hoeveel gewichtsverlies met reductil?

Gast

RE: hoeveel gewichtsverlies met reductil?

Berichtdoor Gast » 12 nov 2007, 13:49

ik ga woensdag naar de huisdokter, na 3 jaar en veel ups en downs nog altijd niet die stomme kilo's kwijt(zwangerschaps), veel geprobeerd, maar nee, achteraf....wil nu reductil, hoop dat ik het krijg!Voel me echt niet goed in mijn vel(t) haha, tja is toch waar hé

Gast

Berichtdoor Gast » 13 nov 2007, 07:35

Heeft er soms iemand nog pilletjes over? Ik wil ze overnemen...

Dank

clara

Berichtdoor clara » 13 nov 2007, 20:37

vanaf morgen start ik dus terug met reductil 15mg ik heb er anderhalf week zonder gezeten druk druk druk he jullie kennen dat wel he gisteren avond voorschriftje gaan halen vandaag laat gewerkt toch nog vlug naar apotheek gevlogen en ja morgen gaan we dus verder he en ja van mn vorig doosje was ik dus 4 kg kwijt goe he
alle succes allemaal he

Nele

Berichtdoor Nele » 14 nov 2007, 07:40

Hallo allemaal

We kunnen elkaar hier blijkbaar goed oppeppen, want iedereen behaalt goede resultaten. Bij iedereen is er weleens een moment dat het afvallen wat minder goed gaat (periode van de maand, feestje, ...), maar het belangrijkste is dat je je herpakt en dat doen we voorlopig allemaal.

Ik ben vandaag 7 weken bezig, waarvan 6 met Reductil (aanvankelijk 10 mg, vervolgens de 15 mg). Ik ben nu zo'n 9 kg kwijt. Een mooi resultaat, al wijt ik het niet aan de Reductil. Ik volg ook een vrij streng dieet en fiets elke avond een uurtje op de hometrainer. Ik denk dat ik de kuur niet ga verderzetten als dit doosje op is - ik ga proberen om het zonder vol te houden, want dit resultaat kon ik ook bereiken zonder pilletjes.

Aan allen veel succes toegewenst enne ... tot over een paar kilo's :)

Gast

Berichtdoor Gast » 14 nov 2007, 18:49

up up up

rani

Berichtdoor rani » 15 nov 2007, 17:55

Ik ben 3 kilo kwijt op een week met reductil. Heb geen hongergevoel meer

kiekeboe

Berichtdoor kiekeboe » 15 nov 2007, 21:22

dag allemaal ! ik ben 1m67 en weeg 64 kg. normaal gewicht dus maar mijn dokter heeft me reductil voorgeschreven omdat ik een constant hongergevoel heb - heel ambetant - ik probeer altijd gezond te eten maar als ik eens overwerk vb en heb niets bij de hand dan word ik slap - kan me niet meer concentreren en moet ik gewoon naar de snoepkast pffft. nu ja heb vandaag mijn eerste pilletje genomen en als ik dit zo lees is het wel fijn ook een paar kilootjes te vermageren. omdat ik geen overgewicht heb weet ik nt of dit bij mij ook zo goed gaat lukken... nog een extraatje: neem al geruime tijd seroxat 10 mg - nt veel en mijn dokter heeft er ook niets op gezegd - de combinatie.
alé ik ga hier blijven volgen.
ciao

Gast

Berichtdoor Gast » 16 nov 2007, 17:15

Wie heeft nog reductil te koop? sarahrobbrecht@yahoo.com

kiekeboe

Berichtdoor kiekeboe » 20 nov 2007, 20:59

voila dag 6 reductil zit erop. moet zgg heb geen echte bijwerkingen - enkel af en toe warm en dan weer koud maar das verwaarloosbaar. ik heb meer energie en t is zalig niet altijd honger te hebben. moet wel zeggen dat men eten minder smaak heeft. wil toch wel lukken dat de batterijen van mijn weegschaal op zijn dus moet ze dringend vervangen. maar mijn broek zit losser en mijn buik is veel platter. ik ben (voorlopig) tevreden.
nog 50 pilletjes te gaan. hoe gaat het met de rest ?

Myrke

Berichtdoor Myrke » 21 nov 2007, 07:17

Hoi, ik ben vandaag gestart met reductil; 10 mg.
Ik ben 1,75 m groot en weeg nu 86,1 kg.
Ik wil naar 75kg gaan of liefst nog wat lager, maar als ik er om te beginnen al 10kg vanaf krijg zal ik al content zijn.
Ben eens benieuwd wat het resultaat zal zijn.

Succes allemaal en ik hou jullie op de hoogte!

Nele

Berichtdoor Nele » 21 nov 2007, 07:52

Hallo Myrke en Kiekeboe én de anderen natuurlijk

Welkom erbij en succes met het "bestrijden" van de kilo's.

Ik ben nu 8 weken bezig met Reductil (aanvankelijk 10 mg, nu 15 mg) en ben 10 kg kwijt. Toch wijt ik het niet aan de Reductil: ik volg een streng dieet van een diëtiste en fiets elke avond een uur op de hometrainer. Als mijn huidig doosje leeg is, ga ik proberen om zonder pilletjes verder te doen, want ik voel weinig effect: ik heb vaak honger en de drang naar iets lekkers blijft - 't is toch vooral een kwestie van discipline...

Succes en tot de volgende sessie!

Gast

Berichtdoor Gast » 21 nov 2007, 09:11

hallo allemaal,
ben gisteren ook gestart met reductil 10mg.Er moeten toch wat kilokes af!Maar ben die eerste dag goed doorgekomen, helemaal geen hongergevoel, veel dorst en ook geen zin om te eten?Werkt dat pilletje dan direct vraag ik me af?!
Heb zelfs al mijn moed bijeengeraapt en ben gaan lopen gisteren, heb mezelf beloofd dat ik dat om de dag ga doen, wil echt van die kilo's af zijn,
Over 2 weken moet ik op co bij de huisdokter, dat is wel goed vind ik, hij staat er ook echt achter!Dat geeft me wel motivatie....
veel succes aan iedereen!

Myrke

Berichtdoor Myrke » 22 nov 2007, 09:09

Hoi,

Joehoe, vanmorgen op weegschaal en die wees 85,1 aan.
Dat is 1 kg minder dan gisteren.
Moet wel zeggen dat ik gisterenavond ook intens ben gaan sporten.
1 uur Pilates en 1 uur spinnen + 15 min sauna.
Ik had gisteren ook totaal geen hongergevoel.
Werkt deze pil dan echt zo direct?
Voor de rest heb ik geen voorlopig geen andere neveneffecten gehad , goed geslapen.
We zijn benieuwd hoe het verder evolueert. Moet wel zeggen dat ik in de week mijn dieet goed kan volhouden, maar de weekends...hopelijk lukt het nu met Reductil beter. heb gisteren ook gezorgd dat ik 2 liter water gedronken had.
was volgens mijn huisarts heel belangrijk, als je wil afvallen moet je zeker 2 liter per dag drinken.

Goeie moed verder allemaal en ik hou jullie op de hoogte!

boven myrke@myrke

Berichtdoor boven myrke@myrke » 22 nov 2007, 09:54

Ja blijkbaar werkt het dus direct, ik zit nu aan dag 3 en het is goed te doen, vanavond ga ik weer lopen, ga vanaf nu schema start to run volgen, het is beter dan niets hé!
ik heb wel 2 dagen last van hoofdpijn gehad, ik vroeg me af of ik aan het afkicken was van het te veel eten en snoepen altijd, zou eens goed kunnen.Maar ik heb dus echt geen honger en veel dorst, drink ook zeker 2 liter water op een dag .
Ben benieuwd als ik op co moet, hoeveel ik dan zal zijn agfevallen, ik weet dat ik ergens in de 70 weeg, wou het niet horen bij de dokter, en wil terug in de 50 wegen, zoals voor mijn zwangerschap, ja, ik weet een heel wegske te gaan, maar dik zijn is ook niet gezond en je voelt je echt niet goed, alé ik toch niet!
vele groetjes en goede moed
20novemberke

20novemberke

Berichtdoor 20novemberke » 23 nov 2007, 19:42

dag 4 zit er weer bijna op,
weer goed doorgekomen!
hoe gaat het met de anderen?
Ben blij dat dit me eindelijk wat helpt!!

hanno1978

Berichtdoor hanno1978 » 26 nov 2007, 12:38

Hallo afslankertjes,

Ik heb hier een tijdje geleden al een berichtje geplaatst toen ik net (1nov) begonnen was met reductil. Ondertussen ben ik op controle geweest bij de dokter en ben ik "officieel" 10kg en 100g lichter. Ik wou dit nieuws even delen omdat ik er zo trots op ben. :D Nu op naar de volgende 10 ...
Veel succes voor jullie allemaal hoor!

Myrke

Berichtdoor Myrke » 26 nov 2007, 14:16

@hanno 1978 : amai, zo een schitterend resultaat!
10kg op 1 maand tijd dan...
Super!
Doe zo verder en dit geeft een stimulans op zelf ook goed verder te doen.
Hoe ziet jouw eetschema er uit op een dag nu?
Sport je ook nog veel erbij? Neem je de pilletje 10mg of 15mg?

Succes nog, ik ga me morgen ook nog eens wegen en dan ben ik 1 weekje bezig, ik hoop 1 kg eraf...

hanno1978@Myrke

Berichtdoor hanno1978@Myrke » 26 nov 2007, 19:34

Hallo Myrke,

Ik neem voorlopig nog de pilletjes 10mg omdat het zo vlot gaat, maar nadien zou mijn arts de 15mg voorschrijven. Ik heb immers nog heel wat kilootjes te verliezen... (Ik kom van 92kg en ben 1.64m)
's Morgens eet ik een dubbele boterham met confituur en een stuk fruit.
's Middags weer een dubbele boterham met beleg (ik neem gewoon wat ik graag wil, let hier niet echt op...) met wat tomaat en/of komkommer. Ik heb hier echt genoeg mee, krijg dat soms zelfs niet op!
's Avonds schaft de pot gewoon aardappeltjes met groentjes en vlees. Ook hier eet ik gewoon wat ik graag lust, maar ik eet heel kleine porties (zeker nooit meer dan 100g vlees).
Verder drink ik wel heel veel water, zeker anderhalve l per dag.
Ik sport echt niet veel, 1 keer per week een uurtje fitness. Ik probeer wel zo veel mogelijk te voet (dagelijks mijn zoontje van school halen,...)te doen of ik neem al eens de fiets.
Ik moet wel toegeven dat ik mijn eetpatroon drastisch heb moeten aanpassen: 's avonds als de kindjes in bed lagen werd er hier nogal wat afgesnoept :o
Succes morgen op de weegschaal en laat maar iets weten!

20 novemberke

Berichtdoor 20 novemberke » 26 nov 2007, 21:08

Amai hanno, wat een super resultaat!
Ik ben vaaf de 20 ste bezig, moet zeker een 20kilo eraf, en ik voel nu al dat mijn broeken beter zitten .En eigenlijk heb ik ook geen honger, maar dat kacheltje moet blijven branden.Daarom 3 maal per dag iets eten, let wel wat ik eet en totaal geen snoep meer.Ik heb er ook geen zin in, maar goed!!!
Binnenkort moet ik terug op co, ben benieuwd....ik weeg me nu bewust niet
Sport nu ook , ik ga om de dag lopen en ik voel dat ik het al langer kan volhouden...
Ik hoop dat we hier elkaar wat kunnen steuen!!
Maar dat resultaat van u is echt ferm op zo een korte tijd! chapeau!
volhouden dames!

Myrke

Berichtdoor Myrke » 27 nov 2007, 13:40

Hoi,

Het hongergevoel is bij mij ook weg. Anders at ik in de voormiddag ook een koekje, nu gewoon een appel en s middags mijn boterhammekes en s avonds bijna niets meer. (s ochtends wel een goed ontbijt) Ik eet wel 4 stukken fruit op een dag, ik lust jammergenoeg niet zo heel veel groentjes...

Vanmorgen mijn 7e pilletje genomen en de weegschaal stond op 84,8 is dus 1,3 af op nog geen weekje tijd. En dit na het weekend want voordien was ik altijd een kilootje kwijt tegen de vrijdag, maar de maandag was het er al weer bij.
Ik hoop toch zo van tegen oudejaar rond de 80 , of liefst onder de 80 te wegen.
De volgende stap is dan tegen eind februari naar 75 en dan tegen mei naar 70...
Grote doelen, maar vroeger (als ik 20-er was) woog ik geen 70 en nu, 10 jaar later (en 2 kindjes op 2 jaar tijd) 16 kg bij...

We zien wel, maar op deze manier ben ik wel gemotiveerd om op mijn eten te letten als ik geen honger heb en me niet futloos voel.

Succes allemaal en ons op de hoogte houden hé!

kiekeboe

Berichtdoor kiekeboe » 27 nov 2007, 21:44

ikke dus begonnen op 15 nov. awel ik voel me gewoon veel beter met de pilletjes. anders had ik van s morgens tot s avonds honger - voelde me slap als ik eens geen tussendoortje at - t ging zelfs tot onstabiel voelen.
nu denk ik gewoon nt aan eten en moet zgg dat het ook wat in het hoofd zit - ik neem Reductil dus ik kan geen honger hebben ;). batterijen van mijn weegschaal zijn nog steeds op maar missch ga ik wel bewust niet op de weegschaal staan en geef het gewoon een maandje de tijd. ik let wel op men eten maar eet drie keer/dag en heb veel dorst dus drink ik veel water.
probeer 4x/week te sporten en dit lukt me aardig - energie genoeg. mijn broeken zitten veel losser ik voel gewoon dat ik minder weeg.
aangenaam gevoel want ook al was mijn gewicht 64 kg ik heb er 58 gewogen
zo'n 3 jaar terug dus zou geweldig zijn.
ik blijf ze gewoon doornemen (tot 15 januari) en hoop dat ze mij zo'n goed gevoel blijven geven. btw mijn bloeddruk is heel normaal en polsslag ook - geen bijwerkingen buiten wat dorst.
tot de volgende en nog veel succes !

leen

Berichtdoor leen » 28 nov 2007, 08:15

ik ben reeds 10 dagen bezig met reductil en verschiet toch wel van het resultaat.
ik ben 164cm groot
bij de start woog ik 68.1kg
en vandaag 66kg
heb geen honger meer en geeft een super gevoel

wel heb ik last van zweten en dat had ik vroeger nooit, iemand daar een oplossing voor of zijn er nog mensen die ineens meer zweten?

Myrke

Berichtdoor Myrke » 28 nov 2007, 10:00

Hoi,

Hier geen extra last van zweten.
Voel me ook goed, heb geen bijwerkingen en ook geen honger.
Vanmorgen stond de weegschaal op 84,1.
Vorige week woensdag op 86,1.
Goed dus hé.
Laat ons hopen dat het zo blijft evolueren...
Vanavond terug 2 uurtjes sporten (1 uur Pilates en 1 uurke spinning) en wellicht zondagvoormiddag ook 1 uurtje gaan spinnen.
Succes allemaal verder en de resultaten blijven laten weten hé!!

leen

Berichtdoor leen » 28 nov 2007, 11:46

k zou ook terug graag gaan sporten maar heb daar helaas geen tijd voor, ik werk fulltime, en moet 3 avonden per week naar de avondschool, andere vrije avonden ben ik ofwel aan het studeren ofwel tijd met mijn toekomstige echtgenoot.
vanaf januari maar 1 avond per week les en dan gaan we terug fitnessen, k zie er al naar uit.

hoop er op mijn trouwdag in september , stralend en magerder uit te zien

Myriam

Berichtdoor Myriam » 03 dec 2007, 12:08

Hallo,

ik ben vandaag nog maar eens opnieuw begonnen met reductil en op te letten wat ik eet. Ik zou zo'n 6 kg kwijt willen.

Ik had nog een aantal plletjes liggen van een vorige keer, maar omdat ik maar 6kg meer af moet, wil mijn dokter geen meer schrijven.

Is er iemand die reductiel 15 mg overgeeft en me wil verkopen aub?

Bedankt.

Myriam

Terug naar “Gewicht en afvallen”