hoeveel gewichtsverlies met reductil?

carolien

hoeveel gewichtsverlies met reductil?

Berichtdoor carolien » 30 apr 2007, 09:21

hallo,

ik heb een vraagje voor de reductil gebruikers.
ikzelf heb overgewicht, de dokter heeft me nu reductil voorgeschreven.
Na 2 dagen reductil inname weeg ik al 1,5 kg minder.
Wat mag ik op termijn verwachten?
hoeveel zijn jullie kwijt na hoeveel tijd?
ik let nu wel op mijn voeding: ik eet 's morgens 1 sneetje bruin brood met mager beleg; 's middags aardappelen, groenten en vlees maar een kleine portie; 's avonds 2 sneden bruin brood met mager beleg; in de namiddag eet ik nog een stukje fruit
ik heb totaal geen honger tussendoor, dus kom ik ook aan niets van zoet aan. Blijft dit zo?
ik probeer ook elke dan een half uur aan lichaamsbeweging te doen.

graag zou ik dus weten hoe andere gebruikers het stellen.

alvast bedankt

ann

RE: hoeveel gewichtsverlies met reductil?

Berichtdoor ann » 30 apr 2007, 10:57

Dag Carolien,

Ik ben vorig jaar 20 juli begonnen met reductil en woog 64 kg , eind augustus was dat 54 kg. Ik deed het op dezelfde manier als jij en nam de pillen 3 maanden. Nu weeg ik nog altijd tussen de 53 en 54 kg en let nog op wat ik eet maar het voornaamste is beweging, wandelen en lopen, op die manier kan ik mijn gewicht perfect onder controle houden. als je vragen hebt mag je me die altijd stellen.

M.

Berichtdoor M. » 30 apr 2007, 12:22

Ann, mag ik jou even vragen hoe groot jij bent? Want 64kg is toch maar een laag gewicht hoor! En toch kreeg jij deze pillen voorgeschreven? Dan moet je tamelijk klein zijn.

Ikzelf heb namelijk 64kg als doelgewicht, bij een lengte van 1m69 en ik weeg nu 73kg. Dit 8 maanden na m'n bevalling.

Ik ga volgende week bij m'n huisdokter ook Reductil vragen. Ik ben namelijk al wel 8kg kwijt door op m'n eten te letten en naar een diëtiste te gaan, maar nu lukt het me niet meer.

Groetjes,
M.

Carolien

Berichtdoor Carolien » 30 apr 2007, 15:24

Hey Ann,

bedankt voor je antwoord.
Toch nog een klein vraagje als je tegen eind augustus ( dus na ongeveer anderhalve maand) 10 kilo kwijt was en nu nog steeds hetzelfde gewicht hebt
wil dat dan zeggen dat je de overige tijd dat je reductil nam niet afgevallen bent?

T

Berichtdoor T » 30 apr 2007, 16:52

Hey Carolien,

ben blij je vraag te lezen, ik neem nu 1 week reductil en ben maar 300 gram kwijt, maar ik heb duidelijk te weinig op mijn voeding gelet.
Ik at wel minder, maar nog steeds de dingen die ik lekker vind ( boterhammekes met krabsalade, prepare, ...) tussendoortje = klein koekje
Ik ga mij herpakken.
Veel succes!

Ann

Berichtdoor Ann » 30 apr 2007, 20:08

Dag Ann en M,

Ik ben 1m60 groot en mijn overtollige kilo's die er nu af zijn kwamen van mijn zwangerschap. Ik ben in totaal een 12 a 13kg kwijt en val niet meer af, dat is ook goed zo want ik heb nu maatje 36 en anders zou ik veel te smal worden in mijn gezicht. Als je ouder word en afslankt is dat wel een minpuntje, ik ben 33 en krijg de reactie dat ik een mooie lijn heb nu maar een mager gezicht ( waarmee ze bedoelen natuurlijk dat de eerste rimpeltjes duidelijk te zien zijn).
Mijn huisdokter zegt me wel dat mijn resultaat zeer snel is gegaan.

de eerste 3 maanden at ik s'morgens 2 kiwi's, 2 volkoren boterhammen met efficonfituur en een tas koffie.
s'middags een soep met een boterham en s'avonds vlees met groenten.
Als tussendoortje een chocomousse van weight watchers of een stuk fruit.
Snoepen had ik helemaal geen zin in en met de nodige beweging en 1,5 liter per dag lukt het jullie zeker ook. Denk aan de vakantie die eraan komt en al die mooie kleedjes en badpakken!!
Je word er ook fitter en zelfzekerder van maar je moet weten wanneer te stoppen als je lichaam aangeeft dat het genoeg geweest is en je op gewicht bent.
Succes en hou me op de hoogte, ik ga zeker deze topic blijven volgen en jullie steunen omdat ik weet dat reductil mits de juiste etenswijze en beweging echt helpt!!

Carolien

Berichtdoor Carolien » 30 apr 2007, 21:05

Bedankt voor de ondersteunende woorden !
Hey T., hopelijk gaat het voor jou de komende week ook de goede richting uit qua gewichtsverlies.

Gast

Berichtdoor Gast » 30 apr 2007, 21:21

hoeveel kost deze medicatie en hoeveel zit erin?

Ik neem Xenical, ook zoiets maar is wel duur 84 euro ofzo
en doe er ongeveer een maand een half mee

Carolien

Berichtdoor Carolien » 01 mei 2007, 10:45

reductil kost 43,06 euro voor 28 pilletjes, je moet enkel 's morgens eentje nemen, je hebt dus genoeg voor 4 weken

Gast

Berichtdoor Gast » 01 mei 2007, 22:25

kan je dat krijgen zonder voorschrift??

Carolien

Berichtdoor Carolien » 02 mei 2007, 20:01

Her en der lees je wel berichten over internetsites waar je ze kan kopen, maar ik heb ze op doktersvoorschrift gekocht.

N.

Berichtdoor N. » 02 mei 2007, 20:18

Hoeveel overgewicht moet je hebben voor dat de dokter Reductil wil voorschrijven? Schrijft elke dokter dit zonder probleem voor? Ik weeg 74 kg en ben 1m 68 ben 8 maand geleden bevallen. Maar toen ik op mijn slankste was woog ik slechts 57 kg, en ik zou toch graag zeker 10 kg kwijt willen, maar ik vrees dat de dokter mij geen Reductil wil voorschrijven.

Gast

Berichtdoor Gast » 03 mei 2007, 14:57

als je dit op voorschrift krijgt en je gaat het bij de apotheek halen, trek je dan ook nog iets terug? Of niet?

Stel dat ik op internet een site vind waar ze het verkopen, dan zal ik zeker niets terugtrekken!

Carolien

Berichtdoor Carolien » 03 mei 2007, 20:37

nee, ik heb niets teruggetrokken, maar apotheker vertelde wel dat reductil een paar maanden geleden veel duurder was dan nu.

Ik zou het gewoon vragen aan de dokter, ik zou het niet via internet bestellen, ik zou er niet gerust in zijn, ik zou me zorgen maken dat het niet het echte is.

En eigenlijk vind ik de opvolging van de dokter niet slecht

Gast

Berichtdoor Gast » 04 mei 2007, 13:26

enkel weken geleden stond er in de krant dat Reductil in Nederland bijna de helft goedkoper is dan in Belgie, maar of je daar een voorschrift moet hebben, weet ik niet !

Gast

Berichtdoor Gast » 04 mei 2007, 17:18

ja daar moet je ook een voorschrift hebben daar kost het rond de 30 euro en hier sedert 14 april 43 euro

Gast

Berichtdoor Gast » 04 mei 2007, 19:18

Hier 2 weken reductil, op de voeding gelet, zelfs fruit geten, en 600 gr kwijt!

Carolien

Berichtdoor Carolien » 04 mei 2007, 20:58

ik heb echt wel een JOEPIE- gevoel
ik was deze ochtend na zes dagen reductil 2,5 kg kwijt
ik heb wel de ganse week gezond gegeten en ook 2 keer vis en ik zorgde ook elke dag voor een half uurtje extra beweging

ik begin met veel plezier morgen aan mijn nieuwe week

Greta

Berichtdoor Greta » 06 mei 2007, 08:39

Hallo Carolien en iedereen op deze site.Ik weeg 74 kg en ben 1.68 groot, en gisteren heeft de dokter mij reductil voorgeschreven omdat ik met pijn in de rug zit geplaagd en wat vermageren zou best nuttig zijn. Vanaf morgen maandag start ik met de pillen.Ik hou jullie op de hoogte hoeveel gewicht ik er van verlies, ik zou tevreden zijn dat ik tot 65 kg zou geraken dus ga ik met volle hoop er tegen aan.

Groetjes

wendy

Berichtdoor wendy » 06 mei 2007, 15:38

indien er iemand reductil op overschot moest hebben en deze te koop aanbieden! ik heb er interesse voor! mijn dokter wilt dit niet voorschrijven! hij vind da rommel

Carolien

Berichtdoor Carolien » 06 mei 2007, 19:59

Veel succes Greta !

barbara

Berichtdoor barbara » 07 mei 2007, 19:15

hier eentje die ook graag met reductil zou beginnen. jullie vinden je al zwaar, maar hier is't nog erger. 76kg op 1m60. het is gewoon niet te doen meer. ik neem nu 9mnd de pil en ineens begin ik te verzwaren, woog bij start ong 70kg. ook veel, maar zou nu héél blij zijn met die 70!!!
zou dus graag met reductil beginnen, maar hebben jullie neveneffecten? ik heb dat meteen, bij de simpelste medicatie al, daarom dat ik dat graag zou willen weten. ik heb 2 kids en zou ze toch nog goed willen verzorgen, snapie? als ik zo versufd en verdwaasd rondloop, dan zal dat moeilijk worden.
ik ben 6j geleden gestopt met roken dmv zyban, en ik was net een verslaafde, niet normaal, zelf de dokter zei het! hihi, maar ja, ben er toch lekker mee gestopt.
tja, weet iemand een antwoord op mijn vraag?
groetjes

Carolien

Berichtdoor Carolien » 07 mei 2007, 19:53

hallo Barbara,

ik merk weinig neveneffecten
's nachts heb ik wel 'ns last van een droge mond, maar ik werd daarvoor ook wel eens wakker om te drinken.
Ik heb vlug genoeg (dat is dus heel positief)

groetjes

Greta

Berichtdoor Greta » 08 mei 2007, 20:28

Hallo Carolien
Vandaag was het mijn tweede dag met reductil en ik voel mij er heel goed bij. Het enige wat ik wel heb is dat ik veel zweet en ook heb ik minder honger.
Zaterdag ga ik op de weegschaal staan en laat jullie weten hoeveel gewicht ik kwijt ben.

Carolien

Berichtdoor Carolien » 08 mei 2007, 20:54

Hoi Greta,

Dat is heel positief hé, dat je minder honger hebt.
Steeds een week wachten om op de weegschaal te gaan staan lukt mij niet.
Zaterdag op mijn weegdag was ik 2,5 kg kwijt.
Ondertussen zit ik aan 3kg.

Terug naar “Gewicht en afvallen”