niet met dat van evy.
Mijn eerste les was: 1-1-1-1-2-2-3-3 (afwisselend lopen/wandelen)

zien jullie eigenlijk een verschil in de buik na zoveel weken ? Ik ga nu in eerste plaats gaan lopen voor mijn conditie (ik speel ook nog eens badminton) ma kzou ook graag iets veranderen aan mijn buikske :d Dat het lopen geen wonderen zal opleveren weet ik wel, ma al ist maar iets ben ik al content

lopertje

Berichtdoor lopertje » 05 nov 2007, 16:15

ik heb dat afgehaald en dat gaat week per week, dus ja je loopt zo wat 3x per week

debbyken

Berichtdoor debbyken » 07 nov 2007, 09:38

net les 2 gelopen en het is weer goed gegaan, terug 3 minuutjes extra gelopen daarna, op naar vrijdag

runaway

Berichtdoor runaway » 07 nov 2007, 21:13

Vandaag na een pauze van een week heb ik het weer op een lopen gezet!

Ging behoorlijk goed......wel weer die vermoeide benen nadien.....
En blij dat ik was dat ik weer de deur uit kon, niet te geloven, ik die dacht dat lopen puur afzien was....
Heb opnieuw les 19 gedaan maar het ging heel vlot dus we gaan weer verder!

groeten

debbyken

Berichtdoor debbyken » 07 nov 2007, 22:15

ik hoop dat het bij mij ook nog vlotjes ga gaan tegen dat ik aan les 19 ga zitten

kathy

Berichtdoor kathy » 08 nov 2007, 13:43

Hallo,
Ik heb ook de start to run gedaan.
Bij mij is het wel zo dat ik 3 maand niets gedaan meer had en in oktober terug begonnen ben. Ik loop normaal gezien 2 x per week.
Als ik iemand anders zie lopen, dan hebben die precies nooit problemen, maar ik moet mij soms echt verder sleuren. Ik heb wel nogal zware benen en hou mijn water gemakkelijk op, maar wil het lopen niet opgeven.
Heeft er iemand misschien tips om het lopen makkelijker te maken ?

Nachtvlinder

Berichtdoor Nachtvlinder » 08 nov 2007, 14:50

Kathy,

Probeer zeker een keertje extra in de week te gaan lopen.

Buikje

Berichtdoor Buikje » 08 nov 2007, 16:51

Kathy,

Misschien helpt het je wel als je jezelf mentaal stimuleert. Het klinkt belachelijk, maar telkens ik zit te puffen en wil opgeven, zeg ik inwendig tegen mezelf: "Je bent goed bezig! Knap dat je tot hier bent geraakt! Volhouden nu, 't is niet ver meer! Je kan het vet voelen wegsmelten op je dijen!" :hihi :hihi :hihi

Bij mij werkt dat...

debbyken

Berichtdoor debbyken » 09 nov 2007, 10:02

jammer genoeg regent het hier al een hele voormiddag waardoor ik dus mijn les 3 niet heb kunnen lopen, rest van de dag ben ik niet meer vrij dus hopelijk ist morgen wat beter weer, maar ze geven blijkbaar de komende dagen alleen maar regen, tziet er dus nie zo goed uit

runaway

Berichtdoor runaway » 10 nov 2007, 11:18

Vandaag les 20 gelopen met kleine aanpassing (8-8-8-10).
ging super, heb hem trouwens al eens gelopen voor dat ik vermoeide benen kreeg.
Nu voelt mijn been nog niet top, maar ik laat dan gewoon een extra dag tussen en doe ik een volgende les.
Op naar les 21 met 10-10-12 !

Groeten

lopertje

Berichtdoor lopertje » 11 nov 2007, 13:30

ben in de week gaan lopen, had me beter een fles shampoo mee genomen.Toen we vertrokken (mijn ventje gaat altijd mee met de fiets) was alles nog droog nog niet half weg stront regende het ahahah het water druipte van me af, en we hadden pech konden nergens gaan schuilen, resultaat ventje ligt al 3 dagen met de griep, zal hem maar goed verzorgen nu

runaway

Berichtdoor runaway » 13 nov 2007, 07:36

lopen lopen lopen straks mag ik weer gaan lopen! :)

Kaatje

Berichtdoor Kaatje » 13 nov 2007, 07:58

Ik zit in mijn laatste week en het gaat super!
Gisteren dik 5 km gelopen in 42 minuten, zonder stoppen.
Zaterdag is het examen.

Veel succes aan iedereen en veel beterschap voor de zieken!

runaway

Berichtdoor runaway » 13 nov 2007, 12:23

Jahoor het ging prima!
Ik heb 10 - 10 - 12min gelopen en dit zonder noemenswaardige problemen!
Ik begin straks aan week 8 dus nog 2 weken te gaan!!

Nooit gedacht dat ik dat zou kunnen, ik viel bijna omver na de eerste les waarin ik max 3min moest lopen....
En dit allemaal op mijn eentje zonder extra motiveering van anderen!
Iedereen kan het dus!

Groeten

debbyken

Berichtdoor debbyken » 13 nov 2007, 18:02

hopelijk mag ik dit binnenkort ook zeggen :-) zit momenteel nog maar in mijn tweede week

Terug naar “Gewicht en afvallen”