Start to run

Winnie

Start to run

Berichtdoor Winnie » 28 aug 2007, 13:46

Wat kan je verwachten van start to run? Dus je begint met het programma en dat duurt ongeveer 10 weken. Wat zou je dan moeten merken? Hoeveel kg afgevallen? Strakker lichaam? Enz...

Groetjes.

poukie

RE: Start to run

Berichtdoor poukie » 28 aug 2007, 14:32

als je het enkel en alleen doet met als doel om gewicht te verliezen kom je wel bedrogen uit. Het is voornamelijk de bedoeling om een goede conditie aan te kweken, die te behouden en gezonder te gaan leven (voeding). Als je drie maal per week beweegt én gezond eet, dan zal je daadwerkelijk afvallen. Maar fixeer niet te veel op die kilo's want spiermassa weegt zwaarder dan vetmassa. een strakker figuur zal je er alleszins van krijgen. Maar misschien ook wel meer gespierde kuiten. En als ik er dan toch een gewicht moet opplakken: ik ben van 64kg naar 60kg gegaan op die tien weken tijd, mét aangepaste voeding weliswaar. Ik weeg nu nog steeds 60kg. (twee jaar geleden mee gestart, en ik loop nog steeds 2 à 3 keer per week)
alvast veel succes winnie en niet te snel opgeven!

Gast

Berichtdoor Gast » 28 aug 2007, 15:38

kan je eens uitleggen hoe dat programma werkt?

Gast

Berichtdoor Gast » 28 aug 2007, 15:53

opzoeken is nu niet echt moeilijk he:

http://www.vub.ac.be/sport/podcast.html

poukie

Berichtdoor poukie » 28 aug 2007, 16:05

er worden trainingsschema's opgesteld. In het begin is er weinig lopen aan hoor en wordt er veel aandacht besteed aan warming-up en cooling down. (echt wel belangrijk). En dan een minuut lopen, een minuut stappen. Dan twee minuten lopen, een minuut stappen. Drie minuten lopen, een minuut stappen..... En zo bouw je verder een je conditie. 't lijkt eerst belachelijk, maar ik kan je verzekeren dat de eerste keer dat we 10 minuten moesten lopen, er velen verrast waren.

Bij ons werden er twee gezamelijke trainingen per week gegeven, en één keer per week wordt je geacht zelf te gaan lopen. Maar meestal spreek je gewoon af met je "collega's". 't is echt leuk, doen!
Financiëel is er ook een positieve kant aan: De mutualiteit geeft je 10¿ terug na het behalen van je "diploma", en wij hebben kortingsbonnen gekregen van sportwinkels die sponserden.

Ik was zo fier gelijk ne gieter dat ik 5km kon lopen. :hihi

Gast

Berichtdoor Gast » 29 aug 2007, 09:51

je hebt daar dus wel een mp3-speler voor nodig? HOEVEEL KOST ZO'N DING?

poukie

Berichtdoor poukie » 29 aug 2007, 10:08

een MP3 speler? een uurwerk (al dan niet met chrono) volstaat zeker?
Wij kregen een brochure met de looptijden in. (heb geprobeerd dit via att. door te sturen, maar het ging niet.....)
als je me een e-mail adres geeft zal ik je een brochureke van vorig jaar doorfaxen ( heb ik gekegen van een collega)

Hanne

Berichtdoor Hanne » 29 aug 2007, 11:06

Hallo Poukie,

ik ben geïnteresseerd in die brochure! Maar om Evy Gruyaert te horen en het programma heb je toch zo'n mp3-speler nodig? of ben ik zo mis?

groeten
Hanne
hannedas@hotmail.com

Gast

Berichtdoor Gast » 29 aug 2007, 15:40

hoe zwaar moet je mp3-speler zijn om dat programma te downloaden? is 1gb genoeg?

poukie

Berichtdoor poukie » 29 aug 2007, 15:51

Hé Hanne,
oei, ik denk dat we over iets verschillend bezig zijn. Ik heb het zonder Evy Gruyaert gedaan, maar samen met de sportdienst van Meise ;)
Ik stuur je alvast de brochure door.
Ook op www.sport.be/starttorun/nl vindt je heel wat info waar er sessies zijn in je buurt.

poukie

Berichtdoor poukie » 29 aug 2007, 16:04

@ Hanne: laat je effe weten of je iets ontvangenhebt?

Buikje

Berichtdoor Buikje » 29 aug 2007, 17:28

Ik heb het vorig jaar geprobeerd om met een uurwerk te werken, maar daarin ben ik niet geslaagd. Nu doe ik het met de podcast (Evy Gruyaert dus) en dat gaat echt stukken beter! Ik heb gewoon die aanmoedigingen van Evy nodig :hihi En het is ook leuk om wat muziek te horen ondertussen.

Ieder op zijn manier hè :)

Gast

Berichtdoor Gast » 29 aug 2007, 21:03

aaaaaaaaargghhhh, drie weken geleden ook begon met start to run. Het beviel me prima, sla geen dagje over maar sinds van morgen stevige pijn bij het trappenlopen dus waarschijnlijk al een overbelaste knie.....

Gast

Berichtdoor Gast » 04 sep 2007, 10:16

up

Runaway

Berichtdoor Runaway » 05 sep 2007, 10:13

Ik ben er vandaag ook mee begonnen.....

Amai ik wist dat ik een slechte conditie had
maar dat het zo erg was wist ik niet!

Na de rustdag doe ik les 1 nog eens opnieuw voordat ik verder ga.....
Voelde me toch goed nadien en hoop het vol te houden!

Wie doet mee met me??

Buikje

Berichtdoor Buikje » 05 sep 2007, 13:17

Hey runaway,

Dat valt toch wel dik tegen hè, zo een paar minuutjes moeten lopen :hihi

Ik ben er 3 weken geleden mee begonnen. Ik heb nog geen enkele les opnieuw gedaan, omdat het echt wel goed opbouwt. Gisteren liep ik voor de eerste keer 5 minuten aan een stuk; NOOIT gedacht dat ik dat ging halen :hihi

Het gaat echt heel goed vooruit. Na 3 lessen voelde ik al dat ik meer energie had, vooral meteen na het lopen (nu ja, na de douche dan toch).
De moeilijkste lessen waren tot hiertoe de eerste 3, en dan les 8, omdat die loopstukjes van 2 minuten afwisselt met 1 minuutje wandelen.

Succes! En volhouden, want binnen 3 weken voel je echt al een verschil! ;)

Gast

Berichtdoor Gast » 06 sep 2007, 11:08

goh, dank je buikje voor de aanmoediging!!
Ik ga er zeker mee door!

Hoe zit het eigenlijk met het rekken voor en na??
Doe jij dat en hoe dan.....

Ik ben na gisteren (eerste dag) ongelofelijk stijf (belachelijk stijf, kan bijna de trap niet af!).

tot later!

Runaway

Berichtdoor Runaway » 06 sep 2007, 11:10

Laaste berichtje was dus van mij...
Heb nog een vraagje,
Heb jij echte loopschoenen of kan het nog even met gewone sportschoenen?

Buikje

Berichtdoor Buikje » 06 sep 2007, 17:16

Ik heb inderdaad ineens echte loopschoenen gekocht, van Asics. Ben er erg tevreden over! Ik heb nog nooit last gehad van mijn voeten.

Stretchen doe ik kort voor het lopen, en uitgebreid erna. Ik stretch mijn kuiten, billen, dijen, armen en schouders. Op de bekende manieren (is nogal moeilijk om te beschrijven hè). Gelukkig ben ik nog nooit stijf geweest van het lopen, misschien dankzij het stretchen.

Runaway

Berichtdoor Runaway » 07 sep 2007, 09:58

Voila, ondanks mijn stramme spieren toch gaan lopen!
Les één nog eens opnieuw en het viel best mee......het gevoel nadien is wel geweldig!
Maandag begin ik dus de reeks en hopelijk tot het einde!

Runaway

Berichtdoor Runaway » 09 sep 2007, 23:24

loopt er niemand met me mee???

P

Berichtdoor P » 10 sep 2007, 09:46

Ik wil graag een start-to-run doen, maar heb geen zin om het in mijn eentje te moeten doen.
Iemand uit de buurt van Lebbeke die mee wilt trainen ?
Wel liefst na 20u30 's avonds want ik kan niet eerder (werk, huishouden, kids, ...)

P

Berichtdoor P » 10 sep 2007, 09:47

Sorry, mailen kan pascale_ameys@skynet.be

Buikje

Berichtdoor Buikje » 10 sep 2007, 17:40

Sorry P, ik woon niet meteen in de buurt :)

Ik loop binnen een uurtje les 12. Dat is dezelfde als les 9 en houdt een stukje van 5 minuten in. Vorige keer ging het zonder problemen, hopelijk straks ook ;)

P

Berichtdoor P » 11 sep 2007, 09:30

Dan maar helemaal hé, snif.

Ik voel me net Remi :hihi :hihi

Terug naar “Gewicht en afvallen”