Proteïne-dieet: hoe begin je eraan

Lies

RE: Proteïne-dieet: hoe begin je eraan

Berichtdoor Lies » 05 jun 2007, 07:27

Ik deed fitness en nu Infraligne. Ik volg het dieet nu twee maanden en ben een goede 13kg kwijt op twee maanden. Ik kwam van 102 en nu is het 88.
En ja, ik heb soms gezondigd maar nooit met zoete producten (chocola, suiker, ..). De eerste weken at ik geen repen en toen ging het veel sneller dan nu moet ik wel toegeven ..

Kijk ok eens op de site van Annet, daar staan honderden pagina's van prottertjes en dat geeft je moed als je het moeilijk hebt (om hun verhalen te lezen).

Nicky

Berichtdoor Nicky » 05 jun 2007, 09:28

Annick, ga zeker eens lezen op de site van protein.be. Daar kan je naar "vragen" gaan, waar je veel info krijgt, bv over de dressings.

Zij raden de mosterdvinaigrette aan van Vandemoortele, die gebruik ik ook al van in het begin voor op mijn slaatjes. Wel opletten dat je de gewone versie koopt, NIET de light versie, want daar zitten te veel suikers in. Klinkt tegenstrijdig, maar in dit dieet kunnen vetten minder kwaad dan suikers.

Annick

Berichtdoor Annick » 05 jun 2007, 11:41

Bedankt;

Ik heb juist in de Colruyt Vandemoortele vinaigrette light tuinkruiden zonder suiker gekocht.
Op het etiket staat:
voedingswaarde per 100 gr:
- energiewaarde 904 kj 219 kcal
- eiwitten 0,4 g
- koolhydraten 1,9 g
- vetten 22,8 g

dus ik veronderstel dat deze dan wel mag alhoewel het een light versie is (was nieuw)

Nicky

Berichtdoor Nicky » 05 jun 2007, 16:40

Inderdaad, die kende ik nog niet. Dat is dan de eerste light die ook suikervrij is. Lijkt prima. Waar je vooral op moet letten, bij alles wat je koopt (vooral fase 2 dan: kipfilet, platte kaas, yoghurt, ...) is dat de koolhydraten onder de 5 g per 100 g moeten zitten.

Smakelijk!

N_tje

Berichtdoor N_tje » 05 jun 2007, 17:26

here i am again, wat ik even wou zeggen is aan AL DIEGENE DIE HET SOEPEN,OMELETTEN EN PUDDINGS NIET LUSTEN heb ik via dokter een nieuw manier gekregen, ik ontbijt met toasts of beschuit die ik via internet heb aangekocht (smaak verschilt ni zoveel met gewone), ipv middag zakje neem ik gewoon PROTEIN van NUTRICIA die je in de apotheek kunt kopen, das gewoon poeder die je dan bij je eten doet of in drank. de smaak is ook ni zo goed maar best wel eetbaar met yoghurt van VITLINEA waar 5,..gr eiwit in zit en maar 5gr ong koolhydraten dus gaat nog wel. en avond heb ik chips gekocht via internet waar bijna geen koolhyd in zit. ik ben nu al van vrijdag bezig dus 5dagen en ben al 3kilo afgekomen, zondig niet echt eet 1keer per dag pralinnetje anders hou ik het ni vol!!! en ja mag zoveel light cola drinken als ik maar wil vn mijn kinesiste!

VEEL GROETEN ETEN BIJ MAALTIJDEN ALS JE DIE NUTRICIA PROTEIN KOOPT!

Francine

Berichtdoor Francine » 06 jun 2007, 13:06

Hei,

Toen ik gisteren belde om een bestelling door te geven was ik kop 5kg kwijt in 1 week, ik wou nog een weekje doorgaan met fase 1 maar dat werd mij sterk afgeraden, mijn dossier wordt telehonisch opgevolgd door een consulente.
Blijkbaar is 5kg in 1 week een beetje teveel, dus ga ik vanaf morgen dan worden mijn produkten geleverd over op fase 2. Raar maar ik wou echt nog een weekje doorzetten had er de moed voor.
Het enige echte probleem dat ik heb zijn krampen s'nachts vooral in mijn kuiten en de achterkant van mijn billen.
Heeft iemand ook dit probleem, de consulente zei dat het een tekort aan potassium is maar ze kan niks voor mij doen zonder voorschrift van mijn huisarts en die is natuurlijk juist een weekje weg, heb pas een afspraak volgende maandagnamiddag. Ben dan naar de apotheek geweest en die hebben mij magnesium voorgesteld weliswaar in tabletvorm zonder suiker maar toen ik de bijsluiter las zag ik onder de samenstelling staan amidon van mais en amidon van aardappelen. Heb ze maar niet ingenomen, zal op mijn tanden bijten tot maandag denk ik.
Heeft iemand misschien een tip voor mij?

Saluutjes

Nicky

Berichtdoor Nicky » 06 jun 2007, 15:28

Inderdaad extra magnesium slikken. Ik denk dat de hoeveelheid koolhydraten in zo'n pilletje te verwaarlozen zijn hoor.

Proficiat met je resultaat, dat haalde ik pas na een maand. Inderdaad beter naar fase 2 overgaan, dan kan je gewoon met je gezin mee-eten.

Annick

Berichtdoor Annick » 07 jun 2007, 09:53

Maandag ben ik begonnen met het proteïne dieet. Vanmorgen na 3 dagen ben ik 1,8kg kwijt.

Rie

Berichtdoor Rie » 07 jun 2007, 10:44

Proficiat Annick !
Valt het dieet goed mee, kan je goed volhouden?
Ik ga vandaag ook bestellen bij protein. Ben benieuwd.
Komaan hé meid, ik wens je veel succes!

Annick

Berichtdoor Annick » 07 jun 2007, 11:00

Het valt echt wel mee, alleen 's avonds heb ik het heel moeilijk. Maar ik zet door.

Gast

Berichtdoor Gast » 07 jun 2007, 14:31

hallo allemaal
zijn er hier nog die zo eens een dagje stopen tijdens dit dieet????En ne keer gewoon eten, kan dit veel kwaad, ik weet dat het dan weer 48 uur zal duren voor je in die ketose toestand zit, maar je hebt dat eens nodig vind ik persoonlijk.Zijn er dus nog die dit doen, ???Ik ben nu 1,5 week bezig en ben 4 kg afgevallen, ik voel me er ook goed bij dus....
groetjes en veel succes

Nicky

Berichtdoor Nicky » 07 jun 2007, 18:01

Annick, dat gaat goed he? Als je het 's avonds moeilijk hebt, probeer dan je gedachten te verzetten: loop een blokje om, neem een lekker badje, ga met je favoriete magazine of boek en een ijskoud drankje op je terras/tuin zitten... Bij mij helpen zulke dingen echt. Het gaat dan ook om genieten, maar dan niet van eten.

Aan hierboven: in en uit ketose gaan is zeer slecht voor je lichaam. Zeker als je nog maar net bezig bent. Ik heb na 3 maanden bewust een weekend gezondigd en wat is er gebeurd? Ik heb een maandlang moeten afzien om terug op het juiste spoor te geraken.

Ik zal eens uitleggen hoe dat komt. Als je khd-arm eet, zet je je pancreas op non-actief. Er komen immers geen suikers binnen, dus je pancreas moet ook geen insuline produceren om dat af te breken. Hij gaat dus zo'n beetje naar slaapstand. Wat gebeurt er als je zondigt met khd? Die pancreas schrikt zich een hoedje, gaat over tot een overproductie van insuline waardoor je enkele uren later een geweldige suikerdip krijgt. Je lichaam gaat dan schreeuwen om meer khd en zo blijf je zondigen. Geloof me, het is erg moeilijk om daar niet aan toe te geven. Mij heeft het een maand gekost waarin ik met heel veel moeite net mijn gewichtsverlies heb kunnen handhaven. Is het je dat waard?

Als je naar een feestje moet of zo, zondig dan eerder in de vetten dan in de khd. Kaas, vlees, vis, eieren, yoghurt, platte kaas zijn allemaal voedingswaren die khd-arm zijn. Beter een blokje kaas in je mond steken dus dan een toastje.

Volhouden dus!!!

Myrke

Berichtdoor Myrke » 07 jun 2007, 22:14

Hallo iedereen,

ik overweeg ook om te starten met het proteine dieet. Ik ben het punten tellen bij de ww zo moe en zie amper betering. Als ik hier de resultaten zie, dan lijkt dit wel wat voor mij.

Ik weeg nu ong. 71 kg en zou graag naar 63 kg gaan. Is ong. een 8 kg. die er af zou moeten.

Ik heb nu wel gelezen dat als je niet echt overgewicht hebt, je moet starten in fase 2, klopt dit?

Ook heb ik nog de volgende vragen, hopelijk willen jullie me even helpen en opkstarten, want is allemaal zo nieuw he!

1. Hoelang duurt een "fase"?
2. Kan het kwaad eens een glas wijn of een glas bier te drinken?
3. Als je een honger gevoel hebt, mag je dan tussen door iets eten zoals rauwe wortelen of bloemkool roosjes?
4. Hoeveel van je gemiddeld af per week?
5. Is fase 1 om een snelle start te nemen en veel af te vallen of is dit idem qua verloren gewicht in fase 2?

Kopen jullie ook producten van herbalife of heeft het enen niets met het andere te maken?

Kan je gewoon in de handel geen producten kopen, zoals bij kruidvat of zo?

Bedankt aan de personen die hier en daar eens willen antworden opk mijn vele vragen.

Groetjes.

Myrke

L

Berichtdoor L » 07 jun 2007, 22:44

heydaar

1. een fase duurt normaal een week ong maar je kunt die veel meer doen duren in u geval zou die duren tot je aan u gewenste gewicht bent en dan naar fase 3 om te stabiliseren
2. normaal is het beter om ni meteen naar alcohol t grijpen in fase 2 dus beter afwachte tot fase 3 daar mag het soms
3. je mag tussen door om je honger t stillen en je eetlust zoveel groentjes eten als je wilt!
4. normaal is het ong 2 a 3kilo als je vanaf fase 2 begint maar kan ook minder zijn hangt van je lichaam af
5. neen fase 1 is veel sneller anders zou er geen fase1 bestaan in fase1 mag je bijna niets

ik gebruik om t compenseren naast mijn zakjes ook fatcontrol day en night om vet t verbranden

en je kunt de maaltijden gewoon in ook in kruidvat of di aanschaffen of gewoon in de apotheek of via protein.be tis t zien welke smaak je t liefst eet
want die van kruidvat en di zijn spotgoedkoop tegenover die van protein.be

hopelijk heb ik je hiermee verder kunnen helpe en meer info vind je sowieso op protein.be of gewoon via google
grtjes L

sassy

Berichtdoor sassy » 08 jun 2007, 07:35

Hallo,
Ik ben Saskia, 31 lentes en al mijn hele leven een strijd bezig tegen de kilo's. Ik ben vorig jaar gestart bij ww. Resultaat na 8 maanden: van 92 kg naar 69 kg!! Ik had het systeem goed onder de knie en was heel gemotiveerd. Toen kwam het verlof: af en toe gezondigd, maar viel al bij al mee... Maar om de één of andere reden lukte het niet om me te herpakken. Nu, een halfjaar later, weeg ik opnieuw een 77 kg. En dat is precies mijn plateau. Ik mag eens uitschuiven, ben dan een beetje strenger in de week en kom dan terug op mijnzelfde gewicht. MAAR ik wil echt opnieuw van die 7 af. En daarom ben ik sinds vanmorgen ook gestart met het proteine-dieet. Ik zit wel vol goede moed...Ik heb het startpakket van 180¿ besteld. Ik heb wel nog een vraagje: die pasta's en aardappelpuree, mag ik dat al eten in fase 1 of moet ik nog wachten???
Ik zal jullie alleszins op de hoogte houden. Ik heb zo de indruk dat het bij iedereen werkt, dus we gaan ervoor...

saskia

Berichtdoor saskia » 08 jun 2007, 08:43

Hier nog een saskia,

Lees 14 mei, start gewicht 75 kg, in het fitnesscentrum info gevraagd ivm kineslim, eerste afspraak kon op 1 juni daar ze eerst 2 weken op verlof gingen. Wel de detox 16 aangekocht (afslankingshulp van kineslim) en wat op mijn voeding gelet, zoet-snoeperijen onmiddellijk gestopt, khd (brood-pasta-rijst-aardappelen) sterk verminderd. Resultaat tegen 1 juni woog ik nog 72,7 kg.
Ondertussen hier heel veel gelezen, en had er wat zin in maar de strikte fase sprak mij toch niet aan. Wil naar 62-63 kg.
Nu gelukkig is de mijn begeleider van het fitnesscentrum ook niet direkt te vinden voor de strikte fase dus mijn voedingsschema ziet er als volgt uit :
'smorgens :
- glas lauw water - 60 dr detox
- 1 proteinenshake capu of choco smaak, en 1 petide koek
- evtueel koffie-thee
10-11 uur :
-water meloen of appel of kiwi
'smiddags :
- 2 tassen verse soep - groenten - vis/kip/rood vlees 140 gr (volkoren rijst)
indien nog honger een proteinesupplement
17 uur:
- proteinedessert vanille - choco -flan -...
's avonds :
- 2 tassen verse soep - groenten onbeperkt - kip/vis/kalkoen (max 120 gr)STOMEN of WOKKEN
indien nodig nog een isopure bar
detox 60 dr
VEEL DRINKEN 1,5L - 2L
1 kalium tablet
Geen alkohol gedurende 3-6 weken.
Ik ben maandag 4 juni echt begonnen, zaterdag verjaardagfeestje van dochter en zondag nog even frietjes gegeten.
Het valt heel goed mee zo hoor, de kilo gaan er misschien niet zo vlug af maar het lukt toch, deze morgen 70 kg op mijn weegschaal. Dus ...
Ik ga wel ook 2à3 dagen in de week fitnessen.
Dus voor iemand die het strikte niet ziet zitten, misschien een goed alternatief.
groetjes saskia

rie

Berichtdoor rie » 08 jun 2007, 12:16

Joepie, het startpakketje van protein is al aangekomen. (en gisteren besteld)
Ik ga dat eens doornemen sè.
Mijn courgettesoep staat ook al te koken, dus we gaan er met veel moed tegen aan!

Nicky aan Myrke

Berichtdoor Nicky aan Myrke » 08 jun 2007, 12:17

Myrke, ik moet een paar dingen die L zegt toch even weerleggen!

1. Hoelang duurt een "fase"? Fase 1 mag max 5 - 6 weken duren, daarna fase 2 tot je enkele kilo's van je streefgewicht bent, fase 3 tot aan streefgewicht, de rest van je leven fase 4. Het verschilt dus van persoon tot persoon.
2. Kan het kwaad eens een glas wijn of een glas bier te drinken? JA, absoluut vermijden. Bier scoort het allerhoogst op de glycemische index en is dus (zelfs zonder dieet) het allerslechts om te drinken. Als het echt niet anders kan: een glas droge witte wijn of nog beter: een glas champagne.
3. Als je een honger gevoel hebt, mag je dan tussen door iets eten zoals rauwe wortelen of bloemkool roosjes? Ik knabbel de hele dag door: bloemkool, komkommer, paprika. Let op met kerstomaten en wortelen, daar mag je maar 200 gram per dag van (in totaal). Verse soep van de toegelaten groenten mag ook naar hartelust.
4. Hoeveel van je gemiddeld af per week? In fase 1 en 2: gemiddeld anderhalve kilo per week, bij mensen die heel veel overgewicht hebben, kan het een stuk sneller gaan
5. Is fase 1 om een snelle start te nemen en veel af te vallen of is dit idem qua verloren gewicht in fase 2? Mensen die niet veel moeten verliezen, starten meestal in fase 2. De dietiste van Pro10 start zelfs iedereen in fase 2. Dat is eigenlijk exact hetzelfde als fase 1, je vervangt gewoon 1 zakje proteine door een dierlijk proteine zoals vlees, vis, gevogelte, eieren, platte kaas.

Kopen jullie ook producten van herbalife of heeft het enen niets met het andere te maken? NEEN, Herbalife is een ander dieet.

Kan je gewoon in de handel geen producten kopen, zoals bij kruidvat of zo? Je kan daar producten kopen, maar die zijn meestal van mindere kwaliteit en bevatten te weinig eiwitten en te veel koolhydraten waardoor je lichaam gaat snakken naar meer. Ik heb zo de fout gemaakt om Gerlinea te kopen. Proslim is denk ik wel te vergelijken. Kijk altijd uit dat het om hyperproteine producten gaat. Eigenlijk enkel te verkrijgen op internet en bij de apotheek (verschillende merken).

Groetjes!

Francine

Berichtdoor Francine » 08 jun 2007, 13:01

Hei,

Dit is de derde dag fase 2 en die bevalt mij eigenlijk niet zo goed, het is raar maar ik had minder moeite met fase 1, ten eerste gaan de kilo's er rapper af en ten tweede ik heb de indruk dat na het eten van 200gr vis met veel groenten ik nog altijd een honger gevoel heb desondanks de grote hoeveelheid groenten.
Of wel is het misschien omdat ik s'avonds echt te laat eet deze week, m'n ventje heeft de namiddag dus eet ik pas om 21u30 s'avonds mijn maaltijd blijft dus praktisch onverteerd en als ik mij s'morgens weeg is er bijna niks vanaf.
Ondanks de raad om naar fase 2 over te gaan ga ik toch nog een weekje fase 1 doorzetten, dan ben ik waarschijnlijk niet zo ver meer van mijn streefgewicht af en kan ik misschien overstappen naar fase 3.
Die proteinemaaltijden helpen wel sterk dat hongergevoel weg ofwel is dat mijn gedacht. Ook heb ik na de maaltijd met vis of wit vlees gauw trek in een knabbel als ik nog een beetje tv kijk, ik heb tot nu toe kunnen weerstaan door een muntthee met zoetstof te drinken.
Is er hier iemand die ook die indruk heeft of zitten jullie nog altijd in fase 1?

Saluutjes, ohja nog een vraagje je mag toch wel je groenten mengen he, het gebeurt dat ik een salade maak van tomaten asperges en komkommer dat mag toch of moet je het bij dezelfde soort houden?.

Gast

Berichtdoor Gast » 09 jun 2007, 11:48

hallo,

ik begin morgen met dit dieet. heb me de grote portie chocoladedessert aangekocht voor 18 maaltijden.ik volg dit niet via dieetist of dokter.
kan iemand me nog effe verder helpen. ik zou zo een 5 kg. kwijt willen. ik mag dus 4 van die chocoladedesserts op een dag en onbeperkt groenten of soep met enkel groenten en ik moet nog 2 l. water drinken en 2 eetlepens olie. en welke olie moet dit zijn????
heb ik het goed voor????????????
wil het goed doen dus daarmee hoop ik op een antwoord.

alvast bedankt.

groetjes

g

Berichtdoor g » 09 jun 2007, 13:03

hallo,

ik ben dezelfde als hierboven.vergeten mijn naam bij te zetten.
ik heb toch het goede bestelt he, hoop ik.
want ik zie hier vanalles over de zakjes. van de chocoladedessert mag ik er toch ook vier. of is dit niet hetzelfde als de zakjes????
ik las hier dat er iemand schreef ik geloof ilse dat je van die chocoladedessert vanalles kan maken zoals pudding en... hoe doe je dit???

Lies

Berichtdoor Lies » 09 jun 2007, 16:36

Ik ben ook op eigen houtje gestart een tijd terug, maar ik raad je toch absoluut aan om bij je huisdokter langs te gaan om je bloed te laten prikken. Een nierfalen krijg je niet op een week volgens mijn arts ALS je gezond werkende nieren hebt, vraag blijft .. hoe weet je dit. Dit dieet is belastend voor je nieren, daarom is voldoende water drinken zo belangrijk (lees 1.5liter water, cola light etc zijn extra's erbovenop).
Mijn bloed is drie keer op een rij perfect in orde (4-5 prot porties per dag, en minstens 2 grote groentenporties en veel olijfolie) en een vitaminepil waar alles in zit. Soit, dankzij enkele mensen heb ik ingezien dat mijn gezondheid me te kostbaar is en ben ik met een klein hartje naar mijn huisarts gegaan. Ik was bang dat hij het dieet gans ging afbreken (deden ze in het fitnesscentrum, daarom ben ik er ook gestopt). Mijn arts heeft mijn bedenkingen bij het dieet om het geen evenwichtige voeding is, maar mits controle en een verantwoord groentenpatroon valt het nog redelijk mee ;-) Mijn gewichtsverlies en bloedcontroles tonen aan dat ik er lichamelijk gezonder op word, dus dat speelt alleen maar in mijn voordeel.

Het chocoladessert van Pro10 had ik ook, ofwel pudding, ofwel shakes ofwel een soort mousse (extra eiwit eronder). Ik nam meestal de shakes omdat ik dan gewoon echt mijn maag kon vullen. Pas op, dat is pas na enkele weken gekomen hoor want in het begin lag het als beton op mijn maag.

Kijk eens op de site van proteinedieet.net en pro10.be en maxifit.be (en er zullen er nog zijn), ze geven heel wat tips aangaande de fases.
Succes ermee (en lees vooral de tips van Nicky hierboven, blijf WEG van alles waar khd inzitten, dus géén alcohol, géén zoetigheid, géén pasta en brood, ..).

Gast

Berichtdoor Gast » 10 jun 2007, 14:08

Een klein vraagje... Welke supplementen nemen jullie tijdens je proteïnedieet? Ik heb tot hiertoe de vitamine- en kaliumsupplementen van Nutripharm gebruikt, maar mag je bijvoorbeeld als vitaminesupplement ook een gewone Omnibionta of iets vergelijkbaars gebruiken? Welke "merken" gebruiken jullie?

rie

Berichtdoor rie » 10 jun 2007, 20:32

Hier is het de mist in gegaan.
Morgen 2de poging van proteinedieet !!!
Heeeeeeeeeeelp !

sassy

Berichtdoor sassy » 11 jun 2007, 09:02

Hallo, ben hier terug. Ik was dus vrijdag gestart met het proteinedieet. Jawadde, ik heb al van alles gedaan, en veel meegemaakt, maar dit dieet vindt ik persoonlijk een echte martelgang. Tegen de zondagmorgen was ik zodanig depressief, futloos en moe dat ik zelfs een potje begon te wenen... Ik had niks meer van kracht. Ik kon zelfs met moeite stofzuigen...had gewoon geen macht meer in mijn armen. Daarom heb ik dus besloten om er gedeeltelijk mee te stoppen. Ik heb vorig jaar al ww gedaan en ga dit nu overdag opnieuw doen; echter ga ik s'avonds wel nog mijn proteinemaaltijden nemen... zal ook wel iets helpen zeker??? Ik was er echt waar, volle moed aan begonnen en ik doe dan ook mijn petje af voor mensen die zich zo strikt aan de regels kunnen houden!!! Groetjes, Saskia...

Terug naar “Gewicht en afvallen”